Dodone, dupa cum zicea si alex05:
(pentru a evita orice dubii, cand specific dreapta sau stanga sunt relativ la pozitia soferului la volan)
In functie de modelul masinii, se poate sa trebuiasca sa demontezi acumulatorul, daca este pozitionat in spatele farului stanga
- desfaci capetele de bara (rotule) stanga/dreapta
- in pasajul rotii stanga, deasupra furcii se vede o mica bara stabilizatoare la care trebuie demontat surubul superion, cel inferior doar slabit pt. a fii inclinata inspre botul masinii
- sub masina sunt 2 suporti pt. caseta de directie
- cel din dreapta: desfaci surubul inferior (cheie 16, are nevoie de contra) dupa care cel superior (cheie de 17 !), NU are nevoie de contra pt. ca este un prezon defapt, dupa care ramai cu colierul care vine peste caseta. NU trebuie desfacut suportul de pe sasiu al casetei.
- cel din stanga: aceeasi procedura ca la cel din dreapta cu urmatoarele specificatii: prezonul superior se poate desface de sus mult mai usor (atentie sa nu dai cu cheia in tubulatura de ulei hidraulic, sunt mai fragile decat par !) desfaci surubul inferior cu ajutorul unei contre, desfaci un surubel (cheie de 13) care mai tine colierul pe suport si-l scoti. Cea mai lunga operatiune e demontarea suportului stanga de pe sasiu, pt. asta trebuie sa desfaci si surubul superior (nu prezonul) din spatele suportului, incet si cu rabdare se poate, te inghesuie f. tare bara stabilizatoare. Cele 2 suruburi care tin suportul stanga (si dreapta) trec printr-un suport metalic curbat care merge inspre spatele masinii pana sub scaun, acela are la capat un surub de 8 (cheie 13) care trebuie demontat pt. a putea extrage suficient cele 2 suruburi care tin suportul stanga al casetei altfel ca poti ulterior extrage extrage suportul.
- daca ai cu ce, sugrumi cele 1 furtune care ies din rezervorul de lichid hidraulic (pt. a reduce pierderea) si desfaci cele 2 olandeze ale circuitului hidraulic de pe caseta, cea de sus e de 17 si cea de jos e de 19. Din nou atentie la cum lucrezi cu cheile pe acolo, tuburile, chiar daca sunt metalice, sunt fragile (eu am reusit sa strangulez putin returul - din fericire - fara sa-l sparg, in momentul in care strangeam olendezele !). Capetele tuburilor trebuie acoperite cu o carpa/bucata de punga si legata pt. a preveni contaminarea cu mizerie dupa care le fixezi cu o sarmulita cat mai departe de zona de lucru pt. a nu te incomoda la extragerea casetei.
- la imbinarea casetei cu coloana de directie este o protectie de tip desfundator de chiuveta
care trebuie mulat in jos catre caseta pt. a avea acces la surubul de fixare a conexiunii. Desfacerea surubului se face pe la roata stanga, nu ai nevoie de contra pt. ca surubul e de o forma speciala (cheie 13) si desfaci doar piulita dupa care extragi surubul, mai invarti de volan putin ca sa-ti vina mai la indemana. Dupa desfacerea surubului, ridici(rabatezi) bucata metalica in forma de U care sta pe axul casetei.
- caseta se scoate prin STANGA, ai nevoie de un prieten sa te ajute, tu sub masina el in stanga masinii. Disloci caseta de pe suporti, o rotesti putin in fata (relativ la axul de care se cupleaza coloana), o misti cativa centimetri in stamga si incerci extragerea suportului stanga dupa care ai cale libera sa o scoti, iese f. usor, fata de textele unor meseriasi care ziceau ca e chinul de pe lume sa o extragi
.
- remontarea e in ordine inversa, daca o reconditionezi ea v-a venii goala de lichid, eu recomand schimbarea completa a lichidului si spalarea sitei/filtrului care-l ai in rezervor (din filtru se vede doar o margine neagra, cu o surubelnita il extragi si-l speli cu benzina, la mine erau depuneri gen vaselina neagra care obturau aproape complet filtrul). Dupa remontare, umplii rezervorul cu ulei hidraulic (eu am cumparat Texaco ROSU, ulei pt. transmisii automate si servo) rogi un prieten sa porneasca motorul si stai cu ochii pe rezervor pt. ca se goleste in 2-3 secunde
torni repede ulei pt. ca altfel pompa merge pe uscat si suna ingrozitor (haraie), in timp ce merge motorul, faci multe ture complete de volan st/dr, verifici de scurgeri. Mie mi-a intrat aproapte (fara ~50ml) 1 L de ulei. cateva zile monitorizezi nivelul.
Eu mi-am reconditionat-o local si ieri am montat-o, functioneaza mai bine ca niciodata (de cand e la mine), sunt f. multumit, sper sa tina mult mult
.
SUCCES