Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane II Crash
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
Pages: 1, 2, 3
Hora_ce
No... bine...
Revin in sfarsit si eu cu ceva poze.
Din pacate nu dintr-un eveniment fericit. sad.gif

Ieri seara... am derapat cu masina si am facut cunostiintza cu un stalp. Restul see photos...

Estimarea vitezei in momentul impactului... undeva intre 30-45km/h

P.S. Ce parere aveti despre faptul cum arata masina? Despre faptul ca nici un aibag n-a sarit?
alx
nasol...

viteza era prea mica pentru a se declansa airbagurile iar masina s-a deformat mult ca asa e proectata.
Eu am trait un accident (ca prin minune) 60km/h cu o dacie sport lovind un parapet. Nu vrei sa stii cum arata aia...
sorin1967
No coment....
sorin1967
Din curiozitate aveai cauciucuri de iarna?
EL_BGD
nasol sad.gif , chiar nu inteleg de ce n-au sarit air-bag-urile, mai ales ca observ din poze ca impactul a fost mai spre partea soferului. Poate ca e gandita "inteligent", ca pana la o viteza impactul sa fie absorbit intr-o mare proportie de masina fara sa fie afectat habitaclul (cum se vede si din poze, parca s-ar fi intrat in zid cu ea, deci a amortizat o mare parte din impact caroseria) sa nu fie afectat, iar peste o anumita viteza sa se declanseze airbag-urile.
Cel mai important e sa fie toata lumea sanatoasa.
Hora_ce
QUOTE(sorin1967 @ Feb 10 2006, 01:05 PM)
Din curiozitate aveai cauciucuri de iarna?
*



da.

dar n-are ESP...
r&d
Airbagurile se declanseaza de un senzor care masoara deceleratia masinii.
Din cate vad di poze, lonjeroanele nu au fot atinse, nici jugul motor (sau ma insel?) deci e normal sa nu sara airbagurile...
Trebuie de vazut daca capsele pirotehnice de la centura au detonat, desi nu cred, dupa cum arata masina...
sorin1967
Dupa mine nici nu avea cum sa arate altfel ,dupa impact frontal la 30-40 km cu stalp incastrat(aproape ca la crash test). Oricum pacat ca s-a intamplat , dar bine ca nu a patit nimeni nimic....
another_brick_in_the_wall
Este complet absurd......
daca in prezentarea celor de la Autobild.de spoilerul fatza era la locul lui, farurile aproape intacte, dar air-bag-urile au sarit si si-au facut treaba asa cum trebuie, la tine trebuiau sa sara demult...
Din cite stiu eu, contactele care aprind capsele, sint actionate de deformarea barii de protectie (sau a unor elemente proiectate pentru deformare) si nu din masurarea vitezei de deplasare.....(argument: intr-o derapare, rotile daca sint blocate de frinare, viteza calculata este zero sau aproape zero, rotile fiind blocate de frina) deci nu viteza trebuie luata in calcul, ci faptul ca masina sufera o deformare....

Eu zic sa te duci cu OPC-ul peste ei, pentru ca la cit de deformata este masina, air-bag-urile tale nu au functionat corect... mai exact, nu au functionat deloc... Si nefunctionarea acelor elemente de siguranta ti-au pus sanatatea si viatza in pericol....

Sigur ca in general au argumente de genul "ai umblat tu pe la masina" sau "ai fost la un service neautorizat", etc....

numai de bine voua si numai de "bine" lor....


pablo
Hora_ce ai intors de volan si masina s-a dus "sanie"?Ca altfel nu te putea salva ESP.
ESP e bun dar in anumite conditii.Ieri am vrut sa intru intr-o parcare,am virat dreapta dar masina a luat-o inainte direct spre o Dacie care era parcata.Nu mult a lispit dar l-am evitat pe daciot si am parcat linga el.Nu stiu daca a intrat ESP ca numai in el mi-am mai pus speranta atunci dar m-i s-a facut inima cit un purice.
Hora_ce sper ca ai Casco ... ca altfel e cam nasol
sorin1967
Diferenta e ca s-a lovit de stalp si nu de zid si poate din cauza asta.....banuim ca stalpul n-a avut nimic sad.gif
Hora_ce
Si eu multumesc lui Dumnezeu ca nu am lovit pe altcineva... sau sa fi suferit altcineva de pe urma accidentului. Doar stalpul s-a ales cu ceva julituri... smile.gif

Eu m-am lovit putin la picior (julitura) si ma doare cosul pieptului putin (probabil de la centura).

de puscat capse pirotehnice nu stiu... pentru ca n-am simtit/auzit/mirosit nimic in masina dupa accident.

Apropo, radioul inca mai mergea dupa, iar inchiderea centralizata/alarma par sa functioneze.

P.S. Am full casco la Allianz. Cat la suta din daune trebuie sa fie pentru a declara dauna totala?
Banuiesc ceva daune si la servodirectie/cutia de viteze/telescoape fatza
Geanta indoita(+capac spart smile.gif )+cauciuc taiat+restul se vede in poze
cmandrei
Groaznic ... imi pare rau pentru tine si masina ... nu mai am cuvinte ... sad.gif ... uaii mama oare ce nu trebuie schimbat ? ... era la vale sau cum s-a intamplat de nu ai reusit sa-l eviti ?
Hora_ce
am evitat o gaura de canal (acoperita... dar still e o groapa there) si am intrat pe liniile de tranvai... si cam asta o fost... am jucat de 1-2 ori stg-dr -> trecut bordura si oprit in stalp.

Totul a fost 2 max. 3 secunde. Sincer... acuma dupa soc... nici nu mai stiu ce o fost/ cum o fost exact... daca am pus frana sau ? Frana cred ca am pus... da nu stiu exact de cand... probabil prea tarziu... sad.gif

asta e... experienta se invatza si hard way.
Alta data... dau in canale decat sa fac figuri din astea pe drum... cu lapovitza si ninsoare.

Pana acum consideram ca am reflexe bune... si eram destul de sigur pe masina. I have chanded my mind.
O sa ma gandesc de 2 ori cand o sa apas pedala de acceleratie... si 2 ori mai repede sa apas frana...
Intre localitati conduc destul de repede... in oras nu ma obosesc cu atatea drumuri nasoale/stopuri si alte chestii... but still. Shit happens!
Sa speram ca Fierul se indreapta/Asigurarile plates/ServiceCluj va lucra repede...smile.gif si uite asa...
Liviu
QUOTE(another_brick_in_the_wall @ Feb 10 2006, 01:35 PM)
Este complet absurd......
Din cite stiu eu, contactele care aprind capsele, sint actionate de deformarea barii de protectie (sau a unor elemente proiectate pentru deformare) si nu din masurarea vitezei de deplasare.....(argument: intr-o derapare, rotile daca sint blocate de frinare, viteza calculata este zero sau aproape zero, rotile fiind blocate de frina) deci nu viteza trebuie luata in calcul, ci faptul ca masina sufera o deformare....
*



Domnu "caramida din perete" ...
Eu va recomand calduros sa nu va mai dati cu parerea despre subiecte care nu le stiti.
Eu daca as fi la OPC si dvs ati fi venit cu gura mare cum ca de ce nu au sarit airbagurile in cazul de mai sus, va dadeam in judecata pentru consumul inutil de timp al autoritatilor publice.

Ca sa stiti si dumneavoastra, airbag-urile (care sunt niste sisteme de securitate activa) se declanseaza pentru a proteja persoana din masina dar numai dupa ce sistemele de securitate pasiva au dat gres. Ca sa fac o comparatie, daca dumneavoastra va dati cu schiurile si va indreptati spre un zid fara a putea reactiona, cum ati prefera sa fiti oprit? Sa va prinda cineva in drum spre zidul ala si sa va incetineasca treptat (adica exact ce a facut masina prin deformarea masiva a botului) sau sa va traga un bocanc in fata ca sa va opreasca inainte de a da cu capul de perete (airbagurile)?

Deformarea botului masinii in discutie este foarte mare. Asta inseamna ca s-a absorbit foarte mult din socul impactului. Daca stalpul intra mai adanc in masina si ajungea sa se loveasca de bara de protectie a habitaclului (care e "putin" mai rigida decat bara din fata masinii) sau daca impactul era pe axul unui lonjeron (adica tot un impact cu influenta directa asupra habitaclului) atunci sareau airbagurile ... De ce sareau ? Din cauza ca aparea o decelerare puternica care era "simtita" de declansatoarele aibagurilor. Declansatoarele astea sunt ca niste mici device-uri, care bubuie cand le trantesti .. adica atunci cand se decelereaza puternic (si se afla montate pe structura de rezistenta a habitaclului).

Am sa revin cu niste linkuri catre documentatii care sa sustina ceea ce spun. Am sa va rog si pe dumneavoastra sa va argumentati afirmatiile , nu de alta, dar sa nu inducem lumea in eroare.

Hora_ce .. nu te agita cu dauna totala ca masina nu are numic dpdv structural. Am vazut cu ochii mei cum se repara asa ceva (o masina in caeeasi stare ca a ta). Ei bine, se INLOCUIESTE botul masinii .. fara suduri sau alte minuni.
Pur di simplu, se inlocuieste cu totul.
Botul e facut din cateva parti prinse cu suruburi una de alta. Mi se pare ca de la habitaclu pana la botul masinii sunt 2 parti distincte (ceva de genul habitaclu-> cadru motor -> bot). Se poate sa ma insel la detalii dar in mare asa este cu siguranta. asa ca repara-ti masina ca nu e ca la dacii unde trebuia sudat botul nou de habitaclu.

Bafta!

P.S.: data viitoare in loc sa dai bani pe xenoane (parca asta vad ca ai) mai bine dai bani pe sisteme de siguranta gen esp.
r&d
Raspunsuri simple la intrebari simple...

Because air bag sensors measure deceleration, vehicle speed and damage are not good indicators of whether or not an air bag should have deployed. Occasionally, air bags can deploy due to the vehicle's undercarriage violently striking a low object protruding above the roadway surface. Despite the lack of visible front-end damage, high deceleration forces may occur in this type of crash, resulting in the deployment of the air bag.

Today, airbag triggering algorithms are becoming more and more complex. They try to remove risks of useless deployments (for example, at low speed, no shocks should trigger the airbag to help reduce damage to the car interior in conditions where the seat belt will be a convenient-enough safety device) and to adapt the deployment speed to the crash conditions. The algorithms are considered as very valuable intellectual property.


Air bag sensors measure deceleration. If there isn’t enough deceleration, the sensor knows the accident is not severe enough and will not send a deploy signal. If the deceleration is sufficient enough, the sensor instantly deploys the air bag.

Am vazut masini la care s-au declansat airbagurile din cauza unei gropila viteza mare...

http://en.wikipedia.org/wiki/Airbag

http://www.answers.com/topic/airbag
vezi la Triggering conditions

http://www.safecollisionrepairs.com/artman...rticle_39.shtml
Liviu
Revin cu documentatie:

Articolul incepe aici, iar pe
a doua pagina putem citi :
"The sensor is the device that tells the bag to inflate. Inflation happens when there is a collision force equal to running into a brick wall at 10 to 15 miles per hour (16 to 24 km per hour). A mechanical switch is flipped when there is a mass shift that closes an electrical contact, telling the sensors that a crash has occurred. The sensors receive information from an accelerometer built into a microchip. "

Va recomand sa cititi .. are si poze care ilustreaza cat de cat sistemele ... e interesant.

Later edit: uite inca un link ....
renonino
Marti mi-am facut si eu masina praf intr-un impact cu o duba Peugeot Boxer. Nici eu nu mai am bot iar de radiator ce sa mai spun. Oricum farurile s-au pulverizat pur si simplu, bara fata: niet, aripi si contraaripi sparte, etc.
Nici mie nu mi-au sarit airbag-urile dar inclin sa-l cred pe Liviu.
Nu mai am nici carnet pentru ca nu am acordat prioritate.
Am CASCO full la BCR Asigurari. Ce parere aveti de aceasta societate?
In fine, inteleg prin ce treci Hora_ce dar fierul se rezolva, noi sa fim sanatosi.
Sneferu
Salut si simpatie celor patiti.

O intrebare: in afara de dureri de la centura ati patit ceva? Adica eu inca nu am auzit pe nimeni care sa fi avut accident si sa aiba dintii sparti de la volan daca avea airbag....cum am vazut (live) ca patesti fara airbag.

Poate ne tineti si pe noi la curent cu reparatiile, evolutia firmelor de asigurari, cat costa etc.

Asa, de par examples.
ncristi
Am vrut sa scriu acelasi lucru insa liviu a scris in locul meu smile.gif
Sunt de acosrd cu tot ce a scris liviu smile.gif

Era grav daca (doamne fereste) pasagerul ar fi patit ceva.
r&d
Te doar putin umarul de la centura, mai neplacuta este febra musculara pe care o simti dupa ~1 zi de la accident. Involuntar, in momentul ala, toti muschii se incoarda la maxim, si apoi ai febra musculara...
sorin1967
Cert este ca ii fuge spatele tare usor , pe zapada , daca iei curbele mai strans. Eu asa am patit si m-am intors la 180 , cred si ajutata de faptul ca pe spate nu am pus cauciucuri de iarna(care poate ca m-ar fi ajutat intr-o oarecare masura). Pe drum uscat n-are nici o problema si nici chiar pe umed , dar pe zapada sau ghiata e total altceva.Cat despre partea din fata, plasticele sunt tare moi si normal ca se sparg de parca explodeaza ,dar daca se inlocuiesc asa usor e de bine. O sa ne tina la curent hora_ce dac intradevar e asa....
semit
bine ca ai scapat teafar, da-le naibii de fiare ( si plastice la Megane) ca se repara/inlocuiesc, eu nu inteleg cum de sunt farurile in stare perfecta blink.gif ?
Sneferu
@sorin1967

Si eu am patit la fel; de fapt problema cred ca e si de la directia "life-less"; adica nu ai absolut nici un feeling ca masina o ia la vale decat cand e prea tarziu...

La mine a plecat spatele in viraj la 90 de grade pe la 30 kmh; nu am ESP, insa cand am infipt piciorul in frana abs-ul si-a facut datoria si masina s-a oprit din giratie. De fapt doar rotile din fata au tinut, si noroc ca pe jos era o mazga fina si probabil ca socurile date de break-release-ul facut de ABS au reusit sa "rada" mazga si sa ajunga la asfalt.

Un alt motiv sunt pneurile cu care vina masina incaltata "by default", niste mizerii, indiferent daca e uscat sau ud pe jos.
r&d
Decat anvelope de iarna doar pe o punte, mai bine cu 4 de vara...
Si daca ai 4 de vara atunci conduci ca atare... SI chiar anvelopele de iarna + ESP nu fac minuni..
Drive safe...
Sneferu
Tocmai am vorbit cu un amic care lucra la asigurari; a spus ca exista un prag minim, si ca in general motor+cutie de viteze+ceva tablarie (plastic in cazul nostru) distruse poate insemna dauna totala. Bafta si sa ne tineti la curent.
sandman_
Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat, dar bine ca tu esti sanatos si bine ca ai casco.
Stiu ca o componenta de caroserie trebuie sa fie avariata mai mult de 60% pentru a putea fi inlocuita si nu indreptata. Despre dauna totala nu stiu procentul.

Mie mi s-a intamplat ceva oarecum asemanator, impact frontal intr-un coltz de dacie, pe ud, la vreo 25-30 km/h, insa masina arata mai bine, deoarece am impins dacia respectiva in alta dacie din fata ei biggrin.gif
Era destul de normal sa nu sara airbagurile.
Horace, te-ai apropiat cu capul de volan? Nu prea cred...
bafta multa cu reparatia, daca nu vor baietii sa iti schimbe masina.
kaiser_bz_ro
baieti eu am avut 2 accidente cu meganu meu... in ambele mi-a plecat spatele. In primul aveam peste 130km/h in curba si din cauza nisipului am inceput sa ma rotesc pe sosea... dupa o tura am sarit un sant , am lovit o borna kilometrica, am daramat un pom si m-am oprit in alt sant smile.gif. Aveam centura de siguranta. Nu am avut decat o durere pe langa gat. Nus cum am scapat ,sincer. Meganul e super tare la siguranta. Mi-a sarit cortina si airbagul lateral dreapta ca pe partea dreapta a fost impactul. Avariile : sa zicem ca mi-au lipsit putin sa nu fie dauna totala smile.gif

P.s: al doilea accident a fost acum 2 sapt. mi-a derapat spatele la 50hm/h. Aveam allwheater(alea standard) pe spate si de vara pe fatza si era mazga. Cauciucurile standard sunt niste mizerii.

concluzia : MEGANUL SEADAN o masina sigura!!!!!
RamsesII
@renonino,

Sa-mi spui si mie te rog cum s-au comportat cei de la BCR Asigurari.
sorin1967
r&d
Cauciucurile pe fata au rolul lor ,iar alea de pe spate , al lor. Sunt convins ca tot m-ar fi intors , dar nu la 180. Asa ca o sa mai iau 2 si asta cat mai repede , iar curbele mari o sa le iau mai usurel...
kaiser_bz_ro
pey de dobitoc smile.gif ... dar dupa cum vezi tot spatele mi-a derapat . Alea de pe spate sunt alea stock. Erau destul de tocite si am zis ca se comporta mai bine astea noi de vara. Pe fata am Dunlop-uri.
La anu sper sa am bani sa-mi iau cauciucuri de iarna ca sunt o investitie buna.
sylvester
Imi pare rau pentru voi baieti!!sper sa rezolvati cat mai repede problemele si sa va reintoarceti pe sosele!
V A L I
Cam nasoala faza asta cu accidentele...bine ca nu ati patit (mai) nimic.
Nu sunt eu expert dar mie nu mi se pare normal ca la un impact cu un stalp de beton chiar si la viteaza aia sa nu iti sara airbag-urile. Totusi nu e un corp deformabil si impactul este dur.
Sper sa iti dea dauna totala cei de la BCR (acolo am si eu casco si mi se par seriosi , dar pana acum am avut doar de dat bani smile.gif ) si sa iti iei alta noua wink.gif
mirceone
Salutare!
Prima data pe acest forum.
Vreau doar sa spun ca si eu am avut accident cu Megane-ul meu acum 4 zile. A derapat o Dacie papuc in fatza mea, am vrut sa o ocolesc si m-am oprit intr-un Passat care venea pe banda cealalta. Daune: spoiler fata, masca , far stanga fata aripa + alte maruntisuri - sparte. Eu am plecat acasa cu masina, in schimb Passatul nu a mai plecat : partea stanga fatza lovita pana la usa + roata strambata .
P.S.
Nu a iesit nici un air-bag, la nici o masina.
another_brick_in_the_wall
Salut,
am citit si eu teoria pe care ati pus-o la dispozitie.... Ca teorie, mi se pare interesanta, dar permite prea mult producatorilor sa se "scuze" ca decelerarea n-a fost asa puternica pe cit sa considere calculatorul ca este vorba de un impact serios si ca trebuie sa actioneze capsele air-bag-urilor....

Probabil ca hora_ce a fost presat incet de tot pina si-a deformat masina atit de rau si ne spune noua ca a avut accident....

biggrin.gif


Personal, ramin la opinia mea de mai devreme, cred ca air-bag-urile n-au functionat asa cum trebuie....
r&d
Vazand interiorul masinii mi se pare ca era inutil sa se deschida... oricum, este un algoritm prea complex ca sa-l intelegem aici pe forum
Hora_ce
QUOTE(Liviu @ Feb 10 2006, 02:06 PM)
P.S.: data viitoare in loc sa dai bani pe xenoane (parca asta vad ca ai) mai bine dai bani pe sisteme de siguranta gen esp.
*



smile.gif da sa stii ca si eu m-am gandit mult!

din pacate cand am facut comanda la masina nu prea am avut de ales...
Masina fusese comandata inainte cu xenoane si era in fabricatie.

Daca renuntam la xenoane si puneam de exemplu ESP termenul de asteptare era dublu, pentru ca ma programau pentru productie... bla bla... si primeam masina toamna.

In fine. Sigurantza ar trebui si e (cand se poate) pe primul loc.
sandman_
un set de airbaguri costa bani frumosi. Ar fi in interesul producatorului sa faca airbagurile sa se deschida cat mai usor, nu? Esenta, insa, este cam asa cum a spus Liviu...
Hora_ce
QUOTE(renonino @ Feb 10 2006, 02:40 PM)
In fine, inteleg prin ce treci Hora_ce dar fierul se rezolva, noi sa fim sanatosi.
*



Bine ai venit in grupul posesorilor de reno' busite... sad.gif

true... viata/sanatatea conteaza
RoVal1972
Doar un cuvant: NASOL !
Hora_ce
QUOTE(another_brick_in_the_wall @ Feb 10 2006, 05:19 PM)
Probabil ca hora_ce a fost presat incet de tot pina si-a deformat masina atit de rau si ne spune noua ca a avut accident....

biggrin.gif
*



cu full casco, imi permit sa rad... smile.gif.

Hora_ce
va invit sa vizionati

http://www.autovit.ro/html/3/1/0/1/303101.php

In fatza arata bine... in comparatie cu a mea. Plus ca proprietarul chiar zice ca motorul e functional.


In cazul lui se vede clar ca 2 airbaguri au sarit!


Aceast link nu e pentru reclama! smile.gif
Liviu
Hai sa va spun cum vad eu o masina a zilelor noastre.
Pe scurt, e un nucleu tare (structura de rezistenta a habitaclului) inconjurat cu o schela pentru utilitati (portbagajul <<care sustine roata de rezerva si locul de stocat bagaje>> si respectiv botul <<care sustine motorul>>).
In cazul unui impact pe lungul masinii (din fata sau din spate), schela pentru utilitati se deformeaza special pentru a absorbi energia impactului. Daca impactul e suficient de puternic incat schela respectiva nu poate absorbi o cantitate semnificativa din energie, atunci oamenii din nucleu sunt pusi in pericol si de abia atunci se trece la sistemul de protectie activa care ajuta mult la salvarea vietii respectivelor persoane chiar cu riscul ranirii lor tocmai de aceste sisteme.
Altfel spus, tot designul masinilor din zilele noastre este facut "human oriented" nu "car oriented".
Asta inseamna ca airbagurile se vor declansa numai daca algoritmii de evaluare ai fenomenului fizic din momentul impactului decid ca omul e in pericol.
Se stie ca un airbag lasa rani in cazul declansarii si poate chiar omora un copil daca i se declanseaza in fata (in linkurile de mai sus se explica ce si cum).
In cazul pozei cu estate-ul lovit din spate e evident ca habitaclul, ca nucleu dur, a suferit puternic.

Ma rog, ce vad eu este ca lumea nu intelege rolul acestor sisteme de siguranta pasive si active. Sunt de altfel confins ca oricat de bine ar fi proiectata o masina, tot timpul vor fi carcotasi nemultumiti de ceea ce se ofera.
kebbius
nasol ce ai patit. am avut si eu un accident acum cateva luni si masina a fost destul de serios avariata (am postat pe forum toata povestea, sunt si niste poze daca vrei comparatie).
La prima vedere masina ta pare mai avariata decat a fost a mea, dar cu toate astea, mie mi s-au declansat airbagurile frontale si au detonat capsele de la centuri. la mine motorul nu a avut nimic, chiar pornea, in schimb a fost afectat cadrul motor - a fost inlocuit cu ttotul. Intr-adevar, dupa cum s-a spus, partea din fata se inlocuieste cu totul, fara a se suda nimic, asa ca fii linistit, ca masina o sa iasa ca noua.
si eu am sperat la dauna totala, dar n-a fost sa fie.
eu am casco tot la tiriac, si calculul ptr dauna totala s-a facut in felul urmator: la mine casco e pe 4 ani (masina e luata in leasing), iar in anul 2 (cand am avut accidentul) valoarea de asigurare era de vreo 15 000 euro. ca sa ma incadrez la dauna totala, ar fi trebuit ca totalul reparatiilor sa depaseasca 80% din val de asig a masinii (adica 80% din 15 000). se face un deviz estimativ si daca se ajunge la concluzia ca reparatiile ar pitea ajunge la aceasta val, se da dauna totala, daca nu, se repara masina.
in cazul meu, devizul estimativ a fost cca 9 000 euro, deci nu prea intra la dauna totala. In final reparatiile au costat 320 000 000, ceea ce e oricum foarte mult raportat la daunele masinii (au fost niste discutii legate de pretul urias al unor piese).

In cazul tau...nu stiu ce sa zic. din poze pare afectat si moturul (la mine n-a avut nimic). pe de alta parte in cazul meu a trebuit sa fie inlocuite doua airbaguri, patru centuri de siguranta+calculatorul de airbaguri, care impreuna au costat peste 3000 de euro. la tine nu se pune problema asta.

dar crede-ma ca nu e nici o afacere sa scoti dauna totala. nu stiu exact algoritmil lor de calcul sau procedura de plata in caz de dauna totala (mi-am pus si eu problema la mom respectiv) dar crede-ma ca o sa iesi in pierdere.

daca o sa ti se repare masina...fii linistit.. o sa iasa ca noua. la mine a iesit ok, cu cateva mici neajunsuri....chiar insignifiante.

partea proasta e urmatoarea...daca nu mai ai alta masina, sa-ti faci abonament la mij;loacele de transport in comun, ca o sa dureze ceva.
MeganeCC
Am si eu o intrebare :
In cazul in care centura de siguranta nu este pusa... airbagurile se declanseaza?
Spre exemplu: eu port tot timpul centura de siguranta, dar pasagerii ocazionali din dreapta nu poarta tot timpul centura, in cazul unui accident frontal sar amandoua, sau doar al meu (al soferului) sau nici unul, sau nu au nici o legatura airbagurile cu centura?
MeganeCC
Imi cer scuze pt topicul de mai sus!!!!
Am vrut sa intreb ceva si a iesit altceva!
1. Au legatura airbagurile cu centurile de siguranta??
2. Airbagurile frontale sar concomitent sau in functie de situatie?

sandman_
cred ca te referi la post, nu la topic wink.gif

Sunt unele modele care au un sistem de genul asta: nu sare airbagul daca nu e centura pusa, din motive lesne de inteles. cred ca la alea 5 stele are lui M2 ar cam fi cazul sa aiba asa ceva...
octav_
Imi pare rau Hora_ce pentru ce s-a intamplat, insa e bine ca ai scapat nevatamat. Cu masina asigurata pe Casco poti dormi linistit, insa sa gasesti un service bun.
Din proprie experienta iti spun ca a scapa nevatamat este cel mai important lucru. Eu am avut parte de un accident grav din care numai Dumnezeu stie cum am scapat intreg, insa tatal meu nu a fost atat de norocos si inca sufera.
Oricum... sunt zdravene masinile frantuzesti! biggrin.gif
cri123
Nasoala intamplarea, bine ca nu a patit nimeni nimic. Din ceea ce vad, s-a intamplat in Cluj. Pe unde?

Oricum, Renault face masini sigure.
mihai_c
QUOTE(sandman_ @ Feb 10 2006, 07:50 PM)
cred ca te referi la post, nu la topic wink.gif

Sunt unele modele care au un sistem de genul asta: nu sare airbagul daca nu e centura pusa, din motive lesne de inteles. cred ca la alea 5 stele are lui M2 ar cam fi cazul sa aiba asa ceva...
*



Eu am "mesterit" un pic centura - toata sapt fac drumuri numai in Bucuresti (10 km / zi) si nu-mi place sa port centura, numai ca piuia; am desfacut partea fixa a centurii si am departat (parca asa imi aduc aminte) cele doua lamele a.i. calculatorul citeste ca si cum ar fi pusa centura. 90% sunt de parere ca nu am afectat cu ceva functionarea airbagurilor dar vroiam sa va intreb si pe voi - este ok in cazul in care trebuie sa sara airbagurile?

On topic: Bafta multa in service cu masina! Cu acest topic ai reusit sa strangi multi membrii ai forumului intr-o perioada in care multi amutisera. Pacat ca nu a fost un eveniment placut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.