kappa_ii
16 Feb 2006, 14:37
am probleme cu masina ! parca merge in 3 pistoane !
ma gindeam sa schimb bujiile dar nu stiu unde sa le pozitionez !
am scos capacul acela argintiu dar nu mi-am dat seama care sint bujiile
si as mai avea o problema
mi s-a ars un bec de semnalizare pe fata ! cum fac sa il schimb
multumesc anticipat
s-ar putea ca mersul ala in 3 sa fie de la bobine nu de la bujii... daca ai motor de 1.6 16v e clar....
cmandrei
16 Feb 2006, 14:46
kappa_ii pentru schimbare becuri (semnalizare) ai topic-uri ...
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=40604,
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=41341 ... trebuia doar sa cauti ...
ca masina merge parca in trei bujii ... ai si aici tot felul de topic-uri pe tema ... bobine, pornire dificila etc. doar sa cauti
cat despre schimbul bujiilor e destul de simplu ... sunt 4 fise care trebuie scoase (trase) de pe bujii (de preferat pe rand ca sa nu le incurci porma) ... dupa care trebuie desurubate bujiile cu o cheie potrivita (carrefour sau mag. piese auto) si inlocuite ...
bafta
P.S. completeaza semnatura te rog
kappa_ii
16 Feb 2006, 15:24
problema este ca nu stiu care sint buziile !
unde se situeaza aceste bujii ?
postul cu injectoarele l-am citit !
masina asta numai probleme are - mai buna era dacia veche
pumala
16 Feb 2006, 15:37
Pai bujiile sunt sub bobine (ce arata sageata din desenul atasat de tine). Scoti mufa din bobina, desurubezi un surub care se afla mai adanc langa bobina si tragi bobina in sus.
Si eu cred ca vro bobina e de vina si nu bujie. Am avut si eu aceasta problema.
La service au inlocuit fiecare bobina cu una noua pana cand s-a nimerit ceea proasta. (dupa legille lui Murphy ultima a fost ceea proasta)
kappa_ii
16 Feb 2006, 16:46
cam la citi km se schimba bujiile ?
dar bobinele !
eu ma gindeam ca bobinele astea trebuiau sa tina cel putin 80.000km
ncristi
16 Feb 2006, 17:48
Bujiile se schimba la 30k.
Sunt 99% sigur ca de vina este o bobina. Eu iti recomand sa faci o investitie( sub 7 mil--6.7 mil 4 bobine bosh la meteor ) si sa schimbi bobinele sagem cu bosh (cazul meu
) si gata problemele...teoretic cel putin
kappa_ii
16 Feb 2006, 18:01
aoleu da scumpe mai sint jucariile alea care se strica
pai si unde este acest meteor ?
ncristi
16 Feb 2006, 18:31
www. meteor.ro
Suni si o sa-ti recomande un magazin... Ti-as da eu numarul de telefon de la magazin dar nu mai am baterie la telefon.
kappa_ii
16 Feb 2006, 18:48
multumesc
sper sa rezolv problema !
masina asta ma enerveaza la culme - nici dacia nu se strica asa des
Nicotine
16 Feb 2006, 19:20
Si becul de semnalizare e de vina un contact prost; baga mana si infige-l mai bine! Umbla pe la soclul lui
Asa am patit si eu. Cat despre bujie nu e bujie e bobina clar
hellcat
16 Feb 2006, 20:04
Da, e adevarat, becurile de semnalizare la megane nu se ard, ci nu mai fac contact "multumita" unor lamele de contact subdimensionate si moi.
Si ca sa se elimine aceasta problema pe timp indelungat trebuie repozitionate lamelele din soclu, scoase un pic mai inafara cu o surubelnita spre exemplu.
Becul va intra mult mai fest in soclu, dar pt asta trebuie demontat farul de pe masina.
ncristi
16 Feb 2006, 21:22
Stai linistit ca problema cu bobinele o au mai toate motoarele 16v (mai putin japonezele care folosesc bobine denso
). Si renault foloseste denso insa mai rar...personal nu inteleg de ce
Probabil sa sustina industria franceze
Si treaba cu contactele la fel...nu-i caracteristica renault. Abordezi mai dur gropanele
?
PS
Luati-va honda...eu asa o sa fac
. Dai mai mult da scapi de "micile" probleme (rahaturi) europene.
kappa_ii
17 Feb 2006, 13:54
cu becu am rezolvat
multumesc mult !!
dar cu bobinele nu am rezolvat ca nu am gasit sa cumpar !
ce mi-ati recomanda sa cumpar intre bosh si beru ? ca denso nu am gasit !
Oricum ar fi bine sa cauti bujiile cu un alt mijloc de transport decat masina cu problema,ca nu e bine sa mearga daca are o bobina distrusa.
kappa_ii
17 Feb 2006, 15:13
problma este ca nu sint 100% sigur ca bobina este devina
motorul dupa o turatie de 1800 se comporta relativ bine !
are citeva zvicuri = o tin la aceeasi turatie constanta si ea ba se tureaza ba se detureaza aleatoriu !
la turatii foarte mici tremura masina !
as vrea sa imi spuna cineva de unde pot cumpara bobine denso !
Gabi_Bicorp
7 Mar 2008, 00:11
Sal. Asa facea si masina mea 1.6 16v. Varia foarte mult la turatii la relanti, iar apoi a murit si motorul (nu mai pornae) Am avut proasta inspiratie de a ma duce la service renault mi-au luat dintr-un foc 4 milioane : 1mil 200 calculatorul, 600 mii manopera si 2mil 200 bobina !!!!! Dupa 3 zile m-am uitat sub capacul motorului am vazut bobina schimbata si mi-am dat seama ca este foarte usor de montat plus ca la masina a mai fost schimbata o alta bobina.......mai am inca doua
bodi_ski
16 Jun 2008, 18:42
@kappa_ii: ne zici si noua ce-ai rezolvat cu masina ? ca poate mai au si altii aceasi problema.
Am auzit si eu una bucata mare nerozie: cica daca bujia care are mai multe brate e mai naspa ... ca cica se imparte voltajul ... parca.
... Ma' ntorc la manualul de a 11-a (liceu) (si credeti-ma m-as putea intoarce si mai recent)... la electricitate (de pe vremea mea) ... odata scanteia facuta e bine facuta.
din ciclul:obsesii si pareri nefondate,sa va intreb sieu ceva: mai nou masina i-mi creaza impresia ca nu trage,uneori.
sintome:
-accelerez putin mai brusc acul vitezometrului urca da masina parca nu ruleaza cu viteza afisata.
mentionez nu se intampla mereu numai cand acelerez, schimb viteza intr-o treapta superioara si ea nu se duce. cei drept eu sunt cam milos si nu o forjez prea tare.
dac aveti ceva pareri,va rog! a, era sa uit: atunci cand mi se pare mie ca nu trage, brusc dupa ceva timp pleaca. treapta 3-4,viteza 60km/ora,2000-2500 ture. nu ma bagati in sperieti!!!
Masina nu are nimic, mergi tu subturat.
E totusi benzinar cu 16v, la 2000 rpm in treapta 3-4 nu trage.
da,sunt convins ca merg c-am subturat,am spus sunt milos!
totusi mi se pare ca nu face mereu. subturat da, am si putini km nu prea m-am bagat in ea. incerc sa o calc mai tare.
multumesc si daca mai sunt pareri...
18 Jun 2008, 20:11:
da,sunt convins ca merg c-am subturat,am spus sunt milos!
totusi mi se pare ca nu face mereu. subturat da, am si putini km nu prea m-am bagat in ea. incerc sa o calc mai tare!!!
multumesc si daca mai sunt pareri...
18 Jun 2008, 20:12:
da,sunt convins ca merg c-am subturat,am spus sunt milos!
totusi mi se pare ca nu face mereu. subturat da, am si putini km nu prea m-am bagat in ea. incerc sa o calc mai tare!!!
multumesc si daca mai sunt pareri...
18 Jun 2008, 20:14:
scuze...probleme cu net-uuu
Dhragosh
19 Jun 2008, 11:09
Daca schimbi intre 2500-3000 ar fi perfect..
Incearca sa o calci pe la 3500rpm si ai sa vezi trage, asa de la 2000 nu prea ai sanse...
si ca sa ma fac de tot de ras....crede-ma nici nu cred sa fi ajuns in 3500 rpm.asa de subturat merg uneori ca la plecare am mai oprit si motoru
ghertzoi
19 Jun 2008, 21:14
ohoho...da-i linistit peste 4000 sa vezi acolo cum trage ca doar de asta are 16 valve!! la motorul asta sub 2500 de ture nu trebuie sa ai nici o pretentie de harnicie!
nu a fost creat pentru asta, fiind motor de turatie. De altfel e f. probabil sa ii faci rau daca nici nu ii dai peste 3500. Cand mai faci un drum inafara orasului du-te cu el turat, tine-l frecvent pe la 4000-5000 ture ca nu are nimic, e chiar posibil pe urma sa mearga mai bine (se mai pot desfunda/curata una alta)
TRANCA
19 Jun 2008, 21:59
QUOTE(yanyu @ 19 Jun 2008, 18:41)
si ca sa ma fac de tot de ras....crede-ma nici nu cred sa fi ajuns in 3500 rpm.asa de subturat merg uneori ca la plecare am mai oprit si motoru
... e necesar sa cureti clapeta motorizata si sa o reinitializezi apoi ... si la un service Renault poate iti face si o reprogramare de calculator de injectie ... mai ales ca esti 2007 ... sigur o sa fie mai nervoasa apoi ...
nu ma duc la nici un service pana la revizie!!! despre acea clapeta matorizata, nu stiu nimic. multumesc ptr.sfaturi. cred ca incep sa o calc mai tare si mai vorbim. am luat-o de buna cu ce scria in carte pentru primii 1000km-rodajul- sa nu depasesc 3000rpm si am ramas cu stilul asta. s-ar putea sai dauneze mergand cu ea subturata!
Mai multe despre "clapeta motorizata" vezi
aici.
vladd1923
20 Jun 2008, 21:12
si eu merg subturat cu ea... face destul de mult zgomot daca o duc in 3000, de obicei nu urc pana acolo decat in depasiri... oare poate pati ceva? am 1.4 16v
AndreiABS
1 Oct 2008, 08:55
Cand merge in 3 sa verifici asa:
1.Bobinele
2.Bujiile
3.Clapeta nu mai stiu cum ii zice.Trebuie sa o cureti eventual sa o schimbi.Asa imi face si mie si e de la clapeta.Mi-au curatat-o,a mers bine si iar face acum.Cred ca tre schimbata.E in jur de 1000 de lei.
Catalinmodena
2 Oct 2008, 00:08
QUOTE(AndreiABS @ 1 Oct 2008, 08:55)
Cand merge in 3 sa verifici asa:
1.Bobinele
2.Bujiile
3.Clapeta nu mai stiu cum ii zice.Trebuie sa o cureti eventual sa o schimbi.Asa imi face si mie si e de la clapeta.Mi-au curatat-o,a mers bine si iar face acum.Cred ca tre schimbata.E in jur de 1000 de lei.
1000-clapeta????O curat insa nu dau banii astia pe ea.Sper!
ciuciady
22 Mar 2009, 11:58
asa am patiti si eu la 1.6 16v-le meu...
si culmea...m-a lasat pe undeva pe la Codlea....si am venit cu ea in 3 pana la BUC..:|:|:|
am ajuns aks direct la service...a schimbat o bobina si aia a fost problema:|singura:)..facea asa de urat incat am zis ca s-a dus motoru,dar cand a schimbat bobina gata,s-au dus toate problemele.
Asa ca du-te cu incredere si ia o bobina si schimb-o si gata problemele
Ce bujii recomandati?
Eu vreu sa scot una sa vad de care este dar nu pot sa scot mufa electrica de la bobina, are o siguranta pe care nu o pot scoate, nu vreau sa stric ceva pe acolo.
As merge pe acelasi producator de bujii cu care a venit masina pentru ca nu am avut probleme cu ele, am aproape 30.000 de km si ar trebui schimbate dupa cum scrie in carte, dar nu stiu ce sa fac ca masina merge foarte bine.
Catalinmodena
22 Mar 2009, 22:00
Eu am trecut de 30.000 de km,insa pe principiul"de ce sa umblu la ceva daca functioneaza foarte bine",am ales sa nu inlocuiesc bujiile.Mentionez ca mi-a pornit foarte bine si pe cele mai aprige geruri.Probabil am sa le schimb inainte de iarna viitoare.
catalin, dar bujiile nu asigura doar o pornire bun a masinii, ci si o functionare a motorului mult mai buna. Rare sunt cazurile in care bujiile trec de durata lor de functionare. Eu pe a mea o simt ca nu mai merge ca inainte si i-am schimbat toate bobinele, iar clapeta nu are nimic merge in parametrii.
Ru55eL
25 Mar 2009, 10:20
sal, am vazut ca a mai intrebat cineva sus dar nu ia rasp nimeni !
Ce buji recomandati?sau sunt universale ? cam cat costa...am 26k km si ma gandeam sa le schimb..desi mi se pare ca motorul functioneaza corect si bine...decat niste scartaieli care am impresia ca este de la cureaua de distributie...care la fel..nus de care sa cumpar...masina se apropie de 4 ani
caktuss
25 Mar 2009, 10:37
ngk sau denso iridium. daca n-ai bani de bujii de astea, equiemurile de la reprezentanta sunt ok. la revizia de 30 000 ti le schimba ei.
dar cele denso sau ngk simple nu sunt ok?
caktuss
25 Mar 2009, 16:36
ba da.
alea iridium sunt mai scumpe, dar se cunoaste ceva cand le pui
Ru55eL
26 Mar 2009, 01:03
@ caktuss : tocmai asta vroiam sa te intreb care este diferenta intre cele simple si cele iridium ? am vz ca dif este destul de mare...( cele simple sunt 10-13 lei si cele iridium sunt 69-76 lei )
Ru55eL
27 Mar 2009, 17:48
nu stie nimeni ? as vrea un rasp mai rpd daca stie cineva care este diferenta intre bujiile simple denso si ngk si cele iridium ? as vrea maine sa ma duc sa imi cumpar si vreau sa stiu...
caktuss
27 Mar 2009, 21:46
diferenta fizica sau cea de comportament a masinii ?
bujiile iridium au electrodul mult mai subtire fata de bujiile normale, si dau scanteia mult mai puternica.
in ceea ce priveste comportamentul: eu am simtit prima data la ralanti. cu bujiile vechi mergea oarecum intreupt, sau mai bine zis nu mergea rotund, motorul avea un oarecare tremur care se mai simteasi in masina. in plus, n-am vazut nicicodata la rece acul mai sus de 900 rpm.
cu iridium: motorul la ralanti nu mai tremura de loc, toarce foarte frumos. la rece se duce acul pe la 1000 de rpm, sta acolo si dupa aia coboara incet, in fct. de temperatura motorului.
in mers se tureaza ceva mai repede decat cu cele normale. oricum, la cum o calc eu, parca are un raspuns ceva mai bun la acceleratie
mai intreaba si pe altii
bafta la cumparaturi
.
acum vin eu cu o intrebare
daca as pune iridium, tot la fiecare 30.000km trebuie sa le schimb?
caktuss
29 Mar 2009, 12:05
cica la 60 000
alfa romeo alea t-spark merg numa cu iridium. si au cate 8 bucati. iti dai seama, la 60 000 ce bucurosi is oamenii ?
o sa-i pun si eu iridium, dar dupa revizia de 60k
.
Ru55eL
29 Mar 2009, 12:48
presupun ca astia de la service reno nici de cum nu pun iridium ?...sincer nus ce buji am la masina...sunt alea originale ale ei.. de cand e masina...(si cred ca aia de la service pun dalea normale la pret de iridium..sau daca pun iridium pun pret dublu...)
caktuss
29 Mar 2009, 20:11
la reprezentanta, la revizie o sa-ti puna bujii de renault, normale (au codul renault pe ele 77 00...)
poti sa-ti cumperi ce bujii vrei tu si dupa aia sa te duci sa le schimbi la orice service, sau sa ti le schimbi singur, dar nu cred ca ai cheie speciala de bujii.
Ru55eL
29 Mar 2009, 22:12
am intrebat mai mult ca sa aflu ce buji am eu momentan... deci sunt dalea simple...eu am 26.000km si ma gandeam sa le schimb...desi masina imi porneste bine..si motorul mi se pare ca toarce normal...dar niciodata nu stii cand te lasa... are acel tremurat la inceput...) dar o sa le schimb cu iridium
pai oricum mai ai 4000km si e recomandat sa schimbi bujiile.
Wolverine
30 Mar 2009, 10:44
Legat de bobine, daca e una pe duca si sunt in garantie, e vro sansa sa mi-o schimbe pe garantie sau sunt consumabile?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.