Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum se comporta pe piatra cubica?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane
silvio
am si eu o intrebare cum se comporta megane-ul vostru pe drum de tara pietruit sau pe piatra cubica?
al meu tremura din toate incheieturile, nu ma asteptam sa fie asa ,nici loganul nu face asa ...si imi tremura si volanul.
rombu
asa e! volanul tremura la viteze mici.. vei observa ca face cu atat mai urat cu cat viteza e mai mica..zici ca se dezmembreazza.
dar ia mergi tu cu 80..culmea e ca nu mai face asa rau.

si eu m-am speriat initial (am avut tico inainte si nici aia nu facea asa ) dar am concluzionat ca piatra de pe Champs Elisees o fi mai buna!
Mutzunache
Eu am serviciul in Giulesti si drumul pe o portiune de 1.5 km este groaznic, dar se comporta excelent, poate ca este noua si din aceasta cauza. Oricum merg cu 5 km/h de ma injura toti.
Iar pe piatra cubica am mers aseara in Tineretului, tremura evident toata masina dar volanul nu.
k0b3
E "normal". Ce sa iti zic, eu am un Clio (nu Megane) si eram facut la nervi cum imi tremura masina pe piatra cubica sau drum prost. Asta pana cand, in iarna, am ajuns cu ea prin Grenoble si ai cuvantul meu ca mare diferenta intre mersul pe asfalt si piatra cubica frantuzeasca (in afara de zgomot) nu era...
meganedeux
Si a mea tremura si zgomot mare in interior, nu numai pe piatra cubica ci si la gropi mici/drum prost.
Nu imi place, daca stiam ca se comporta asa, luam altceva cu suspensie mai elastica.
Chiar azi apasam pe ea si pe un peugeot 306 al unui amic; suspensia evident mai elastica la peugeot (adevarat ca era si mai tanara masina lui).
trufasel
Mersul pe piatra cubica afecteaza in vreun fel masina?In drum spre serviciu am de mers doua bucati de drum pe piatra cubica.
RamsesII
OT: Din punctul meu de vedere sunt doua feluri de drumuri cu piatra cubica: cel normal si cel pe care il vezi in bucuresti (care din pacate si-a pierdut statutul asta, ar intra mai degraba in categoria drum cu denivelari).

Daca ar fi piatra cubica normala, masina nu ar avea nici o problema, insa parerea mea e ca pe drumurile cu piatra cubica de la noi (vezi piata aviatorilor, de ex, unde eu nu merg cu mai mult de 20km/h, spre disperarea celorlalti soferi), ar trebui sa ai grija la viteza si la detaliile de drum.

Oare de ce i-o mai zice drum cu piatra cubica? Ar trebui "drum cu piatra" si atat biggrin.gif
ncristi
Cand era nou era jale pe piatra cubica. Acum la 30k este bine...liniste si pace smile.gif

Cred ca si suspensia (care este destul de rigida la inceput) are o vina...asta pe langa "caliteta" finisajelor interioare, bineinteles smile.gif
uncle
@rombu

champs elisees are o piatra cubica supermeriasa wink.gif nu ce e la noi la televiziune de exemplu...al nostru e drum de tara pe langa ala laugh.gif

@trufasel

se pot strica caseta de directie/bucsaraile/amortizoare, etc evita zonele pe cat posibil.....si io am o zona in drumul zilnic (dealul de la parcul tineretului si merg pe linia de tramvai ca sa o mai "protejez", dar cu grija la bucatile de metal care ies dintre sine smile.gif )
Turkish
Hmm,

modul in care simti comportamentul masinii pe denivelari in volan este un aspect de notorietate la MII si este cauzat de conceptia destul de nefericita a servodirectiei. Care da feedback aiurea in volan.

Este un aspect observat si criticat de mai toate revistele auto de prestigiu la testele initiale cu MII-u.

Asta e.

La fel de interesant se simte si daca se intampla sa franezi mai puternic la viteze mai mari in curbe si pe denivelari. Desi masina sta bine pe sosea in volan simti de parca o ia raza si se duce drq in papushoi. E o problema de design a servo-ului din cate stiu eu...

probabil ca puteau sa incerce sa o modifice la facelift dar nu stiu daca au facut-o...

Solon
Bine zice Turkish.
Daca iei o groapa pe frana cu Megane-ul zici ca se rupe in doua.Cel putin zgomotul asa da impresia!
radari
mie mi se pare ok faceliftul. doar la gropi mari sau borduri se aude bucsaraia clontanind. in volan nu simti lovituri.
ncristi
QUOTE
mie mi se pare ok faceliftul. doar la gropi mari sau borduri se aude bucsaraia clontanind. in volan nu simti lovituri.


Directia este modificata la face lift smile.gif
RamsesII
Acu sa nu va suparati pe mine, dar la mine volanul nu are nici o problema pe drumuri denivelate... doar bordul zdrangane undeva in partea dreapta.
joao_jilberto
hatchbackul si estate au zgomot la rulare amplificat de partea din spate, ca un fel de ecou .... la sedan, volumul respectiv este izolat, si nu se produce acel zgomot enervant, care iti distruge urechile, cu cat incetinesti pe piatra cubica, se aude mai intens.... nu vorbesc de probleme ale articulatiei rotii, greierasi sau gropi, pur si simplu e un defect de proiectare... sa evitam piatra cubica
sylvester
si la mine face foarte urat! Pe drum de tara bordul are un joc sus-jos de aproape 1 cm (exagerez putin,dar oricum este sesizabila) smile.gif
bcc1981
am condus ieri pe piatra cubica si a fost super ok masina, inchegata, volanul nu m-a deranjat, numai ca eu ma simteam ca in pioneze. Oricum incerc sa evit o asemenea tortura asupra masinii, in mod sigur 1 km pe piatra cubica face cat 500 km de mers pe strazi normale cu gropile de rigoare.
@tt@ck
Hai mai linistiti-va!
Eu am inceput sa imi planific drumurile prin Bucuresti. incercand pe cat posibil sa ocolesc zonele cu piatra cubica, asta datorita articulatiilor sport pe care le am acum.
Daca vreti sa va schimbati parerea depsre masinile voastre pe piatra cubica va iau in a mea sa vedeti cum face cand trec peste o trecere de pietoni biggrin.gif
VladK2K
Da, face urat pe piatra cubica proasta. Dar sunt zone pe care am mers pe piatra cubica si a mers bine, iar in alte zone (prin spatele parcului Carol) in care facea ca si cum i s-ar opri motorul... si cu cat incetineam, cu atat facea mai tare - probabil frecventa cu care oscileaza pe piatra cubica rezoneaza cu ceva de prin masina, ceva mai mare...
uiflorin
Eu am Megane-ul 2.1 din mai 2005 si nu am facut decit 16k. La inceput era ok, acum parca din zi in zi e mai rau pe piatra cubica. Nu am vibratii in volan, dar tremura toata masina, in special bordul, intra in rezonanta la o anumita viteza si ai impresia ca se face bucati. Capitonajul scirtie peste tot, in fiecare zi mai apare un punct de chitz-chitz. La pornire sau frinare (acceleratii) scirtie prin usi pe la macarale. Ma dispera pur si simplu.

Am mers cu un prieten cu Megane 2.2 si e ok, e si nou la 5k. O colega are hatchback 2.1 si vreo 25k facuti intr-un an (fiind femeie merge de rupe tot, habar nu are ce se intimpla pe sub masina), dar merge ok, intre Charles De Gaulle si Arcul de Triumf nu se aude nimic in masina, doar zornaitul cauciucurilor daca ai geamul deschis. Pentru mine e o diferenta enorma de zgomot.
Un alt coleg are Ford Focus nou si draci de se aude ceva, foarte amortizat pe acelasi traseu Arc-De Gaulle.

**********chiar asa de proaste sint amortizoarele? Le-am examinat si am vazut ca burduful de cauciuc s-a dus in sus ca un ciorap, nu stiu daca e normal asa. Ma bate gindul sa ma duc la dealer sa cer verificare si schimbare de amortizoare. Nu prea merg prin oras, prefer metroul ca-l am la 300m si acasa si la serviciu. Ce sa zic de consum, 13.5l/100km intre Militari si Pipera, mers linistit, fara fitze si depasiri pe linia de tramvai. Deja nu mai are rost sa discutam de consum in oras (Bucuresti) ca nu are nici o relevanta la o viteza medie de 10km/h.

Chiar, e cineva care a cerut schimbare de suspensie in garantie? E vreo sansa de a cistiga?


fara injuraturi
FireChief
QUOTE(Turkish @ 5 Jun 2006, 12:06)
Hmm,

modul in care simti comportamentul  masinii pe denivelari in volan este un aspect de notorietate la MII si este cauzat de conceptia destul de nefericita a servodirectiei. Care da feedback aiurea in volan.

Este un aspect observat si criticat de mai toate revistele auto de prestigiu la testele initiale cu MII-u.

Asta e.

La fel de interesant se simte si daca se intampla sa franezi mai puternic la viteze mai mari in curbe si pe denivelari. Desi masina sta bine pe sosea in volan simti de parca o ia raza si se duce drq in papushoi. E o problema de design a servo-ului din cate stiu eu...

probabil ca puteau sa incerce sa o modifice la facelift dar nu stiu daca au facut-o...
*


La facelift e la fel ,exact ce descrii tu mad.gif ,nu s'a schimbat nimic din punctul asta de vedere.
A l e x
QUOTE(Mutzunache @ 3 Jun 2006, 04:00)
Eu am serviciul in Giulesti si drumul pe o portiune de 1.5 km este groaznic, dar se comporta excelent, poate ca este noua si din aceasta cauza. Oricum merg cu 5 km/h de ma injura toti.
Iar pe piatra cubica am mers aseara in Tineretului, tremura evident toata masina dar volanul nu.
*



Au asfaltat acum acea zona din Tineretului smile.gif
M i h a i
Daca piatra cubica e pusa calumea adica nu in valuri se comporta bine..daca e pusa nasol de ex intre Arcul de Triumf si Televiziune, suspensia zic eu este un dezastru cel putin la mine...am mers prin zona aceea cu mai multe tipuri de masini si din pacate Renault ul meu se comporta cel mai nasol...in orice caz la ''per total'' sunt foarte multumit de masina... victorie.gif
dmc
QUOTE(MHY @ 16 Nov 2006, 22:07)
am mers prin zona aceea cu mai multe tipuri de masini si din pacate Renault ul meu se comporta cel mai nasol...
*



Daca ai o astfel de experienta, chiar as vrea sa stiu cat de bine se comportau celelate: cu ce marca si model ai mers, daca se auzea ceva sau nu si cat de tare fata de Megane. Thx
M i h a i
dmc..sa ti raspund...am mers cu Honda Accord(2005)cu Vw Passat(2005)cu fiat punto(2004) Audi A6(2005)si toate s-au comportat mai bine ca Renaultul meu pe acea portiune de drum...adica nu se simteau denivelarile ca la Renault si bordul nu pocnea din toate incheieturile....este singurul lucru care ma nemultumeste la masina..imi pare prea rigida..eu nu am pachetul ''drumuri grele'' si habar nu am daca influenteaza acest lucru..
Adila16
Salutare, lume!
Din cate am sesizat, inspectandu-mi tractorashul, Bicorpul are suspensia muuult mai rigida decat toate celelalte variante de caroserie...
Sedanul - sau caroseria berlina, in 3 volume - e cocotat pe o suspensie mult mai elastica, mai indulgenta cu piatra cubica, denivelarile si toate ''galmele' din carosabil...
E firesc ca o caroserie in 2 volume sa se comporte mai nasol decat una in 3 pe aceeasi categorie de carosabil...
Nu stiu daca am fost explicit...

QUOTE(MHY @ 18 Nov 2006, 20:50)
dmc..sa ti raspund...am mers cu Honda Accord(2005)cu Vw Passat(2005)cu fiat punto(2004) Audi A6(2005)si toate s-au comportat mai bine ca Renaultul meu pe acea portiune de drum...adica nu se simteau denivelarile ca la Renault si bordul nu pocnea din toate incheieturile....este singurul lucru care ma nemultumeste la masina..imi pare prea rigida..eu nu am pachetul ''drumuri grele'' si habar nu am daca influenteaza acest lucru..
*



MHY, Accordul, Passatul si A6-le sunt berline. Mai lungi, mai elegante, mai ... limuzine...
Insa, desi tot cu 2 volume, Fiatul Punto are suspensia conceputa altfel decat Bicorpul de la Renault. E gandita de asa natura incat prin elasticitate si viteza de raspuns sa faca fata a schimbarile bruste ale pozitiei centrului masic (care nu e intotdeauna aceeasi cu cea a centrului de greutate) al masinii, avand in vedere si parametrii de gabarit ai lui Punto.
Am calarit si eu un Punto (tot 2004) si, imediat, un Grande Punto (brand new...) si pot spune ca cea de-a doua se comporta EXACT ca Renaultul Megane Bicorp: de la Piata Victoriei la Ambasada Chineza (via Televiziune) te scutura de parca are roti patrate...Sau pentagonale!...
E pur si simplu chestiune de arhitectura a suspensiei.
richie
QUOTE(silvio @ 3 Jun 2006, 00:17)
am si eu o intrebare cum se comporta megane-ul vostru pe drum de tara pietruit sau pe piatra cubica?
al meu tremura din toate incheieturile, nu ma asteptam sa fie asa ,nici loganul nu face asa ...si imi tremura si volanul.
*



Nici Loganul nu face asa....nici Clio nu face asa....pentru ca nici unul din astea doua (sau altele) nu au amortizoarele atat de rigide. Masina nu a fost gandita pentru drumuri denivelate ci pentru a avea o stabilitate cat mai buna pe drumuri normale. Orice masina cu suspensii mai rigide trepideaza pe denivelari. E normal...
Sa vezi Nissanul meu cum face...Megane-ul e mic copil. Dar ..sa fim seriosi, cat mergeti pe piatra cubica si cat mergeti pe drumuri oarecum normale? Si cum se comporta Megane-ul pe drumuri normale...si cum se comporta Loganul sau Clio? Vedeti pe urma care v-ar conveni mai mult...per ansamblu?


QUOTE(ncristi @ 5 Jun 2006, 09:31)
Cand era nou era jale pe piatra cubica. Acum la 30k este bine...liniste si pace  smile.gif

*



Linistea si pacea, n-ar trebui sa te bucure. Inseamna ca amortizoarele si-au pierdut zdravan din proprietati......smile.gif


QUOTE(MHY @ 16 Nov 2006, 21:07)
Daca piatra cubica e pusa calumea adica nu in valuri se comporta bine..daca e pusa nasol de ex intre Arcul de Triumf si Televiziune, suspensia zic eu este un dezastru cel putin la mine
*



Suspensia nu e un dezastru, am explicat mai sus parerea mea. Si....ai punctat ceva bine. Diferentierea n-ar trebui facuta dupa piatra cubica sau asfalt, ci dupa drumuri cu suprafata de rulare dreapta, sau drumuri cu denivelari. Pentru ca masinile fac urat si pe asfalt denivelat, nu doar pe piatra cubica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.