Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CSA interzice vanzarea RCA la taraba
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri > Stiri (Non-Auto)
alex
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a interzis companiilor de asigurari sa mai vanda polite de asigurari de raspundere civila (RCA) pe strada, la taraba sau in masini.

"Companiile trebuie sa vanda aceste polite la sediile lor sau la sediul agentilor, nu ca rosiile in piata", a spus Angela Toncescu, presedintele Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.

Aceasta este prima masura luata de Angela Toncescu ca presedinte al Consiliului CSA, printr-o circulara trimisa companiilor de asigurari acum cateva zile.

Masura era insa asteptata pe piata de profil, fostul presedinte al Consiliului, Nicolae Crisan, afirmand in ultima perioada ca CSA pregateste o reglementare in acest sens.

Angela Toncescu a argumentat ca datele de identificare ale politei si detinatorului acesteia trebuie trimise in termen foarte scurt in noua baza de date CEDAM, care compara numarul politelor de asigurare cu cel al masinilor inmatriculate.

In plus, politele completate in conditii improprii pot contine erori care sunt greu de remediat.

Noul presedinte al CSA a mai explicat ca firmele de asigurari sunt responsabile de conditiile de vanzare a politelor si nu agentii, care vand aceste polite prin mandat. Pentru cele care nu se conformeaza, legea prevede de la avertisment pana la suspendarea dreptului de a vinde polite RCA.

"Ideea este buna. Problema pe care o vad eu este ca nu intotdeauna noi putem controla acest fenomen. Nu stiu cine unde vinde, prin ce piata, prin ce toneta. Si noi avem probleme cu agenti care vand pe unde vor. Decizia este foarte greu de pus in aplicare", a spus Octavian Manastireanu, directorul general al Ardaf, companie care are in portofoliu mai mult de jumatate polite RCA.

Ar putea scadea vanzarile? "Din punctul meu de vedere, vanzarile n-ar trebui sa scada din acest motiv", a spus Manastireanu.

Liviu Stoicescu, director pe asigurari auto la Omniasig si presedintele Biroului Asiguratorilor Auto din Romania, afirma ca cei care vand pe strada sunt de obicei asa-numitii brokerii "de RCA", care folosesc sute sau chiar mii de agenti in perioadele de varf. "Sunt brokeri mici, care dezvolta o activitate paralela cu societatea de asigurari", a spus Stoicescu. El afirma ca reglementarea se poate aplica. "E chestie de vointa a asiguratorului. Dar si agentul, si brokerii trebuie sa fie sanctionati, pentru ca si ei sunt sub jurisdictia CSA. Cu ce sunt eu de vina ca nu stiu ce agent al unui broker vinde o polita la o taraba, daca eu mi-am avertizat in acest sens toti brokerii si agentii?", a conchis Stoicescu.

Angela Toncescu a fost numita in functia de presedinte al Consiliului CSA pe 4 iulie 2006, fiind propusa de PNL.

Ea a fost pana in 2004 director la Asirom, una din primele trei companii de asigurari din Romania si printre putinele companii mari cu capital autohton, controlata de omul de afaceri Ioan Niculae, prin grupul Interagro. Apoi a fost directorul unei companii mai mici, specializata pe asigurari de calatorie in strainatate, RAI Asigurari.

Noul presedinte al CSA afirma ca a devenit membra a PNL (la organizatia din Buzau) imediat dupa ce a plecat de la Asirom, in 2004. "M-am gandit ca este cazul sa ma implic si in politica", a explicat ea, care a tinut sa adauge ca a fost votata in unanimitate in Parlament, de toate partidele.

Toncescu, 53 de ani, lucreaza in asigurari de 29 de ani, prima data la ADAS (fosta Administratie a Asigurarilor de Stat), apoi la Asirom, unde a preluat functia de director general in 1997, imediat dupa preluarea controlului fostei companii de stat, printr-o majorare de capital, de catre omul de afaceri Ioan Niculae. Ea este absolventa a Facultatii de Cibernetica Economica din cadrul ASE.

In viziunea noului presedinte al CSA, de la data aderarii asiguratorii trebuie sa monitorizeze foarte atent rezultatele financiare pe care le obtin. "Pe ansamblul anului 2005, companiile de asigurari generale au fost pe pierdere. Aceasta evolutie nu se datoreaza numai asigurarilor auto (unde creste daunalitatea ca urmare a majorarii preturilor la service-uri si a frecventei daunelor - n.red.), ci si cresterii cheltuielilor cu despagubirile pe fondul inundatiilor, ca si intrarii pe noi linii de business".

In 2005, companiile de asigurari generale au inregistrat profituri totale de aproape 16 mil. euro si pierderi totale de 31 milioane de euro, ceea ce inseamna o pierdere neta pe acest sector de 15 mil. euro, fata de 11 milioane de euro profit net anul anterior.

Pierderi mari au avut doua companii controlate de investitori autohtoni - Asirom (10 mil. euro) si Astra (6 mil. euro), urmate de Generali (4 mil. euro).

Este un pericol pentru industrie cresterea pierderilor? Exista riscul decapitalizarii?

"Companiile cu pierderi din activitatea de asigurari auto nu au decat sa majoreze primele de asigurare. Comisia va lua toate masurile ca societatile sa respecte coeficientii de solvabilitate, sa-si constituie rezervele suficient si sa aiba personal specializat care sa fie competent sa rezolve daunele", s-a angajat Toncescu.

Inca nu este clar ce pozitie va adopta noul presedinte al CSA in ceea ce priveste mentinerea prevederii actuale de la RCA prin care asiguratii trebuie sa instiinteze compania cu 30 de zile inainte de expirarea politei daca vor sa nu mai prelungeasca contractul.

Aceasta prevedere a fost contestata de o parte dintre asiguratori. "Studiem in acest moment problema. Exista o comisie de specialisti care vor face propunerea de modificare a normei", a spus Toncescu.

Prioritatile sale sunt conformarea legislatiei si practicii din asigurarile RCA la cerintele UE, supravegherea societatilor de asigurari sa respecte reglementarile emise de CSA si adaptarea normelor la cerintele pietei. "Imi doresc ca piata asigurarilor sa fie bine controlata si reglementata".

In legatura cu faptul ca a fost implicata direct pana acum pe piata si ca poate fi un risc pentru impartialitate, ea a spus: "Prin masurile pe care le voi lua voi incerca sa fiu obiectiva si sa nu partinesc pe cineva din piata".

Angela Toncescu nu si-a publicat inca pe site declaratia de avere. "O voi face in maximum 30 de zile". Ea spune ca si-a vandut recent actiunile pe care le detinea la Asirom in urma procesului de privatizare in masa. A fost vorba de sub 0,1% din actiunile companiei. Ea nu a spus cui le-a vandut si nici suma incasata, dar a afirmat ca nu le-a vandut pe bursa.

Membrii Consiliului CSA au un salariu mediu net lunar de circa 5.000 de euro/luna.

Sursa: http://www.zf.ro/articol_88892/noul_sef_al..._la_taraba.html
vijelie
Si care e vestea buna?
DFA
Că poate scăpăm de grămada de tarabagii opriți pe unde vrei și unde nu vrei, de polițe completate după ureche, scrise cu piciorul, de întârzierea dintre emiterea poliței și momentul când i se poate verifica existența și valabilitatea?
vijelie
Da?
Hai sa va zic ceva: am facut RCA la Marele Dealer Meridian Sud, de unde am luat masina. Era 21-nov-2005 si am platit pe 6 luni. Niciodata nu am figurat in faimoasa baza de date ca fiind asigurat.
Pe 21-mai-2006 am platit pe inca 6 luni la un "tarabagiu". A 5-a zi eram OK si in baza de date.
Prin prisma acestei experiente, argumentul conform caruia "tarabagiii" incurca borcanele cade.
Ramane in schimb o piata in plina dezvoltare, pe care, ca mare societate care isi permite sa plateasca astfel de salarii in Romania, daca nu o stapanesti, pierzi multi bani. Si asta nu e bine, nu-i asa?
Marius81
Vestea buna e ca dispare inca un aspect care face tara asta sa arate ca un butic. Asigurarile, ca si toate celalalte servicii sau produse trebuiesc vandute in locuri specializate pentru acest lucru, nu pe strada.
Asa consider eu ca este normal intr-o tara care aspira la un nivel cat de cat "supraunitar" de civilizatie.
prody
Ce-i drept ca era foarte comod sa faci asigurare la tarabagii. Acum ce naiba facem, stam la coada la sediul firmelor de asigurari? blink.gif
testike
La mine venea agentul de asigurari acasa, nici asta nu se mai poate?
Probabil o sa fie si un motiv de scumpire, acum vor avea nevoie de sedii mai mari.. Sau vom sta la coada ca prostii..
HarM
Haideti sa va spun eu unde este toata vestea buna. In primul rand aspectul 'estetic' al situatiei se imbunatateste.
Am lucret ceva vreme la o firma de asigurari ca operator, practic treaba mea era sa introduc in baza de date RCA-urile, si va spun ca a fost cea mai oribila functie pe care am avut-o.
Toata problema pleaca de la asa zisii brokeri care in perioadele de varf coopteaza tot felul de colaboratori si agenti sau tarabagii cum le spuneti voi.

Ei bine 80% din acesti tarabagii isi dau corigenta la caligrafie pe politele RCA.
Din 7000 de polite cate au fost la agentia la care am lucrat aproximativ 30% din ele aveau un scris mizerabil si imposibil de descifrat, practic acest procent de polite mazgalite sunt(cred ca sunt) introduse in baza CEDAM cu date incomplete.

Deci aceasta hotarare nu poate fi decat benefica din 2 motive simple si anume:
1. se va asigura corectitudinea completarii unei polite RCA
2. se vor elimina intremediarii (a se citi brokeri si tarabagii) care sunt responsabili direct pentru aplicarea cat mai corecta si eficienta a noilor norme.

Nu va faceti griji de cozile de la firmele de asigurari, eu zic ca e o copilarie fata de surprizele pe care le puteti avea in strada, nu de alta dar poate ajungeati sa platiti o cota de asigurare dubla sau tripla (chestie foarte reala pe care am intalnit-o de cateva ori in politele care mi-au trecut prin maini)

Prin aceasta hotarare sper ca se va accelera procesul de 'disciplinare' a pietei de asigurari obligatorii auto din romania.

Pacat ca nu ma lasa sa postez imagini ca va aratam ceva foarte interesant.
semit
cine nu te lasa??????
AlexC
Prin asta firmele de asigurari nu isi fura craca de sub picioare, ba chiar isi rotunjesc veniturile binishor. Daca pana acum plateau comision 10-20% din valoarea primei celor care incheiau asigurarea (tarabagii), acum banii astia vor ramane la ei. Nu imi fac griji cum o sa imi platesc asigurarea, ca daca nu te duci tu la ei o sa fie ei destul de destepti si sa o trimita prin posta acasa. Tu doar te duci apoi sa o platesti la banca si gata.

Daca s-ar si ieftini un pic as fi si mai fericit, chiar daca un membru al familiei castiga bani ca broker in asigurari.
puiu82
Daca in masina,la taraba sau la colt de strada nu mai am voie,acasa sau
la domiciliul clientului am voie?
@Alexc,nu cred ca se vor ieftini.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.