Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: s-a dus turbina?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
caius81
am o problema mai grava cu laguna mea 1.9 dci 107 cai an 2001.de ceva timp in urma mi se aprindea martorul ala de bujii incandescente de la bord.nu statea mult aprins dupa care se stingea.avea toane:se aprindea apoi singur isi revenea si se stingea.toate bune.am neglijat problema si am lasat-o sa dispara de la sine.azi insa am plecat cu masina,martorul era stins,totul ok sau aproape ok pt k masina tragea f greu ca si cum turbo era doar o amintire sad.gif .la scurt timp am remarcat ca atunci cand incercam sa-i dau talpa iesea un fum negru si gros de fugeau si cainii din preajma.care ar fi problema?mai ales ca acum nu mi se aprinde nimic in bord si totul pare ok.pana vezi camioane de 10 tone ca te fac la semafor...
andu911
esti sigur ca iti merge in 4 pistoane ?
Daca era turbina, scotea fum albastru, ca ardea uleiu.
Mai intai verifica bujiile, vezi daca le simti calde la mana dupa ce pui contactu.
flanjea
Aceeasi problema o am si eu. Vezi ca s-a mai discutat in alt topic (bec bujie incandescenta). Poate te ajuta.
R19/16v
EGR?!
ickx
QUOTE(andu911 @ 4 Feb 2007, 21:21)
Daca era turbina, scotea fum albastru, ca ardea uleiu.
*



Cand se duce turbina incepe motorul sa manance ulei? Intreb, nu stiu, dar nu prea mi se pare probabil.
C a t a l i n
Mananca ulei "indirect"... Cand se duce turbina, uleiul care trece prin lagarele turbinei pentru lubrifiere ajunge in galeria de admisie si in motor, deasemenea o parte din ulei ajunge si direct in esapament...

Probabil ca in cazul de fata exista o problema cu valva EGR...
caius81
eu zic ca merge in 4 cilindri.vad ca le relanti merge ok si nu pare sa fie ceva schimbat in mersul motorului.
caius81
ziceti ca ar putea sa fie si egr-ul?as prefera sa fie acolo problema ca o turbina e ceva mai scumpa...de fapt mult mai scumpa :-)
flanjea
Cand se duce turbina nu iese fum, doar nu mai trage, e ca la un sdi.
Ori e EGR-ul ori vreun regulator de aer. Oricum se pare ca e problema generala.
Daca a rezolvat-o cineva sa ne ajute si pe noi.
ickx
QUOTE(flanjea @ 4 Feb 2007, 22:04)
Cand se duce turbina nu iese fum, doar nu mai trage, e ca la un sdi.
*


Asa ma gandeam si eu
R19/16v
A explicat foarte bine Catalin, mai sus, ce se intampla cand se "duce" turbina.
Subiectul este ARHIdiscutat! Cautati pe forum. Problema este valva EGR.
laguna_2_interceptor
- cand se duce turbina papa ulei si va scote fum din ce in ce mai tare... in cazul de fata nu se pune problema
caius81
pana la urma se pare ca aveti dreptate,nu e turbina.astazi parca si-a mai revenit masina si trage mai bine.nu i-am facut nimic.de la sine.nici fum nu mai scoate asa mult.se aude un suierat cand accelerez si dupa primele impresii pare sa fie vreun furtun de la intercooler sau chiar radiatorul.oricum,am sa curat egr-ul sa fie curatat...va tin la curent.merci pt tot
rmg
Vezi in topicul meu ce-i cu shuieratul ala. La mine nu a fost intercoolerul. Verifica la mana daca simti cand turezi masina bine daca se umfla furtunul de la intercooler. In mod normal ar trebui sa simti cum se umfla.
Eu suspectez la mine TRS-ul ala. Cand scot unul din furtunasele alea 2 care intra in el nu mai fluiera. Din pacate nu am avut un alt TRS sa verific daca si cu ala face la fel.
De fluierat fluiera pe la 1500-1700 de ture, apoi probabil ca este acoperit de sunetul motorului ca parca nu se mai aude. La mine doar fluieratul e prezent, in rest masina merge brici si nu s-a mai aprins becul de bujii chiar daca a vazut toate regimurile posibile.
caius81
rmg,si ai schimbat trs-ul ala?cat face?ma gandesc ca ar fi ala pt ca si la mine furtunul de la intercooler ala se umfla ba chiar vizibil cu ochiul si totusi aud suieratul ala ciudat.pe unde zici ca e trs-ul plasat?
rmg
Nu l-am schimbat pt ca nu am fost sigur ca ala e si nu am vrut sa cumpar unul nou aiurea. TRS-ul este in stanga, la baza capotei, cum te uiti din fata la masina. Are o mufa si 2 furtunase infipte in el si este un regulator de presiune in turbina.
Am desfacut acest TRS, la prima vedere nu prea vad ce se putea strica in el. Nu am reusit sa aflu un loc de dezmembrari pt Laguna 2, poate gaseam acolo un TRS, il verificam si daca nu mai fluiera il cumparam.
Nou este aprox. 40-50E.
dominy
salut! interceptor din cate am vazut pe site tu stii cel mai bine ce si cum ... vreau sa te intreb ceva , de doua zile masina mea parca e sdi ! deci motorul merge struna , trage bine nu consuma ulei etc , dar nu mai intra in turbo , adica daca incerc sa accelerez peste 2000 de ture nu mai simt sa ma bage in scaun ! da-mi te rog un sfat sau lamureste-ma daca ai vreo idee , multumesc mult
corvinarh
verifica EGR si intercooler...
laguna_2_interceptor
- cauzele si efectele pot fi multiple... daca puteam sa vad masina era mai bine, parerea mea fa un test la Renault, de la EGR sau un fir intrerupt la mufa EGR etc pot fi multe cauze... fum scoate? daca nu ai turbo trebuie sa scoti fum negru serios... cu toate ca nu am incredere in reprezentantele RENAULT (probat pe propria piele) totusi dute sa faci o diagnoza... sa vada daca totul se incadreaza in parametrii normali de functionare.
dominy
fum nu scoate si inca o data zic motorul merge struna numai ca nu intra in turbo
dominy
salut din nou ! am dus masina la service ... pus pe calculator etc , motorul nu are nimic (asa zic ei ) turbina ok , totul ok , am inteles ca trebuie sa verific radiatorul(intercoler) exista si alta modalitate de a afla daca e spart , adica nu vreau sa dau bara jos si alte minunatii , il pot verifica direct pe masina ? il pot spala direct pe masina ? ms mult sad.gif
bh07xyk
Nu il poti spala direct pe masina. Daca e doar infundat zi bogdaproste, plateste manopera de demontare si curatare si fii fericit.

Daca e spart, se inlocuieste, la importatorii de piese il iei mai ieftin decat de la reno. Din cate stiu daca e spart ar trebui sa auzi un suierat de aer care scapa cand dai talpa.

http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm
Ai acolo de curiozitate cum functioneaza motoarele cu turbo si grafice explicand de ce "nu intra turbina" daca radiatorul intercooler e infundat. Acolo ii spune "Charge air cooler" si apare in graficul din pagina 2.

Una peste alta, oricare varianta ar fi, spart sau infundat eu zic ca ai iesit bine...

rmg
@dominy: citeste mai sus, am dat o metoda "foarte stiintifica" de probat intercoolerul. Un mecanic bun ti-ar spune asta si ar putea verifica fara sa dea fata jos.
Am mai povestit in alte topicuri: cand mi-a scos fum negru la greu si nu mai tragea, era de la TRS: cica sarise unul din furtunase. Fum scotea numai cand o acceleram mai tare. Oricum, senzatia era de masina aspirata.
dominy
tot eu smile.gif salut ! am dat jos bara etc , m-am descurcat binisor am facut traba ca la carte ! intercolerul e ok : spalat si verificat , trs schimbat ! nu mai stiu ce sa fac muncesc aiurea la masina si puterea data de turbina nu apare! am mai obs ceva astazi cand am dat jos scutul , o baie de ulei in zona din spate adica uleiul cred ca vine de undeva de la intarea sau iesirea in turbina , nu stiu exact daca e spart sau ce o fi pe acolo sad.gif ce sa fac ? help
andu911
QUOTE(dominy @ 25 Apr 2007, 11:20)
salut din nou ! am dus masina la service ... pus pe calculator
*



Au testat in mers ? Sau doar pe loc ? blink.gif

verifica EGR, daca erai in Bucuresti probai cu al meu, dar poate gasesti pe cineva si in GL.
dominy
doar pe loc dar au turat-o de am zis ca e gata de aruncat !
andu911
Nu stiu cum au dat verdictul, fara sa mearga cu masina. Cred ca doar ti-au luat banii si atat.
laguna_2_interceptor
- pai turbina intra la turatie nu la viteza smile.gif
andu911
Citeste atent ce a scris.

QUOTE(dominy @ 25 Apr 2007, 11:20)
salut din nou ! am dus masina la service ... pus pe calculator etc , motorul nu are nimic (asa zic ei ) turbina ok , totul ok
*



Eu nu vorbeam de turbina, eu vorbeam de tot motorul, care n-are numai turbina si nu poti sa-l testezi stand cu masina pe loc, fiindca ai niste valori pe care le obtii numai in mers.
Voi ati adus in discutie turbina, eu n-am zis nimic.

QUOTE(laguna_2_interceptor @ 28 Apr 2007, 06:08)
- pai turbina intra la turatie nu la viteza smile.gif
*



Turbina functioneaza tot timpul cat e motorul pornit. Numai ca, dupa o anumita turatie a motorului incepe sa fie simtita, din cauza ca atunci se invarte suficient de repede pentru a produce un debit de aer marit.
Pana in 2000rpm, sa zicem, motorul nu produce suficiente gaze, cat sa invarta turbina, ca aceasta sa dea mai mult aer.
C a t a l i n
Sau altfel spus, până la o anumită turație, motorul este "normal aspirat", apoi, la creșterea turației, turbina începe să comprime aerul ce intră în galeria de admisie...

Turația asta de "intrare" variază și în funcție de tipul turbinei, cu geometrie fixă sau variabilă. Cea variabilă are o plajă de eficiență mai mare...
laguna_2_interceptor
@andu911


- daca imi poti tu arata o reprezentanta care face diagnoza in mers esti maestru... si cam ce valori ale motorului crezi ca le poti citi in mers si nu se pot citi pe loc cu motor turat? (si nu ma refer la test dyno etc... ma refer strict la diagnoza profesionala efectuata de reprezentanta)

- citez:

Turbina functioneaza tot timpul cat e motorul pornit. Numai ca, dupa o anumita turatie a motorului incepe sa fie simtita, din cauza ca atunci se invarte suficient de repede pentru a produce un debit de aer marit.Pana in 2000rpm, sa zicem, motorul nu produce suficiente gaze, cat sa invarta turbina, ca aceasta sa dea mai mult aer.

- pai ori mere tot timpu ori intra de la 2000RPM (spui ca de la o anumita turatie se invarte suficient de repede apoi ca pana in 2000RPM motorul nu da suficente gaze ca sa invarta turbina... deci ???)... ca daca intra de la 2000 atunci nu mere tot timpul smile.gif
C a t a l i n
Eee... Cauți nod în papură... smile.gif

Se știe foarte bine că o turbină (mai ales cu geometrie fixă) nu este eficientă la turații mici, mai ales la accelerații rapide... Apare "turbo lag"... De aceea există varianta de compresor mecanic pentru turațiile joase...

Cu motorul în regim de turație scăzut, turbina este învârtită de gazele de eșapament, dar la o turație destul de mică, datorită volumului mic de gaze, astfel încât nu are viteza necesară pentru a comprima aerul ce intră în admisie (sau îl comprimă foarte puțin)...

La turații mari, turbina este antrenată mult mai puternic de gazele evacuate (în volum mult mai mare), astfel atingând o viteză mare și comprimand în raport mai mare aerul ce intră în cilindrii...

O turbină cu geometrie variabilă rezolvă doar parțial acest turbo lag... Iar turațiile la care turbina devine eficientă sunt greu de presupus cu exactitate... Ask RENAULT smile.gif
laguna_2_interceptor
- nu am contestat deloc principiile de functionare ci vederile si expunerile anterioare... mai pe romaneste ori e laie ori balaie smile.gif
andu911
QUOTE(laguna_2_interceptor @ 28 Apr 2007, 10:02)
@andu911
- daca imi poti tu arata o reprezentanta care face diagnoza in mers esti maestru... si cam ce valori ale motorului crezi ca le poti citi in mers si nu se pot citi pe loc cu motor turat? (si nu ma refer la test dyno etc... ma refer strict la diagnoza profesionala efectuata de reprezentanta)
*



Hai mai bine sa iti arat ce scrie in manualul de diagnosticare pt Renault Laguna 2.
Pe langa ce am atasat, daca vrei sa mai aflii, iti mai arat o multime de componente care se testeaza in mers...senzor presiune supraalimentare, senzor presiune carburant, senzor presiune atmosferica, etc...

Principiul de functionare al turbinei l-am explicat si eu si Catalin Marinarul, tu intelegi ce vrei.
laguna_2_interceptor
- stii ce inseamna sa te plasezi in raport 3 sau 4 al cutiei de viteze si sa realizezi acceleratie in sarcina maxima in timpul diagnozei??? inseamna utilizearea unui banc de test similar cu cel de test dino... sau similar cu cel de test dinamic al masinii!!! in nici un caz nu iese nenea de la reprezentanta cu diagnoza dupa el se urca in masina si da blana pe sosele sa iti masoare parametrii (cu toate ca RO e tara tuturor posibilitatilor smile.gif) )... tu cred ca nu intelegi termenul de test rutier care inseamna indiferent de producatorul masinii test pe banc ce simuleaza conditii de rulare!!!... sunt curios... test sistem airbag pentru tine inseamna sa ia nenea de la service masina si sa se infinga intr-un obstacol pentru a efectua testarea/diagnoza sistemului?

- cat despre descrierea functionarii turbinelor cu geometrie fixa si/sau variabila doar Catalin Marinarul a facut/o corect... ti/am aratat si unde ai gresit, recomand sa citesti din nou cu atentie atat postul tau cat si citatul pe care mi-am permis sa il comentez
andu911
QUOTE(laguna_2_interceptor @ 28 Apr 2007, 10:02)
@andu911
- daca imi poti tu arata o reprezentanta care face diagnoza in mers esti maestru... si cam ce valori ale motorului crezi ca le poti citi in mers si nu se pot citi pe loc cu motor turat? (si nu ma refer la test dyno etc... ma refer strict la diagnoza profesionala efectuata de reprezentanta)
*




QUOTE(laguna_2_interceptor @ 28 Apr 2007, 12:30)
- stii ce inseamna sa te plasezi in raport 3 sau 4 al cutiei de viteze si sa realizezi acceleratie in sarcina maxima in timpul diagnozei??? inseamna utilizearea unui banc de test similar cu cel de test dino...
*



O mai sucesti mult ? ca am obosit wacko.gif

Hai lasa-ma ca e ca tine, e sambata dupa-amiaza si daca nu poti sa recunosti cand spui aberatii, eu nu ma mai contrazic cu tine, ai perfecta dreptate in tot ce spui. cheers.gif
laguna_2_interceptor
- nu te/am jignit deci incearca sa pastrezi nivelul discutiei... cand ai sa vezi pus in practica ce spui tu atunci sa intervii in discutii... ai plecat de la o premiza gresita si cand ti/am scos in evidenta greseala ai incercat sa te eschivezi apoi te/ai intors... ai facut tu diagnoza/testare la masina ta in mers? ai vazut tu acest lucru pe alta masina? ai intrebat de curiozitate la Renault ce seminifica TEST RUTIER pentru verificarea presiunii in rampa intrunind conditia necesara si suficienta ca masina sa se afle in treptele 3 sau 4 de viteza? (caz in care se foloseste banc de proba) ai declarat ca motorul nu se poate testa pe loc deoarece sunt valori care se testeaza numai in mers... care sunt acele valori? presiunea in rampa se masoara si pe loc (caz in care nu ai nevoie de banc de simulare TEST RUTIER, acest banc se foloseste strict pentru a identifica cauzele unor erori simuland conditii de rulare!!!) daca se gasesc anomalii Renault trimite la a se efectua simularea cu treptele de viteza in sarcina maxima... sa imi spui tu mie unde aberez eu si unde... gresesti tu ca sa nu te jignesc.
andu911
Tu ai aberat in tot ce ai spus.
Plecand de la faptul ca "turbina intra" la anumita turatie si orice inginer care te-ar auzi ti-ar spune ca ai invatat mecanica la coltul blocului si vorbesti dupa ureche.
Alta aberatie este cea legata de testul in mers, cum naiba sa nu faci testul in mers...Eu n-am facut la Laguna, fiindca n-am avut de ce. Dar am facut la alte 2 masini.
La un Mercedes E320CDI, la Autoklass Center si nu aveau niciun banc, asadar am pornit pe strazi, eu la volan, inginerul in dreapta.
La un Audi A6 2.5TDI, la Computest 2000, care desi are stand de analiza, s-a efectuat testul pe sosea.

Alta minune.... la ce reprezentanta Renault ai vazut tu dyno ?

La VW la fel, pui VAG-COM pe masina, dai talpa intr-a 3-a sau a 4-a si vezi ce valori ai la MAF.

Nu stiu de unde scoti tu metodele astea SF.

Cica sa intreb la Renault ce inseamna "TEST RUTIER"
Te pomenesti ca manualul de diagnoza a fost scris de Ion Creanga si a folosit metafore. radmasa.gif

Gata, poti sa zici si ca Laguna e motocicleta, ca nu te mai contrazic. Nu mi-am dat seama, ca n-o faceam deloc. Eu nu vreau sa demonstrez nimic pe forum, tu ai vrut sa ma corectezi pe mine si ai inceput sa spui numai povesti.
laguna_2_interceptor
- din nou jignesti si din nou te eschivezi de la propriile afirmatii... observ ca iti place sa fii alunecos... mai ramane sa imi spui ca te-ai dus la Auto Bavaria cu 760IL si ti-au inlocuit pivot cu sarma ca nu aveau pe stoc si te-au trimis inapoi pe strada, nu stiu prin ce service-uri ai efectuat tu astfel de testari dar repet in RO totul este posibil... metode SF? ai facut o inspectie ITP banuiesc, deci ai vazut cum se face testul de franare (NU TE IA INGINERUL PE DRUM SA DEA ''TALPA'' SI SA TE LIPESCA CU FATA DE PARBRIZ CAND CALCA FRANA CU SCOPUL DE A VERIFICA VALORILE DOMNULE!!!) ai vazut ca se simuleaza conditii de rulare (la fel pentru bucse si restul subansablelor de directie) si se executa franarea fara ca masina sa faca un metru... ASA DOMNULE SE FACE SI IN CAZUL SIMULARII CONDITILOR DE RULARE INCLUSIV IN PROGRAMUL VAG COM, CLIP ETC!!!... am fost in multe service-uri cu pretentie de prin RO si nicaieri nu pleaca pe drum la diagnoza din 2 simple motive: NU AI VOIE SA EFECTUEZI ASTFEL DE TESTE PE DRUMURILE PUBLICE DOMNULE!!! poate pana acum sa nu se fi respectat dar de la 1 Ianuarie suntem in UE si cine nu respecta asa ceva pierde licentele de service si dreptul de reprezentare a brand-ului din partea producatorului masinii (cazul reprezentantelor)... deci nu ma aburi tu pe mine ca mecanica nu se face cu manualul intr-o mana si surubelnita in alta, vorbesti mult dar nu ai nimic de spus!!!
dominy
eu tot cu problema nerezolvata am ramas ! turbina se aude cand intra dar nu se simte , nu inteleg ca poate fi .... se poate sa fie de la egr sa i scot mufa da care mufa ?oricum sunt cam nervos in legatura cu prostia asta
andu911
pai ai cum sa-o scoti de-acolo ?
ma refer la EGR, sa-l scoti
laguna_2_interceptor
@dominy


- esti din Galati? daca da... iti fac o recomandare... fa un drum pana la reprezentanta din Vaslui... e posibil sa merite si sa nu iti para rau... e printre putinile reprezentante Renault care nu iau pielea de pe tine si am intalnit oameni care stiu ce fac... eventual daca ajungi in Iasi iti fac o rescriere de ECU si vedem daca se simte ceva... mai mult nu stiu ce pot sa zic.
dominy
ma pot lua de turbina ? adica daca tot incep sa demontez pe acolo pot sa o dau jos sa o curat ? ..............
andu911
NU, las-o acolo. biggrin.gif

Vezi daca poti sa scoti EGR si curata-l daca e cazul. Exista topic aici pe forum despre EGR.
Ar fi de preferat sa mai ai un egr, care stii ca functioneaza. Sa probezi cu ala.

Am o intrebare...nu ti s-a aprins niciun bec pe bord, care sa iti arate ca ai ceva la motor ?
dominy

ba da ! renumitul bec despre care toata lumea zice ca are probleme cu el ... la mine se aprindea mai demult si acum nu se mai aprinde deloc !
boozywoozy
Dominy hai sa traiesti vecine!Sunt unul dintre cei patiti cu ceea ce descrii tu.Cel mai bine e sa ne gasim si sa vorbim ca sa nu cumva sa te duci la apan sa-ti ia aia pielea de pe tine degeaba...
dominy
dom_domy2005@yahoo.com astept sa intri si sa vb ! sunt curios tare
cibernuts
Renumitul bec de care vorbeste toata lumea(cel ce seaman cu o bujie) se poate aprinde si din alte cauze nu numai din turbina,de fapt este cel mai putin probabil ca sa fie turbina.
Contacte imperfecte la:
1.Pedala acceleratie
2.Senzori de pe sistemul de admisie
3. Senzori de pe sistemul de alimentare
sau Defectiuni tehnice de natura mecanica.
Am un prieten care tot la fel i se aprindea mereu martorul acela pe bord era pedala de acceleratie care nu ii functiona corect.A schimbat pedala si de atunci nu mai are probleme.
dominy
salut again ! masina mea e tot racita , am facut azi niste teste ..
deci sa fiu clar masina e cu buba decand am schimbat filtrul de aer , deci azi am scos capacul de la filtru si practic am mers cateva sute de metri fara filtru ! se poate ca filtrele sa aiba o anumita opacitate? ns daca m-am exprimat corect sad.gif( deci in concluzie masina merge bine fara filtru cand in pun filtrul nema putere de la turbina . sa fie debitmetrul ? offff
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.