In primul rand prin dimensiuni iti da senzatia de masina puternica, bine construita.Nu stiu daca se observa din poze dar are dimensiuni considerabile, fiind mai mare ca Laguna2 de exemplu.Cand intrii la sofer, prima data ramai placut surprins de dimensiunile interioare foarte generoase accesul fiind foarte facil.Consola centrala este deosebita, avand un aspect foarte futurist.Partea comuna,ca sa zic asa, se intinde pe toata latimea bordului
este de asemenea digital (spre deosebire de modelul 2002) intr-o lumina portocalie, iar martorii de bord sunt in rosu.Pe mijocul bordului se afla consola centrala , cu un ecran TFT de 7' si keybordul in mijlocul caruia troneaza un joystick.Cele doua butoane sunt in genul celor de la BMW , i-drive, sunt sensitive si se folosesc in functie de aplicatia ce ruleaza.Camera din spate se activeaza automat cand cuplez in march-arriere.In rest are dotarile pe care le au toate masinile din clasa ei: toate sistemele de siguranta pasiva si activa , sistem multimedia DVD-MP3, Navigatie,6 boxe plus 2 tweetere , este asa cum am mai spus Full-Option.
In legatura cu dinamica , este o masina extraordinara , puternica , iti da sentimentul de putere inca de la primul contact cu volanul genros cu comemnzile cromate pe pe acesta.
Este extraordinar de silentioasa , practic pana la 160-170km/h nu simnti ca ai un motor sub capota.La liber nu simnti nimic, nu sesizezi decat o usoara vibratie a schimbatorului , in rest liniste totala.
Eu am optat pentru kitul drumuri grele asa ca beneficiez de o suspensie mai inalta si de amortizoare un pic mai tari , ceea ce ii confera un aer un pic sportiv , deoarece aproape ca pot sa afirm ca simnt textura drumui in volan.
Cuplul mare ii asigura un avnat in plus la depasiri , iar la mersul pe care l-am efectuat pana acuma , adica in regim mai putin sportiv pana se mai aseaza si el pe sosea , treapta a -5-a a fost de ajuns ca sa trec Dealul Negru fara cea mai mica problema , asigurandu-mi in conditii optime o viteza in medie de 100 km/h la un cosum de 5.7l/100km.
Finisajele sunt extraordinare cu mult crom,piele si plastic cauciucat si un material plusos.Multe spatii de depozitare indedite,mult mai multe si mai stilate ca la modelul 2002 , inclusiv cotiera reglabila pe toate dimensiunile.
Este puternica , motoarele pe benzina sunt pline de viata , fiind motare japoneze sunt de turatie, dar foarte vioaie.Un exemplu, chit ce este vorba de doar cateva secunde , de la 40-130 km/h am reusit sa merg in paralel cu un A6 model nou.Bineinteles ca dupa 130/km pe ora m-a depasit , dar nu chiar atat de lejer pe cat ma asteptam.
Vitezea de croaziera este de 160-165 km/h ceea ce pentru mine este o viteza rezonabila pentru drumurile noastre.
Per ansablu este o masina cu totul deosebita, iar modelul restilizat , puternic la interior si la soft si mai putin evident la exterior ( un profil mai accentuat , praguri de la usi cromate,spate putin mai ascutit si forma oglinzilor ascutite ca la A4 nou alaturi de fauri cu 6 segmente cu Xennon si stopuri cu cristale competate de stopuri de ceata cu totul redesenate) fac din Primera genul de masina care te face sa te simnti cu adevarat relexat si in siguranta , alaturi de masina ta , care parca a fost construita in jurul tau , al soferului.
Ceea ce am pus pe scaune si presurile sunt provizorii caci desi am dat comanda de 1 saptamana cei de la Nissan tot nu m-au sunat sa ma duc sa ridic pe cele originale.Cum am fost la munte am zis ca e pacat sa stric interiorul cu namol