cmandrei
14 Aug 2006, 13:47
mihaiyak
7 Jul 2007, 17:45
dar daca am abs la masina e vreo diferenta?
cmandrei
8 Jul 2007, 11:32
Nu exista nici o diferenta ... si masina din pozele de mai sus are ABS ...
mi-am luat si io placute. si-n pachet pe langa placute si suruburi mai sint doua sarme ingrosate la un cap. ce-s alea? senzorii abs? si unde vin montate.
cmandrei
9 Jul 2007, 08:32
Firele pentru "senzorul" de uzura ... vin in buzunar sau altundeva ca pe masina nu ai ce face cu ele
... din cate stiu eu
am cumparat si eu placute de frina pentru symbol-ul meu. m-am dus la bras si aici mi s-a cerut certificatul masinii, sa introduca nu stiu ce cod in calculator. si am primit placute de frana origine renault FERODO. insa nu au canalul acela de uzura... nici nu stiu daca sunt bune totusi pentru masina mea...
inca nu le-am montat. am scos o placuta veche si m-am uitat la ea. scria acelasi lucru FERODO pe ea. dar arata diferit fata de cele din tutorial... are o forma oarecum trapezoidala...
oare m-am pacalit?
codul este cel de la CLIO 2... adica 77 ... 022 ... 066
cmandrei
16 Jul 2007, 08:06
Daca se potrivesc in locul celor existent este bine ... daca nu mergi si le schimbi.
hellcat
14 Apr 2008, 13:02
Si forma aia trapezoidala e un martor de uzura...nu mai are placuta santul pe mijloc, insa la tipul asta te iei dupa "disparitia" formei de trapez...atunci vei sti ca placuta trebuie inlocuita.
Laurentziu83
18 May 2008, 17:22
Schimbat si eu cu succes placutele de frana azi dimineata. Dupa 48000 de km mai aveau cam 3 mm.
Am pus placute de frana de Logan, vreo 46 de lei am dat pe set (ca m-a apucat harnicia azi dimineata si altceva n-am gasit). Daca vad ca imi apar santuri suplimentare pe disc, le zbor imediat.
Ms de tutorial , a fost de mare ajutor
.
cmandrei
25 Feb 2009, 12:32
Bravos
gospodina
16 Mar 2009, 11:12
Am schimbat si eu placutele de frana in dimineata asta la 70.000 Km; nu stiu cand au fost schimbate ultima data, eu am cumparat masina la 60.000 Km si abia i se facuse revizia dar nu stiu daca au fost schimbate atunci. Una dintre ele era foarte, foarte uzata si in momentul in care calcam frana scotea un huruit puternic. Celelalte nu erau mai deloc uzate. Mecanicul care mi le-a schimbat mi-a spus ca a prins rugina si a ramas blocata pe disc(ceea ce mi se pare putin curios pentru ca nu am simtit nimic in mers).
Placutele noi sunt de Logan, marca Fermit facute la Ramnicu Sarat, cost 75 RON. Manopera la service 35 de RON.
Casper87
31 May 2009, 16:19
salut, am si eu o intrebare, mi-am schimbat placutele de frana , dar se pare ca nu mai este frana la fel ca inainte , dupa schimbare am facut 1500 Km dar nici o diferenta, lichid este... aveti ceva ideei? trebuiau aerisite? mersi!
cmandrei
31 May 2009, 21:06
Nu trebuiau aerisite ... in ce sens frana "se pare" ca nu mai este ca inainte ? ai pus acelasi tip de placute ?
Casper87
31 May 2009, 21:22
placutele care le-am pus sunt valeo, nu sunt acelasi tip, masina am cumparat-o din germania si avea placute renault originale pe ea, parca nu ar mai fi acceeasi frana, ma refer ca nu "prinde" la fel de bine
cmandrei
31 May 2009, 21:35
De cele mai multe ori, cand se schimba tipul de placute se schimba si "modul" in care masina franeaza ... mai bine mai rau ... depinde de placutele montate.
Casper87
31 May 2009, 23:31
am inteles, credeam ca trebuie aerisite sau ceva
mersi pentru raspunsuri
Dureaza putin pana placutele isi fac forma amprentei de pe discuri ca sa "prinda" toata suprafata. Ramane insa si diferenta de calitate intre placutele de frana!
Siconi
27 Aug 2009, 11:22
Diferenta este data de calitate. Dupa cei 1500km rulati nu avea cum sa nu se muleze placuta pe forma discului, mai ales daca acei km au fost rulati prin oras.
Calitatea materialului este cel mai important factor pentru parametrii de franare ai oricarei masini. Materialul folosit nu trebuie sa uzeze prematur discurile, dar nici sa alunece pe ele. Exista un coeficient de frictiune (parca asa ii spune) care deternima eficienta franarii. Evident, si discurile au ceva de spus, mai ales daca materialul din care sunt facute e prea dur sau prea moale.
In general, franarea masinii se schimba odata cu schimbarea placutelor de frana si pe parcurs se poate ameliora sau imbunatati.
cristio_79
28 Aug 2009, 13:21
Daca discurile aveau uzura, mai exact au acel prag pe margine, placutele vor calca pe el, iar franarea nu va fi la fel de eficienta. Dupa ce placutele se vor "pasui", frana va fi mai eficienta.
Andrei , ar fi de mare folos un tutorial pe schimbare tamburi si rulmenti spate , chiar nu gasesc nici o informatie pe net despre asa ceva.
zambiee99
12 Sep 2009, 17:22
pentru schimbare rulment spate iti trebe un cric de 10 tone
din poze eu vad chei de 13 si de 18 nu de 17 !.!
ce sa intelegem ?
ai tu o cheie pe care scrie 18 si e de 17?
cmandrei
7 May 2010, 09:59
Sa intelegi ca exista posibilitate ca omu' sa mai greseasca sau ca daca nu ai tot ce iti trebuie asa "perfect" folosesti ce ai si cum poti. E ok ?
luci79rom
16 Jun 2010, 23:49
Salut,
Am facut si eu schimbul de placute inspirat de acest tutorial (multumesc initiatorului si celor care au postat). Km 41000, mai erau 3-4 mm de uzura ochiometric, 80% facuti in Bucuresti. Totul a decurs foarte bine, chiar prea bine. Categoric un service nu merita banii care ii cer pentru schimbat placute.
Apropo de cheia de 17-18....e de 17, dar... cand am incercat cu 17 nu mi-a mers nici mie. Motivul de ca piulita respectiva era foarte incarcata cu mizerii asa ca am reusit cu cea de 18 sa desfac. La strangere, dupa ce am curatat, am dat cu cea de 17. A...in plus cea de 17 era prea groasa si se oprea in saiba de langa garnitura de cauciuc.
E bun si brainstormingul la ceva.
Respect
cristian_tiberiu
9 Aug 2010, 14:19
Salut.
Mi-am schimbat placutele de frana.
Am pus valeo, dupa 3 mii de km pe partea stanga la frana la viteze mari imi trepida roata stanga. Am crezut ca este de la discul de frana, am mers asa inca 4, 5 luni, timp in care placutele s-au tocit f repede si le-am inlocuit cu orig de renault, surpriza, nu mai trepideaza discul, deci o placuta era mai mica si se misca pe locasul de prindere.
Pe langa faptul ca s-au tocit super repede, mai era si neconforma din fabrica.
Concluzia, nu recomand valeo.
ReiMNs
15 Aug 2010, 19:58
si eu am schimbat placutele singur, am pus Fermit, nu sunt la asteptarile mele, chiar daca le am de 15000km. atunci cand merg tare si folosesc intens frana sau incerc sa opresc masina de la 130, simt ca nu "musca" de disc, e o sensazatie de alunecare..next time voi alege placute originale sunt mult mai bune, n-as mai face experimente cu alte natii. totusi, cu cele originale am mers 50 000km si erau tocite 70% dar daca tot le-am luat pe cele noi am zis sa le pun.
oricum te ia un gol in stomac cand incerci sa franezi inainte sa intri in serpentina si vezi ca nu tine frana..
dar vorba aia: cine te pune sa mergi tare , nu?
foarte folositor tutorialul, cred ca am si niste poze, o sa le postez cand le gasesc.
avand in vedere ca nu posed garaj si implicit trusa de scule si alte nebunii ce se depoziteaza in garaj mi-a fost de mare ajutor tutorialul
am mers intai si mi-am procurat toate cele necesare
nota 10 pt explicatii , un tutorial desavarsit
p.s. intradevar asa e cu cheia de 17 si 18
Stiu că poate sunt puțin off-topic, dar mă tot roade o problemă de ceva vreme, și anume, unde ar trebui pus cricul pentru a ridica mașina? Din manualul mașinii eu înțeleg că se pune pe acel prag de sub uși, unde îl puneau și cei de la vulcanizare, dar am observat că se cam deformează tabla de acolo.
În prima poză postată de cmandrei, văd că este pus mai către interiorul mașinii. Deci, cum e cel mai bine de pus? Se poate pune acolo și cricul de la vulcanizări, pentru a evita pe viitor deformări la prag? Dar în partea din spate, există un asemenea loc pentru cric?
cmandrei
14 Sep 2010, 12:21
In partea din fata si cea din spate a pragului exista cate o gaura/ureche in buza pragului ... acolo este locul in care trebuie asezat cricul. Eu l-am "fixat" pe surubul de prindere a cadrului motor.
pepe_wett
28 Oct 2010, 20:34
am schimbat placutele.
se potrivesc cele de pe logan si sunt si mai ieftine.
28 Oct 2010, 20:35:
la jumate din pretul celor de clio.
Andrei LGN
1 Nov 2010, 20:14
Exact. Se potrivesc cele de logan (am etriere LUCAS). Am pus bosch si scria pe cutie ca se potrivesc pe logan, megane si clio. Mai mult m-am chinuit sa desfac prezoanele rotilor - au fost stranse intr-un service roti cu cheie impact pneumatica - mi se torsiona cheia de roti in cruce, am pus o fixa si am batut cu ciocanul ca sa le desfac. Nu mai las nici un ciumpalac sa-mi stranga rotile cu cheie pneumatica; mai bine le strang eu.
cmandrei
2 Nov 2010, 08:55
Asa e ... sau cumperi o cheie cruce dar din aceea grea ... care nu se mai indoaie
Adauga o bucata de lemn intre cric si caroserie casa prinda pe suprafata mai mare. Nu lucra la masina ca el sa stea pe cric. Asigural inainte sa te apuci de ea ,baga roata de rezerva + roata pe care ai dato jos subb masina si cobara cricul ca masina sa stea pe roti .Daca masina sta numai pe cric ,tu tragi de o cheie sa desfaci vreun surub care nu vrea sa se desfaca ,risti sa tragi toata masina si....
nevro21
2 Aug 2011, 10:26
Sarumana ptr tutorial .. a fost intradevar de mare ajutor.
am o singura completare : ptr cei cu brate mai subrede ( ca ale mele ) nu functioneaza faza cu apasatul direct pe pistonas asa ca s-a inventat solutie si anume- luate 2 chei mai groase facut un "V" din ele , bagata inchizatura v-ul in piston si deschizatura pe buzele etrierului . Se incearca inchiderea deschizaturii v-ul si voila pistonul intra in lacas .
sper ca am fost destul de explicit , si sper sa ajute pe cineva
Multumesc inca o data ptr tutorial , numai bine
ngabyyy
10 Sep 2011, 19:20
Super tutorialul!
Am schimbat azi la un prieten cu clio, si mi s-au rupt cele doua suruburi, in cutie nu au fost decat 2 e normal?
cmandrei
11 Sep 2011, 16:26
Teoretic in cutie trebuiau sa fie 4, pentru a putea fi schimbate toate dar exista versiunea in care se desface unul singur si se "da peste cap" etrierul si atunci se schimba doua doar. S-au rupt la desfacere sau la strangere ?
ngabyyy
12 Sep 2011, 13:31
La strangere s-au rupt, dar am inteles ca se desfac doar 2 suruburi si se da peste cap!
danyell79
2 Jun 2012, 20:32
Am schimbat si eu placutele de frana, ocazie cu care tin sa multumesc autorului topicului. tin sa va intreb daca este normal ca etrierul sa intre inapoi foarte greu? ...si nu din cauza pistonasului ...ci din cauza placutelor care desi sunt perfect lipite de disc nu lasa etrierul sa intre usor...tin sa precizez ca la roata din dreapta a intrat destul de usor...dar la cea din stanga doar dupa cateva ciocaneli zdravene. Masina merge infranata si placutele se incing tare.
espacern
2 Jun 2012, 21:02
@danyell79=Nu este in regula acolo la stanga.
Trebuie reparate garniturile pistonului cu ajutorul unui kit de reparatie....sau schimbat cu altul.
@+
BannedHost
2 Jun 2012, 23:22
Nu are cineva o imagine cu placutele inainte - dupa.. Eu am 21.000 si din cate am vazut eu printre acele gauri nu prea mai este ferodo pe placuta.. Ochiometric cam 5 mm si as vrea sa stiu daca trebuie schimbate la revizie sau nu.
De Placutele Brembo ce ziceti ? Sunt bune de ceva ?
cmandrei
3 Jun 2012, 10:16
Daca sunt uzate trebuie inlocuite, da
e normal
.
Eu nu stiu ... nu am mai luat niciodata. Care e pretul lor ?
BannedHost
3 Jun 2012, 10:27
Sunt 2 tipuri, adica cu 2 coduri
P68038 la 135 lei
si
P68008 la 106 lei
Dar nu stiu daca e set de 2 buc sau toate 4. (la unix le-am gasit)
Gabryel.GLN
3 Jun 2012, 10:29
Este set de 4 placute.
BannedHost
3 Jun 2012, 10:43
Bun si atunci care e diferenta intre coduri ?
Ca eu nu am gasit-o
Gabryel.GLN
3 Jun 2012, 10:48
Poate unele sunt cu senzor pentru uzura si celelalte fara?!
petrica.77
9 May 2015, 07:38
de ce nu pot vedea pozele ?(deschide )
9 May 2015, 07:40:
astept raspuns, ms
aurelyan
9 May 2015, 19:40
titilev
10 Apr 2017, 09:36
Buna.
Detin un Symbol 2010. Ma intereseasa daca se potrigesc la el placutele de Logan.
Tutorialul video de la logam( de mai sus) se potriveste si la Symbol?
11 Apr 2017, 09:20:
Treba rezolvata. Am luat placute de logan TRW. Au avut suruburi de schimb si sau potrivit perfect. In 30 de minute am schimbat pe amandoua partile.
Pe partea stanga am gasit placutrele uzate neuniform. Una ajunsese aproape de metal cealalta mai avea 4 mm. Pe partea dreapta mai aveau 4 mm amandoua. Sa imi fac griji din aceasta cauza?
vallixx
11 Apr 2017, 09:27
Nu neaparat, placutele nu se uzeaza in mod uniform, depinde cum prinde etrierul, cat de bine culiseaza....etc.
De exemplu la mine se uzeaza trei oarecum in mod egal si a patra ceva mai mult.
Atata timp cat nu e uzura mult prea diferita ( gen una e nici la jumatate si cealalta e dusa complet) nu-ti face probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.