Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1 Ianuarie --> Euro 4
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Duyu
Daca de la 1 ianuarie, nu se va mai comercializa motorina euro 3, si am inteles ca si motoarele de pe Renaut vor fi euro 4, cei cu motoare euro 3, vor mai putea iesi din tara cu masinile lor? Scuze de intrebare, dar la chestia asta chiar nu ma pricep...si sunt curios.....sau ce dezavantaje vom avea noi, cei cu motoare Euro 3? ph34r.gif Va multumesc!
b06fcn
Nu-ti interzice nimeni sa iesi din tara cu masina non-Euro, sau cu un grad de poluare inferior normelor Euro 4. In UE este deja valabila norma Euro 4 de ceva vreme si anul asta am iesit de doua ori deja cu R 21 din 1989, care doar la noi are rovigneta de Euro 3 desi nu este...asa ca no problem...ca in caz contrar asta ar contraveni uneia dintre libertatile fundamentale ale UE, recte libera circulatie...
Duyu
Ce bine! coolspeak.gif Multumesc mult pentru informatie b06fcn! cheers.gif
MoneyTalks
Ca fapt divers, in Austria vad circulind in zona unde stau un Renault... 12 smile.gif Daca si ala e euro 4... radmasa.gif
Duyu
Inca o data imi cer scuze pentru intrebare....dar chiar nu ma pricepeam la chestia asta! wub.gif
bj
De la intai ianuarie intra in vigoare 2 lucruri importante:
- se opreste comercializarea de carburanti (cel putin motorina din cate stiu eu) Euro 3
- toate statiile au obligativitatea sa aiba la vanzare combustibil (tot la fel doar pentru motorina sunt 100% sigur) Euro 5.

Norma de poluare a combustibilului nu are o legatura "rigida" ca sa zic asa cu norma de poluare a motorului. De asemenea norma de poluare a autoturismului nu are o legatura directa cu dreptul de a iesi din tara.

Cu modificari minime si o Dacie din '77 poate iesi la plimbare din Romania. (eu stiu de ex ca in unele tari este obligativitatea celui de al 3lea stop pe spate, lucrul pe care daciile vechi nu le au. Daca rezolvi genul asta de lucruri nu ar trebui sa fie probleme).

De curand stiu o coloana de broscari cu masini din '60 care s-au dus pana in Germania la festivalul broastelor biggrin.gif
A l e x
"e curand stiu o coloana de broscari cu masini din '60 care s-au dus pana in Germania la festivalul broastelor "

Haha smile.gif
VladSoare
Poți să ieși din țară și cu Trabantul, cît timp este înmatriculat în România și are ITP-ul la zi.
andrei1302
Auzisem acu ceva timp ca ar fi probleme cu vechea Dacia caci are doar 3 prezoane la roti. Acu, nu stiu daca Trabantul are 4 (care cica ar fi minimul).
VladSoare
Nu văd ce importanță are numărul de prezoane. Uită-te de exemplu la roțile din spate: ai patru prezoane care fixează roata de tambur. Dar tamburul cum este prins de punte? Cu o singură piuliță. biggrin.gif
Poți să ai și 100 de prezoane, că roata tot în piulița aia stă. smile.gif
La fel e și în față: patru prezoane țin roata pe fuzetă, dar singurul lucru care ține fuzeta să nu plece la plimbare este pivotul. Poți să ai și 100 de prezoane, că roata tot în biluța aia stă. Dacă se rupe aia, nici toate prezoanele din lume nu te mai salvează. smile.gif

Oricum, nu vă mai faceți atîtea probleme. Cît timp mașina este înscrisă legal în România, puteți ieși din țară fără probleme. Există un acord în acest sens între diversele state europene. Cît timp România și Germania (de exemplu) sînt semnatare ale acelui acord, nu-ți poate interzice nimeni să circuli în Germania cu o mașină înmatriculată în România.
E valabil și invers. Poți să aduci în România orice troacă înmatriculată în occident. Că nu poți s-o înscrii aici, e altă poveste, dar atîta timp cît numerele occidentale sînt valabile nu se leagă nimeni nici de poluare, nici de numărul de prezoane.
andrei1302
Eu doar am zis ce auzisem. Iar treaba a fost destul de mediatizata la vremea respective.
Si, oricum, in cea mai mare parte NU sunt de acord cu tine. De altfel, de atunci nu s-a mai produs Dacia 1310 cu 3 prezoane la roata ci cu 4.
VladSoare
Poți să nu fii de acord, dar faptul că roata stă numai într-o singură piuliță nu se schimbă. smile.gif
Nu contesc că or fi existînd prin Europa ceva norme referitoare la numărul de prezoane (au ăștia la norme de te doare capul; cred că au o normă și pentru cît des ar trebui să te duci la WC astfel încît să nu consumi prea multă apă și să nu deranjezi vecinii prea des cînd tragi apa), dar normele astea nu se aplică retroactiv. Dacă am apucat să înscriu mașina legal cu trei prezoane, nu mai au ce să-mi facă.
nukeblast
Salutare!

Ma bag si eu in discutia cu prezoanele... auzisem si eu de prostia asta dar hai sa ne gandim un pic... : dacia in 1977 fabrica roti cu 3 prezoane... boon amu daca era valabila questia cu prezoanele SMART-ul CUM DRAQ MAI CIRCULA??? Ca este de fabricatie 199+ si tot in 3 este... si vb aia smart are la baza mercedes... asa ca @andrei1302 cred ca aia cu prezoanele o fost o tzeapa transmisa din gura in gura...

Am zis!... nu dati cu paru' biggrin.gif

Cheers
Vio
Ai dreptate, asta cu prezoanele este o tampenie si o legenda penibila pe care o stiu si eu de vreo 15 ani si vad ca refuza sa moara... Se poate circula linistit si fara probleme in TOATA EUROPA cu Dacia Berlina, si nu se apuca nici dracu' sa iti numere prezoanele...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.