Salutare! Poate s-a mai lovit cineva de problema mea: am un M1 , sunt multumit de el insa la apasarea claxonului de pe volan nu merge intotdeauna,trebuie apasat foarte tare.Va dati seama ca in Bucurestiul asta aglomerat nu exista zi sa nu claxonezi de cateva ori, si mai sunt situatii cand trebuie apasat claxonul fff repede ca sa eviti un incident.Poate stie cineva de ce contactele laterale stanga dreapta de pe volan sunt atat de rigide si ce solutie exista.Eu nu ma incumet sa ma bag mai ales ca este si airbag-ul.
*** Editat de moderator. S-a inlocuit "clacson" cu "claxon" ***
Helium, nu e vorba ca ai contacte rigide ci de faptul ca acele contacte au prins jeg pe ele sau au oxidat. Trebuie sa mergi la un service sa iti demonteze capacul la volan si sa corecteze contactele alea.
Nu cred ca te costa mult si nici nu risti sa iti sara airbagul.
cosminidis
7 May 2006, 04:17
Exista un tutorial la Clio despre cum se deface capacul airbag-ului. Acelasi sistem este si la M1. Problema este ca eu nu am reusit sa desfact capacul asta, desi am tras de el din toate partile si unghiurile... Nu uita sa deconectezi bateria mai intai, ca altfel o sa-ti zica vecinii ceva de dulce
. Daca reusesti sa-mi zici si mie, ca am aceeasi problema
Va multumesc de sfaturi.O sa dau pe la un service...am oroare de mecanici...toti pusi pe luate si calitatea serviciilor...dar cum spunea cineva:" Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul"
azi in drum spre birou a trebuit sa "atentionez sonor" un participant la trafic, am apasat relativ violent pe acel loc unde trebuie actionat claxonul si rezultatul? o durere stabila, pret de cateva ore in degetele mari la ambele maini... si chiar bombaneam pe tema asta...
; am observat ca daca apesi pe partea superioara a zonei unde poate fi actionat claxonul, ai rezultate mai bune si mai putin "dureroase" ...
stie cineva cum se desface capacul de la volan?
nu se mai apasa bine contactele de la claxon.
alex0507
21 Apr 2007, 13:21
pai daca ai airbag mai bine nu te bagi ptr ca poti declansa capsa detonatoare si atunci sa vezi ce fain e.
R19/16v
21 Apr 2007, 14:19
nu poate sa declanseze nimic.
Uitate in spatele volanului pe lateral,parca trebuie sa intorci de volan si sunt niste cleme pe care poti sa le desfaci daca tin bine minte,nu se declanseaza absolut nimic.
nu e mare inginerie sa desfaci capacul volanului. inainte sa faci asta asigura-te ca ai desfacut o borna a bateriei.
Ca sa scoti volanul trebuie sa faci urmatorii pasi:
1. pui contactul si invarti volanul la 180 de grade fata de pozitia normala
2. opresti motorul si scoti cardul din locas
3. iei o surubelnita subtire sau un torx (ideea e sa fie o tija) pe care o introduci prin gaura din spatele volanului (gaura accesibila numai cu volanul rotit 180 de grade)
4. apesi cu unealta respectiva pe lamela elastica pe care o vei simti cand introduci tija respectiva in gaura.
5. cu lamela apasata (trebuie sa tii apasat pe toata perioada operatiunii), culisezi masca volanului (claxonul) spre jos .. trebuie sa iasa cu un click.
Ai grija sa nu scapi capacul pe jos caci firele airbagului sunt fixate cu niste papuci care s-ar putea smulge.
Scoti cu mana papucii airbagului si apoi rezolvi restul problemelor.
La montyare nu mai trebuie sa tii nimic apasat . pur si simplu culisezi capacul in locasul lui pan face click.
Succes.
P.S.: Daca crezi ca nu e suficient de clar, spune si am sa ma duc sa scot capacul volanului meu si in acelasi timp sa fac poze. Chiar e o operatiune fara riscuri si f usor de efectuat.
merci pt sfaturi. probabil e putin diferita operatiunea la volanul meu de megane I, dar am vazut cele 2 suruburi din spatele acestuia, acum mai trebuie sa fac rost de o surbelnita pt ele.
ma enerveaza faptul ca am mai avut nevoie si nu am gasit prin magazine.
Ups, nu observasem ca e vorba de megane 1 .. mea culpa ..
am acelasi of, cred ca daca trag suficient de tare de capacul ala, sare din cleme ceva si acolo voi vedea ce-i de facut. Ma gandesc chiar sa dau niste gaurele in capacul volanului si sa pun doua intrerupatoare gen sonerie pe volan, stg-dr.
Cine a desfacut capacul ala ?
ALEXunder
11 Jun 2008, 08:53
Nu trebuie sa tragi de capac. Sunt 2 suruburi pe spatele volanului. Desfaci alea si apoi capacul. La mine sunt 3 contacte pentru claxon. Le-am curatat si am pus capacul la loc. Mi se pare ca functioneaza la fel de greu. Ai grija ca acolo sunt si firele de la airbag.
nu merge ajustat un pic capacul, cracanat contacte sa fie mai apropiate, ce se poate face sa claxoneze instant ca nu vrea nici moarta ?!
Si eu aveam aceeasi problema la a mea, trebuia sa apas foarte tare. Oricum nu prea claxonam si deci nu i-am simtit prea mult lipsa. S-ar putea ca pur si simplu sa fie conceput prost si sa dea rateuri cu timpul.
Dar as fi curios sa aflu daca a reusit cineva sa rezolve problema, singur sau la service, si cum anume
Imi trebuie putin timp si sa ma starnesc un pic ca nu mai scapa, poate acum sambata, promit poze din timpul macelului !
daca ai rezolvat cu volanul vreau sa stiu si eu, acum ai claxon ?
am si eu aceasta problema pe care inteleg ca o au foarte multi (posibil sa fie o molima), am incercat inainte sa ma apuc, sa gasesc poze ale fazelor de manopera sau pe cineva care a rezolvat problema dar nu am reusit. Sper daca exista cineva care a remediat faptul ca-ti trebuie o mana foarte grea pt a claxona, sa ne ajute cu ceva poze sau explicatii, rogu-va frumos !
adrian mgn
15 Jun 2008, 14:53
Nu am poze cu manopera dar am sesizat si eu faptul ca merge destul de greu.
Am gasit in schimb pozele astea...nu stiu cat de mult ajuta (mai ales ca nu stiu franceza) dar poate iti poti face o idee.
[attachmentid=1627455217] [attachmentid=1627455216]
Aha, deci sub zonele unde este desenat semnul de claxon, sunt niste intrerupatoare, in cazul asta situatia se cam complica, posibil materialul capacului sa fie prea tare sau sa se intareasca in timp !!!. Vad ca exista si o varianta de volan cu doua intrerupatoare stg-dr , or fi poze pt megane 1 ambele ? Eu oricum nu am intrerupatoarele alea aparente "la vedere".
adrian mgn
15 Jun 2008, 16:08
Da...pozele sunt de mgn 1 toate.Dar cred ca cele mai frecvente tipuri sunt cele fara butoane la vedere.Acum eu nu stiu sigur care e mecanismul de actionare a butoanelor - se indoaie capacul sau acesta culiseaza putin stanga-dreapta din locasul de prindere dar o rezolvare cred ca ar fi ori "ridicarea" cu putin a contactelor ori "usurarea" miscarii de culisare a capacului...sau ambele
..., sau aplicarea unor distantiere pe interiorul capacului intre el si intrerupatoare in asa fel incat sa micsoreze cursa. Ma gandeam la ceva de cativa milimetri lipit cu adeziv pe capac !?
Se vede treaba ca nu am avut nici timp nici chef sa ma apuc de claxon, a facut cineva asta intre timp ? Vrem informatii !
mojorisin
17 Jun 2008, 16:27
Cand am avut baiuri cu claxonul, s-a dovedit ca goarna insasi era defecta. Deci am schimbat goarna. Dupa ce, in prealabil, am tras saptamani intregi de capacul de pe volan convins fiind ca acolo e problema. Ca norocul ca nu mi-a sarit airbagul in mutra - ca o meritam ! Sfatul meu ar fi sa masori cu un aparat rezultatul la firele finale de la goarna atunci cand apesi. Daca ai semnal inseamna ca nu e de la volan. Spor !
nu ai inteles, daca apesi "cu picioarele" claxoneza, dar eu vreau sa apas cu dejtu meeec !
$$ilvviu
17 Jun 2008, 18:22
Volanul are in partea inferioara o gaura prin care trebuie bagata o surubelnita mai groasa sau ceva cu diametrul apropiat de al gaurii cu care se apasa o siguranta si se trage inspre parbriz.
Nu prea ma pricep la explicat, dar sper sa fi inteles miscarea.
Atentie la firele airbagului, sa nu le rupeti.
Asta e valabil la Megane 2. La Megane 1, capacul airbagului e prins in 2 suruburi pe spate
vlad_dragos
16 Aug 2008, 21:08
In primul rand puteti trage cat vreti de capac eventual o sa sara airbag-ul. Desfaceti suruburile din spatele volanului.
In al doilea rand la fel am patit si eu dar nu era de la contacte ci de la modul prost in care sunt pozitionate clacxoanele, in partea dreapta jos cum te uiti la motor si intra la ele praf si apa. Eu le-am schimbat si pe ele si pozitia (le-am pus in spatele filtrului unde am gasit loc ) si acum merg perfect.
vasiloni
31 Jul 2009, 08:51
pt desfacere capac volan, deconectati bateria, rotiti volanul la 90 grade fata de normal, desfaceti suruburile din sptele volanului cu o surubelnita torx 30.
Pt claxon sunttttttt 3 contacte cu cate 2 arcuri la fiecare contact, daca inocuiti arcurile care sunt foarte tari, atunci apasarea pt claxoane va fi mai usoara.
Nu uitati sa curatati contactele (cele 3)
[attachmentid=1627542085]
[attachmentid=1627542086]
pt megane I: eu am desfacut f simplu! in spatele volanului sunt 2 gauri! bagi acolo un torx si defaci suruburile! dupa asta, tragi usor de capacul care contine airbag-ul si vei elibera astfel zona! vei gasi 2 arcuri ce tin butoanele de claxonare ridicate! scoti butoanele, cureti bine contactele, si repui totul la loc. Mai poate fi o problema, asa cum s-a mai mentionat: poate fi problema la goarne! sa fie pe duca si sa sa ceara curent mai puternic pt a functiona, drept pt care, atunci cand "apesi cu picoarele" se realizeaza un contact mai perfect, reusind sa claxoneze insa prima data curata contactele
alexutz23
8 May 2010, 21:08
Si eu am vrut sa fac operatiunea respectiva de desfacere a capacului de pe volan,insa i-am descoperit un punct cand merge claxonul, atunci cand misc putin volanul stanga-dreapta claxonul functioneaza fara foarte mult efort.
Acum depinde si de uzura acelor arcuri , ori o fi alta problema.
valium2008
27 Aug 2010, 12:10
O intrebare aparent stupida dar vreau sa fiu sigur: Cand apas pe claxon, la bornele acestiua ar trebui sa se gaseasca 12V. Corect? Deoarece eu am masurat si am 2-4 V deci cel mai probabil de la contacte mi se trage si mie problema.
Va rog sa ma contraziceti daca gresesc cumva. O zi buna
radunre
27 Aug 2010, 14:14
valium2008, e corect ceea ce spui. Problema poate aparea de la contactele de sub airbag dar si de la contactul rotativ de la baza volanului sau mufele de conexiune, una sub airbag si una in blocul de lumini.
Problema cu contactul rotativ poate fii si la alexutz23.
valium2008
27 Aug 2010, 15:39
deci oricum trebe sa scot capacul de la volan, musai cu bateria deconectata si sa incerc sa remediez problema
mihai.td
26 Aug 2011, 09:26
Am si eu o intrebare mai ciudata. Incerc sa-i dau de capat claxonului care nu mai merge. Cred ca pe masina mea (luata la mana a doua) a fost instalat un alt claxon decat cel original, undeva prin fata bateriei. Poate cineva sa-mi confirme ca asta e un claxon? E asezat in fata bateriei. Stiu ca cel original e montat undeva mai jos, pe langa aparatoarea rotii din fata soferului. [attachmentid=1627745453] [attachmentid=1627745454]
gabize
26 Aug 2011, 09:32
Ai cumva alarma pe masina? Ca asta e "goarna" de la alarma.
claxonul este situat in dreapta jos cum stai in fata masinii.
[attachmentid=1627745475]
mihai.td
26 Aug 2011, 12:16
Da, are alarma. Bine c-am lamurit misterul si misterul asta
. Deci ca sa ajung la claxon trebuie sa dau jos jumatatea din fata a aparatorii rotii din fata soferului?
iulianmitea
26 Aug 2011, 12:17
Dap vtf are dreptate. cel mai bine sa ai loc de lucru trebuie data bara de fata jos sau daca te chinuiesti putin numai deflecterul de sub bara desi fiecare cum crede.
Mihai cel mai probabil acea e goarna de la alarma daca ai pe masina asa ceva incearca sa armezi masina si vezi daca suna acea goarda.
Eu am alta problema...Nu nimeresc cu degetul butoanele chiar cand ai mai mare nevoie.
Vreau sa-mi montez volan cu claxonul pe mijoc...dar ce fac cu airbagul...
Poate varianta cu claxonul pe maneta de semnalizare sa schimb doar maneta...vad eu...
Nu am citit despre asta dar ma voi documenta in acest thread si pe forum.
Maxy25
26 Aug 2011, 15:56
QUOTE
....trebuie sa data jos jumatatea din fata a aparatorii rotii din fata soferului....
Asta in cazul in care o mai ai (la mine nu mai exista asa ceva) , eu mi-am schimbat claxonul asta-iarna am pus unul de Logan (este model ceva mai nou cu 2 goarne) se aude mult mai bine decat cel vechi cu una singura .
Toata operatiunea de montare-demontare de pe Logan la Megane la mine a durat apx . 30 minute , mufele de conexiune sunt identice , pana si suruburile de prindere pe aripa (a aparatorii rotii) si de prindere pe sasiu sunt identice .
Referitor la goarna de pe interiorul compartimentului de la motor sunt convins ca este de la alarma (cum au spus de fapt si antevorbitorii mei).
mihai.td
29 Aug 2011, 06:44
Aveti dreptate, goarna din poza e a alarmei. Cand gasesc ceva timp o desfac sa ma uit si la claxon, dar deocamdata trebuie sa rezolv alta problema, mai presanta - pierd antigel.
rainydani
23 Jun 2013, 13:43
Si eu m-am confruntat cu problema claxonului care mergea si nu mergea,dar am descoperit problema in blocul de lumini(un contact imperfect). Incercati si aceasta varianta.
Success!!!!
Adrian06
7 Jun 2020, 13:40
Buna am un m1, primit in ianuarie. Problema e ca, claxoneaza continuu deci am siguranta scoasa. Am dat jos airbagu si la fel face. Sa fie ceva contacte in blocul de lumini?
Horatiu Mihai
11 Jun 2020, 18:29
Adrian06: Hm ... ai putea verifica mufa care intra in corpul claxon, poate fac contact cablurile (sa nu fie rupte izolatiile de pe cabluri sau sa fie oxidate la capat, in mufa, sau sa atinga fara izolatie pe traseu pe undeva, cablul care are mereu curent sa nu aiba pe undeva izolatia rupta). Sa vedem unde se inchide circuitul. Eu as incepe cu mufa care intra in corpul claxon. Cum te uiti la botul masinii, in coltul din dreapta al numarului de inmatriculare, jos. Ai acces la claxon prin grila de sub numar. Daca claxonul se actioneaza din volan si nu din maneta, atunci nu ar trebui sa fie probleme cu contactele de la maneta pentru lumini. In volan, sa nu fie indoite aiurea contactele pentru claxon.
Adrian06
12 Jun 2020, 13:59
QUOTE(Horatiu Mihai @ 11 Jun 2020, 18:29)
Adrian06: Hm ... ai putea verifica mufa care intra in corpul claxon, poate fac contact cablurile (sa nu fie rupte izolatiile de pe cabluri sau sa fie oxidate la capat, in mufa, sau sa atinga fara izolatie pe traseu pe undeva, cablul care are mereu curent sa nu aiba pe undeva izolatia rupta). Sa vedem unde se inchide circuitul. Eu as incepe cu mufa care intra in corpul claxon. Cum te uiti la botul masinii, in coltul din dreapta al numarului de inmatriculare, jos. Ai acces la claxon prin grila de sub numar. Daca claxonul se actioneaza din volan si nu din maneta, atunci nu ar trebui sa fie probleme cu contactele de la maneta pentru lumini. In volan, sa nu fie indoite aiurea contactele pentru claxon.
Claxonul se actioneaza din volan. Am pus siguranta totul functioneaza ok pana rotesti de volan. Cand rotesc claxoneaza continuu. Are ceva spira sau contacte ca si la airbag? Mentionez ca am tras putin de capacul airbagului crezand e blocat un contact. Fara rezultat el continua sa claxoneze.
Horatiu Mihai
12 Jun 2020, 14:45
Adrian06: Daca incepe sa claxoneze doar cand incepi sa rotesti din volan, inseamna ca firele de la claxon au izolatia rupta (mari sanse), undeva pe traseu, de la volan inspre coloana de directie. Daca revii cu volanul la pozitia de mers drept, tot mai claxoneaza?
gabimilo1
12 Jun 2020, 15:48
salut,
c-da claxonului se face cu plus (schema este de la megane 95 - 99, motor de 1.4, nu am vazut datele masinii tale altundeva si am presupus ca e asta).
eu unul banuiesc probleme la spirala volanului; mai putine sanse sa fie izolatia firelor dusa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.