A trebuit sa-mi aerisesc sau, mai bine zis, sa-mi usuc buretii de sub mocheta din cauza unei infiltratii de apa in masina (ale carei cauze n-am descoperit-o inca), asa ca m-am pus pe treaba.
Aveam de scos doar jumatate din mocheta. Jumatatea de pe partea stanga. Pe dreapta totul era in regula. Asa ca nu avea sens s-o demontez pe toata, asta implicand si demontarea consolei schimbatorului precum si a cotierei.
La treaba!
ATENTIE: Avand in vedere ca se umbla la scaunul/scaunele fata, care au airbag, teretic, trebuie demontata bateria. Sa nu ziceti ca nu v-am spus!
Eu n-am scos-o, dar nici nu m-am atins de card, pe care l-am lasat in alta parte, ca sa nu fiu tentat sau sa uit ca nu trebuie sa pun contactul sau sa pornesc motorul. Asta ca sa nu ma trezesc cu eroare de airbag.
1. Se scoate tetiera.
Se trage de ea in sus pana nu mai iese, dupa care se ridica clapeta cu rol de siguranta si se trage mai departe de tetiera.
2. Se scoate bancheta din spate.
In cazul meu, am scos-o pe cea mica. Se basculeaza bancheta catre fata si se deface din cele doua, sa le zicem, balamale. Partea fixa a balamei e din plastic si tine partea mobila prin doua agatatori (carlige). Se forteaza cu o surubelnita carligele catre inainte (se se desfaca putin) in timp ce se trage in sus de bancheta.
3. Se scot suruburile de la scaunul fata.
Se foloseste torx T40. Eu am avut doar un bit T40 iar pt. suruburile din fata nu aveam acces sa folosesc surubelnita electrica asa ca a trebuit sa apelez la o improvizatie. Teoretic, ar fi trebuit sa folosesc o scula pe care n-o aveam cu mine - cea din poza o doua.
4. Se decupleaza mufa circuitelor electrice ale scaunului (airbag, senzor de centura si incazire)
- se apleaca scaunul catre in fata (se basculeaza) ridicand-ul de pe podea atat cat se poate ca sa avem acces mai comod pe sub scaun.
- se scoate cupla din suportul ei bagand doua degete sub ea si tragand in sus.
- se decupleaza cele doua mufe tragand in exterior de siguranta gri (care arata ca un sertar) si apoi separand cele doua parti ale cuplei.
5. Se scoate scaunul fata din masina.
De iesit, poate iesi pe ambele usi. Mie mi s-a parut mai lesne de scos prin usa spate. Mai ales ca am lucrat singur. De aceea nici nu am poze.
Scaunul ramane cu centura de siguranta atasata, e prea complicat de scos si nici nu e necesar. L-am basculat catre spate si l-am rotit a.i. sa vina cu sinele in sus ca sa pot avea grija mai usor sa nu zgarii nimic. A iesit mai bine scotandu-l putin cu spatarul inainte si cu sinele tot in sus. Dupa care l-am asezat pe masina, cu "rotile" in sus. Din cand in cand a trebuit sa mai trag usurel de centura ca sa iasa de pe tambur.
Cu ocazia asta am facut o poza, se vedeti ce are scaunul pe dedesubt: