Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor "Airbag" si "Serv" la Megane 1
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
mihai
Salut,

Mi s-au aprins becurile din bord SERV si cel de airbag - am Megane 1, fara airbag lateral.
Din ce am mai citit pe aici (in general era Megane 2 insa) putea fi de la cablurile de sub scaune, si eu am cabluri pe acolo dar ma gandesc ca nu pot fi de la airbag ca nu are in scaune. Sa fie cablurile pentru capsele alea pirotehnice pentru tensionare centuri la accident ? Si daca e asa, poate fi din cauza lor aprinderea martorilor ?
Probabil o sa merg la service dar nu am timp zilele astea si m-as uita inainte pe acolo, cablurile astea de sub scaune par OK.

Multumesc,

Mihai
cipman
Capsele pirotehnice intra in sistemul de protectie la impact impreuna cu airbag-urile. De verificarea si actionarea lor se ocupa unul si acelasi calculator. Mijlocul de avertizare e unul singur, cel datorita caruia te-ai sesizat cum ai avea o problema.
E posibil ca mufele pt. respectivele capse sa nu mai faca contact cum trebuie (au oxidat contactele), sa se fi rupt firele in camasa (mai putin probabil la M1) sau sa se fi intamplat ceva cu firele/mufele/contactele la airbag-ul din volan.
FederalMogul
cablurile de pe sub scaune sunt mai mult ca sigur de la instalatia de incalzit scaunele. cum tu nu ai asa ceva au ramas cablurile in aer. eu zic sa nu iti faci pb din cauza lor

...si inca ceva, toate contactele de la toate firele cablurilor de airbag au contacte aurite si conectori cu garniruri deci nu se pune problema de oxidarea contactelor.
ktmbull
La Megane 2 mi s-a aprins martorul de la airbag si cel de service, am fost la
Meridian a bagat ala mana sub scaun, a miscat o mufa acolo si problema a fost rezolvata.
razu
Mabag si eu in treaba; cica sistemul pirotehnic de declansare al airbagurilor are in componenta si o baterie care se schimba la 5 ani. wink.gif
A l e x
Si eu am aceeasi problema. Avand in vedere ca masina e in garantie, costa ceva acea interventie (bagat mana sub scaun) ? smile.gif
romeo3108ro
QUOTE(alexava @ 6 Oct 2006, 20:22)
Si eu am aceeasi problema. Avand in vedere ca masina e in garantie, costa ceva acea interventie (bagat mana sub scaun) ? smile.gif
*


in afara de bagat mana sub scaun mai trebuie pus si clip pe masina pt a sterge defectele.Pt masinile in garantie nu costa nika
Tudor
Fara griji, baga mana sub fiecare scaun, cauta pe podea, vizual undeva "sub pulpa piciorului stang", vei gasi cupla in care intra cablul ce actioneaza capsa pirotehnica (+airbag lateral, daca exista), impinge bine cele 2 mufe una in cealalta si martorii se vor stinge. Daca dupa ce ai facut aceasta operatiune la ambele scaune fata tot aprinsi sunt, inseamna ca e contactul de la airbag-ul din volan si doar pentru asta e musai sa mergi in service.

Cu stersul erorilor memorate in calculator, nu-i musai sa mergi special pentru asta, le vor sterge la revizie. Oricum, lipsa contact airbag (a se citi airbag + capse pirotehnice) nu e o eroare care lasa aprins martorul SERV dupa ce s-a remediat problema (asa cum se intampla cand se depasesc noxele pe unul dintre cilindri).
A l e x
Mersi mult de sfat, am sa incerc smile.gif
cri123
Si mie mi se intampla la Megane 1 sa imi ramana aprinse becurile SERV si AIRBAGS. Insa numai cand e foarte frig afara. Opresc contactul si il pun inapoi si e ok. Din ce mi-au spus la service, e o problema de temporizare la acel calculator care controleaza airbagurile. Face teste la punerea contactului, si capsele pirotehnice se pare ca nu raspund la timp, deci calculatorul le declara defecte.
valib
Aceeasi problema o am si eu cu becul de service si airbag aprins. Conform sfaturilor voastre "m-am bagat" si eu pe sub scaune pe acolo sa misc de mufele alea dar chiar daca le-am miscat pe acolo tot nu s-au stins becurile.

Mi s-a parut ciudat faptul ca la cele doua scaune din fata, la cel de la sofer am o mufa in plus fata de cel al pasagerului din dreapta. Asa ca am luat frumos aparatul si am facut niste poze sa le pun aici, poate stie cineva ce ar trebui sa fie pe acolo.
Mentionez ca masina, megane 1 sedane din 2001 e luata sh pe la 114k km, eu fiind al treilea proprietar asa ca am mari indoieli ca ce e acolo e bine.

[attachmentid=1627416097]

Asta e poza care e facuta sub scaunul soferului, care are doua mufe-una albastra si una neagra. Sub scaunul pasagerului nu este decat mufa albastra, cea neagra nefiind lipseste. Intrebarea mea pentru cunoscatori, asa trebuie sa fie?
romeo3108ro
tre vazut exact care senzor aprinde airbag.martor airbag nu se aprinde numai din cauza mufelor de sub scaun ,ci si din cauza contactorului turnant,contactelor proaste de la mufa calculatorului de airbag
dorelyno
m-am trezit si eu de cateva zile cu acesti martori aprinsi care se tot stingeau si aprindeau aleator... dupa indicatiile din topic m-am bagat sub scaune si am scos-bagat mufele de acolo ..si intradevar la cel de sub scaunul pasagerului a dat rezultat.... pare sa fie ceea mai frecventa buba pt aprinderea acestor martori.... e de incercat PRIMA data inainte sa te taxeze in service
sand manxxx
am si eu o nedumerire , daca as vrea sa scot capacul de la volan , e posibil declansarea airbagurilor?
rog care stie sigur sa -mi zica si mie
ms
kosmyn
salutare !
am si eu aceiasi problema,
martori airbag si SERV aprinsi in bord..la megane 1,din 2001 model fara airbag-uri in scaune ..
din ce am citit mai sus am verificat mufele de sub scaunele din fata..le-am scos,curatat cu spray de contacte..degeaba.nu s-au stins..ce sa mai fac?
ce sfaturi imi dati?multumesc frumos !
espacern
QUOTE
.ce sa mai fac?
ce sfaturi imi dati?

Diagnoza te ajuta...garantat.

@+
rolyday
salutare , si eu am aceasta problema si e contactul de la volan..are o panglica acolo cu ceva contacte, care sa desfacut si pt ca ma incurca am rupt-o smile.gif , vina e a mea ca se aprind martorii..., problema e ca am ramas si fara claxon, deci daca aveti claxon problema poate fi din alta parte...
stima
djcosmines
Am un Megane 1.5 DCI din aprilie 2004 prima inmatriculare, anul asta face 10 ani. Trebuie sa schimb toate airbagurile si centurile? Masina nu a avut niciodata un accident in care sa ii sara aibag-urile.
espacern
Sistemul pirotehnic are termen limitat de "viata" si acesta este inscrisa pe piesa.....cca.10 ani.
Dar din cauza pretului nimeni nu le schimba la expirarea perioadei.....asiguratorii prefera sa dea Dauna Majora(Totala) cand sunt "explodate" incarcaturile pirotehnice in caz de accident.

@+
Vallybz
masina mea avea 14 ani si s-au declansat...daca ar trebui sa schimbi tot ce zici tu, ar fi de vreo 2-3 ori valoarea masinii.
catalin1
salutare colegi la mine uneori cand sunt in miscare cu masina se aprinde martorul de airbag ,asta destul de rar si am sesizat ca se aprinde doar dupa ce rulez cu viteze mari ca sa se stinga opresc motorul si iau contactul si il pun inapoi dupa aia totul revine la normal
bicaadrian
Ce se poate face atunci cand calculatorul de airbag a inregistrat impact? Nu au sarit airbag-urile,a fost doar o mica atingere. Se poate sterge cumva? Sau trebuie schimbat?
espacern
Calculatorul de Air-Bag inregistreaza impactul DOAR cand se initiaza comanda de aprindere pentru elemente de retinere....."perna"sau centura.
Daca nici un element nu a "explodat" atunci nu este inregistrat impact in calculator......si acesta nu trebuie schimbat.

@+
bicaadrian
Tipu care a reparat masina asta a zis ca a inregistrat impact si ca in mod normal trebuie sa schimb calculatorul de airbag dar stie el o "manevra" si a sters eroarea. Dupa ce am luat masina de la el am constatat ca "manevra" respectiva consta in spargerea becurilor din bord cu un ac:)))) ce ar trebui sa verific inafara de mufele la airbag?
espacern
Verifica daca mai ai Air-Bag-uri,prima data,apoi daca sunt debransate mufele.....si de la pretensionabile centura inclusiv.

@+
Vallybz
Buna manevra tipului. In alta ordine de idei, pune un tester pe masina si iti v-a spune daca a intrgistrat socul si verifica pretensionarile centurilor.
bicaadrian
Tipu se pricepea la asa ceva pt ca stia exact unde sunt becurile:) a demontat doar geamul acela de la kilometraj si se vede o singura gaura facuta de ac,deci nu a luat'o pe ghicite:)). In viraje centurile se blocheaza si atunci gand trag mai tare de ele la fel. La asta te referi?
Vallybz
Nu e vorba daca se blocheaza centura, e locul acela unde se clipseaza centura langa scaun. Cauta pe google la imagini ca sa iti dai seama mai bine "pretensionari centuri". Nu cumva, dupa accident ti se pare sa acel clips unde intra centura este mai jos? In momentul accidentului nu e neaparat sa ai centura pusa , ca acestea sa "pocneasca".
espacern
"Limbuta"care este prinsa pe centura intra intr-un blocaj....care este solidar fixata cu pretensionarea printr-un cablu flexibil.....daca cablul este scurtat este"bubuit".
Blocarea centurii la viraj sau tragere nu are legatura cu sistemul pirotehnic.

@+
bicaadrian
Am inteles,o sa verific in cel mai scurt timp posibil si sunt aproape sigur ca din asta este pentru ca are o pozitie mai ciudata de ceva vreme. Va multumesc mult
cavaler
Buna ziua!
am si eu aceiasi problema cu acei martori de la airbag si servis,
martori airbag si SERV aprinsi in bord..la megane 1,din 2000 model cu airbag-uri in scaune .. de cand sa racit afara sau nu folosesc masina cateva zile.
dupa ce rulez si se incalzeste interiorul masini opresc motorul si il repornesc atunci acei martori se sting si totul revine la normal
ce sfaturi imi dati?multumesc frumos !
espacern
Verifica/curata mufele de sub scaune....prima data!
cavaler
Espacern!
-trebuie sa deconectez bateria pt operatiunea asta?
espacern
Daca motorul nu este pornit de minim 15 min.si/sau contactul pus....nu trebuie!
amunRA
Salut!

Am ei eu aceiasi problema ciudata la o Laguna 2 pe care am cumparat'o de curand, omul de la care am luat'o imi zicea ca a aparut dupa ce a tras la maxim si ceva mai "agresiv" scaunul de la pasager. Bineinteles ca m'am apucat in prima faza sa verific atent masina daca a fost lovita dar nu a gasit nimic care sa ma duca cu gandul la un impact ... iar ieri am avut supriza sa se stinga singure pentru cateva minute ca apoi sa se aprinda din nou. Ramane de acum sa verific mufele de pe sub scaune si in ultima instanta sa ma uit si la aceea panglica de la volan despre care stiam ca este una din problemele des aparute pe la Megane 2.

Va multumesc pentru sfaturi ... daca voi avea ceva de completat fata de ce s'a scris voi reveni.
Daniil08
Buna seara . Am un Megane 1 Break an 2000 . Am schimbat scaunele fara sa ma uit la mufe . Nu se potriveau si am zis sa le las asa . Acum mi se aprinde martorul airbag si SERV in bord . Intrebarea mea este ce pot sa le fac in cazul asta ?
cj98czh
Sa pui ce ai schimbat inapoi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.