Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Drive-test Logan 1.6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4
Vlad Georgescu
De la http://www.bizcity.ro/?x=artnews&zid=3&res...stire&sid=24190

Drive-test Logan 1.6 16v

Am condus cea mai noua versiune Logan, Prestige, pe ruta Bucuresti-Mamaia. Evolutia este evidenta, desi nu trebuie sa va asteptati la nimic spectaculos.

Stiti ce se intampla in momentul in care o duzina de exemplare Logan 1.6 16v, o versiune abia lansata, isi face aparitia pe strazile capitalei? La volanul masinii te simti ca intr-un Maserati avand in vedere faptul ca toate privirile partenerilor de trafic se indreapta spre tine. Mai bine zis, spre spoilerele vopsite in totalitate in culoarea caroseriei, spre eleronul incorporat, spre noile jante sau pur si simplu spre butonul de deschidere al portbagajului, elemente care fac toate parte din arsenalul nou aparutei versiuni Prestige.

Ultima versiune Logan pe care am condus-o pana ieri a fost cea de 1.4 litri, fiind vorba de un exemplar care facea parte din chiar primul lot scos de Dacia in toamna anului 2005. Ei bine, diferenta dintre aceasta masina si Prestige, versiunea care de acum reprezinta varful gamei Logan, este imensa.

Primul lucru cu care ai de face cand privesti Logan Prestige este look-ul nou. Ma intereseaza butonul care a facut valva: cel de deschidere a portbagajului. Ajuns in spatele masinii observ, pe langa acesta, cu ajutorul unei paralele facute cu un Logan vechi aflat in aceeasi parcare. Eleronul incorporat face ca noul “spate” sa para mult mai coborat decat in cazul versiunilor vechi.

Intru in habitaclu iar pe prag observ imediat insertiile Dacia si triunghiurile specifice siglei constructorului roman. Acelasi motiv este prezent si pe noua tapiterie. Ma asez, verific oglinzile laterale mai mari (“pentru ca asa a cerut publicul” – conform declaratiilor oficialilor Dacia), iau la cunostinta volanul imbracat acum in piele, pornesc casetofonul detasabil dotata acum cu cititor MP3 (numai muzica sa fie!) si pornesc. Din pacate, inghesuiala orei pranzului din centrul Bucurestiului nu ajuta foarte mult in verificarea potentialului versiunii Prestige. Mi se pare ca tasneste mai bine de pe loc, fapt confirmat si de seful departamentului ethnic/motoare al Automobile Dacia: “Motorul are mai multa disponibilitate la regim jos de turatii, 90 de procente din cuplul total (148 Nm) fiind atins la 2000 de rotatii pe minut. Iar clientii apreciaza acest lucru”. Fiecare parte pozitiva are insa si reversul ei: Consumul urca in traficul capitalei pana la valori ridicate: 11-12 litri/100 km, in conditiile in care sistemul de aer conditionat este pornit.

Scapat din nebunia Bucurestiului si ajuns pe Autostrada Soarelui, observ faptul ca treptele de viteza sunt mai bine delimitate iar la acest lucru contribuie si levierul, imprumutat de la Clio, care pe langa plusul estetic aduce astfel si un avantaj practic. Il asez in treapta a cincea si ma intind linistit in scaun. De aici, singurul lucru verificabil este viteza la care ajunge Prestige. Daca in cartea tehnica este avansata valoarea de 183 km/h, am reusit sa ating 180, desi de la 160 de kilometri pe ora volanul incepe sa vibreze. Scot piciorul din acceleratie si merg constant, la 150. Consumul ramane si el constant, undeva la 9 litri/100 km.

Imediat ce autostrada se termina (prea repede, motivul fiind acelasi: eternele reparatii), consumul coboara, media finala situandu-se undeva la 9.5 litri/100 km, In conditiile in care nici nu am fortat nota, nici nu am lasat de la mine. Motorul produs la uzina Renault din Valladolid reprezinta insa o evidenta evolutie, cei 105 cai putere facandu-si datoria cu brio la nevoie.

Excursia organizata de Dacia a avut ca punct terminus statiunea Mamaia, o localitate pustie in aceste zile, apele marii fiind insa perfecte pentru cateva raiduri cu Skijet-ul. Trecem insa peste aceste detalii si ajungem la declaratiile oficiallilor Dacia referitoare la noile elemente de pe Prestige, care nu vor face parte, cel putin deocamdata, din dotarile vechilor versiuni Logan. “Prestige trebuie sa dispuna de elemente care sa il individualizeze de celelalte”, este explicatia oficiala. De altfel, aceasta individualizare nu se face si prin pret. Desi pare ciudat, cel mai ridicat pret nu il va avea Prestige, care costa 9900 de euro, ci nivelul de top al versiunii diesel: 10.000 de euro. Noua Colectie Logan, asa cum a fost numita noua serie a modelului, se rezuma astfel, pe langa evolutia clara denumita Prestige, la putine schimbari pentru celelalte versiuni.

In rest, despre Logan numai de bine. Oficialii constructorului roman nu se tem nici de o eventuala amenintare din partea celor de la Fiat, care au planuri avansate in privinta unui viitor model de 5000 de euro. De fapt, filosofia acestora este foarte simpla: “Trebuie sa vindem multe masini pentru a castiga multi bani”. Perfect adevarat si complet real pana acum, in conditiile in care Logan este una dintre suprizele pietelor europene si mai ales est-europene. Sa continue saga Logan si dupa lansarea atat de asteptatului Logan Break?
MoneyTalks
QUOTE(Vlad Georgescu @ 26 Sep 2006, 20:46)
Ultima versiune Logan pe care am condus-o pana ieri a fost cea de 1.4 litri, fiind vorba de un exemplar care facea parte din chiar primul lot scos de Dacia in toamna anului 2005. Ei bine, diferenta dintre aceasta masina si Prestige, versiunea care de acum reprezinta varful gamei Logan, este imensa.
*


Iar scriu numai minciuni ziaristii astia... icon_mrgreen.gif Daca PRIMUL lot de Logan a aparut in toamna lui 2005, atunci cum de sint useri la care masina le-a iesit din garantia de... 18 luni? blink.gif

Si evident, diferenta e imensa intre Prestige si Loganu ala de 1.4... De parca Prestige ar fi mai ceva ca... Maybach radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Solon
Cea mai tare masina din lume!
Ce progres prin tehnologie cum zic aia de fac masini cu 4 inele pe capota.
radmasa.gif
klaus
Deci voi posesori de logan 1.4, ce caruta de masina v-ati luat...
Noua stea a tehnologiei de la Mioveni este naveta entreprise pe langa caruta de 1.4 ...

Umbla zvonul ca de cand a facut drive test cu "noul" logan, gigi becalli vrea sa-si vanda maybachul sa-si ia una din aste noi cuceriri ale stiintei si tehnicii de se produc la mioveni.

Si mai erau pe aici ziaristi care ziceau ca ziaristii sunt bine documentati. Trebuie sa la dau dreptate. Sunt documentati. Pe domenii cum ar fi prostia. Sau daca nu e cazul, pe domenii cum ar fi pupi-n-curismul
cri123
Diferenta este, si numai prin faptul ca in sfarsit Logan are amarat de buton de deschidere a portbagajului. Insa nu cred ca e asa mare diferenta. Si sa vedem cata lume o sa si dea 10mii EUR pe o Dacie ...
vijelie
Ma indoiesc ca cine are deja un Logan il va vinde cu 5-6 mii ca sa dea 10 mii pe unul nou, dar cu buton si cu eleron incorporat.
argon
Pai il da la buibac..
GicaPopescu
Umflatura aia a ajuns "eleron incorporat" !
radmasa.gif
Iar diferenta dintre "vechiul Logan" si "noul Logan", cu celebrul buton de la portbagaj este "imensa".
Ziaristii nostri auto sunt "geniali".
radmasa.gif
dya
ce-aia buibac? blink.gif
cristirenault
buy back smile.gif adica duci masina la reprezentanta si ti-o evalueaza , platesti diferenta si iei alta noua smile.gif
argon
Imi vine greu sa cred ca 90 % e la 2000 rpm, si restul de 10 % e pana la 3750 rpm(cat e turatia de cuplu max). Sunt totusi 1800 de rpm diferenta.

LE si totusi asa e, am vazut graficul..
klaus
pai sa ne uitam pe diagrama
argon
Da, cred ca de la valvele in plus biggrin.gif
klaus
oricum, la ziaristii nostrii nu m-ar fi mirat sa fie si de la valvulele suplimentare
IRONICK
Bah, deci este de la eleron. Da ?
erica
Si,in concluzie,Prestige este o masina la fel de proasta ca restul Loganelor?Uf,m-am linistit.
eugeniuz2004
Da, da da! siiigur ca da! este cea mai avansata masina a timpurilor noastre (daca ar fi sa ne luam dupa nenea ce a postat primul).

Am primit (ca sunt posesor de Dacie si figurez in baza lor de date) un plic de la Mioveni prin care eram invitat sa ma duc sa fac un Drive-test la dealerul zonal (Caremil in cazul de fata la Iasi) asta incepand cu data de 25 septembrie (zi in care a venit si plicul la mine).

Am avut ieri timp sa trec pe la ei si nici vorba de drive test. Aveau expuse 2 bucati acolo in salon. Frumusele, cu culorile noi (care nu se vad pe strada la lasarea serii de loc) cu tapiseria noua, cu acele obositor de multe patratele in doua nuante (de pe sigla) desi eu as fi mers pe ideea de a pune sigla in miniatura cat mai mult.

Au notat numele si numarul de telefon si astept si eu sa vad cand va fi rostul de un drive test!

Si dupa ma voi convinge singur ce si cat merita la acest nou copil al fabricii de la Mioveni!

OFF TOPIC: stie care va daca pe Logan este disponibil filtru de praf pe instalatia de climatizare? ceva de genul celui de la Solenza - modelele echipate cu aer conditionat
Bacu
Eu nu inteleg de ce se ofusca toti pe aici ca prestige-ul asta nu se ridica la nivelul pretentiilor lor. La 600 de euro in plus, mie mi se pare ca prestige-ul ofera destul de multe in plus fata de ambition...

In fond cine considera ca nu merita aceste lucruri in plus, are in continuare la dispozitie celelalte variante de dotari (si daca vrea neaparat poate sa isi vopseasca singur cu spray din targ aeratoarele, daca i se pare ca obtine acelasi rezultat, mai ieftin).

Sau daca i se pare ca nu sunt de ajuns dotarile prestige-ului, se poate orienta spre clio 3 sau megane, in functie de buzunaru' fiecaruia, care-i problema?...

Eu unul nu inteleg la ce va asteptati de la face-liftul logan-ului, mie imi place mult mai mult decat ambition si cred ca ofera cam tot ce se poate astepta de la o masina de sub 10.000 euro. Este exact ca la meciul de aseara, cand stelistii si jiji prostu se asteptau sa serveasca francejilor o lectie de neuitat...

In concluzie, eu cred ca trebuie apreciate eforturile celor de la dacia, si nu folosita proverbiala mistocareala ieftina romaneasca gen: ce masina naspa e dacia asta, mai are mult pana ajunge din urma audi si vw...
klaus
cred ca lumea pe aici facea misto de "competentul" ziarist care a scris prostiile alea din primul post...
adryan8
QUOTE(Bacu @ 27 Sep 2006, 11:46)
La 600 de euro in plus, mie mi se pare ca prestige-ul ofera destul de multe in plus fata de ambition...
*



Costa 800 de euro in plus. smile.gif
bae
QUOTE(Bacu @ 27 Sep 2006, 12:46)
In concluzie, eu cred ca trebuie apreciate eforturile celor de la dacia, si nu folosita proverbiala mistocareala ieftina romaneasca gen: ce masina naspa e dacia asta, mai are mult pana ajunge din urma audi si vw...
*



Acu, zic si eu, daca facem si noi putin haz de necaz, ce se intampla? Astia de la Dacia, apreciati de tine (non-posesor de Dacia!!!), n-or fi facut si ei nitel misto de noi cand ne-au luat mii de euro pe o caruta? No offence!
Cr|sTy
pai de 800 de euro iti ofera 15cp in plus,mp3,alte oglinzi,bari vopsite in totalitate si "eleron"+alte cateva lucruri...smile.gif
comentariul ziaristului era insa exagerat....se credea in masserati laugh.gif
michaelthefirst
Noul logan de 16v are consum instant? wacko.gif ohmy.gif
Ziaristul vorbea de valori de consum instant.
R19/16v
nu, n-are...cica-se...
michaelthefirst
Si daca n-are de unde stie cat consuma la 150 km/h sau la 100 km/h? huh.gif
QUOTE
Scot piciorul din acceleratie si merg constant, la 150. Consumul ramane si el constant, undeva la 9 litri/100 km.
Cr|sTy
ziaristul nu stia ce vorbeste..este pe langa....cred ca se visa in alta masina smile.gif)
diesel_power
Are 18cp in plus fata de ambition

QUOTE
Consumul ramane si el constant, undeva la 9 litri/100 km.

Imediat ce autostrada se termina (prea repede, motivul fiind acelasi: eternele reparatii), consumul coboara, media finala situandu-se undeva la 9.5 litri/100 km


Ma intreb oare cat a zburat daca a mers predominant pe autostrada cu consum de minim 9% si per total a obtinut totusi 9.5%. Cred ca ziaristul cu pricina si-a bagat piciorul adanc in acceleratie totusi de a obtinut un consum asa mare, eu ma astept de la acest motor sa consume mai putin in medie decat 1.6 8v.

PS: icon_mrgreen.gif Ziaristul asta ma face sa nu regret ca am diesel
Bacu
Da, asa e, eu observasem pe site-ul dacia, un ambition era 9355 euro (dar avea vopsea metalizata), iar un prestige era 9900 euro, deci 545 euro diferenta.

Prima propozitie din articol este: "Am condus cea mai noua versiune Logan, Prestige, pe ruta Bucuresti-Mamaia. Evolutia este evidenta, desi nu trebuie sa va asteptati la nimic spectaculos.", deci e clar ca omul nu a fost chiar asa de impresionat de masina. El se referea la modul in care se uita oamenii de pe strada la orice masina noua. Toate modelele noi sunt privite mai altfel de oamenii de pe strada, pana cand se obisnuiesc cu ele, apoi dispare senzatia asta.

Si eu cand mi-am luat masina nu prea erau multe II.2 si eram privit cu curiozitate in trafic de foarte multi posesori de megane II.1, ma intrebau pe la stop cum merge, etc. de asta vorbea ziaristul, nu de altceva.
Bacu
QUOTE(bae @ 27 Sep 2006, 16:04)
Acu, zic si eu, daca facem si noi putin haz de necaz, ce se intampla? Astia de la Dacia, apreciati de tine (non-posesor de Dacia!!!), n-or fi facut si ei nitel misto de noi cand ne-au luat mii de euro pe o caruta? No offence!
*




mai, ce sa zic acum, posesori de dacia am fost toti la un moment dat, de ce sa nu recunoastem, nu trebuie sa ne fandosim acum ca avem reno sau alte masini...

eu nu cred sincer ca dacia logan e o caruta, e o masina decenta. daca logan e caruta atunci de fabia aia junior in 3 cilindri sau nu stiu cum ii zice (care apropo are acelasi pret cu logan ambition) ce sa mai zici?

de 9.000 euro ce ti-ai fi putut lua? un golf vechi de 5 ani, cu 120k la bord, singurele optiuni care nu ar fi si pe logan ar fi esp si xenon, in rest ce are logan in minus fata de un golf de acum 5 ani?...
bae
Dar cum s-o chema oare o "masina" care dupa prima mie de km troscane, zdroncane si alte minuni? Nu comentez nimic despre Fabia ca n-am condus, dar faptul ca are motor cu cilindree redusa nu inseamna automat ca nu e masina.

Poate ca nu-mi luam nimic de 9.000 de euro, mai tineam cativa ani SN, mai strangeam un ban si-mi luam o masina, dar asa este cand esti prost si crezi ca francezul face masini la Dacia, cand de fapt el face carute cu din ce in ce mai multi cai.
constructorul99
ce rai sinteti!e un pas inainte prestigeul oricum!
bae
@constructorul99

Ce rau sunt, vrei sa zici!
Cum era? "Un pas mare pentru om si unul mic pentru omenire" sau invers, nu conteaza. Am mai zis: luati-va voi Logan 1.6 16v si ziceti-ne si noua, astia mai anemici, cum stau lucrurile, ca poate dam si noi navala, cine stie?!

PS1 Apropo, la SN avem o maciulie la schimbatorul de viteze care semana leit cu asta de la "noul" Logan. Sa inteleg ca SN a fost un pas inainte si Logan (faza I) unul inapoi? Poate ca da!

PS2 Hai s-o lasam balta ca suntem off-topic! Cum imi zicea cineva: sa muncim mai mult daca vrem sa avem masini bune!
adip
QUOTE(Bacu @ 27 Sep 2006, 18:07)
nu trebuie sa ne fandosim acum ca avem reno sau alte masini...
Offtopic: Da' cine a zis in topicul asta ca reno e masina? smile.gif
Reno, ca si Fiat, nu sunt decat niste solutii tehnice si stilistice inovatoare implementate prost (a se citi neserios, fara simt de raspundere, mediteraneano/balcanic).
Ontopic: Cat despre ziarist si articol, nu stiu de ce va agitati atat, tipul nu prea stie despre ce vorbeste, si nici cei care au aprobat publicarea articolului nu sunt mai breji. Eu personal astept un review serios facut de un jurnalist auto dintr-o revista de specialitate. Daca ar fi sa-i barfim pe toti habarnistii unde am ajunge? smile.gif
@Klaus: si NU, NU, NU! Logan 1.6. 16v NU trage mai bine decat a mea, daa? smile.gif
cri123
Pentru informarea acestui ziarist, 1.6 16v consuma MAI PUTIN decat 1.6 8v, si nicidecum mai mult. Nu au adaugat de tampiti acele supape in plus, ci pentru optimizarea arderii, normal. Iar 9,5% la 150 la ora e un vis frumos.... Megane Classic ia mai mult, si Logan nu imi pare mai aerodinamic smile.gif
ovidiusoft
In toate conditiile de trafic? Sigur? Intreb si eu, ca nu stiu...
Bacu
QUOTE(bae @ 27 Sep 2006, 19:11)
Dar cum s-o chema oare o "masina" care dupa prima mie de km troscane, zdroncane si alte minuni?
[/b]
*




nu stiu... masina de firma? radmasa.gif

eu am mers cu niste taxiuri logan cu vreo 50k la bord, si erau foarte "silentioase", nu zdronganea nimic in ele... depinde si cum mergi cu ea.

ieri am condus o octavia break 4X4 din 2003 cu 60k la bord, si m-am convins o data in plus ca lipsa greierasilor in masinile vag este un mit (asta ca sa fiu finut si sa nu spun ca intr-un aro se auzeau mai putin scartaieli decat in aia).
Muratu
Am auzit ca or sa bage pe golan un motor mai puternic pe motorina, presupun ca or sa-l puna doar pe Prestige(sau cum io zice)!
SUPERCAR
Si totusi in afara de ziaristul ala nu a facut nimeni un drive-test cu noul prestigiosul logan?
novio
un articol in: http://www.autoshow.ro/autoshow/articole/l...ia-ta-2004.html
rkillera
site-ul astora de la autoshow merge vreodata?
dan75
QUOTE(bae @ 27 Sep 2006, 20:11)
Dar cum s-o chema oare o "masina" care dupa prima mie de km troscane, zdroncane si alte minuni? Nu comentez nimic despre Fabia ca n-am condus, dar faptul ca are motor cu cilindree redusa nu inseamna automat ca nu e masina.

Las' ca toate ''troscane'' doar ca unele mai repede altele mai tarziu in functie si de calitatile soferului de a circula pe drumurile patriei.
Parca devenise un obicei ca in fiecare an in sept aveau un eveniment pe la toti dealer-i ''Porti deschise''.2004-lansare Logan,2005-Logan diesel,2006- ?N-ar trebui pt break si 1.6 16V ?
Jack Daniel's
@rkillera

Da , acum .
bae
QUOTE(Bacu @ 28 Sep 2006, 09:03)
eu am mers cu niste taxiuri logan cu vreo 50k la bord, si erau foarte "silentioase", nu zdronganea nimic in ele... depinde si cum mergi cu ea.
*


E clar: soferii de taxi sunt cei mai grijulii cu masinile! Noi astia care doar bagam bani in ele suntem niste apucati care dam in toate gropile fara mila. Sa fim seriosi ca poate mai citesc si unii care vor sa-si ia "caruta" (pardon, Logan!) si incep sa creada ca tot ce zboara se mananca.

PS1 Pe la topicul cu zgomote si scartieli va mai uitati si voi? Vedeti ca bate spre 60 de pagini!

PS2 Eu am mers cu taxi Logan mai acu vreo saptamana la aeroport, drumul era destul de bun si zgomotul in masina venea din toate directiile. Probabil ca avea 51k la bord, nu m-am uitat.
Muratu
Off topic:
Las ca dai radioul mai tare si nu mai auzi nici un greiere in caruta.
Am mers cu o Lancia nu stiu ce model cu 5000Km la bord si avea greieri peste tot.Asa ca nu prea mai conteaza. blush.gif
Bacu
QUOTE(bae @ 28 Sep 2006, 11:03)
E clar: soferii de taxi sunt cei mai grijulii cu masinile! Noi astia care doar bagam bani in ele suntem niste apucati care dam in toate gropile fara mila.
*



asa se pare... din moment ce tu ai masina distrusa la 1000 km iar ei la 50k, nu....

asta dupa ce spui tu...:-)
diesel_power
Ma gandeam ca poate o fi util si altora asa ca o sa postez urmatoarele informati:
Am completat pe dacia.ro formularul pt test drive pe 21.09 si azi m-a sunat o duduie cu nr privat ca sa ma rezolve cu test drive-ul.

Respectiva mi-a spus ca am completat in data de 29.09 formularul pt test drive, eu i-am zis ca azi e 29.09... apoi si-a cerut scuze, a zis ca am dreptate, l-am completat de fapt pe 21.09... si m-a intrebat unde vreau sa fac test drive-ul. Eu i-am marturisit ca sunt din Pitesti si am lasat-o sa imi aleaga ea deleaerul ei preferat. Mi-a zis de Amat (care e si dealer Reno in acelasi timp)... ma rog apoi am corectat-o si in privinta adresei dealerului, ca ea imi zisese o alta strada decat cea pe care se afla intr-adevar Amatul smile.gif Si mi-a zis sa contactez pe Dna Georgiana Radu/ 0742 154 979, L-V intre 8:30-17:30, S intre 9 si 13.

Deci daca mai vrea cineva test drive cu 16v sub fundulet... poate sa foloseasca datele primite de mine smile.gif
Bacu
lasa testdrive-ul! numarul de telefon al tipei de la dacia l-ai obtinut?! pentru ca se pare ca a ramas datoare la tine cu niste scuze...

:-)))
tony-s
Si pe mine m-a sunat exact ca pe diesel_power pt. cei din CJ care vor sa mearga la test-drive pe Dorobantilor detalii pe PM.
tzaje
Bai, am cativa prieteni care lucreaza in domeniu si tocmai mi-au confirmat: 1.6 16v consuma 9.5/100 si poate chiar mai mult... E ciudat, pentru ca, asa cum s-a mai spus aici, ar fi trebuit sa fie invers fata de 1.6 8v.

Ma rog...
DragosP
QUOTE(tzaje @ 1 Oct 2006, 12:36)
Bai, am cativa prieteni care lucreaza in domeniu ...

Zău băi? Dacă zici tu...
Și cum s-a ajuns la această concluzie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.