Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare detector de radar
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > In Car Entertainment > Detectoare Radar
Laurentziu83
Astazi am montat detectorul de radar (Bel Express 795) la plafoniera la Clio. A durat cam o ora toata mestesugareala, acum as face-o in 25 de minute.
Pentru inceput am scos ventuzele de pe rama de fier, apoi am indoit rama la 45 de grade aproximativ.
Apoi am scos plafoniera, am detasat mufa si am decupat din marginea de la partea dinspre spatele masinii o parte cat sa incapa pe latime lamela ce intra in detector. Am decupat toata marginea, nu am intrat in corpul plafonierei.
Pentru cine nu stie, plafoniera de Symbol este identica cu plafoniera de la Solenza, doar ca este plasata la 45 de grade. Cand voi vinde masina, ii voi lua o plafoniera noua. biggrin.gif
[attachmentid=42844]
Apoi am luat priza telefonica si am legat la firul rosu si la firul verde dinauntru alte 2 fire. Daca difera culorile, normal se folosesc cele 2 contacte de la mijloc de la mufa. Polaritatea va diferi in functie de cum va va mufa firul meseriasul de la magazin.
[attachmentid=42845]
Am pus o poza cu o priza telefonica din casa, deoarece nu aveam camera digitala la mine cand am montat detectorul.
Dupa ce ati legat cele 2 fire, montati cablul telefonic intre detector si priza telefonica, apoi verificati circuitul si aflati cu aceasta ocazie care fir e de plus si care e de minus. Eu, ca sa verific, am saltat capota si am legat firele la baterie si am vazut care si cum va fi legat. Dupa ce terminati de verificat (adica veti face detectorul sa functioneze), demontati cablul telefonic si legati priza telefonica la mufa de alimentare a plafonierei. Mufa de alimentare se poate demonta, aici va va ajuta intuitia si aveti grija cum umblati cu mufele de acolo. Normal se va lega firul de plus al prizei telefonice la firul rosu al mufei plafonierei, iar firul de minus se va lega la firul negru.
[attachmentid=42848]
Dupa ce ati facut legaturile, va trebui sa introduceti priza telefonica in spatiul din spatele plafonierei, in capitonajul masinii. Pentru aceasta va trebui sa demontati clemele de prindere a parasolarelor, pentru a capata un spatiu de manevra cat de cat. Aici e mai greu, intrucat clemele de prindere a parasolarelor sunt cea mai tampita inventie frantuzeasca de la montarea delcoului jos (vezi oltcit) si pana acum. Pentru demontare, dupa ce scoateti suruburile, va trebui sa fortati in fel si chip clemele, pana le veti scoate, deoarece ele se deformeaza. Daca aveti vreo sansa sa va cumparati altele noi, atunci o puteti face, ele vor trebui reparate-remodelate la remontare. Eu le-am refolosit pe cele vechi, asta e.
Dupa ce reusiti sa introduceti priza telefonica (nu inainte de a cupla la ea cablul telefonic, iar celalalt capat sa-l lasati in exterior), remontati clemele de prindere a parasolarelor la locul lor, verificati sa nu fi cazut piulitele de strangere din ele si apoi strangeti bine.
Acum scoateti in afara cam 8-10 cm din cablul telefonic, introduceti partea unde erau inainte ventuzele (de la clema detectorului)
[attachmentid=42846]
in spatiul dintre capitonaj si rama de plastic de la plafoniera, in asa fel incat sa se potriveasca cu decupatura de la plafoniera, introduceti mufa de alimentare a plafonierei si apoi plafoniera la locul ei si verificati functionarea acesteia. Apoi trageti de clama detectorului putin inspre jos, introduceti detectorul in ea, tinand butonul de clama apasat, si impingeti detectorul pe clama cam 1-2-3 gradatii, avand grija sa nu preseze prea mult pe geamul plafonierei, dar nici sa fie in pericol de a cadea. Apoi se introduce mufa de alimentare si gata.
Maine pun si poze la montajul meu, nu cred ca s-a inteles mare lucru doar din povestit.
La Clio, plafoniera este alimentata de un contact ce se intrerupe dupa 20 de minute de la scoaterea cheii din contact. Intrerupand plafoniera, se va intrerupe si detectorul, deci se exclude riscul de a se descarca bateria cand se uita detectorul pornit. Cand se introduce iar cheia in contact pe prima pozitie, sau se descuie masina din alarma sau inchiderea centralizata, contactul este alimentat din nou, pana cand te sui iar in masina detectorul isi va fi terminat deja self-test-ul. In plus, fata de alimentarea clasica de la bricheta, detectorul nu va mai fi stresat de taierile repetate ale alimentarii generate de miscarea cheii in contact sau de pornirea motorului. El va sta pornit tot timpul cat este cheie in contact si inca 20 de minute dupa aceea.

La sfarsit, totul va trebui sa arate cam asa. cool.gif
[attachmentid=42847]

Pentru eventuale nelamuriri nu ezitati sa ma intrebati, la fel si daca vreti pozele in 1600x1200 (fara resize adica).


Am ales acest loc de montaj deoarece detectorul meu are un difuzor destul de slab, fiind greu de auzit din locuri mai ascunse. De asemenea, nu am vrut sa-l montez pe bord, cum ar fi fost cel mai simplu, deoarece nu vreau sa fie prea vizibil si nici sa nu-l uit montat si sa ma trezesc cu masina sparta. Din pozitia unde e acum, se vede destul de greu din afara. In plus, am oroare de fire prin masina care se balangane si care imi ocupa bricheta.
ccezar2004
de ce nu face cineva asa ceva si pentru megane sad.gif ....
alin75
Consider că este prea multă muncă pentru așa ceva, plus că nu știu cât ai fost de inspirat cu decuparea respectivă..........
Rezultatul final este OK!
Laurentziu83
Am mai spus: plafoniera de la Clio este identica cu cea de la Solenza, doar ca este montata la 90 de grade fata de aceasca. N-ar fi o problema sa cumpar o plafoniera de Solenza (noua sau de la dezmembrari) si sa o inlocuiesc pe cea existenta in momentul in care nu voi mai monta detector acolo.
Aviz amatorilor: NU SE POATE APLICA LA SOLENZA. La Solenza, plafoniera este intoarsa la 90 de grade fata de cum am eu, ar trebui introdusa clema fix in capatul plafonierei, unde are un element de fixare, in plus Solenza nu are cadru de plastic sub capitonaj unde se monteaza plafoniera, are doar capitonaj, mult prea fragil. Nu mai vorbesc de nervurile din capitonaj, faptul ca plafoniera este montata intr-un fel de scobitura a acestuia, ceea ce face imposibil montajul.
Si eu as fi pastrat bucuros plafoniera cum a facut-o mama natura, dar nu se putea, trebuia sa fie putin mai lunga clema in care intra detectorul, plus ca ar fi stat plafoniera putin iesita in afara (fix grosimea plasticului de pe detector unde intra clema).
Munca nu e cine stie ce, mult mai mult muncesti sa montezi o antena de radio pe vreo dacie. Dureaza cam 20 de minute, cel mai mult am pierdut timp pana mi-am dat seama care-i plusul si care-i minusul la alimentarea detectorului si pana am demontat si am montat la loc nenorocitele de cleme ce tin parasolarele la locul lor.
@cezar: pentru Megane nu bag mana-n foc, tot ce zic e ca trebuie sa aiba clema detectorului putin loc sa se miste.
Solutii sunt o mie, dar eu am vrut sa afectez plasticele masinii cat mai putin, ca nu scrie numele meu in talonul masinii. sad.gif
La fel, nu am modificat nimic la detector, am pastrat ventuzele, cablul de alimentare e intreg, deci daca am nevoie, scot detectorul, scot plafoniera, scot clema detectorului de acolo, pun plafoniera la loc, montez ventuzele pe clema si pot sa folosesc detectorul pe alta masina, cu ventuze pe parbriz, alimentat la bricheta de data asta. cool.gif
My Berlina
Nu bate direct in oglinda?
Manuel
Nu-i pus prea sus? Nu afecteaza detectia? Imi pare ca ai cam obturat senzorul pentru laser...
Laurentziu83
Detecteaza, nu-i problema, functioneaza foarte normal, cu alarme false cu tot tacamul. El "vede" printre plafoniera si oglinda. La un detector conteaza doar obiectele metalice sa nu interfereze. Oglinda intra in aceasta categorie, dar nu bate fix in ea. Si, oricum, undele radarului sunt suficient de multe incat nu se impiedica de punctele negre de pe marginea parbrizului.
Nu stiu senzorul pentru laser cat e de afectat, cel de radar clasic merge inca bine. Am surprins radar pe strada, indreptat spre mine, am trecut de el si detectorul m-a mai avertizat vreo 100 de metri. Apoi, cu radarul montat pentru contrasens, eu indepartandu-ma de el, detectorul m-a mai avertizat inca vreo 3-400 de metri, deci "simte si din spate". Poate ar fi simtit si mai mult daca nu ar fi fost strada cu 3 benzi pe sens si scuar pe mijloc si linie de tramvai.
La VW am detectorul montat sub plafoniera, in capitonaj, in spatele acesteia. Detecteaza bine si de acolo, nu stiu exact cat, ca nu merg mult cu masina aia. E un Whistler, nu mai stiu ce model, dar fusese mai scump la vremea lui si are difuzorul mult mai puternic. In schimb acesta da mult mai multe alarme false.

@Manuel, e exact acelasi model de detector de care intrebai in topicul dedicat.
Manuel
Stiu, tocmai de aia eram si eu interesat. Mi l-am luat si eu dar il tin pe mijlocul parbrizului, cica asta ar fi pozitia optima pentru toate tipurile de radar, insa ma cam incurca cand pun si PDA-ul.
Lucman
Dupa multe cautari am ales un Cobra 9430.
Are toate benzile, laser, etc. Ce nu are e POPl, dar are in schimb instant, ceea ce pare sa fie cam acelasi lucru.

Problema e ca ma plimb de 2 zile prin Bucale si parca i-a inghitit pamantul pe politisti. Nici de samanta nu vezi un radar........

Cu o seara inainte sa il cumpar am dat de 4 radare la un singur drum sad.gif
alin75
Mă interesează, cum se comportă funcționarea lui fiind alimentat de la plafonieră (modul de pornire, dacă de stinge........). Preuspun că este legat în paralel cu becul plafonierei....., deci ar trebui să cam aibă același comportament cu cel al becului! (Menționez că la mine sunt două becuri: cel de habitaclu - se aprinde la deschiderea ușilor sau din butonul alăturat; și becul de veghe - se aprinde doar din buton).
jack
eu am anulat becul de veghe si am alimentat de la el detectorul.
oricum nu prea foloseam acea lumina. te deranjeaza putin daca vrei sa aprinzi totusi plafoniera pentru ca atunci (cel putin la masina mea) trebuie sa intrerupi alimentarea detectorului.
Laurentziu83
La mine este doar un bec, si vin 3 fire la mufa.
Un fir vine de la minus, de la portiere, un fir de la plusul permanent (dar care se intrerupe dupa 20 de minute de la scoaterea cheii din contact) si un fir vine de la masa permanenta.
Eu am alimentat detectorul de la plusul permanent si de la firul de masa. Atentie la polaritate, deoarece detectorul nu functioneaza cu firele inversate.
Plafoniera functioneaza normal, nu e nici o diferenta.
Dimmer-ul plafonierei, adica device-ul care face ca plafoniera sa se stinga lent, e probabil un condensator montat pe firul care vine de la portiere, n-are nici o legatura cu functionarea detectorului.
Sintetizand, eu mi-am alimentat detectorul de la circuitul care alimenteaza becul cand este plafoniera apasata, adica pornita indiferent de pozitia usilor.
ghetau dan
Am avut pe megane classic la inceput Bel 926,cam ce era mai bun atunci.Cind vorbeam la telefon interfera si biziia ca la radar...ce mai,l-am schimbat cu un Early Warning,fffff bun si ieftin.Daca mai gasiti luati fara rezerve.Acum am pe laguna Whistler 3450 Pro modular.Nu i-am montat cei 2 senzori pentru pistolul laser,l-am setat doar pentru banda K si-mi ia si semnalul din spate,cca 100m dupa ce am trecut de radar.Din fata sa zicem ca de pe la 500 m,dar depinde de situatie.Una peste alta cam asta am...A,panoul de interior este montat in locul DVD ului navigatiei,sub panoul frontal culisant.
tr_viorel
Am un detector Cobra 9930. Montat in suportul cu ventuze, langa oglinda. Ventuzele se prind cat mai sus, langa marginea metalica de prindere a parbrizului pe caroserie, intrand sub capitonaj. Pentru asigurarea prinderii pe puncte, se pune o picatura de ulei pe fiecare ventuza. Alimentarea prin fir tras de la siguranta de 3A (alimenteaza senzorii de la oglinda), condus prin stalp usa fata stanga, apoi sub capitonaj plafon-este profilat in zona parbrizului. Avantajul este ca alimentarea se intrerupe simultan cu pornirea motorului si respectiv la pornire motor se alimenteaza si detectorul. Deci nu mai este necesara intreruperea alimentarii, plus ca datorita punctelor negre din zona oglinzii este si f. putin vizibil. Pozitia este f. comoda pentru vizionarea facilitatilor suplimentare ale detectorului: busola in 8 puncte, voltaj baterie acumulatori, tarie a semnalului radar de la 1 la 5. Plus avertizarea vocala. Pentru reducerea semnalelor false, acest model are si optiunea intelimute, care taie avertizarea sonora a semnalelor radar functie de turatia motorului. Pentru mine si-a scos banii.
holograma
de ce neaparat ulei? daca umezesc putin ventuzele cu apa, nu e suficient?
Laurentziu83
Tin sa mentionez ca am schimbat si eu locul de montare al detectorului, acum l-am montat si eu deasupra oglinzii retrovizoare, pentru a avea bataie directa spre radar.
Pe viitor insa, voi cauta sa schimb detectorul cu un bel 995, cu veiozarii nostri trebuie sa ai reflexe de supersonic ca sa-i fentezi.
M-as interesa si de un jammer, pacat ca nu prea se gasesc in RO.
j.d
Nu se vede nici o poza...
claus
laur, stai linistit, pe mine m-au "facut" cu al meu 995 (bine, aveam si o viteza cam mare, in afara localitatii, si era si radarul in miscare)
GoGu
La "veioza" nu castigi nimic cu 995-ul (doar daca e o "veioza" in progress undeva mai departe si prinzi un semn, ceva, cand o exerseaza pe altul, doar aici ar fi de ceva folos sensibilitatea crescuta a 995-ului).
Mai degraba ai ceva de castigat la radarele low-powered care, dupa parerea mea, constituie o amenintare mai serioasa (si, cred eu, cam asta ne rezerva viitorul).
CriSTI68
QUOTE(claus @ 26 Jan 2008, 19:49)
laur, stai linistit, pe mine m-au "facut" cu al meu 995 (bine, aveam si o viteza cam mare, in afara localitatii, si era si radarul in miscare)
*



din cate stiu eu ei nu au voie sa te ia cu radarul din mers
GoGu
Ba da. Python-ul opereaza si din mers.
Si asta e scrisa la "lipicios" sleep.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.