Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Parcarea laterala
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
Ge0rge
Salut
Desi am trecut de faza de incepator si sunt din ce in ce mai sigur pe mine in ceea ce priveste condusul, parcarea laterala tot nu iese din prima incercare, nici macar din a doua, asta din cauza ca nu prea am exersat si nici nu am avut ocazii, asa ca va rog sa detaliati fiecare cum si in ce fel o executati, repere si alte subtilitati
Multumesc
rttt_gia
Nu cred ca mai executa careva parcarea laterala dupa repere dupa cateva sute/mii de km
bafta smile.gif
AlexC
Pasul 1 - tragi masina paralel cu masina din fata locului de parcare, la o distanta de aprox. 40-50cm.
Pasul 2 - mergi cu spatele paralel cu masina din dreapta pana cand montantul spate ajunge in dreptul extremitatii stanga spate a masinii din dreapta. Cand ai ajuns acolo opresti.
Pasul 3 - iei maxim de volan dreapta.
Pasul 4 - mergi usor in marsariei pana cand montantul lateral (intre usi) al masinii tale ajunge in dreptul extremitatii stanga spate a masinii din dreapta. Cand ai ajuns acolo opresti.
Pasul 5 - indrepti rotile si mergi in marsarier pana cand roata dreapta-fata a masinii tale ajunge in dreptul extremitatii stanga spate a masinii din dreapta. Cand ai ajuns acolo opresti.
Pasul 6 - iei stanga maxim de volan si mergi in sapte pana cand masina ajunge paralel cu bordura.

Daca totul a fost facut ca la carte, ar trebui sa ai cam 10-15cm de la bordura, 30-40cm de masina din fata si o distanta apreciabila fata de cea din spate (depinde de spatiul efectiv).

Mult succes!
ssilviu
Asa m-a invatat si pe mine instructorul. Si merge de fiecare data
Rareshro
Ai naibi, pe toti ne-au invatat la fel, cred ca erau vorbiti! Anyway, misto expunerea.
cristirenault
oameni buni descrierea e super dar e valabila numai in cazul masinilor gen Dacia , ca daca nimeresti vreun Mercedes... pa repere... bine era pe vremea cand am luat permis ca era nenorocitul ala de poligon unde faceai de toate alea... pana si jaloane ,ca si cum te-ai fi intalnit cu o situatie din aia in trafic...
AlexC
Ai fi uimit de cate ori merge schema de mai sus. Incercata cu Focus Hatch, Focus break, Matiz, Dacie break, Megane bicorp, Oltcit si a functionat de minune.

Diferenta este intre timpul dintre pasi, insa succesiunea lor e identica. Teoretic mereu te lovesti de o situatie din asta, dac avrei sa faci parcare laterala. Daca difera distanta sau unghiul fata de masina parcata in fata locului, atunci vor diferi un pic timpii pt. fiecare pas. Incearca 2 zile sa parchezi dupa pasii astia si apoi zi-ne impresiile :-)
Tudor
ge0rge: un singur sfat: gaseste un loc larg (teren mai mare de sport, parcare mai mare goala) si mergi cu viteza foarte redusa, cu spatele, cat mai mult posibil, parcurgand un traseu cat mai sinuos (incearca ca imiti traseul unui patinator de artistic in timpul unui exercitiu); alegeti si ocoleste jaloane imaginare; incearca sa te uiti cat mai mult din timp in spate (prin luneta, d'aia am spus teren gol, ca sa nu ai grija traficului); ai sa observi ca dupa un timp te vei obisnui cu modul diferit in care i-a curba masina, ca vei sti in orice moment care este positia rotilor si ca vei putea sa o conduci pe exact ce traseu iti imaginezi si iti doresti tu. dupa cei vei capata toate aceste deprinderi, parcarea laterala va fi de genul: ma uit, vad unde vreau sa o parchej, imi imaginez traseul posibil pana in pozitia parcat si o conduc pe acel traseu. eu asa am invatat si chiar nu mai conteaza masina pe care o parchez.
ghetau dan
CUM ai facut de ai obtinut permisul?
Din cauza unora ca tine gasim masinile zgiriate in parcare! Eu am gasit bara spate desprinsa de un incepator.
Apropo,poate-mi spuneti si mie cum se face plecarea de pe loc,desi am mai multe sute de mii de km condusi tot mai bruschez ambreiajul.

VladSoare
Ești rău. smile.gif
Ai fi surprins să afli cîtă lume nu știe să facă parcarea laterală nici după ani buni de condus. Atîta timp cît ești conștient că nu poți s-o faci și știi cînd ai loc destul și cînd nu, e OK. Nici eu nu eram as al lateralelor la început, dar știam că nu sînt as și nu mă băgam la laterale decît cînd aveam foarte mult loc. Iar dacă vedeam că nu am loc, renunțam. N-am lovit niciodată vreo mașină în parcare. Am lovit eu din alte cauze, nu zic că aș fi vreun sfînt, dar nu în parcare. smile.gif
Dacă la examen ai fi avut altă mașină decît cea de școală (sa zicem că făceai școala pe berlină și dădeai examenul pe un Megane combi) și te punea să faci o laterală, ce zici, luai carnetul? Presupunem că nu mai condusesei înainte, presupunem că aveai la activ doar cele 30 de ore de școală și nimic mai mult. Îl luai? smile.gif

Tudor, sînt complet de acord cu tine. Dacă știi cum se mișcă mașina cu fața și cu spatele, știi și cum se parchează.
ghetau dan
Eu am facut scoala de soferi pe dacia 1210 delta,examenul a fost sustinut pe 19 dec 1989 si am facut (ca toti de pe vremea aceea) ore de poligon de mi-au sarit capacele.Scoala era scoala,era si traseu de noapte...examenul a fost si in poligon,si in traseu,si examen de noapte cu militia.
Daca stii sa parchezi,parchezi cu orice masina,nu din prima,poate din a doua incercare.
Scuze daca am fost prea caustic.
Ge0rge
@ghetau dan

Ca sa fiu si mai rau:
Tu cum ai luat carnetul daca nu stii sa pleci de pe loc?
Il bruschezi pentru simplu motiv ca ii dai prea repede drumul sau nu ai rabdare sa tii inca un pic la punctul unde masina pleaca
Exerseaza plecarea de pe loc fara a accelera si apoi va fi usor cu acceleratia
Eu nu am zic ca nu stiu sa parchez, ci ca nu iese din prima si ma enervez, si de obicei ma bag in locuri de unde de abia ies, adica 10 cm in fata si 10 in spate,
cristirenault
QUOTE(AlexC @ 27 Oct 2006, 01:05)
Ai fi uimit de cate ori merge schema de mai sus. Incercata cu Focus Hatch, Focus break, Matiz, Dacie break, Megane bicorp, Oltcit si a functionat de minune.
Diferenta este intre timpul dintre pasi, insa succesiunea lor e identica.
*


corect la asta ma refeream si eu wink.gif
VladSoare
Dan, poate că școala era mai dură pe vremea aia, poate că examenul era mai dur, dar asta nu schimbă cu nimic lucrurile. Cînd termini școala de șoferi nu știi să conduci. Poate crezi că știi, dar nu știi. Adevărata școală de șoferi este practica. Poți să faci la poligoane pînă-ți ies pe nas, dar pînă cînd nu faci niște zeci de mii de kilometri în trafic real nu știi să conduci.
Dacă la examen polițistul ar avea pretenția să conduci și să parchezi absolut perfect, fără nici o ezitare, probabil că numai vreo trei-patru oameni ar lua carnetul într-un an întreg. S-ar putea ca tu să fii unul dintre aceia, iar dacă ești atunci am tot respectul pentru tine. Marea majoritate însă nu se încadrează aici.

QUOTE
Daca stii sa parchezi,parchezi cu orice masina,nu din prima,poate din a doua incercare

Corect. Iar dacă nu iese din a doua, iese din a treia. Iar dacă nu iese, renunți și cauți alt loc. Nu mi se pare un capăt de țară. Aș prefera ca toți șoferii să conducă perfect fără să știe să facă parcări laterale, decît să avem o țară plină de șoferi care fac laterale legați la ochi dar care trec pe roșu sau depășesc în curbe. smile.gif
cristirenault
vlad nu ai dreptate decat pe jumate... poligonul era foarte binevenit... facem pariu ca daca s-ar baga iar poligonul si ar fi toti posesorii de permis obligati sa de din nou proba asta 80% din soferii astia experimentati pica?... si mai era si limita de timp... 5 minute si crede-ma nu erau putine probme... ca sa ma laud , eu la examen cand am dat poligonul l-am facut in 1 minut si 20 de secunde , incearca si mai vorbim wink.gif
VladSoare
Nu zic că poligonul era inutil. Era foarte bun poligonul.
Zic doar că oricîte poligoane ai face, pînă cînd nu faci cîteva zeci de mii de kilometri în trafic real nu știi să conduci. Iar mie mi se pare mult mai util să știi să te descurci în trafic real decît să faci poligoane contra cronometru. Dacă știi și una și alta, cu atît mai bine. smile.gif
Poligonul te învață multe, dar la examen, cînd ai emoții cît cuprinde, cînd ești lîngă tine cu un polițist care abia așteaptă să te prindă cu o greșeală, cînd trebuie să te concentrezi asupra tuturor comenzilor mașinii (că încă nu ai nimic intrat în reflex), dacă se întîmplă ca mașina lîngă care parchezi să fie așezată puțin strîmb, sau cu o roată pe bordură, etc. și se duc naibii reperele învățate, atunci sînt convins că nu ar fi prea mulți care să facă parcarea perfect. Cu sau fără poligon. smile.gif

Dar am luat-o puțin razna. Pînă la urmă, ceea ce vroiam să spun este că parcarea laterală în sine n-ar trebui să fie o condiție sine qua non pentru acordarea permisului. Important nu este neapărat să faci parcarea din prima, ci să fii conștient cînd nu-ți iese și să te oprești la timp, fără să atingi mașina lîngă care parchezi.
ghetau dan
QUOTE(Ge0rge @ 27 Oct 2006, 10:46)
@ghetau dan

Ca sa fiu si mai rau:
Tu cum ai luat carnetul daca nu stii sa pleci de pe loc?

*



Am zis-o la misto,dar nu te-ai prins!!!
cristirenault
stai linistit Dane ca s-a prins , dar ti-a zis si el tot la misto , dar nu te-ai prins smile.gif))
Vlad ai dreptate intru-toate , la modul cel mai sincer si repet , poligonul era util , ca si conducerea de noapte .
ghetau dan
QUOTE(VladSoare @ 27 Oct 2006, 11:06)
Pînă la urmă, ceea ce vroiam să spun este că parcarea laterală în sine n-ar trebui să fie o condiție sine qua non pentru acordarea permisului. Important nu este  neapărat să faci parcarea din prima, ci să fii conștient cînd nu-ți iese și să te oprești la timp, fără să atingi mașina lîngă care parchezi.
*



Atita timp cit ar trebui sa fii in stare sa scoti o masina pe drumurile PUBLICE cred ca e imperios necesar sa stii sa o parchezi,si cit mai repede.Daca vii pe o strada de linga locuinta mea unde masinle sint parcate in spic pe o parte si se circula doar pe celalalt sens,si unde e un trafic de nu se mai poate,e sinucidere curata sa incerci parcarea a nu stiu cita oara...Ce vina au altii care tb sa circule daca nu stiu cine blocheaza circulatia?
Ramin la parerea ca cine nu stie sa faca manevrele uzuale in ale conducerii nu are ce cauta pe drumurile publice.
Laurentziu83
QUOTE(ghetau dan @ 27 Oct 2006, 09:54)
CUM ai facut de ai obtinut permisul?
Din cauza unora ca tine gasim masinile zgiriate in parcare! Eu am gasit bara spate desprinsa de un incepator.
*


Nu mai ataca asa dur. Si eu "dau pana face poc", ori in fata, ori in spate, daca nu mi se lasa spatiu, dar manevrez tinand din ambreiaj si o fac extrem de fin astfel incat la cel mai mic semn ca am atins, masina s-a oprit, extrem de rar raman zgarieturi, chiar pe bare vopsite. N-am ce face, trebuie sa ies de acolo, nu-i vina mea daca am fost inghesuit. Ati fi uimiti sa vedeti cat spatiu de manevra aveti daca folositi 100% tot spatiul disponibil.

De asta nici nu-mi plac masinile cu bare vopsite, cele cu bari negre sunt mult mai frumoase si mai practice.

Cu parcarea laterala, la fel, si mie imi iesea brici cu dacia, dupa ce m-am suit in matiz nu mi-a mai iesit never, dupa aceea la Clio nu m-am mai ostenit s-o exersez, aveam deja 50 de mii de km de condus.
Cand nu-mi iese manevra, foarte simplu, dau in fata si gasesc o pozitie mai buna si imi iese.

@ghetau dan: spui ca nu stii sa faci o plecare de pe loc corecta. Ei bine, nici eu nu stiu, s-ar putea sa fie de vina ambreiajul tipic Renault, care nu elibereaza liniar, eu tin masina putin turata la plecarea de la semafor, sunt satul de claxoanele celor din spatele meu cand imi moare motorul asa.
La Matiz aveam un ambreiaj super, cursa de vreo 2 cm, eliberam si plecam imediat, parca nici n-aveam ambreiaj. Cand ma sui inapoi pe Clio, obisnuit cu cel de Matiz, stau o vesnicie pana eliberez de tot.
VladSoare
Dane, asta e teorie. Așa ar trebui să fie într-o lume ideală. Trăim însă într-o lume neideală, printre oameni neideali, și trebuie să facem niște compromisuri ca să ne descurcăm cu toții în ea, nu numai cei născuți cu stea în frunte (sau în cazul nostru cu volanul în mînă). Nu putem lăsa pe oricine să conducă (din motive evidente). Nu putem însă nici să cădem în extrema cealaltă și să nu mai dăm nimănui dreptul de a conduce decît dacă este Schumacher și face parcări la mustață cu ochii legați și cu o mînă la spate, și dacă știe să controleze mașina la orice viteză pe orice tip de carosabil (pentru că atunci n-ar mai lua nimeni carnetul, decît eventual după ani întregi de școală). Și atunci facem un compromis: facem o școală sumară, în care se învață ABC-ul, se învață strictul necesar, urmînd ca cei care trec pasul ăsta să învețe în continuare prin practică, iar cei care nu-l trec să rămînă fără carnet. Asta este, viața e plină de compromisuri. Unul care nu știe să facă parcări decît în 80% dintre situații, dar conduce calm, sigur, regulamentar, nu încurcă pedalele între ele, este atent la semne și semafoare, etc., merită să primească permisul. Restul de 20% vor veni cu timpul.

Înțeleg că tu erai as al parcărilor de toate felurile cînd ai terminat școala. Bravo ție, tot respectul. Dar uită-te în jurul tău. Ai probabil o mamă, un tată, o soră, un frate, o soție sau prietenă, etc. Poți spune cu mîna pe inimă că fiecare dintre ei știa să facă parcări laterale perfecte în momentul examenului? Eu sînt convins că nu. Și atunci ți-ar conveni ca nimeni din familia ta să nu mai aibă carnet în afară de tine? ...cînd știi că după un pic de practică ar putea deveni la fel de buni ca tine?
Soția mea nu știe nici acum, după doi ani, să facă parcări laterale, dar îți dau cuvîntul meu că n-a lovit nici o mașină pînă acum și conduce mai sigur decît mulți alții. Cînd nu are loc să parcheze cu fața, se duce un pic mai departe.

O să fac un sondaj, că sînt chiar curios cîtă lume de-aici de pe forum știa să facă parcări laterale perfecte cu orice tip de mașină imediat după terminarea școlii.
bogy
QUOTE(VladSoare @ 27 Oct 2006, 11:06)
Nu zic că poligonul era inutil. Era foarte bun poligonul.
Zic doar că oricîte poligoane ai face, pînă cînd nu faci cîteva zeci de mii de kilometri în trafic real nu știi să conduci. Iar mie mi se pare mult mai util să știi să te descurci în trafic real decît să faci poligoane contra cronometru.
*


Daca faci suficient poligon sti sa conduci dar nu in trafic sau cu viteza wink.gif.
Cum aici era vorba de parcare laterala, asta se poate 'rezolva' in poligon. Poti sa o inveti si 'in trafic' dar mai bine dai jos cateva jaloane decat sa lovesti masina cuiva, nu?

Daca nu te descurcai in poligon nu aveai ce cauta pe drumurile publice, si asa mi se pare corect. Acuma si pe vremea resp. depindea mult de instructor. Erau multi care te 'invatau' doar dupa repere bash.gif . Dar un instructor bun, te 'freca' de numa. Al meu schimba pozitia jaloanelor, ma punea sa fac tot poligonul cu spatele (inclusiv rampa), etc. Si cum masinile nu erau personale, nu-i interesa ca le uzezi ambreajul sau ca se incalzea motorul. Deci pot spune ca dupa scola, cel putin 'stapaneai' masina wink.gif.

Mai nou examenul se ia foarte usor, proba 'practica' (cu sau fara poligon) ar trebui sa fie mai grea.
ghetau dan
Oameni buni,mi se pare penibil sa afirm ca dupa o perioada de condus,evident dupa obtinerea permisului,nu pot parca o masina.
Nu are sens sa pornim un razboi pe tema asta,daca gresesc eu cumva,mea culpa.
Cit despre faza cu plecarea de pe loc a fost o paralela la ce a spus George,puteam sa spun orice altceva...
De pe loc pot sa plec,si inca foarte tare,ca am cu ce ma,am cu ce(Artanu,pt cunoscatori).
Paul-Iasi
QUOTE(Ge0rge @ 26 Oct 2006, 19:24)
Salut
Desi am trecut de faza de incepator si sunt din ce in ce mai sigur pe mine in ceea ce priveste condusul, parcarea laterala tot nu iese din prima incercare, nici macar din a doua, asta din cauza ca nu prea am exersat si nici nu am avut ocazii, asa ca va rog sa detaliati fiecare cum si in ce fel o executati, repere si alte subtilitati
Multumesc
*




http://www.incepator.ro/practice/parcarea_laterala.asp
Ai si un filmulet, vizionabil doar in internet explorer
A l e x
Exact asa am invatat si eu, cum a spus AlexC. Doar ca acum dupa ce iau maxim stanga de volan ma uit in oglinda din dreapta ca sa ma pot apropia mult de bordura.

Dupa ce inveti 'robotic' sa le faci dupa repere vei reusi sa adaptezi acel sistem si 'modifici' dupa cum vrei tu.
caktuss
in scoala imi ieseau cam 2 din 3; dupa ce am terminat scoala nu m-am mai stresat prea mult cu parcarea laterala
citind topicul asta, m-am apucat sa fac azi o parcare laterala pe dreapta... si mi-a iesit din prima icon_mrgreen.gif am "plantat" masina la distanta corespunzatoare fata de cei din fata si din spate, paralel si la cativa cm de bordura
acum, faceti un topic si despre parcarea cu spatele tongue.gif
Turkish
Stai linistit omule, cateodata nu imi iese nici mie perfecta din prima. Ala de se lauda ca le face tot timpu 100% perfecte e mare vrajitor.

Cel mai simplu ar fi sa te duci intr-un poligon si sa exersezi akolo, in nici un caz pe strada. Ce a scris alex e extrem de util dar candeste-te la pasi la la repere ca fiind orientative si nu reguli de aur.

Cat despre oamenii "intorelantzi" care sun severi duri si brutali... nu te lua dupa ei. Iti zic eu, si ei o mai baga stramb din cand in cand smile.gif

adip
Topicul asta e din categoria "romanul s-a nascuta parcator-lateral"?
Constat cu placere ca sunt destule pe forum care ar face bani buni din parcarile laterale pe la hoteluri smile.gif
richie
@ghetau dan

Ai dreptate, nu se compara scoala de pe vremuri cu scoala de acum. Dar, nu e vina elevului, ci a sistemului. Se acorda mult prea usor permisul la noi.
Iar poligonul, era util atata timp cat aveai un instructor suficient de bun si de constiincios, care sa-ti faca analogia intre reperele pe care ti le dadea in poligon si situatiile reale. Al meu a fost, dar stiu altii care nu-si bateau capul. Inca o data, nu e vina elevului. O scoala de soferi adevarata nu se poate face in 30 de sedinte. Trebuie timp....si multe ore de condus. Oare de ce la americani iti trebuie vreo 2 ani sa iesi sofer cu toate drepturile? Timp in care conduci.....nu te uiti la altii tongue.gif.
A l e x
Turkish, dar cine a zis aici ca parcheaza 100% corect tot timpul ?

Eu sunt tolerant cu oricine nu stie sa parcheze lateral bine dar am pretentia :

1. Sa nu ma blocheze apropiind masina prea mult de a mea
2. Sa nu mi-o atinga, am gasit-o zgariata de cateva ori.

In rest, nu ma intereseaza cine si cum stie sa parcheze smile.gif
VladSoare
Așa zic și eu. Cît timp îți dai seama că nu-ți iese și renunți înainte de a lovi vreo mașină, eu zic că e OK.
S-a spus mai sus că cine nu știe să facă parcări laterale perfecte nu ar trebui să aibă permis. Conform chestionarului pe care l-am inițiat se pare că în acel caz 65% dintre noi ar fi stat pe bară (procent valabil acum, cînd scriu; e posibil să se mai schimbe), iar 22,5% ar fi luat permisul fără să-l merite. Or mie nu-mi vine să cred că atît de mulți dintre noi sînt catastrofe la volan. smile.gif
ghetau dan
Da,eu am zis ceva de genul asta,dar fara sa zic de parcari PERFECTE.
Unde am zis asta?Perfecte...
"Ramin la parerea ca cine nu stie sa faca manevrele uzuale in ale conducerii nu are ce cauta pe drumurile publice"- asta am zis. Uzuale...
In rest,Alexava a spus totul.
Cind vezi cite unul/una care se incapatineaza sa parcheze unde nu e spatiu,fara sa-i intereseze ca blocheaza/zgirie/incurca circulatia...
VladSoare
Mă rog, n-ai zis "perfecte", poate că am exagerat eu un pic, dar pînă la urmă, aproximativ, cam asta era ideea. Omul a zis că nu-i ies lateralele din prima, la care replica a fost "atunci cum ai luat permisul?". smile.gif
În fine, n-are prea mare importanță acum cine și ce a zis. Importantă este concluzia la care s-a ajuns. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.