Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Servodirectie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
tipi
prb la caseta de directie megane 1 2002 16.16v;sedan turcesc;a inceput sa piarda lichid de servo pe la un simering din partea dreapta...a mai avut cineva aceasta problema,daca da cum a rezolvat-o?am fost la service si mi-a zis ca nu se poate rezolva decat atunci cand o sa schim caseta,problema este ca una noua costa cam 700 euro iar una la mana a doua este in jur de 200-300euro.mi se pare destul de ciudat ca pt. un simering sa dau atatia bani
trami
Decat sa cumperi una noua, mai bine o repari pe-a ta.
Decat sa iei una sh a carei stare n-o poti verifica, tot mai bine o repari pe-a ta.

Un simering nu este scump, dar inlocuirea lui nu rezolva problema decat pe moment. Nu poti fi sigur ca pierde pe la simeringul din dreapta pentru ca uleiul trece fara probleme din stanga in dreapta si invers. De aceea, atunci cand se repara BINE o caseta de directie trebuie neaparat schimbate toate simeringurile (4 in total), segmentii, O-ringurile si burdufele. Componentele astea sunt continute in setul de reparatie care costa cat costa, apoi mai adaugi manopera... fa si tu un calcul! Tot mai bine o repari pe-a ta. Doar sa ai grija pe mana cui o dai si sa te asiguri ca are kitul original (iti spun asta pentru ca am vazut tot felul de improvizatii, simeringuri lipite cu silicon sau bucsate cu bronz).
alc2
@trami , spune-mi te rog unde pot gasi setul de reparatie , am un prieten care a luat toate reprezentantele din Buc si nu a gasit nimic ( nici macar un semering )
La IPSO i s-a avansat suma de 6.000 RON ( da 6 mii !! ) pt schimbarea casetei de directie cu bielete + manopera .
La dezmembrari cel mai bun pret a fost de 1.200 RON pt o caseta ...fara garantie.
Masina si simptomele sunt aceleasi ca a lui @tipi.
trami
Nu stiu unde gasesti kit in ro, dar daca vrei iti trimit unul. Pentru asta imi trebuie pe mail o poza a casetei, ca sunt mai multe modele si trebuie sa stiu exact ce kit intra in a ta. Cum sa ma contactezi vezi aici.
Un kit costa cca 50 euro, iar o caseta reconditionata cca 300 euro, fara caseta veche la schimb, garantie 1 an.
Din dezmembrari nu te sfatuiesc sa cumperi o caseta si stiu de ce. Pretul e mare, garantie zero, iar sansele sa fie buna sunt sub 50% (eu vorbesc din experienta).
vlpix
Va rog sa ma sfatuiti si pe mine unde as putea gasi o caseta pentru un Renault Megane Classic benzina 1.6 16v din 09/2002 fiindca am nevoie URGENT si peste tot unde am vorbit toti deja o vandusera. ohmy.gif
trami
vlpix, contacteaza-ma daca n-ai rezolvat.
Hack
Am un prieten care are un sedan din 2005, si tocmai a facut o revizie pe la 40.000km, si cica caseta de directie e pe duca pentru ca si-a reglat volanul prea in spate si prea jos si a condus mult cu volanul in pozitita asta wacko.gif
alc2
Asta o luam ca o gluma (ne) reusita blink.gif Poti sa ne spui si noua cine este specialistul care a facut aceasta constatare ?
Adica daca era reglat prea in fata si prea sus tinea 80.000 km ? Sau este o pozitie optima a volanului fata de care caseta lucreaza corect ? huh.gif
Abureli de genul asta sunt servite - gratuit , pe post de gustare bonus din partea casei - de obicei cand masina mai are putin si iese din garantie si nu se doreste schimbarea piesei .
Hack
Asa i-au spus la service la Mures, si i-au spus ca ar fi recomandat sa nu modifici pozitia volanului si sa o lasi asa cum vine din fabrica, de parca ai putea sa fi sigur ca nu a umblat nimeni la el huh.gif
I-au reglat volanul intr-un anumit fel si i-au spus sa nu ii mai schimbe pozitia ca asa il va tine mai mult wacko.gif
R19/16v
voi va dati seama ca pozitia volanului nu are cum sa influenteze in vreun fel caseta de directie, nu? Intre volan si caseta exista 2 cuplaje cardanice. rolleyes.gif dry.gif

Pushu_x
Stiu!!!

Chestia asta cu caseta de directie este najpa rau de tot... wacko.gif
Eu am un Megane Classic Tricorp din 2000 cu o casete TRW si am aceeasi problema cu semeringurile dar la mine este pe stanga. Stiu sigur deoarece am fost la un adevarat profesionist (experienta in Ren. de mai bine de 12 ani) care mi-a spus clar care este buba si ce variante am... sad.gif Nu "prea" acceptabile stand sa te gandesti la faptul ca un set de reparatie caseta costa undeva intre 40 si 100 de euro.... iar o manopera fiind undeva pe la 300, iar o caseta noua (TRW) este la ~910 euro.

Nu stiu inca ce sa fac .... caci sincer nu stau nici extraordinar cu malaiul... ai mei sunt de vina ca nu au facut scoala de patroni dar na'... biggrin.gif tongue.gif

Daca stie careva o varianta mai ieftina sau un service bun care stie sa execute reparatii la casete hidrulice (capsulate, ci nu cu filet... ) sa posteze aici sau un mail va rog...


Cu aceeasi stima si respect

al vostru Pushu_x ( pushu_x@yahoo.com )
R19/16v
info@servdirectii.com

coduri RE 127 pentru lungime totala 1220mm si RE 125 pentru lungime totala 1155mm.
R41N
Stie cineva daca se potriveste o caseta de directie de Megane 1,an99,1.6,16v la un Megane 1,an2001,1.9dTi? Din pacate am probleme cu caseta si incerc sa o schimb! Una noua costa 1700Ron si incerc sa iau una din dezmembrari. Am gasit una la Rm Valcea foarte ieftina 350Ron si ma gandesc sa incerc, cu toate ca piesele din dezmembrari nu prea prezinta incredere!
Multam fain!
adip
Aici si aici si aici sunt coduri pentru 1.6 16v si 1.9dti (80 & 98cp). Aparent sunt aceleasi coduri (nu vad de ce ar diferi) dar e mai bine sa te interesezi la un mecanic reno daca sunt 100% compatibile. Si, mai ales, daca cea din dezmembrari e ok.
R41N
Multumesc mult pentru linkuri! Codurile par a fi identice la cele doua casete, i-am intrebat pe cei de la Popesti Leordeni si ei zic ca nu se potriveste, si ca imi aduc ei o caseta cu 350 Euro (second-hand). Dupa parerea mea prea scump!!! Acum, eu sincer nu mai stiu ce sa cred si ce sa mai fac. Pana la urma cred ca o s-o aduc pe comanda, dau 600 Euro si termin balciul! E noua are garantie.Asta este!!! Oricum multumesc mult!
trami
QUOTE(R41N @ 6 Oct 2007, 17:01)
Codurile par a fi identice la cele doua casete, i-am intrebat pe cei de la Popesti Leordeni si ei zic ca nu se potriveste

Eu nu-s convins ca te-ai descurcat in link-urile acelea pentru ca sunt 5 coduri pentru 5 casete diferite. Ei zic asa:

Pana in 07/1999 au lungimea totala de 1160 mm:

52211
Largeur de montage [mm] : 50
Longueur globale : 1160
dessiné par : TRW
jusque année de construction : 07/1999
Référence constructeur (Numéro OEM) :
RENAULT :
7700417281

52185
Largeur de montage [mm] : 35
Longueur globale : 1160
dessiné par : SMI
jusque année de construction : 07/1999
Référence constructeur (Numéro OEM) :
RENAULT :
7700840893 - 7701352245

Ar mai fi una tot pana in 07/1999, fabricatie SMI, nu spune ce lungime are, dar da o poza. Daca o fi asa, as zice ca-i de 1060 mm, are carcasa mai scurta si s-a mai montat pe Clio si pe Kangoo:

52241
Largeur de la jante [pouces] : 6
Largeur de montage [mm] : 35
Restriction du fabricant : SMI
jusque année de construction : 07/1999


Dupa 07/1999 sunt cele cu lungimi totale de 1220 mm

52319
Longueur globale : 1220
Restriction du fabricant : TRW
Largeur de montage [mm] : 50
à partir d'année de construction : 07/1999
Référence constructeur (Numéro OEM) :
RENAULT :
7701471895

52386
Restriction du fabricant : SMI
Largeur de montage [mm] : 35
Longueur globale : 1220
à partir d'année de construction : 07/1999
Référence constructeur (Numéro OEM) :
RENAULT :
7700432260

Largeur de montage [mm] : 50 la TRW si 35 la SMI este latimea bridei cu care se fixeaza caseta, sau mai bine zis a mansonului de cauciuc de sub brida. Foto:

[attachmentid=1627414170]

Din atatea coduri cum sa-ti dai seama care-i a ta? Cel mai sigur te uiti pe eticheta lipita pe caseta, acolo scrie si fabricatia (TRW sau SMI), si codul original.
Te sfatuiesc sa te uiti neaparat la eticheta ta si sa ai mai putina incredere in cataloage ca s-ar putea sa nu primesti piesa potrivita. Ca dovada, in linkul acela, la codul 52185 se da caseta cu OEM Renault 7700840893 ca fiind de fabricatie SMI si latime de montaj 35 mm.
TOTAL GRESIT, codul corespunde la caseta TRW, foto:

[attachmentid=1627414169]

Si inca ceva, ai vazut sigla SPIDAN acolo? El este doar reconditionator, producatori de casete noi sunt TRW si SMI. Cum iti dai seama daca in schimbul celor 600 euro primesti o caseta noua sau una reconditionata? Ti se cere sau nu caseta veche la schimb?
R41N
Cam ai dreptate. Am fost la un magazin pe Colentina vis-a-vis de Carrfour, am intrebat si mi s-a spus ca mi se aduce una noua in schimbul celei de pe masina mea. Asta n-ar fi o problema dar totusi stau si ma gandesc daca le dau eu codul de pe caseta la ce mai au nevoie totusi de ea?
romeo3108ro
pe a ata o sa o reconditioneze si o sa o vanda ca noua.De recomandat sa iti iei o colectie de reparatie si sa o duci laun meserias
R41N
Pai atunci si eu am toate sansele sa iau o caseta reconditionata si nu prea imi convine. Stii cumva un meserias unde as putea sa ma duc? Poate totusi am noroc si o pot repara pe a mea. Multumesc!
bitch_please
Masina: Megane 1 break 1.9dti din 2001 - 100.000 km
Probleme:

1.O bataie infundata pe denivelari, vreo 2 mecanici la care am fost zic ca nu are nimic. La BRAS-Renault au zis ca sunt bucsele de la bara stabilizatoare, le-am schimbat, tot la fel face. Alt mecanic a sugerat ca ar fi un etrier de pe fata care face zgomot ca are joc.

2.Mai grav - La manevre de parcare are momente cand ramane fara servo, si tre sa trag cu toti muschii de volan smile.gif, si momente cand merge foarte usor, mai usor decat ar trebui, ca si cum ar fi rotile pe gheata. Trecerea de la foarte greu la foarte usor este simultana cu un zgomot metalic, ca si cum ar sari arcurile de pe fata. Nu stiu sa descriu zgomotul, dar e ca un pocnit metalic, care se simte si in podeaua masinii.
La Renault ei zic ca ar fi caseta de directie, in alta parte mi-au zis ca pompa de servo, amandoua ff scumpe sad.gif

3. In mers cand iau stanga de volan se aude ca si cum ai freca doua table intre ele, un scartait urat. Se intampla si la 10 kph si la 60 in curbe. Aici un mecanic a zis ca sunt discurile de frana uzate, mentionez ca nu le-am schimbat niciodata.


Am schimbat : flanse amortizoare cu tot cu rulmenti, placute frana fata, bucse bara stabilizatoare.

Daca a avut cineva rabdare sa citeasca si are sugestii multumesc smile.gif
Shafu
eu am patit-o cu pompa de servo ..... face un zgomot ingrozitor la viraje sau la orice brakare de volan ....... daca ramai fara servo defectiunea CRED ca ar fi la pompa, la sonda atasata ei, de la caseta ...... nu cred
caseta poate avea un joc sesizabil daca in timp ce misti cat de putin de volan rotile nu se misca., dar caseta are un intreg angrenaj .... cert e ca pompa la mine functiona dar facea acel zgomot pe care multi zic ca e de la curele (un shuierat puternic la brakaj)
bitch_please
La mine nu suiera decat incet(nu se aude in masina la relanti, numai afara) cand brachez maxim, si mecanicii au zis ca e normal. Se aude insa alt zgomot cum am descris. Tu ai schimbat pana la urma pompa servo ? Cat a fost ?

Stie cineva cam cat ar costa:
1 caseta directie
2 etrier frana fata ?
Multumesc wink.gif
bitch_please
Alt service, alta distractie.
Dupa vreo ora de tras de toate partile, un mecanic a ajuns la concluzia ca ar fi ceva care se cheama "bucse palier amortizor", care ar fi in partea de sus a amortizorului, cam pe unde vine prins de caroserie. Stie cineva daca aceste bucse ar putea intr-adevar fi motivul pentru problema cu directia, sa se vireze greu din cauza lor ? Au si astea vreun rulment ceva ? Pretul pentre aceste bucse la service e de 240 RON pt fiecare parte, adica scumpisor, dar nu cat o caseta de directie oricum. Mersi
Shafu
-caseta de directie: SH 200-400 euro (atentie sunt doua tipuri la 1,6 16 v TRW si SMI diferenta intre ele sunt capetele de bara), noi am gasit la magazine de piese auto import la 1700 lei SMI, 1900-2400 lei TRW
- pompa servodirectie: SH 100-150 euro

Daca iti "maraie" pompa la bracarea rotilor aia e (acum te sfatuiesc sa incerci ceva ieftin si anume verificarea nivelului lichidului si daca e curat ar trbui sa fie rosul la culoare ... cred, la mine nu a mers asta sad.gif am schimbat pompa cu una SH si am remediat)
Dodone
QUOTE(bitch_please @ 1 Jul 2008, 14:05)
Alt service, alta distractie.
Dupa vreo ora de tras de toate partile, un mecanic a ajuns la concluzia ca ar fi ceva care se cheama "bucse palier amortizor", care ar fi in partea de sus a amortizorului, cam pe unde vine prins de caroserie. Stie cineva daca aceste bucse ar putea intr-adevar fi motivul pentru problema cu directia, sa se vireze greu din cauza lor ? Au si astea vreun rulment ceva ? Pretul pentre aceste bucse la service e de 240 RON pt fiecare parte, adica scumpisor, dar nu cat o caseta de directie oricum. Mersi
*


Eu am schimbat recent aceste bucse, au costat 96 de ron/buc., producator Delphi.
Astea nu au nimic cu directia greoaie.
Sarac_rau
Aceiasi problema o am si eu cu directia de la megane-ul meu ... Merge greu cateodata .... nu dureaza mai mult de cateva secunde ( 2-3 ) si isi revine .. daca stau pe loc si misc usor stanga dreapta de volan se aude ca si cand ar sarii un zimt de la cremaniera ... dar stiu ca asa ceva nu se poate .... nu am deloc joc in volan ... si zgomotul ala de arc care sare si se simte impactul in podea ... .. am mai observat ca rareori se aude un zgomot ca de spray apasat ! asta cu capota deschisa si la relanti cand este solicitata directia dar numai cand dau in partea stanga se aude zgomotul ala .. si .. faza tare .. tot cand stau pe loc daca trag brusc dreapta dre volan imi cade servodirectai de fiecare data .. dar isi revine in 2 secunde maxim .. si se simte in volan presiunea care incepe sa vina .. ca un robinet infundat care se desfunda usor usor ... simptome tare ciudatele .. si eu am fost pacalit sa serviceuri sa schimb tot felul de bucsi pentru zgomotul ala si nu sa remediat niciodata ! Simptomele par din pompa de servo .. dar pe forum la toate discutiile si dupa ce am dat cateva telefoane toti mi-au zis ca ar fi caseta de directie .. o problema la m1 ...daca a descoperit cineva care este sigur problema ( caseta sau pompa de servo ) sa ma anunte si pe mine. mi-a mai spus cineva ca ar fi un furtun care are in cap o pompa diuza si ala trebuie schimbat .. imi este teama sa ma duc la service pentru ca fiecare service o sa spuna altceva .. sunt satul de ei pana peste cap .. eu vreau doar sa stiu ce trebuie sa cumpar cu siguranta sa scap de inconvenient si cat m-ar costa ! Va multumesc smile.gif
bitch_please
Intre timp am schimbat si palierii de la amortizor la un service, dupa care le-am zis sa ii puna pe ai mei inapoi pentru ca facea tot la fel smile.gif. N-au avut de ales pentru ca platisem constatarea, dar mi-au zis ca acum sunt siguri ca e caseta de directie. Asta ar confirma constatarea de la Renault din iasi care au zic acelasi lucru. Deci se pare ca, caseta ar fi problema pana la urma sad.gif.
Sarac_rau
din ce m-am interesat eu ..operatia dureaza cam 3 zil cu tot cu montaj .. si ar fi o firma care aduce kituri de caseta directie pe la vre-o 10 milioane .. si le monteaza ( da caseta jos ..s coate tot din ea ... pune piese noi , pune caseta la loc ) pentru doar 3 milioane ! adica , cam 13 milioane si 3 zile pierdute toata ingineria ... eu conduc sportiv si este enervant sa ramai fara servo la 180 -190 ... urat ...trebuie sa imi anulez concediul la mare ca sa imi fac caseta de directie .. sau sa ma duc asa la mare si sa o mai aman si sa merg mai putin sportiv .. e grea decizia ...
bitch_please
QUOTE(Shafu @ 7 Jul 2008, 21:41)
-caseta de directie: SH 200-400 euro (atentie sunt doua tipuri la 1,6 16 v  TRW si SMI diferenta intre ele sunt capetele de bara), noi am gasit la magazine de piese auto import la 1700 lei SMI, 1900-2400 lei TRW
- pompa servodirectie: SH 100-150 euro

Daca iti "maraie" pompa la bracarea rotilor aia e (acum te sfatuiesc sa incerci ceva ieftin si anume verificarea nivelului lichidului si daca e curat ar trbui sa fie rosul la culoare ... cred, la mine nu a mers asta  sad.gif am schimbat pompa cu una SH si am remediat)
*




Shafu stii cumva ce tip e la masina mea ? 1.9 dti an fabricatie 2000 spre sfarsitul anului, pentru ca prima inmatriculare e in 2001, break, 98 de cai. Scrie pe undeva pe ea tipul ala TRW sau SMI ? M-ar putea ajuta astia de la magazinele de piese sa imi dau seama ce tip e ?
Mersi mult

15 Jul 2008, 14:06:
QUOTE(Sarac_rau @ 15 Jul 2008, 13:49)
din ce m-am interesat eu ..operatia dureaza cam 3 zil cu tot cu montaj .. si ar fi o firma care aduce kituri de caseta directie  pe la vre-o 10 milioane .. si le monteaza  ( da caseta jos ..s coate tot din ea ... pune piese noi , pune caseta la loc ) pentru doar 3 milioane ! adica , cam 13 milioane si 3 zile pierdute toata ingineria ... eu conduc sportiv si este enervant sa ramai fara servo la 180 -190 ... urat ...trebuie sa imi anulez concediul la mare ca sa imi fac caseta de directie .. sau sa ma duc asa la mare si sa o mai aman si sa merg mai putin sportiv .. e grea decizia ...
*




Eu am facut aproape 1000 de km asa si la mine simptomele par mai grave ca la tine, adica eu deja aproape tot timpul sunt fara servo, alegerea asta am avut-o si eu de facut si am preferat sa nu imi stric concediul, sa la ia dracu de masini smile.gif
Johnny2006
Referitor la 1. , simti bataia si in volan? Ceva de genul asta am si eu si se pare ( Doamne-ajuta ) ca sunt culisantele de la etriere. ( la Renault costa 120 lei 1 bucata ).
bitch_please
Inca o chestie, fasaitul ala din pompa zic astia de la renault ca ar fi normal, se aude la mine cand iau maxim de volan. Sarac_rau id-ul meu de yahoo e ccapitanu, da-mi add daca vrei sa vb.

15 Jul 2008, 14:13:
QUOTE(Johnny2006 @ 15 Jul 2008, 14:07)
Referitor la 1. , simti bataia si in volan? Ceva de genul asta am si eu si se pare ( Doamne-ajuta ) ca sunt culisantele de la etriere. ( la Renault costa 120 lei 1 bucata ).
*




Da asa mi s-a spus si mie, nu stiam ca sunt asa scumpe la Renault, dar cred ca se merita sa cauti un etrier la dezmembrari si sa iei de acolo. Eu deocamdata am problema mai grava cu directia si trebuie sa o rezolv pe asta intai.
Sarac_rau
bataia aia in volan o simt si eu ... parca ar lipsii arcul si amortizorul de la locul lor ... desii este slaba bataia se simte ca si cand nu ar avea nici un punct de atenuare al gropitelor fie ele cat de mici ...
cj98czh
Ce i s-a intamplat lui este un caz izolat...bataia ai se simte in general din cauza bucsilor de bara stabilizatoare duse, flanse amortizor...investigheaza aici prima data si dupa aceea te poti duce mai adanc..
Sarac_rau
Pentru toti cu problema servo directiei directiei !
Dupa lungi si ample investigatii azi pe la service renault si pe la inca un service in care am incredere constatarea este urmatoare ! Din moment ce intr-un sens merge corect servodirectia si in celalalt sens face fite sau se intampla griparea volanului dupa care revine normal ori zgomotele chinuitoare ale servopompei care se chinuie sa munceasca si nu poate ... toate astea sunt datorate casetei de directie . Cum a spus cineva aici pe forum este PIERDERE interna si se poate remedia cu reconditionare sau schimbat caseta directie .. lasati pompele in pace
smile.gif A se verifica si cantitaea de metal care este depusa ( pilitura de fier ) pe filtrul rezervorului de la lichidul servodirectiei. Daca este semnificativa trebuie testata servopompa daca mai baga presiune la cotele corespunzatoare ( asta se face intr-un service ) , daca nu corespunde trebuie inlocuita .. daca este buna atunci se recomanda spalarea servopompei si conductelor dupa montarea casetei de directie noua sau reconditionata pentru a nu mai aparea curand problema .. Defectul acestor casete de directie este in special la modelul TRW care se afla si pe m1, clio si laguna ... Recomand caseta noua daca se poate gasii la un pret rezonabil sau reconditionarea ei la o firma care se ocupa numai cu asa ceva ! eu cred ca mi-o fac pe a mea la TRAMI. la 1140 ron eu zic ca se merita ... pacat ca nu am decat 72mi km .. renault .....Buni in cutii de viteze prosti in casete smile.gif)
Shafu
subscriu .... se pare ca caseta de viteza e slaba rau de pica pana intr-o 100 000 km .... acum nici cu drumurile nu stam mai bine dar ..... totusi ...
bitch_please
Am reconditionat caseta de directie la Trami, deocamdata sunt multumit. Am scapat de zgomotul la virare si directie e mult mai usoara.

Stie cineva cat costa bucsele de la bara stabilizatoare ? Un cod de piesa ceva ?
Mersi
Sarac_rau
bucsele de la bara stabilizatoare cu tot cu manopera fac cam 100 ron .. dar crede-ma o sa ti se auda in continuare acea mica bataie . .. deoarce bara stabilizatoare este pusa invers fata de alta masini sid atorita denivelarilor si a altor factori nu mai are forma initiala .. iar bataia aia care ai impresia ca este de la bara stabilizatoare este de fapt flansa amortizorlui smile.gif
draxxer
Salut! Mie imi curge ulei de servo de undeva din caseta de directie, undeva in partea stanga chiar pe burduful de la bieleta de directie. Am fost la service si mi-au spus ca trebuie schimbata caseta de directie.Eu fiind din timisoara voiam sa intreb daca stie cineva unde se fac reconditionari aici si daca se gaseste kitul de reconditionare.
radunre
dragi colegi, cu tristete trebuie sa anunt si eu caderea servo directie la "doamna" mea sad.gif , facea ceva figuri incepand cu ~6 luni in urma, cand miscam de volan stanga/dreapta "agata" la inceputul rotatiei ca dupa aceea sa mearga bine, diminetile nu aveam servo pana cand faceam 2-3 ture de volan. Fiind in concediu am umblat mai mult, in ultima zii servo a mers fara nici cea mai mica ezitare, parca presimteam sfarsitul... dupa ce am parcat masina, la urmatoarea repornire, ~30 minute, servo ioc... astept parerea specialistilor.

Cutia de directie este TRW. Un specialist local mi-a recomandat sa demontez in prima faza doar pompa hidraulica (usor de demontat) iar daca aceea se dovedeste a fii functionala, sa demontez cutia de directie... sunt nehotarat in privinta pasului urmator dar se pare ca nu am incotro decat sa-i urmez sfatul...

va tin la curent cu evolutia situatiei.
John1
draxxer - Daca curge, sigur sunt semeringurile duse si trebuie schimbate. Incearca la trami - http://trami.eu/page2.html. Am auzit ca sunt seriosi si fac treaba de calitate.
radunre
astazi am demontat si testat pompa servo... este buna, functioneaza in parametrii (din pacate smile.gif ) problema e la caseta de directie, maine vreau sa ma apuc de demontat caseta si sper sa reusesc sa o duc la bun sfarsit smile.gif. Am gasit un atelier local care se ocupa exclusiv cu hidraulice, reconditionare completa caseta directie ~500 lei (garantie 6 luni). Sper sa merite. Revin cu detalii cat de curand.
draxxer
Mersi.Unica problema cu ei e ca ei sunt in targoviste si eu in timisoara smile.gif la simeringuri ma gandeam si eu. daca gasesc aici de cumparat tot kit-ul e super ok. oricum deocamdata nu e graba delok ca masina mi-e la service in tirgu mures si pana o iau inapoi de akolo mai dureaza vreo 2 sapt.
radunre
draxxer - daca tot ai masinuta in service aici (tg. mures), incearca la persoana la care reconditionez si eu caseta de directie. Pare o persoana serioasa, eu m-am intalnt de 2 ori cu el si mi-a placut modul de abordare/dotarea atelierului propriu.

bitch_please - la tine pare a fii o problema de caseta de directie, pocnetul si trecerea de la asistat la neasistat servo au fost si la mine, problema se agrava treptat pana a cedat complet caseta. Ziceai ca ai schimbat flanse si dupa aceea mecanicul ti-a spus sa schimbi bucse palier amortizor... din cate stiu eu bucsele amortizor sunt flansele, atentie la pacaleli smile.gif
draxxer
Sincer as incerca dar astept sa vad nota de plata mai intai si daca mai raman bani (doamne ajuta!!) nu exclud si aceasta posibilitate. Deocamdata astept de vreo 2 sapt (asta e a treia) sa termine baietii de acolo si vedem dupa. Oricum da-mi adresa te rog si vad cum fac cand termina baietii. Kit-ul de reconditionare il gasesc acolo ?
radunre
omul i-ti reconditioneaza complet caseta de directie, el are toate piesele necesare (in mare: inele O, simeringuri, bucse teflon, burdufuri etc.). Mie mi-a spus 500 lei pt. reconditionare, eu nu trebuie sa duc nici o piesa. Sper sa faca o munca de calitate smile.gif

Dl. Barabas, Tel. 0265251022
draxxer
Aha! e super ok atunci. Am notat! Mersi mult!
radunre
Ieri dupamasa am reusit impreuna cu un prieten sa dam jos caseta de directie, operatiunea e destul de simpla, timpul necesar (~1,5 ore) s-a scurs desfacand suruburi si piulite, extragerea propriuzisa a necesitat cateva minute. Daca este cerere ofer detalii suplimentare.
Am predat caseta de directie in mainile unui specialist, s-a dovedit ca garnitura pistonului este partial distrusa, de acolo toate problemele. Pana maine v-a fii gata.
Intre timp am remontat pompa hidraulica si alternatorul, curatat rezervorul, sita si furtunele pt. lichidul hidraulic.

Revin cu detalii cand totul este gata
Dodone
Pai, pe mine m-ar interesa pasii de demontare a casetei de directie. Am mai dat jos si remontat la alte masini, dar la aceasta nu vreau eu sa descopar a n oara America.
Merci anticipat. smile.gif
alex05
Salut , pentru a o demonta in conditii lejere iti trebuie o rampa daca nu o sa te cam chinuii . Ea este prinsa de caroserie cu 2 suruburi groase si procedeul de demontare este

- desfaci capetele de bara

- desfaci surburile cu care este prinsa de caroserie

- deconectezi conductele (poti sa incerci sa recuperezi din lichidul de servo)

- o scoti printr-o parte


asta e tot , bafta !
radunre
Dodone, dupa cum zicea si alex05:
(pentru a evita orice dubii, cand specific dreapta sau stanga sunt relativ la pozitia soferului la volan)
In functie de modelul masinii, se poate sa trebuiasca sa demontezi acumulatorul, daca este pozitionat in spatele farului stanga

- desfaci capetele de bara (rotule) stanga/dreapta
- in pasajul rotii stanga, deasupra furcii se vede o mica bara stabilizatoare la care trebuie demontat surubul superion, cel inferior doar slabit pt. a fii inclinata inspre botul masinii
- sub masina sunt 2 suporti pt. caseta de directie
- cel din dreapta: desfaci surubul inferior (cheie 16, are nevoie de contra) dupa care cel superior (cheie de 17 !), NU are nevoie de contra pt. ca este un prezon defapt, dupa care ramai cu colierul care vine peste caseta. NU trebuie desfacut suportul de pe sasiu al casetei.
- cel din stanga: aceeasi procedura ca la cel din dreapta cu urmatoarele specificatii: prezonul superior se poate desface de sus mult mai usor (atentie sa nu dai cu cheia in tubulatura de ulei hidraulic, sunt mai fragile decat par !) desfaci surubul inferior cu ajutorul unei contre, desfaci un surubel (cheie de 13) care mai tine colierul pe suport si-l scoti. Cea mai lunga operatiune e demontarea suportului stanga de pe sasiu, pt. asta trebuie sa desfaci si surubul superior (nu prezonul) din spatele suportului, incet si cu rabdare se poate, te inghesuie f. tare bara stabilizatoare. Cele 2 suruburi care tin suportul stanga (si dreapta) trec printr-un suport metalic curbat care merge inspre spatele masinii pana sub scaun, acela are la capat un surub de 8 (cheie 13) care trebuie demontat pt. a putea extrage suficient cele 2 suruburi care tin suportul stanga al casetei altfel ca poti ulterior extrage extrage suportul.
- daca ai cu ce, sugrumi cele 1 furtune care ies din rezervorul de lichid hidraulic (pt. a reduce pierderea) si desfaci cele 2 olandeze ale circuitului hidraulic de pe caseta, cea de sus e de 17 si cea de jos e de 19. Din nou atentie la cum lucrezi cu cheile pe acolo, tuburile, chiar daca sunt metalice, sunt fragile (eu am reusit sa strangulez putin returul - din fericire - fara sa-l sparg, in momentul in care strangeam olendezele !). Capetele tuburilor trebuie acoperite cu o carpa/bucata de punga si legata pt. a preveni contaminarea cu mizerie dupa care le fixezi cu o sarmulita cat mai departe de zona de lucru pt. a nu te incomoda la extragerea casetei.
- la imbinarea casetei cu coloana de directie este o protectie de tip desfundator de chiuveta smile.gif care trebuie mulat in jos catre caseta pt. a avea acces la surubul de fixare a conexiunii. Desfacerea surubului se face pe la roata stanga, nu ai nevoie de contra pt. ca surubul e de o forma speciala (cheie 13) si desfaci doar piulita dupa care extragi surubul, mai invarti de volan putin ca sa-ti vina mai la indemana. Dupa desfacerea surubului, ridici(rabatezi) bucata metalica in forma de U care sta pe axul casetei.
- caseta se scoate prin STANGA, ai nevoie de un prieten sa te ajute, tu sub masina el in stanga masinii. Disloci caseta de pe suporti, o rotesti putin in fata (relativ la axul de care se cupleaza coloana), o misti cativa centimetri in stamga si incerci extragerea suportului stanga dupa care ai cale libera sa o scoti, iese f. usor, fata de textele unor meseriasi care ziceau ca e chinul de pe lume sa o extragi smile.gif .
- remontarea e in ordine inversa, daca o reconditionezi ea v-a venii goala de lichid, eu recomand schimbarea completa a lichidului si spalarea sitei/filtrului care-l ai in rezervor (din filtru se vede doar o margine neagra, cu o surubelnita il extragi si-l speli cu benzina, la mine erau depuneri gen vaselina neagra care obturau aproape complet filtrul). Dupa remontare, umplii rezervorul cu ulei hidraulic (eu am cumparat Texaco ROSU, ulei pt. transmisii automate si servo) rogi un prieten sa porneasca motorul si stai cu ochii pe rezervor pt. ca se goleste in 2-3 secunde smile.gif torni repede ulei pt. ca altfel pompa merge pe uscat si suna ingrozitor (haraie), in timp ce merge motorul, faci multe ture complete de volan st/dr, verifici de scurgeri. Mie mi-a intrat aproapte (fara ~50ml) 1 L de ulei. cateva zile monitorizezi nivelul.

Eu mi-am reconditionat-o local si ieri am montat-o, functioneaza mai bine ca niciodata (de cand e la mine), sunt f. multumit, sper sa tina mult mult smile.gif .

SUCCES
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.