Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: TURCIA GP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4
FISICHELU
[attachmentid=33128]
Cum Formula 1, si in special musiu Bernie Ecclestone cauta noi provocari si surse de venit, mai multe tari devin scene ale curselor GP.
In 2004, Bahrain si China au fost cele care au gazduit primele lor curse de F1, iar din 2006 va intra in vartej si Mexic.
In 2005 Turcia isi face aparitia in calendarul F1. Lucrarile la Istanbul Park, care este situat in regiunea Tuzla, au inceput pe 10 septembie 2003, si au fost definitivate in mai 2005, cu trei luni inainte de cursa.
Traseul de 5.378km, cu directie in sens invers acelor de ceasornic, a fost "desenata" de Hermann Tilke si are 13 curbe, iar viteza maxima estimata la care se poate ajunge aici este de 320.58km/h. Este de inteles astfel de ce capacitatea de gazduire a publicului ajunge la cifra de 130000 locuri...
Unul dintre factorii care participa la spectacol este reprezentat de realizarea in mod intentionat a unor "onduleuri" pe toata lungimea circuitului, lucru care da bataie de cap la setarile masinilor...
Curba 8 este cea care pare sa faca tot spectacolul pe acest circuit, solicitand mult pilotul din punct de vedere fizic. Viteza cu care este parcursa aceasta curba pe stanga poate ajunge la 250 km/h si astfel, pentru aproximativ 7 secunde, se inregistreaza 4-4,5G.
Diferenta de puncte :FA-MS = 10; Renault-Ferrari = 7
Mai sunt cinci curse...
cool.gif
dantes
Wheather update... va fi cer senin, cu temperaturi care se asteapta a fi in jur de 33 grade C in aer... care poate va influenta pozitiv comportamentul cauciucurilor Bridgeston in defavoarea celor de la Michelin...

Sa vedem...o cursa de la care toti vor foarte multe...
sandman_
Mda, o cursa frumoasa anul trecut, asa cum toata lumea s-a asteptat...
Un lucru foarte interesant il reprezinta virajele care au mai multe apexuri, deci, implicit, mai multe trase "ideale", ceea ce permite depasiri si da nastere la spectacol.
Solon
Desi nu agreez tandemul Ferarri-Schumacher-din pricina masinii si a lui Schumi in mare parte ca e cam antipatic-sunt destul de sigur ca o sa castige cursa de la turci.Anul trecut Michelin a facut-o de oaie, Williams a avut vreo 4 pene, McLaren vreo 2,deci la capitolul pneuri Bridgestone sta mai bine.
sandman_
De anul trecut pana anul asta s-au schimbat multe in ceea ce priveste gumele...
DFA
Da..., în special faptul că se pot schimba în timpul cursei...
Solon
Da, Sandman, ce sa zic, ai dreptate!Anul trecut Michelin mai si castiga! biggrin.gif
TMihai
Situatia din cea de-a 2-a sesiune de antrenamente
dantes
Asteptam cu nerabdare ora 15:00 cand se va da startul, in configuratia:

Pozitie/Pilot/Echipa/Q3/Q2/Q1
1 Felipe Massa - Ferrari - 1:27.306 - 1:27.059 - 1:26.907
2 Michael Schumacher - Ferrari - 1:27.385 - 1:25.850 - 1:27.284
3 Fernando Alonso - Renault - 1:27.861 - 1:26.917 - 1:27.321
4 Giancarlo Fisichella - Renault - 1:28.175 - 1:27.346 - 1:27.564

Interesante rezultate...oricum in prima faza (calificarile) Ferrari au cam dominat...sa vedem cursa si startul ei!
sandman_
Depinde foarte mult cat gaz are fiecare. Tind sa cred ca FM va intra primul, poate chiar prin turul 17-18, urmat de GF 19-20, de FA 20-22 si MS 23-25.
alex
Iata si startul in aceasta cursa:
<br /><br /><center><object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/l9efoAPIQrc"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/l9efoAPIQrc" type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="350"></embed></object></center>
Marty
DEci Miki rulz! Hal de exprimare in limba engleza: "Iț veri chiuriouzli!" radmasa.gif
AlexV
bai, astia se uita la alta cursa si comenteaza.

aprpop de miki :"schumacher has lot of benzin" , "Felipe Alonso" biggrin.gif
semit
fuck.. n-a reusit sa-l faca Schumy.... sad.gif
AlexV
Bravo Massa. Regele curseri.

1 Massa
2 Alonso
3 MSC

Felicitari Alonso ca nu ai cedat atacurilor lui MSC

L.E. semit, ti-am zis eu ca weekend-ul asta nu ii mai merge biggrin.gif
alex
@semit: Mda, sad.gif asta e, data aviatoare poate avem mai mult noroc.
ssilviu
Schumi a gresit pe barba lui. Daca nu avea iesirea aia in decor iesea in fata lui Alonso.

Renault parca s-au mai apropiat de Ferrari, insa italienii tot mai au avantaj incat sa ii permita si lu Massa sa-l faca pe Alonso
ovidiusoft
Si totusi, cum au reusit aia sa intre simultan la boxe? Radio-ul ala nu-l folosesc si pentru asta?
DigitalScribe
QUOTE(AlexV @ 27 Aug 2006, 16:01)
bai, astia se uita la alta cursa si comenteaza.

aprpop de miki :"schumacher has lot of benzin" , "Felipe Alonso" biggrin.gif
*


si alta fraza: "Schumacher realises that has a car to beat for the title" radmasa.gif


De remarcat si Fisichella care a urcat de pe 14 pe 6 si a intrat in puncte. Daca nu avea ghinionul de a rupe nasul masinii la start sigur iesea cel putin pe 4.
DragosP
QUOTE(ovidiusoft @ 27 Aug 2006, 16:47)
Si totusi, cum au reusit aia sa intre simultan la boxe?

Eu cred că acolo n-a fost o greșeală, ci o încercare (care de puțin nu a fost magistrală) de a compensa tentativa lui Alonso de a face mai puține opriri la boxe.
Cum FA a ieșit cu puțin în fața lui MS, aproape era să le iasă celor de la Ferrari. wink.gif
Manuel
Greseala de neiertat a lui Ross Brown iar Massa si-a cam uitat rolul in cadrul echipei post-336-1110552439.gif
adister
Cred ca intrarea simultana la boxe era singura optiune pe care o avea Ferrari pentru a-si mentine ambele masini in fata. Probabil ar fi putut sa-l cheme pe Michael intai si in turul urmator pe Massa, dar tinand cont ca se rula sub Safety Car atunci Massa ar fi iesit undeva mult mai in spate. Asa, Ferrari si-a asumat riscul de a pierde un loc in momentul respectiv pentru MSC dar au pastrat ambele masini pe podium - au luat cea mai buna decizie avand in vedere lupta pentru titlul la echipe. S-ar fi putut dovedi decizia corecta si in cazul luptei la individual daca MSC nu ar fi avut iesirea aceea in decor unde a pierdut dintr-un foc cateva secunde si, probabil, si-a deteriorat masina.
Oricum lupta ramane deschisa smile.gif
FISICHELU
Una dintre cele mai frumoase curse din acest sezon! Depasiri, tatonari, strategii...
Nu am inteles strategia Ferrari: ok,era safety carul pe pista; ce nu mai puteau sa astepte pana sa faca plinul si sa isi schimbe gumele? Sa zicem ca nu au vrut sa riste...
Massa nu a avut nimic altceva decat sa isi faca cursa. Bravo lui ca a castigat aici. In legatura cu ceea ce a spus Manuel, nu cred ca Ross si l-ar fi dorit suit in cap pe Massa! Era vorba de prima lui victorie in F1! Ar fi fost lipsa de sportivitate si chiar bun simt daca l-ar fi pus pe Massa sa se dea la o parte pentru ca Schumacher sa castige...Acum, nu e nimic sigur! Poate ca daca Schumacher ar fi fost pe pozitia a doua, lucrurile ar fi stat altfel...Insa nu cred ca Massa ar fi acceptat! Hai , faci chestia asta in ultima cursa a sezonului daca chiar trebuie si e in interesul echipei!...
Schumacher a fost cheia de bolta a succesului lui Massa dupa parerea mea. Daca urmariti startul (chiar aici, prin amabilitatea lui alex) se vede cum Michael ii sicaneaza pe rand cand pe Alonso, cand pe Fisico, lasandu-i timp lui Massa sa castige teren...
Alonso mi-a placut. Chiar mult. Am avut senzatia ca s-a mai trezit.
Fisichella mi-a placut si mai tare (subiectivismul asta...). Pentru revenirea de pe locul 17 pe 6 (Grazie, Dio mio safety car-ului!) l-am iertat pentru intrarea ciudata in prima curba, lucru care l-a costat nasul. Daca nu ma insel, s-a acrosat chiar de Alonso- risc mare de a iesi ambii piloti Renault din cursa. Da, la reintrarea in calcule a ajutat si safety car-ul, insa depasirile le-a facut pe "proprie raspundere"! Bravo. Punctele, chiar si 3, conteaza cand se trage linia.
Kimi a avut ghinion, Button a prins curaj, Kubica promite.
Mai vreau curse dintr-astea! happy.gif
Manuel
M-am referit la faptul ca Massa ar fi putut sa-l sicaneze pe Alonso si sa-i dea timp lui MS sa se apropie. Iar daca l-ar mai fi tinut un tur in plus in pista, nu s-ar fi suparat nimeni, mai ales ca pentru Michael conteaza fiecare punctisor.
adister
Massa nu avea cum cum sa stea sa-l "incurce" pe Alonso. Desigur, noua fanilor Ferrari - Schumi ne-ar fi placut asa ceva, sa-l vedem pe favoritul nostru trecand in fata cu ajutorul "scutierului". Insa teamul nu-si putea permite asa ceva pentru ca exista riscul ca Massa sa faca ce a facut si Schumi in curba 8 - sa o ia pe aratura si in loc de victorie Ferrari sa castige Renault.
Massa a meritat victoria si sunt convins ca Schumi i-ar fi lasat-o chiar daca reusea sa-l depaseasca pe Alonso.
sorin_f39
QUOTE(DigitalScribe @ 27 Aug 2006, 16:52)
si alta fraza: "Schumacher realises that has a car to beat for the title"  radmasa.gif
aprpop de miki :"schumacher has lot of benzin"
*


Mai e una tare: "... the mecanics prepare for ......"
- traducere: "......mecanicii se prepara pentru.....". radmasa.gif

Una peste alta, felicitari Felipe!

Asa vreau, dueluri roata la roata Schumi - Fernando, chiar daca azi spaniolul a avut castig de cauza. Trecand insa peste faptul ca sunt fan Ferrari pana la moarte, chiar cred sincer ca anul asta va fi anul Ferrari.

Incep sa apreciez efortul celor doi comentatori de a aduce cate un invitat sa comenteze cursa alaturi de ei. Se simte diferenta.....
I-as ruga insa sa nu mai traduca!

Forza FERRARI
adister
Johnny Herbert a fost astazi la inaltime, ca si Zsolt Baumgartner acum trei saptamani. In sfarsit ceva laudabil din partea TVR, daca tot ne chinuie cu Michi, macar ne mai ofera pe cineva care mai si stie despre ce e vorba....Ca tot a venit vorba de Michi - la traducere el intelege cuvintele, numai ca uneori incurca intelesul si iese o traducere exact pe dos smile.gif. Macar daca ar tacea in timpul interventiilor "team radio"...
DFA
Când 2 se luptă al 3-lea câștigă... smile.gif

Păcat că MSC a făcut acea greșeală din T8, care practic l-a privat de o șansă majoră de a-l depăși pe FA, pitul în serie după SC urma să încerce să corecteze acea geșeală, dar n-a fost să fie..., ca să nu mai vorbesc că al 2-lea set de anvelope ale lui MSC au început să se deterioreze din cauza cantității mai mari de combustibil, lucru care în antrenamente și calificări nu s-a întâmplat. MSC pierdea teren vizibil în T8, iar FA se juca cu el din turația motorului, o mărea în T8 și o micșora în celelalte.

O cursă foarte frumoasă, a avut tot ce trebuie, nu m-am plictisit! Sper ca TVR să continue "tradiția" de a aduce o a 3-a persoană "calificată" pentru a comenta!

În sfârșit..., asta-i viața..., mai sunt 4 curse, Monza ar trebui să fie o dublă Ferrari, dar pe lumea asta nimic nu e sigur...

Încă 13 zile de așteptare...
Solon
Excelenta idee cu Johnny Herbert!Chiar imi este simpatic omuletul asta, mereu mi-a fost! Fericiti cei care stiu engleza si au putut sa inteleaga ce a zis Hebert, dezastru pentru cei care au asteptat traducerea!In viata mea nu am auzit o engleza atat de aproximativa si de romanizata.A fost jenant!
Cat priveste cursa, in goana nebuneasca de a-l pune pe Schumi numai in frunte cu orice pret simpaticii de la Ferarri au uitat ca intra si Massa la boxe.
Oricum daca Schumi castiga tot si Alonso termina numai pe doi, campionatul e gata si scapam si de Schumi ca sigur se retrage.
dantes
O cursa super frumoasa, cu un finish roata la roata...electrizant...pacat ca a reusit sa mai puna 2 puncte FA, DAR..mai sunt 4 curse, si ORICE se poate intampla...

De asemenea, mor de oftica...cat noroc dom'le cu SC...mor...dar asta e...

Bravo si lui Massa ptr. prima lui victorie, care nu s-a lasat asteptata ("decat" cateva curse la Ferrari)..Ramane consolarea ca Schumi a avut fastest lapul cursei, iar Massa a castigat, iar Ferrari a avut ambele masini pe podium!

Despre campionat, trebuie sa fie mai multe duble Ferrari, cu Schumi in fata, adica 2 una dintre ele ar putea fi Monza... Ferrari mai au 2 pct pana la Renault, lucru care este infim, avand in vedere cum merg masinile Ferrari... Deci campionatul constructorilor, e posibil sa fie in mare parte scuderiei italiene...

INSA...la piloti, se poate discuta mult si degeaba, pana la momentul finish-ului din Brazilia... dar sa spun 2-3 cuvinte despre urmatoarele curse..
1.Monza, circuit si temperaturi optime ptr. ambele Ferrariuri, unde prevad o dubla, insa ramane de vazut ce face si Alonso...se poate strecura printre ei, sau sa fie mai in spate de locul 3...unde vad ca promite atat button cat si kimi daca are masina..
2.China, circuit care nu prea avantajeaza pe nimeni, insa e posibil sa fie probleme de vreme, si daca ploua si mai fac iar greselile care le-au facut in ungaria, s-a cam terminat ptr. ferrari
3.Suzuka, circuit care ii place lui Schumi, insa nu se stie ce va face Massa...de asemenea, e posibil sa ploua si acolo, si nu se stie cum vor evolua lucrurile...
4.Brazilia...dupa parerea mea, locul unde se va sti cine este campionul din anul asta... Massa va trage tare, Schumi la fel si Alonso de asemenea, circuit destul de calduros, nu prea sunt posibilitati de ploaie, insa imi e teama de un lucru urat... In disperare de cauza, Massa sa il acroseze pe Alonso, si Schumi sa castige...lucru care eu personal nu il agreez chiar daca sunt Ferrarist...ar fi o rusine...

Oricum, sunt posibile o groaza de scenarii care avantajeaza ba pe FA ba pe MSC.. sa vedem cum vor evolua lucrurile, mai ales in prisma factorului VREME, avand in vedere ca ultimele 3 curse sunt in octombrie...

Urmeaza MONZA...FORZA SCHUMI, FORZA FERRARI !!!
coocky
matematic cei de la ferari au procedat corect... schumy avea cam 8 secunde la ultima trecere a liniei de sosire(lucru ce matematic ar fi fost suficient ca cei doi sa iasa in fata lui alonso)... problema a fost in acel ultim tur chiar inainte de intrare deoarece alonso a intrat cu un deficit de doar 5 secunde... chiar si aici au raspuns corect cei de la Ferrari, au umplut mai multa benzina, oricum alonso ar fi iesit mai devreme, ghinionul a fost la iesirea in decor... Eu cred ca a fost decizia corecta a echipei, era prea devreme in cursa si nu isi putea permite sa riste cursa vre-unuia dintre piloti, era clar ca cine ramane in pista va pierde destul de mult mai ales ca oamenii de top aveau toti programate 2 opriri.
Bravo alonso...
schumy era mult mai rapid dar l-a tinut foarte usor in spate.
sandman_
QUOTE(mem @ 27 Aug 2006, 19:15)
Massa a meritat victoria si sunt convins ca Schumi i-ar fi lasat-o chiar daca reusea sa-l depaseasca pe Alonso.
*



Poate el i-ar fi lasat-o, insa nenea Todt nu i-ar fi lasat-o si l-as fi inteles perfect.
Din pacate pentru el, MS a facut o singura greseala, destul de mare incat sa piarda locul 2.
Tot din pacate, si de data asta SC a facut "deliciul" cursei; mi-ar fi placut mai mult sa vad ca MS si FA se sicaneaza roata la roata pe tot parcursul cursei, eventual la cele 2 opriri la boxe sa faca si 2 rocade.
BOG
La finalul cursei sper ca maretul comentrariu produs de angajatii TVR a fost remarcat de toata lumea ...."(..) asta inseamna ca Renault si Ferarri fac masini bune"......COOL!!!!!!!!! biggrin.gif
sandman_
am ascultat cursa in germana biggrin.gif
am pierdut ceva?
FISICHELU
Nimic special...Doar un curs rapid de iliesciano-engleza... happy.gif
TMihai
Fac cheta sa-mi cumpar o pusca de calibru mare cu luneta! Va scap pe toti de chinul numit Miki 166.gif M-a disperat comentariul lui, cursa asta, mai rau ca niciodata post-336-1110552439.gif
sorin_f39
QUOTE(sandman_ @ 28 Aug 2006, 15:47)
am ascultat cursa in germana biggrin.gif
am pierdut ceva?
*


Ai pierdut:
1. Vocea si comentariul lui Johnny Herbert. up.gif
2. Ocazia de a-ti face nervi daca i-ai fi auzit pe aia doi "comentatori". gun3.gif
3. Ocazia de a-ti face nervi ca nu poti vedea si conferinta de presa.furios.gif

Daca mai e ceva, iti spun........
sandman_
Mda...
prima s-ar fi meritat.
Eu am vazut si conferinta, si momentul in care MS l-a felicitat pe FM, si vocea hodorogita a lui Nikki Lauda
Solon
Sa inteleg ca te-ai uitat pe RTL?
Lauda e minciuna pe langa Miki al nostru.
TMihai: de la mine o caruta de bani pentru pusca aia.
Este incredibil cum doi comentatori imbecili distrug farmecul unei curse si la fel de incredibil este faptul ca desi o gramada de lume sesizeaza aceste discrepante, totusi nimeni nu se incumeta sa-i zboare pe aia doi.
FISICHELU
Hm...simt miros de petitie...
Solon
Sunt total de acord cu petitia.Nu-i mai suport!
Idiotul ala de Bonif..k_you( ma rog -f..k me) la un moment dat comenta numai in romengleza.
Ce vina avem noi de trebuie sa induram aberatiile lingvistice ale lor? gun3.gif
FISICHELU
Din punctul meu de vedere, ar trebui schimbata macar formula de introducere: "Bun gasit, dragi prieteni ai motorsportului....blah,blah.... si acum ii dam legatura lui Dan Mihai Alexandrescu care se afla ca de fiecare data..."
sandman_
QUOTE(Solon @ 28 Aug 2006, 16:19)
Este incredibil cum doi comentatori imbecili distrug farmecul  unei curse si la fel de incredibil este faptul ca desi o gramada de lume sesizeaza aceste discrepante, totusi nimeni nu se incumeta sa-i zboare pe aia doi.
*



Am tot discutat si ras-discutat tema asta: Mikky are spatele pe care il are si ofera conditii pe care nu le ofera nimeni : el isi plateste incursiunile in paddock. Prin urmare, este foarte greu sa il schimbe cineva...

Baietii aceia care comenteaza MotoGP pe Eurosport... Un deliciu. Ce-i drept, nu am mai urmarit MotoGP de vreo 2 ani, insa in vremea aia era o placere sa ii asculti. Daca macar unul dintre ei ar comenta F1 cu jumatate de gura ar fi ceva bestial...
ssilviu
De unde stii ca Miki isi plateste incursiunile in paddock? SI cine da doi bani pe aceste incursiuni, ca eu din fotoliul de acasa sunt mult mai informat ca el. Iar cei doi pe invitati pe care i-a avut nu m-au impresionat cu nimic. Faptul ca aia nu gresesc pilotii si nu se incurca la strategii nu inseamna ca sunt fenomenali. Ce dracu, asa e normal sa fie. Ajungem acum sa ne multumim ca in sfarsit avem pe cineva care stie sa se uite la cursa. Eu vreau informatii pe care eu nu pot sa le iau de pe net sau de care sa-mi dau singur seama in timpul cursei.
Cocobirlozaur
QUOTE(dantes @ 28 Aug 2006, 09:46)
O cursa super frumoasa, cu un finish roata la roata...electrizant...pacat ca a reusit sa mai puna 2 puncte FA, DAR..mai sunt 4 curse, si ORICE se poate intampla...
*




Oricum , se vede ca motoarele "reno" sunt mai bune, mai performante.
FORTA Renault !
sorin_f39
QUOTE(sandman_ @ 28 Aug 2006, 19:30)
Baietii aceia care comenteaza MotoGP pe Eurosport... Un deliciu. Ce-i drept, nu am mai urmarit MotoGP de vreo 2 ani, insa in vremea aia era o placere sa ii asculti. Daca macar unul dintre ei ar comenta F1 cu jumatate de gura ar fi ceva bestial...
*



Stii cine este unul dintre cei doi care comenteaza MotoGP? Victor Bonifaciu. Celalalt este Vlad Haralambie, din ceea ce stiu eu un fost pilot de motociclism.

Imi plac cum comenteaza Arnold Cobilanschi & Antal Putinica, tot pe Eurosport (in general Cart, WRC etc) si Radu Naum & Radu Grozea la ciclism. Ori unii ori altii ar fi buni si pentru F1.
Solon
Bonifaciu la Moto Gp nu e chiar atat de imbecil.Dar are si un adevarat comentator langa el, fost pilot.La F1 impreuna cu Miki devin varza.
Intr-adevar motorsportul pe Eurosport e comentat bine in romana.Iar ciclismul pentru cine e pasionat, eu da,e un deliciu cu Naum si Grozea.
As vrea ca nici o pereche de comentatori sa nu se mute la F1, ca daca o dau in bara, o sa fiu foarte dezamagit.
sandman_
Stiam ca era V.Bonifaciu, insa ideea era de tandem, ca se descurcau bine impreuna.
Ce-i drept, la motoGP nu prea ai intrari la boxe, strategii de gaz si de echipa, etc...
TMihai
Si Cobilanschi+ Putinica aveau aberatii specifice, dar sincer, nu credeam sa-i regret vreodata! Ii prefer de 15 ori mai mult decat pe actualii Miki si Viki. Nu face nimeni pe aici facult. de Jurnalism sa-l inscaunam comentator de F1 ? icon_mrgreen.gif
sandman_
N-ai man nevoi de facultate de jurnalism pentru asta...
Ca acolo esti comentator, nu reporter...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.