Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Metode de a reduce consumul (benzina) Laguna?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
catalinthebest
As fi interesat de toate sfaturile pe care le puteti da pentru a reduce cit mai mult consumul la o masina ca cea din semnatura cu motor de 1.8 benzina F4P.
Ma refer la modul de conducere (in special in oras, adica cu ce viteza sa mergi,e mai economic sa mergi cu o viteza mai mica dar constant sau sa variezi intre viteze mari-mici dupa situatii ?) , la ce pompe faceti plinul (daca e diferenta intre benzina OMV, Petrom, Rompetrol, Lukoil,Moll etc. si daca a facut cineva teste comparative intre ele, la ce tip de ulei e mai bine sa pui, daca ajuta aditivii de ulei si de racire, in general toate chestiile care merg incercate pentru un consum mai mic.
Chiar as fi curios cam ce consum au ceilalti cu motoare ca al meu si nu numai (la mine afara cam 7, in oras acum pe distante scurte cam 12-14)
lexxx
Adica vrei sa reluam jumatate din topicurile de aici...... biggrin.gif

Incearca sa cauti subiectele astea pentru ca sunt superdezbatute.
catalinthebest
Am cautat si nu am gasit centralizat un topic de genul asta care sa trateze reducerea consumului. Cred ca la preturile de acum ale carburantului merita sa dezbatem on subiect de genul asta pentru ca ne afecteaza pe toti .
r&d
Uleiurile 5w30 sau 0w30 sunt fuel saving. tu nu o sa simti, dar ideea era cadaca se reduce cu 100g/100km consumul, la flote mari de masini se poate obtine ceva.
Cel mai important ramane stilul de condus. Daca vrei sa ai consum bun:
- evita accleratiile bruste si franarile. Nu merge in turatie mare, un 2500 e ok daca mergi la consum.Folseste cat de mult frana de motor si incearca sa anticipezi traficul. Adica daca ai in fata un semafor, mai bine incetinesti din timp pana se face verde sa nu fi obligat sa opresti pe loc etc.
- evita deplasarile scurte in care motorul nu are timp sa se incalzeasca si rutele aglomerate

Sau mai bine, cumpara un disel de 1.3- 1.5 wink.gif)
bogy
La drum lung conteaza si anvelopele: tip, grad de uzura si presiunea in pneu (daca se poate azot).
Unde nu ii obligatoriu, mergi cu farurile stinse. Fara clima (nu merita dar se reduce consumul), geamurile inchise. Mers cat mai mult cu CC setat la viteza cea mai economica pt portiunea resp. de drum.
Mi-a scapat ceva?

In oras, e mai greu. Laguna nu este masina de oras. Nu te mai gandi la consumul in oras biggrin.gif.
depecharu
Care e legatura intre faruri aprinse si consum? huh.gif
r&d
Incarcarea alternatorului e mai mare. Erau candva dispozitive care taiau excitatia alternatorului la acceleratiiputernice pentru a manca mai putina putere.
ghetau dan
A fost pe Discovery un reportaj care trata subiectul:cum e mai economic,cu AC pornit sau cu geamul deschis? Masina cu geamul deschis a mers mai mult cu aceeasi cantitate de carburant...masini identice,bineinteles.
andrei1302
Doi factori sunt determinanti pentru reducerea consumului de combustibil :
1. Viteza de rulare
2. Acceleratiile

Viteza optima o poti gasi singur daca ai rabdare si TripComputer. De obicei asta este foarte mica, conteaza doar de rabdarea ta. La mine este cam pe la 65 km/h in treapta a IV-a (din 6). Logic ca nu o sa pleci la un drum de 1000 km si sa mergi cu 65 km/h doar ca sa scoti un consum super mic. Un compromis bun este pe la 90-100 km/h la drum lung.
Cu acceleratiile este clar: cat mai domoale si progresive, fara accelerari bruste. Si treaba cu frana de motor este adevarata. Folosita cat mai mult reduce consumul de combustibil in primul rand ca in loc sa ti piciorul pe acceleratie il ti pe frana (scade timpul cat baga benzina in motor) si in al doilea rand ca in frana de motor computerul intrerupe alimentarea cu combustibil (consum 0,00 l/100 km).
djidji_thebest
Adica frana de motor in a 2-a de ex... Daca o las si nu accelerez un pic, va merge? sau va muri motorul intr-un final..
ipiq
La diesel nu moare... merge cu 800 rpm lar elanti... si chiar daca ar muri motorul, te plictisesti tu mai repede si apesi acceleratia wink.gif
rusu.claudiu
Mergi cu a 4-a la 50 sau cu a 5-a la 70 si vei vedea o scadere de consum.Si eu am la fel o laguna de 1.8 si cand am luato ma gandeam ca ,ma va omara consumul. Am un consum de 8.7 mixt si sunt multumit.
Geam deschis la masina 1.5 litri/100km
Clima deschisa 1 litru/100 km in plus
Probleme la directie 1 litru-2 litri la 100 km in plus
Condus sportiv 1 litru 2 litri la 100km in plus

In afara de chestia cu directia le-am avut pe toate .Daca le eviti pti avea un consum bun
djidji_thebest
Ieri seara mi-a aratat un preten ca afiseaza consumul in mers smile.gif) eu nu am stiut.. asa ca astfel poti sa vezi cu cat sa mergi pt a consuma mai putin... am mers cu 60 in a 5-a da cam astepta lumea dupa mine smile.gif)) SI la porniri porneam incet si chiar l-am vazut pe unu cu Loganu in spate se tinea de cap =)) Cred ca din cauza mea... Pai vazand cum creste consumul cum accelerezi te convinge sa o lasi mai moale smile.gif)
bogdangabriel32
nu vreau sa spun mai mult decit se intelege din propozitia urmatoare: DACA vreti consum mic, luati-va un Tico,un Matiz...o bicicleta...sa fim seriosi,vrem lux si masini puternice,cu diverse gadget-uri care mai de care mai evoluate, dar vrem sa consume 3 la suta de km! mi se pare puerila tema...dar este democratie....imi cer scuze celor care se simt lezati...
sb-55-dan
Total deacord cu bogdangabriel32!!!!!!!!! Luati-va fratilor Tico daca vrei consum mic!!!!
ipiq
Daca mergi cu 50 in a IV-a si cu 70 in a V-a, va scade consumul DAR daca mergi tot asa dupa cateva mii / zeci de mii de km o sa se duca motorul... In special daca e diesel! Nu-i pica bine motorului sa mergi subturat. Chinui motorul si scade consumul cu max 2l la 100 km. = 7,5 RON. ==> La 1000 km 75 ron. Merita?
djidji_thebest
smile.gif) nu, clar... si eu ii dau dreptate lu` bogdangabriel32 si se stie ca asa e... Eu sunt un sofer nou si nu ma pricep asa de bine in ale condusului wink.gif)
OVIDIUS
Se poate spune ca ambele opinii sunt indreptatite. Un consum redus nu atrage dupa el neaparat numai o economie de bani pe benzina. El implica si o intretinere mai indelungata a motorului, a consumabilelor (placute de frana, ulei, cauciucuri, etc). Mai putine drumuri in service...Pe de alta parte, Laguna nu inseamna Smart sau Matiz. Inseamna o masina eleganta, mare si cu un motor pe masura. Daca principala preocupare a unui posesor de astfel de masina este consumul, atunci clar nu este in regula.
Dar cateva opinii pe forum nu cred ca strica nimanui... wink.gif
antifizic2
multi dintre noi avem o multime de chestii inutile in portbagaj, adica greutate in plus pe care o cari dupa tine prin oras = consuma mai mult asta plus cauciucurile umflate corect si cu lipsa acelerarilor inutile ar trebui sa te ajute la coborarea consumului de carburant dar nu cu mult.

ai o masina destul de mare, nu vad cum ai putea sa o faci sa consume semnificativ mai putin blush.gif poate cei de la sectiunea clio sa aiba niste sfaturi
bogdangabriel32
...si tot ca fapt divers,ieri,neavind mare lucru de facut pe acasa,am plecat cu niste amici pe litoral....45 km pina la mangalia,putin prin statiuni...si retur...cam 100 km...am adoptat stilu de condus "daciot"....ptr ca imi adusesem aminte de acest topic....am mers linistit,maxim 120 la ora....si (repet, era un experiment! nu ma blamati!) cind luam viteza si drumu imi permitea,o scoteam pe liber,mergind din inertie...consumul mediu scos a fost de 6,5%....dar e un stil jenant de condus...azi voi pleca la bulgari la METRO sa fac ceva cumparaturi si voi merge normal....va voi spune consumul diseara....oricum,o economie de 1 litru la suta de km nu merita ptr a nu ma bucura de placerea pilotului automat....
renaultforever
bogdane, zi si ce motor ai pe masina ca sa intelegem daca consuma mult sau putin.. smile.gif
bogdangabriel32
1,9 dci...88kw....desi topicul cred ca se adreseaza "benzinarilor" problema o consider comuna
cj98czh
bogdangabriel32 - vezi ca la diesel un mers subturat duce la probleme cu EGR si turbina si singura reducere care o vei obtine este cea in buget....

Cauta ca sunt topicuri dedicate conducerii dieselului...
vali1971ro
QUOTE(bogdangabriel32 @ 23 Dec 2007, 11:11)
cind luam viteza si drumu imi permitea,o scoteam pe liber,mergind din inertie
*



eu stiu ca nu e indicat sa lasi masina "pe liber" ... ca fapt divers , daca o las in viteza si iau piciorul de pe acceleratie computerul indica un consum de 0,0l/100 , daca o las pe liber consumul este cam de 2-3 l/100.
renaultforever
@bogdangabriel32: acelasi motor il am si eu dar 6.5 media in afara nu mi-a consumat niciodata..4.5-batraneste si 5.7,5.8 mers normal..sportiv nu am incercat ca nu e cazul pentru Laguna care este o "doamna respectabila" tongue.gif oricum nu cred ca s-ar face de ras..a.. cateodata o mai "fugaresc" in treapta 2...ca sa-i curat toba finala.. icon_mrgreen.gif ...si tare imi mai place cum pleaca..
bogdangabriel32
hm...la ce viteze mergeti voi de scoateti asa medii? de 5,7 - 5,8? sau e posibil ca sa nu mai traga al meu motor...sau sa fie alta problema...oricum,sa nu merg subturat si sa scot si asa medii nu am reusit... sad.gif ... azi am scos la un mers normalsi doar fff putin sportiv o medie de 8,1% ....bravo voua fratilor....
renaultforever
bogdane, eu la 2000-2200 schimb vitezele si anticipez foarte bine traficul( fara franari inutile, reduc din timp cu frana de motor ). nu fac asta pentru a avea un consum mai mic, ci e pur si simplu obisnuinta. dar ce spui tu acolo, 8,1 la suta e mult frate..altii vor spune ca schimb prea repede si nu e bine. da nici cu a treia la 3000 prin oras nu pot sa merg..
apropo a sasea cand o schimbi?..eu pe la 110 si nu mi se pare ca ar trage din greu masina( nu in rampa sau cu 4-5 persoane in masina)..repet, nu sunt genul de om care sta cu ochii pe consum,(ca altfel imi luam un matiz tongue.gif ) asa e stilul meu de condus. saptamana viitoare incerc vreo 2-3 sute de km. de condus sportiv cool.gif ..sa vad ce iese..

23 Dec 2007, 18:55:
PS.cred ca toata smecheria cu consumul e cum calci acceleratia, adica daca lasi masina singura sa accelereze ori calci pedala la fund sa o "ajuti" un pic. si apoi sa vezi fum in spate nene....ca la balamuc.. tongue.gif
cj98czh
renaultforever - tu esti exemplul tipic de mers foarte subturat....si o sa scoti bani multi din buzunar pt. EGR si turbo...cauta ca este un topic dedicat pt. motorul de 1.9 dCi si vezi cum este recomandat sa schimbi....ca exemplu la Megane schimb la 2800-3100 in oras si 3500 inafara... ...la 220o rotatii ai o masina lenesa care face mult fum..(daca inca nu il scoate il va scoate in curand...)
Restul pe topicul dedicat acestui motor...
bogdangabriel32
cam la 2500 skimb si eu vitezele...si nici nu ma duc pina in 3000 rpm! e posibil sa fie si motorina de vina...am bagat sprint diesel de la OMV si lasa de doritsi a 6-a tot cam pe la 110-120 o schimb...dar inca nu am trait momentul,repet, sa scot medie asa mica...si nici nu ma "dau"la ea...nu franez brusc, nu accelerez...anticipez traficul...etc...doar cind ies "afara" ma dau un pic la ea...adica pun pilotul la 140 kmh...si ma uita dzeu asa...3-4 ore...o cafea si un red bull...iar 3-4 ore...atunci cu adevarat simt ca nu consuma mult...dar la fel de adevarat e ca ii dau motorina buna...

p.s. cj98czh...nu gasesc topicul referitor la ce turatie sa schimbi viteza
renaultforever
hmmm, ma cam sperie gandul ca e posibil sa "termin" egr-ul si turbina..de saptamana viitoare imi schimb stilul de condus. blush.gif ..sa vedem ce consum imi arata CB. dar totusi ma gandesc ca un diesel are cuplu mare la turatii mici, ca doar nu e benzina sa schimbi la 3000-3500...
bh07xyk
Fratilor, chiar ca s-au discutat de o mie de ori pe toate sectiunile forumului smile.gif . Urcati in ture, mergeti pana la 3000 cat mai des. Nu e de joaca, CHIAR se duc EGRuri si turbine din cauza asta.
Nu trebuie apasata pedala blana, apasati jumate, asteptati sa ajunga la 3000 si schimbati apoi in sus. In nici un caz nu dati blana la 1500 si schimbati la 2500 si apoi iar blana.
Si la benzinare e valabil. De calamina ati auzit?
djidji_thebest
Un fast reply: Laguna 1.6 benzina... schimbarea treptelor la cat sa o fac?
ipiq
La cat cere motorul, traficul, numaru de gropi pe metru patrat, oltciturile care t-i se baga in fata, carutele, biciclistii, betivii, fraieru/fraiera din fata care merge cu 20km/h cand drumu e bun si gol etc.... Sunt o gramada de parametrii care trebuie avuti in vedere...
De preferat intre 2500 si 4000, depinde.... nu e o turatie fixa recomandata la care trebuie sa schimbi...
doruletz75
pt diesel e bine sa se schimbe peste 2200rot ca sa intre turbina dar la benzina .nu stiu tot cam asa radmasa.gif vorbesc de mot . fara turbo
dan_vl
Cel mai mult conteaza stilul de condus. Va spun ca rar scot sub 15 l/100 km in oras. E adevarat ca o si turez cam mult (cateodata la maxim - la 6800 rpm se intrerupe cred ca alimentarea motorului). Am incercat sa-i fac consumul cu un condus ''batranesc'' in afara si n-am depasit 90 la ora + un demaraj foarte lent: consum =5,7 l/100km.
Motor 1,6 16 V.
offficer
Dar ce te faci cand pornesti motorul si vezi ca la relanti iti consuma 15,3 ????? Mai conteaza atunci ce greutate ai in portbagaj, cat de umflate sunt pneurile, ce fel de condus practici??? Nuuuu...ei atunci se pare ca laguna e o masina sugativa si asta e!! Cui ii place de bine, cui nu...sa o vanda si sa-si ia Tico! biggrin.gif
Demian
va povestesc si eu un test ce am facut cu laguna 2 1.9 a unui prieten am mers din sm pana in bm si iam dat in gura la masina max 180 depaseam in fine a consumat masina in 70km 8.8 iar la intoarcere condus incet pana in 120kmh si a consumat 5.5 deci parerea mea ii ca nici cum nu consuma mult dar depinde de fiecare cati bani are pt combustibil , eu am o laguna 1 1.8 sincer consuma destul de mult in oras cam 10 litri dar imi place sa o mai si calc 1pic dar cand vreau sa consum putin ma duc incet cu viteza a 5 a si nu consuma mult pot zice ca ii rezonabil 7litri numa bine aveti grija de voi si conduceti prudent
catalinthebest
Am inceput topicul din cauza consumului foarte mare si nu ca vreau sa-mi iau tico sau matiz.

Eu conduc aproape numai in oras pe distante scurte si am ajuns sa consume peste 15 l/100 si ajung si la 20 l/100 km. (nu stiu care dintre voi ar fi multumit de consumul asta). Am fost in service renault si ei zic ca aparent totul e in regula, dar daca vreau sa scad consumul sa schimb din piese (ba una , ba alta , piese de care ei nu sunt siguri ca vor scadea consumul dar pe care mi le factureaza mie , si nu sunt ieftine, sar de 10.000 insumate)
renaultforever
fa-i tu consumul "clasic" cu plinul si nu mai crede tot ce-ti afiseaza computerul de bord.
vali1971ro
catalin , tu scrii mai sus de consumul instantaneu aratat de computer ? laguna mea are acelasi tip de motor dar mai mult de 12-13 nu sare , indiferent de cat o chinui ! insa asta este consumul mediu , cel instantaneu ajungand si la 25 smile.gif !
dacadrean
QUOTE(catalinthebest @ 9 Feb 2008, 08:31)
Am inceput topicul din cauza consumului foarte mare si nu ca vreau sa-mi iau tico sau matiz.

Eu conduc aproape numai in oras pe distante scurte si am ajuns sa consume peste 15 l/100 si ajung si la 20 l/100 km. (nu stiu care dintre voi ar fi multumit de consumul asta). Am fost in service renault si ei zic ca aparent totul e in regula, dar daca vreau sa scad consumul sa schimb din piese (ba una , ba alta , piese de care ei nu sunt siguri ca vor scadea consumul dar pe care mi le factureaza mie , si nu sunt ieftine, sar de 10.000 insumate)
*



Ceva clar este in neregula cu masina ta sau cu stilul tau de condus.
A mea are acum 15.5% consum in Bucuresti ( schimbat de multe ori la peste 6000 Rot/minut).
Daca schimb sub 3000 rotatii/minut imi sare consumul si la 17%.
In afara alergata, alergata rau, nu sare de 15% cu descelelari la la 200+ la 90-100 km/h (...de berbecii de pe autostrada care au primit odata cu masina si banda 2) si apoi revenit la 200+ nu sare de 15%.
A condus nevastamea odata Bucuresti - Buzau consum 7%, mers in mare parte constant cu viteza de croaziera de aproximativ 120 -140 Km/h.
Eu pur si simplu in afara mai putin de 10% nu am reusit (nu ca as fi vrut neaparat tongue.gif ) in Bucuresti am reusit cel mai mic consum de 12-12.5%.

vali1971ro
@dacadrean - pai da man ! da talica ai si aproape juma' de herghelie in plus ! smile.gif
adrian@
in afara am vara 5,8 - 6,2 l%, iar iarna 6,5 - 7,3l%.
in oras am intre 8 - 12%, depinde de cat de "meserias" ma dau.

in afara merg intre 70 si 100. foarte rar depasesc 100. accelerez moderat si 70 ma "prinde" cu a 5-a.

vitezele minime de schimbare a treptelor (recomandate de Reno) pentru 1.8l sunt 40km/h pentru treapta a 4-a si 50km/h pentru treapta a 5-a.
bh07xyk
QUOTE(catalinthebest @ 9 Feb 2008, 09:31)
Eu conduc aproape numai in oras pe distante scurte
*


Masina ta pur si simplu nu a fost conceputa pentru asta. In conditiile astea e un consum ok. Masina grea, motor fara cuplu. Daca la diagnoza totul iese ok, nu ai ce piese sa schimbi, obisnuieste-te cu ideea.
Nu e o consolare, dar de ex. Alfa 147 1.6 benzina ia 13 in oras la mers normal. Forje 16-17.
Mie Laguna 1.9 dCi imi manca 9-10 in oras. 156-le la fel. Cine sustine ca are 6-7 in oras cu 1.9dCi ori nu conduce de fapt in conditii de oras, ori incurca circulatia. La fel cine zice ca scoate sub 12 dintr-un benzinar de 1.8. Edit: Vezi postul anterior.
b_gabi
Dași n-am nici un motiv ... subscriu la cele spuse de adrian@ (poate media în oraș sa fie undeva între 9-12%) și pot spune că nu încurc circulația (dar nici Harap Alb nu mă dau la semafor) iar cine a trecut prin Pitești știe cam cum se circulă. Părerea mea ... blush.gif
bh07xyk
Fara sa vreau sa insist aiurea, nu mi-o luati in nume de rau, nu ai ce cauta in a patra la 40 si in a cincea la 50. Asta daca vrei sa te tina injectoarele.

Iar plecarile infipte (nu scartait de roti, dar talpa serioasa macar pana la 60) de la semafor eu le consider un semn de respect civic pentru cei din spatele meu. Sa treaca mai multe masini pe acelasi verde.

Parerile mele smile.gif
b_gabi
Fără să intru în polemică cu cineva, îmi permit să continui postul precedent în sprijinul celor afirmate: "scârț" la semafor mai rar cu ESP-ul și mai ales la schimbarea direcției de mers, nu cred că ai ce face cu talpa până la 60 dacă nu ești primul sau dacă ai de dat prioritate la pietoni..... dar toate acestea fac parte din conduita preventivă care în afară de faptul că te poate scăpa de multe necazuri asigură și un consum moderat de combustibil.
Fiecare cu stilul său de mers....și mai ales cu părerile sale! tongue.gif
bh07xyk
Constructiv vorbind smile.gif , ai pus punctul pe i: "nu cred că ai ce face cu talpa până la 60 dacă nu ești primul" .
Suntem de acord ca, daca toata lumea (si chiftelele care dorm la verde) ar accelera mai rapid de pe loc, ar trece mai multe masini pe acelasi verde?
Si ne mai asteptand 40-70 de secunde la relanti inca un semafor vom economisi benzina? (ON topic)
Si ne mai frecand ambreiajul asa des ne va tine mai mult?

Evident ca toate astea in conditii de siguranta si acordat prioritate altor factori.
dinbuc
Nu cred ca trebuie "talpa " pina la 60 neaparat, dar despre cirnatii, eu le spun cirnati si nu chiftele, care dorm la semafoare si in loc de 30 de masini trec doar 5, se poate spune ca printre altele ne cresc si consumul evident. Si sint de acord ca e chestie de respect fata de ceilalti, la fel cum si varianta cealalta (claxon sau faruri la 0.5 secunde dupa ce s-a pus verde), este tot lipsa de respect.
pixule
sfaturi.. uite, dupa ce mi-am schimbat bujiile care erau de 2 feluri, si putin ruginite si mi-am pus beru cu 4 electrozi, si am mai facut o schimbare de mod condus in sensul ca accelerez pana in 2400 tr si schimb viteza, dc trebuie sa decelerez pana la 1600-1800 tr nu schimb in treapta inferioara, ci accelerez progresiv pana la 2000-2200 tr unde o tin constant( nu de alta, dar la 2000 in a4-a am 59-60km/h deci n-am grija de radar) si asta a avut ca efect un consum cu aprox 1.5l-2l/100 mai mic in oras.mentionez ca masina sta afara, dimineata plec fara sa o incalzesc nici 10 sec, si fac 6.1km pana la serviciu.dupa masa iar acelasi traseu. de la un 10-11l consum mediu in oras, acum am 8- 8.1, incat si eu stau si ma minunez.stilul de condus anterior era ceva bruscat, si cu urcare pana in tr3 unde stateam la 2400-2500 ture si aveam 55-60km/h. icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.