Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: megane estate 1,6 110 CP CVA vs 1,5 dci 100CP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
cent
Salutari tuturor,
Vreau sa achizitionez noul Megane Estate dupa ce am vandut Megane-ul II de care am fost foarte multumit dar am o dilema.Nu stiu ce sa aleg dintre cele doua motorizari cea cu cutie automata si 1,6 sau motorul de 1,5 pe motorina (au cam acelasi pret).
Eu sunt incantat de motorul de 1,6 pe care l-am avut pe Bicorp insa nu stiu daca merita cutia automata de viteze.Prietenii m-au sfatuit sa iau cutie automata ptr ca protejeaza motorul si e mai fiabila decat cea manuala.
Voi ce parere aveti?
Merita cutia automata chiar daca viteza e mai mica si consumul de combustibil mai mare?
Are Renault experienta in cutiile automate?
Sunt mai fiabile?

Multumesc mult ptr eventualele raspunsuri.Sper sa ma ajute sa iau o decizie cat mai repede ptr ca oricum dureaza de la comanda la livrare 2 luni sad.gif

cent
Adrian
Eu as lua 1,5 dci de 100 cp! Dar mai bine nu te grabi si mai strange ceva bani pt un 1.9 dci si atunci chiar ai masina de masina!
Eu am sedan cu motor de 1,6 16 v si nu-mi prea place,are reprize bune doar la ture inalte iar atunci e destul de zgomotos pe cand motorul diesel e mult mai placut la condus.Si pe deasupra mai consuma si f.putin!
Cat despre cutia automata nu stiu prea multe dar as prefera sa fie si automata dar si manuala(parca tiptronic se numeste,nu stiu sigur) dar oricum renault nu are asa ceva!
Succes!
cent
Cutia de viteze Proactive de pe Renault este automata dar poti alege si optiunea de "manuala".
Eu am avut un 1,6 si am fost multumit de el cred ca este o chestie de gust.In privinta zgomotului mi se pare ca un dci e mai zgomotos decat un 1,6 (la turatie medie)
Frank SF
QUOTE(cent @ 20 Jul 2006, 23:53)
Prietenii m-au sfatuit sa iau cutie automata ptr ca protejeaza motorul si e mai fiabila decat cea manuala.
Voi ce parere aveti?
Sunt mai fiabile?
*



In nici un caz o cutie automata nu este mai fiabila decit una manuala. Gindeste-te la gradul diferit de complexitate, la faptul ca o cutie automata are nevoie de un procesor care sa comande schimbarea vitezelor etc.

Mie imi place sa dau singur cu facaletul prin vitezele mele...smile.gif
AND
Clar diesel! Si pe manuala si pe automata. Dar in cazul automatei gandeste-te de cuplu max al motorului de 1.6. Este undeva dupa 4000rpm si in tot felul de situatii depasiri, frane...iar accelerari, cutia automata nu iti va da maximul de randament chiar daca tu ai vrea o accelerare puternica. Cu dCi-ul nu vei avea problema asta... wink.gif
rkillera
hmm... eu cred ca iti va da randament maxim daca e nevoie, nu sunt tampiti astia daca e cutie automata sa mearga numai pana la 5000 de ture.
Eu am vazut cutie automata pe un opel. Daca accelerezi pana la fund, retrogradeaza automat si o accelereaza ca lumea. In plus, schimba vitezele mult mai repede decat poti tu. Si la Renault trebuie sa fie cam la fel.

Intradevar, daca se strica cred ca e cam nasol.
morph
Nu trebuie sa pleci de la premiza ca se strica, orice lucru se poate strica.
Daca ai posibilitatea sa achizitionezi o masina automata alege-o si gata, vei avea numai de castigat.
Ma gandesc, ca, daca ai pus problema de cutie automata si benzina, consumul nu te arde foarte rau (la un 10 urban nu mai conteaza 1 litru in plus), deci dieselul pierde avantajul. (sau poate conduci prin zone mai libere ale bucurestiului, cum fac eu si chiar sunt incantat de consum - maxim 9 urban, cutie automata si ac non-stop - consum mediu pe ultima mie de km e de 8,7l% exclusiv oras)
Si oricum, daca vroiai reprize, probabil nu alegeai 1,6.

So, automata all the way.
cornel_t
Ca experiente cu masini cu cutie automate, pot sa-ti zic ca tre' sa fii foarte atent. Am conndus in state vreo 4 luni, o automata clasica pe un motor de 2000 cc, ca si feeling datorita faptului ca acolo condusul e o alta mancare de peste fata de Europa, si in speta RO, pot zice ca era foarte comod, o puneai in Drive si te tineai de volan.
In Romania am mers cu un Audi 2,4 Tiptronic si vreau sa iti zic ca m-a cam dezamagit. E drept ca iti trebuie si o perioada de acomodare ca sa simti masina/cutia si felul in care schimba, dar daca nu dozai prea bine efortul la pedala de acceleratie te trezeai ca retrogradeaz, cand chiar aveam nevoie de putere/treapta inferioara cu kick down ii lua peste 1 sec pana se "gandea" sa schimbe, unde o nimerea era la plecarea de pe loc in forta exploata motorul f bine; pe tiptronic era mai "omeneasca" pt ca schimbam cum doream eu.
Asa ca cel mai bine ar fi un test drive ca sa te convingi singur dacfa merita sau ti se potriveste. Tre sa mai pui in calcul si consumul care cel putin in oras/aglomeratie va fi nu cu un litru ci cu vreo 2 mai mare, si afara va lua mai mult decat o manuala cu cat nu stiu dar cred ca 0,5 l.
nick
Am mers si eu cu mai multe masini automate, inclusiv pe la munte. Clar, urmatoarea mea masina va fi automata, preferabil diesel.
In oras este muult mai relaxant sa conduci o automata, pe autostrada cred ca nu prea conteaza manual/automat.
Totusi as avea grija sa fie o cutie 'desteapta': de exemplu la opel avea un buton 'sport' care menitnea motorul la turatii ridicate, precum si trei trepte 1-2-3 care permiteau o eventuala frana de motor (cutia ar fi rams blocata in maxim treapta selectata). Am mers si cu tiptronic, dar dupa un timp tot te plictisesti de schimbatul manual.
In concluzie, recomand cutia automata, mai ales daca mergi mult in oras. Consumul mai mare (dar nu in in toate cazurile este mai mare!) este justificat.
cent
Multumesc tuturor pentru raspunsuri si ptr ca mi-ati impartasit din experienta.
Cum parerile sunt impartite am sa incerc un test drive desi o sa fie cam greu ptr ca IPSO nu are decat un singur Megane Estate si ala nu cred ca are cutie automata ...in plus e mai tot timpul inchiriat sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.