SALUTARE!!! am un prieten care are un CLIO si are probleme cu servo-directia ,a fost in service si a zis ca-l costa 30.000.000 lei sa-i schimbe pompa!!!! ma puteti ajuta cu un sfat?
cmandrei
16 Jan 2007, 14:59
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=58871 si alte topic-uri + incearca si la alte magazine de piese nu doar la reprezentanta. bafta
s-a rezolvat in service la 27.000.000 lei vechi, una noua......
Salut!
Am o problema la Cliutza al meu...
Prin Ianuarie am schimbat axul de directie pt ca avea joc la bucsa aceea in cruce si rulmetul stricat. Am schimbat axul la cineva priceput care are un service numai pt masini straine... deci de incredere sa consideram.
AM in schimb urmatoarea problema: volanul nu mai mi stra drept.
Am facut unghiul de fuga... la fel...
Au incercat cei de la service sa il regleze din caseta... acum sta stramb simetric in partea cealalta
(((
Mi-au zis ca nu a fost centrat axul bine cand a fost montat. Problema este ca imi si curge ceva lichid de la caseta....
am astfel 2 intrebari:
1. o pot repara? care ar fi solutia? sa centrez axul de directie? alte sugestii?
2. cat costa o caseta de directie pt clio? (sper sa nu ajung aici...)
Merci!
Astept ceva sugestii.
Adrian
hellcat
14 Apr 2007, 20:49
Citeste, te rog, cu atentie...post-ul #2!
AdiQ imi poti spune te rog cat te-a costat reparatia?
Sunt interesat mai mult de cat au costat piesele si de unde le-ai luat?
Laurentiu_
18 Apr 2007, 07:10
Salut
Cred ca si directia mea da semne de oboseala. Haideti sa spun cum se manifesta: Dupa ce virez, volanul revine in trepte (suturi ii spun eu). Initial am observat o usoara trepidatie a vloanului la revenire in schimb, analizand mai bine, mi-am dat seama ca nu e doar atat. Daca tin rotile virate si pornesc usor masina, atunci volanul revine putin cate putin, cu pauze. Am mai citit despre problema asta, in schimb nu am reusit sa gasesc si solutia.
Sper sa nu fie ceva grav, poate ceva pe la articulatii, desi ma indoiesc.
Daca ati mai avut probleme de genul asta, dati-mi si mie va rog o solutie.
hellcat
18 Apr 2007, 16:33
Da, sunt simptome de oboseala si nu prea sunt solutii in acest sens. Coloana de directie electrica nu prea se repara, se inlocuieste cu tot cu motoras si calculatorul de asistare variabila...de aceea si pretul este catre 800 de euro reper nou.
mama ce preturi
eu nu prea stiu ce are dar cand stau pe loc si misc stanga dreapta usor de volan se aude un tronc tronc destul de tare. am tot ascultat si pare ca este de undeva de la imbinarea axului volanului cu caseta (cred).
am schimbat capete de bara, bielete si pivoti, am crezut ca este din ele dar nu......
poate aveti voi idei
Laurentiu_
19 Apr 2007, 15:54
Ma gandeam eu ca e caseta de vina. Oricum, deocamdata masina merge bine, in schimb imi pun un mare semn de intrebare vis-a-vis de calitatea Renault-ului in general. O sa astept sa crape de tot, dupa care o sa ma gandesc daca o repar sau nu. Este totusi inadmisibil ca dupa nici 4 ani, si aproape 70k km sa schimb caseta de directie. Acum ce urmeaza: sa-i fac tinichigeria, poate motorul, sa-i schimb cutia de viteza?
Sincer nu ma asteptam la o astfel de problema. Imi faceam griji in legatura cu articulatiile, amortizoarele, dar la directie nu m-am gandit.
SorinV
20 Apr 2007, 14:01
caseta ti-o repar eu
daniel_chit
23 May 2007, 22:40
Salut la toata lumea.
Am si eu 2 probleme. 1
De unde pot cumpara un kit de reparatie pt caseta de directie {curge prin partea dreapta} sau cineva care repara asa ceva si 2 CurGe ulei pe langa cautatorul de la cutia de viteze...repara cineva?
R19/16v
24 May 2007, 06:22
Nu prea exista kit de reparatie... Incearca la www.trami.eu.
Ai mers vreodata cu un burduf de la caseta stricat?
Simeringul de la cutie care trebuie schimbat se schimba cu cutia jos de pe masina, PARCA. Mai asteapta parere, dar eu asa tin minte...
Cat de rau curg?
hellcat
24 May 2007, 19:31
Datorita pozitiei prizei pe cutie..."in jos", umezirea zonei respective cu ulei ("curge ulei" e mult prea mult spus) intra in categoria simptomelor eterne.
Ca sa schimbi acel simering trebuie data cutia jos, iar in maxim 3 luni uleiul isi va face aparitia ca acum.
Despre caseta...ea se repara, dar trebuie vazut la concret ce este acolo, asa...caseta curge prin partea dreapta...ce poti sa spui??
Chrome
29 May 2007, 08:03
Hellcat, am controlat la 20000 de km nivelul din borcanul de la servo. Era ok, dar pompa servodirectiei era plina de ulei. Nu a curs pe nicaieri, dar arata parca transpirase (ulei). E normal asa?
sforicel
18 May 2008, 13:51
Am un Clio 1,5 dCi din 2004 (pe linga cea din semnatura) si a inceput sa mearga greu directia.
Am fost la Cobalcescu si au constatat ca s-a defectat pompa electrica de la servo directie (directie electrohidraulica).
Problema este ca doar pompa costa 3.800 lei
Stie cineva de unde as putea sa o iau mai ieftin?
Sau macar codul Reno?
sandokhan
18 May 2008, 14:26
tatelu
16 Sep 2008, 13:49
Are idee careva daca se poate repara electropoma de la servo?De ceva timp imi face figuri,ciudat cand e uscat afara si nu este umezeala,mere de duduie,cum ploua si este umezeala nu mai porneste motorasul care angreneaza servo.Deschimbat nu prea as vrea sa o schimb pt ca nu cred ca este ceva grav,probabil un cotact imperfect in motoras,o perie ceva....Acum cand face figuri trebuie sa lovesc usor in ea si porneste fara probleme.Ce ma sfatuiti?Ati avut probleme de genul asta?Io tind ca se poate repara.Multam'
tatelu cauta bine ca scria cineva pe forum cum si-a reparat pompa aia.
In afara de operatia de demontare cre poate fi mai dificila restu e usor ptr un electrician auto obisnuit cu demaroare si alte motorase.
Daca nu gasesti uite o adresa cu multe poze :
http://www.forum-auto.com/les-clubs/sectio...sujet367306.htm
tatelu
16 Sep 2008, 18:54
Multam' mult.O dau eu jos si cred ca o rezolv.O sa pun si ceva poze.Principiul vad ca e mult mai simplu decat ma asteptam.
Daca-mi aduc bine aminte se poate da jos doar motopompa reervorul de lichid ramanand pe masina , desi o curatare a sa si schimbarea lichidului ar fi utila ca am inteles ca e SH msina. Si din ce observ eu acolo se demonteaza scutul de plastic din fata rotii stanga- fata si mai departe e orientare la fata locului. Cred ca la tine agata o perie si nu mai calca pe colector. Si e posibil sa fie putin diferita pompa da tot cam acelasi lucru e.Bafta!!
tatelu
18 Sep 2008, 14:55
Am rezolvat-o singur.Si merge belea.Am facut si niste poze,daca va e de folos...Oricum e foarte prost conceputa pozitionarea acolo sub aripa.Este expusa permanent la apa.Asta e boala lor,intra apa sub capac oxideaza si nu mai fac contact periile pe colectorul motorasului.Io am siliconat-o si sper sa nu mai intre apa.Treaba naspa este ca nu se gasesc periile.Daca se duc alea e nasol.
18 Sep 2008, 16:00:Cam asta ar fii.Multa bafta.
Interesante pozele si poate cu sprijinul moderatorilor se vor pune si la tutoriale. Periile se pot face cu pila sau hartie abraziva din altele mai mari dar trebue nimerite la duritate caci altfel mananca colectorul.Trebue f multa rabdare si masurat de zeci de ori sa fie in cote ca sa nu agate sau sa se blocheze.E o solutie extrema dar la nevoie salvatoare. Cum e cu rezervorul de lichid si aerisirea circuitului?
tatelu
18 Sep 2008, 19:26
E chiar ok.S-a aerisit fara probleme si nu a facut spuma cum multa lume spune.E o smecherie,dupa ce am montat-o pe masina am pornit si am lasat-o 2 min.sa mearga fara sa virez stanga dreapta.Si cam asta a fost.In 45 de min a fost gata.Deci din 4 perii nu mergeau decat 2 si alea cand si cand.Acum vreau sa vad cum se comporta.Oricum daca mai mergea mult asa riscam sa termin si colectorul motorului,si apoi sa vezi cheltuiala
.
randunel
16 Mar 2009, 14:02
Inca o problema la mirificul clio. Servodirectia. Anul trecut a cedat la 26 mii km, fara a fi lovita, atinsa, maltratata in vreun fel (daca nu cumva mi-au schimbat-o aia de la mach1 cu una defecta cand am schimbat rulmenti si bucse).
Se manifesta in felul urmator: uneori porneste (cam o data din 10 drumuri s-ar putea sa am servo). Cand porneste, merge foarte prost. Se aude ciudat bazaitul, iar cand trag mai tare, se aude mai incet si tinde sa se opreasca (volanul merge mai greu). La un moment dat, cedeaza (deci 0.5 din 10 devine statistica).
Am scos-o ieri cu ajutorul unui prieten. Am dat doar spoilerul jos si am avut acces foarte usor la pompa, nu am dat roata jos, nu am ridicat-o pe cric. Pur si simplu, 2 amatori au desfacut spoilerul si pompa dintr-o ora, cu o tubulara de 10, o fixa de 13, una de 17 sau 19 pentru furtun, o surubelnita pt dopuri si pt siguranta si un torx pentru scutul de la roti. Recomand metoda asta celor care vor mai scoate/monta servo de acum inainte.
Acum, urmeaza sa desfac si pompa, poate vad ceva in neregula cu ea. Daca nu, voi cauta pe cineva care reconditioneaza/repara/e specializat.
Problema ar putea fi, totusi, la caseta de directie, nu neaparat la pompa. Daca sunt perforate niste elemente iar lichidul ajunge dintr-o incapere intr-alta.... dar nu stiu daca s-ar manifesta cum am descris eu.
Anyone? Help? Hints? Fac poze daca e nevoie
La caseta de directie pare mai complicat, sper sa fie pompa...
tatelu
16 Mar 2009, 14:12
E clar ca e din motorasul pompei.Aceleasi simtome le-a avut si a mea.Daca ma gandesc bine am pus si niste poze cu motorasul pompei desfacut.E treaba din perii si ca sa ajungi la ele trebe desfacut motorasul.Au ramas intepenite si nu mai culiseaza pe colector pt ca au niste arcuri in spate care le inpinge spre colector sau efectiv sau tocit.
n_adrianm
25 Mar 2009, 16:13
salut la voi.Si eu am avut probleme cu servodirectia in sensul ca uneori cand porneam masina,se misca usor volanul,alteori mergea f greu culminand pana la urma cu posesia unui renault clio cu ... servomuschi
Cand am aflat cat ma costa pompa(aprox 30mil)m-am apucat s-o demontez ca sa studiez problema.Am descoperit ca s-au tocit carbunii de la motoras incat nu mai atingeau pe colector.Singura solutie pe care am gasit-o a fost sa schimb carbunii cu unii de electromotor de dacie dupa ce i-am slefuit ca sa-i aduc la cotele necesare.Nu stiu cat de buni sunt carbunii astia,dar deocamdata am servo la masina
randunel
28 Mar 2009, 02:12
Gata, am rezolvat. Cel putin merge.... oarecum
Erau 2 carbuni blocati complet. I-am deblocat, am dat cu spray degripant pe toti carbunii si am asamblat jucaria (pompa). Pusa pe masina, toate bune si frumoase, am lasat-o 5 minute pornita fara sa misc volanul si am constatat ca functioneaza servodirectia.
Dar se simte ciudat, pleaca mai greu, si pare sa sune altfel decat inainte. Sau sunt eu paranoic. Hmm.... important e ca acum functioneaza, sper sa nu fi stricat ceva la caseta de directie ca am mers foarte mult fara servo.
randunel
29 Mar 2009, 10:31
Update: dupa o zi de mers, zici ca-i noua. Merge perfect. Buget cheltuit: 30lei pe ulei de servo sau ulei de cutie automata, atat!
danutz_r
31 Mar 2009, 18:04
@tatelusi la mine merge mai greu directia, nu agata, nu troncane... de aceea inclin sa cred ca ar fi de la perii. vreau sa umblu la ele dar ars dori sa stiu ce ma asteapta p'acolo:
1.referitor la poza [attachmentid=1627512410] ... asta e singurul surub care tre desfacut pt a ajunge la capacul periilor ?
2. capacul respectiv pare a fi fixat prin presare... se scoate cumva prin fortare cu o surubelnita interpusa intre el si corpul pompei, sau tre rotit intro pozitie anume ?
3. la ce ar tre acordata o atentie mai mare , sau ce crezi ca ar putea pune probleme in cazul demontarii la prima vedere.
randunel
31 Mar 2009, 22:36
1. surubul respectiv tine stransa pompa de suportul ei. Il scoti, dai jos pompa.
2. capacul e fixat prin presare, se scoate prin fortare. Daca il indoi putin, nu-i problema, il indrepti la loc cand il motezi (cu ciocanul).
3. atentie la pozitia pompei, relativa la suport. Ai grija ca atunci cand o pui la loc sa aiba aproximativ aceeasi pozitie in suport. Eu uitasem cand am scos-o, dar m-am orientat dupa alimentare si pozele respective.
Si nu e nevoie sa scoti si vasul. Eu, evident, am scos si vasul
dar nu a fost nevoie.
Later edit: mi s-a parut foarte usor accesul cu spoilerul dat jos. Si nu dureaza mult.
danutz_r
1 Apr 2009, 07:10
mersi pt detalii.... partea cu bara data jos nu am incercat-0 pana acum si nici nu am citit pe undeva cum se face, d'aia as prefera sa dau roata jos
vasilecool
12 Jun 2009, 21:45
salut.bun tutorial.
servodirectia mea avea un zgomot , o vibratie care se transmitea in volan,in bord , ce mai , in toata masina.
si parca mergea si greu, nu ca si cum nu ar fi avud servo deloc, dar asa, in trepte...
am urmat pasii din poze si am reusit!
totul e atat de simplu si nu necesita mari cunostinte tehnice , doar putina indemanare.
mai mult dureaza sa ridici masina pe cric, sa scoti roata si sa desfaci aparatoarea aia din plastic care acopera totul.
singura adaugare , este ca nu trebuiesc desfacute cele trei suruburi de la suportul pompei , ci numai unul singur , care desface chinga de fixare a pompei.
este mult mai usor asa.
dupa montare se verifica nivelul de ulei si se completeaza.eu l-am recuperat in proportie de 95%, am pierdut exact diferenta dintre nivelul maxim si cel minim
costuri ? 2 seturi carbuni electromotor dacia 1300 , adica 2 x 5lei
acum nu se mai aude nici un zgomot de la servodirectie, asa cum e si normal, ce mai , parca e alta masina . iar volanul merge lin si usor de tot
multumesc ca exista reno.ro
salutare tuturor forumistilor
are cineva idee ce suruburi trebuie sa desfac sa dau jos coloana de directie?
Profetu13
15 Jun 2009, 13:59
Imi poate spune cineva vreun service in Bucuresti care sa poate sa reconditioneze o pompa de servo de Clio Symbol ?
Am gasit unul in Targoviste (www.trami.eu) dar sunt cam departe.
STALEX2004
27 Jun 2009, 17:32
de reconditionat sau de schimbat numai periile?daca numai de perii este vorba te pot ajuta eu.da-mi un pm daca te intereseaza
basalic77
28 Jun 2009, 19:46
cu ce tip de ulei trebuie sa completez la serva
cmandrei
3 Jul 2009, 09:53
Cu lichid de servo ... cumparat din magazinele de profil ... Lichid Servo
STALEX2004
3 Jul 2009, 10:13
e ulei pt cutie de viteza automata...
cmandrei
3 Jul 2009, 10:31
Uleiul de cutie e ulei de cutie.
Lichidul de servo e lichid de servo.
Lichid de frana e lichid de frana.
Nu le mai amestecati ...
randunel
4 Jul 2009, 17:50
Nenea de la service reno "IPSO Otopeni" mi-a zis ca lichidul de servodirectie e acelasi cu uleiul pentru cutia hidramata
Deci merg amestecate
salutare ! sunt un proaspat posesor de clio symbol dci si , la nici 1 luna de cand am luat-o (SH ) ... surpriza !?! m-a lasat servodirectia . Trag de volan ca la dacie .. Problema e ca nu am bani sa repar acum defectiunea in conditiile in care preturile pe care le-am vazut pe forum sunt f.f. mari si intrebarea mea ar fi ce se poate intampla daca merg asa cu ea (fara servo) . A mai patit-o cineva ? A mers cineva fara servo mai mult timp ? Va multumesc !
am fost la reprezentanta in Buzau iar pretul pompei este de 2500 lei (manopera inclusa) ... cam mult , nu ???
cmandrei
9 Jul 2009, 16:06
Trebuie sa gasesti mai ieftine la magazinele de piese auto.
randunel
9 Jul 2009, 17:35
Eu am mers 7-8000 km fara servo, nu s-a stricat nimic. Teoretic se poate strica directia (caseta).
Incearca sa vezi ce anume e defect: Ai ulei? Daca nu, cauta scurgeri. Daca da, treci mai departe: vin 12V la pompa? si asa mai departe.
Cauta singur buba, nu are rost sa inlocuiesti mai mult decat necesarul. La mine tot 25 mil voiau sa ma taxeze, dar mi-am reparat-o singur si m-a costat doar uleiul 30 lei (2 recipiente de ulei pentru cutii hidramate) si o ora timp pierdut in garaj.
Capry, tu chiar nu ai citit topicul asta?
multumesc de sfaturi randunel . Te rog sa-mi spui unde gasesc pompa , am inteles ca este electrica la sybolul meu dci din 2005 ( nu am recipient pentru lichid ) .
Krokos , sunt "nou" pe forum si cand l-am descoperit nu stiam pe ce topic sa ma mai uit pt a vedea ce probleme mai au alti posesori . Pota sa ma ajuti cu sfaturi eventual si pentru asta iti multumesc anticipat .
10 Jul 2009, 11:20:
am citit topicul mai bine si cred ca am inteles unde e amplasata pompa si ce trebuie sa verific , mai ales ca pozele postate sunt de un real folos . Maine ma iau sa verific daca sunt scurgeri , alimentare etc. Va tin la curent .
sorinrs
12 Jul 2009, 01:06
cauta la dezmembrari e cam 300 de euro .
pomapa noua e cam 800 euro.
adrian74
12 Jul 2009, 19:05
Buna ziua
La un Clio 1,5 dCI,2005 (95000) de o perioada dupa pornire directia este foarte tare(nu functioneaza servo)
Ma pun in miscare si la un moment dat se inmoaie directia-functioneaza servo.
Am verificat lichidul si este la nivel.
Cateodata merge sa fac 5-10 porniri si nu se manifesta simptomul.
De cateva zile face aproape la fiecare pornire si-si revine imediat ce ma pun in miscare (cateodata),sau trebuie sa fac multe manevre pana se inmoaie directia.
Sa fie de la pompa,ce ziceti?
Mentionez ca am avut masina in service la Renault (am inlocuit ambreajul) 3 zile si poate mi-au ciordit pompa de servo banditii de la service (se vede pe fata lor ca-s ca niste soareci pusi pe haleala)
Laurentziu83
12 Jul 2009, 21:25
Mie imi miroase a caseta aici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.