Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Iveco vs. Clio
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
galileo
Din pacate m-a ajuns si pe mine ghinionul sad.gif
Mergeam ieri pe la 12 catre Serus, sa-mi fac revizia. Pe Timisoara, trafic bara la bara, si imbecilii de la Rebu "spalasera" benzile 2 si 3, prima era uscata. Eu de obicei nu merg pe prima banda acolo, din cauza de aglomerare in intersectie, dar am zis sa ajung si eu cu masina curata in service. Asa ca mergeam usurel pe banda 1, cam 30km/h. Pana sa ajung la intrarea in parcarea Mall, m-am apropiat de o duba Iveco ce mergea pe banda 2; am stat in spatele ei in unghi vreo 30 sec, tocmai ca sa aiba timp sa ma vada ca exist si eu pe acolo. Banda 1 a inceput sa se miste mai repede, si am inceput sa trec si eu pe langa duba, atent la ce face asta. Cand ajung cu usa mea in dreptul botului lui, il vad cum incepe sa vina in drepta peste mine, brusc, fara semnal fara nimic. Am accelerat la blana, dar tot mi-a agatat aripa spate. Daca nu eram atent, probabil ma izbea fix in stalpul central, usa spate etc.

Bineinteles, opresc si incepe circul: "ce *** faci ma?", "nu te-am vazut ohmy.gif ". Deci, cred ca pe urmatorul cu "nu te-am vazut" o sa-l trimit pe la un spital in vizita. 251.gif Ca sa nu mai spun ca eu circul tot timpul cu faza scurta aprinsa, tocmai sa ma vada bizonii mai bine. Imi si zice senin ca nu vede in oglinda din dreapta, si ca s-a mai chinuit sa o regleze si degeaba.

Buuun, ma duc la service totusi sa imi fac revizia, si am facut si o verificare o geometriei pe care oricum o programasem. Totul a iesit in limitele date de reno, axul spate cica nu are nimic, m-au asigurat baietii ca s-ar fi vazut la geometrie daca e ceva in neregula.

Intre timp, ma suna chiorul si cica s-a gandit el mai bine, ca el nu are nimic la masina, si nu mai vine la politie. Zic bine, treaba ta, eu ma duc si ramai si fara permis daca nu te prezinti. Am fost la Sectia 21, am pierdut vreo 5 ore pe acolo, si a ramas sa mai sun vineri sa vad daca s-a prezentat asta.

Acuma intrebari:
1) la politie am cerut sa-mi treaca si "verificare punte spate". Exista in afara de geometrie ceva cu care sa o verific? Exista vreo posibilitate sa fi patit ceva puntea si sa iasa geometria bine?

2) eu o sa fac reparatia pe casco, si sa-si scoata ei ochii cu aia de la RCA. pot sa deschid dosarul la casco pana finalizeaza politia dosarul, sau trebuie sa astept?

3) se poate indrepta aripa, fara taieturi si alte prostii? tabla nu e rupta, gaurita, si curbura nu are deformari. Chiar NU vreau sa ii las sa taie din tabla.

4) cu janta cum se procedeaza? banuiesc ca se inlocuieste, nu are cum sa mi- o aduca altfel la starea initiala. sunt asigurate pe casco, dar trebuie sa dau comanda inainte. Cand imi da casco banii pe ea?

5) bara spate are o ureche de prindere rupta (se vede in poza). se inlocuieste, nu?

Si, nu in ultimul rand, datele "agresorului":
Masina IVECO alb, IF-87-LGK, al firmei Elgeka Ferfelis; soferul Dan Neicu.
O sa trimit o sesizare si la firma respectivului, poate se lasa cu ceva sanctiuni. Eu banuiesc faptul ca nu a vrut sa vina la politie ca sa nu aiba urmari la serviciu.

Poze (unele sunt intentionat cu contrast mai mare, ca se se vada mai bine lovitura)
user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
avathan
tipul are 48 de ore in care e obligat sa se prezinte la politie
daca nu se trimite adresa(de catre politie) la proprietarul masinii...

daca ai rabdare o poti face pe RCA-ul individului ...
in alta ordine de idei ai martori ?
galileo
stiu ca are 48 de ore.
am si martor, o masina din trafic pe care am mentionat-o in declaratie. si pe janta se vede urma de cauciuc, dovada ca avea roata bracata.
northwood
QUOTE(avathan @ 5 Jul 2006, 15:14)
tipul are 48 de ore in care e obligat sa se prezinte la politie
daca nu se trimite adresa(de catre politie) la proprietarul masinii...

daca ai rabdare o poti face pe RCA-ul individului ... 
in alta ordine de idei ai martori ?
*




Mai nou stiu ca trebuie sa anunte Politia IMEDIAT dupa accident, nu in 48 de ore. Cei de acolo ii vor spune in ce timp maxim sa se duca, nu mai mult de 48 de ore:

Art. 223. (1) Conducatorii implicati in accidente in urma carora au rezultat numai pagube materiale si care nu constituie fapte prevazute de legea penala sunt obligati:
a) sa scoata imediat vehiculele in afara partii carosabile ori, daca nu este posibil si nici nu pot sa isi continue circulatia, sa le deplaseze cat mai aproape de bordura sau acostament, semnalizandu-le prezenta;
cool.gif sa anunte imediat unitatea de politie competenta pe raza careia s-a produs evenimentul;
c) sa se prezinte la unitatea de politie competenta pe raza careia s-a produs accidentul, in termenul comunicat de aceasta, care nu poate depasi 48 de ore de la producerea accidentului, pentru intocmirea documentelor de constatare, care se elibereaza numai in baza declaratiilor scrise ale celor implicati;
d) sa solicite unitatii de politie competente eliberarea autorizatiei de reparatie.
(2) Obligatia prevazuta la alin. (1) lit. d) revine si detinatorilor de vehicule avariate in alte imprejurari decat in circulatia pe drumurile publice



Daca intra la neacordare de prioritate risca sa ii salte permisul, si daca e sofer profesionist cred ca intelegi ce inseamna asta pentru el. Asta este motivul pentru care o da cotita.
SorinTSI
Nu are nimic puntea spate,stai linistit. In alta ordine de idei adresa si numerele de telefon de la firma respectiva: Str. Drum intre Tarlale nr.150-158 Sector 3.Numere de telefon 204.66.00 si 0744.525.039.
galileo
mersi, am vazut la ei pe site. mai astept pana maine, si daca nu se prezinta la politie, o sa pun in vedere firmei si faptul ca au obligatia, conform legii, sa tina foi de parcurs si "sa anunte imediat politia despre orice accident savārsit de conducatorii de vehicule proprii" (art 50 alin2, HG85).
hebron
Imi pare rau pentru ce ai patit...sunt multi imbecili de genul asta. Intrebarea mea e: nu ai putut sa franezi tu cand ai observat ca vine spre tine, sau sa-l claxonezi???
galileo
totul s-a intamplat in maxim 2 secunde, a tras brusc dreapta; daca franam, cred ca imi facea varza toata laterala stanga, pentru ca m-as fi oprit instant, aveam viteza mica, si el se suia complet pe mine. oricum sunetul de lovitura este groaznic, pana sa cobor credeam ca am masina varza. n-am avut timp nici sa claxonez, de obicei la faze din astea dau un claxon scurt inainte sa ma bag paralel cu masini mari, dar nah... ceasu' rau
hellcat
Aripa se trage pana la forma initiala iar daca baietii vor folosi pentru finisat kit de fibra o sa tina mult si bine. Asigurarea iti da aripa la inlocuit fara probleme dar nu merita, asta asa ca sfat.
Bara spate se inlocuieste fara discutii, mai ales daca are cel putin o urechiusa de prindere rupta.
Puntea spate a scapat, ca doar nu-i de carton, dar poti s-o verifici fara probleme. Janta banuiesc ca ti-o vor deconta pe baza facturii de achizitie.
Tudor
1. nu stiu
2. poti deschide dosarul, dar nu vei primi "plateste asiguratorul" pana dosarul nu este complet
3. cred ca da
4. teoretic inlocuire, ca sa devina si practic o sa fie necesara multa munca si rabdare de convingere
5. da, se inlocuieste

Vinovatul nu fuge de cedare prioritate, ca ceea ce a facut el se cheama neasigurare la schimbarea directiei de mers si se pedepseste doar cu amenda.
galileo
mersi mult de raspunsuri.
@hellcat: se mai poate verifica altfel decat prin geometrie puntea? cei de la serus au spus ca geometria este relevanta, si avand in vedere ca a iesit in cote nu are cum sa aiba probleme puntea.
Inca ceva, daca stii: conturul de deasupra rotii (dunga aia iesita in relief pe aripa, nu stiu daca ma fac inteles) se reface prin indreptarea tablei, sau trebuie sa ii dea forma din chit?

@tudor: ce motive ar putea sa-mi dea asigurarile ca sa nu schimbe janta? zgarieturile sunt clare, intr-un loc a ajuns la metal. sa stiu sa ma duc pregatit.

Cat despre tovarasul de trafic, stiu ca primea doar amenda (ceea ce mi se pare o prostie, legea de la noi e prea blanda pentru nivelul de civilizatie din trafic). Azi expira cele 48 de ore, trebuie sa sun la politie sa vad daca a venit; daca nu, garantat ramane fara permis, nu il iert pentru nimic.
mcliviu
hint: de acum inainte, fa si tu niste poze, imediat dupa accident.
Solon
Nu vreau sa te dezamagesc, Galileo, dar faptul ca l-ai lasat pe ala sa scape si nu l-ai luat de ceafa sa-l duci la sectie a fost o mare eroare.Eu am patit acum cativa ani asa ceva cu un bou care a intrat in usa mea.Si dupa ce m-a rugat cu ochii umezi ca duce niste muncitori acasa si pe urma vine la politie, dupa aia mi-a inchis telefonul si a zis ca ce treaba are el.
Am fost la politie si dupa ce am facut circ, au aflat a cui e masina, de imbecil nu au reusit sa dea.Dupa aia,mi-am facut reparatia pe banii mei, si ma tot duceam pe la politie sa mai intreb ce se intampla, daca au dat de el.Mi-au zis ca iau trimis somatie si amenda cu recomandata si ca il doare undeva.
Mai misto a fost raspunsul politiei cand am intrebat de ce nu se duc peste el?
Cica nu au dreptul.Mi-a cazut fata, i-am blestemat si am plecat.Oricum masina mea era reparata de mult.Mai ramasese principiul.
galileo
nu aveam cum sa il iau de gat, pentru ca legea noastra de cacao ii da dreptul sa se prezinte in 48h de la accident (adica unul baut sau cu alte nereguli n-o fi prost sa mearga imediat la politie dupa ce loveste alta masina in trafic).

Am sunat azi la politie, si mi-au spus ca s-a prezentat ieri, si doar trebuie sa trec sa-mi iau copiile dupa rca si talon. Sunt curios totusi ce este scris in PV, sper sa nu-i fi dat doar avertisment; oricum, amenda este de 50RON, dar asa de principiu.

acuma incepe alergatura cu hartiile, si sa vad cand m-or programa la reparatie. vreau sa merg la serus, sa vad cum tratez cu ei.
vijelie
Atunci, hai sa ne vedem de realitate, ca ne omoara...
Sanatate!
hellcat
@galileo: E totul in regula in privinta ambelor probleme. In privinta puntii se iau in calcul 3 aspecte: caderea, paralelismul si iertati-mi exprimarea neacademica, daca o roata e mai in fata sau mai in spate decat cealalta. Daca valorile se incadreaza in limitele maxime admise de program, totul este ok.
Linia pasajului aripii se scoate cu aparatul de tras prin puncte si dupa ce aripa se aduce la forma originala se finiseaza cu chit. Deci nu se pune problema "incarcarii" aripei cu chit.
galileo
mersi mult, alea trei le-au verificat si la serus la geometrie.
de aripa mi-era teama, daca zici ca se trage te cred wink.gif m-am mai linistit un pic, sa vad de maine ce iese cu actele la casco.
galileo
si ca sa revenim... de la 8 dimineata si pana la 4 am alergat prin bucuresti sa-mi rezolv cu constatarea la CASCO. Circul a inceput in momentul in care ajung la inspectorul de daune:
Se uita pe acte si zice:
- "Ah, nu e bine", ca nu apare numele meu pe PV de la politie, la masina a 2a (adica nevinovatul).
Ma uit, intr-adevar nu apare.... Ii injur pe politisti in gand (PV-ul a fost scris in lipsa mea, si eu cand am fost sa-l iau nu am remarcat chestia asta) si ma duc la sectie. Nu era agentul care completase PV-ul, le explic celor de acolo si vine raspunsul:
- "Pai e bine asa. Nu trebuie sa apara numele, ca e directiva noua de la Comisia Nationala de Asigurari" huh.gif Le explic eu ca sunt prins la mijloc intre ei si asigurari, si ca aia nu vor sa-mi deschida dosar. Sanatate si virtute, nu se poate face nimic...
Hai inapoi la inspector, da-i si explica-i ca nu trebuie sa apara numele soferului.
- "Pai eu de unde stiu cine conducea masina"
- Pai dvs reparati masina sau pe mine? (tb sa precizez ca toate actele sunt pe numele meu, dar n-a contat)
Ii spun ca e directiva noua, si cica "daaaa, este. dar vedeti acolo unde scrie imprejurarile accidentului, nu scrie cine conducea a doua masina" bash.gif
Hai inapoi la politie..... mai ma cert o data cu cei de acolo, pana la urma ramane sa stau sa astept sa intre in tura politistul care a scris PV-ul. Vine respectivul, il conving destul de usor si adauga in continuare "...condus de XXX" si stampila. De aici, alearga inapoi la inspector, ca se apropia sfarsitul programului.
-Acuma e in regula?
-Da.
Buuun, hai la masina. Noroc ca nu a comentat absolut nimic, a dat inlocuire la janta si bara, si indreptare la aripa. Singurul dezavantaj este ca va trebui sa cumpar janta cu banii mei, pe comanda, si pe urma sa iau de la ei banii dupa ce se termina toata reparatia. Oricum, am vorbit de janta si dureaza cam 1 luna sa vina sad.gif.

Probabil toate neplacerile astea erau evitate daca se prezenta la politie cand stabilisem.
Tudor
Toate posturile offtopic (Adrian, R19/16v, tatabobu, vijelie, ache2, Lex Luthor, pastrama_stelistu, Havoc, richie, hebron) despre atitudinea fata de soferul dubitei au fost sterse. Va rog nu mai reluati discutia offtopic, ca inchid topicul. Daca vreti sa discutati asta sunteti liberi sa o faceti la Cafenea. Multumesc.
AMW
sa va zic o chestie apropo de faza cu neprezentatul la politie.

Am o vecina care intr-o seara a venit acasa si a parcat masina pe strada...dar fiind sub influenta bauturii a spart un far la o solenza care era a unui vecin. S-a dus femeaia in casa, a doua zi ala a observat ca i-a lovit masina...si se duce la ea la usa sa o cheme la politie sa isi ia dovada ca sa repare masina..respectiva spune ca are un junghi si nu poate sa vina. Asta se duce la politie isi dau aia dovada si cand intreaba de vinovat acesta ii spune motivul pentru care nu a vrut sa vina la politie.

Agentul respectiv inainte de terminarea programului a facut o deplasare la domicilul vinovatei si i-a cerut permisul de conducere...suspendare 3 luni si amenda 600.000.

Asadar daca nu se procedeaza astfel inseamna ca este rea vointa la mijloc sau lene...sau pile...sau cine mai stie.
galileo
In episodul de astazi, intalnirea cu service-ul.
M-am prezentat cu hartiile de la asigurare la Serus, programarea fix peste 2 saptamani - rezonabil, ma asteptam fiind perioada de concedii sa ma cheme prin august. Verdictul a fost: "nu e nasol, dar nici simplu nu e!". A zis ca trebuie decapsat interiorul aripii (ce inseamna asta, poate imi explica cineva), si pe urma se trage tabla cu aparatul ala de se prinde in puncte de tabla.

E nasoala treaba asta cu decapsatul? Cum se "capseaza" la loc? Poate sa mai fie ceva stricat pe dedesubt?
richie
Nu ti-as putea spune 100%, dar e posibil ca aripa interioara sa fie prinsa de cea exterioara prin faltuire. Adica, capetele celor doua componente sunt suprapuse si indoite impreuna (asha...teoretic tongue.gif) . Ar mai putea fi prinse (si) prin puncte de sudura. In ambele cazuri, se desfac si se prind inapoi fara probleme si fara urmari vizibile. Bineinteles,daca meseriasii sunt Meseriasi.

galileo
ceva cu puncte de sudura am reusit sa storc de la inginer; nu vroia sa spuna nimic, parca venisem sa-i fur meseria nedumerire.gif
hellcat
E prin puncte de sudura. Se dau jos cu ajutorul bormasinii si se sudeaza la loc in aceleasi puncte.
galileo
e ceva periculos? poate sa greseasca la ceva, sau e o chestie banala?
o sa stau langa ei cel putin pana vad tabla indreptata, macar sa stiu ce trebuie sa faca wink.gif
richie
Pentru tinichigii e o bagatela. Relax...nici nu se va vedea ca s-a intervenit acolo. Cei de la serus sunt chiar meseriasi la tinichigerie....si nu numai. (de fapt, dupa parerea mea, este cam singurul service reno cu adevarat profesionist din bucuresti cel putin)
RamsesII
La tinichigerie subscriu, sunt f. buni. La restul... nu comentez ca mi se urca lumea in cap smile.gif Personal nu-i recomand decat pt tinichigerie...
diesel
am avut o problema asemanatoare cu Clio al meu, numai ca era stationat langa bordura cand un bou (tot cu permis), cu dacia a intrat in mine avariind pasaj roata stanga spate, geanta, spoiler si PUNTE SPATE. Roata statea stramb spre interior. Mergeam parca eram cu caruta.
Pret punte spate: 83 MILIOANE!!! Am asteptat o luna sa o aduca la comanda. initial au zis ca mi-o indreapta la ciocan(!?) dar nu am fost de acord. Am facut mare taraboi.
Toata reparatia a ajuns cam 125 milioane (spoiler schimbat, bandouri inlocuite, punte inlocuita, geanta si reparatii tinichigerie).
galileo
nasol, e si mai frustrant sa fii lovit in parcare post-336-1110552439.gif
cum a iesit reparatia? se cunoaste ceva la aripa?
hellcat
Galileo, ce dimensiuni au pneurile Toyo?
galileo
185/55/R15
diesel
Da. Masina a iesit foarte bine. Nu se vede nimic. Nu s-a taiat nimic, nu am fost de acord. Diferente de culoare nu sunt (gri metalizat). Asta ca stiam la service si au fost interventii sa se faca treaba buna. Oricum ideea e ca sa-ti gasesti masina avariata fara sa gandesti ca ar putea intra cineva in tine si sa te mai coste si 125 milioane(platit de RCA - Carpatica Asig - am avut showuri si cu ei) nu prea cade bine.
galileo
Ziua 1: Tinichigerie
Am dus masina la 10 dimineata, pana la ora 14 nu s-a uitat nimeni la ea. Eu estimasem ca pana la 13 nu o sa o miste, m-am intors pe la 13:30, dar nah... o mica eroare mad.gif Oricum, trecem cu vederea acest aspect, cica miercuri ar fi gata.

Am stat pe-acolo sa vad cum iese aripa la indreptat, au lucrat baietii cu simt de raspundere, nu am ce sa reprosez deocamdata. Au refacut si dunga aia de la aripa, dar mi se pare ca la aripa originala distanta intre muchie si dunga nu este constanta pe tot arcul, si la asta indreptata pare un pic mai lata intr-un loc. Baietii au zis ca pare asa din cauza ca e tabla nevopsita, ramane de vazut.

PS: Cu aceasta ocazie, am observat ca distanta intre luneta si stalpul spate este mai mica in stanga decat in dreapta. M-am uitat si la alt bicorp, si la fel dry.gif
Solon
Ti-ai luat concediu ca sa stai prin service?
Mai relaxeaza-te, omule, ca de iesit o sa iasa bine!
galileo
Eh, noroc ca nu am program fix la serviciu wink.gif
Azi au terminat si vopsitoria, am trecut pe-acolo sa vad si a iesit ok. Au ramas niste urme ca de matuire pe parbriz si pe unde au mai lipit banda adeziva, cica ar iesi la degresare. Maine s-ar putea sa o iau, daca se mista aia de la casco sa trimita acceptul de plata.

Oricum, sa nu-i laud inca, dar nu ma asteptam sa se miste asa de repede cu reparatia.
Solon
Fii sceptic pana la final ca sa ai parte de o surpriza placuta daca e totul ok!
Solon
Ia zi Galileo, ceva noutati in ziua 2? biggrin.gif
galileo
He he, o sa incerc sa relatez cat mai obiectiv cele ce urmeaza, cu toate ca initial vroiam sa incep cu "nu va lasati masina niciodata la vopsitorie la Serus". In momentul asta, ma simt ca un personaj din Kafka; inca refuz sa cred ca ziua de azi e reala.

Ziua 3
Ma duc pe la 10 la Serus, convins ca nu au primit acceptul de plata de la CASCO. Normal, nu il primisera! Domne', l-ati trimis? Daaaa, de-aseara. Dar, unul din agentii de daune nu raspunde la telefon, iar celalalt are telefonul inchis, asa ca ramane sa mai incerc eu sa-i sun. Trebuie sa precizez ca am profitat (daca pot zice asa) de aceasta ocazie, sa-mi repar si micile urme de pe plafon despre care povesteam mai acum un an. Deci, am doua dosare de dauna la casco pentru aceeasi sedinta de service.

Urmatoarea ora, stau la telefon sa dau de agentii de la CASCO. Primul, cu aripa, raspunde intr-un final si imi spune ca azi este in service si nu are cum sa ajunga la birou sa trimita acceptul, dar maine il trimite sigur. Sun apoi la CASCO in centrala sa aflu de al doilea agent, deoarece nu aveam cartea lui de vizita. Dupa ceva asteptare aflu, stupoare, domnul agent este in concediu..... iaca-ta si explicatia pentru telefonul inchis. Urmeaza alte lungi si repetate convorbiri sa aflu cine il inlocuieste, care este numarul de dosar si daca au primit actele de la service. Si aflu, intr-un final, ca nu a primit nimic. NIMIC! Dar, imi fac in continuare datoria si il informez pe domul de la Serus ca respectivul este in concediu, si sa (re)trimita documentele.

Resemnat ca nu iau azi masina, zic hai sa o vad si eu daca tot s-au laudat ca e terminata, spalata, arajata. Ma duc singur in parcarea de peste drum sa inspectez minunatia. Ma uit la plafon din toate partile, da domne'...treaba buna. Cand imi aplec ochii pe usa drepta spate, o zgarietura. O analizez, zic las' de la mine ca iese la polish, nu e grav. Dar, ia sa vad daca au polishat urmele de matuire de pe masina. Ati ghicit, NU! Dar, trebuie sa apreciez, curatasera parbrizul. Mai sterg eu urme de praf albastru ramas pe stergatoare, grila si alte cele, si trec pe partea stanga. Pragul, cu o gramada de pete. Asta e, zic, maine ii rog sa polisheze petele si zgarietura, mai rabd putin si scap. Da' de unde, cand ceva poate merge prost, sigur va merge prost. Imi aplec ochii sub aripa stanga spate, si vad contra-aripa si amortizorul pline de vopsea. Deja enervat, dau sa plec si nu stiu cum imi pica ochii pe aripa dreapta (aia de nu avea nimic), si mi se pare ceva ciudat pe vopsea la vreo 3 degete de imbinarea cu plafonul. Cand ma uit, vopseaua crapata vreo 4cm. Nu va imaginati cata ura am putut sa simt in momentul ala.... fata de ala de m-a lovit, fata de service, fata de tara, de tot!

Ma intorc in birou la Serus sa abordez problema. Incerc sa ii explic domnului de acolo, si mi se spune ca nu el a preluat masina, asa ca nu poate sa stie ce zgarieturi erau. Daaaaa, masina a fost preluata de un altul, care de ieri este in concediu! Dar, imi spune ca o sa se ocupe cineva de problema mea dupa ce vine de la masa. Incercand in disperare sa-mi pastrez calmul, astept. Vine respectivul, de la vopsitorie, si merg sa ii arat masina. Ii expun toate problemele, pastrand la final aripa dreapta. Inevitabil, ma lovesc de reactia pe care o anticipam: "asa era!". Pana la urma, imi spune ca o vor vopsi si pe aceea si rezolvam problema. Pai bine, o rezolvam, dar timpul meu nu il plateste nimeni, tin masina o zi in plus in service, si mai revopsesc si o aripa ce nu avea nimic; vorba aia, era cu vopseaua din fabrica. Moment in care domnul se enerveaza si imi spune ca daca nu-mi convine, sa astept sa se intoarca din concediu cel care mi-a preluat masina. Si gata! O dau oarecum la pace, si ma intorc sa ma mai uit la masina. Credeati ca nu mai poate sa se intample nimic? Sterg cu un servetel muchia de la aripa stanga, pe bucata aia ce se indoaie spre interior si surpriza.... vopseaua era desprinsa intr-un punct, daca dadeam cu unghia ramanea tabla goala. Efectiv nu-mi venea sa cred ca mi se intampla toate astea, incerc sa le spun si de noua problema si ramana sa asteptam sa se schimbe tura la 3 si vedem pe urma.

Ma hotaresc sa sun la Vocea Clientului, si sun. O domnisoara imi asculta relatarea (nu cred ca a inteles mare lucru), si la urma ma intreaba cu ce m-ar putea ei ajuta daca service-ul mi-a propus deja revopsirea aripilor. bash.gif Pai, poate va intereseza calitatea serviciilor Renault, nu? Macar sa nu se friga si altul. Ma rog, discutia ramane oarecum nelamurita, imi promite ca vor suna si ei la service si pa!

Urmeaza ore de asteptare, se schimba si tura, mai trece vremea, si vin domnii de la vopsitorie sa lamurim problema. Urmeaza cam aceeasi discutie pe care o avusesem mai devreme cu unul din ei, le arat si vopseaua sarita de la aripa proaspat reparata, si ajungem la aripa dreapta. Primul verdict: "Domne', asta a fost vopsita candva". Eu, sa cad pe jos. Da-i munca de lamurire ca nu e asa, le zic sa verifice in baza de date ce reparatii a avut masina de-a lungul timpului. Da, dar de unde stim noi ca n-ati vopsit-o in alta parte?! Pai io sunt nebun? Vin la reprezentanta pentru toate cenzuraturile si ma duceam sa vopsesc aripa spate in service de cartier, si mai iesea si perfect? In fine, aduce un spaclu si incepe sa razuiasca in vopsea si imi arata ca sunt straturile nu-stiu-cum si ca in mod sigur aripa a fost revospita. In aceste conditii, le-am spus ca ii cred, si inseamna ca inainte de livrare masina mea a fost lovita si revopsita. Chiar am dubii serioase pe tema asta, pentru ca erau intr-adevar niste pori in vopsea de care ma intrebam eu mai de mult cum naiba e posibil sa apara la o vopsire de fabrica.

Dupa toata aceasta discutie finala, recunosc ca cei doi au avut bunavointa in rezolvarea problemelor, dar problema cea mai grava este ca s-a ajuns aici. Ei spun ca e o coincidenta faptul ca a crapat vopseaua acum pe aripa buna, eu as spune ca poate e "dreptate divina" si daca mi-au lovit masina inainte de livrare, a iesit acuma la iveala.

V-as intreba eu acuma, un lucru pe care l-am spus si lor: Cum pot eu sa mai am incredere sa las masina acolo, si sa am incredere in calitatea vopsirii? NU AM!

Concluziile le trageti singuri, eu astept finalul lucrarii si INCA sper sa am masina la starea anterioara.
Solon
In sfarsit s-a mai gasit o persoana care sa spuna ca Serus la tinichigerie sunt ZERO!Si iti mai si umplu masina de vopsea si urme de degete pline de praf si vaselina!
Galileo, imi pare rau pentru ce tot patesti.Hai ca poate se rezolva cum iti doresti.
galileo
Ziua 4 sau "Viata bate filmul"
Daca ieri credeam ca am patit tot ce se putea, m-am inselat! La 7:30 m-am prezentat regulamentar la program, sa vad cum se va lucra la masina. Numai ca, dupa ce am plecat eu aseara, baietii au mai prins vreo 2 ore de program si deja slefuisera zona cu vopseaua crapata de pe aripa dreapta. Ma uit cu atentie si ce-mi vad ochii: slefuisera si marginea usii ohmy.gif
Dupa vreo 10 min apare si domnul de la vopsitorie, si cand ii arat, sa-i vina rau. Il suna pe respectivul pe care il insarcinase sa se ocupe in mod special si cu MARE grija, care recunoaste ca a gresit, a atins usa. Eu deja nu mai stiam daca sa plang, sa rad sau sa dau foc la service. Mi se propune revopsirea usii; eu, nici sa n-aud... usa buna, vreti sa mi-o revopsiti acuma, plus ca in stilul asta cine stie ce se mai intampla si vopsesc toata masina. Atmosfera devine destul de incordata, si in momentul in care mi s-a spus ca sunt prea pretentios si sa merg data viitoare la alt service, m-am oprit direct la Dl. Rusea. S-a convocat o mica sedinta cu cei implicati, si a rezultat ca se revopsesc cele doua aripi, si retus la usa dupa cum am cerut eu. Sun din nou la Vocea Clientului, unde nimeresc de data asta o domnisoara destul de dezghetata. Ma identifica in baza de date, ii comunic noile probleme aparute si imi spune ca ei deja au inceput demersurile catre service cu problema mea, si o sa ma sune la un moment dat sa imi comunice cum au evoluat lucrurile.

Dupa aceste evenimente, incepe lucrul la masina si ajunge la vopsit in cuptor. Am mai stat la discutii cu domnul de la vopsitorie, si pana la urma am cazut la pace; el chiar nu are nici o vina, si problema Serus la momentul actual, recunoscuta chiar si de dl. Rusea, este ca sunt supraincarcati. Mai pe romaneste, iau mai multe masini decat capacitatea de lucru, si fiecare isi termina treaba cat mai repede, nu cat mai bine. Mi s-a promis ca odata cu deschiderea noului service, lucrurile o sa fie la standardele normale si nu o sa se mai lucreze pe genunchi, si sa consideram acest incident ca fiind unul izolat.

Cert este ca, vopseaua a iesit de data asta foarte bine, si s-au ocupat de masina cu mare atentie si grija. Dovada ca se poate! A polishat un baiat la ea vreo 2 ore, si chiar am stat sa remedieze fiecare imperfectiune din vopsea pe care am vazut-o.

Am rezolvat partial si cu acceptul de plata de la asigurari, si cert este ca am luat masina!!!! 124.gif

Ca o concluzie personala, in Serus sunt oameni capabili sa faca treaba foarte buna, dar, din pacate, faima i-a adus in punctul in care lucreaza la cantitate, nu la calitate. Apreciez efortul depus de inginerii de acolo pentru multumirea clientului, dar ar fi mult mai bine daca nu s-ar ajunge la situatii din astea. Le-am spus si lor, daca pana acum recomandam Serus tuturor cunoscutilor, acum am mari dubii pe partea de vopsitorie. Sa speram ca lucrurile se vor indrepta odata cu deschiderea marelui service. Pana atunci, sper din tot sufletul sa nu mai am ghinioane din astea.
Solon
Felicitari ca ti-ai luat masina, mai naspa e cu nervii facuti.
Oricum cred ca din cauza asta Serus s-a cam dus de rapa, sunt supraaglomerati.Eu, doar cand vad parcarea si mi se face rau.Dupa ce ridic masina ma uit de jur imprejurul ei sa vad sa nu aiba vreo zgarietura.
bulan
QUOTE(galileo @ 27 Jul 2006, 19:19)
Apreciez efortul depus de inginerii de acolo pentru multumirea clientului, dar ar fi mult mai bine daca nu s-ar ajunge la situatii din astea.
*


Domnu galileo!Nu va mai framantati atat ca este degeaba!Acum 5-10ani nu prea erau dealeri autorizati sau service-uri autorizate.Si azi daca au aparut ca ciupercile peste noapte de unde credeti dumneavoastra ca au gasit ei personal calificat?Credeti ca cineva a trimis un tinichigiu,un mecanic si un electrician undeva la vreun curs de specializare ca o data desteptati sa-i destepte apoi si pe colegii lor?Nu!!!Toate fabricile inchise au pasat forta de munca(calificata in cu totul alte domenii) noilor firme care se dezvolta azi.Activitatea nu doar in servicele mentionat se desfasoara cu oameni complet necalificati ci peste tot.Si dumneavoastra ati apreciat ce?Efortul depus de inginerii de acolo pentru multumirea clientului.Pai hai sa ne gandim ce fac inginerii in service?Ei fac ce nu stiu meseriasii:adica sa cotrobaie prin programele de reparatii si intretinere si etc si sa le spuna mura in gura la muncitori ce au de facut fara sa auda clientii la ce nivel stau cu pregatirea muncitorii.Deci inginerul trebuie sa aibe cunostinte de mecanica auto+PC+sa-o faca pe profesorul cu muncitorii si cand asta nu e suficient sa-o faca si pe VATAFUL.Si cum in ROMANIA noi ne facem ca muncim si ei ca ne platesc cum poate sa mearga treaba decat cum ati descris-o dumneavoastra.
Adrian78
Se va deschide un complex Renault pe centura in zona Carrefour-Militari, langa platforma logistica Geodis-Calberson ... dar acum de abia se niveleaza pamantul in zona ... asa ca ...
Tudor
Va rog sa opriti discutia offtopic (cea despre reteaua Renault, calificarea personalului si altele) sau inchid topicul. Multumesc.
hebron
@galileo, de acum inainte nu-i asa ca o sa fi mai atent cand e vorba de microbuze sau alte autoutilitare....? dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.