De la http://www.bizcity.ro/?x=artnews&zid=3&res...stire&sid=24190
Drive-test Logan 1.6 16v
Am condus cea mai noua versiune Logan, Prestige, pe ruta Bucuresti-Mamaia. Evolutia este evidenta, desi nu trebuie sa va asteptati la nimic spectaculos.
Stiti ce se intampla in momentul in care o duzina de exemplare Logan 1.6 16v, o versiune abia lansata, isi face aparitia pe strazile capitalei? La volanul masinii te simti ca intr-un Maserati avand in vedere faptul ca toate privirile partenerilor de trafic se indreapta spre tine. Mai bine zis, spre spoilerele vopsite in totalitate in culoarea caroseriei, spre eleronul incorporat, spre noile jante sau pur si simplu spre butonul de deschidere al portbagajului, elemente care fac toate parte din arsenalul nou aparutei versiuni Prestige.
Ultima versiune Logan pe care am condus-o pana ieri a fost cea de 1.4 litri, fiind vorba de un exemplar care facea parte din chiar primul lot scos de Dacia in toamna anului 2005. Ei bine, diferenta dintre aceasta masina si Prestige, versiunea care de acum reprezinta varful gamei Logan, este imensa.
Primul lucru cu care ai de face cand privesti Logan Prestige este look-ul nou. Ma intereseaza butonul care a facut valva: cel de deschidere a portbagajului. Ajuns in spatele masinii observ, pe langa acesta, cu ajutorul unei paralele facute cu un Logan vechi aflat in aceeasi parcare. Eleronul incorporat face ca noul “spate” sa para mult mai coborat decat in cazul versiunilor vechi.
Intru in habitaclu iar pe prag observ imediat insertiile Dacia si triunghiurile specifice siglei constructorului roman. Acelasi motiv este prezent si pe noua tapiterie. Ma asez, verific oglinzile laterale mai mari (“pentru ca asa a cerut publicul” – conform declaratiilor oficialilor Dacia), iau la cunostinta volanul imbracat acum in piele, pornesc casetofonul detasabil dotata acum cu cititor MP3 (numai muzica sa fie!) si pornesc. Din pacate, inghesuiala orei pranzului din centrul Bucurestiului nu ajuta foarte mult in verificarea potentialului versiunii Prestige. Mi se pare ca tasneste mai bine de pe loc, fapt confirmat si de seful departamentului ethnic/motoare al Automobile Dacia: “Motorul are mai multa disponibilitate la regim jos de turatii, 90 de procente din cuplul total (148 Nm) fiind atins la 2000 de rotatii pe minut. Iar clientii apreciaza acest lucru”. Fiecare parte pozitiva are insa si reversul ei: Consumul urca in traficul capitalei pana la valori ridicate: 11-12 litri/100 km, in conditiile in care sistemul de aer conditionat este pornit.
Scapat din nebunia Bucurestiului si ajuns pe Autostrada Soarelui, observ faptul ca treptele de viteza sunt mai bine delimitate iar la acest lucru contribuie si levierul, imprumutat de la Clio, care pe langa plusul estetic aduce astfel si un avantaj practic. Il asez in treapta a cincea si ma intind linistit in scaun. De aici, singurul lucru verificabil este viteza la care ajunge Prestige. Daca in cartea tehnica este avansata valoarea de 183 km/h, am reusit sa ating 180, desi de la 160 de kilometri pe ora volanul incepe sa vibreze. Scot piciorul din acceleratie si merg constant, la 150. Consumul ramane si el constant, undeva la 9 litri/100 km.
Imediat ce autostrada se termina (prea repede, motivul fiind acelasi: eternele reparatii), consumul coboara, media finala situandu-se undeva la 9.5 litri/100 km, In conditiile in care nici nu am fortat nota, nici nu am lasat de la mine. Motorul produs la uzina Renault din Valladolid reprezinta insa o evidenta evolutie, cei 105 cai putere facandu-si datoria cu brio la nevoie.
Excursia organizata de Dacia a avut ca punct terminus statiunea Mamaia, o localitate pustie in aceste zile, apele marii fiind insa perfecte pentru cateva raiduri cu Skijet-ul. Trecem insa peste aceste detalii si ajungem la declaratiile oficiallilor Dacia referitoare la noile elemente de pe Prestige, care nu vor face parte, cel putin deocamdata, din dotarile vechilor versiuni Logan. “Prestige trebuie sa dispuna de elemente care sa il individualizeze de celelalte”, este explicatia oficiala. De altfel, aceasta individualizare nu se face si prin pret. Desi pare ciudat, cel mai ridicat pret nu il va avea Prestige, care costa 9900 de euro, ci nivelul de top al versiunii diesel: 10.000 de euro. Noua Colectie Logan, asa cum a fost numita noua serie a modelului, se rezuma astfel, pe langa evolutia clara denumita Prestige, la putine schimbari pentru celelalte versiuni.
In rest, despre Logan numai de bine. Oficialii constructorului roman nu se tem nici de o eventuala amenintare din partea celor de la Fiat, care au planuri avansate in privinta unui viitor model de 5000 de euro. De fapt, filosofia acestora este foarte simpla: “Trebuie sa vindem multe masini pentru a castiga multi bani”. Perfect adevarat si complet real pana acum, in conditiile in care Logan este una dintre suprizele pietelor europene si mai ales est-europene. Sa continue saga Logan si dupa lansarea atat de asteptatului Logan Break?