Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 185/55/R15 vs 175/65/R14
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
movy
Salutare

Am un Clio Bicorp Extreme cu anvelope Continental 185/55/R15 + jante de aliaj si ma bate un gand sa le schimb cu anvelope de 175/65/R14 si jante de tabla sau de aliaj pe 14" (CMS sau altceva la un pret mai decent).
As vrea sa stiu, pentru cine a mai schimbat, daca este o diferenta semnificativa in ceea ce priveste absorbtia gropilor si stabilitatea in curbe (pe 14" anvelopele sunt mai putin inguste 175 fata de 185 si cu balonul mai mare 65 fata de 55).
Motivul pe care doresc sa fac schimbarea: gropile existente pe toate drumurile, in speranta ca se vor atenua mai bine si voi proteja componentele suspensiei.

Multumesc.
Laurentziu83
Da, va scadea putin stabilitatea in curbe, vei avea o masina putin mai agila, nu cu mult, volanul va merge mai usor. Diferente semnificative nu vei simti. Singurul castig va fi ca gropile vor fi atenuate putin mai mult, nu cine stie ce. Suspensia nu se protejeaza din cauciucuri, ci din maiestria de a ocoli gropile. Daca e sa-ti crape suspensia de la gropi, iti va crapa oricum, indiferent de ce anvelope ai pe masina. Chestia cu gropile e relativa, un moment de neatentie iti poate paradi jumatate din suspensie, indiferent daca roata a fost pe 15 sau pe 14.

Concluzie: daca te dau banii afara din casa si vrei sa castigi un "pic" de confort fa-o. In rest NU SE MERITA CE VREI TU.
Mai degraba (daca nu ai deja) te-ai orienta spre un set de anvelope de iarna+jantele aferente, tot pe 15, sunt MULT MAI UTILE.
michirec
Eu am jante de 14 si as vrea sa trec la 15 odata cu trecerea la gume de vara....sunt probleme cu viteza si distanta reala inregistrata pe kilometraj? creste garda la sol? consuma mai mult?
octav_
@michirec
In primul rand ce masina conduci? Banuiesc ca un Symbol din moment ce ai jante pe 14'', nu? M-a tentat si pe mine anul trecut sa trec pe 15'', insa am auzit diverse contra-argumente: creste consumul, nu am trecut in talon decat 14''...
movy
jantele pe 14 pentru Clio Bicorp (tabla sau aliaj) au dimensiunea de :

5.5X14 60 100X4 ET 36 ????
google
Eu am cauciucuri de iarna 175/65/14 cu jante de tabla si cauciucuri de vara 185/55/15 cu jante de aliaj. Diferente intre ele nu am simtit vis-a-vis de consum sau agilitate. Am pus jante de tabla si cauciucuri mai inguste iarna deoarece in caz de lovire jantele se pot repara mai usor iar cauciucurile mai inguste ma ajuta sa trec mai bine prin zapada.
In ceea ce priveste talonul, este o diferenta de 1 cm intre ele (65% din 175 fata de 55% din 185) dar, per total, diametrele celor doua roti sunt aproape identice => nu se modifica garda la sol si diferentele date de vitezometru sunt nesemnificative. Pentru a verifica diferentele intre talon, diametru, circumferinta si indicatia vitezometrului aveti link-ul asta.
diesel_power
Imi cer scuze daca pun o intrebare triviala pt unii, sau un pic offtopic, dar as vrea sa stiu si eu ce reprezinta toate aceste dimensiuni, spre exemplu la : 175/65/R14...
Eu stiam ca 175 reprezinta circumferinta in cm, 14 latimea in cm iar 65 e ceva legat de balon.... ma poate corecta/lamuri cineva ?
octav_
175 este latimea suprafetei de contact cu solul, 65 este distanta de la janta la extremitatea anvelopei, iar 14" este diametrul jantei in inch.
diesel_power
si presupun ca 175 si 65 sunt in mm.
google
175/65/14 =
1. 175 reprezinta latimea cauciucului in mm.
2. 65 reprezinta talonul (inaltimea cauciucului) si este 65 % din 175 tot in mm.
3. 14 reprezinta diametrul jantei si este exprimat in inches (1 inches = 25,4 mm)
Mai multe informatii despre dimensiuni si notatii aveti aici.
movy
Si pana la urma sunt diferente majore de confort intre cele doua anvelope? asta pentru cei care au mers cu amandoua jantele.
3xtreme
Hai ca va povestesc si eu ceva.
E o mare diferenta intre cele doua tipuri. Nu de confort sau de consum. Adica nu asta vreau sa zic.
Am facut o pana in urma cu cateva zile, pe A1, intr-o groapa - janta patrata, cauciuc taiat de janta. Allianz a refuzat sa inlocuiasca cauciucul, ca as fi fost eu de vina, ca nu s-a spart din impact. Ma rog, suntem in tratative in continuare, dar mie imi trebuia cauciuc. Fratilor, e o diferenta de la 1 la 2 intre cauciucurile pe 14 si cele de pe masina. Adica daca erau si ele 186/65, era altceva, dar cu 55-ul asta, sare pretul de te rupe. Plus ca nu le gasesti peste tot.
Asa ca, da, e o mare diferenta intre 175 si 185.
Parerea mea, hac!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.