Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimb caseta directie R19
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 19
Pages: 1, 2
dan_mar
Salutari!
Am nevoie de niste sfaturi legate de caseta de directie: consider ca dupa 16 ani de "chinuri" pe drumurile noastre e cazul s-o schimb...bate ingrozitor si nu cred ca se mai poate face ceva pentru ea... am gasit una de r11 cu putini km (spre 20000) din surse sigure... dar nu sunt 100% sigur ca potriveste pe masina mea (R19 Chamade, 1990, motor 1.4, 43KW).
Poate cineva sa ma lamureasca daca are rost sa o desfac pe a mea pentru a o incerca pe asta de r11? Ce riscuri implica schimbatul casetei? Am vreo sansa sa stic ceva pe acolo? Va fi necesar sa-i reglez directia dupa acest schimb?
Nu am mai umblat pana acum la caseta, doar am schimbat bieletele si capetele de bara.
Va multumesc.
R19/16v
Te pot ajuta cu o conditie: imi trebuie seriile de la sasiurile ambelor masini.
In mare nu prea ai ce strica. Dai jos capetele de bara din fuzete; caseta in sine e prinsa de cadrul motorului cu 2 "bride"; desfaci din cardan volanul si esti gata. Parerea mea e sa nu te apuci sa o faci in fata blocului, ca bridele alea nu cred ca se dau jos prea usor; iti trebuie un canal sau un elevator.

L.E. Neplacut e ca am luat cateva casete de 19 la nimereala si niciuna nu se potriveste pe alta masina. (In dialogys, nu in realitate tongue.gif)
dan_mar
Scuze pentru intarziere, am fost plecat cateva zile ....
deci seria de sasiu a masinii mele este VF1L .... restul nu-l stiu si nici nu am actele pe aproape...
iar a celeilalte nu am cum sa ti-o dau pentru ca nu mai exista decat cadrul motorului de care e prinsa caseta in momentul de fata. Stiu doar ca a fost un R11 cu motor de 1.4 cu aprindere electronica.
Saptamana viitoare o voi da jos pe a mea si sa vad atunci daca se potriveste. Multumesc pentru sfaturi.
R19/16v
imi trebuie L53*...
dan_mar
deci am avut de lucru pana peste cap..... inca nu am schimbat nimic la masina... seriile sunt asa: VF1L5310503010989 | C1JH74 / CO47798
thanks!
dannykid
Nu cred ca merge sa schimbi caseta cu una de R11 pt ca este mai scurta .Eu am incercat la R 19 D cu una de pe un motor 1,6 D si era mai scurta si nu am putut sa o montez .Se poate masura si poti vedea daca se potrivesc si daca retin bine parca aveau si prinderea diferita pe sasiu una fata de cealalta distanta find mai mare la R19
R19/16v
R19 n-a avut 1.6D, deci caseta pe care ai incercat-o tu venea de pe alta masina.
Dpdv constructiv, conteaza mult mai mult masina decat motorul.

LE bun venit in clubul nostru
BiGBearRO
din ce am investigat eu pot sa iti spun ca nu prea se potriveste decat de R19
si posibil de pe Megane 1 faza 1, din asta nu am avut de unde sa vad una sa o masor, dar dat fiind ca trenul de rulare este aproape identic intre M1F1 si R19 s-ar putea sa se potriveasca.
pe toata gama R19 au fost 2 tipuri de casete cu servo si fara asa ca poti sa iei linistit de pe alt R19

PS: nu stiu daca pe R19 16v a fost altceva, care oricum e o masina mai speciala wink.gif
R19/16v
In teorie pe 16v e o caseta cu o cursa mai mica decat o caseta de 19 normal, din cauza jantelor mai late...
Diametrul de bracaj la non16v e 10.4m iar la 16v e 11.4m (intre pereti parca)
dan_mar
Si exista posibilitatea de a masura aceasta "cursa" fara sa mai dau jos caseta mea? Cealalta e deja "data jos" adica e prinsa de cadrul motorului, atat a mai ramas din 11-le ala.

Si legat de rotita aia, am strans acum ceva timp acolo (bine, nu eu, un prieten mecanic) si mi-a tras volanul in jos, freca in plasticurile alea de protectie a manetelor. L-am dat mai sus putin si asa a ramas. Din cate am inteles eu, e un sistem pe baza de ceva spirale care se uzeaza, daca stangi calca pe o zona unde nu are uzura... etc...
R19/16v
daca-mi ziceai ieri, iti masuram si diametrul fiecarui pliu al fiecarui burduf...ca eram cu caseta data jos... smile.gif azi e pusa tongue.gif

incearca sa mai explici odata ce e cu volanul ca nu prea am inteles...
dan_mar
Asta e, data viitoare...
Cu volanul nu prea stiu nici eu ce e (ca de aia intreb aici de 2 luni ...) stiu ca exista un reglaj la caseta care trage in jos axul volanului. Impreuna cu un prieten mecanic am umblat pe acolo si mi-a scos jocul din caseta, dar era o chestie temporara, acum vreo 2 ani. Credeam ca aia e "rotita" de care spuneai dincolo.
R19/16v
Deci tu ai joc in caseta de directie, nu in coloana de directie, nu?!
Daca ai in caseta de directie, volanul n-are nici cea mai mica legatura cu asta.
Elementul care ia jocul din caseta este o rotita care impinge cremaliera spre pinion putin. Ea este pozitionata exact opus axului pinionului.
Eu aveam un joc mititel si am rezolvat-o invartind rotita.
Care este de fapt problema ta la caseta?

Din cate stiu eu, nu trage nimeni axul volanului in jos mellow.gif
dan_mar
Ok, iar sunt in ceata... maine il intreb ce e pe acolo si ce am facut atunci si revin.
Intre timp, problema mea la caseta e ca am aproape jumate de cursa a volanului indiferent stanga - dreapta in gol. Cel mai mult se simte pe loc, coroborat cu alte probleme pe care le am la telescoape. In mers normal 50-80 km/h nu se simte nimic pe drum bun. Pe drum rau, denivelari, gropi etc bate destul de tare si se simte si in volan. La mai mult de 80 km/h deja incep sa am senzatia ca merge pe unde vrea ea... nu mai spun de situatii de franare brusca si evitarea unui obsacol (un "sofer" care nu semnalizeaza sau altceva)... e jale.
Si se apropie destul de repede termenul de revizie nono.gif

Si am mai observat ceva: diferenta intre roti e mare... cu cele de 195/50/R15 de vara bate mult mai tare datorita inaltimii cauciucului care e de 50% din latime. La cele de iarna de 175/70/R13 se simte mai putin, preiau cauciucurile o mare parte a socurilor.
Eu as vrea ca in primavara asta cand pun rotile late sa nu mai simt ca se rupe ceva pe acolo cand dau cu ea de drumurile patriei noastre.

Pe langa toate astea, bucsile de la brate si capetele de bara sunt ok, nu prezinta nici un fel de joc sau uzura (deh, multumita rotilor de vara le schimb cam de 2 ori pe an, ultima oara prin octombrie anul trecut)Pivotii nu i-am schimbat cam de 2 ani dar se prezinta bine. Bieletele par si ele a fi ok, desi nu am desfacut burdufurile, am tras energic de ele si nu joaca. Singura problema pare a fi in caseta. Si nu o spun numai eu, au tras mai multi de toate astea si verdictul a fost: schimba caseta.
R19/16v
Deci tu ai joc in caseta de directie, nu in coloana de directie, nu?!
Daca ai in caseta de directie, volanul n-are nici cea mai mica legatura cu asta.
Elementul care ia jocul din caseta este o rotita care impinge cremaliera spre pinion putin.
Eu aveam un joc mititel si am rezolvat-o invartind rotita.
Care este de fapt problema ta la caseta?

Din cate stiu eu, nu trage nimeni axul volanului in jos mellow.gif

Jumatate din cursa? ohmy.gif ohmy.gif La mine se misca cam 1 sau 2 cm... O fi rupt un dinte de la pinion... ohmy.gif

user posted image
[attachmentid=1627519094]
dan_mar
Super pozele, desi nu prea am ce comenta pe ele... sper sa ma descurc dupa ce o dau jos de pe masina.
Da, am aproape jumatate de cursa adica daca pun mana in mijloc sus si invart de volan, ajung cu mana in dreptul manetelor si rotile abia ca dau sa se roteasca... poate m-am exprimat eu gresit, jumate de cursa. Depinde ce intelegi prin cursa, eu inteleg rotire 180 grade a volanului. Daca zici cursa = 360 grade, atunci doar un sfert e in gol la mine.
R19/16v
Atunci...cu parere de rau... sunt foarte indoit ca mai poti face ceva cu caseta aia...
Ori e un dinte rupt la pinion, ori la cremaliera... ceva e distrus rau...
La mine se misca (aproximativ, dupa un cerc gasit pe net tongue.gif) vreo 10 grade...
P.S. Daca vrei pozele cu o rezolutie & calitate mai mare da-mi un pm.
user posted image
user posted image
dan_mar
Pentru moment mersi, sunt ok asa. Daca imi permite timpul si ma ajuta vremea, sper ca saptamana viitoare sa o desfac si eu. Atunci iti voi putea spune ce am gasit eu in a mea si sa vad daca seamana cu aia de r11. Inca o data mersi pentru sfaturi.
R19/16v
cu toata placerea!
succes!

P.S. Daca e stricata partea cu pinionul si a scapat cremaliera (desi nu cred), aceeasi piesa o gasesti pe clio si R21.

Cremaliera nu se da separat, deci n-am cod doar pentru ea sa o compar...

LE S.C. LEMO FRANCE S.R.L.

C.U.I 18180818 - R.C.J40/20229/02/12/2005

_____________________________________________
Bucuresti - Sector 6 - B-Dul. Iuliu Maniu nr. 425 - 431

Spatiu IB ( C1 Partial ) Cartierul Militari
Tel:
0747 317 628

Mail:
office@lemofrance.ro
daniela@lemofrance.ro
comercial@lemofrance.ro
alainlemonier@lemofrance.ro
Astia au 2 casete de 19.
mariandmd
as vrea si eu sa modific sistemul de directie
as vrea sa-i montez un sistem cu servo ca din pacate nu are.
mentionez ca am un r19 cu motor 1721.
BiGBearRO
trebuie sa schimbi:
- coloana de directie
- caseta de directie
- suruburile de prindere a casetei
trebuie sa tragi conductele de la caseta la pompa de servo si vasul de ulei
---- astea de mai sus sunt la fel la toate R19
trebuie sa iti montezi pompa de servo, nu stiu exact cum vine la tine

Eu am facut aceasta operatie, daca vrei te pot ajuta cu sfaturi din experienta mea, ca sa nu pierzi si tu timpul pe care l-am pierdut eu smile.gif
R19/16v
In principiu ar trebui sa gasesti un 19 cu servo si sa iei tot de pe el; ar fi cel mai usor zic eu, si cel mai bine. Scapi de improvizatii...
mariandmd
multumesc pentru informatii.
am sa caut un sistem complect pe la ceva desmembrari.
daca stiti ceva locatii mai ieftine va ramin recunoscator.
va trebuii sa-i schimb mai multe piese la articulatii pentru ca bate foatre tare
mentionez ca masina a stat 4 ani pe dreapta
am efectuat cu ea 15 mi km in 6 ani si acum vreau sa o pun la punct sa mearga bine.
dan_mar
Desi e mai bine de un an de cand am inceput povestea cu caseta, abia acum am reusit s-o finalizez, cu succes, dupa ce timp de vreo 2 luni masina mai mult a stat si am avut ocazia sa schimb cam tot ce era de schimbat pe ea (sau aproape tot biggrin.gif ).
Am schimbat caseta cu una reconditionata, e ca noua, nu am nici o obiectie, s-a potrivit perfect, functioneaza impecabil.
Ca sa fie setul complet, am luat 2 capete de bara de la febi (oare sunt bune?) care sunt curbate la prinderea in fuzeta... aici apare dilema: cum trebuie montate? Pe ele ce-i drept scrie stanga / dreapta, dar mi s-a parut ca nu dau bine, bieletele pareau prea fortate in fata, asa ca le-am montat invers.
[attachmentid=1627445556]
Ce probleme pot aparea aici?
E o treaba de jumatate de ora sa le inversez, dar parca nu sunt impacat cu ideea.
Inainte de asta aveam unele drepte de r21 sau asa ceva, care erau mai scurte si pe noua caseta prindeau in bieleta doar 2 filete si nu cred ca mai prezentau siguranta.
Inca nu am scos-o pe sosea, i-am facut paralelismul cu niste scule mai vechi imprumutate de la un vecin, dar o voi duce la un atelier specializat dupa ce termin restaurarea.
Salutari!
renault19tse
salut
pune-le asa cum scrie pe ele..febi sunt destul de ok.
eu pe masina am gasit tot unele drepte, dar se pare ca alea sunt de Nova unde nu coteaza stg sau dreapta.
pune-le cum trebuie, fa-i geometria si drum bun.
altfel vei invarti ceva mai greu de volan.
succes.
dan_mar
Sa stii ca varianta cu invartitul mai greu chiar nu mi-a trecut prin cap. Asta s-ar traduce si intr-o fortare a casetei? Eu tocmai de aceea le-am pus invers, mi se parea ca la viraj maxim, la roata dinspre exterior, bieleta e mult impinsa in fata, ma gandeam ca se forteaza ceva. Cum le-am montat eu, unghiul dintre linia casetei si deplasarea bieletei e mai mic.
Oricum masina mai are de stat cateva saptamani in reparatii, asa ca am suficient timp sa le montez dupa orientarea data de nemti.
Mersi mult.
dani20072008
continu aici ce am scris in postul acesta http://www.reno.ro/Motor-supraincalzit--t1...ml#entry1343218 sa nu mai fiu off biggrin.gif

am cumparat 1l de ulei pentru trasmisie automata Castrol si am bagat in bidonu de la servodirectie apoi am pornit motoru si l-am last putin sa meraga si m-am uitat sub masina si nu pica nimic, apoi am invartit de volan stanga dreapta pe loc si surpriza servodirectia mergea chiar foarte bine blink.gif cu un deget se auzea ca lucreaza si ma uit sub masina si iar pica, sa scurs din nou mad.gif
daca lucreaza servodirectia cand are ulei inseamna ca e buna? nu poate sa fie de la un furtun crepat sau desfacut?
R19/16v
In ce pozitie erau rotile cand a inceput sa curga si DE UNDE curge?


P.S. Eu zic simering.
dani20072008
nu stiu cum erau rotile cand a inceput sa curga ca eram singur si nu avea cine sa se uite , picura undeva dinspre roata dreapta nu langa . are ceva daca merg cu ea aproximativ 100 de metri sa o pun pe un canal sa vad exact?
R19/16v
Depinde cat de repede faci aia 100m...

In orice caz, oricarei pompe care circula lichid nu ii va face niciodata placere sa mearga "pe uscat". Pompa se lubrefiaza cu lichidul pe care circula; nu-i lichid - nu-i ungere; nu-i ungere - uzura mare.
vepman_ro
Eventual incearca sa o urci pe doua cricuri ( pe fata ) si sa rogi pe cineva cu motorul pornit sa iti dea de directie stanga dreapta si tu sa observi exact locul pe unde curge .De obicei cum spune si R19/16V este pe la semering .

daca iti asumi riscul de a tine pompa de servodirectie pe uscat .Ideea este catd e mult pierde lichid si in ce pozitie a cremalierei. E posibil la viraj maxim dreapta sau stanga ,sau sa fie o conducta fisurata care a atins de un corp metalic si in timp datorita vibratiilor sa cedeze.
aliynutz_84
eu miam schimbat caseta servo cu una din dezmembrari, am dat 200 lei pe ea si am ginionul sa curga si asta, in partea dreapta, in stanga nu cred ca curge.

daca pierde ulei pe la semeringuri poate fi asta cauza pt care mi se invarte greu volanu? Mie nu mi sa invartit usor de cand am luat masina. Aia veche curgea in amandoua partile si batea ca dracu. Am schimbato si tot nu am servo.

P.S. geometria nu iam facuto inca

la voi volanu se invarte egal in amandoua partile?

eu am desfacut capetel de bara si am reglat asa incat sa se invarta volanu egal in amndoua partile si am o tura jumate si inca un sfert in amandoua partile apoi am reglat capetele de bara ala ochi, sa fie rotile drepte in amndoua partile.

vepman_ro
De obicei este indicata o geometrie dupa schimbarea anumitor componente la directie.
Nereglarea acesteia pe un stand specializat va uza prematur cauciucurile ,biletele de directie, scartait in viraje si pe langa asta forte neuniforme in viraje...

PS: La Dacia-Renault eu am achitat undeva la vreo 60 RON , contravaloare pentru Geometria rotilor , si nu cred ca a fost mult :0 si de durat undeva la vreo 30 de minute ....
aliynutz_84
stiu asta cu geometria da uitate te rog la tine daca ti se invarte volanu egal in amandoua partile
vepman_ro
Eu nu am servodirectie sunt pe manual wink.gif
Am sa incerc maine de curiozitate ..spe rs anu uit pentru ca sunt aglomerat smile.gif


BiGBearRO
Normal ca volanu trebuie sa se miste egal in ambele parti
la geometrie se regleaza si acest lucru, se verifca in raport cu rotile din spate ca rotile din fata sa fie drepte si se vireaza total stanga si total dreapta
dan_mar
Azi am reglat si eu convergenta la un service specializat... spre surprinderea mea, era o mica diferenta intre ce reusisem eu sa reglez in garaj si ce indica calculatorul: de la 00.45 cat aveam eu la 00.05 cat este indicat (+ sau - nu mai retin exact, am hartia in masina).
La mine volanul nu se roteste egal in ambele parti, am 1 tura si 3 sferturi in stanga si 2 ture in cap in dreapta. Asa era de la inceput, nu-mi dau seama de ce.
Pentru moment am scapat de belele cu directia, sunt curios cat vor rezista toate componentele astea noi la drumurile noastre.

Apropos, stie cineva daca modelul meu de R19 trebuia sa aiba ceva bara stabilizatoare/antiruliu/torsiune in fata, intre brat si lonjeron?
Eu din cate stiu nu a avut asa ceva si azi am aflat ca ar fi trebuit sa am pe ea blink.gif nasoala treaba...

Salutari!
BiGBearRO
bara antiruliu la R19 este dinspre spate spre fata, e cau un U
are 4 bucsi, doua care se prind de caroserie si doua "degetare" vin pe capete si care se prin in bascula
dan_mar
OK, am inteles. Acum se pune problema, versiunea pe care o am eu a avut asa ceva din fabrica sau nu?
Pentru ca eu de cand o am (1995) nu a avut asa ceva si nu cred sa fi fost data jos inainte... cred ca e adusa din olanda, dar nu mai stiu exact.
In orice caz, care ar fi variantele mele acum: se gaseste pe la dezmembrari? Cam cat ar costa? Bucsile sunt scumpe? As aprecia si un cod pentru comanda, daca nu cer prea mult.
Si nu in ultimul rand, daca tot am mers vreo 13 ani fara ea, mai are rost sa ma agit acum? Nu conduc foarte sportiv, poate de aceea nu am observat lipsa ei... desi nu vad nici o diferenta fata de alte masini cu care mai circul.
Mersi!
vepman_ro
Din ce stiu eu costa undeva la 10RON bucata si sunt 4 bucati ( sau 6?)
Bara stabilizatoare ( antiruliu) cred ca reolvi cu una la mana a doua .
Rolul ei este de a oferi stabilitate in curbe , sau stabilitatea fetii masinii in cazul unor drumuri cudenivelari .
Comportament ? curba brusca stanga si fara ea masina se lasa pe partea dreapta foarte mult .....
Cred ca daca ai incerca la un magazin de piese Renault nu ets enevoie de cod . Trebuie sa fii atent ca diametrul ei este de 23mm si are o forma de u usor deschis pe capete ( un fel de combinatie intre baza U-lui si partea superioaraa unui V)
R19/16v
Am mari indoieli ca a exista R19 fara bara antiruliu. Da-mi si mie o serie de sasiu, sa verific, te rog.

Si, daca ai timp candva si poti, pozeaza o bascula, de pe dedesubt.
dan_mar
VF1L5310503010989, an 1990, versiune GTR (RT dupa CI).
Mersi pentru raspunsuri, sper ca saptamana viitoare vio avea timp sa caut pe la dezmembrari.
Foto cu bascula maine.
Dar stiu ca are niste "urechi" unde cred ca ar trebui sa se prinda bara antiruliu, dupa alea si dupa cele de pe lonjeron si-a dat seama mecanicul ca ar fi trebuit sa aibe.
R19/16v
Hmmm.... aparent mai trebuie cateva amanunte. O poza cu placuta ovala se poate? Merci mult.

9 May 2008, 00:50:
S-ar putea chiar sa nu fi pus francezul bara antiruliu. Al naibii chitros biggrin.gif
dan_mar
nu, eu multumesc pentru ajutor si sfaturi !
R19/16v
Mdaaa.... francez zgarcit... Aparent chiar nu a pus bara pe masina ta...

Parerea mea e ca rau nu ii poti face punandu-i una. Bara o sa faca vreo 50 de lei, bucsele inca pe atat... Eu zic ca merita.

aplauze.gif pentru promptitudine! biggrin.gif
dan_mar
Si eu cred ca nu fac rau punand-o pe masina, doar ca m-am cam cutremurat cand am auzit ca imi lipseste... primul gand a fost ca am pierdut-o de pe masina, dar mi-am dat seama repede ca nu a fost acolo de cand o am eu.
In plus, mi-a zis baiatul ca a mai lucrat la un R19 tot 1.4 benzina si ala avea bara antiruliu. Banuiesc eu ca era hatch, iar chamade-ul meu e mai stabil, nu are nevoie.
Oricum, voi cauta una pentru ca am cam pierdut la capitolul stabilitate de cand am renuntat la rotile de 15.
Mersi inca o data.
Salutari!
zeu_4u_sweety
Sal am ajuns mai greu la topicul asta. Vreau sa confirm faptul ca nici eu nu am bara stabilizatoare pe ea, amun chamade 1,4. Ce ma mira este faptul ca si la politie tot chamaduri erau si alea aveau bara stabilizatoare...Nu inteleg de ce ale noastre nu au...App masina mea a fost facuta pt Danemarca din cate am vazut si am vorbit cu proprietarul anterior, el de acolo ar fi luat o...
Insa alta prostie pe care am facut o eu, recunosc, este ca am acceptat sa imi montez o bara stabilizatoare pt solenza, asta la insistentele unui mecanic de la un service, pt ca zicea el ca sunt identice....Am facut mare prostie pt ca nu a durat mult si la un viraj mai brusc sau la o bordura imi iesea capul barei stabilizatoare de pe brida de pe bascule ohmy.gif:O:O:((((...Si dai frate bataie ca ziceai ca sunt cu caruta...pana sa imi dau seama ce bate...multa chinuiala
In fine acum sunt dornic sa fac rost de aceasta bara stabilizatoare...daca sunt detinatori astept pm....Sal
dan_mar
Salut. Chamade-urile cu care a fost dotata Politia din cate stiu eu erau/sunt GTS cu motor de 1.7. Daca ma insel, va rog, corecta-ti-ma.
Eu dau vina pe motorizarea relativ modesta si versiunea nu tocmai de top a masinii pentru lipsa acestei bari antiruliu (s-a mai scris si in alte topic-uri despre lipsa dotarilor pe versiuni - cred ca si bara poate fi inclusa acolo).
Totusi, cum am scris si mai sus, nu simt lipsa ei datorita faptului ca fiind o masina sedan de familie, stilul de condus pe care-l impune nu este unul foarte agresiv sau sportiv.
Incearca, te rog, sa detaliezi putin aspectele legate de comportamentul masinii cu/fara acea bara, fie ea si de solenza. Mersi.
zeu_4u_sweety
Sa fiu sincer chiar nu exista nici o difrenta si asta o spun din propie experienta lucru testat pe curbele in zona Ad Copaceni, curbe luate la 80-90km/h. Masina se inclina la curbe la fel...deci nu este nici o diferenta, cauciucurile scartaie la fel smile.gif), asta e ea ...daca nu poate mai mult ce sa i faci...si cred ca nu o sa ma complic sa o mai montez (ma gandisem sa imi cumpar una de R19 de data asta) pt ca o sa urmeze dupa aceea sa schimb bbs sau mai stiu eu....
vepman_ro
Nici o diferenta ? La ce te-ai gandit cand ai facut diferenta ? masina ta fara si cu bara stabilizatoare de pe solenza? Sau ai facut coomparatie intre un 1,4 si una de 1,7 ?
Eu iti pot spune ca am schimbat bucsile la bara ( ce este drept si la bascule si pivoti ) si diferenta a fost mare !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.