Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.5dCi: 80CP sau 100CP? Care-i diferenta?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane
Pages: 1, 2, 3
catalexe
Preturi Privilege:

1,6 110 CP __________ 1.5 dCi 80CP __________ 1.5 dCi 100CP
-------------- + 222Euro = --------------- + 695 Euro = -----------------
16.251 Euro _________ 16.473 Euro ___________ 17.168 Euro

Ma gandeam initial la un benzinar de 1.6 deoarece eu credeam ca diferenta pana la diesel este cam de 2000 de euro. Apoi am vazut cam cat consumati voi cu dieselurile si am vazut si ca diferentele la pret dintre motorizari benzina-diesel sunt mult mai mici.
In ce priveste economia realizata din consum, la un castig de 2 litri la suta si un euro / litru, cu 1.5 dCi 80CP iti amortizezi cei 222Euro in 11100 km. Cei 917 Euro pana la 1.5 dCi 100CP ii amortizezi in 45.850 km.

Lamuriti-ma va rog cu urmatoarele:
1. Este intr-adevar diferenta de consum de doar 2 litri la suta sau e mai mare?
2. Care e diferenta de putere (de sprinteneala in depasiri) dintre 80 si 100CP la 1.5 dCi?
3. Care e diferenta la bani la revizii intre benzinare si diesel?
4. In ce priveste costurile cu exploatarea, mai exista si alte diferente intre un benzinar si un diesel?
5. Dar avantaje / dezavantaje? (ex: diesel porneste mai greu iarna; pe de alta parte, benzina curata in timp ce motorina unge)

Si mai e o chestie! Eu stiam ca dieselurile sunt mai poluante. Cum se face atunci ca 1.5dCi 100CP Euro 3 are emisii mai mici decat 1.6 110CP Euro4??? 122 fata de 163 g/km !!! Ori nu stiam eu bine, ori nu in asta se masoara.
kata_voiku
In primul rand preturile sunt incorecte !!! In luna februarie Megane Sedane are discount de 2202 euro...
Asadar un Luxe Privilege 1,5 dci de 100 cp ajunge 15008 euro, daca mai pui vopsea metalizata, aer conditionat automat si jante Tuxedo....ajunge 15.663 si ai o masina beton.
Vis a vis de pueterea la diesel; cel mai indicat este sa faci un drive test cu ambele motorizari ca sa vezi exact diferentele si daca esti sau nu satisfacut de cel de 80 cp.
Diferente majore intre diesel si benzina :
Dieselul e un pic mai scump la achizitie, are revizii mai dese ( la 10.000 km ) si un pic mai scumpe dar consumul mai redus si pretul de revanzare mai avantajos pe cand benzina are revizia la 15.000 km, costul mai redus cam cu 200 ron dar consum mai mare.
Un diesel renteaza cu adevarat in momentul in care in 4 ani ( termenul ideal de a tine o masina ) faci macar 100.000 km. Atunci castigi din pretul de revanzare. Daca nu faci acesti km, aprox 25.000-30.000 / an, nu merita sa-ti iei diesel.
Ma intreb daca te-ai sonsultat cu vre-un consilier de vanzari Renault, deoarece sigur ti-ar fii prezentat tot acest grafic si te-ar fii ajutat sa iei o decizie corecta!
AlexC
Diferenta de consum e cu atat mai mare cu cat mergi mai mult in oras. In oras dieselul papa 5,5-7%, pe cand benzinarul papa 9-12%. Poti sa refaci cu incredere calculul cu o diferenta in oras de 4% si in afara de 2%.

Un avantaj mare la diesel pe care multi il ignora este libertatea data de diesel ladrum: atunci cand nu esti foarte pe roze cu banii poti pleca la drum fara griji, orice drum este mult mai ieftin. Daca un drum de 1 mai la mare cu benzina te costa ~40-45litri, atunci cu un diesel consumi numai 20-25litri, ceea ce poate insemna chiar diferenta de bani cu care stai acolo 1 zi :-)
tzk
eu am fost in aceeasi situatie.
desi am vrut sa iau benzina , am luat motorina din cauza diferentei f mici de pret (dieselul a costat citeva sute de euro in plus fatza de 1.6 pe benzina in acel moment, nu mai stiu exact cit. oricum reducerea la diesel era mai mare decit la benzina.)
nu fac multi km pe an, poate mai putini decit estimasem, dar nu-mi pare rau. dimpotriva. nici nu luasem in considerare in acel moment dieselul, pina nu am vazut exact pretul. daca mai citesti si chestii de genu "Daca nu faci acesti km, aprox 25.000-30.000 / an, nu merita sa-ti iei diesel"...
sa zicem ca la 10 mii km pe an , fata de benzina, platesti mult la revizie si cistigi mult la consum. 2% diferenta de consum inseamna 200 de euro la 10k km pe an, dar eu pesonal cred ca la condus in bucuresti diferenta e mult mai mare. acum conteaza si stilul de condus, km anuali, cine plateste carburantul. pina la urm aeu cred ca o sa te hotaresti cu inima, si nu calculind...
catalexe
kata_voiku
E adevarat, preturile sunt mai mici dar banuiesc ca diferentele sunt aceleasi. Iar la Privilige ac automat si jenti aluminiu sunt incluse. Noi vorbeam aici de banii in plus pentru diesel.
Din pacate, la concesionarii Renault ca sa faci un drive test trebuie sa te programezi cu o zi inainte. Si chiar si asa, ai la dispozitie o masina anume. M-as mira sa gasesc unul care sa-mi puna la dispozitie 1.5dCi de 80 si 100CP +1.6 benzina ca sa ma pot hotari.


Apropo de revanzare. Eu stiam ca aceleasi standarde de poluare sunt si la diesel si la benzina. De ce reno nu are Euro 4 la diesel? N-o sa-mi scada pretul de revanzare din cauza asta?

Si poate stie cineva cat costa la DIESEL urmatoarele:
- inmatricularea
- rovinieta (de mers in afara orasului)
- RCA
(poate si Casco, nu stiu) ...ca iar imi aduc aminte de Euro4, damn it !
goancea
Salut !!!

Postez si eu prima mea "interventie" pe acest forum smile.gif ca viitor posesor de Megane 2 Sedan.

Dealerul care m-a lasat sa fac drive test cu Megane exact variantele cerute de mine (1.5 dci Lux Privilege de 80CP si 100CP) este Serus Auto pe bulevardul Timisoara. Foarte amabili cei de la Serus, m-au lasat sa fac drive testul chiar in aceeasi zi in care am sunat.
Atentie mare !!!
La varianta Lux Privilege, pentru masinile fabricate dupa 06.03.2007, aerul conditionat automat (climatronic) intra in standard. Inainte de aceasta data era 195 euro fara TVA.
Jantele de aluminiu sunt in standard la Privilege, varianta Curacao. Varianta Tuxedo care este mai aspectuoasa costa 26 euro in plus fara TVA.
Eu am ales ca optiuni:
- vopsea metalizata, baghete laterale si insertii in bare in ton cu caroseria - 321 eur
- jante Tuxedo - 26 eur
- airbaguri laterale torace pt. locurile din spate - 32 eur
- radio CD cu MP3 - 91 eur ... toate preturile fara TVA.
Pret final cu TVA si pachetul obligatoriu (stingator, triunghi, trusa) 15.568 Euro.
Am obtinut de la cei de Serus (nu stiu daca e mult sau putin, dar oricum e mai bine decat nimic smile.gif), presuri, antifurturi pt. roti si jumatate din pretul alarmei - 70 euro montaj inclus.

Poate te ajuta ... succes !!!




s_j_teo
Este super oferta la banii astia eu in septembrie am luat doar varianta Confort Expression +climatronic+vopsea metalizata.Parerea mea ia un diesel diferenta de pret este nesemnificativa.
sorincil
Incepand de saptamana viitoare se pot face comenzi si pentru motoarele diesel de 1,5l euro 4.Deocamdata insa numai pentru bicorp si estate.Pentru sedan peste 2-3 luni.
goancea
Am uitat sa precizez ... varianta cu 100CP am luat-o la pretul specificat. Varianta cu 80CP este cu 700 eur mai ieftina.
catalexe
goangea
Acum am venit si eu de la Cobalcescu si am aflat ca taxa de inmatriculare la Diesel Euro 3 este de 559euro !
Am inteles, de asemenea, ca reviziile la diesel sunt cam cu 10% mai scumpe fata de benzina. In plus sunt la interval de 10k km (fata de 15k km, la benzina).
In total din revizii dieselul este cu 60% mai scump.

Tu ai optat pt o masina gata facuta sau una care va intra in fabricatie dupa 6.3.2007 si pe care o vei primi cel putin 3 luni ?

INTREBARE:
Cum se face ca 1.5dCi 100CP Euro 3 se inmatriculeaza cu o taxa (559euro) mult mai mare decat 1.6 110CP Euro4 (168euro) ?
Asta in conditiile in care emisiile la diesel sunt de 122 fata de 163 g/km (la benzina)!
goancea
Masina pe care am comandat-o eu va intra in productie pe 11.03.2007 si cei de la Serus mi-au spus ca o voi primi la sfarsitul lunii Martie - inceputul lui Aprilie (in nici un caz 3 luni). Da, intr-adevar taxa de inmatriculare este cam 560 euro dar urmareste si tu topicul cu consumul motoarelor de 1.5 dci. Oricum ... eu eram hotarat pentru diesel.

Sunt banii tai ... faci ce vrei cu ei.

Cat despre intrebare ... singura explicatie este ca traim in Romania unde prostia este in floare.
Am auzit de la cativa prieteni ca cei de la administratia financiara habar nu au cati bani trebuie sa iti incaseze pt. taxa de inmatriculare. Cica te trimit pe tine pe internet sa vezi si dupa aia sa platesti la ei.
kata_voiku
Sa o luam pe rand...
@Goancea : Aerul conditionat cu reglare automata nu este standard pe nici o varianta de echipare. Costa 198 eur + TVA. Va fii standard din luna martie pe luxe pprivilege intr-adevar.
Ce ai obtinut de la resus : Presuri, vezi sa fie de origine nu din acelea ordinare de 50 RON. Antifurturi pt roti.../:), orice masina cu jante de aliaj din fabrica are pe unul din prezoane antifurt...ma socheaza sa aud ca ai primit cadou ceva ce oricum aveai...Vis a vis de alarma ai facut un good deal, dar vezi sa fie alarma montata pe card-ul masinii nu cu telecomanda atasata !!!
Euro 4 se gaseste actualmente doar pe 1,9 dci 130 cp care este un motor spectaculos, chiar ieri am testat unul. Urmeaza 1,5 dci 85 cp.
@ catalexe : sunt destui concesionari la care poti face drive test-ul pe loc, numai sa fie masinile in curte. Daca vrei sa testezi si un 1,6 110cp si un 1,5 dci 100 cp ...nu pre aare rost masinile fiind foarte apropiate ca si performante.
Inmatriculare apt 1,5 dci 80/100 cp este de 559 eur, RCA-ul daca sunteti o domnisoara costa 295 RON sau pt domni 325 RON. Nu cunosc pretul vignetei...Daca vrei un drive test da-mi un PM sau da-mi add pe yahoo messenger. Ai id-ul in profilul meu! A, diferenta de pret la taxa de inmatriculare survine din Euro 3/ Euro 4. Daca veti cumpara in leasing o veti regasi intr-o factura emisa de firma de leasing!
mister
@kata_voicu
"orice masina cu jante de aliaj din fabrica are pe unul din prezoane antifurt." - esti sigur? Multi de pe acest forum te pot contrazice. Si nu doar posesori de Renault.
collinro2
Eu nu stiu unde vedeti voi diferenta de consum intre benzina si diesel de 4% in oras. E vreo 6% in oras. Acuma, depinde de oras... In Bucuresti, sigur e valabil. Daca ne uitam pe topicul "consum 1.6 16v", vedem niste valori de 11-12% in Bucuresti. Si la diesel, in medie 6%. Eu fac 10000km pe an in oras. Imi ia 5,8% (pe vremea asta, cu -15 grade dimineata). Diferenta pe an este de 500 litri. Litri de benzina, in cazul in care as avea benzinar. Adica aproximativ 500 euro. Adica, mi-am amortizat investitia initiala muuuuuuuuuuuuuuult mai repede decit cei 4 ani clasici! Si, va rog, nu pomeniti de preturile reviziilor; sunt totusi o data pe an, nu mai des, cel putin in cazul meu.
kata_voiku
pai stai putin....1,5 80 ia cam 6% in oras....1,5 100 ia cam 6.5....si un 1,6 poate lua intre 9-11....mai exact cam 9.5....deci nu e nici 4 %....mai fa o data calculul wink.gif
padre
La care dealer pot face un drive-test cu 1.9 dCi euro 4? Am fost azi la IPSO si am inteles ca ei nu au nici un 1.9 dCi pentru drive-test, ceea ce mi se pare foarte neinspirat.
kata_voiku, inteleg ca tu lucrezi la un concesionar? Si aveti si motorul 1.9 dCi la drive-test... wink.gif
AND
"si un 1,6 poate lua intre 9-11....mai exact cam 9.5" ...thats funny tongue.gif
Meganer
Si un diesel poate lua 12-13l/100km (la Vmed=13km/h, 400km in Bucuresti). E adevarat, 1.9dCi.
Depinde pe unde anume mergi, la ce ore, cum conduci, cat de incarcata e masina, cati consumatori electrici functioneaza, presiune pneuri, etc.
Vedeti ce indica CB dupa plin (rezervoarele au aceeasi capacitate). La mine arata in jur de 1000km de parcurs (in afara, consum 5-6), iar la 1.6 arata in jur de 700 (consum 7-8).
bonzai
Goancea nu ne-ai spus daca ai simtit diferente la drive test intre dci 80 si 100 cp.
catalexe: Probleme cu pornirea nu o sa ai decat daca te duci prin Siberia, diferenta semnificativa de consum fata de benzina se realizeaza in oras, mai ales Bucuresti. Revizia in principiu e mai scumpa deoarece se fac mai des. Dar in conditiile din Romania asta nu e neaparat un lucru rau. Car despre exploatare, exista si o chestie "specifica diesel". Eu aproximam inainte sa iau masina ca fac apx 10000 km pe an; atat faceam cu Dacia veche. Cand ai diesel faci mult mai multe drumuri pentru ca te gandesti... "hai ma ca oricum nu costa mult". Acum estimez ca fac aproape 20000 km/an.
PS: Din cate stiu eu motoarele dci emit mai putine noxe CO2.Era unul din avantajele commonrail.
RDaniel
Recomand fara nici o retinere dci 100 cp. Consum mic , zgomot redus si putere ok. Nevasta-mea are Clio 3 1.6 16 v , iar diferenta de consum in oras este de 4 litri. Nu te amagi cu abtibilduri gen Privilege ca sunt bani aruncati pe geam . E super misto chiar si Pack Autentique. E suficient. Dupa ce te dai cu dci-ul , benzinarul ( de altfel ff ok ) nu mai face doua parale. Cuplul pe care il are dci-ul de 100 cp da dependenta . Depasirile si drumurile virajate in panta vor deveni un drog . Rade tot .

Suuces !
goancea
@RDaniel: dupa parerea mea diferenta platita pentru Privilege nu reprezinta deloc bani aruncati pe fereastra. Din contra diferenta de aspect (confort si ce mai vrei tu ...) fata de celelalte versiuni este destul de mare. Diferentele intre Privilege si Expression sunt:

- aer conditionat cu reglare automata (daca iei masina facuta dupa 06.03.2007);
- tempomat si limitator de viteza;
- 4 jante din aluminiu 16";
- tapiterie mixta material textil/piele "grege" (ii confera un aer mult mai elegant);
- oglinzi retrovizoare rabatabile electric;
- oglinda retrovizoare interioara electronum;
- parasolar pt. sofer si pasager cu oglinda pt. machiaj;
- spatiu de depozitare ochelari pt. sofer (ultimele 2 cam de umplutura).
Diferenta de pret intre cele 2 este de 665 eur DDP. Eu consider ca merita. Voi ce ziceti?

Diferenta intre varianta cu 80CP si cea cu 100CP exista si mie personal mi s-a parut ca merita 695 eur in plus. Accelereaza mai rapid, este putin mai "nervoasa". Consider ca daca ajungi sa dai 14.000 eur pe o masina inca 700 nu mai reprezinta mare lucru (cel putin pentru mine).

Cat despre partea cu reviziile la masinile diesel fata de benzina, cei care spun ca nu renteaza disel sunt prost informati. Reviziile la masinile pe benzina nu o sa le faceti la 15.000 km daca vreti sa aveti masina in conditii bune; o sa le faceti pe la 12.000 (fratele meu care este mecanic auto mi-a spus asta, si inca unul "al naibii" de bun smile.gif). Asa ca diferenta este de ... cat? Eu o sa platesc 700-800 lei la 10.000 de km iar voi la 12.000. Asta inseamna ca la 50.000 de km o sa platesc 700 lei in plus la revizii. Ma lasi ... numai cei extraordinari de zgarciti (sau neinformati) poti crede ca ai un "mare" avantaj la reviziile pt. benzina fata de diesel.

Succes in alegerea facuta.
dexter
QUOTE(goancea @ 25 Feb 2007, 14:52)
- parasolar pt. sofer si pasager cu oglinda pt. machiaj;
*



Acum astea sunt standard doar pentru Privilege?!!
Ce economii au ajuns să facă!!
Eu am Pack Authentique din 2004 și au fost stadard.
A l e x
Din cate am inteles de la altii diferenta (la performante zic) se simte dupa 80 km/h, deci la drum lung.

Sincer am incercat un 1.5 100 cp (si era nou nout deci nu era obosit), ce-i drept, nu am trecut de 70 km/h si m-a lasat rece, in sensul ca la aproape 1000 euro in plus ma asteptam la mai multe. Mai mult decat atat, posesorul acelui Megane a mers cu a mea si a spus ca trage mai bine a mea. Ma rog, nu pot sa cred asta dar de moment ce nici el nu a simtit diferenta de "20 cp" m-a cam convins ca nu sunt singurul.

La consum, din cate am citit in fisele tehnice, e cam la fel....

Sincer, eu la banii de pe un 100 cp as lua un 2.0 benzina, dar ala consuma. Sincer, cine vrea diesel neaparat si nu are bani de 1.9, recomand 80-ul. E mai ieftin si diferenta e f. mica. Sunt convins ca 1.5 100 e superior, dar nu MULT MAI superior, dar diferenta de pret e cam mare.
kata_voiku
Pai in primul rand diferenta se vede in viteza maxima. Cel de 100 cp se duce cam cu 15-20 km/h mai tare. Apoi in demaraj se vede clar o diferenta. Am testat la greu ambele modele chiar si unul dupa celalalt uneori!
Parerea mea este ca cel de 80 isi face datoria de masina care trebuie sa duca si sa aduca omul iar cel de 100 mai da si un pic de placere in treaba asta cu transportul. Repet, aceasta este o parere proprie.
Da, daca vreti performante notabile trebuie sa discutam de 1,9 120/130 cp sau de 2.0 Dci de pe laguna, cel de 150 cp wink.gif
ssilviu
QUOTE(goancea @ 25 Feb 2007, 14:52)
Reviziile la masinile pe benzina nu o sa le faceti la 15.000 km daca vreti sa aveti masina in conditii bune; o sa le faceti pe la 12.000 (fratele meu care este mecanic auto mi-a spus asta, si inca unul "al naibii" de bun smile.gif).


In Franta reviziile sunt la 30.000. Si merg foarte bine masinile alea smile.gif
AlinD
@catalexe

Dupa cum vezi fiecare iti recomanda masina din semnatura... tipic forumului. Daca cauti un pic poti sa vezi ca problema ta s-a mai discutat de cateva ori si intotdeauna a degenerat in disel vs benzina, fiecare laudandu-si masina.

Bottom line: ia-ti cat de multe poti sa-ti permiti cu banii pe care ii ai sa nu regreti mai tarziu. Adica o masina cat mai fortoasa (de ce sa te orientezi catre 80cp cand ai bani de 100cp? Ca motorul nu e "MULT MAI superior" - scuzati expresia - o sa-ti dai seama mai tarziu poate, sau nu o sa te mai gandesti la asta (daca ai ales 100cp), sau o sa te tot intrebi de ce n-ai ales 100cp cand te spulbera un tico pe autostrada smile.gif ... mie mi s-a intamplat ... deh - sunt in rodaj...

Ambele tipuri de motorizari au avantaje si dezavantaje. Majoritatea problemelor o sa le gasesti citind forumul acesta. Mai in masura sa te ajute sunt dealerii (cei cinstiti - care nu incearca sa vanda ce le-a mai ramas lor pe stoc), ei iti pot oferi date "oficiale" si pareri obiective.

Parerea mea personala despre motorizarea dci de 100Cp:
- consumul nu e atat de mic cum scrie in carte. adica in Bucuresti am 8,3% - la 3000km, viteza medie 13km/h.
- motorul trage f. bine la deal, dar sa nu-ti inchipui ca esti zmeu
- destul de silentioasa, consum mic in afara - 5% - care nu-ti inhiba pornirile pentru diferite plimbari
- pe frig se incalzeste foarte repede - 5 minute

Iti recomad sa citesti si topicul cu "ce probleme aveti la facelift"
padre
diferentele intre 1.5 dCi 80 CP si 1.5 dCi 100 CP sunt 1.5 sec. la acceleratia pana la 100 euro km/h, 9 km/h la viteza maxima si aprox. 700 euro la preturl cu toate taxele, conform site-ului renault.ro, varianta bicorp.
La momentul cumpararii, daca as fi avut si acesti 700 euro in plus as fi ales varianta cu 100 CP. Dar atunci cand am cumparat-o eu, in decembrie 2004, diferenta era de aprox. 1000 euro CIP, ceea ce mi s-a parut prea mult si am ales 80 CP. Sunt foarte multumit de el, dar intotdeauna imi voi dori mai mult. Urmatoarea masina sper sa fie un Megane 1.9 dCi (da, e foarte posibil sa-mi iau tot un Megane radmasa.gif radmasa.gif ).
A l e x
Pacat ca masinile la test drive nu sunt pe alese. Eu sunt convins ca dupa un test drive cu 100 apoi cu 80 nu ar mai da multi cei 700 euro (sau cati sunt) in plus pe el. Diferentele nu se simt atat de mult...

Oricum urmatoarea mea masina aproape sigur va fi pe benzina. De ce ? Mai ieftina si mai puternica... Consumul mi-l asum pentru ca oricum Clio-ul (cu care ma deplasez prin Buc) imi ia in jur de 12% deci un 2.0 benzinar nu ma sperie.

Deci, ultimul meu sfat. Ai cei 700 euro in plus si vrei putere mai mare ? Mai pune 80 de euro si ia-ti 2.0 benzinar. Diferenta o vei simti... Daca vrei doar consum si nu putere, atunci nu te mai gandi la cei 20 cp in plus smile.gif
AlexC
Motorul de 100cp se simte daca mergi mult in afara orasului, acolo unde mergi cu motorul turat in zona de cuplu maxim.

Pentru mers preponderent in oras e foarte bun motorul de 80CP, care are un consum nesimtit de mic :-)
s_j_teo
Consumul este la fel si la modelul 80 si la 100.Motorul de 100 este mai silentios si nu ai sa simti asa de tare golul la apasarea pedalei de acceleratie specific la diesel!Cei 20 Cp nu sunt scosi din computer ci din alta tehnologie.
kata_voiku
Discutii, discutii, discutii....
Motorul de 100 cp ARE CONSUMUL MAI MARE !!!! Cam cu 0.3-0.5 %, si este cat se poate de normal sa fie asa !!! Difera variatia turbinei, difera cuplul, difera multe intre cele doua masini...
Va rog mult, duceti-va la orice concesionar renault si faceti drive test cu ambele, una dupa alta si atunci veti vedea diferentele clare !!!!
cori
intrebare...de unde ati scos-o pe asta cu revizia pt diesel la 10 000 de km? smile.gif .... se face tot la 15 000!
catamunt
Cred ca ar trebui sa astepti euro 4 , pt ca renault vinde euro4 in toate tarile din europa. Din 15 ianuarie chiar si in bulgaria si nu cred sa mai dureze mult pana va aparea si la noi. (www.renault.bg)
Si eu vreau sa achizitionez 1.5dci 100cp varianta expression, dar cred ca mai astept.
Aceeasi curiozitate am avut si eu in legatura cu emisiile de CO2, dar nu am gasit pe nimeni sa imi explice.(cum dci euro3 are emisiile de co2 mai mici decat benzinar euro4)
mister
QUOTE(cori @ 26 Feb 2007, 09:24)
intrebare...de unde ati scos-o pe asta cu revizia pt diesel la 10 000 de km? smile.gif .... se face tot la 15 000!
*




Daca intrebi si-ti dai singur raspuns la intrebare ce rost mai au informatiile noastre? Intereseaza-te si o sa afli raspunsul corect. Nu mai dezinforma lumea.
uncle
un motiv destul de bun pentru care ar fi ok sa iei varianta de 100 cp ar fi faptul ca o sa aiba o cutie cu 6 trepte wink.gif ceea ce influenteaza semnificativ aspectul economiei de carburant.
bebeo
QUOTE(cori @ 26 Feb 2007, 08:24)
intrebare...de unde ati scos-o pe asta cu revizia pt diesel la 10 000 de km? smile.gif .... se face tot la 15 000!
*



Scrie in carte de garantie sau in cartea tehnica , ca la diesel revizia se face din 10.000 in 10.000. E bine de citit cartile astea!
sorincil
Cred ca am scris intr-un topic mai sus ca motorul dci euro 4 nu e disponibil momentan decat pe bicorp si estate. Dealerul a avansat luna iunie pentru sedan. mad.gif
Si eu vreau motorul nou de 105 cp ce va avea cutie in 6 trepte,dar in ritmul asta nu cred ca mai rezist mult - ar insemna sa nu am masina in concediu ( comanda iunie = masina in august ).
Daca aveti alte informatii va rog mult detaliati .(alta data de lansare pt sedan)
etm
Salut!

@sorincil: Saptamana trecuta a fost la Serus un prieten care vrea sa-si ia un sedan 1.5dci euro4 si dealer-ul i-a spus ca e disponibil incepand cu martie....
cred ca ar fi bine sa intrebi la mai multi dealeri...

Bafta.
maddan
Sa incerc si eu un raspuns, avand in vedere ca am mers ca pasager peste 2000km cu un 1.5 80CP si ca posed un 1.5 100CP.

1. Este intr-adevar diferenta de consum de doar 2 litri la suta sau e mai mare?
Diferenta de consum depinde in primul rand de talpa ta. Eu am un consum de 6.7% in oras, ultimii 1000 de km petrecandu-i intr-un trafic oribil, cu o medie de 18km/h. Desi eu am talpa mai grea, pe asta mica si noua am menajat-o, insa nu am mers nici ca dupa mort.
Evident ca cel de 80CP consuma mai putin, insa diferentele pot fi anulate de stilul de condus. Un 2-4% diferenta chiar nu conteaza atat de mult.

2. Care e diferenta de putere (de sprinteneala in depasiri) dintre 80 si 100CP la 1.5 dCi?
Amandoua sunt la fel de lesinate smile.gif
Pentru oras acest lucru nu este un dezavantaj, ci dimpotriva, din punctul meu de vedere este un motor exceptional pentru traficul care iti cere multe plecari de pe loc. Ridici doar talpa de pe ambreiaj si gata, te misti linistit si fara zgomot cei trei metri pe minut care sunt standardul in deplasarile la orele de varf.
In afara insa, diferenta se simte, mai ales in depasiri. Nu pot sa iti dau un procent, insa cu cel de 100 de cai vei intra poate cu o secunda mai repede la loc in coloana. Uneori o secunda face toata diferenta din lume.

3. Care e diferenta la bani la revizii intre benzinare si diesel?
Ti s-a mai raspuns. Un diesel nu este neaparat mai ieftin de intretinut, nu te uita doar la faptul ca va consuma mai putin. Vezi ca aia de la Cobalcescu dadeau in decembrie prima revizie gratis si reducere de 25% la manopera urmatoarelor, nu stiu daca mai au promotia asta.

4. In ce priveste costurile cu exploatarea, mai exista si alte diferente intre un benzinar si un diesel?
Fiecare are problemele sale. Le poti vedea/citi aici pe forum smile.gif


5. Dar avantaje / dezavantaje? (ex: diesel porneste mai greu iarna; pe de alta parte, benzina curata in timp ce motorina unge)

Mai, nu cred ca vei avea probleme cu pornirea, mie la -10'C mi-a pornit imediat.
Cred ca in acest punct al discutiei ar trebui sa te gandesti mai putin la bani si mai mult la placerea de a conduce un diesel.
Daca esti dependent de viteza, ia-ti benzinarul de 2l. Nu vei iesi cu mult mai scump per total.
Daca insa vrei doar sa te misti de colo colo in siguranta si linistit, dieselul este cea mai buna alegere. Ii vei simti si puterea in depasiri, unde este mai comod decat un benzinar.


In fine, raspunsul meu la intrebarea 80Cp vs 100Cp este in mod clar 100 CP.
Motivul este simplu: un plus de putere nu strica niciodata. In oras nu-l vei simti, insa afara il vei simti cu siguranta. Si la un drum lung, 100CP sunt absolut necesari astazi.

Parerea mea! smile.gif
j.d
QUOTE(maddan @ 26 Feb 2007, 11:14)
Mai, nu cred ca vei avea probleme cu pornirea, mie la -10'C mi-a pornit imediat.


Pornita sambata noaptea la -18 grade pe display...nici o problema biggrin.gif

QUOTE(maddan @ 26 Feb 2007, 11:14)
In oras nu-l vei simti, insa afara il vei simti cu siguranta. Si la un drum lung, 100CP sunt absolut necesari astazi.



Intr-adevar, afara 80 de cai sunt cam putini...adica, depasirile trebuie programate din timp pentru ca motorul nu rapsunde suficient de repede. Insa, la drum intins si drept 80 de cai te duc linistit cu 180... rolleyes.gif
maddan
Da, deci pe scurt: diferenta intre cele doua motoare sta in reprizele din depasiri. In rest, amandoua ajung cam pana la aceeasi viteza.
Oricum, mie 170km/h mi s-au parut ca sunt destul de chinuitori pentru motoras... smile.gif Iar de consumul de la viteza aia nu mai vorbesc biggrin.gif
VladL
Cel de 100CP se misca bine in depasiri, iar de consum 5.8% pentru aprox 2000km parcursi. Cat despre consum instant la 170km/h... 12.6%. Cei 20CP conteaza la viteza maxima, la demaraj conteaza cuplul iar dieselul are de unde fata de benzina.
Eu personal nu cred ca voi face acei 15k km pe an ca sa fie rentabil dupa reteta unora, dar mi-am luat diesel pentru ca imi place sa merg relaxat la drum lung (ceea ce diesel-ul iti ofera), sa nu am grija alimentarii (fac plinul si nu mai mai uit la ceas dupa o zi ci dupa o saptamana ca sa vad o diferenta), senzatii la demaraje la comanda daca vrei, rapiditate in depasiri.
E prima mea masina diesel si nu cred ca ma mai intorc la benzina decat daca are peste 200CP... cool.gif
cori
deci, pentru toti cei care mi-au dat cu flit, legat de diesel si revizia la 10 000 km ! dupa o bucata de studie revin cu informatia corecta: intradevar de vreo 2 ani s-a introdus revizia la 10 000 ! pana atunci, revizia se facea la 15 000! modelele diesel care au fost cumparate cu mai mult de 2 ani in urma au trecut in carte tehnica REVIZIILE se fac la 15 000 km ! e totusi un pic aberant...aceeasi masina, o cumperi in ani diferiti si faci reviziile diferit....politica reno de kko
maddan
QUOTE
intradevar de vreo 2 ani s-a introdus revizia la 10 000


Noi te intelegem, in fond ce inseamna 2 ani... user posted image
mister
cori, incepand cu 01.01.2006, motoarele diesel au intervalul de revizie prevazut din 10.000 in 10.000. Pana la aparitia noului model diesel, respectam indicatiile. Bafta
ssilviu
QUOTE(catamunt @ 26 Feb 2007, 08:57)
dar nu am gasit pe nimeni sa imi explice.(cum dci euro3 are emisiile de co2 mai mici decat benzinar euro4)
*



Pentru ca CO2 este un produs de ardere, direct proportional cu cantitatea de oxigen folosita in ardere. Si cum un benzinar arde mai mult combustibil. Asta pentru ca CO2 nu este filtrat deloc prin traseul de evacuare.
A l e x
maddan : Pai ia spune, merita 700 euro in plus pentru o secunda in plus la depasiri ?
r&d
unul este diesel, altul este benzinar. Dieselul are mari probleme cu particulele solide(necesita FAP) si cu cantitatea de Nox(necesita EGR) nu cu cea de Co2
VladL
@ ALEX, numai secunda aia tu o vezi pentru cei 700 de euro??? ohmy.gif
Altii vad mai mult, sa-i lasam sa ia singuri deciziile, noi doar sa le dam parerea formata in urma condusului.
s_j_teo
Eu zic ca se merita 700 Euro pentru acea "secunda".La un drum pe autostrada se simte. Daca mai dai si de urcusuri ai sa simti lipsa celor 20 Cp.Asta nu inseamna ca nu merge dar daca vrei sa treci pe banda 2 la depasire in UE e bine sa ai 150-160Km /h si fara nici o suparare atunci cand apesi pedala de acceleratie de la 120-130km/h pentru a ajunge la 150-160Km/h ai sa simti un gol la masina cu 80 Cp.Ai toate sansele sa strangi coada dupa tine daca este aglomerata autostrada pana ajungi la 160Km/h.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.