Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se scoate mocheta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
cipman
A trebuit sa-mi aerisesc sau, mai bine zis, sa-mi usuc buretii de sub mocheta din cauza unei infiltratii de apa in masina (ale carei cauze n-am descoperit-o inca), asa ca m-am pus pe treaba.
Aveam de scos doar jumatate din mocheta. Jumatatea de pe partea stanga. Pe dreapta totul era in regula. Asa ca nu avea sens s-o demontez pe toata, asta implicand si demontarea consolei schimbatorului precum si a cotierei.

La treaba!

ATENTIE: Avand in vedere ca se umbla la scaunul/scaunele fata, care au airbag, teretic, trebuie demontata bateria. Sa nu ziceti ca nu v-am spus!
Eu n-am scos-o, dar nici nu m-am atins de card, pe care l-am lasat in alta parte, ca sa nu fiu tentat sau sa uit ca nu trebuie sa pun contactul sau sa pornesc motorul. Asta ca sa nu ma trezesc cu eroare de airbag.

1. Se scoate tetiera.
Se trage de ea in sus pana nu mai iese, dupa care se ridica clapeta cu rol de siguranta si se trage mai departe de tetiera.
user posted image

2. Se scoate bancheta din spate.
In cazul meu, am scos-o pe cea mica. Se basculeaza bancheta catre fata si se deface din cele doua, sa le zicem, balamale. Partea fixa a balamei e din plastic si tine partea mobila prin doua agatatori (carlige). Se forteaza cu o surubelnita carligele catre inainte (se se desfaca putin) in timp ce se trage in sus de bancheta.
user posted image

3. Se scot suruburile de la scaunul fata.
Se foloseste torx T40. Eu am avut doar un bit T40 iar pt. suruburile din fata nu aveam acces sa folosesc surubelnita electrica asa ca a trebuit sa apelez la o improvizatie. Teoretic, ar fi trebuit sa folosesc o scula pe care n-o aveam cu mine - cea din poza o doua.
user posted imageuser posted image

4. Se decupleaza mufa circuitelor electrice ale scaunului (airbag, senzor de centura si incazire)
- se apleaca scaunul catre in fata (se basculeaza) ridicand-ul de pe podea atat cat se poate ca sa avem acces mai comod pe sub scaun.
- se scoate cupla din suportul ei bagand doua degete sub ea si tragand in sus.
- se decupleaza cele doua mufe tragand in exterior de siguranta gri (care arata ca un sertar) si apoi separand cele doua parti ale cuplei.
user posted imageuser posted imageuser posted image

5. Se scoate scaunul fata din masina.
De iesit, poate iesi pe ambele usi. Mie mi s-a parut mai lesne de scos prin usa spate. Mai ales ca am lucrat singur. De aceea nici nu am poze.
Scaunul ramane cu centura de siguranta atasata, e prea complicat de scos si nici nu e necesar. L-am basculat catre spate si l-am rotit a.i. sa vina cu sinele in sus ca sa pot avea grija mai usor sa nu zgarii nimic. A iesit mai bine scotandu-l putin cu spatarul inainte si cu sinele tot in sus. Dupa care l-am asezat pe masina, cu "rotile" in sus. Din cand in cand a trebuit sa mai trag usurel de centura ca sa iasa de pe tambur.
Cu ocazia asta am facut o poza, se vedeti ce are scaunul pe dedesubt:
user posted image
cipman
6. Se scoate compartimentul din podea.
se ridica capacul si se trage de rama in sus, de jur-imprejur, cate putin, pana iese rama din toate clemele.
user posted image

7. Se scot ornamentele de la praguri si de la stalpi.
- Se incepe cu cel de pe stalpul central (prima poza). Parca mai usor iese daca scoate ca in poza, incepand de-a lungul chederului usii spate. Dupa care se scoate si de-a lungul chederului fata. Are cleme de prindere sus si jos. Sus se prinde pe caroserie si jos - pe ornamentele de praguri.
- Se scot ornamentele de praguri, incepand din spate, desuruband butonul (poza a doua). Se trage de ornament catre interiorul masinii. Cu mana. La nici una dintre operatiunile de scoatere/montare n-am folosit altceva in afara de degete. Cele doua ornamente de praguri sunt prinse intre ele tot cu cleme si le puteti lasa asa (poza a treia); le scoateti pe amandoua impreuna.
- Se scoate ornamentul de jos al stalpului fata (poza a patra). Nu mai e nevoie sa explic ceva pt. ca sunteti deja doctori.
user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image

8. Se scot elementele care mai fixeaza mocheta.
- cele doua butoane negre de la pedalier: se desurubeaza cu surubelnita (prima poza: butonul din stanga e desurubat pe jumatate)
- butonul de sub bancheta spate: se extrage cu o surubelnita mai lata (poza a doua); e de alt tip decat celelalte (poza a treia)
- cele doua balamale ale banchetei spate: se introduce o surubelnita dreapta, potrivita, in gaura balamalei si se agata clema fortand-o catre centrul gaurii (se impinge clema catre fata masinii) pana ce balamaua scapa catre in sus (ultimele 2 poze)
user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image
cipman
9. Se ia o mica pauza.
Prilej cu care se inspecteaza locul - sa nu fi uitat ceva - si, daca tot e pauza, n-ar strica sa cercetati daca aspiratorul se impaca bine cu mocheta.
user posted imageuser posted image

10. Se ridica mocheta
user posted imageuser posted image

11. Se scoate traseul de climatizare pentru pasagerii din spate
Se trage mai intai de sectiunea orizontala apoi se scoate (se trage cotul inferior catre schimbator) cea verticala.
user posted imageuser posted image

12. Se scot bucatile de burete.
Pasul acesta e mai delicat. Practic, avem doua bucati care acopera intreaga podea. Partea din fata (de sub pedale si pana sub jumatate din scaunele fata) si partea din spate (de sub scaunul fata si pana sub bancheta spate). Pentru ca e posibil sa mai fac o data operatiunea, eventual pe o suprafata mai mica, am ales sa rup buretele pe alocuri. Nu dauneaza cu nimic. Eventual se poate lipi la loc.
Partea din fata am rupt-o de-a lungul liniei rosii (e acolo o degajare in masa buretelui) iar partea din spate am sectionat-o unde mi-a venit mai bine (poza a doua).
Astfel, se obtin cele doua bucati din foto trei si patru.
user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image

Dupa ce rezolvati ce e de rezolvat se monteaza totul inapoi parcurgand etapele in ordine inversa, de la 12 la 1 (in pauza de la pct. 9 faceti inventarul pieselor si sculelor sa nu uitati ceva in plus sau in minus sub mocheta).

Tutorialul se incheie aici.
cipman
De aici incolo, fiecare cum crede de cuviinta.
Eu am stors buretii (care au, pe alocuri, insertii de polistiren expandat) si i-am pus la uscat pe calorifer, am uscat mocheta in dreptul compartimentului din podea (numai acolo era uda - de fapt asa am descoperit ca am apa sub mocheta: am scos o cutie de carton din acel compartiment si era cam jilava), si am sters si uscat apa de pe podea si de prin lonjeroane si ambutisari.
user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

Alte poze:
user posted image user posted image user posted image user posted image
cipman
Ce am facut eu in plus a fost sa izolez si sa astup cu silicon (am preferat acrilic) toate ambutisarile si sudurile in puncte incercand, in acest fel, sa creez o compartimentare a podelei folosindu-ma de lonjeroane, conform numerotarii din poza, a.i. apa, odata ajunsa intr-unul din compartimente, sa nu se imprastie peste tot. Daca o sa gasesc apa in compartimentul 1 pesemne ca e de la AC/ventilatie/parbriz, daca gasesc in 2 e de la usa fata/cheder/parbriz/ventilatie, daca gasesc in comp.3 atunci poate sa fie de la usa spate/cheder iar daca gasesc in 4 pot sa ma duc la plimbare ca nu stiu de unde e.

Am incercat sa izolez f. bine lonjeroanele pt. ca nu-mi prea place sa intre apa prin ele plus ca e al naibii de greu de uscat. Am vrut, deasemenea, sa izolez cumva compartimentul in care stau mufele, ca tare nu-mi place ca ar putea sta in umezeala. Ele sunt montate pe un suport care le tine mai sus si poate ca apa n-ar ajunge la ele dar atmosfera in zona tot umeda este.
Ma rog, eu am incercat, vedem mai incolo daca solutia e buna de ceva.

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image


Va rog frumos ca in acest topic sa nu faceti comentarii cu privire la cauzele intrarii apei in masina.
Pentru asta puteti folosi topicul dedicat: Apa in habitaclu.


--------------- THE END -----------------------
spionu
Foarte bun tutorial! O intrebare: cu ce se pot lipi buretii la loc?
netvim
QUOTE
Scaunul ramane cu centura de siguranta atasata, e prea complicat de scos si nici nu e necesar.


Centura se scoate foarte usor -- in "caseta" neagra de care e prinsa este o clema care se apasa si centura iese imediat. Prinderea la loc se face prin impingere la loc. Se pot scoate de tot scaunele.

P.S. am avut si eu apa in masina si a trebuit sa fac cam aceleasi operatiuni ca in tutorial (din pacate pentru mine nu stiam de reno.ro si a trebuit sa tai in vreo 3 locuri buretele)
cipman
Asa e. Am aflat ulterior ca se poate scoate.
Poza:
user posted image

Buretii se pot lipi cu orice solutie tip prenadez. Sau cu solutii pentru lipit polistiren. Totul e sa ramana elastica si dupa uscare. Dar nu merita efortul. Buretii functioneaza si nelipiti tongue.gif
rino
completarea aici

http://www.reno.ro/Apa-in-habitaclu-page-6-t40784-s150.html#
rino
Pentru cine sa uitat sub masina poate a observat ca de-a lungul pragurilor sunt dopuri ovale din plastic (cauciucat) iar in interiorul pragului (daca scoti dopul) un vel de vaselina. Este destul de posibila pierderea unui dop si intrarea apei pe acolo.

(Imi aduce aminte de dacii unde trebuia sa tratezi pragurile din cand in cand)

Prezentul post vreau sa fie considerat din prisma aspectelor constructive si nu din prisma apei in masina

cipman mi-ar fi tare de folos o poza in care sa fie fotografiata podeaua sofer (corespondenta cu locul de fixare a cricului) din locul pasager dreapta (adica sa vad zona podea-prag a soferului)
Bifeaza
Salut , am si eu o intrebare.
Vreau sa scot scaunul de la sofer (sa curat mocheta ca mi-a cazut ciocolata langa scaun), insa in service , cand am fost la rezivie , mi s-a spus ca trebuie facut in service deoarece daca scoti mufa de la airbag ramane o eroare in comp de bord.

Stiti ceva legat de treaba asta?*(trebuie sa decuplez bateria??!sau altceva?/). Voi ati avut vreo problema?

Multumesc.
19vik
Daca nu pui contactul pana nu termini, nu-i nici-o problema. Daca vrei sa fii sigur, deconectezi bateria.
gutui
foarte bun tutorialul, vin si eu dupa atatia ani...din pacate, trebuie sa efectuez manevrele ca la "radio"...ca imaginile nu mai sunt valabile.
oricum, multumesc. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.