Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: montare CD -player
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > In Car Entertainment
Pages: 1, 2
1,5dci
Azi am montat un cd player lg la IATSA TG Ocna din judetul Bacau . Au fost amabili , nu au comentat ca ar fi o marca neagreeata de Dacia , dar m-au usurat de 50 Ron !! Ideea este ca cd-playerul functioneaza doar cand am cheia in contact pe pozitia pornit / accesorii , daca scot cheia nu mai porneste deloc ! I-am intrebat de ce nu se pune sa mearga fara cheie si mi-au spus ca au pus la alte loganuri , dar le dadea un fel de erori in computerul masinii sau nu functiona bordul normal . Acum eu nu stiu ce sa cred ptr ca nu le am cu partea electrica , dar de la Preferance in sus stiu ca merge casetofonul si fara chei in contact ! Voi ce ziceti ? 1zhelp00.gif
IRONICK
Este lenea pe ei cat cuprinde. Nu exista "le dadea un fel de erori in computerul masinii sau nu functiona bordul normal" decat pentru "nestiutori".
DFA
QUOTE(1 @ 5dci,30 May 2006, 16:51)
Acum eu nu stiu ce sa cred ptr ca nu le am cu partea electrica , dar de la Preferance in sus stiu ca merge casetofonul si fara chei in contact !
*


Nu există această deosebire între versiuni!
Se unesc pur și simplu cele 2 alimentări cu +12V între ele (+ permanent și cel de la contact), de la mufa ISO a CD player-ului.
yO_
A venit la mine cineva azi cu un CD-player, care merge tot numai cu cheia in contact , ba in plus se aprind (usor) si pozitiile si se incinge de il ia naiba.... E o varza in adaptorul ala dintre mufe... trebuie sa caut specificatiile mufei ISO... daca are cineva idee poate ma indruma si pe mine, please!!
1,5dci
DFA, pot sa fac eu treaba asta sau tb sa merg inapoi le service? e chiar asa greu de unit firele alea 2 ?
ga!nusha
trebuie sa unesti firul rosu cu cel galben intre mufa si unitate(nu cel galben cu cel rosu)
yO_
HAi ca am reusit si eu sa ii repar {partial} CD-playeul amicului meu. E uimitor cum pot exista pe piata adaptoare de mufe pt CD-uri auto care pot distruge instalatia electrica a masinii, totul la preturi relativ piperate, de sute de mii de lei. De pilda iesirea de putere de pe amplificator era conectata pe firul de la pozitii (volum mai mare => becuri mai aprinse ohmy.gif ). Amicul isi putea face discoteca in masina radmasa.gif

Am cautat o ora ca bezmeticul pe net un manual al modelului aluia de RCD Sony ca sa vad ce si cum e cu mufa aia si nu am gasit nimic. mad.gif Pana la urma am debransat toate firele cu exceptia alimentarilor si boxelor si vad ca macar merge fara surprize...


ga!nusha, cred ca esti cam lacunar in explicatii, omul nostru intelege? Vezi ca firele alea nu merg unite oricum, ca mai intai trebuie sa "tai" plusul dupa contact, si dupa aia sa le legi impreuna inspre casetofon, ca daca nu faci asa se "intorc" cei 12 volti de pe baterie pe firul galben cand ai contactul scos si nu ar fi deloc bine ca toti consumatorii sa mearga pe + permanent, parerea mea.

deci, ATENTIE totusi!
1,5dci
Alt pozne : daca aprind pozitia , se aprind toate butoanele cd-playerului , fara display ! Daca il opresc din mers , imi cade acul kilometrajului ptr o fractiune de secunda apoi isi revine !! E normal asa ceva ori mi-au facut astia vreun scurt pe acolo ? Daca ma duc inapoi iar o sa-mi ia bani ptr manopera?! 022.gif
ga!nusha
@yO asta am vrut sa zic si eu... wink.gif

@1,5dci parerea mea e sa mergi direct la ei...fara sa stai pe ganduri....mai mult ca sigur e un scurt pe undeva... daca mai vor bani...sa repare ce au facut gresit...mori cu ei de gat! 022.gif 243.gif 251.gif post-336-1110552439.gif
marafetu_80
Eu zic sa renutati la firul albastru , care da 12v cand se pun pozitiile , care in manualul casetofonului scrie ca e power antena , renuntati la acest fir si nu o sa mai aveti probleme.
La casetofonul original am masinii firul cu pricina aprindea butoanele cassului cand se puneau pozitiile
Numa bine.
ga!nusha
la mine firul cu pricina nu era ala albastru...era cel de langa(portocaliu)...
marafetu_80
Am montat mp3 playere pe 2 preferance si 2 laureat si la toate era albastru , dar nu ma contrazic ca poate a ramas dacia fara fire albastre , oricum cu un aparat de masura se poate afla foarte usor , fara contact trebuie sa aveti 12v doar pe un fir , daca puneti contactul o sa aveti pe 2 fire si la ala trebuie sa renuntati daca nu aveti cass, cd, mp3 cu dimmer.
Numa bine
GoGu
Luati schema pinilor (nu toti sunt conectati la toate sculele, vezi Sub out sau tel. mute). Pinul unde se aplica +12V cand pui pozitiile si activeaza dimmerul e "illumination".
Alydor
eu am un JVC KD-G311 care are dimmer... dar dimmeru e ciudat.. ii pot modifica luminozitatea din soft... nu are fir pentru asa ceva... firul albastru in cartea tehnica zice ca e pentru antena. banuiesc ca nu se poate cupla firul albastru de la dacie (ala de dimmer) pe aparat .... si mai are un fir maro pentru muting la telefon. Eu am scos firul galben din mufa (ala pentru alimentare prin contact si am tras un fir de la cel rosu ... in caz de ceva scot doar firul din mufa si e rezolvata garantia....
ga!nusha
la mine.... masina nu are fir albastru si nici alt fir in locu firului albastru(antena electrica) am un fir portocaliu in locu in care se monteaza dimmerul...la mp3 am exact la fel....
legat de firele de aimentare...le-am lasat asa cum sunt....tre sa fie cheia in contact ca sa ascult....(pentru ca am un mare plus: iese fata automat ca sa nu o uit...)
1,5dci
aaa... am si eu 2 intrebari :
1. ce e ala DIMMER ?
2. ga!nusha , tu de cate ori opresti motorul , iti iese fata automat de la cd -player ?
Victorine
Cred ca prin dimmer colegii se refera la treaba aia care-ti permite sa setezi luminozitatea display-ului.
ga!nusha
1) eu cand zic dimmer ma refer la functia de micsorare a luminozitatii displayului in momentul aprinderii pozitiilor...
2) cand mut cheia la oprit(prima pozitie adica); daca e in pozitia a 2-a sau pornit motorul, nu se opreste si nici nu coboara fata.
bendix
QUOTE(yO_ @ 1 Jun 2006, 12:06)
Vezi ca firele alea nu merg unite oricum, ca mai intai trebuie sa "tai" plusul dupa contact, si dupa aia sa le legi impreuna inspre casetofon, ca daca nu faci asa se "intorc" cei 12 volti de pe baterie pe firul galben cand ai contactul scos si nu ar fi deloc bine ca toti consumatorii sa mearga pe + permanent, parerea mea.

deci, ATENTIE totusi!
*



Foarte buna observatia lui yO! Atentie !

La urma urmei, nu inteleg de ce se doreste ascultarea radiocasului fara cheie in contact. Oricum trebuie sa ai cheia la tine cand te urci in masina.
bassfreak
QUOTE(bendix @ 12 Jun 2006, 15:36)
La urma urmei, nu inteleg de ce se doreste ascultarea radiocasului fara cheie in contact. Oricum trebuie sa ai cheia la tine cand te urci in masina.
*



poate vrei sa lasi pe cineva in masina si totusi sa nu ii lasi cheia din diverse motive..
ga!nusha
daca nu ai incredere sa ii lasi cheia.... ai incredere sa il lasi singur in toata masina?????
bassfreak
da, chiar ma mir ca nu ai avut situatii de genul asta.
Alydor
eu din instinct scot cheia din contact cand cobor din masina... se mai intampla sa ramana sotia in masina pana ma intorc eu... e cel mai sigur sa iei cheia cand cobori ... s-au vazut cazuri de lasat cheia in contact ->coborat dupa tigari -> adio masina...
ionut232
tongue.gif
QUOTE(ga!nusha @ 14 Jun 2006, 11:56)
daca nu ai incredere sa ii lasi cheia.... ai incredere sa il lasi singur in toata masina?????
*




pai eu de exemplu am cheia de la usa casei impreuna cu cheia de la masina...si daca o las pe prietena mea in masina cat ma duc eu pana sus...macar sa asculte muzica...la asta cred ca se referea omu....ca doar nu lasi un hot in masina...hotii intra cand e masina inchisa

si eu am legat tot 2 fire...dar nu mai stiu exact(rosu si galben parca)
cu firu albastru nu am avut treaba...
eu am avut schema mufei iso pe casetofon....a fost usor...

numai bine
ga!nusha
hmmm....mda...aveti dreptate...pana acu nu am avut astfel de probleme...desi nu prea merg singur in masina....
eu am dezavantaje daca unesc cele 2 fire...si fac permanent...
marafetu_80
Eu zic ca mai bine va lasati cass-urile , cd-playere etc. , pe contact , daca legati cass-u pe direct in momentul in care porniti motorul nu mai decupleaza scula si exista riscul unui flux de tensiune aparut in momentul pornirii motorului care poate sa va arda scula , parerea mea.
Numa' bine.
1,5dci
marafetu_80 , pai si eu ce fac cu kilometrajul , cand sting cd-playerul din mers imi cade acul ptr o fractiune de secunda apoi revine ?!?! ti se pare normal ? si e montat la service dacia ... 022.gif
ga!nusha
QUOTE(ga!nusha @ 5 Jun 2006, 16:55)
parerea mea e sa mergi direct la ei...fara sa stai pe ganduri....mai mult ca sigur e un scurt pe undeva... daca mai vor bani...sa repare ce au facut gresit...mori cu ei de gat!  022.gif  243.gif  251.gif  post-336-1110552439.gif
*


1,5dci
am inteles , gainusha, ca tb sa merg inapoi la service ,dar esti cam ambiguu in exprimare sau nu pricep eu , cum adica daca mai vor bani ?! n-ar tb sa repare free ? unsure.gif
ga!nusha
in mod normal ar trebui....dar mai sunt niste "mecanici" care cer bani ca sa-si indrepte greseala...
marafetu_80
Cand opresti cass-ul pe firul de power antena da 12v sa coboare "antena" , la logan firul este pt dimmer si de asta se intampla ce se intampla , la mine a fost o faza si mai frumoasa ,am uitat de firul pt dimmer din entuziasm pt scula si se manifesta in urmatorul fel.
Merge cass-ul totul frumos pana am pus pozitia ca era seara, dupa decuplarea pozitiei desi oprita de la inel , a ramas aprinsa la jumatatea nivelului de intensitate luminoasa(luminile de pozitie si tabloul de bord).
Deci in concluzie renuntati la firul ala "albastru" sau "dimmer"pt cine are firul de alta culoare.
Cat pt tine 1.5dci eu zic sa te duci unde ai montat scula si sa faci scandal eventual VC, daca e un service autorizat dacia.
Eu am un preferance si cand am ridicat masina am cerut inca un rand de boxe pe spate , cand am dat jos cass-u sa-l schimb am observat ca lipisera cu letconul prin mufa iso firele de la boxe direct de casetofon, trecusera vreo 2 luni asa ca orice scandal era de prisos.
Numa' bine.
clau lcf
In mufa ISO se inverseaza firul rosu cu cel galben( vb pt logan) si nu se va mai opri. Cand scoti cheia se opreste,dar porneste daca dai power dinou la cd, e normal. Firele se inverseaza scotand papucii din mufa cu ajutorul unui ac (au o piedica in mufa). Eu am facut treaba asta la 3 loganele si merg perfect. Firul portocali e pt lumina. Nu recomand legarea firelor intre ele(galben+rosu). Numai bine!!!!
ciraco
QUOTE(clau lcf @ 19 Jun 2006, 12:08)
In mufa ISO se inverseaza firul rosu cu cel galben( vb pt logan) si nu se va mai opri. Cand scoti cheia se opreste,dar porneste daca dai power dinou la cd,  e normal. Firele se inverseaza scotand papucii din mufa cu ajutorul unui ac (au o piedica in mufa). Eu am facut treaba asta la 3 loganele si merg perfect. Firul portocali e pt lumina. Nu recomand legarea firelor intre ele(galben+rosu). Numai bine!!!!
*




Eu am inversat firele(rosu cu galben) pentru ca nu memora(ceas posturi radio) da tot nu porneste numai cu contactul pus sad.gif
radualarm
QUOTE(1 @ 5dci,30 May 2006, 11:51)
Azi am montat un cd player lg la IATSA TG Ocna din judetul Bacau . Au fost amabili , nu au comentat ca ar fi o marca neagreeata de Dacia , dar m-au usurat de 50 Ron !! Ideea este ca cd-playerul functioneaza doar cand am cheia in contact pe pozitia pornit / accesorii , daca scot cheia nu mai porneste deloc ! I-am intrebat de ce nu se pune sa mearga fara cheie si mi-au spus ca au pus la alte loganuri , dar le dadea un fel de erori in computerul masinii sau nu functiona bordul normal . Acum eu nu stiu ce sa cred ptr ca nu le am cu partea electrica , dar de la Preferance in sus stiu ca merge casetofonul si fara chei in contact ! Voi ce ziceti ? 1zhelp00.gif
*



Casetofonul acela este construit de asa natura sa poata porni fara cheie in contact iar ce ceea ce ti-au spus sunt fabulatii. Scoate cd-ul si in mufa de alimentare vei gasi un fir galben si unul rosu. Taie firul rosu dinspre mufa masinii si leagal de cel galben astfel cd-ul va fi alimentat permanent pornirea si oprirea lui nu va mai depinde de de contact. Pentru mai multe relatii ma puteti contacta la nr. 0724/289943 053.gif
Blizzzard
Am lucrat si eu azi la cdplayer sa il pun pe contact direct, dar nici vorba sa mearga fara cheia in contact.Am un panasonic Qnushcat am unit rosu + galben, galben + rosu, galben fara rosu, rosu fara galben si tot nimic......nu pot sa il pornesc decat cu cheia in contact.....nush ce ar trbui sa fac!

Am sa pun maine schema cu firele din manual CD si o poza cu firele propriuzise din masina ca eu chiar am nevoie sa porneasca CD-ul fara cheie mellow.gif .

Pana atunci poate mai dati niste sfaturi


over&out
Blizzzard
uitati aici o poza ...poate ma ajutati!Cum sa leg firele ca sa mearga RCD-ul fara cheie!
claub
Daca vrei sa-ti mearga Cd permanent trebuie legat atit firul rosu (ACC) cit si firul galben(Battery 15 A) la +(plus) permanent
plusul il poti gasi cu o lampa de control (bec) cu un fir legat pe masa (la caroserie) si cu celalat fir cauti plusul (becul trebuie sa se aprinda)
ATENTIE! Ca sa fi sigur ca e +(plus) permanent cheile trebuie sa fie scoase din contact(pe pozitia 0)
Ca o regula nescrisa intre electronisti +(plusul) este de obicei de culoare rosie iar masa(minusul) este de culoare neagra, dar acest lucru nu este obligatoriu (depinde de la caz la caz!)
ciraco
Si daca le legam ambele la + mai porneste atunci cand pui contactu?... nu cred...
claub
normal ca nu mai porneste la contact! Porneste doar cand il pornesti tu ..............dar parca asta vroiai nu?
clau lcf
QUOTE(ciraco @ 20 Jun 2006, 18:07)
Eu am inversat firele(rosu cu galben) pentru ca nu memora(ceas posturi radio) da tot nu porneste numai cu contactul pus sad.gif
*




Dupa cum am scris in postul de mai sus, dupa ce iei contactul se inchide,dar daca ii dai iarasi power la mp3,fara sa pui contactul ,se aprinde. Am facut aceasta modificare la un vdo dayton, un pioneer deh-4700, si la un panasonic Q....... si nu mai stiu cat. mp3-uri toate,deci generatie noua, si merg perfect

Puteti sa faceti si altfel. Luati un aparat de masura,il dati pe 20 vdc si masurati care fir are curent mereu din cele 2(galben si rosu), Sau daca nu aveti aparat de masurat, luati un bec,cu 2 fire, si puneti unu la masa si unu in mufa,si vedeti la care fir se aprinde. La galben sau la rosu. Oricum nu inteleg cum de la 3 masini merge schimbarea firelor si la voi nu.

1,5dci
nu puteti sa cadeti de acord cumva , voi electronistii de aici ? argue.gif unul spune sa nu leg firele galben+rosu , celalalt zice ca tb legate .nedumerire.gif
nu de alta , dar cand fac operatiunea asta nu vreau sa iasa niscaiva scantei din instalatia electrica si sa mai ard si cd-playerul degeaba ! furios.gif
Blizzzard
Asa zic si eu........ca nu vreau "scantei".....de aceea intreb ca altfel o luam pe bajbaite si gaseam fericirea sau gaseam fericirea vesnica tongue.gif .

QUOTE
Daca vrei sa-ti mearga Cd permanent trebuie legat atit firul rosu (ACC) cit si firul galben(Battery 15 A) la +(plus) permanent
plusul il poti gasi cu o lampa de control (bec) cu un fir legat pe masa (la caroserie) si cu celalat fir cauti plusul (becul trebuie sa se aprinda)
ATENTIE! Ca sa fi sigur ca e +(plus) permanent cheile trebuie sa fie scoase din contact(pe pozitia 0)
Ca o regula nescrisa intre electronisti +(plusul) este de obicei de culoare rosie iar masa(minusul) este de culoare neagra, dar acest lucru nu este obligatoriu (depinde de la caz la caz!)


in desenul ala nu trebuie taiat firul rosu, ca se poate unii cu cel galben prin mufa(nu se vede in poza mufa bine).Le-am legat impreuna si tot nimik.Mai trebuie legat al 3-lea fir?

uitati inca o poza in care se vede mai bine mufa si firele >>
asus
nu cumva tu alimentezi rosu si galben, de la plus pe contact?...cauta un plus continuu, cum s-a mai zis mai sus, si uneste alea 2 (galben si rosu) la el.
clau lcf
Mai oameni buni!!!!!Din alea 2 fire(rosu si galben) unul are + permanent, si unu prin contact. Nu inteleg de ce la logan sunt inversate in mufa,dar asta e.Probabil sa bage in ceata lumea.Nu recomand legarea intre ele a firelor, pentru ca sunt 2 circuite diferite,pe care le uniti. Am facut un desen cu un exemplu de schema, sa vedeti ce se intampla.Cineva spunea ca i se intampla nu stiu ce intrerupere la un ceas in bord,pt ca le-a legat impreuna. Chiar azi am verificat treaba iarasi. Se intampla urmatoarele: Pui contactul, dai drumul la casetofon. Iei contactul si scoti cheia,sau o lasi in contact (tot aia e) ,casetofonul se inchide si trebuie apasat iar butonul POWER al casetofonului apoi asculti iar muzica. DECI FARA CHEIE. Atasej imaginea asta sa va dati seama cum se leaga.Nu uniti firele IN INSTALATIA MASINII. Schema spune totul. Sper ca v-am lamurit. Numai bine!!!!!!
Dinu
Am citit acest topic si am crezut ca am gasit solutia la folosirea playerului offline, ca sa zic asa. Am inversat deci rosu cu galben si nu am reusit decat sa fac playerul sa-si piarda toate setarile odata cu oprirea din cheie, si atat. Tot nu pot sa-l folosesc fara cheie in contact. In schema de montare a playerului, cea primita odata cu acesta, sunt trei variante prezentate:
- rosu la rosu si galben la galben
- rosu inversat cu galben
-rosu legat cu galben, dar asta doar pentru cazul in care masina nu are ACC, DAR LOGANUL ARE, NU?
Este atunci recomandat sa unesc cele doua fire?
GoGu
Eu am instalat cateva cd-playere/ casetofoane pe DSN si Logan si nu a trebuit sa inversez firele...

daca vreti musai cd/ cas pe plus permanent (desi nu recomand, trag unele un curent in stand-by de te miri de ce ramai fara baterie) faceti ca-n schema lui clau lcf, nu puteam explica mai bine... Cu o observatie: de obicei firul galben era plus permanent (pt. memorie setari) si rosu plus prin contact (alimentare propriu-zisa). Deci firul galben (bine, numai galben nu-i el in instalatia masinii smile.gif) trebuie bifurcat.

Dinu, ai citit un post mai sus? sleep.gif Faptul ca pierde setarile inseamna ca nu trebuiau inversate firele.
Giurisici Fabian
eu am facut asa am montat o dioda de putere cand pun contactul sa alimenteze si + de contact in paralele pt.ca la acel + permanent mi s-a parut cam subtire sectiunea firului
Dinu
Da GoGu, am citit postarea de mai sus, ce a lui clau lcf, e clar ca nu trebuia sa inversev firele, le-am si pus la loc, problema mea este ca playerul NU poate fi folosit decat cu cheia pe ACC. Indiferent de cum schimb rosu cu galben. Ceea ce nu am incercat este sa leg rosu cu galben, nu in instalatia masinii dupa cum spune foarte bine si clau lcf, ci in instalatia playerului ca sa zic asa, dar lucrul asta este recomandat de cartea playerului doar daca masina NU ARE ACC. Ori loganul are. Nu am vrut sa le leg si dupa aceea sa regret, asa ca am intrebat mai intai. Deci?
KTD
Proaspatul posesor al unui mp3 player Sony GT are cateva intrebari legate de topicul acesta. Desi am mai citit si m-am edificat in cateva privinte, mai am totusi cateva intrebari:

1. cablul albastru (power antenna aerial control) la ce anume serveste? e necesar sau poate fi ignorat in cazul montarii?
2. vorbim despre o dacie berlina care nu are conector ISO si pana de curand a avut un amarat de radio casetofon rusesc care isi lua curent doar dintr-acela continuu (plusul) si minus de la antena aeriana( acum o sa leg la un surub al caroseriei). Pot sa unesc firele fara un conector mama ISO (pe direct taiat si unit, izolat, bineinteles)?
3. de unde iau curent de la contact? ca nu imi dau seama, la Berlina nu avea casetofon stock.
4. in cazul in care nu dau de ceea ce caut mai sus (sursa de curent AAC cred ca'i zice, nu?), playerul are o functie Auto Off, in care unitatea se opreste complet si definitiv dupa ce apas Off, pentru a salva din viata bateriei. Imi mai salveaza posturile radio RDS? Si imi arata cum sa unesc cablul galben(care are o mufa dubla pe mijloc). Sa unesc deci firele? e vreo problema? am siguranta pe cablul continuu.
5. se poate un raspuns mai rapid, ca e urgenta problema montajului....multumesc anticipat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.