Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme distributie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
sylvester
Salutare!
Intru si eu in randul meganistilor cu probleme.Ieri am facut revizia de 2 ani (17000 km) la serus.i-am atras atentia baiatului care s-a ocupat de masina ca motorul nu merge "rotund"...nush cum sa explic. (asta dupa ce m-am plans si in garantie cand masina avea vreo 2000 km si m-au vrajit ca este absolut in regula.) mad.gif mad.gif In fine..m-au programat peste o saptamana ca sa-mi de-a jos distributia si pompa de apa. Mi-au spus ca lucrarea va fi in jur de 10 milioane sad.gif

masina se manifeste destul de ciudat.pornesc motoru..si dupa ~10 min de functionare cand ajunge la temperatura normala scoate un sunet ciudat (numai la relanti...daca o turez nu se mai aude)

La service au dat cureaua de la alternator jos ca au sperat sa fie de la ea...dar zgomotul persista)
cipman
1. Motorul nu merge "rotund" (are intreruperi/bataieli/neuniformitati in rotatie) sau nu se aude "rotund"?
2. Se aude mai tare daca ridici capota sau il poti individualiza mai bine din masina?

Poti sa-l descrii mai bine zgomotul sau sa-l asemuiesti cu ceva?
Pana sa te duci la service poti face o inregistrare a zgomotului, ca sa auzim si noi cum face?
sylvester
Zgomotul se poate identifica lejer si din masina cu muzica pornita la volumul 9-10 dar si daca ridic capota.sincer imi este foarte greu sa dau un exemplu cum se aude.Sambata o sa incerc sa fac o inregistrare!intreruperi nu are ...dar pentru prima oara cand m-am intors de la service am simtit si niste bataieli.i-am auzit ca vorbeau ceva de reglatul relantiului...deci probabil de-acolo se trag batelile.Cert e ca pana in revizie nu le-am simtit.
sylvester
Sambata ma duc sa fac o constatare la un alt service (non-reno)!Va tin la curent.
caciu
Salutare.Eu am avut o problema asemanatoare,dupa ce se incalzea motorul se auzea un "uruit".Aveam 13k si mi-au schimbat chit distributie fara pompa de apa.O perioada nu s-a mai auzit,apoi cam dupa 3k din nou.Daca iti schimba chitul stai langa ei sa-ti regleze tensiunea curelei.Au un dispozitiv special de masurare a tensiunii in curea.Nu am stiut de aceea mi-a aparut iar zgomotul.Am fost in alt service(nu renualt) si au gasit cureaua prea stransa,au slabit-o si nu mai am acel zgomot.






Megane Sedan II,Privilege,1,6-16V,climatronic,2003
cipman
Zgomotul curelei este, intr-adevar, un zgomot mai aparte, se recunoaste mai usor.
Am cateva intrebari:

1. Cam in ce anotimp au aparut zgomotele (ambele)? Era frig, cald, anotimp ploios, dupa un ger puternic? Daca iti mai aduci aminte...
2. Schimbarea curelei a fost efectuata in termenul de garantie?
3. Cat a trecut, ca timp, intre schimbarea curelei si reaparitia zgomotului?
4. Cam in jurul carei turatii era mai pregnant zgomotul (1800-2000?) si cam in ce conditii (mers in gol, la schimbarea treptelor, in sarcina, tot timpul)?
caciu
1. Vara
2. In garantie
3. Dupa nici 3000 km(trei luni).
4. Pornesc dimineata motorul sau dupa o perioada mai lunga de stat,deci s-a racit,merg prin oras si cand sosesc acasa la ralanti,deci motorul cald, se aude acest "uruit".





Megane Sedan II,Privilege,1,6-16v,climatronic,in asteptare Megane sedan II facelift cu motor 2l 16v,climatronic,Privilege
cipman
Ok. Merci. Am alipit eu mesajele.
De obicei zgomotul curelei de distributie este amplificat pe o anumita plaja de turatii care difera de cea de ralanti (cam cat precizam eu mai sus). E ca o intrare in rezonanta. In fine, n-are importanta. Bine ca s-a rezolvat. O tensiune prea mare in curea, in afara de zgomot, ar fi condus la uzura prematura a rolelor si pompei de apa.

Sincer sa fiu, nu-mi prea explic cauza, doar n-au intrat curelele la apa. De obicei se intampla exact invers: cand se schimba cureaua face putin zgomot, care se diminueaza si dispare in 1-3000 de km, pana apuca sa se rodeze putin. Daca ar fi sa leg cele doua evenimente, asa m-as gandi: ca s-au scurtat curelele putin (au lucrat termic - stiu, pare absurd) sau s-au format depuneri pe fulia si pinioanele dintate sau/si pe role. E mai putin probabil sa nu-ti fi intins cureaua corect la prima schimbare ca ar fi facut de la inceput, nu dupa 3.000 km. Ma rog, ma mai gandesc.

Si tot mai am o intrebare (scuze smile.gif): cati km si cat timp a trecut de la ultima reintindere a curelei?

Vezi ca semnatura se completeaza la My Controls (in dreapta sus pe pagina) > Edit Signature (in meniul din stanga) > scrii in caseta ce trebuie > click pe Update my Signature.
Faci o singura data asta si va aparea automat de fiecare data de atunci incolo.


caciu
De la ultima intindere(de fapt slabire) cam 1000 km.Si eu la fel am zis ca normal este ca,cureaua(scuzati cacofonia)sa se lase.Oricum nu mai cum sa vad cum merge peste sa zic alti 1000 km ptr ca am vandut-o si astept MII facelift cu motorul de 2 litri.
sylvester
QUOTE
4. Cam in jurul carei turatii era mai pregnant zgomotul (1800-2000?) si cam in ce conditii (mers in gol, la schimbarea treptelor, in sarcina, tot timpul)?


zgomtul este foarte sesizabil la relanti.daca turez putin motorul nu se mai simte.oricum indeplineste toate conditiile pe care le-a spus caciu.

@caciu cat a dus toata reparatia...si la ce service ai facut-o?
caciu
Nu am platit eram inca in garantie.In Constanta.
ccristian
Mi s-a intamplat si mie intr-o zi sa aud un zgomot ciudat la relanti. Imi amintesc ca am dat muzica mai incet cand stateam la semafor, m-am dat jos, si culmea, de afara nu se auzea nimic dubios. La urmatorul semafor s-a auzit la fel si tin minte ca i-am dat un pic de vant unde am putut gandindu-ma sa ii "desfund narile" smile.gif. Dupa aia (nu neaparat fix dupa forja) nu am mai auzit zgomotul asta ciudat.

Ca sa incerc sa il descriu: se auzea doar la relanti, daca piscam un pic pedala disparea, era ca un fel de sunet rezonant, era destul de infundat, nu parea sa fie ceva metalic, scrasnit, frecat sau mai stiu eu cum. Dupa cum am spus, dupa vreo 3 semafoare nu s-a mai reprodus.
SorinN
QUOTE(cipman @ Mar 23 2006, 03:45 PM)
Sincer sa fiu, nu-mi prea explic cauza, doar n-au intrat curelele la apa. De obicei se intampla exact invers: cand se schimba cureaua face putin zgomot, care se diminueaza si dispare in 1-3000 de km, pana apuca sa se rodeze putin. Daca ar fi sa leg cele doua evenimente, asa m-as gandi: ca s-au scurtat curelele putin (au lucrat termic - stiu, pare absurd) sau s-au format depuneri pe fulia si pinioanele dintate sau/si pe role. E mai putin probabil sa nu-ti fi intins cureaua corect la prima schimbare ca ar fi facut de la inceput, nu dupa 3.000 km. Ma rog, ma mai gandesc.
*


Sau, mai e o varianta, ca in cei 3000 de km, ceva din tot ansamblul distributiei sa se fi uzat din cauza intinderii curelei si odata cu slabirea acesteia sa dispra... doar zgomotul.
sorin
Si eu am avut aceeasi problema,care de fapt nu este o problema cel putin asa spun mecanicii.
Ajungeam acasa si inainte de a opri motorul auzeam un fel de frecare ca si de curea dar mergea rotund ca si motorul.Am mers la ei si au zis ca este normal intinzatorul fiind facut dintr-un aliaj care isi mareste volumul la caldura deci apasa mai puternic pe curea.
Ca sa ma si lamuresc singur au spus sa ascult cand pornesc motorul rece,intradevar nu se aude nimic,deci nu este o problema.
sylvester
mda...am fost azi la un service si nu prea am fost lamurit.Oricum mecanicii au zis ca este foatre posibil sa fie pompa de apa (ceea ce am inteles ca e foarte costisitoare).Ma voi duce marti sa o desfaca distribuita+pompa de apa sad.gif .A fost o faza aiurea ca dupa ce am bagat masina in service nu mai huruia motoru.A trebuit sa merg vreo 20 km ca sa il incalzesc.
SNORKY
La megane 16v, tensiunea curelei nu se masoara cu aparate speciale. rola intinzatoare este automata. daca se monteaza corect, va fi ok si pe viitor
sylvester
ufff...gata,rasuflu usurat!Am rezolvat-o!!Am schimbat cureaua si rolele!nu se mai aude nimic.
bogdan1978buc
Ai schimbat toate astea la 17k km? Cand ma gandesc ca am aproape 10k km si ca vreau sa ma plimb cu ea prin lume, poate ma lasa naibii pe undeva pe drum sad.gif Ce trebuie sa iau dupa mine ca sa nu am probleme cu service-urile straine? Cam cati bani e bine sa am dati deoparte, si cat de repede se misca baietii occidentali? Adica exista riscul sa astepti cateva saptamani dupa niste piese?
Singura mea speranta este ca subforumul tutoriale sa fie updatat, chiar daca defectele prezentate sunt relativ minore ( pentru unii, in anumite cazuri, pot fi critice ), ca ala este biblia noastra smile.gif
CristiX
Intrebare de 2 bani biggrin.gif : daca se rupe cureaua in mers la un M1 din 2001, 1,6 16v cat de naspa e? Adica mai pe larg ce se intampla si care ar fi costurile ulterioare?
rac
Cel putin niste supape deformate o sa ai si se poate si mai rau! excl.gif
CristiX
Doar atat?tongue.gif
Laurentiu30
Am si eu o nelamurire. Masina mea este din 2002 si are 41000 km. Stiu ca distributia se face la 60000km sau 4 ani. Credeti ca este foarte urgent sa o schimb acum sau as mai putea merge linistit pana la 60000km?
Va multumesc
CristiX
Eu zic ca da, mai merge cel putin 10.000km. Daca o schimbi sa-mi zici si mie cat te-a costat toata afacerea.
Bafta
cipman
Cu alte cuvinte, intrebarea este daca sa risti sau nu. Adica sa transformi regula "60.000 de km sau 4 ani" in "60.000 de km sau cand fac 60.000 de km". laugh.gif
Ultimul "istet" de care stiu ca a facut asa e chiar cumnatul meu, vara asta: era cu 15k km sub barem si cu cateva luni peste termen. Baremuri pt. Romania, nu pt. alte tari. Nu cu un Renault ci cu una din renumitele "marci germane". Si avea piesele pe raft, acasa. Era in concediu chiar in tara natala a masinii. Costuri: 4 zile si 1200 de Euro.
Mai degraba risti la nr. de km decat la timp. Dar cel mai bine e sa nu risti deloc.
bogdan20
Uite eu am sa risc si mai mult.Masina mea din 2002 si am 25000 de km si n-am de gand sa schimb prea curand distributia.Cel putin pana la 45000 nu ma ating de ea.Nu scoate nici un zgomot suspect prin urmare am sa o las asa.
Da de ce ar fi timpul mai important de cat km?Si daca ar fi sa facem un sondaj nu cred ca ar fi cazuri in care distributia sa fi picat la cineva din cauza timpului.
sylvester
dar eu care am schimbat distributia la 14000 km si 2 ani....cand o mai schimb acum?
cipman
bogdan20:
Risca-te. Ca doar o faci pe banii tai.
De cele mai multe ori singurul zgomot suspect il vei auzi abia dupa ce s-a rupt cureaua. Sunt sanse sa auzi rulmentul intinzatorului daca acesta da sa se gripeze sau are uzura mare. Dar e putin probabil (desi mie mi s-a intamplat odata, noroc cu auzul fin tongue.gif).
Timpul e mai important din cauza imbatranirii curelei. Mergi sau nu mergi cu masina, cureaua imbatraneste. Se mai aduga factori climaterici, nr. de porniri de la rece, configuratia motorului (nr. de pinioane, marimea lor, ce antreneaza), pe unde mergi cu masina (praf), turatia de putere maxima a motorului s.a.
Cel mai mare interval de timp recomandat de constructor (de care stiu eu) e dat pt. un oarecare autoturism Honda in SUA: 7 ani si 105.000 km. Asta numai daca temp. nu scade sub -7C iarna si nu creste peste 38C vara (nu e vorba de temperatura oficiala luata la umbra, ci cea de exploatare efectiva - pe asfalt la 1/2 metru!), cazuri in care periodicitate scade la 60.000 si 4 ani. In general vorbind nu prea exista cazuri in care constructorul sa recomande o periodicitate mai mare de 5 ani. Iar numarul de kilometri e mai mare pentru ca si viteza medie e mai mare. Noi, care avem doar 200 de km de autostrada, dintre care 100 ca vai mama lor, de unde atata viteza medie mare?
Perioadele astea sunt deduse statistic. Fiecare ansamblu motor+masina+sofer+conditiil de exploatare poate sa cada pe statistica sau pe langa statisitica. Cine vrea sa riste nu are decat s-o faca. Barem sa stie ce risca, sa nu spuna ca nu a stiut.

sylvester: peste 60.000 sau 4 ani de ultima schimbare. adica pana faci 74.000 sau 4 ani de la eveniment. mai degraba la 4 ani dupa cat ai mers pana acuma.
CristiX
Offtopic, poate sa-mi zica cineva cat ajunge (ca pret) un kit de distributie? Nu neaparat cel de la RENAULT! Multam!
Si inca o intrebare, masina mea (SH) are 72.000km, am luat-o cu 69000km iar tipul de la care am luat-o mi-a zis ca sigur e schimbata distributia (si el a luat-o de la cineva cand avea masina cam 62.000), cum pot sa-mi dau seama daca a fost schimbata sau nu, pt. ca am un zgomot (doar uneori) de curele (se aude numai la relanti) iar cand am fost in service aia au dat jos cureaua de la alternator si ei ar fi zis ca zgomotu se tot aude si fara cureaua de la alternator. Cica e posibil sa fie cureaua de distributie, dar si aici e cu dus intors, ba ca e prea slaba, ba ca e prea stransa... adevarul e ca se aude numai dupa ce se incalzeste motorul si nu tot tipul, are cineva vreo idee?
Multumesc
sylvester
pai tu ai exact aceeasi problema ca cea descrisa de mine. Citeste topicul de la inceput si o sa vezi despre ce este vorba! Pe mine ma dus toata distractia la vreo 8 milioane..
Valentin P
Salut,

Problema cu fasaitul,cu zgomotul de curea o am si eu cred ca de cand am luat-o.

Am crezut ca e motorul strans si ca dupa un timp o sa se lase.Acum am 14k km si tot asa face.

La ralanti dupa ce se incalzeste, se aude un zgomot pregnant de curea, rola intinzatoare ce dracu o fi.

Acum vreo 6 luni cand am intrebat prima oara de chestia asta la Ipso Otopeni, un desptept mi-a zis ca asa e normal, ca sunt multe role pe acolo si de aia face.Raspuns de inginer de service Reno.

M-am programat luni la Mach1 pt constatare.

Numai bine,
sylvester
pai toti desteptii spun asa pana iese masina din garantie! Cand a iesit a mea au inceput sa spuna ca am problema..si costa ceva reparatia ei!! mad.gif
cipman
Nu e chiar asa. Un service renault nu are nici un interes sa nu-ti faca vreo interventie in perioada de garantie. Ei isi iau banii oricum, fie de la client fie de la renault. Pe de alta parte, orice defect reclamat (in scris!!!) in perioada de garantie si nediagnosticat sau nerezolvat pana la expirarea perioadei se rezolva fara costuri si postgarantie. Exemple pe forum cate vrei.
Am mai scris chestia asta pe forum.

Valentin P
Am fost ieri pt. constatare la Mach1 Sofitel si s-au convins ca intreadevar am un zgomot pe la curele;m-au programat vineri pt interventie , sa dea totul jos sa vada de unde e.

Intrebarea mea pt voi:daca descopera vreo rola bulita, atunci cand pun curea de distributie la loc trebuie sa puna un kit nou nu? Sau o pun tot pe aia veche?

Merci,
Valentin P
Chiar nu stie nimeni daca trebuie kit nou de distributie??? ohmy.gif
cipman
Pai daca o sa gaseasca o rola defecta cum s-o puna la loc tot p-aia?
Daca-ti umbla la distributie o sa-ti puna kit nou.

Valentin P
Gata mi-au schimbat kitul de distributie la Mach1.Mecanivul zicea ca e cureua prea stransa si sa o slabeasca un pic dar eu n-am riscat nimic si am cerut schimbarea intregului kit in garantie.

In 2,5 ore a terminat si se pare ca nu mai huruie;mai vedem in continuare.

Oricum mi-a placut de cei de la Mach1 ca s-au miscat natural.
CristiX
Despre cat te-a costat si ce anume (mai exact) ai schimbat poti sa ne spui ceva?
Valentin P
Masina e in garantie pana in mai 2007, asa ca nu am platit nimic;a schimbat cureaua de distr, de accesorii si rolele aferente.
ycm
Salut

Vreau sa va intreb daca zgomotul asta de care vorbiti il face si cu motorul turat in gol pe la 1800- 2000 de rot/min
cipman
Face oricum l-ai aduce la 1800-2000 rot/min: in gol, in sarcina, in frana de motor, tras, impins. Chiar si la manivela daca ai avea cum ... tongue.gif.
ycm
cipman ai o inregistrare al zgomotului?
Poti sa-mi spui daca se aude din masina si cu cd-ul dat drumul?
mesi mult

la mine se aude numai cand accelerez in gol . la relanti nu se aude.

poate se aude si in mers la tur de 1800-2000 dar nu se aude in masina
cipman
Daca vrei sa auzi ceva la masina atunci opreste muzica, inchide geamurile, opreste climatizarea si da pasagerii jos din masina. Pai tu cu muzica vrei sa auzi ceva?
Gasesti o inregistrare, nu prea stralucita, la http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=56621 .
Foarte rar se aude la ralanti. 1800-2000 rot/min e regimul cel mai probabil.
Asta daca e vorba de aceasi sursa a zgomotului. Poate la tine e vorba de altceva. Fa si tu o inregistrare (cat mai buna) si-om mai vedea.
verzuiul
Am fost la verificarea computerizata si nu a iesit nimic.Zgomotul la care face Cipman referire nu s-a mai auzit de atunci.
(probabil ar trebui evidentiata-stearsa zona in care turatia NU e 1900RPM si zgomotul nu se aude in fisierul la care face Cipman referire.Hiriitul se aude destul de clar insa cind ajung la turatia respectiva in test.mp3)
geo.meg
Tot cautand pe forum acest topic , am realizat dupa ce am citit si ascultat inregistrarea audio ca si eu dupa ce abia am iesit din garatie cu Meganul se manifesta din ce in ce mai puternic un zgomot de curea(huruit) la relantiu dar si in turatii ,mai ales pana in 2500 rot ,numai cand motorul este cald mad.gif .

Acum intreb si eu ca deja am inceput sa-mi fac bugetul , cu ce sa incep :

1. sa fac constatarea intr-un service reno sau non- reno ?
2.se poate cumpara kitul de distributie si curelele aferente dintr-un magazin non reno ?
3. ce service non-reno imi recomandati pentru schimbarea kitului de distr si a curelelor pentru a scapa de acest zgomot ?

Poate o sa va speriati dar io am mai auzit acest zgomot si anul trecut prin vara dar parca nu era asa puternic sau o fi un zgomot normal !.
Am sa atasez si o inregistrare .

Cu Meganul am 15.000 km , iar kitul de distribuite are 13.000 km de cand a fost schimbat in garantie acum 2 ani datorita unui semering care pierdea ulei .

Orice sfat este bine venit . sad.gif

Multumesc anticipat .

traffictours
Poti sa-i faci constatare la orice service unde cunosti pe cineva si piesele e recomandabil sa le iei tot de acolo, chiar daca e ceva mai scump, asa ai garantie pe lucrare si daca Doamne fereste ceva nu e in regula, nu mai pot sa dea vina unul pe altul(service vs furnizor de piese). Daca nu cunosti vreun service, atunci du-te la Renault, dar atentie ca e mult mai scump(dar esti si sigur ca treaba iese bine).
C a t a l i n
Mi se pare prematur să te gândești la kitul de distribuție...Are doar 13.000 km după cum spui...

E bine să faci o constatare cât mai exactă înainte, deși cred că va fi foarte dificil, având în vedere "priceperea" celor din service, și faptul că nu mai ai garanție, deci au tot interesul să te încaseze pentru schimbarea oricăror piese le trec lor prin cap...
adip
geo.meg: Daca ai iesit din garantie sansele de a-ti schimba juma' de masina in service-urile reno sunt foarte mari. Ce poti face totusi e sa mergi in orice service (reno/non-reno) cu lectia cat mai bine invatata. Sa stii cam toate cauzele posibile ale zgomotului respectiv deoarece cei din service au tot interesul sa te jupoaie.
Cauta pe forum, parca s-a mai discutat despre zgomote in zona distributiei. Poate fi de ex. fulia de altenator, dar pot fi si altele.
IMNMM (I'm not a motor mechanic)
chr71
Salut!
Am si eu un megane sedan 1.6 16v Privilege achizitionat in dec 07. Pana la momentul actual am facut 7000km. Pana acum am bagat doar benzina 100Carrera de la omv sau petromv. Acum o saptamana am alimentat de 100lei de la Petromv de la Diham iar dupa aceasta am remarcat ca de fiecare data la pornirea motorului la rece se aude un zgomot ciudat. Motorul merge rotund dar zgomotul exista si persista c-am 10 min dupa care dispare. Astazi la pornire s-a auzit din nou si m-am uitat sub masina pe laterala ca sa obs de unde vine, si am remarcat ca este unde intre toba finala si cea de mijloc posibil si de placa care vine peste ea. Cand am ajuns acasa nu am oprit masina si am vrut sa vad daca se mai aude, si binenteles nu se auzea nimic. Peste jumatate de ora am pornit-o iar si binenteles se auzea. Astazi am alimentat din nou de 100lei de la omv Electroaparataj. Acum vreau sa va intreb credeti ca este cazul sa fac o programare in service, sau totul este de la benzina si probabil va disparea in timp. Pana acum nu am mai patit asa ceva. Vreau pareri pt ca week viitor plec in concediu si sa stiu ce sa fac.
19vik
QUOTE(chr71 @ 26 Jul 2008, 21:43)
am remarcat ca este unde intre toba finala si cea de mijloc posibil si de placa care vine peste ea.

"Placa" aia e scutul termic, o tabla de aluminiu destul de maleabila. Posibil sa fi atins ceva pe dedesubt si sa fi deformat scutul astfel incat atinge evacuarea. Se aude in general la motorul rece, pentru ca atunci trepidatiile motorului si evacuarii sunt mai mari. Trebuie sa pui masina pe un elevator sau canal si sa inspectezi zona. Daca ai scutul lovit se vede si se poate remedia usor, indepartand-ul cu mana de tubulatura evacuarii.
ccoossttii
Salutare.
Am un megane 2 1.6 16 v din 2005 si as crea sa stiu unde anume pe volanta este punctul mort ( am demontat senzorul de volanta si nu stiu unde e exact). Va multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.