VladSoare
6 Mar 2006, 09:05
Amigos, Froggie al meu e bolnav. I-a crapat un burduf de planetara si n-am stiut, iar acum s-a dus capul de planetara.
Problema e ca la Augsburg n-au gasit in catalog decit planetara intreaga, si numai originala. 1200 de lei.
Spuneti-mi si mie, daca stiti:
1. Am vreo sansa sa gasesc undeva numai capul de planetara? Chiar daca Renault nu-l da separat, poate or exista ceva producatori independenti...
2. In cazul in care capul pur si simplu nu se poate inlocui separat, intrebarea de mai sus ramine valabila: se gasesc pe undeva planetare non-Renault?
Thanks.
cmandrei
6 Mar 2006, 11:03
Am mai sunat si eu pe la unul altul ... se pare ca exista ... sau cel putin se poate aduce ... voi posta si preturi si firme azi (sper) ... dar ai uitat sa ne spui care planetara ? stanga sau dreapta ?
VladSoare
6 Mar 2006, 11:06
Dreapta.
Am trimis și eu niște mail-uri pe la diverși importatori pe care i-am găsit pe Google. Să vedem dacă răspunde vreunul...
Mersi.
cmandrei
6 Mar 2006, 11:32
Vlad ai noroc ... 435 RON (TVA inclus) ...
aici ... telefon magazin ... Costin ... o pot aduce azi in 2 ore de la comanda ferma/avans ... bd. constructorilor 26 (Crangasi).
VladSoare
6 Mar 2006, 12:11
Mersi, Andrei, dar ceva nu se potrivește.
Tocmai am sunat la magazin și mi-au zis că nu au cap de planetară, iar planetară întreagă îmi aduc în 7 zile la 22 de milioane!!! Nu originală, ci producator independent! Nu vreau să știu cît mi-ar lua pentru una originală...
Sau poate ar fi trebuit să-i spun că sun din partea ta?
cmandrei
6 Mar 2006, 12:38
M-ai terminat cu faza asta ... eu am vorbit cu omul ala la telefon ... nu il cunosc nu ma cunoaste ... la naiba ... mai sun odata ...
cmandrei
6 Mar 2006, 12:43
Vlad nu stiu unde ai sunat ... dar acum 30sec. am inchis telefonul ->
Rune piese auto: 220.20.75, 221.71.16 - Costin (cere cu el - zi daca vrei ca a mai sunat un coleg acum vreo xx minute)
Bd. Constructorilor 26 (Crangasi)
la pretul la care am spus eu ... toata planetara dreapta pentru clio symbol 1.4 8V cu abs ... pe stoc azi la pretul scris mai sus ...
VladSoare
6 Mar 2006, 12:47
Da, acolo am sunat, la primul număr, doar că n-am cerut cu Costin.
În fine, mă duc direct la magazin cu banii și le zic că am vorbit la telefon cu Costin.
Mersi.
De unde e firma ?? Din Bucuresti ??? Si mie imi trebuie pt al meu Clio Sport la planetara dreapta tot partea din interior a planetarei(cea dinspre cutie). Originala ma costa 12.000.000 lei..originala...de la dealer. Ia sa dau un telef sa vad cat ma costa ,,jucaria'' !
VladSoare
6 Mar 2006, 14:56
Mersi mult de tot, Andrei.
Fost, plătit avans. Probabil că mîine dimineață mă duc după ea.
Ne-ar trebui un emoticon cu o halbă de bere, cum au pe Autoshow.
rttt_gia
6 Mar 2006, 16:49
Vlad, la Serus am luat planetara cu 9.4 milioane, dupa un discount (dupa ce m-am plans putin ca e mult
)
bafta oricum
VladSoare
6 Mar 2006, 17:05
Față de 4,3 tot mult e.
Eu sînt ofticat pe tîlharii de la Renault pentru că nu dau capul de planetară separat. Mama lor de nesimțiți... Schimbi juma' de mașină pentru orice fleac...
Și la Ford am pățit la fel: am schimbat caseta de direcție pentru un amărît de simering...
Nesimțirea asta mă enervează mai mult decît prețurile umflate.
În fine, Ende gut, Alles gut. Mă duc mîine dimineață s-o iau și poate ajung în weekend pe la Augsburg s-o montez...
cmandrei
6 Mar 2006, 18:51
Cu placere Vlad ... acum no' nu vreau sa te stresez dar sper sa se si potriveasca (am patit chestii din astea ... cod identic totul cool dar nu e buna) ... si daca merge e perfect ... bafta
P.S. sa nu uiti sa ne spui daca totul a mers ok, si poate reusesti sa faci si niste poze cu cea veche "stricata" si cea noua buna si stralucitoare
cmandrei
14 Mar 2006, 15:41
Vlad ... nu ne-ai spus daca totul a fost ok ... cat a costat schimbul ... etc. ?
VladSoare
10 Apr 2006, 10:47
Abia sîmbăta asta am ajuns la Augsburg pentru schimbul de planetară. A mers foarte repede. 40 de minute schimbul, 20 de minute facturarea și plata.
99 de lei.
Planetara s-a potrivit perfect, cu sigura deosebire că arată puțin diferit de cea originală. Am făcut o poză cu planetara veche, în care se vede un inel pe care planetara nouă nu-l are. Nu știu ce este și ce rol are și nu știu de ce asta nouă nu-l mai are. Sînt chiar curios dacă știți voi ce e chestia asta. În rest arăta identic și s-a potrivit la fix.
Am făcut o poză și cu crăpătura din burduf. Nu pare prea mare. Nasol, o crăpătură atît de mică, care poate trece ușor neobservată (cum s-a și întîmplat în cazul meu, de altfel), să ducă la distrugerea planetarei. Ce naiba, chiar atît de sensibile sînt? Două-trei fire de praf și gata, kaputt?
Cînd am timp o să desfac burduful să văd ce s-a întîmplat înăuntru.
cmandrei
10 Apr 2006, 10:58
Bravos Vlad ... ciudata crapatura la burduf ... pare a fi o taietura ... [eu l-am taiat odata in niste buruieni mari peste care am trecut cu R5 ... nu stiu cum au reusit sa-l taie dar no ... ] ... cat despre chestia aia de pe planetara
n-am mai vazut asa ceva niciodata ...
VladSoare
10 Apr 2006, 11:51
Probabil că l-oi fi atins de ceva, că am mai mers pe drumuri de pamînt cu șanțuri și e posibil să fi trecut cu roata prea aproape de marginea șanțului, pe interior. E posibil. N-am fost prea atent la chestia asta pînă acum. Dar de-acum o să fiu.
Dar mi se pare mult prea sensibilă, să se strice numai din cauză că a crăpat puțin burduful și a intrat un pic de praf. Din ce e făcut capul ăla de planetară, din mămăligă?
Nu mă refer la Clio, ci la orice mașină, că la toate e aceeași poveste: burduf crăpat => planetară kaputt.
Puntea rigidă rulz!
Inelul ăla probabil că-l ai și tu, că e aceeași mașină și din aceeași perioadă.
Dar la ce folosește... beats me.
cmandrei
10 Apr 2006, 14:55
Probabil ca-l am si eu dar nu m-am uitat la asta la planetare
...
Ehh planetara aia nu s-a stricat in 7 zile clar ... probabil ca s-a taiat acum cateva luni ... a curs vaselina (mai speciala ea dar tot curge cand se incalzeste) ... si porma gata ...
raszvan
11 Apr 2006, 23:09
Burdufele astea sunt f. solicitate in viraje si mai ales atunci cand lasam masina stationata cu rotile virate la maxim (in cartea tehnica de la solentza chiar am citit ca nu-i recomandat asta). Vedeti ca burduful dinspre cutia de viteze nu prea se strica.
Este mult pana crapa, apoi gaura se poate extinde la fiecare viraj. Vaselina dispare repede, din cauza fortei centrifuge... intra praf si gata planetara!
Deci, este bine sa nu asteptam revizia pt. a verifica dracoveniile aste de burdufe. Se pot verifica in 3 min la o vulcanizare.
Inelul de pe planetara originala cred ca are rol de echilibrare...zic si eu
VladSoare
12 Apr 2006, 07:54
S-ar putea să aibă rol de echilibrare, să fie un fel de contragreutate. Nu mi-a dat prin cap să le cîntăresc pe amîndouă să văd dacă e vreo diferență. Oricum, asta nouă merge perfect, iar zgomotul și vibrațiile au dispărut complet.
Pe aia veche o să încerc s-o recondiționez și s-o țin de rezervă, just in case.
Mașina n-o las niciodată cu roțile bracate, pentru simplul motiv că arată urît. Atunci cînd se întîmplă să calculez greșit numărul de ture de volan și să rămînă roțile strîmbe, mă urc din nou în mașină și le îndrept.
Cînd am fost la constatare, mecanicul care a verificat toate articulațiile mi-a zis să fiu foarte atent la burduful dinspre cutie al planetarei din stînga. Mi-a zis că planetara din stînga este diferită de cea din dreapta, iar burduful ei dinspre interior ar fi plin nu cu vaselină, ci cu ulei din cutie, iar dacă crapă pierd uleiul din cutie.
Așa o fi?
Oricum, de-acum încolo o să stau cu ochii pe burdufuri ca pe butelie.
cmandrei
12 Apr 2006, 08:49
Si eu stiu ca asa este ... adica burduful dispre cutie al planetarei din stanga este plin cu ulei din cutie ... (ehhh nu tre' sa stai cu ochii pe burdufe ... sa te mai uiti pe sub masina 1 data pe saptamana si cam atat ... ca se vede imediat daca picura ceva)
MiniMe
30 Oct 2006, 18:50
Cine stie va rog de unde pot procura o planetara lunga pe dreapta pt. un Clio II Bicorp 1.5d cu abs si la un pret care sa nu depaseasca limitele bunului simt?
Am gasit, poveste lunga....dupa ce am achizitionat una (fiind cautata dupa datele din talon) de 4 mil am dus masina la service sa o schimb si surpriza mare, nu se potrivea!!
Au cautat cu date suplimentare (de pe placuta ovala) si mi-au inlocuit-o.....am piesa originala Renault de 10 mil acum, am schimbat-o in cateva minute, merge struna
!
billabong
8 Nov 2007, 08:47
La o utilizare normala a masinii.....cam cate mii de km tin planetarele la un clio pe benzina? Adresez intrebarea pentru ca parca incep simptomele
cmandrei
8 Nov 2007, 09:16
Nimeni nu poate sa iti spuna asa ceva
... poate cei din fabrica ... oricum depinde ce intelege fiecare prin "utilizare normala" ... ce simptome ?
billabong
8 Nov 2007, 11:03
ca simptome....in viraje mai margi gen 90grade (interserectie) se simte un mic huruit (nu ca la dacia 1300).Desi burdufele de pe plantara nu sunt crapate...dar poate nu o fi de la planetare cine stie...
dumiDude
8 Nov 2007, 14:07
Unde se afla sevice ul asta ausburg ca eu nu gasesc pe google?
Si eu am o problema identica cu burduful dar mecanicul mi-a zis ca mai pot merge
oricum caut sa l schimb cat mai rpd!
PS: se lucreaza bine la ausburg ca mai vreau sa schimb bileletele si sa fac geometria? pot sta langa masina cand lucreaza baietii?
cmandrei
8 Nov 2007, 14:12
dumiDude
8 Nov 2007, 17:46
ms andrei
Despre service poti sa mi spui ceva?
cmandrei
8 Nov 2007, 17:49
Nu am fost niciodata la ei si nu am cumparat nimic de la ei
{ca nu aveau ce vroiam eu nu de alta} ... trebuie sa astepti ce cineva care a fost pe acolo sa iti poata spuna impresii
@VladSoare
Salut,inelul de pe planetara este pentru echilibrare la viteze mari(ceva asemanator cu echilibrarea la roti cu plumbi).Acest inel preia vibratiile (care apar doar la viteze mai mari) datorate lungimii planetarei.
Esti sigur?!? E cam ciudat, pentru ca daca inelul ala se dezechilibreaza oricat de putin, cred ca la viteze mari poate sa-ti indoaie planetara. Nu vreau sa te contrazic dar mi se pare chiar un pic ciudat pentru ca este foarte greu de echilibrat asa ceva si foarte usor de dezechilibrat. presupunand ca planetara este dezechilibrata adica daca dreapta formata de locul geometric al centrelor de greutate nu coincide cu axul planetarei atunci teoretic devierea se compenseaza prin "excentricitatea" greutatii inelului fata de ax... adicatelea extrem de greu... e mai simplu sa faci planetara bine de la inceput... mai ales ca daca se stramba un pic mi-e groaza sa ma gandesc ce ar putea face inelul ala la viteze mari, caci pare destul de greu... Iar daca cumva planetara necesita o mica corectie dupa ce iese din fabrica, mi se pare mai simplu si mai ieftin sa ii sudeze niste mici greutati (chiar de dimensiunea plumbilor de la roata, sau mai mici). Altceva era daca inelul ala era prins de caroserie si atunci insemna inca un punct de sprijin pentru scurtarea lungimii de flambaj... altfel...
Pai tocmai asta este ideea cu acel inel ,eu am schimbat o planetara(lunga) la un fiat dar meseriasii de mecanici nu au mai montat acel inel ,drept urmare la turatii de peste 2500-3000 se creea o vibratie ciudata in toate caroseria.
Explicatia ulterioara din partea mecanicilor a fost ca vibratiile vin din cauza ca inelul vechi era deteriorat (nu au mai pus nimic) si ca trebuia sa cumpar o planetare cu acel inel.
De aceea acest inel se gaseste doar pe planetarele lungi !
Mda... sincer nu-s convins dar poate asa o fi! Totusi, planetara asta lunga de clio e mai lunga decat cea de dacie? ca la dacie n-am vazut niciodata asa ceva si nici nu cred ca ar avea loc! Sau dacia n-are nevoie ca nu ajunge la viteze prea mari?
lungimea diferita la cele doua planetare_Clio_se datoreaza faptului ca motorul-cutia este asezat transversal CV fiind in lateral ,iar la dacia planetarele sunt cam egale (parca) deoarece motorul-cutia este asezat invers, CV este asezata pe centru.
dumiDude
7 Mar 2008, 20:32
Am o problema cu burduful de la planetara stanga (cea lunga). Am observat ca este spart deoarece este multa vaselina pe el si ceva aruncata pe etrier
La ausburg imi cer pt schimbarea burdufului 170 lei plus burduful. M-am dus la un service din cartier f dotat cu scule elevatoare cel dupa Nitzu Vasile daca il stie cineva (am vazut cand treceam pe acolo ca faceau multe masini straine inclusiv clio), i-am intrebat cat ma costa operatiunea de schimb si am ramas placut surprins ca este doar 80 lei!
Dupa mai multe discutii mecanicul imi spune ca trebuie schimbat si burduful de la cutie pt ca atunci cand scoate planetara asta cica se rupe si trebuie inlocuit... acolo ar mai fi si un semering spunea el, sa mai iau ulei de cutie pt ca va curge in timpul operatiunii..
A mai facut cineva schimbul asta si unde pot sa gasesc burdufurile. Tata mi-a zis ca a gasit la un magzin de piese logan solentza burduful de la roata si ca vine cu vaselina parca 50 lei dar nuj daca se potrivesc! Un provider de piese bune si rezonabil ca preturi puteti sa mi recomandati? Ms
gabygiovanny
7 Mar 2008, 20:44
QUOTE(dumiDude @ 7 Mar 2008, 21:32)
Dupa mai multe discutii mecanicul imi spune ca trebuie schimbat si burduful de la cutie pt ca atunci cand scoate planetara asta cica se rupe si trebuie inlocuit... acolo ar mai fi si un semering spunea el, sa mai iau ulei de cutie pt ca va curge in timpul operatiunii..
adevarat, daca a inceput sa curga vaselina fa operatiunea URGENT ca in maxim o saptamana incepe sa bata si poti sa schimbi capul de planetara
7 Mar 2008, 21:45:QUOTE(billabong @ 8 Nov 2007, 12:03)
ca simptome....in viraje mai margi gen 90grade (interserectie) se simte un mic huruit (nu ca la dacia 1300).Desi burdufele de pe plantara nu sunt crapate...dar poate nu o fi de la planetare cine stie...
se aude o bataieca si ceva scripeti nu huruit
cmandrei
7 Mar 2008, 21:02
Stiam ca cea lunga e cea din dreapta ... doar burduful il schimbi daca nu are planetara deja alte probleme ... poate ti-ar fi ceva mai usor daca ai merge la un service care reconditioneaza planetare ... cred ca ei te pot ajuta daca este cazul si pe parte de reconditionare si cel mai probabil si de burduf ...
dumiDude
7 Mar 2008, 22:22
burduful e spart de asta vara cand mecanicul de la reno serus a observat asta si a zis sa l schimb cat mai curand... dar
nu huruie nu face nimik la viraje pe partea stanga nici dreapta! Oricum incerc sa merg usor cu ea
Ma interesa sa stiu daca se schimba ambele burdufe atunci cand se umbla la unu, in cazul meu cel de la roata. Si un magazin de piese care sa se mai si potriveasca
dumiDude
12 Mar 2008, 22:08
dupa mai multe telefoane am gasit cele mai ieftine la mach1 unde burdufele sunt ambelela 97 lei acum problema este ca nuj daca trebuie sa le schimb pe amandoua. Puteti sa mi dati ceva informatii cei care au mai avut astfel de probleme pt ca s-ar putea sa o schimb cu tata care se mai pricepe sistemul nu e diferit fata de dacie si poate scot burduful de la roata fara sa mai dau planetara jos!
Astept si alte sugestii. Ms
Poti sa schimbi doar burduful spart(parca ala de langa roata ai zis).
Amschimbat eu anul trecut,mi-a dat planetara jos si o sa ai nevoie de
coliere pt ca burduful de langa cutie til scoate intreg dar se strica colierele.
Eu il cunosc pe mecanic de multi ani si am gasit la el.
NU CIRCULA MULT CU BURDUFUL SPART CA O SA UMBLI LA PLANETARA(cine se scumpeste mai mult pagubeste)!!!
vin si io c-o problemuta. la viteze intre 70 si 100 km/h, cand misc volanul spre stanga se aude ceva ca un suierat in partea dreapta fata (tre sa fii foarte atent sa-l auzi). si 2-3 mm daca misc volanul spre stanga se aude acest suierat. cum il indrept la loc, dispare suieratul.
repet: numai cand sucesc volanul spre stanga.
la viteze sub 70 nu mai suiera, iar la peste 100 fie nu suiera fie nu mai aud eu din cauza zgomotului motorului sau al rotilor pe asfalt.
chiar nu-mi dau seama de unde provine suieratul asta. o fi de la roata, o fi de la vant...etc.
dumiDude
24 Mar 2008, 21:35
@croni
L-am schimbat azi la mach1 si a trebuit sa l sparga pe celalat (cine iti piguleste tie colierele sa ti le scoata si asa este relativ ca poate sa ti l scoata nevatamat) Povestea e lunga de ce am ales mach1 in detrimentul celui dupa Nitu Vasile si regret mult dar nu vreau sa fac valva acum. Oricum nu mai calc pe la nici un service reno motivul sunt preturile exorbitant de mari si mana de lucru nu exceleaza.
vladis
26 Mar 2008, 15:32
Aceeasi problema cu un burduf de planetara spart am avut-o si eu.
Dupa ce am auzit cat costa la Mach1, l-am schimbat la cei ce reconditioneaza planetare in Tunari.
Au lucrat ok, mentionez ca nu am schimbat decat burduful de langa roata, cel dinspre motor nu a fost schimbat, si nici nu parea deteriorat cand l-au montat la loc.
Pretul a fost de 50 ron pt burduf (de la ei) si 50 ron montaj.
Sa vedem in viitor cum se comporta, dar eu sunt multumit.
dumiDude
26 Mar 2008, 23:12
unii sunt mai norocosi
sau mai inspirati
drive safe
eu mai am o doleanta cu masina dar asta luna viitoare... bieletele de schimbat geometrie unghi and all that bull shit. Auzi preturi la reno: 3 mil pe bucata de bara (bieleta) si manopera 4 h No Coment!
gasit bieleta 130 ron tot de unde am luat si burduful, Meteor giurgiu. Problema este unde le schimb, am citit pe aici ca sunt niscaiva probleme, nu sta volanul drept... bla bla
Poate cineva sa ma indrume la un service bun eventual la care a schimbat si el bieletele?
sobolan
28 Mar 2008, 16:00
planetarele de SLZ nu cumva sunt identice?
SorinV
30 Mar 2008, 12:49
nu sunt identice. cea de pe dreapta e mai lunga.
dumiDude
30 Mar 2008, 22:23
dar ca dimensiune a burdufurilor sunt identice ???
hitman1234
22 Apr 2009, 12:29
Maine schimb si eu burduful de la planetara stanga de la roata..stay tuned
hitman1234
24 Apr 2009, 17:55
right,deci burduf de la roata de la reno nush cat a costat,burduf de la cutie 50 de ron de la magazin..(nush de ce a fost musai sa-l killareasca p-asta ca era bun,dar in fine)
factura de la reno pt burduf de la roata,manopera si gresat cablu de ambreiaj 213 ron..
nu vreau sa stiu cat costa planetara cu totul..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.