Revenind la problema initiala si anume "scrasnetul de masele", pot spune ca am descoperit cauza si am remediat-o atat la masina mea cat ai la megane-ul unui prieten.
Cauza:
Sistemul pe prindere al geamului de macara. Daca la alte masini geamul este prins de macara printr-o sina metalica (,) care face contact cu geamul pe aproape toata muchia lui, printr-un cauciuc, la Megane geamul se fixeaza de macara prin doua clipsuri din plastic (la mine sunt de culoare alba). Clipsurile astea nu stau perfect fixe pe geam asa ca jocul lor combinat cu putin praf => sunetul respectiv.
Remediu:
Va trebuie un spray cu ulei siliconic (folosit in general pentru gresat chederele) care are si tub de aplicare (un tub cam de 15-20 cm care se ataseaza la duza prin care stropoeste lichidul).
Se dau geamurile (cele din fata ca acolo apare problema) maxim in jos si se scoate chederul-perie de pe exterior (bagheta orizontala de pe exterior care freaca pe geam). Atentie, aceasta se scoate declipsand capatul dinspre stalpul central al masinii si apoi tragand de ea in sus (ca in poze).
[attachmentid=27665] [attachmentid=27666]
Se ridica geamurile si se aplica o doza sanatoasa de spray siliconic pe cele doua clipsuri care tin fiecare geam (acestea se vad prin spatiul ramas liber intre tabla portierei si geam, de aceea va trebuie tubul acela de aplicare la spray, ca altfel nu s-ar putea gresa numai clipsurile fara sa se manjeasca geamul).
[attachmentid=27667][attachmentid=27668]
Se coboara iar geamurile si se pun la loc chederele exterioare.
Operation completed !
Bafta.
P.S.: Nu stiu cat dureaza tratamentul acesta dar la mine cel putin, de 2 saptamani de cand l-am aplicat, scrasnetul respectiv nu a mai aparut ... inca.