Catalix20
8 Jan 2007, 15:24
Sal!! Am cautat peste tot despre acest subiect dar nu am gasit nimic. Rog operatori sa inchida acest topic daca sa mai discutat despre asa ceva.
Deci despre ce este vorba. Am o laguna 2.2 D din 95 totul e ok insa ma deranjeaza ca e prea lasata pe spate. Cand se suie doi oameni cam de 120 de kg se lasa de parca asi avea portbagajul plin de cartofii
. Am inteles ca se poate regla bara de torsiune e adevarat??? sau trebuie schimbata ??? e posibil sa fie altceva de ex bucse sau amortizoare??? nu ma prea pricep de aia va intreb ca nu mai pot de fiecare daca ma enervez cand ma duc la tara unde este un tub pe baza de pod care al ating mereu sub masina si mai ales de carlig!!! Pls help.
Catalix20
8 Jan 2007, 22:44
Nimeni???
Pls help!!!!!
In primul rand nu sunt expert in materie...daca modifici pozitia barei de torsiune, pe langa faptul ca masina nu va mai avea aceeasi manevrabilitate, roata din spate nu va mai sta centrata in spatiul aripii. Va sta mai in spate daca inalti masina sau mai in fata daca o cobori. Oricum, din ceea ce spui tu s-ar putea ca arcurile sa fie un pic cam uzate.
Bară de torsiune la puntea spate? Există așa ceva? Știu că există la anumite autovehicule (de exemplu la Oltcit/Citroen) și înlocuie arcurile. Se poate regla garda la sol modificând poziția canelurilor la încastrarea în punte. Nu știu să fi văzut bară de torsiune la Renault!
Dacă mă înșel aveți milă...
Un lucru cred că e cert: arcurile spate sunt cam obosite! Părerea mea!
PS. M-am referit la existența combinației între bară de torsiune+arcuri elicoidale!
inalbi5m
9 Jan 2007, 00:16
La 21 de ex., are bara de torsiune + amorizoare,si nu e singurul Renault care are.
Si eu cred ca iti trebuie arcuri mai tari si eventual un pic mai inalte (asta daca la Laguna ta ai arcuri pe puntea spate, fiindca la Megane 1 eu nu am decat bara de torsiune, nu imi amintesc sa fi vazut arc pe acolo). Daca nu are arcuri, cred ca se poate lucra la amortizoare, iar in ultima instanta - bara de torsiune inlocuita.
Catalix20
14 Jan 2007, 12:29
R19/16v too Catalix20
Salut!
Intrucat majoritatea raspunsurilor care ti s-au dat pe foum sunt cel putin aberante si eu nu pot sa postez momentan, iti voi raspunde aici si, daca vrei, copiaza mesajul meu si pe topic ca poate se mai intalnesc si altii cu problema ta.
Parerea mea e ca barile de torsiune (pentru ca sunt 4) sunt obosite sau rupte.
Iti atasez o poza cu puntea unei lagune, si inca una cu cele 4 bari de torsiune. Este totodata posibil ca cineva, in trecutul masinii, sa fi umblat la barile de torsiune si sa fi coborat masina.
O zi buna!
b50ptr
21 Jul 2008, 16:15
am si eu o problema, laguna mea nu se mai clatina deloc, este ca si cind nu ar fi auzit niciodata de amortizoare, este foarte dura in ultimul timp, iti misca capul continuu si plus ca in viraje cam scirtiie. am schimbat rulmentii la puntea spate de curind si nu am apucat sa-i fac o echilibrare.
sa se fi dus amortizoarele de tot, sa nu mai fie pic de gaz in ele?!?!
daca da, ce amorizoare imi recomandati?!?!
R19/16v
21 Jul 2008, 16:19
Sunt cumva blocate amortizoarele... Daca nu mai era nimic in ele se clatina prea mult si prea usor.
Eu iti recomand ce a pus Reno la vremea respectiva.
Zi-mi seria sasiului.
b50ptr
21 Jul 2008, 16:48
nu am talonul la mine, pot sa-ti dau bulina ovala?
21 Jul 2008, 16:50:
stii cum se misca masina, exact ca un cart, nu stiu daca ai mers, ca si cind nu are absolut nimic pt amortizare de socuri. este adevarat ca a stat in parcare cam 4 luni fara sa fie miscata, eu fiind plecat si nu a avut cine sa o scoata la plimbare!
21 Jul 2008, 16:56:
gata am facut rost repede, am sunat acasa
VF1B5640E21743765
R19/16v
21 Jul 2008, 16:58
bulina ovala e si mai buna
Cam ca o masina nemteasca, nu?
21 Jul 2008, 18:00:Documentatia nu mentioneaza marca amortizorului original, dar iti pot spune codul: 8200016036
21 Jul 2008, 18:01:La Reno, piesa de origine, fac vreo 400 de lei fiecare.
b50ptr
21 Jul 2008, 17:08
uite si talonul scanat!
21 Jul 2008, 17:12:
imi pare putin cam mult 400 pt un amortizor! ce sa fac sa vad daca nu sunt blocate cum ai spus inainte?!
R19/16v
21 Jul 2008, 18:03
Nu e putin, e ok.
S-au vazut si mai scumpe, si mai ieftine.
Johnny78
21 Jul 2008, 19:12
in primul rand arcurile de pe spate de la Laguna arata intr-adevar ca niste bare de torsiune
ceea ce de fapt si sunt. se inlocuiesc sau se regleaza, dupa caz. Oricum eu nu as face aceasta fara sa ma misun un pic si pe la amortizoare.
In ceea ce priveste amortizoarele blocate, din cate stiu eu ar mai avea o sansa daca sunt date jos si montate intr-o presa pe care o aveau astia la IPSO daca nu ma insel. acum depinde si de gradul de uzura pe care l-au avut inainte de lasa masina pe dreapta
amortizoare Gabriel 350 ron bucata. sunt foarte bune. am mers cam un an cu ele si nu se observa nici o diferenta fata de inceput.
R19/16v
22 Jul 2008, 00:21
Johnny, amortizoarele alea nu s-au blocat de bune ce erau. Dintr-un punct de vedere sau altul erau bolnave, drept urmare ar trebui inlocuite, chiar daca s-ar putea debloca.
Johnny78
22 Jul 2008, 06:19
e adevarat, dar s-au vazut cazuri in care amortizorul era foarte bun dar s-a intepenit din cauza faptului ca masina statuse pe dreapta prea mult. Traiasca praful din romania
b50ptr
23 Jul 2008, 11:37
cineva vb pe un alt topic de amortizoare lipton, pe la 320 perechea.
oricum, o sa merg cu ea la un doctor saptamina viitoare sa vad daca deblochez cu a spus jonny sau schimb, apropo, daca merg cu masina asa pina saptamina viitoare am sanse sa distrug altceva?!?!
Johnny78
23 Jul 2008, 11:41
depinde in ce gropi dai sau ce sine de tramvai sari.
in functie de asta risti sa nenorocesti bucsele puntii spate.
goleste portbagajul si nu mai pune malaci in spate
. In principiu, mergi atent si fara pasageri sau greutati pe spate.
Nu am mai auzit de amortizoare Lipton. Astia nu faceau ceai?
Oricum, diferenta pana la Gabriel e 30 RON. Nu stiu daca se merita sau nu.
b50ptr
23 Jul 2008, 12:04
johnny, sa stii ca ma vb in franta si astept raspuns. te tin la curent!
si amortizoare gabriel de unde iau?!
R19/16v
23 Jul 2008, 12:07
Daca alea-s ~350 de lei mai bine te uiti la unele originale.
Johnny78
23 Jul 2008, 12:12
b50ptr:
nu e nici o graba. mai am vreo 3 saptamani si plec si eu acolo. Chiar in Alsacia.
R19/16v:
Originalele sunt vandute de Serus cu aproape 500 RON bucata.
Si nu sunt sigur ca erau altceva decat tot Gabriel.
Imi pare rau ca nu m-am uitat pe ele cand le-am dat jos...
R19/16v
23 Jul 2008, 12:14
Mai cauta la alti dealeri.
pixule
23 Jul 2008, 12:55
set de amortizoare linfo sau ceva de genul.eu nu dau 320lei /bucata, daca pot sa iau 2 amortizoare la acelasi pret, pentru ca la drumurile pe care circul oras/denivelari/drum de tara, nici sa fie amortizor de sfintii apostoli nu tine mai mult de 35-40k km, hai maxim 50k. eu am li... nu am cutia la indemana, au 15k km, si isi fac treaba foarte bine. acuma, fiecare dupa cat ii da mana sa investeasca in masina...
cj98czh
23 Jul 2008, 13:08
Daca tu zici ca la 320 de roni ti se pare scump...atunci ca eu pe R25 am avut suspensie de 1000 euro inseamna ca sunt nebun...depinde ce vrei de la masina...
320 ROn mi se pare un pret acceptabil pt. un amortizor ok, ca tu nu esti genul sa dai este altceva.... ......... te zgarcesti cu siguranta ta si a celorlalti participanti la trafic....
Si un set de amortizoare bune tin si pe drumurile romanesti cel putin 60-80.000 de km daca nu mergi ca berbecu...
Johnny78
23 Jul 2008, 13:43
Se pare ca unii au o placere sadica sa dea doi lei pe piese si se asteapta sa ii tina o vesnicie.
pentru cei din aceasta categorie recomandam amortizoare reconditionate, de Dacia 1300 cu 50 RON.
You have a death wish, people!!!
Daca nu va pasa de pielea personala, cu a celorlalti ce aveti?
b50ptr
23 Jul 2008, 16:39
cred ca am fost inteles gresit, nu ma zgircesc la o valoare de 320 sau 350 sau 500 de roni, este vb de marca si implicit am descris fiecare si pretul.
acum o intrebare si mai ciudata, pe gaz sau pe ulei?!?!?
cj98czh
23 Jul 2008, 20:41
Pe gaz sunt putin mai rigide, pe ulei mai soft...acuma depinded ce vrei...
Johnny78
23 Jul 2008, 21:49
chiar conteaza?
la vocatia ei de rutiera s-ar potrivi mai bine ulei
b50ptr
25 Jul 2008, 13:11
Johnny78, nu mi-ai spus de unde ai achizitionat amortizorele gabriel!!!
Johnny78
25 Jul 2008, 14:02
mi le-a adus service-ul.
din cate stiu eu, la Meteor s-a facut comanda.
cosmin-daniel
4 May 2009, 09:06
Salut;am vazut si citit pe aici ca nimeni nu se prea pricepe la puntea spate;eu unul m-am hotarat brusc din cauza unei batai mici pe stg spate,sa schimb bucsile de la punte;asadar dupa poze e usor dar sa stiti ca nu se pot scoate niciodata daca nu se scoate puntea de tot de pe masina;si mai ales daca nu dispuneti de aparat cu acetilena.
Va mai trebuiesc 2 tiranti speciali pe care ii are orice service de renault si dupa care se face reglajul inaltimii si implicit al puntii.Eu unul mi le-am confectionat singur dupa manualul lor.
Cel mai important inainte de scoatere este marcarea reperelor atat pe punte cat si pe tendoane,asta daca va placea cum statea masina inainte cu garda la sol si vreti sa aduceti modificari.
Va pot ajuta cu un service unde a trebuit sa ma duc cu puntea deoarece nu aveam aparat oxiacetilenic.
Bafta.......
Johnny78
4 May 2009, 11:18
aia cu aparatul cu oxiacetilena e o barbarie. Bucsele se scot cu niste prese speciale. De bagat se baga tot cu prese.
salutare
cum incepe chiar primul post parca asa ii si la mine ... adica daca stau in spate doi oameni mi se pare cam joasa spatele ... ceva in neregula ce ar trebui schimbat fara sa am alte probleme din aceasta cauza?
tot am citit pe aici si daca am probleme cu bucsile din spate cum se schimba? daca cineva a facut si poate da o explicatie cat de cat sau eventual daca are cineva manualul cu acest lucru as multumi fff mult
inafara de aceste bucsi ce ar mai putea cauza ca se lasa jos masina, si sincer nu stiu daca de aici imi vin niste zgomote, zdranganituri ... astept sfaturi de la voi ce sa fac.
va multumesc
cosmin-daniel
11 Mar 2011, 18:05
vezi ca am postat mai sus o descriere, am patit-o si eu....... eu am schimbat si bucsile si nu se mai aude nimic acum..... de ridicat nu am incercat s-o ridic dar e treaba mare asta si cu foarte mare bagare de seama.
maimutza
5 Aug 2011, 17:22
salut, sunt nou pe forum ....
sper ca am postat unde trebuie. Tocmai am reusit sa ridic masina de spate.
Adaug niste poze: inainte si dupa.
Mentionez ca am schimbat bucsile punte spate si am inaltat-o.
Motivul pentru care am schimbat bucsile: trancanea spatele la trecerea peste denivelari (desi am pus telescoape noi KYB)
Motivul pentru care am inaltat-o: am montat gaz, rezervor torodoidal si s-al lasat de spate (putin).
Sunt
ca am reusit sa fac masina (spatele) sa se comporte
excelent. Nu mai trancane si mersul masinii este mult mai "lin".
cri8sti
5 Aug 2011, 18:11
Salut,
Si eu am gpl pe ea si nu sta asa jos cum statea la tine (statea un pic mai jos dar am schimbat si amortizoarele - am pus kyb pe gaz - si sta un pic mai sus ca inainte acum). Sincer mi se pare prea inalta pe spate, da impresia ca la o curba iti fuge curu' de pe sosea
. Daca vrei pun si eu poze cu a mea sa vezi ca nu e lasata pe spate si nu am umblat la bari.
maimutza
7 Aug 2011, 05:54
daca poti pune poze, e ok.... sunt curios. Si eu pe spate am tot KYB pe gaz, montate acum 5 luni.
Pana acum am mers cu 110km/h, in curbe destul de largi, pe drum denivelat si cu gropi (sa o testez). Nu mi s-a parut ca ar fugi de spate, ca ar dansa....
Din contra, mi se pare ca se asaza mai bine, ca se simt telescoapele cum lucreaza.
Am facut modificarea doar de 3 zile...inca nu sunt 100% sigur ca e bine. Daca observ ceva nereguli, o voi regla ca inainte.
mersi
valifilioreanu
9 Aug 2011, 07:11
As vrea si eu sa o ridic un dinte pe spate, a mai postat un coleg cum se face , cu poze, dar nu mai gasesc topic-ul. Po sa descrii mai in detaliu cum ai procedat? care dintre bari le-ai scos si le-ai mutat? merci
cosmin-daniel
15 Aug 2011, 18:00
Salut, e destul de complicat la punte.ai in 1ul rand 4 bari; doua sunt fixate in caroseria masinii; iar celelante 2 sunt fixate de punte. Asa poate bascula puntea. Dar. toata lumea nu pricepe un lucru:
1- odata modificate pozitiile lor, vor avea alt "prag" de torsiune si creste riscul de rupere prin torsiune.
2- sunt perechi si nu pot fi imperecheate, deoarece fiecare pereche are alt coeficient de rupere si torsiune.Unele sunt marcate cu puncte de culoare specifica pe pereche.
- am incercat si eu dar; cu cat o ridici mai sus de spate, nu vei mai putea incarca la fel de mult pe ea (vezi pct 1).
- nu mai are aceeasi aerodinamica, si e posibil ca mergand cu vantul in fata sa te trezesti ca valsezi pe sosea.
- masinile aste sunt facute cu cap, daca nu le modificam tot cu cap, e de rau.
Bafta si faceti mai multa munca de cercetare inainte, mai ales ca exista atatea forumuri straine despre si cu lagune eheheeee.
Adi R5
15 Aug 2011, 20:38
stelypopa
16 Aug 2011, 19:13
o problema cu garda la puntea spate am si eu.am fost la tara am pus putin mai mult pe ea si cand am descarcat o nu a mai revenit la pozitia dinainte.m am uitat la amortizoare si nu sunt curse.acum freaca de cauciuc.sa fie tot din bara de torsiune?
cri8sti
17 Aug 2011, 13:54
mai mult ca sigur de la bari....daca nu a mai revenit pare sa se fi rupt barile de torsiune(cate una pe fiecare parte) - sanse destul de mici, dar sunt totusi, sa fi scapat din dinti
stelypopa
17 Aug 2011, 20:21
am ridicat o pe cric si barile nu sunt rupte si nici amortizoarele curse
Catalix20
19 Aug 2011, 18:14
Salut!! Daca tot am deschis acest topic ma simt nevoit sa va arat si eu cum imi sta masina acum. Am schimbat bucsele de la punte si in tot acest timp am si ridicat-o cu un dinte.
Diferenta intre poze:
Cea veche arcuri fata neschimbate neumblat la puntea spate (rezervorul nu stiu sa va spun, nu mai tin minte )
Cea noua arcuri fata schimbate ridicat puntea spate cu un dinte (rezervorul pe rosu adica fara 50- 55 kg din 66 sau 70 plinul).
Personal tin sa va spun ca daca pun 2 oameni in spate plus bagaje nu mai ating nimic pe dedesup pe drumurile rele, stabilitatea in curbe( fara sa tin cont de arcurile fata care au fost montate inainte de a ridica puntea) e mai mare. In curbe cu care intram cu 60 si se inclina de iti dadea impresia ca sari de pe sosea acum intru cu 75-80 si inca se mai poate, deocamdata nu am simtit sa derapeze fundul in vreun fel.
La viteza mare 160km pare mai stabila fata de inainte, plus ca nu poti merge cu aceasta viteza prea mult tinand cont de radare care sunt peste tot.
Cu masina plina simt ca trage mai bine la plecarile de pe loc (nu mai sta de bot in sus ).
Sunt foare multumit de masina acum (parere personala) fiecare e liber sa isi dea cu parerea , avand in vedere pe ce drumuri mergem si tinand cont ca mai trebuie sa mergi si pe drumuri neasfaltate de multe ori. Nu vreau sa fac jeep din ea dar asta a fost singura solutie sa pot schimba ceva pe spate sa al intaresc sa il ridic mai sus, mi-ar fi placut sa pun niste arcuri sport ,sa las spatele asa cum era dar nu asi putea merge decat pe strazi asfaltate nicidecum pe drumuri de tara.
stelypopa
23 Aug 2011, 16:13
este mult de munca sa schimbi bucsele si sa o ridici?se face greu?
cj77shv
4 Sep 2011, 18:03
Domnilor, am patit-o si eu. Vineri seara mergeam la tara. La iesire dintr-un sat aud o bubuitura in spate pe dreapta. Opresc, ma duc in spate, nu vad nimic. Cand ajung la tara, ce sa vezi? Masina mea e pe spate. S-a lasat cu vreo 6-7 cm mai jos. Scot cricul, ma bag de desubt, iau rotile jos. TOTUL E IN REGULA. Barile de torsiune nu sunt rupte, amortizoarele nu se vad puscate. Ce s-ar fi putut intampla? Ce credeti?
Alta faza: cand o cobor de pe cric ramane la nivelul normal. Am obiceiul sa mai stau in portbagaj ca pe un scaun. Ma asez in portbagaj si se lasa cu mine, ca de obicei dar, cand ma ridic nu mai revine in pozitia initiala. Ce naiba s-o fi intamplat?
bogdyMND
5 Sep 2011, 00:13
Mă intreb oare, dacă ridicând mașina de spate s-a lăsat în fața (2-3cm poate) suficient încât să atingeți bara sau baia. Când vad o laguna asa cocoțată îmi imaginez daciile făcute să care cartofi la piață.
Eu n-am reușit să ating niciodată, chiar dacă au fost 3 pers in spate + bagaje + rezervor plin. Și asta tot pe drumurile patriei (asfaltate sau de pamant).
Dacă chiar e foarte joasă, schimbarea amortizoarelor cred că e suficienta.
cj77shv
19 Sep 2011, 15:56
Acuma sa va spun si ce s-a intamplat. S-a rupt o bara de torsiune, inauntru, in bucsa. Nu gasesc sa cumpar in cj nici macar punte completa de break, asa ca mi-o sudeaza si umblu asa pana gasesc o bara de torsiune. Daca are cineva de pe-aici sa dea un semn.
serveru'
19 Sep 2011, 21:04
am 2 cam ruginite dar intregi.daca ai pe cineva la timisoara sa le dau la persoana respectiva sa le trimita bine.daca nu-eu nu le trimit!
espacern
19 Sep 2011, 21:12
Barile de torsiune se indentifica dupa:
Grosime
Lungime
Nr.de canelurii
Nu cred ca merg barile de la berlina la break,dar daca se intrunesc datele de mai sus si la una si la alta e OK.
@+
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.