Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cat timp stati sa se incalzeasca motorul dimineata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
adrian2006
Cat timp lasati sa se incalzeasca motorul cand porniti masina dimineata?(mai ales acum pe timp de iarna)
ramm
Nu il las, dar nici nu ii dau "talpa" pana nu se incalzeste.
Duyu
Eu il las cam 20-30 de secunde....apoi merg "normal" pana se incalzeste(cum a spus si ramm mai sus...nu ii dau talpa)!
pablo
pina apare pe computerul de bord meniul (adica cca 20 -30 secunde)
cristisimi
Motorul ajunge mult mai repede la temperatura normala in tractiune. Ideea este sa nu accelerati tare pentru ca pentru ca in primele cateva secunde, datorita temperaturii joase, uleiul este foarte vascos si nu unge bine motorul.
wolfin
10 secunde
sqryn
Destul de putin, maxim un minut, pana mai caut un post de radio, pun centura si mai fac cate ceva pe acolo.
VitO
in jur de 2 min

cmandrei
Dupa timp nu stiu ... probabil 1-5 minute, in functie de cat de frig e afara. De obicei astept pana scade sub 1000 rpm. (de ce ? ... asa imi place mie ... nici mie nu-mi place ca imediat cum m-am trezit sa joc fotbal blush.gif )
dil
Nu il las decat maxim 10 secunde. Apoi merg mai linistit si schimb mai devreme decat in mod obisnuit (pe la 2200-2400, turatii de la care motorul este zgomotos cand e rece).
Laurentziu83
Cam jumatate de minut.

Ideea e sa ajunga uleiul in absolut toate madularele motorului. Dupa aceea nu mai e necesar sa stai la relanti, deoarece ori ca stai la relanti, ori ca pleci de pe loc, tot aia e, uleiul tot nu e pregatit sa unga motorul cum trebuie.
Dupa plecarea de pe loc, mers ceva mai lejer, cu schimbat la turatii scazute.
Cand ajunge acul la temperatura cam la 30% din cursa lui (corespunzator orei 7) se poate creste turatia.
A l e x
De exemplu acum, cand nu e chiar asa jale afara, las 1-2 minute sa zic asa si merg linistit pana ajunge acul de temperatura cam pe la 30-40, cum zice si Laurentziu.

Cand e ger ger il las mai mult... De obicei ma prind frigurile cand sunt acasa de sarbatori, si avand curte pornesc motorul si o las pornita cateva minute bune sa se incalzeasca si motorul, si inauntru in timp ce eu stau in casa si beau o cafea fierbinte smile.gif

Dar cand masina nu e in curte, stau sa zic in jur de 5 minute, astept sa se dezghete si parbriz, si luneta, sa se incalzeasca, etc.. si plec, nu m-am cronometrat niciodata..
SorinV
dupa 10 secunde e ulei garla prin tot motorul . daca n-ar fi ar fi vai si amar de capul lui. eu il pornesc si am taiato. pana nu ajunge la 90 de grade apa nu trec de 3000 3500 cu treapta superioara. sau 60 70 de grade uleiul ca tot aia e.
ideea e : cantitativ o pornire la rece inseamna circa 10 ore de functionare la sarcina totala ca si uzura. pana cand nu trece de temperatura de roua a amestecului carburant tot e naspa. si aia se intampla la 90 de grade in apa. soo..
UXE
am plecat o data imediat dupa ce am pornit motorul si am luat usurel pe stradutze ....dar cam i jur de 30 de sec...daca merg singur si 1-2 minute pana intra si ceilalti..(mai sunt unii care nu inchid cum trebuie usa ..etc)
A l e x
Le ia 1-2 minute sa intre si sa inchida bine portiera ? Interesant smile.gif
cata70
Daca mai trebuie sa iei alti patru ,cu siguranta nu poti pleca in 2-3 secunde...Doar nu sunt echipaj de tanc!... smile.gif
Stiu ca parerile sunt impartite,unii recomanda sa lasi un timp motorul la ralanti dupa care sa pleci insa altii sustin ca este mai bine sa pleci imediat deoarece in mers motorul ajunge mai repede la temperatura optima de functionare.Eu prefer sa plec imediat ce am pornit motorul,evitand turatiile ridicate pana se mai ridica temperatura...
Ge0rge
Off topic: la cat de bine se inchid usile la Symbol ma mir ca intra asa repede smile.gif

Am citit pe undeva ca este bine sa se lase cateva secunde motorul pornit la relanti si cand se ajunge la destinatie , este corect sau afirmatia era valida la motoarele cu turbina
Solon
Pai decat sa astepti 2 minute, mai bine pleci imediat ca sigur in cateva minute ajungi intr-o mare aglomeratie si se incalzeste imediat motorul. biggrin.gif
mikken
La pornire dimineata il las maxim 1 minut, pana ma aranjez, centura, un cd, eventual il pornesc si ma dau jos sa sterg un pic geamurile. Apoi, pana se incalzeste nu trec de 2000-2300 ture.

George: da, este bine sa lasi un pic motorul sa mearga la relanti la oprire, dar asta doar dupa un drum mai lung, sau forja.
AlexC
Eu las masina intre 30 secunde si 3 minute, pana coboara sotia din casa :-)

La oprire nu il las deloc, caci din strada mare pana parchez fac mai bine de 2-3 minute la viteze mici, turatii mici, ai are timp turbina sa se raceasca. Faza cu opritul e valabila pentru cei care locuiesc pe autostrada si merg cu 150km/h constant pana acasa, apoi pun frana si opresc de tot. Pentru majoritatea dintre noi care cautam 4-5 minute un loc de parcare printre blocuri nu se mai aplica axioma... :-)
CGB
juma' de minut.
dorindumitru
in fuctie de temperatura exterioara, intre 20sec(pe timp de vara) pana la 5-7min (iarna, pana incepe sa bage caldura pentru a se dezgheata geamurile). Dar nu o forjez nici dupa aceea pana nu ajunge indicatorul de la temperatura uleiului pana la a 4-a liniuta.
sorin
Cam 15-20 de minute stau pana se incalzeste motorul la 90 de grade si apoi plec.Zice ca asa e bine si cand e frig si cand e cald afara.Eu intre timp ascult muzica cool.gif
mikken
Caaaaaaaaaaat? 15-20 min? In timpul asta ajung deja la servici smile.gif Sincer, mi se pare foarte mult. Si din cate am auzit si eu, statul asta pe loc cu motorul pornit nu face tocmai bine la turbina! Cei avizati poate pot sa dea mai multe detalii, eu am auzit doar zvonuri.

Oricum...mi se pare foarte mult sa stau 15 min sa se incalzeasca motorul!
ionutmar
dorindumitru@ : care e indicatorul de temperatura a uleiului
Laurentziu83
@SorinV

3000-3500 de ture e cam mult totusi pentru un motor rece. Eu as recomanda cam 2200-2500 de ture pana se incalzeste cat de cat. Gandeste-te la segmenti, care, nefiind la temperatura de regim, nu vor ajunge sa se dilate suficient de mult incat sa se uneasca. Si mai gandeste-te ca piesele sunt proiectate sa functioneze la temperatura de regim, in rest au variatii de dimensiuni (datorita dilatarii materialelor) care nu fac bine in exploatare.

@mikken

Hai sa demontam mitul turbinei afectate de rulajul la relanti:
Turbina este actionata de gazele de esapament, care la relanti, au presiune scazuta, si nu au putere suficienta sa o puna in sarcina. Turbina isi intra in parametri de la 1600-1800 de ture in sus. Deci ea e mai mult "idle" la regimul asta.

Subscriu si eu ca este extrem de mult sa lasi 15 minute motorul sa se incalzeasca, mai ales ca se va incalzi foarte greu, mai ales la diesel. Iar asta va insemna un timp in care motorul va functiona cu uzuri marite, din motivele de mai sus. N-are rost, asta ca sa nu mai adaug consumul inutil de carburant, care este mult mai mare la motorul rece. Mai degraba instalezi o alarma cu pornire de la distanta, daca tii neaparat sa ai cald in masina dimineata. Asa, mai stai si mai si ingheti in masina pana se incalzeste motorul.
Eu in 15, maxim 20 de minute sunt in orice punct al orasului, deci la mine chiar nu se justifica.
SorinV
@laurentiu83. segmentii ajung la temperatura de lucru foarte rapid. si pistonul idem. camasa nu ajunge pt ca are apa pe exterior in majoritatea cazurilor. si 3500 nu e mult deoarece la sarcini mari si turatii mici amestecul va fi imbogatit pt a compensa nevoia de putere. deci temperatura in camera de ardere va creste si socul termic va fi mai mare.

limitarea de turatie la rece (aka sistemul anti sofer prost) e cu mult mai sus de 3500 de ture. la 1.4 16 V la sarcina totala (clapeta deschisa la maxim) e pe la 5600. daca producatorul te lasa sa o calci asa de tare inseamna ca nu are cum sa fie prea rau nu crezi?
Laurentziu83
Limitarea de turatie e pusa de fabricant pentru a nu depasi turatia atunci cand motorul ajunge la temperatura de regim.
Chiar si producatorul scrie sa nu turezi motorul atunci cand este rece. Asta vei gasi in orice manual de utilizare.
Producatorul putea foarte bine sa puna limitare, ceva gen: pana la 45 de grade ale motorului, nu poti tura peste 2500 de ture, pana la 65, nu poti tura peste 3500 de ture, etc. ((am dat exemplu, nu va luati neaparat dupa mine). Dar nu poate face asta, deoarece pot fi situatii in care nu poti astepta sa se incalzeasca motorul, deoarece te grabesti iar ce ai de facut poate fi mai important decat un nenorocit de motor.

Poate ai dreptate cu segmentii, insa cum iti explici consumul mai mare de ulei al motorului in sezonul rece? La fel, atunci cand ai motorul rece si il ambalezi, vei vedea ca motorul are un zgomot metalic.
SorinV
Amigo aici te inseli amarnic ! exista limitari de turatie in functie de sarcina si temperatura! la 5600 taie le RECE asa am scris mai sus! La CALD taie la peste 6200 . Si producatorul face asta tocmai pt a se asigura ca nu vei distruge motorul daca nu stii cum se merge cu masina.

incearca la rece sa o calci rau si vezi unde taie si pe urma la cald. si pe urma dai o naveta de bere.

iar faza cu zgomotul metalic> segmetul ajunge la temperatura de lucru rapid dat fiind faptul ca este foarte aproape de nucleul de flacara si mai ales pt ca mare parte din caldura pistonului este cedata segmetului si apoi camasii.
zgomotul ,,metalic'' are mai multe cauze: desi segmetul e la temperatura de lucru lagarele de alunecare, in special cele manetone dar si lagarele palier nu sunt la temperatura de lucru. deci pot exista jocuri mici care dau undele zgomote.
o alta explicatie este uleiul. Viscozitatea lui face ca la rece sa se schimbe frecventele motorului , uneori chiar si cu un pic de rezonanta.
Mai mult dat fiind regimul de amestec bogat la care functioneaza la rece flacara din camera de ardere va fi diferita fata de cea normala, deci si zgomotul pe care il face ciclul de destindere.
o alta completare ar fi restul acareturilor de pe langa motor care pe masura ce se incalzesc devin mai flexibile si pot absorbi mai eficient vibratiile rezultand din asta un alt spectru de frecvente fata de rece.
Laurentziu83
N-am incercat sa vad la cat taie la rece, intrucat oricum nu se recomanda si nici nu m-a interesat.

Mare diferenta nu este intre 5600 si 6200, oricum, dar in orice caz, in orice manual, scrie sa nu ajungi la turatii inalte cand ai motorul rece. Daca o faci ca ai nevoie, nu mai conteaza.
Daca o tii la 5500 imediat dupa ce ai pornit motorul, si o faci pana ajunge la temperatura de regim (destul de repede in acest caz laugh.gif), repeti tratamentul asta in fiecare dimineata, nu cred ca se va simti bine motorul, eu in acest caz nu-i vad viata lunga. Deci si aceasta limitare e pusa destul de sus si, dupa parerea mea, cam inutila.
Daca vrei sa testez cat rezista un motor la regimul cu 5500 de ture continuu la rece, as face-o pe o lada de bere, dar nu pe motorul meu. laugh.gif
Este arhicunoscut ca daciile pe carburatie, combinate cu un ulei destul de prost, necesitau segmentare destul de devreme, cam la 50 de mii de km sau mai repede, tocmai pentru ca le omorau proprietarii dimineata, ca sa nu "moara" motorul. Iar celor care faceau sute de kilometri zilnic, desi foloseau aceleasi consumabile, le tineau motoarele de cateva ori mai mult.
SorinV
fortele de inertie in translatie cresc mult de tot intre 5500 si 6200. mult de tot. si nu e cazul sa compari motorul de dacie cu asta de il ai pe masini. in nici un caz da nici un caz.

si am scris mai sus. uzura datorata temperaturii de roua (deci corosiva) este mult mai mare decat cea abraziva. o pornire la rece poate sa insemne circa 1200 de km de autostrada. deci mult. foarte mult.
Laurentziu83
Eh, la asta m-ai luat. N-am facut Tehnologia Materialelor si nici Poli defel, asa ca de astea nu mai stiu. tongue.gif
sorinrs
Din documentarile si experientele mele am constatat ca sint diferente mari intre recomandarile producatorilor referitoare la pornitul la rece al motorului.Majoritatea producatorilor europeni nu recomanda sa astepti la ralanti sa se incalzeasca motorul,iar turatia de ralanti este cam 1000-1200 rpm,in functie de model.Japonezii insa,normal ca altfel decit restul lumii biggrin.gif ,si in special constructorul Toyota,recomanda ca la pornirea la rece si in special sub 5 grade C ,sa lasam motorul sa revina de la ralanti-ul de,retineti,cam 1800-2000 rpm wacko.gif ,in functie de motor si combustibil in care pornesc aceste masini,inainte de plecarea la drum.
Am asistat special la pornirea a doua motoare de Toyota un 3.5 l V6 benzina si un 4.2 L V 6 diesel,montate pe land cruiser 90 si 100.Benzina a plecat la 2000 rpm si a mers asa cam 7 min,dupa care a revenit la 850 rpm cind acul la temperatura se miscase. Dieselul a plecat la 1800 de rpm si a mers asa cam 9 min si a revenit la 800 rpm la fel odata cu miscarea acului de la temperatura.Afara erau -8 grade C.
Pe mine m-au convins ca e ceva si cu incalzirea asta a motorului si sincer am mai multa incredere in japonezi decit in europeni cind e vorba de tehnologie. tongue.gif
De atunci eu nu mai plec cu masina de pe loc pina nu misca acul de la temperatura.Dureaza intre 4 si 7 minute. cool.gif






Va salut cu farul.
dorindumitru
QUOTE(ionutmar @ 12 Dec 2006, 13:33)
care e indicatorul de temperatura a uleiului
*


Scuze, din inertie am scris ulei. Ma refeream la apa, dar eram cu gandul la plimbarea uleiului pe-acolo si m-am lasat dus de val. Scuze inca o data. Ma refeream la indicatorul de temperatura de pe bord, pana ajunge la 4 liniute.
sagetator
Cam 30 secunde, dupa care o scot din curte si o las sa mearga in gol pana inchid poarta. In total cam 90 secunde.

Uneori, ii mai spal parbrizul. Atunci ajung in total la 3-4 minute.
Laurentziu83
QUOTE(sorinrs @ 13 Dec 2006, 04:48)
Pe mine m-au convins ca e ceva si cu incalzirea asta a motorului si sincer am mai multa incredere in japonezi decit in europeni cind e vorba de tehnologie. tongue.gif
*


Si pe mine m-au convins, sunt cam singurii care mai fac calitate.
crn
In manualul de utilizare a autoturismului se precizeaza ca nu se recomanda incalzirea pe loc a motorului ci sa se porneasca imediat cu conditia de a nu forta motorul pina la atingerea temperaturii optime de functionare.

Incalzirea pe loc a motorului poate conduce la supraincalzirea catalizatorului... cel putin asa imi aduc aminte ca scria in manual.

In definitiv fiecare procedeaza cum crede de cuvinta si cum s-a invatat.
danutz_r
intre 30s -1min, timp in care spal geamul, reglez oglinzi, cd... si chestii d'astea
cmandrei
@crn pui si tu un scan din carte sa vedem si noi cum scrie, sau spune unde anume (gen capitol pagina carte)
sorinrs

<<Incalzirea pe loc a motorului poate conduce la supraincalzirea catalizatorului... cel putin asa imi aduc aminte ca scria in manual.>>




Al dracului catalizator ...se supraincalzeste pe loc biggrin.gif ?!!;
dar in mers la 4- 6000 rpm nu se mai incalzeste? blink.gif or veni gazele deja reci pt el? radmasa.gif
Doamne ce va mai place sa va lasati prostiti de idiotii astia de la dacia-reno.







Va salut cu farul. cool.gif
Ge0rge
Conducere:
-In loc sa incalziti motorul in stationare , conduceti moderat pana cand acesta a a atins temperatura normala de functionare
-Viteza costa scump
-Conducerea "sportiva" costa scump

-Nu suprasolicitati turatia motorului in raporturi intermediare.
Utilizati intotdeauna cel mai mare raport de viteza posibil ,fara a obosi insa motorul

Pe vreme foarte rece(<20 C) pentru a facilita pornirile , mentineti contactul pus cateva secunde inainte de a porni motorul

Acestea sunt recomandarile din carte
Laurentziu83
Multi citesc numai partea cu "utilizati intotdeauna cel mai mare raport de viteza posibil", dar uita si partea cu "fara a obosi insa motorul", si vezi motoare chinuite in a 5-a la 60 la ora.
k0b3
1 minut, adica exact cat imi ia sa pornesc ventilatia, sa-mi pun centura, sa caut un post de radio si sa imi pun handsfree-ul. Daca sunt aburite geamurile, stau mai mult. Cand sunt marile zapezi, pana se dezabureste tot, ajung si la 10 minute....
SorinV
QUOTE(sorinrs @ 14 Dec 2006, 05:09)
<<Incalzirea pe loc a motorului poate conduce la supraincalzirea catalizatorului... cel putin asa imi aduc aminte ca scria in manual.>>
Al dracului catalizator ...se supraincalzeste pe loc  biggrin.gif ?!!;
dar in mers la 4- 6000 rpm nu se mai incalzeste? blink.gif or veni gazele deja reci pt el? radmasa.gif
Doamne ce va mai place sa va lasati prostiti de idiotii astia de la dacia-reno.
Va salut cu farul. cool.gif
*



NU cred ca se lasa vreunul prostit de nimic. Asta este parerea ta. SI sincer e gresita. dar sa revenim. daca producatorul unu laptop iti spune sa eviti sa il folosesti imediat ce ai trecut de la rece la cald ai senzatia ca te prosteste sau cum? probabil nu se va intampla nimic in 99% din cazuri dar daca se intampla odata nu vei zice pe urma ca este prost produsul cand de fapt tu l-ai avariat prin folosire necorespunzatoare?


Ai dreptate cu incalzirea catalizatorului la mers forajt dar vad ca nu ai mers pana la capat.

NU te-ai gandit oare ca in timpul mersului catalizatorul este racit de aerul care trece pe langa el. altfel spus: mersul la ralanti il poate incinge mai mult ca mersul turat.
e ca si motorul. la ralanti se poate incalzi mai mult ca in mers normal. mult mai mult chiar.


Si te rog lasa deoparte limbajul neprietenos si superior.
Laurentziu83
Ma indoiesc ca la relanti s-ar incalzi mai mult decat in sarcina. Racirea in mers poate fi nesemnificativa, mai ales daca acesta mai este si plin de noroi, si nici nu e chiar foarte bine racit acolo unde este.
crn
Intr-adevar, nu scrie de supraincalzirea catalizatorului la ralanti ci doar ceea ce a spus George mai devreme.

Oricum stind pe loc nu cred ca racirea este tocmai ok pentru catalizator insa aceasta este doar parerea mea.
richie
Nu de supraincalzire e vorba....si n-are cum sa se raceasca un catalizator cu aerul (adica gazele arse care au oarece temperatura smile.gif) in miscare. E vorba de aparitia condensului si a depunerilor in catalizator, care-i scurteaza viata. Gazele trecand cu viteza mica prin catalizator, iar acesta fiind rece, se face condens. Pe condensul ala, " funinginea" se "lipeste " mult mai usor decat atunci cand gazele au viteza mare si trec ca "sageata albastra" prin catalizator....
sorinrs
D-le Sorin V,
asa cum sustineti ca parerea mea e gresita,tot asa pot sa va intreb si eu:va place asa mult sa va autocontraziceti intr-un singur paragraf?
Ori e gresita ori nu e gresita parerea mea?Am sau nu dreptate cu catalizatorul ala?

Si ca tot veni vorba,unde e limbajul"neprietenos si superior"?

Asa cum dvs. emiteti judecati proprii bazate pe ce ati citit si sigur nu pe ce ati masurat asa putem si noi,membrii de rind si nu moderatori,sa ne dam cu parerea fie ea si proasta.Nu cred ca in afara de dvs. s-a mai simtit cineva jignit de limbajul poate prea familiar pe care l-am folosit aici,dar asta sintem cu totii ohmy.gif mare familie de utilizatori reno.Asa ca haideti sa lasam pe toti sa exprime parerile in mod necenzurat si fara a fi acuzati de cine stie ce,ca la urma urmei nu sinteti patron de site si noi niste simpli angajati....scuzati va rog limbajul "putin superior".Si sa va mai spun ceva:poate de asta lipseste sarea si piperul in discutiile noastre pe forum,datorita interventiilor de genul asta "arata-i pisica la fraier".Practica asta insa,a murit odata cu imperiul sovietic.

Cer scuze tuturor pt offtopic si daca am lezat pe careva cu limbajul "superior".



Va salut cu farul.
SorinV
QUOTE(Laurentziu83 @ 14 Dec 2006, 18:19)
Ma indoiesc ca la relanti s-ar incalzi mai mult decat in sarcina. Racirea in mers poate fi nesemnificativa, mai ales daca acesta mai este si plin de noroi, si nici nu e chiar foarte bine racit acolo unde este.
*



racirea cu aer a catalizatorului e mai mult decat semnificativa.

@sorinrs

nu m-am contrazis cu nimic. ideea era ca e greu de spus cand o sa fie mai incins catalizatorul. e clar ca la mersul la ralanti in trafic supraaglomerat ziua pe 40 de grade in aer o sa fie mult mai incins decat in mers la sarcina totala.

si ca fapt divers: singura revista pe care o citesc este automotive engineer. si asta e si specializarea mea: automotive engineer. asa ca am dreptul cel putin la o opinie in materie de autovehicule.
sare si piper: incerca la cafenea. aici unii chiar au nevoie de un sfat nu de o caterinca.
cat despre comunism: cu regret n-am apucat sa fiu nici soim.
sorinrs
Acum inteleg de ce esti asa vehement Sorin V.:inca nu s-a uscat cerneala pe diploma de absolvire ....esti inca incert :" e clar ca la mersul la ralanti in trafic supraaglomerat ziua pe 40 de grade in aer o sa fie mult mai incins decat in mers la sarcina totala."
Pai atunci de ce mai ai dubii?
Noi vorbeam aici de "pornitul la rece",nu la 45 *C si cu motorul avind apa la 90 *C,etc.Catalizatorul nu are cum sa se incinga,fizic vorbind,atita timp cit afara sint sub 15 *C iar temperatura gazelor ce patrund in el nu este de natura sa-l "inroseasca".Pariez ca acel catalizator a fost proiectat sa reziste la toate temperaturile posibile,stiut fiind faptul ca masina se poate folosi si la tropice dar si in tundra.biggrin.gif
In rest te felicit ca citesti Automotive Engineer si fii mai blind cu noi astia mai "comunisti":sintem mai uzati moral,poate....sau poate ca nu.wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.