Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Care bujii sint mai bune pentru megane 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
kappa_ii
am fost azi si am cautat bujii pentru motorul 1.6 16v
am gasit 2 tipuri de la bosh
1 modelul normal cu 1 crac la bujie
2 cu 4 craci

a incercat cineva cea cu 4 ?
si daca da sint bune de ceva ?
cipman
De cand au aparut pe la noi, am pus pe masini numai cu bujii cu 4 "craci" (cum zici tu). La Megane n-am incercat ca n-am schimbat inca. Cand le voi schimba tot cu 4 am sa caut.
Au avantajul ca mentin distanta intre electrod si masa mult mai constanta in timp. Ar mai avea si alte avantaje dar sunt neglijabile.
meganusedanu
vezi ca nu se zice buji ci bujii laugh.gif
kappa_ii
k
multumesc pentru corectie
as dori totusi sa stiu care sint mai bune ! avind in vedere ca megan are niste bobine cit un pix !
alte masini au bobine serioase !
cornel_t
La vechiul Megane am incercat si eu cu Bosch, si dupa o zi de chin adica relantiul nu statea de nici o culoare, le-am pus pe alea vechi inapoi; pe urma la service mi-au pus ceva frantzuzesc (nu mai stiu ce marca) cu care nu am avut probleme.
r&d
Pentru Renault, ca si marci folositi cu incredere Eyquem, Champion sau NGK.
Caliatea bujiilor Bosch este f. variabila.
Meghitzanul
am pus pe masina bujii NGK Iridium (2,1 mil setul)

in cazul in care vor fi din nou -25 grade la iarna sper sa vad diferente la pornire dimineata intre bujiile pe care le aveam pe masina si astea tongue.gif
dobro_c
eu acuma mi-am luat NGK (bkr6eix) cu 60ron/buc, cu un crac. singuru motiv pt care le-am ales este ca sunt "made in japan" cool.gif cool.gif cool.gif
nacht
Bai dar ce preturi !!!! 60 RON o bujie ?!?!? Mi se pare cam exagerat oricat ar fi ele de japoneze. Eu am luat bosch cu 10 RON bucata si porneste masina fara ezitare si la +30 si -30.
V A L I
@nacht: sunt bujii "reci" (NGK Iridium) ,de vara din cate stiu eu, care cica iti dau un plus de putere reducand in acelasi timp si consumul. Dincolo costa ~10$ bucata wink.gif
nacht
Stai putin ca sa inteleg: sunt bujii de vara, adica iarna trebuie sa pui altele, de iarna eventual??!!
Vio
Cu threadu' asta mi-ati adus aminte si mie: in 3 ani si 44.000 de km n-am schimbat bujiile niciodata blink.gif ... De mers motorul merge impecabil, toata iarna a pornit la primul buton chiar si pe geruri de -25 de grade, oare ar fi cazul sa o fac totusi preventiv?...
dobro_c
bujiile stock de pe megane sunt garantate 30.000 km... deci ar fi bine sa le schimbi. eu am 20.000 km si le-am schimbat, la fel si filtrul de aer
Vio
Filtrele le-am schimbat la revizii, bujiile nu...
V A L I
QUOTE(nacht @ 23 Aug 2006, 11:30)
Stai putin ca sa inteleg: sunt bujii de vara, adica iarna trebuie sa pui altele, de iarna eventual??!!
*



Nu..am citit mai demult pe forumuri straine, ca bujiile astea iti ofera un raspuns mai bun la acceleratie, reducand efortul motorului si poate ca din cauza asta nu se incalzeste la fel de repede ca si cu cele "normale" blink.gif

http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technic...spark_plugs.htm
Dantee
Si totusi concluzia care e ?????

Ce bujii sunt mai fiabile pt megane 1,6 16v?

A mai pus careva pe masina bujii NGK ?
poseidon06
Pai uite Dantee, la megane-ul lui tata, 1.6 16V am pus denso iridium, a fost 60 RON/ bucata si vreau sa iti zic ca se simt..adica parca se tureaza mai usor si parca ii place mai mult ca inainte sa ajunga la 6000 rpm...de consum ce sa zic...nu cred ca e o scadere semnificativa..daca ar fi 0.2 l/100km..dar nu stiu. Intr-adevar raspunsul la acceleratie e mai spontan
Codul si ceva informatii despre denso iridium gasesti aici: http://aftermarket.denso-europe.com/Perfor...0000000001.aspx
ncristi
In manual scrie ca bujiile la motoarele 16v se schimba la 60k. Eu fac 50k si inca nu am aschimbat nici o bujie blink.gif

Oricum am cumparate bosch cu 4 electrozi (sau craci smile.gif ) dar au costat 700mii tote 4 blink.gif
Dantee
La mine problema e urmatoarea: la relantii nu sta la 750rot/min ci pe undeva la 650 rot/min cu alte cuvinte putin subturat. Am pus-o pe calculator si i-am facut testul si a iesit OK initial am zis ca e clapeta de admisie murdara; am curatat-o si a mers bine o perioada scurta de timp dupa care a inceput sa faca la fel. Am vorbit cu bietii de la service si au spus ca una din cauze ar fi bujiile ( masina are 20 de mii ).
Acum ideea care e nu stiu exact ce marca de bujii sa aleg din toata gama de pe piata. Unii zic ca NGK-ul e bun altii de Bosch ( personal pe R21 am Bosch cu 4 electrozi si de 2 ani sau 30 de mii de km nu am avut probleme cu ele) altii de alte marci.
Deci pentru megane 1,6 16v totusi care ar fi ?

PS: Cei de la service mi-au spus ca cele cu 4 electrozi ( sau 4 craci cum le ziceti voi) ar suprasolicita bobinele si ca din cauza asta nu le recomanda.
poseidon06
Tata a pus bujiile astea noi la 23.000 de km, adica la a doua revizie, acum are vreo 26.000 sau mai mult si e destul de multumit. Din cate am mai auzit, denso sau ngk sunt mai bune ca bosch.
Ca o nota personala, pot spune ca de cate ori am mai condus megane-ul lui dupa acest schimb de bujii, mi s-a parut ca nu ar mai "da in nas" cu motorul rece cand o accelerezi mai tare. El spune ca i se mai intampla totusi...pentru bujii denso, incercati sa vedeti la Meteor o lista de distribuitori, dati telefoane si vedeti unde le gasitit mai ieftine...eu le-am luat cu 60 RON desi erau si 70 prin alte parti.
Sigur, nu vrei sa dai atatia bani pe o bujie, atunci cele normale sunt destul de bune, adica nu va ganditi ca mama, pun denso iridium si masina si consuma cu 1L/100 mai putin si mai ia si ceva cai...nu, pur si simplu motorul este mai elastic si mai placut de turat.
Ahh, bujiile de tip iridium sunt garantate am impresia cel putin 70.000 de km...sper sa nu zic prostii, dar stiu ca tin cel putin dublu fata de cele originale renault
Dantee
Mai inchipuieti ca stiu care e diferenta intre o bujie buna si una proasta ideea e care e fiabila pt ca la 21 merg foarte bine cele bosch cu 4 electrozi dar acolo am motor clasic cu 8 valve nu cu 16 iar injectia de pe el e ceva amestecat inte injectie si carburatie ma intelegi .
Eu intreb ca sa imi fac o idee despre ele pt ca motorul de 16 valve e mult mai pretentios si nu orce se preteaza pt el.
Eu acum inclin sa pun NGK iridium dar nu o sa le schimb pina nu ma conving ca e treaba de la ele. Asta inseamna ca o sa le desfac sa le examinez - bineinteles la ei la service ca doar mai are garantie; altfel le executam de mult.
Meghitzanul
am 10kkm cu NGK IRIDIUM IX si pot spune ca sunt excelente: pornire la "sfert" indiferent de temperatura, motorul se duce lejer in 6000rpm, etc...ireprosabile
sunt putin mai scumpe dar isi merita banii
verzuiul
Poate ar fi interesant de aflat ce marca sunt cele originale-s-a plins cineva de ele?Cred ca nu!
Meghitzanul
cele originale sunt Champion...nu m-am plans nici de alea, dar NGK-urile pe care le am acum sunt de top wink.gif
poseidon06
Verzuiul, vezi ca era undeva scris pe forum...sunt ceva cu B...nu stiu cum...in nici un caz Bosch...cred ca aproape orice e mai bun ca astea orginale (orice cu renume in domeniul automobilistic), avand in vedere ca inainte sa le pun pe astea noi (adica pe la 23 k km) masina pur si simplu se tura greu si ma enerva in depasiri ca parca aveam 80 de cai, nu 113, nu era deloc elastica

Sau uite, cum zice Meghitzanul...eu stiam ceva cu B smile.gif
Denso cica ar fi o idee mai bune decat NGK, oricum eu mi-am luat NGK pt motorina si tot stau ca pe ace sa le montez ca sunt super misto. Deci personal recomand oricare din astea 3 marci, Denso, NGK, Bosch (in ordinea asta). Sunt sigur ca se gasesc atat high-end cat si entry-level tongue.gif
razu
@Meghitzanul: nu neaparat, la mine au fost eyquem, si am pus NGK, bujiile aratau OK dupa 40kkm dar le-am schimbat pentru ca si-au trait viata si nu vreau sa risc sa am o bujie bulita pe vreu coclaur!
P.S. cu schimbarea bujiilor a disparut si fenomenul "dat in nas" - la rece si motorul e un pic mai vioi!
Meghitzanul
pt a evita fenomenul ramas pe coclauri, eu tin totusi o bujie de rezerva in portbagaj dintre cele vechi pe care le-am scos de pe masina plus cheia de bujii aferenta smile.gif

cred ca chestia cu bujia este in stransa legatura cu obiceiul de a tine o bobina de inductie in portbagaj plus cheia tubulara de 10 aferenta biggrin.gif ...iar asta o fac de cand m-au lasat 3 bobine in pana (pe rand smile.gif ) prin Bucuresti....mare noroc ca m-au lasat in pana prin Bucuresti si nu pe alte meleaguri departe de casa blink.gif
Dantee
Multam pentru sfaturi . le revizi sau inainte de ea o sa ii fac schimbul de bujii si o sa va spun cum merge fata.
geo.meg
Salutare la toata lumea .
Am si eu o intrebare care are legatura cu bujiile : de unde pot cumpara si eu o cheie pentru bujiile de megane2 1.6 16V ?

Am inteles ca sunt foarte subtiri , se poate scoate cu o tubulara ?

Imi intrerupe intruna la relantiu, iar cand se tureaza am o vibratie in schimbator ...foarte enervanta .

Meghitzanul
ia-ti un set de tubulare care are inclusa si cheie pt bujii... si impreuna cu prelungitorul cel lung le poti monta si demonta fara probleme....eu asa am facut

am zis si putin mai sus...trusa de tubulare e buna si pt schimbat bobinele de inductie wink.gif
edv_ro
Ne poti spune de unde ai luat setul de tubulare?
geo.meg
Ne poti spune de cat este acea cheie tubulara care ar fi potrivita pentru bujii ?

Este cumva de 16 ' ?
dmc
Eu am luat cheie pentru Logan si pot sa va confirm ca este prea scurta, nu poate fi folosita sad.gif
Meghitzanul
@dmc: intr-adevar toate cheile de bujii care le-am vazut eu in comert (pe la hipermarketuri cel putin) sunt scurte si nu ajung la bujii...am si eu una ramasa de cand aveam supernova si sta in debara

@geo.meg: da, de 16 este

@edv_ro: eu am luat setul de tubulare acum cam un an de la metro si am dat 60 ron pe el...
nu e cine stie ce, fiind chiar destul de slab calitativ, dar tinand cont ca il folosesc (inclusiv pt treburi gospodaresti pe acasa) cam o data la 3-4 luni si ca are si doua chei pt bujii de marimi diferite, e ok
de gasit se gasesc in mai multe locuri, inclusiv bricostore de ex
geo.meg
Multumesc domnu "Meghitzanul" .

Fiecare trusa mai completa are o tubulara de 16' in dotare , care se poate folosi cu prelungitorul aferent la scoaterea bujiilor de megane 1.6 .

Banuiesc ca se poate gasi prin comert doar aceasta cheie tubulara .

bbone
Pretul din romania pentru NGK iridium este exagerat, eu tocmai mi-am comandat aceste bujii din america la pretul de aproape 7 dolari bucata, deci 4 bucati la pretul de una in romania (hotie ca de obicei).
Meghitzanul
@geo.meg: ca sa ne intelegem f bine... cu tubulara de 16 obisnuita nu se pot monta/demonta bujiile

bujiile se scot tot cu o tubulara de 16 dar mult mai adanca, speciala pt bujii, la aceasta atasandu-se prelungitorul din trusa... doar unele truse mai complete avand-o

si ca sa punctez si mai bine: mai devreme am zis ca tubulara pt bujii este de marimea unei tubulare obisnuite de 16 (la hexagon ma refer)

scuze pt offtopic
geo.meg
Stai linistit @meghitanul , ca io tot la acea cheie care este mai lunga m-am referit dar am uitat sa mentionez . wink.gif

Practic are lunginea unei chei normale de buji doar ca se ataseaza prelungitorul pentru a ajunge la bujie si se desfac fara probleme .

Io am rezolvat problema cu cheia de bujii : voi folosi cheia de bujii de la fosta Dacie Solenza , doar ca trebuie sa-i prelungesc un pic tija ca sa ajung la bujie si e ok . smile.gif



geo.meg
Sa traiti .

Cheia de bujii am rezolvat-o , adica am sudat o tija de vreo 40 cm si gata .

Problema este alta : am fost la un dealer renault si am cerut bujii de 1.6 16v si mi-au dat buji "Renault " cu 3 picioruse (craci ) ?!?!?!

Codul lor este : 7700500132 .

O diferenta prea mare fata de cele vechi nu este care erau cu un piciorus .
Au costat 80 ron .

Stie cineva ceva de aceste buijii ? Sunt bune ? ph34r.gif
R19/16v
daca sunt cele recomandate de reno pentru masina ta, sunt foarte bune!
geo.meg
Revin cu detalii .

Bujiile care le-am cumparat de la dealer - Renault nu sunt bune de nimic - cele cu 3 picioruse , m-au pacalit .

De cand le-am pus masina pornea mai greu , si intreruperile la relanti erau mai mari decat cu cele originale .

In concluzie le-am pus innapoi pe cel vechi cu un piciorus .
Acum vreau sa cumpar (alti bani , alta distractie) bujii la fel ca cel de prima echipare cu un piciorus .

Asa se intampla cand nu te documentezi . sad.gif
poseidon06
De ce nu cumperi tu niste bujii sanatoase, gen NGK sau Denso, ambele in varianta IRIDIUM? Eu am Denso, nu sa le fac reclama, dar crede-ma ca merita clar fata de cele standard...ai putea incerca (erau 60 lei bucata cand le-am luat eu).
dmc
Eu am luat NGK facute in Franta (le-am vazut unde sunt fabricate abia dupa ce le-am ridicat) la 20 RON bucata cu 1 crac. Pentru cele cu 4 craci am inteles ca ar trebui niste bobine de inductie mai puternice si punerea acestora pe Megane nu ar avea nici un efect benefic. E adevarat sau nu, pana la urma am hotarat sa cumpar cu 1 crac, de altfel motorul trage foarte bine si nu prea am ce sa-i reprosez in afara de celebra fulie defazoare care se afla intr-o faza incipienta de uzura radmasa.gif

@geo.meg si eu am fost tentat sa iau cu mai multe picioruse dar dupa ce vanztorul mi-a dat explicatia de mai sus si mi-a zis ca sunt recomandate cele cu 1 crac m-am linistit si am acceptat pe cele din urma. Si din ce vad ca zici tu, cred ca am facut alegerea corecta smile.gif Numai bine
Meghitzanul
NGK iridium cu un crac biggrin.gif rullzzzz.... tongue.gif

si da, sunt intr-adevar f bune
perty_nr
Trebuie sa imi schimb si eu bujiile si m-am decis pt NGK iridium(bkr6eix).De unde as putea sa imi cumpar un set din acest model?
MoshPuiu
Dupa cum zice si Meghitzanul ar fi interesant sa vezi NGK iridium multi-craci smile.gif


29 Jun 2007, 00:00:
... si @perty_nr
de la orice magazin Meteor (erau ~50 ron/buc)
cramadonis
Am si eu o intrebare.Mi-a spus un mecanic ca la motoarele diesel bujiile se schimba numai daca se ard.chiar asa este?eu am 50.000km si nu am schimbat bujiile pana acum,dar as vrea totusi sa le schimb.voi ce parere aveti?
aleksanders
le poti schimba linistit, numai ca sunt ceva mai scumpe daca ai diesel - dar daca masina merge perfect nu vad sensul sa le schimbi, doar ca sa arunci niste bani biggrin.gif
cramadonis
Pai da,asta mi-a zis si mecanicu,ca nu ar avea sens sa le schimb daca este totul ok.Gasisem unele beru la 42ron/buc,si ma batea gandu sa le schimb,dar acum sa vad.Eu ma gandisem sa le schimb in ideea in care,renault recomanda sa le schimbi la 30.000km,iar eu facand 50.000km am zis ca ar fi momentu.Dar nici asa sa le schimb de dragul de a arunca banii,nu vreau,din cauza asta am intrebat aici ce mi-ati recomanda.
aleksanders
daca acum iarna nu ai probleme cu bujiile eu zic ca mai poti astepta inca un an - cat despre cat de bune sunt acele buji beru nu stiu sa iti spun
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.