VladSoare
23 May 2006, 08:03
Vitezometrul meu a început să aibă momente în care nu merge deloc, nu se mișcă din zero, cuplate cu momente în care merge normal. Cînd nu merge vitezometrul nu merge nici kilometrajul. Nu se întîmplă niciodată să meargă prost - ori merge normal, ori nu merge deloc.
Cum e vitezometrul la Clio? E electronic, comandat de un senzor, sau e cu cablu?
sagetator
23 May 2006, 09:22
Oricum ar fi, avand in vedere ca masina ti-e din 2001, te mai intereseaza? In sensul ca oricum ti-o cunosti suficient de bine incat sa stii cand depasesti 50 km/h. Plus ca la vanzare vor aparea mai putin km parcursi..... deci la-s-o asa.
b06fcn
23 May 2006, 09:38
in mod normal este electronic, trebuie sa ai un senzor pe undeva... cel mai probabil este senzorul dus, dar poate fi si ceasul in sine...ai mers cumva pe ploaie cu tunete si fulgere in ultima vreme? stiu pe cineva care a patit asa ceva de la un fulger...
VladSoare
23 May 2006, 10:06
QUOTE
Oricum ar fi, avand in vedere ca masina ti-e din 2001, te mai intereseaza? In sensul ca oricum ti-o cunosti suficient de bine incat sa stii cand depasesti 50 km/h. Plus ca la vanzare vor aparea mai putin km parcursi..... deci la-s-o asa.
Bineînțeles că mă interesează. Toată întreținerea mașinii o fac după kilometraj, iar de vîndut... n-am de gînd s-o vînd prea curînd. Și chiar dacă aș vinde-o, i-aș declara kilometrajul real.
În plus, nu e vorba de cît de bine o cunosc eu, pentru că o conduce mai mult soția. Eu am Fordul și Niva.
Nu vreau să știu dacă merită să-l repar sau nu, vreau să știu
cum să-l repar.
N-am mers prin ploaie în ultimul timp. Nu cred că este ceasul, pentru că nici kilometrajul nu merge. De-aia m-am gîndit în primul rînd la cablu, dar pe urmă mi-a trecut prin cap că s-ar putea să n-am cablu.
richie
23 May 2006, 14:46
N-ai cablu. Este electronic. Si de obicei, problema apare de la senzor.
Am avut si eu probleme cu el cand aveam Clio. La inceput n-a mers de loc, (de cand mi-a venit masina), dupa reparatie a mers normal cateva luni, pe urma incepea sa indice aleator....asa am ajuns sa merg si cu 250 la ora
Dar nu stiu unde este pozitionat senzorul respectiv si nici daca poti tu sa il schimbi acasa.
Ai ABS sau nu? S-ar putea ca la versiunea cu ABS...sa fie putin diferita treaba.
QUOTE(b06fcn @ May 23 2006, 10:38 AM)
ai mers cumva pe ploaie cu tunete si fulgere in ultima vreme? stiu pe cineva care a patit asa ceva de la un fulger...
Tare frate, sa inteleg ca i-a trasnit masina?!
Nu toata masina, doar acul de la vitezometru.
sagetator
23 May 2006, 16:06
raszvan
23 May 2006, 17:20
vlad, incearca sa scoti o borna de la baterie pt. cateva secunde. Chestia asta a mers la un clio al carui vitezometru avea o eroare de 30km/h.
b06fcn
23 May 2006, 18:46
Ma refeream la faptul ca masina a fost traznita in mers, moment in care nu a mai avut nici un indicator functional la bord...desi masina mergea super bine.
Laurentziu83
24 May 2006, 09:04
E electric. Am oprit motorul in mers si mi-a cazut acul la zero.
VladSoare
24 May 2006, 09:41
Ieri a mers din cînd în cînd. În general pornirea sau oprirea funcționării sînt declanșate de gropi sau linii de tramvai.
N-am nici un cod de eroare stocat.
O s-o urc sîmbătă pe rampă, să văd dacă pot ajunge la senzor, că pe deasupra n-am nici o șansă.
Thanks.
VladSoare
29 May 2006, 13:06
Identificat mufa, desfăcut, cenzuratățat, pus la loc. Nimic.
Cred că trebuie schimbat senzorul. Cine știe cîte milioane o mai fi și ăsta...
Edit: cuvîntul de mai sus era c.u.r.ă.ț.a.t.
chipson78
29 May 2006, 13:11
pai daca zici ca porneste/opreste la gropi, poate ai vreun contact(aici nu ma refer numai la mufe ci si la diverese lipituri pe placa) imperfect. daca ai un aparat de masura si te pricepi la electronica/electrotehnica...
andreym24
29 May 2006, 19:01
Tabloul cu instrumente are pe spate 2 mufe. Una dintre ele este pentru vitezometru si afisajul kilometrajului. Verifica-le si pe acelea poate s-a desfacut vreuna si nu mai face contact la trepidatii.
Am avut si eu problema asta, am schimbat senzorul respectiv la service (in craiova la redac, autorizat renault) si a costat 120RON, aproape 200 cu manopera. Parca pe cutia de viteze e pus din cate stiu si e o bucata de plastic negru in mare parte cam ca si un capac de stilou. Pretul e din februarie 2006.
Erau exact aceleasi simptome ca la tine, a inceput sa apara treptat, din ce in ce mai des, pana cand nu s-a mai miscat acul. Eu l-am schimbat pt ca abia luasem masina si nici macar nu apucasem sa fac 500 km cu ea asa ca nu prea stiam ce viteza am.
VladSoare
2 Jun 2006, 08:33
Plastic negru? Ca un capac de stilou?
Hmmm.... Cred că eu am cenzuratățat altceva... Uitîndu-mă în spatele roții din stînga, spre partea inferioară a cutiei de viteze, aproape de locul în care intră planetara din stînga în cutie, am văzut o piuliță de aproximativ 20 mm, cu două contacte, în care era înfiptă o mufă albă. Mufa aia am desfăcut-o și cenzuratățat-o.
Dar nu prea seamănă cu descrierea ta. Te pomenești că oi fi cenzuratățat contactul de marșarier și am crezut că era senzorul de viteză...
Dar contactul de marșarier m-aș fi așteptat să aibă un singur fir, nu două...
Mai nou, am observat că nu are treabă cu gropile. A fost doar o coincidență primele dăți. Acum revine sau moare cînd vrea el, indiferent de calitatea drumului.
Legendă: cenzuratățat = c.u.r.ă.ț.a.t
Edt: a, tu ai bicorp. La bicorp s-ar putea să arate altfel.
Nu stiu exact pe unde e din cauza ca nu am fost in service cand au facut reparatia dar mi-au dat piesa defecta. E posibil sa fie diferit, nu prea ma pricep la detaliile tehnice ale modelelor. Eventual cauta in un manual de service, am vazut unul pe aici, un link spre un pdf ceva.
Nici la mine comportamentul nu avea legatura cu starea drumului sau gropi. Era pe "toane".
kibagami
4 Jun 2006, 12:27
@VladSoare
Era intradevar senzorul de la marsalier
Senzorul de viteza este pe cutia de viteze in spatele motorului si are o mufa cu 3 fire la care se ajunge cu mana fara sa o ridici pe rampa, vezi sa nu fie motorul cald ca s-ar putea sa te arzi.
Sa te uiti sa nu intre apa acolo ca si datorita apei s-ar putea sa nu iti mearga..
VladSoare
6 Jun 2006, 07:16
Gata, acum l-am văzut. Thanks.
Imhotep
14 May 2007, 23:21
Va Salut pe toti cu respect.
Azi am intalnit prima prb la Symbolul meu Fidji asa mai "grava"
:
- Acul de la vitezometru sa incapatanat sa arate maximul de pe bord 250 Km/h !!!!!!
. In loc sa revina dupa fiecare decelerare la zero (0 km/h), el a tot crescut pana la maxim, asteptam sa se dea peste cap dar nu a vrut
.
Am incercat si sa opresc motorul, apoi sa pornesc, am lasat sa se "raceasca masina", poate o fi de la caldura, dar nimic .
Sunt curios maine dimineata poate o reveni dupa ce pornesc masina
.
Ceva sfaturi, pareri, opinii ???
Mersi anticipat.
Masina este :
Renault Symbol Fydji 1,4 16V din 07.2006 (prima revizie 07.2007 !!!!!!!!) acum pe bord 4500 km.
Este clar ca este o problema...indiferent daca este caldura, sau nu, acul vitezometrului nu trebuie sa indice astfel de valori eronate! Daca tot ai masina in garantie, da o fuga pana la service! Bafta!
cmandrei
15 May 2007, 08:55
Atata timp cat masina este in garantie ... cel mai bine este sa fie rezolvata de service-ul autorizat pe garantie. Spor,
Imhotep
15 May 2007, 13:18
Mersi de sfaturi la toti.
Ma "bucura" faptul ca este inca in garantie, dar am o dilema si anume ;
- masina este cumparata de la Serus, sunt obligat ma duc la ei (SERUS) sau pot alege si alt service autorizat Renault. Eu stau cu domiciliul in N.Grig asa ca... drumurile ma omoara
cmandrei
15 May 2007, 13:30
In mod normal la orice service autorizat renault beneficiezi de service in garantie ... daca poti
cauta putin pe forum vei gasi diverse discutii despre asta.
hellcat
15 May 2007, 19:34
Nu, nu esti obligat sa te prezinti cu o problema de garantie la dealer-ul de unde ai cumparat masina, poti sa te duci la oricare altul...sunt "obligati" sa te trateze la fel.
Oricum, cel mai probabil piesa "ceasuri de bord" iti va fi inlocuita pe garantie, kilometrajul va porni de la zero, acest aspect urmand a fi mentionat in carnetul de garantii.
Sa ne tii la curent cu intreaga actiune.
Imhotep
24 May 2007, 14:10
Salut !
Scuze de intarziere, ieri am fost la AutoMarcus din Pantelimon si am rezolvat prb. au durat mai mult actele si pregatirea decat rezolvarea prb.
Programare 13.30. Terminare 14.45.
Tot ce a facut tanarul meseriasi a fost sa "reseteze de cateva ori calculatorul", prin actionarea (apasare /tragere nu am distins exact) a "butonelului" de km. partial.
Apoi pornire motor-oprire de cateva ori si o tura de service ptr. verificare.
ASTA A FOST TOT.
Am intrebat de la ce sa putut intampla acest lucru.
Raspuns : CITITORUL ELOCTRONIC NU A MAI STIUT SA CITEASCA VITEZA.
Mentionez ca nu a costat nimic si nici nu a trecut nimic prin cartile masinii.
Aceeasi prob:
facea figuri vitezometru si din ce in ce mai des ba mergea ok ba nu mergea deloc ba se misca ca nebunu si cand stateam pe loc.
AM schimbat senzorul (captor de viteza) cumparat de la un mag de piese auto(original franta) l-am montat a mers perfect 2 sapt iar a inceput
Am fost la electrician are curent e totul ok cu amndoi senzori ala vechi si ala nou face la fel acum. Piesa (senzorul a costat 260ron ) ceasurile sincer nu cred k au cum sa fie pt ca daca erau cred ca numai mergeau deloc si la palme sau la gropi nu reactioneaza. Acum astept un sfat ca ma confrunt cu prob asat de ceva timp.
Tot ce ma ramane e sa ma duc la renault sa pltesc constatarea si sa-mi spuna ca este pinionul din cutie unde se ataseaza senzorul nush ce sa mai cred.
lucianul
25 Feb 2009, 10:36
Salut,
Imi poate spune cineva daca s poate pune pe un simbol 1.5dCi un senzor de viteza de pe un logan tot 1.5 dCi (ambelemotoare K9K).
In poza atazata am incercuit senzorul de viteza (e drept ca nu e motor dCi). Pozitionarea senzorului de viteza la 1.5 dCi este aproximativ similara ca in poza ?
Cu respect,
Lucian
lucianul
28 Feb 2009, 21:18
Salut,
Aduc dinou topicul in discutie. Poate imi poate raspunde cineva.
Cu respect,
Lucian
Lucian asigurate frate ca e senzorul(captor viteza) ca poate il iei degeaba nu vezi ca si eu ma chinui cu vitezometrul cred ca o sa ajung sa schimb inst electrica si tot nu ii dau de cap.
Anyway nu-s sigur daca senzorul tau e acelasi ca cel de la logan si asta o spun nu din cauza motorului pt ca am impresia ca e identic e vorba de cutia de viteze aia nu prea cred ca e aceeasi yo stiu cel putin la mine clio 1.4 8 valve acelasi motor de la logan dar nu e aceeasi cutie. Asta face diferenta intre un clio so un logan asta + greutatea cum sunt antifonate si aerodinamica de asta sunt sigur.
lucianul
3 Mar 2009, 22:04
Salut Larik,
In principiu eu am gasit un cablu cu un conector la capat (cu 3 borne) neconectat undeva in spatele motorului (ca sa il gasesc m-am uitat sub masina cand era ridicata). Din pacate nu am masurat cablul respectiv (am inteles ca ar fi GND si un 12v pe acest conector) si nu am facut nici o poza ...
Ce am mai observat este un orificiu aproximativ pozitionat in dreptul celui inconjurat in poza din postul precedent. Iar orificiul respectiv era plin cu ulei (... probabil comunica cu carterul).
Deci ceea ce ma intereseaza pe mine daca acolo este pozitionat seonzorul sa nu il cumpar aiurea ... deja am mai cumparat ceva piese (de aprox ~1000 lei) pe diverse defecte la sfaturile unui mecanic "meserias" si stau cu ele in portbagaj ca nu aveu nici o treaba cu defectele in cauza....
Scuze daca sunt prea insistent dar am ajuns sa suflu in iaurt....
Cu respect,
Lucian
Buna ziua !
De la un timp kilometrajul masinii a inceput sa incremeneasca. Ma refer la indicatorul de kilometri parcursi si la vitezometrul care nu mai indica nimic .
Cineva mi-a spus ca mai mult ca sigur e problema de la senzorul de pe cutie sau am fir care nu face contact perfect . Restul bordului imi functioneaza corect . As vrea sa pot umbla la acel senzor dar nu stiu exact unde este plasat. Am vazut la cineva care avea Clio pe benzina , dar la mine arata cu totul altfel motorul diesel.
Multumesc mult.
dacicul
13 Jul 2009, 10:02
salut,
sunt nou aici, si doresc sa aflu un raspuns la o problema. mii de scuze daca a mai fost intrebarea, insa eu nu am gasit informatii pe forum decat dizlocate.
mi-am luat si eu un renault clio SH, fabr. 2003, destul de simplut ca dotari (in functie de buget).
ideea e ca, desi in general sunt multumit de el, am doua probleme.
1. nu imi functioneaza kilometrajul. adica functioneaza cu intermitente, cam cand vrea el. cand imi e lumea mai draga, pica. asta desi turometrul merge, si restul indicatoarelor de bord, sunt ok. doar nu imi indica kilometrajul, si nu inregistreaza kilometrii in afisajul de pe ceas. pe langa faptul ca ma incomodeaza la circulatie (nu cunosc inca bine masina, in plus la consum nu stiu cum sa ma ghidez), ma sperie si faptul ca ar putea avea mult mai multi kilometri decat cei indicati, dat fiind faptul ca ii inregistreaza cand vrea el
)
2. la o viteza de aproximativ 110-120 km/ora (asta am vazut cand "binevoieste kilometrajul sa functioneze) imi trebura volanul. nimic ingrijorator, insa daca maresc viteza, se mareste si trepidatia). am cauciucuri noi, mixte. sugestii?
multumesc mult de orice sfat, chiar si pueril, ca pentru mine mecanica e limba straina. stiu doar sa dau cheie, dar acum fiind banii mei in joc, caut sfaturi de la "patiti"
multumesc anticipat
cmandrei
13 Jul 2009, 10:04
Salut,
1.
http://reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=46496 + (si/sau) electrician auto.
2. echilibrare roti (la o vulcanizare).
lorin_b
17 Aug 2009, 20:12
si totusi la motorul de 1.4,8V cum se rezolva problema?are cineva o poza cu pozitia captorului de viteza?stie cineva codul piesei?
dacicul
18 Aug 2009, 08:31
salut,
am lasat asa problema, ca pare prea "complicata" pe criza asta.
insa mi-am inlocuit casetofonul.sa vezi belea, din momentul acela vitezometrul nu mai functioneaza deloc din acel moment. exceptie, pentru o fractiune de secunda, porneste cand pornesc sau opresc casetofonul, dar e doar o oscilatie, urca pana la viteza pe care o am, si pica din nou. ma gandesc ca e ceva la calculator, pentru ca doar cand are un scurt soc electric merge.
merci
lorin_b
24 Aug 2009, 20:11
nimeni?
alyn71
25 Aug 2009, 11:56
am intalnit si eu problema asta... inca nu am gasit o rezolvare dar sper sa apara ceva pe aici
cititor viteza se numeste problema sau captor viteza se afla in spatele cv are o mufa cu 3 picioruse si costa 180 ron
VladSoare
14 Sep 2009, 16:16
Știe cineva cum se scoate senzorul ăsta?
L-am identificat, dar zău dacă mă prind cum naiba se scoate. Am tras de el cît am putut, am încercat să-l învîrt, am pipăit pe-acolo după eventuale cleme de mi s-a urît. Nimic.
niculai83
25 Sep 2009, 14:33
salut!
am si eu aceeasi problema la un clio dci si as vrea sa stiu daca sa ma apuc sa schimb senzorul sau nu. A! si nici nu stiu cum naiba se scoate. Am tras, impins cu o surubelnita, rotit si nimic.
Multumesc
http://www.reno.ro/Coduri-piese-sau-acceso...t79798-s30.htmlaici cotoi-motorizat , in postu 36 are postate pozele si codul deci a umblat sigur pacolo. Poate stie ceva !
in poze apar 2 urechiuse
Ia uite ce zic colegii de pe Dacia
http://www.daciaclub.ro/Probleme-senzor-viteza-t157937.html
cipriann
1 Mar 2010, 22:26
Salut. Am si eu problema cu vitezometrul....acum merge....ma opresc...nu mai merge,si tot asa dar kilometrii ai inregistreaza normal la bord !!!
Cu senzorul am inteles,daca e o sa il schimb...intrebarea mea e daca poate fii de la vitezometrul in sine,adica o lipitura rece,o mufa...etc ???
Daca stie careva va rog sa postati.
Thanks.
danromania2002
2 Mar 2010, 01:55
NU va mai chinuiti nu e nici o lipitura nu e nici un cablu defect am incercat toate variantele pentru ca este intr-o pozitie proasta(langa teava de evacuare ) caldura il strica in timp >Trebuie schimbat se scoate foarte usor are doua cleme in laterale mergeti cu el in mana la magazin pentru ca sunt 3 tipuri eu am dat pe el 120 ron si de 15000 km nu mai am probleme
victoriousgoofy
4 Jul 2010, 17:06
Salut,
aceeasi problema o am si eu de vre-o doua zile: acul si kilometrajul intepenesc la 0; ar mai fi de adaugat ca motorul pare mai fasnet (adica parca urca mai repede in ture) dar si la schimbarea vitezelor parca apare un mic soc. treroetic nu ar trebui sa fie conectate simptomele astea dar eu asa le-am remarcat.
Remediat prin resetare panou instrumente ( apasat butonul de reset contor km) si pus contactul => ceasurile intra in modul de verificare = se misca singure; dupa operatia asta, lucrurile au revenit la normal
Voi reveni cu detalii daca fenomenul a incetat sau nu (macar sa stim daca asta e solutia de remediere); plata de senzori numai pentru a-i avea acasa drept bibelou nu e pe gustul meu
Takashi
4 Jul 2010, 19:47
Si vitezometrul meu face la fel.Are momente cand merge,dar cel mai des nu merge.
victoriousgoofy
13 Jul 2010, 15:57
Nu merge.... Resetul nu are nicio legatura cu senzorul; la mine cand e mai rece afara sau cand merge clima (mai raceste si ventilatorul ceva) parca e mai bine dar gropile fac ca acul sa merga direct la 0. Cred ca e totusi o legatura cu calculatorul de injectie pentr ca fara informatia legata de vitreza, motorul scade in ture mult mai repede intre 2 schimbari si de aici "agatarea"...
Personal inclin sa cred ca apropierea de echapament face ca in timp sa se strice ceva in interior. Poate cineva sa confirme referinta de piesa pentru o masina din 2005-Decembrie (1.5 dCi 80 CP)?
claudiudan86
19 Oct 2010, 17:59
Salut...Nou pe forum vreau sa stiu si eu daca a avut cineva problema asta. Clio 2 hatchback 2003, 1.5 dci. Vitezometrul indica o viteza mai mica decat cea reala. Toti mecanicii mi-au spus sa schimb captorul de viteza(inclusiv electrician Renault). E o singura problema...nu am captor de viteza.
Vitezometrul isi ia semnalul din senzorul de turatie de pe volanta. Acum tot aceeasi mecanici imi spun, dupa ce i-am deslusit ca nu am captor, ca ar putea sa fie ori senzorul de turatie obosit oiri o problema in tabloul de bord. Ce sa fac? M-au bagat in ceata bulangii. Va multumesc pentru orice opinie. Am facut si resetarea daca vreti sa sugerati asta...
zerillos
20 Oct 2010, 23:10
La al meu. 1.4, 8v, am observat doar o singura data acum o saptamana, in timp ce mergeam cu 130-140 km/h a cazut de cateva ori acul si a revenit.... nu stiam ce are ... deocamdata nu am mai observat ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.