Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Viteza maxima constructiva
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2, 3
alex0875
Viteza maxima constructiva nu este viteza maxima pe care o poate atinge vehiculul respectiv ci este viteza maxima pe care o poate atinge in conditii de siguranta .Viteza maxima constructiva este viteza maxima pana la care producatorul va garanteaza ca rulati in deplina siguranta.Peste aceasta viteza va asuma-ti riscurile de rigoare. Marja de eroare intre indicatorul din bord si viteza reala este de 4-5 km/h indiferent de viteza. Daca cu un vehicul ve-ti obtine o viteza cu 5-10 sau 50 km/h mai mare decat viteza constructiva nu inseamna ca nu i-ati obtinut ci pur si simplu a-ti condus pe propie raspundere(producatorul neoferindu-va nici o garantie la viteza respectiva.
Daca acest lucru a mai fost explicat cu scuzele de rigoare va rog sa stergeti acest post.
cristirenault
de unde ai luat tu toate datele astea?... viteza maxima constructiva se refera la viteza maxima de care este capabil acel automobil sa o atinga in anumite conditii date cum ar fi: vant lateral , numar pasageri ( de obicei 2 ) , bagaje pentru cei 2 , plinurile facute , panta de nu stiu cat la % si tot asa , nu are nici o legatura cu ce spui tu acolo...
ai dreptate ca vitezometrele au abateri , de ex. la BMW sau Mercedes abaterile sunt mai mici insa la masinile non-premium poate varia de la 5 km/h in plus pana la 10km/h in plus , asta si in functie de viteza.
sa-mi spui si mie cum stabileste producatorul ca eu rulez in deplina siguranta la orice viteza peste 100 km/h indiferent de masina... wink.gif si ce garantie imi ofera la o adica...
FISICHELU
Fratilor, eu unul trebuie sa recunosc ca nu am avut curajul sa verific daca e adevarat ce scriu baietii in cartea tehnica sau prin pliante in legatura cu viteza maxima!...Singura "distractie" a fost pe Autobahn cu Mercedesul - 170 km/h. In tara nu merg cu mai mult de 130km/h...si asta cand sunt singur... happy.gif
cristirenault
vezi sa nu patesti ca mine , mergeam pe autostrada in Germania , noaptea si ploua destul de tare dar soseaua avea doar un strat mic de apa pe ea si se putea merge tare , aveam peste 190 de km/h si unul cu un BMW imi dadea flashuri din spate sa ma dau pe banda 1 , dupa el au mai trecut vreo 5 masini , aveau peste 200 lejer ca m-au depasit destul de repede, precizez ca erau Mercedes si BMW.... si s-au dus tata.... eu ma uitam dupa ei si ma gandeam ce fel se circula la noi in ROmania pe ploaie smile.gif
alex0875
Destul de simplu in functie de dotarile tehnice care se regasesc pe masina respectiva: ESP,ABS, si de testele care au fost facute cu masina respectiva inainte de lansarea pe piata.
alex0875
NU exista diferente intre Laguna si BMw la 200 km/h in conditiile date de tine decat cauciucurile.
cristirenault
deci sincer tu crezi ca o masina, CLio de ex cu motor de 1400 cmc e capabil sa mearga cu 210 dar cei de la Renault zic ca are viteza maxima de 160km/h ( ca exemplu ) doar ca nu o sa ai siguranta peste aceasta viteza?
La orice masina se stabileste viteza maxima ( mai bine zis rezulta) inca din faza de proiectare , se tine cont de puterea motorului , rapoartele cutiei de viteze si raportul din grup , de un anumit coeficient aerodinamic ( sau rezistenta la inaintare) , greutatea masinii si tot asa , deci aceasta viteza maxima se cunoaste inca din faza de inceput, bineinteles ca in faza finala cand produsul iese pe piata pot fi diferente minore , insa ce vreau sa spun , trenul de rulare al acelei masini este gandit si el pentru aceste conditii, asadar ceea ce spui tu sunt numai presupuneri care nu se aplica in practica.
Daca observi in clasa medie sa zicem avem masini cu motoare de 1,4 litri , deja majoritatea au cam aceeasi putere , indiferent de producator , greutatea totala a masinilor este cam aceeasi , viteza maxima este cam aceeasi , dotarile , solutiile tehnice care se refera la trenul de rulare etc. Deci sistemul de franare , pneurile etc sunt atent alese ca sa faca fata acestor conditii de mers, daca vrei poti sa te referi la penuri care au ceva de genul ce spui tu cu viteza maxima , deci un pneu merge nu stiu cat timp cu viteza maxima care este inscrisa pe el, apoi se incalzeste si pot aparea probleme... e mult de zis smile.gif
alex0875
Scuze nu am vrut sa spun ca producatorul i-ti garanteaza ca tu poti rula in siguranta la o anumita viteza ci ca producatorul i-ti garanteaza ca poti rula in siguranta cu acea masina la viteza respectiva dpdv al masinii si nu al celui care o conduce.
alex0875
Intru totul de acord cu ti ne dar atunci care este diferenta intre Clio cu esp si fara?
alex0875
Totusi sper ca o sa avem ocazia sa ne intalnim pentru ca eu sunt sigur ca am multe de invatat de la voi si sper ca o sa ma pot si revansa.
alex0875
Toata stima si respectul pentru posturile tale. I-mi pare rau ca nu pot fi prezent la intalnirea de la Moeciu dar promit ca la intalnirile vii
toare o sa fiu prezent.
GExGE
Offtopic:

alex0875: iti garanteaza, imi pare rau, veti obtine, ati condus s.a.m.d.
cristirenault
Fi si tu mai tolerant , nu e un forum de gramatica limbii romane ci de masini Renault, esenta era sa inteleg chestiile tehnice , astea le-am inteles chiar daca alex nu are nici o treaba cu realitatea important e ca invata , si noi de la el si el de la noi smile.gif e buna si remarca ta gramaticala dar mai amical asa ca se sperie omul smile.gif drunksinging.gif
ghetau dan
@cristirenault

Mai corect nici ca se putea spune...
Eu am zis aceeasi chestie pe forum la Megane si m-am "contrazis" cu diversi care au prins 220km/h cu 1,9dci "si mai aveau pedala" si ca rezultat am fost sters...de LIVIU.
Mi s-a spus ca daca nu cred e problema mea...cred ca se simte frustrat...
La NICI o masina din cite am avut nu am depasit viteza maxima pe ceas decit cu maxim 3-4-5km/h si singur...

Cristi,mama ei de gramatica,trebuia sa scrii si tu : FII mai tolerant,nu FI.

Cred ca de data asta nu voi mai fi sters ...
Liviu
Domnule ghetau dan,

Ca sa rascolim putin rahatul (deh, nu eu am inceput), va atasez mesajul sters de care sunteti atat de mandru.
[attachmentid=34826]
Deci, pana la urma, care e frustratul dintre noi doi?

Toate cele bune!

P.S.: "Nimic nu se pierde, totul se transforma" (daca v-am sters anumite mesaje, nu inseamna ce nu se pot regasi wink.gif.
ghetau dan
Cine a spus ca nu cred...nu se vede numele...lui i-am spus ca se simte frustrat.
Liviu,nu cred ca ai spus tu asta dar daca asa ai inteles inseamnna ca stii tu ceva...
Ala era un paragraf luat din spusele altui forumist care spunea ca daca nu cred e pb mea...de fapt se vede putin din post...am raspuns cu aceeasi moneda ca sa nu par mai caustic decit era cazul.Dar nu am dreptate?
Daca el are,atunci am si eu.
Si oricum,nu sint pe forum prea multi care bat cimpii?
Eu scriu numai daca sint SIGUR sau ca mi s-a intimplat mie...
cristirenault
QUOTE(ghetau dan @ 17 Sep 2006, 13:38)
Cristi,mama ei de gramatica,trebuia sa scrii si tu :  FII mai tolerant,nu FI.
*


"Viteza maxima constructiva" de scris m-a facut sa scriu asa, nu nestiinta smile.gif , cand am de scris de doua ori aceeasi litera mi se intampla deseori sa scriu numai una ca apas prea repede aceeasi tasta... uite cand scriam acum mi s-a intamplat acelasi lucru cu aceeasi si bagasem "aceasi" smile.gif asta e , m-am obisnuit sa recitesc ce scriu ca sa nu mai scriu prostii sa fiu interpretat cum ziceai tu , pe buna dreptate wink.gif asa ca imi corectez "nestiinta" smile.gif))))
alex0875
QUOTE(GExGE @ 16 Sep 2006, 15:47)
Offtopic:

alex0875: iti garanteaza, imi pare rau, veti obtine, ati condus s.a.m.d.
*



I-mi cer scuze pentru greselile din posturile mele dar din regulament nu reiese ca au dreptul sa fie membri pe forum si sa posteze doar cei care au studiat in scoala gramatica limbii romane.
Daca ai curiozitatea sa verifici o sa vezi ca toate posturile mele sunt la o ora destul de tarzie. Asta din cauza ca atunci ajung acasa.
As fi curios sa vad cum ai posta tu daca te-ai trezi la 05.00 dimineata si ai ajunge acasa la 23.00.
DIn cele 6 ore de somn pe care le am incerc sa mai rapesc 30 minute pentru a raspunde unor probleme de pe forum.
Fac acest efort pentru ai ajuta pe cei carea u probleme si care m-au ajutat la randul lor.
Dupa ce ti-am citit posturile anterioare m-am convins ca nu am ce invata de la tine asa ca te rog sa-ti vezi de treaba ta si sa nu mai derutezi si pe altii.
radari
viteza maxima constructiva este viteza maxima pe care o atinge vehiculul in anumite conditii (este scris un pic mai sus: incarcare, vant, combustibil etc). nu are legatura cu stilul de condus, siguranta etc.
de exemplu la mine la clio viteza maxima este 163 si nu a sarit peste 165 niciodata, iar la megane viteza constructiva este 193 (maxim 195), basca abaterea vitezometrului care este de 10-20km/h (la o viteza de genul asta).
am tot citit pe forum si nu-i cred pe cei care prind viteze superioare celor constructive (gen 190 cu loganu', 210 cu meganu' "si mai aveam inca pana la blana"). cred ca ori nu vad bine ori nu vor sa vada bine unde se afla liniile vitezometrului.
cat despre masini care au o viteza maxima calculata la 230-250 km/h (mert, bmw), la care trenurile de rulare, stabilitate, cx, sunt proiectate in consecinta si la care 200km/h e o viteza de croaziera normala... nu le poti compara cu o laguna sau megane care la 200km/h prinsa cu vantul din spate, la vale si care aproape se dezmembreaza si la care daca intri intr-o groapa sau calci frana te dai peste cap...
vitezele la care ma refer la inceput sunt atinse doar in conditii ideale (autostrada goala) doar pentru edificare personala. consider ca 130-140 pe autostrada este o viteza normala (apropo de stil de condus, siguranta etc) si cred ca am face bine sa o dam dracu de lauda si sa ne bagam picioarele in el de topic (care de altfel e o tampenie caruia nu i-am inteles rostul). blink.gif upsss
ghetau dan
Bine zis...mai greu de facut.
Tot timpul se vor gasi "piloti" care scot totul din masina,chiar mai mult decit pilotii de teste ai fabricii constructoare...
Asa e,masinile premium sint premium nu din cauza pretului ci pentru ca sint studiate in cele mai mici detalii,de la sasiu,pina la...vopsea sa zicem asa.
Aceeasi poveste cu viteza maxima o pot confirma:mai mult de 3-4-5 km/h PE CEAS nu am prins...tot intr-o testare solo...
Laurentziu83
Eu am atins cu matizul 158 km/h la drum drept (Crasna-Barlad) cu inca 2 persoane in masina, asta in conditiile in care viteza maxima constructiva era de 144 km/h. Ca am mai atins intr-o vale 162 km/h e alta poveste.
Oricum am sarit de cei 4-5km PE CEAS.
Cu Clio am atins 180 pe ceas, tot cu inca 2 persoane in masina, pe A2. Diferenta de 10 km PE CEAS.
Viteza maxima constructiva pe care o masina o poate atinge nu tine de ce frane are ea, cat e de stabila sau de bine construita, etc, ci tine de PUTEREA MOTORULUI, AERODINAMICA, ETAJAREA CUTIEI DE VITEZE si GREUTATEA VEHICULULUI. Cam astia ar fi factorii principali.
Ar mai fi ceva factori secundari, care tin de starea tehnica a masinii, de anvelope, cat de late sau inguste sunt ele (orice anvelopa patineaza in mers) si ar mai fi si altii, dar nu ii stiu eu prea bine.
Viteza maxima constructiva este rezultatul a mai multor teste la care producatorii isi supun masinile in faza de proiectare, spre exemplu, Oltcit-ul (motor 57,4 CP) are viteza maxima 149.4 km/h doar cu soferul (70 kg) sau 146.9 cu sarcina maxima (400 kg). Nu exista nici un fel de limitare, singurele dispozitive electronice de pe masina erau releul de alternator, releul de semnalizare si turometrul.
Viteza maxima nu este trecuta in talon, ca "asa a vrut muschiul fabricantului", ci a rezultat in urma numeroaselor teste facute asupra masinii, de fapt a mai multor masini, si s-a facut o medie. Aceasta medie este considerata viteza maxima constructiva.
De accea sunt multi care au obtinut viteze maxime REALE mai mari decat cele din talon, deoarece au avut o rezerva de putere mai mare sub capota, sau de exemplu au avut alte echipari pe masina, in general se testeaza echiparile de varf, cu o masina cheala se poate obtine o viteza maxima mai mare, eventual si soferul poate fi mai pirpiriu.
Viteza maxima nu este viteza dupa care producatorul nu mai acorda garantie, etc. Orice masina poate constitui potential pericol inca din momentul introducerii in treapta 1-a, nu e nevoie sa mergi cu 180 ca sa mori.
Clio 1.4 8V are viteza maxima constructiva de 170 km/h, multi au ajuns si la 190 de km cu el si ii cred. Nu e o regula ca dupa 170 e nesigura, e suficient sa mergi cu 80 pe gheata pentru asta.
cristinic
din cate stiu eu, orice aparat de masura da o eroare cat mai mica in a doua treime din scala. la capete eroarea poate ajunge la un vitezometru si la 10%.
cum bine zice laurentziu, masinile nu sunt toate identice, nici ca putere si nici ca viteza maxima.
richie
QUOTE(alex0875 @ 16 Sep 2006, 01:24)
NU exista diferente intre Laguna si BMw la 200 km/h in conditiile date de tine decat cauciucurile.
*




Hai zau...Oare chiar asa o fi?

Pe de alta parte, nu ti se pare cam ciudat faptul ca, viteza maxima constructiva, coincide in general cu viteza maxima pe care o prinde autoturismul? Si in cazul asta....nu crezi ca teoria ta pica din start? Nu cred ca s-a inventat inca autoturismul care sa iti ofere siguranta maxima la viteza maxima....Nu mi-o lua in nume de rau, dar ceea ce ai afirmat in primul post mi se pare cam aberant. La Nissanul meu, viteza maxima constructiva in talon este 195. Cand am testat-o.....mi-a iesit....ghici blush.gif 193 pe GPS, 207 pe vitezometru.

Cat despre faptul ca nu scrii corect gramatical, nu trebuie sa faci atata caz de faptul ca, cristirenault a incercat sa te corecteze. I-adevarat, nu scrie nicaieri in regulament ca trebuie sa scrii corect gramatical si nici nu ar putea scrie asa ceva.
Dar omul a incercat sa-ti corecteze cateva greseli -e adevarat, poate pe un ton putin cam prea sarcastic- iar pentru chestia asta ar trebui sa-i multumesti nu sa sari de fund in sus in halul asta. Parerea mea. Cat despre faptul ca postezi cand esti obosit.....gramatica bine invatata in scoala, ar trebui sa fie atat de bine intiparita in creier incat sa nu ai probleme in a o folosi si trezit noaptea din somn cu bubuituri de tun. Dar...ma rog, asta e alta discutie.

@cristinic: La un aparat de masura electromecanic, eroarea creste logaritmic cand te apropii de capatul scalei. Deci, eroarea cat mai mica, este la inceputul scalei, nu la a doua treime a ei. E adevarat, pe ultima "suta de metri" eroarea este simtitor mai ridicata... Adica, la Megane de exemplu, la 250 , eroarea ar fi cam de 7...8 ori mai mare decat la 200 .
ghetau dan
QUOTE(richie @ 19 Sep 2006, 18:07)
Hai zau...Oare chiar asa o fi?

Pe de alta parte, nu ti se pare cam ciudat faptul ca, viteza maxima constructiva, coincide in general cu viteza maxima pe care o prinde autoturismul? Si in cazul asta....nu crezi ca teoria ta pica din start?La Nissanul meu, viteza maxima constructiva in talon este 195. Cand am testat-o.....mi-a iesit....ghici  blush.gif  193 pe GPS, 207 pe vitezometru.

*



Tipule,ai devenit instantaneu prietenul meu...
Cum naiba prind unii viteze mai mari...ei zic,ca fiecare masina e diferita,are alte rezerve de putere...Dar nu se poate sa aiba alte defecte la cablul de kilometraj?
Stai sa vezi acum reactii:ce,nissanul nu-i masina,tu nu ai scos totul din propulsor,eh cu mine la volan era altceva...
Eu nu zic,ca unii braveaza gratuit dar nici nu-s realisti.
cristirenault
richie , nu l-am corectat eu , cu gramatica , dimpotriva , i-am luat apararea. Eu unul daca sunt obosit , nici nu mai stiu ce am scris smile.gif)
richie
Da...corect. Mea culpa. Mi-a sarit ochiul aiurea. Nu mai corectez pentru a lasa un sens postului tau tongue.gif Si daca n-ar fi comentat nimic, nu i-as fi zis nimic referitor la gramatica....
andrei1302
QUOTE(Liviu @ 17 Sep 2006, 15:25)
Domnule ghetau dan,

Ca sa rascolim putin rahatul (deh, nu eu am inceput), va atasez mesajul sters de care sunteti atat de mandru.
[attachmentid=34826]
Deci, pana la urma, care e frustratul dintre noi doi?



Eu chiar nu vad ce e gresit in ce a zis Dan pe acolo. Cu atat mai mult in asa hal incat sa stergi posturile. Mi se pare totul foarte corect.

QUOTE(alex0875 @ 16 Sep 2006, 02:06)
Viteza maxima constructiva nu este viteza maxima pe care o poate atinge vehiculul respectiv ci este viteza maxima pe care o poate atinge in conditii de siguranta .Viteza maxima constructiva este viteza maxima  pana la care producatorul va garanteaza ca rulati in deplina siguranta.Peste aceasta viteza va asuma-ti riscurile de rigoare. Marja de eroare intre indicatorul din bord si viteza reala este de 4-5 km/h indiferent de viteza. Daca cu un vehicul ve-ti obtine o viteza cu 5-10 sau 50 km/h mai mare decat viteza constructiva  nu inseamna ca nu i-ati obtinut ci pur si simplu a-ti condus pe propie raspundere(producatorul neoferindu-va nici o garantie la viteza respectiva.
Daca acest lucru a mai fost explicat cu scuzele de rigoare va rog sa stergeti acest post.
*



Mie personal postul asta mi se pare o aberatie totala. Nu am absolut nimic cu tine dar nu stiu de unde ai luat tu informatiile astea caci garantat nu sunt adevarate. Hai sa iti explic putin, pe rand:
- eroarea de indicatie a vitezometrului este mai mare la viteze mai mari. Creste logaritmic cu viteza si este CONTROLATA. Adica a fost introdusa INTENTIONAT de constructor. Desi la marcile din segmentul premium este mai mica ea tot exista. Este necesara deoarece soferul nu poate sta cu ochii numai pe vitezometru ca sa pastreze fix 90 km/h si in cazul in care ar depasi cu 2 km/h ar fi luat de radar. Asa, datorita erorii care este INTOTDEAUNA pozitiva, scapa fara amenda. In plus eroarea este mai mica si mai bine controlata functie de viteza cu cat masina este mai scumpa. Deci eroarea va fi mai mare la Megane decat in cazul Lagunei. Acum cativa ani citisem un test la un Megane Sport care la 200 km/h indica vreo 240 cica pentru a impresiona partenerele din scaunul din dreapta. Isi dadeau redactorii aia cu parerea.
- "Viteza maxima constructiva" este comparabila intre diferiti constructori pentru ca se stabileste in aceleasi conditii STANDARDIZATE: autovehiculul incarcat la sarcina utila nominala (da, aia de cca. 500 kg), fara vant din nici o directie (sau ceva de max. 3 m/s din fata), are cuplata treapta de priza directa sau similara acesteia (a IV-a daca ai 5 trepte sau a V-a daca ai 6 trepte, de obicei), drum in palier (panta =0%) distanta de demarare de 1 km (aici nu mai sunt foarte sigur). Adica viteza la care ajungi dupa 1 km (sa zicem) este maxima, nu stai cu pedala in podea 5 km si zici ca ai prins 300 km/h.
- INTOTDEAUNA vitezele maxime comunicate de constructor sunt MAXIME dar pentru conditiile precizate. Daca se schimba conditiile se schimba si viteza maxima.
- Dupa cum am spus viteza maxima se obtine in treapta de priza directa, deci nu prea conteaza etajarea cutiei de viteze caci priza directa tot raport 1,0 are. Doar raportu transmisiei principale conteaza. Etajarea cutiei conteaza la demarare.

In concluzie: se pot obtine viteze reale mai mari decat viteza maxima comunicata de constructor dar in alte conditii: rulare cu vant din spate, rulare pe panta negativa, incarcare redusa a autovehiculului.
Plus ca puterea motorului (care influenteaza direct viteza maxima) este si ea dependenta de conditiile geografice, climatice si meteorologice.

QUOTE(ghetau dan @ 19 Sep 2006, 20:17)
Tipule,ai devenit instantaneu prietenul meu...
Cum naiba prind unii viteze mai mari...ei zic,ca fiecare masina e diferita,are alte rezerve de putere...Dar nu se poate sa aiba alte defecte la cablul de kilometraj?


Eu nu tin neaparat sa devin instantaneu prietenul tau dar, daca te incalzeste, sa sti ca si eu sustin faptul ca viteza din talon chiar este MAXIMA. Dar iti pot garanta (demonstra teoretic) ca se pot obtine viteze mai mari la o incarcare mai redusa a autovehiculului. Sau in celelalte conditii enumerate mai sus.
Cat despre fazele cu "mai aveam pedala" eu zic ca nici nu ar trebui sa raspunzi la posturile alea. Lasa-i pe oameni sa viseze frumos. Nu le strica visele lor.
Eu tin foarte mult la Laguna pe care o am de doar 2 luni si de aceea nu i-am dat inca mai mult de 150 km/h. La 200 nu cred ca voi ajunge vreodata. Chiar vreau sa tin la masina asta.

Uite acum am vazut si decrierea acestui topic, de langa titlu.
Ca date concrete pot sa iti spun ca viteza maxima maxima maxima pe care am prins-o cu un R19 E6J 80 CP dupa demarare pe cca 3 km a fost 178 km/h. Masina are in talon viteza maxima constructiva 167 km/h. Mie mi se pare foarte corect ce e in talon: cca. 7-8 km/h eroare si restul de 4-5 km/h in plus se datoreaza faptului ca am demarat pe o distanta de mi de ani lumina (nu cat se specifica in standard), eram singur in masina si fara bagaje.
Ca sa nu mai zic ca dupa experienta asta a trebuit sa segmentez motorul (bine, au mai fost si altele inainte). De asta am zis ca nu mai imi bat joc de masini.

10% warn pt posturi consecutive
ghetau dan
Apropo de diferentele dintre viteza reala si cea aratata de vitezometru.
N-aveam ce face,am intrat pe youtube si am dat la sectiunea masini sa caute la BMW.Unele(daca nu toate) au si pe computerul de bord afisata viteza masinii.
Am dat de o namila(care pina la urma a aratat peCB 270) la care diferenta la180 era de 5km/h,la 220 arata 226,iar dupa 240 (stiti ca se cam termina gradatiile) acul vitezometrului cam batea pasul pe loc iar displayul electonic a mers pina la 270.
Comentariul celui care a postat:masina era un 330cd tunat care avea cca300cp...
Am stat mult timp sa caut asemenea filmulete,la mai multe marci...
Caz concret la mine:cu pilot automat activat viteza pe ceas e mai mare cu 2km/h de la 100 in sus,si probabil ca mai creste putin(diferenta).
Si eu am observat o dinamica imbunatatita cind masina este mai "goala"
diesel_power
La mine scrie in talon 175 vit max constructiva si am reusit sa prind pe autostrada (deci drum drept) 185 pe vitezometru (nu batea vant la momentul respectiv), singur fara bagaje. Am mers cativa km la viteza asta.

Si eu tin mult la masina mea fiindca imi ofera tot ce am nevoie(desi nu e laguna), dar fie ca e laguna fie ca e symbol nu ii strica cu nimic faptul ca ii testezi viteza maxima. Totusi nu mai sunt masini din anii 80 care necesitau segmentare dupa cateva forje.
Meganer
Apropo Dane, la un amic cu C4 si tempomat la 160 nu e diferenta intre vitezometru si reglaj. E adevarat, ala e digital si probabil ia info de prin acelasi loc de unde vine feedback-ul tempomatului.
andrei1302
@claus:
I. Daca iti spun ca nu am stiut ca se pot cita mai multe mesaje ma crezi? Acum am verificat si am vazut. Daca nu le unei tu nu imi trecea prin cap ca este posibil pentru ca nu am mai vazut nici un mesaj cu multiple mesaje citate.
II. Asa, unite, a rezultat un post enorm pe care cred ca nu il va citi nimeni. Adica am stau sa scriu 1 h degeaba.
OK, astea sunt regulile dar eu consider ca mesaje multiple pentru care ar trebui warm sunt alea de 1 rand sau 2. Nu alea de o pagina fiecare.
claus
nici o suparare, andrei.. acum stii smile.gif
CT-84-LEU
radmasa.gif foarte tare ...exceptional topic...

Bun, romanul e bun la datul cu parerea...so, parerea mea.. biggrin.gif , este sa iei talonul, te uiti in el si observi...170...bun. O iei la forja, prinzi 200 si faci poza la vitezometru. Iei poza, iei prietenii la o bere si le arati poza. Fiind baiat sincer le spui, frate ia uite ..atat imi arata in bord dar sunt sigur ca aveam in jur de 190 si ceva. si te bucuri si gata. Apoi iei masina si zilnic iti faci treaba cu ea...la o viteza medie de 20-25 km/h. biggrin.gif happy.

Fara nici o suparare,
@ alex0875 - in dreptul postului cu "Viteza maxima constructiva nu este viteza maxima pe care o poate atinge vehiculul respectiv ci este viteza maxima pe care o poate atinge in conditii de siguranta ." bla bla, sunt de acord cu comentariul facut de "andrei1302".
"- INTOTDEAUNA vitezele maxime comunicate de constructor sunt MAXIME"
Pe langa ce a spus el, te-as mai intreba daca esti roman...nu am auzit de termenii "a-ti" si "asuma-ti" in propozitiile create de tine ci de termenul "ati" si "asumati". blush.gif nu te supara pe mine...i was trying 2 help.

Cu Respect!
alex0875
Sunt roman trup si suflet desi asa cum probabil esti singurul care ai observat m-am nascut in alta tara si am invatat gramatica altei limbi in scoala. I-mi cer scuze si promit ca nu o sa mai postez pana cand nu o sa asimilez gramatica limbii romane.
Referitor la comentariul pe care il face Andrei1302 este total deplasat. Priza directa1,0 atunci cutia de viteze unde este????????????.
Aberatii de genul acesta poate posta oricine dar surprinzator este ca mai sunt si altii care te sustin.
ghetau dan
Nu va mai certati pe teme gramaticale...fiecare face greseli la scris...e drept ca Andrei 1302 le face mai des si de o anumita factura...dar si-a facut "mea culpa".
Eu spre exemplu prind viteza maxima ori in tr5 la 6000rpm ori in tr6 la 5000rpm.
Cred ca tr5 si 6 sint subunitare iar tr4 e "in priza directa" dar viteza maxima pe care o atinge masina in tr4 este doar cca 180...
CT-84-LEU
@ ghetau dan ceea ce ai zis tu acolo cu treapta directa este exact ceea ce sustin si eu. Viteza maxima data de constructor este in treapta cu priza directa nu in subunitare. Cel putin asa era pana acum ceva timp. Daca ceva s-o fi schimbat intre timp nu stiu. biggrin.gif Si ca un comentariu general, nu ma certam, am facut o observatie, atat tot si m-am rugat de 10 ori acolo k omul sa nu se supere pe mine. Sper ca nu am lezat pe nimeni, nu asta a fost intentia.
ghetau dan
QUOTE(CT-84-LEU @ 25 Sep 2006, 09:40)
Viteza maxima data de constructor este in treapta cu priza directa nu in subunitare. Cel putin asa era pana acum ceva timp.
*



Asa era la dacia cu 5 trepte,viteza maxima era obtinuta in tr4.Si mai sint marci...
Nu stiu daca eu am in tr 4 priza directa dar hai sa admitem ca e in tr5.Cum iti explici ca eu ating vit max in tr 5 la 6000 sau tr6 la 5000rpm?Clar tr6 este subunitara si crede-ma ca am prins viteza maxima din talon si in tr5 si in tr6.
Daca stie cineva rapoartele de demultiplicare sa le posteze.
AND
Viteza maxima constructiva nu este viteza maxima pe care o poate atinge automobilul respectiv, ci simplu cea pe care o atinge cu acel motor/cv/configuratie suspensii/cauciucuri.

Viteza maxima este calculata in functie de puterea motorului, greutate etc... nu stiu formula exacta dar probabil daca o googleiti o gasiti.





richie
QUOTE(alex0875 @ 24 Sep 2006, 23:52)
Referitor la comentariul pe care il face Andrei1302 este total deplasat. Priza directa1,0 atunci cutia de viteze unde este????????????.
Aberatii de genul acesta poate posta oricine dar surprinzator este ca mai sunt si altii care te sustin.
*




Adica ce vrei sa spui? Ca tu habar nu ai ca la o cutie de viteze, intr-o anumita treapta, cutia are priza directa? Adica fara nici un raport de multiplicare sau demultiplicare?????? Si iti mai dai cu parerea despre masini..la nivel tehnic????? No Comment.

@andrei1302: sunt total de acord cu tine ca in anumite conditii poti "scurge" niste km/h in plus fata de cei prescrisi in talon....Dar cati? 4...5? Nu cred ca sunt esentiali. Probabil la vale, pe liber, cu un unghi sanatos al pantei, sa poti scoate chiar mai mult......dar nu stiu pe cine incanta asta tongue.gif
@AND: bineinteles ca ai dreptate tongue.gif. Dar, cam asta discutam si noi. Era vorba de configuratie nu de automobil in sine.

alex0875
Vreau sa spun ca o cutie de viteze intr-o anumita trepta poate avea priza directa caz in care raportul de transmisie este 1;1 dar nu este valabil pentru toate cutiile de viteze.Daca ne uitam la Volksvagen Broscuta o sa vedeti ca nu a avut niciodata o treapta de viteze cu raport 1;1 .
Referitor la postul meu anterior raportul 1;0 se poate obtine numai in cazul in care ai motorul pornit si cutia de viteze demontata in portbagaj. De aici si intrebarea unde este cutia de viteze.
Daca vorbim de date tehnice inca astept raspunsul de la tine unde ai gasit ulei 50w50 si nu am inteles dupa ce criteriu 7+7=21.
cristirenault
se numeste priza directa si nu treapta directa....in fine cum mai ziceau si altii , geme lumea de specialisti , cum eu , zic unii ca ma iau cam de toata lumea , am sa ma las la mana mea si nu ma mai bag in seama cu pareri ca ma depaseste nivelul discutiilor , va contraziceti aiurea-n tramvai , inca de pe la primele posturi s-a cam zis ce era de zis... dar trebuie sa continuam , macar asa de amorul artei laugh.gif
alex0875
Si unde in postul meu scrie treapta directa???
diesel_power
Priza directa nu are nici o masina de pe lumea asta. De la motor pana la roti sunt 2 demultiplicari. Una a cutiei de viteze care se invarte in jurul valorilor 4:1 - 0.9:1 si inca o demultiplicare finala (care are si ea o valoare diferita de la un model la altul al masinii). Daca nu ar mai exista demultiplicarea finala si s-ar cupla viteza care are ~priza directa apoi la 3000rpm masina ar avea 350-400km/h.
cristirenault
QUOTE(alex0875 @ 26 Sep 2006, 23:55)
Si unde in postul meu scrie treapta directa???
*


Nu ma refeream la tine Alex wink.gif
cipman
Se numeste priza directa acea treapta (pozitie a selectorului treptelor de viteze) in care transmiterea miscarii de la arborele primar al CV la cel secundar se face direct (de unde si numele) si nu prin intermediul unor roti dintate (sau alte mijloace de transmitere a miscarii).

Priza directa nu se intalneste decat in cazul cutiilor de viteze cu cel putin trei arbori (primar, secundar si intermediar/intermediari) si la care arborele secundar este pe aceeasi axa cu cel primar (altfel nu se poate).
Practic, in pozitia de priza directa arborii primari si secundari sunt cuplati in mod direct prin mecanisme cu caneluri (asemanator unui mecanism sincron). Cazul in care miscarea se transmite de la un arbore la altul prin roti dintate cu raport de transmisie 1:1 (ceea ce nici macar nu poate exista in realitate din cauza unei fiabilitati scazute) nu este priza directa (intre cei doi arbori miscarea se transmite prin intermediul a doua roti dintate).

Priza directa nu are nici o legatura cu demultiplicarea finala si nici cu motorul. E o notiune/situatie indepedenta de ceea ce se afla inainte sau dupa cutia de viteze. Este valabila pentru orice fel de cutie de viteze, chiar si una de strung sau de vapor.
Asa ca nu va mai legati de priza directa ca n-aveti asa ceva.

Am dat explicatia ca poate reveniti la subiectul topicului. Poate se indura cineva sa scrie ce-i aia viteza maxima contructiva si la ce e buna, altfel pacat de titlul topicului. "Viteza maxima constructiva" este un parametru independent de tipul/categoria autovehiculului. N-are treaba nici cu Clio, BMW sau Mercedes, nici cu flash-uri, nici cu abaterea vitezometrului, nici cu dotarile, ABS-ul, ESP-ul sau cauciucurile si cu atat mai putin cu gramatica. Eu mai am rabdare...
ghetau dan
QUOTE(cipman @ 27 Sep 2006, 01:27)
"Viteza maxima constructiva" este un parametru independent de tipul/categoria autovehiculului.
*



Atunci este clar ca cei care au o motorizare au cam aceeasi viteza maxima constructiva...o sa incepem fiecare sa spunem cum si cit am atins...cu explicatiile de mai sus cred ca s-a spus totul.
Cit despre definitie,cam greu de dat...nici eu nu mai stiu definitia subiectului dar stiu sa-l folosesc in propozitie/fraza.
Topic...closed? N-ar fi rau.
cristirenault
O "motorizare" are fiecare masina laugh.gif , viteza maxima constructiva nu depinde doar de motorizare , luam in calcul puterea , cuplul motor , aerodinamica , greutatea , sa ne legam de rapoartele din cutia de viteze intram prea in amanunt. Daca vrei pot da exemple de masini care au motoare identice si rezultatele in ceea ce priveste viteza maxima sunt sensibil diferite, nu dau exemplele pentru ca sunt masini din grupul VAG si am vazut ca unii sunt alergici asa ca ma las... laugh.gif As fi dat exemple de Renault cu aceleasi motoare dar nu imi vin in minte ... laugh.gif
Vorbeati de definitie. AM sa incerc eu . Viteza maxima constructiva este viteza maxima la care poate ajunge vehiculul respectiv in anumite conditii impuse de standardele EU in vigoare. Standarde ISO.
Am mai zis si mai sus si repet , trebuie ca masina sa aiba o anumita incarcatura de combustibil , un anumit numar de pasageri , o anumita cantitate de bagaje , vantul sa se inscrie intre niste limite , rezistenta la inaintare a asfaltului si mai sunt la greu , daca vreti caut si le insir pe toate.
cipman
Ce am vrut sa spun este ca se poate trata subiectul topicului fara sa batem campii cu lucrurile ce le-am insirat mai sus.
Teorie ati vrut, apoi ramaneti la teorie.
cristirenault
Pai atunci ce sa facem , sa zica fiecare cat a atins cu masina lui si gata , or sa se gaseasca unii care sa ii ia la misto pe altii si uite asa apar flame-uri.
richie
QUOTE(alex0875 @ 26 Sep 2006, 23:31)
Daca vorbim de date tehnice inca astept raspunsul de la tine unde ai gasit ulei 50w50 si nu am inteles dupa ce criteriu 7+7=21.
*




Despre ulei, ti-am raspuns in topicul respectiv, acu ....cateva posturi.
Iar cu criteriul TAU 7=7=21....te-am luminat acu 5 minute tongue.gif
Sa vedem daca acu pricepi...Nu neg faptul ca in primul post din topicul respectiv m-am exprimat cam ambiguu.....Dar se pare ca esti cam singurul care s-a anuntat ca nu pricepe ce vreau sa spun.

P.S. Moderatori: Stiu ca sunt offtopic, dar, oricum topicul este o mare aberatie din start. Votez pentru inchiderea lui....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.