QUOTE(Liviu @ 17 Sep 2006, 15:25)
Domnule ghetau dan,
Ca sa rascolim putin rahatul (deh, nu eu am inceput), va atasez mesajul sters de care sunteti atat de mandru.
[attachmentid=34826]
Deci, pana la urma, care e frustratul dintre noi doi?
Eu chiar nu vad ce e gresit in ce a zis Dan pe acolo. Cu atat mai mult in asa hal incat sa stergi posturile. Mi se pare totul foarte corect.
QUOTE(alex0875 @ 16 Sep 2006, 02:06)
Viteza maxima constructiva nu este viteza maxima pe care o poate atinge vehiculul respectiv ci este viteza maxima pe care o poate atinge in conditii de siguranta .Viteza maxima constructiva este viteza maxima pana la care producatorul va garanteaza ca rulati in deplina siguranta.Peste aceasta viteza va asuma-ti riscurile de rigoare. Marja de eroare intre indicatorul din bord si viteza reala este de 4-5 km/h indiferent de viteza. Daca cu un vehicul ve-ti obtine o viteza cu 5-10 sau 50 km/h mai mare decat viteza constructiva nu inseamna ca nu i-ati obtinut ci pur si simplu a-ti condus pe propie raspundere(producatorul neoferindu-va nici o garantie la viteza respectiva.
Daca acest lucru a mai fost explicat cu scuzele de rigoare va rog sa stergeti acest post.
Mie personal postul asta mi se pare o aberatie totala. Nu am absolut nimic cu tine dar nu stiu de unde ai luat tu informatiile astea caci garantat nu sunt adevarate. Hai sa iti explic putin, pe rand:
- eroarea de indicatie a vitezometrului este mai mare la viteze mai mari. Creste logaritmic cu viteza si este CONTROLATA. Adica a fost introdusa INTENTIONAT de constructor. Desi la marcile din segmentul premium este mai mica ea tot exista. Este necesara deoarece soferul nu poate sta cu ochii numai pe vitezometru ca sa pastreze fix 90 km/h si in cazul in care ar depasi cu 2 km/h ar fi luat de radar. Asa, datorita erorii care este INTOTDEAUNA pozitiva, scapa fara amenda. In plus eroarea este mai mica si mai bine controlata functie de viteza cu cat masina este mai scumpa. Deci eroarea va fi mai mare la Megane decat in cazul Lagunei. Acum cativa ani citisem un test la un Megane Sport care la 200 km/h indica vreo 240 cica pentru a impresiona partenerele din scaunul din dreapta. Isi dadeau redactorii aia cu parerea.
- "Viteza maxima constructiva" este comparabila intre diferiti constructori pentru ca se stabileste in aceleasi conditii STANDARDIZATE: autovehiculul incarcat la sarcina utila nominala (da, aia de cca. 500 kg), fara vant din nici o directie (sau ceva de max. 3 m/s din fata), are cuplata treapta de priza directa sau similara acesteia (a IV-a daca ai 5 trepte sau a V-a daca ai 6 trepte, de obicei), drum in palier (panta =0%) distanta de demarare de 1 km (aici nu mai sunt foarte sigur). Adica viteza la care ajungi dupa 1 km (sa zicem) este maxima, nu stai cu pedala in podea 5 km si zici ca ai prins 300 km/h.
- INTOTDEAUNA vitezele maxime comunicate de constructor sunt MAXIME dar pentru conditiile precizate. Daca se schimba conditiile se schimba si viteza maxima.
- Dupa cum am spus viteza maxima se obtine in treapta de priza directa, deci nu prea conteaza etajarea cutiei de viteze caci priza directa tot raport 1,0 are. Doar raportu transmisiei principale conteaza. Etajarea cutiei conteaza la demarare.
In concluzie: se pot obtine viteze reale mai mari decat viteza maxima comunicata de constructor dar in alte conditii: rulare cu vant din spate, rulare pe panta negativa, incarcare redusa a autovehiculului.
Plus ca puterea motorului (care influenteaza direct viteza maxima) este si ea dependenta de conditiile geografice, climatice si meteorologice.
QUOTE(ghetau dan @ 19 Sep 2006, 20:17)
Tipule,ai devenit instantaneu prietenul meu...
Cum naiba prind unii viteze mai mari...ei zic,ca fiecare masina e diferita,are alte rezerve de putere...Dar nu se poate sa aiba alte defecte la cablul de kilometraj?
Eu nu tin neaparat sa devin instantaneu prietenul tau dar, daca te incalzeste, sa sti ca si eu sustin faptul ca viteza din talon chiar este MAXIMA. Dar iti pot garanta (demonstra teoretic) ca se pot obtine viteze mai mari la o incarcare mai redusa a autovehiculului. Sau in celelalte conditii enumerate mai sus.
Cat despre fazele cu "mai aveam pedala" eu zic ca nici nu ar trebui sa raspunzi la posturile alea. Lasa-i pe oameni sa viseze frumos. Nu le strica visele lor.
Eu tin foarte mult la Laguna pe care o am de doar 2 luni si de aceea nu i-am dat inca mai mult de 150 km/h. La 200 nu cred ca voi ajunge vreodata. Chiar vreau sa tin la masina asta.
Uite acum am vazut si decrierea acestui topic, de langa titlu.
Ca date concrete pot sa iti spun ca viteza maxima maxima maxima pe care am prins-o cu un R19 E6J 80 CP dupa demarare pe cca 3 km a fost 178 km/h. Masina are in talon viteza maxima constructiva 167 km/h. Mie mi se pare foarte corect ce e in talon: cca. 7-8 km/h eroare si restul de 4-5 km/h in plus se datoreaza faptului ca am demarat pe o distanta de mi de ani lumina (nu cat se specifica in standard), eram singur in masina si fara bagaje.
Ca sa nu mai zic ca dupa experienta asta a trebuit sa segmentez motorul (bine, au mai fost si altele inainte). De asta am zis ca nu mai imi bat joc de masini.
10% warn pt posturi consecutive