Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ambreiaj Clio
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
Pages: 1, 2
nxx
Salutare tuturor
Am vazut ca foarte multa lume se vaita de ambreiajul de Clio si dat fiind ca tocmai ca am patit-o cu ambreiajul de la al meu Clio Symbol (in sensul ca a trebuit sa-l schimb deoarece s-a spart placa de presiune) sper sa va fie de folos ceea ce va povestesc mai jos. In cele ce urmeaza voi incerca sa va descriu o varianta de a scapa de scartz, de agatat sau de cursa in trepte a pedalei ambreiajului, pentru o perioda de timp mai lunga sau mai scurta in functie de cat de bine veti reusi operatiunea.
Inainte de a incepe vreau sa va spun ca simptomele de mai sus nu au nici o legatura cu nuca de sprijin a furcii ambreiajului, pe care foarte multi cred ca, daca o dau cu putina vaselina au rezolvat problema. Spun asta pentru ca in urma demontarii ambreiajului de Clio(Symbol) am observat ca acesta are doua puncte sensibile:
- a. contactul dintre furca (metal) si spatele rulmentului de presiune (plastic)
- b. contactul dintre interiorul rulmentului de presiune (care este plastic) si un tub de protectie al prizei (axului) cutiei de viteze pe care rulmentul culiseaza
In timp datorita pierderii lubrifiantului din fabrica de pe aceste piese sau a combinarii acestuia cu pulbere rezultata in urma uzurii discului de ambreiaj (aviz celor care au obiceiul de merge cu ambreiajul patinand, mai mult decat este necesar) apare frecare uscata metal-plastic, fapt care duce la deteriorarea plasticului rulmentului. De aici nu mai este decat un pas pana la aparita de scartzaieli, agatzari si alte simptome specifice.
Pentru a va orienta mai usor in carcasa ambreiajului, locul unde trebuie sa interveniti, atasez si doua schite ale ambreiajului (una are vedere dinspre motor iar a doua are vedere din partea opusa celei din care veti lucra).
Iata cum trebuie sa procedati :
1. demontati cablul de ambreiaj ( se face foarte usor tragand putin spre motor si apoi se scoate de pe furca)
2. indepartati burduful de cauciuc de pe furca ambreiajului
3. trageti usor de furca cat permite (veti constata ca iese foarte usor)
4. curatati resturile de vaselina de pe nuca si de pe tubul pe care culiseaza rulmentul (pentru aceasta operatie va recomand sa folositi un spray degresant). Dupa ce dati cu spray impingeti furca la loc pe rulment si plimbati stanga dreapta rulmentul pentru o indepartare cat mai buna a murdariei acumulate. Aceasta operatie nu este foarte placuta deoarece spatiul este restrans. Ea trebuie repetata de cateva ori pana la obtinerea unor suprafete cat mai curate. La final folositi aer comprimat (ideal un compresor) pentru indepartarea urmelor de spray. Folositi o lanterna pentru a vedea cat de cat in carcasa ambreiajului
5. umpleti o seringa (mai mare de preferat) cu vaselina si adaptati la aceasta un tub (de ex: un pai de la racoritoare) .Utilizati acest dispozitiv pentru a introduce vaselina la locurile indicate (spatele rulmentului si axul pe care culiseaza) . Plimbati rulmentul cu ajutorul furcii, stanga dreapta pentru a lua vaselina . Daca aveti alte idei de a introduce vaselina folositi-le.
6. remontati burduful de cauciuc pe furca
7. remontati cablul de ambreiaj
Sper ca in curand sa pot atasa si cateva poze ale pieselor pe care le-am schimbat . Va fi mai usor sa va imaginati ce se intampla cu ambreiajul.
Ca masuri de precautie va sfatuiesc sa manevrati furca ambreiajului fara a o forta deoarece se pot rupe urechile de plastic de pe spatele rulmentului. Nu folositi in exces vaselina, aceasta poate ajunge intre discul de ambreiaj si placa de presiune.

Puteti renunta la punctul 4 dar nu recomand.
Studiati bine schitele pentru a intelege unde si de ce trebuie sa ungeti cu vaselina.
Puneti intrebari , nu costa nimic.
user posted image user posted image ]My Webpage[/URL]
google
Vezi ca daca dai click pe prima poza nu merge link-ul. Ai gresit un pic la introducerea lor. Inserezi imaginile prin copierea ultimului link, din imageshack, din dreptul fiecarei poze si ii dai paste in fereastra care iti apare cand apesi "IMG" pe forum.
Bafta!
Pe astea doua le pun eu pt. tine.
user posted image
user posted image
nxx
Merci de ajutor "google", e prima data cand pun poze. wink.gif
Data viitoare stiu ce am de facut. rolleyes.gif
Laurentziu83
M-am uitat si eu pe acolo sa ma pregatesc sa fac respectiva curatire si ungere a ambreiajului. Am scos cablul de ambreiaj, apoi burduful, am miscat putin levierul de comanda si...cam atat, nu am avut lanterna la mine sa ma uit mai atent. Am sa ma uit cat de curand cu lanterna si am sa-mi caut sculele necesare.
Surpriza, deoarece am miscat respectivul levier, cred ca am mai deplasat vaselina din zona aia si am uns mai bine nuca de sprijin si contactul cu rulmentul de presiune, asa ca acum ambreiajul merge brici, nu mi s-a mai intamplat sa mi se opreasca motorul la manevre de finete prin parcare.
Nu am scapat insa de huruitul rulmentului de presiune, face la fel. Si la fel, face doar seara, cand e motorul cald. In rest tace. Daca nici dupa ungere nu tace atunci la garantie cu el.
Asadar, o solutie TEMPORARA o constituie miscarea levierului de omanda, fara a forta.
han_1.6 mpi
aceasta ungere este o solutie temporara pana la schimbarea rulmentului? sau este o operatiune de intretinere recomandata?
cbr-ica
eu am avut fenomenul de agatat. am scapat de el usor. am bagat cu WD40 pe cablul de ambreiaj (se depisteaza usor in spatele pedalei de ambreiaj) acum merge ca ceasu elvetian wink.gif
som3boy
Plimbandu`ma pe forum am obs ca se vb despre o problema la ambreiaj , care au unele modele ce Clio , is curios si daca Clio Symbol 1.5 dci din 2004 ii posibil sa aiba acea problema , am inteles ca ii ceva defectiune de la producator , daca poate sa imi dea cineva mai multe detalii....
cmandrei
Te rog frumos da un search si citeste mai intai. Mersi,
som3boy
pune un link cu thread`ul respectiv ca nu am gasit , mersi
Laurentziu83
@han 1.6: ar cam fi o operatiune de intretinere, praf de la ambreiaj se depune tot timpul la mers.
Laurentziu83
Revin pe acest topic cu vesti proaste.

Tutorialul nu poate fi efectuat in forma sa actuala, intrucat, din orice pozitie te-ai uita prin fanta levierului de la ambreiaj, nu vei putea vedea rulmentul de presiune, cu atat mai putin axul sau, si cu atat mai putin daca ai curatat mizeria de pe ax. Intr-o singura pozitie am reusit sa vad ceva, o parte extrem de mica de rulment, dar asta a impus sa bag capul cu totul in acel spatiu restrans, scotandu-mi ochelarii, ei nu mai incapeau, tinand cu dreapta lanterna si unul din furtunele de la antigel.
In prealabil am demontat tubulatura de aer de la filtrul de aer, am scos din clame cateva furtune si am dat la o parte altele.
Asadar, nu-i asa de simpla manevra de ungere si, din punctul meu de vedere, ESTE IMPOSIBILA.
Am incercat sa demontez ventilatorul de racire, ca sa mai reduc unghiul mort, dar s-a dovedit o operatiune prea complicata pentru a o pune in practica.
Iar orbeste nu se pot face respectivele operatiuni, de la orificiu si pana la rulment sunt vreo 15-18 cm, distanta prea mare pentru a baga aiurea tubul de la seringa. Curatarea cu spray degresant nu zic nu, nu-i o problema, bagi spray-ul acolo si curata, dar nu poti sa cureti fara sa refaci ungerea. Dupa aceea nu ai nici o garantie ca bagi tubul de la seringa cu vaselina in asa fel incat ajunge doar pe ax si nu ajunge si pe elementele de frictiune ale discului.
Singura solutie ce ramane la indemana este demontatul cutiei de viteze de pe masina si efectuarea corecta a curatirii si a ungerii.
han_1.6 mpi
se poate face ceva : spray cu vaselina si se da in directia axului la baza furcii si pe o parte si pe alta, insa trebuie ca sprayul sa aiba jet precis , nu sa sprayeze ca pistolul de vopsit. merge treaba asa ca am incercat eu.
hashcip
aveti idee:
ambreiajul pe noul symbol este hidraulic?
cmandrei
citeste aici http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=635...eiaj++hidraulic am lasat ca sa sublineze cuvintele gasite
nascutinvingator
am urmat instructiunile lui nxx ,ms smile.gif , ...au disparut zgomotele si ambreiajul merge mult mai usor (fin) ....sa vedem cat rezista ...
cosminph
Salutare* Am avut o perioada(vreo 3 saptamani) in care efectiv ambreiajul imi patina* De exemplu, eram in treapta a 3-a si am incercat sa fac o depasire* Am apasat cu nadejde pe pedala de aceleratie, motorul s-a turat de la 2500 pana pe la 4000 - 4500 rpm dar fara ca masina sa-si mareasca viteza timp de vreo 2-3 sec* Dupa aceea s-a stabilizat undeva la 3500 si a reintrat in normal* Am mai incercat de cateva ori schema asta cu apasatul brusc pe acceleratie si rezultatul era acelasi* Intrebare: e posibil sa se fi depus/scurs vreun lichid ceva pe disc, avand in vedere faptul ca in momentul de fata problema a disparut (de la sine)?
dumiDude
Salut,
Cine ma rezolva si pe mine cu ambreajul asta ca nu-l mai suport. Nu ma descurc la ungerea lui cum trebuie si tot imi scartie. Nuca am unso dar egal cu zero!

Fac cinste dau cat o fii dar sa nu mai am ambreajul asta prost!

Multumesc anticipat!
alicip
Iti recomand sa bagi un pic de vaselina si pe la cablu. Eu asa am facut si deocamdata nu a mai aparut. Acum sa vad cat tine.
serban24
am facut si eu operatiunea si momentan sunt incantat ...sa vedem cat tine ca deja ma zapacise apasam ziceai ca apas pe broaste mergea numai in trepte si scotea un sunet ...momentan merge perfect. am mers putin la drum cu ea azi s a incalzit si tot nu mai scoate zgomote.multumiri autorului:)
SorinCT
Unchimiu are un Symbol 1.5 dCi si ii face un sunet ciudat la ambreaj. Atunci cand ridica pedala, aproape de capatul cursei se aude un "click", ca si cand ai aprinde lumina in camera smile.gif
Se aude mai bine din compartimentul motor din cate am observat. E posibil sa agate cablul pe undeva sau sa necesite ungere vreo componenta?
krell
Salut,

Cine ma poate ajuta si pe mine sa ung dracia? Am fost la service, au ras aia, au scos, curatat si uns pe la furca. Nu a mai scartait 2 luni, acum face din nou, desi au pus vaselina care nu curge la temperatura ridicata.

Sunt din Bucuresti, puteti recomanda un mecanic care poate sa faca asaccum a detaliat nxx, pe bani, sau ma poate ajuta cineva cu instructiuni, sa facem asta in curte, in weekend? Platesc oricum.

Multumesc.
romanista
am si eu un clio din 2004 pe care l-am cumparat din italia acum 3 ani si am ajuns la 120000 de km.de cateva zile am observat ca la o turatie de peste 2500 simt o usoara patinare a ambreiajului . . . . .vreau sa stiu daca este normala si la ce ar trebui sa ma astept. . .multam! ! !
cmandrei
Daca este uzat discul = normal. Te poti astepta ca "in scurt timp" sa nu mai poti pleca de pe loc din cauze de blocaje sau patinare => necesar sa fie inlocuit kit-ul de ambreiaj (placa disc si rulment).
romanista
multam mult andrei. . . . . .
pedro 1978
QUOTE(romanista @ 18 Dec 2010, 20:22)
am si eu un clio din 2004 pe care l-am cumparat din italia acum 3 ani si am ajuns la 120000 de km.de cateva zile am observat ca la o turatie de peste  2500 simt o usoara patinare a ambreiajului . . . . .vreau sa stiu daca este normala si la ce ar trebui sa ma astept. . .multam! ! !
*


@romanista salutare. sfatul meu este sa schimbi ,asa cum a zis andrei, tot ambreajul ( placa ,disc ,rulment) cat mai repede,mai ales ca in perioada asta e iarna ambreajul este mai mult solicitat( frana de motor, si TRECERE REPETATA din treapta inferioara in treapta superioara si invers)...SI MAI ALES SA-TI CUMPERI CHIT DE AMBREAJ ORIGINAL RENAULT...NU FACATURI....o sa vezi ca gasesti chitul de ambreaj si la jumatate de pret sad.gif ...drumuri bune sa ai si UN AN NOU FERICIT
cristim5
Salutare tuturor,
Am nevoie de un sfat de la voi. Craciunul asta am fost plecat prin tara cu symbolul dci din dotare. In masina am mers tot drumul 4 pers adulte , iar portbagajul era ticsit cu bagaje. In primii 300 km masina s-a comportat normal . Dar in urmatorii km a inceput sa patineze ambreiajul. Sa zicem ca mergeam cu 70km/h in treapta a 4-a si apasam brusc acceleratia sa fac o depasire. Motorul se tura instant la 3500rpm dar masina nu se urnea . Si asta timp de 4-5 sec pana cand crestea si viteza. La fel pateam si in treapta a 3-a. Cand am vazut ca simptomele nu cedeaza , am renuntat la depasiri si acceleratii bruste. Am facut asa inca vreo 900km. Cand m-am reintors in Bucuresti si am golit masina , aceasta a inceput sa se comporte normal , pot accelera brusc fara ca ambreiajul sa mai patineze in orice treapta. Mentionez ca in toti km nu am simtit deloc miros de incins in masina, nici macar cand patina excesiv in depasiri.
Dupa parerea vostra credeti ca este cazul sa schimb ambreiajul ? Am doar 80k km.
Se portiveste oare ambreiajul de la loganul dci de 65cp? Deoarece pe site-urile de piese online imi da ca piesa (ambreiajul) de symbol/thalia se poate folosi si la logan dci si alte Renaul si Nissan.
Multumesc,
Relu11
Pe la 70 km/h baga in treapta 5 si apasa pedala de acceleratie brusc daca creste turatia repede dar viteza nu e cazul sa inlocuiesti kit-ul de ambreiaj.

Nu cunosc daca se potriveste de la logan
atelier_strungarie
Nu gresati cu vaselina rulmentul de presiune si suportul pe care culiseaza el. Vaselina aduna praful de ferodo si se transforma intr-o pasta ce va ingreuna culisarea rulmentului. Curarati, spalati si uscati toata carcasa ambreiajului dupa care montati un kit de ambreiaj nou inclusiv rulmentul. Doar pe nuca, pe care "culiseaza" furca se pune foarte putina vaselina, dar foarte putina.
Prin fereastra de la furca nu cred ca se poate face aceasta operatie intrucat nu permite spatiul si exista riscul de a scoate furca de pe supotii rulmentului si nu o mai poti monta decat dupa demontarea cutiei.
Dannyel San
Salut, vin si eu cu o problema, am un clio 1.5 dci an 2004,am 112.000 km , pana acum nu am avut probleme cu ea insa acum sigur ma lasa ambreiajul, cum s.a spus si mai sus creste in turatii de pe la 2000 in toate treptele dar viteza nu, patineaza ambreiajul... clar imi este ca trebuie schimbat dar,merge si cel de logan 1.5? si inca ceva, am vazut ca pe anumite site'uri la kit ambreiaj iti cere cp, al meu este de 65cp dar acum o sapt am facut resoftare si am undeva la 82 , sunt diferite kit.urile de 65cp fata de cele de 82cp? dak da, se potriveste cel de la 82 pentru masina mea? e mai indicat? astept raspunsuri, va multumesc
cristim5
Poate careva sa spuna care dintre marcile urmatoare produce cel mai bun kit de ambreieaj , avand in vedere raportul pret/calitate.
1. EXEDY (600ron) ; 2. VALEO (740ron sau 920ron DPOV) ; 3. SACHS (940RON) ; 4. LUK.
pedro 1978
@ cristim5 dupa parerea mea cel mai bun kit de ambreaj il face fie VALEO fie SACHS... DRUMURI BUNE SA AI...
cristim5
Multumesc pentru raspuns dar mai am o nelamurire . Symbolul dci 60kw din 2006 are ambreiaj cu actionare hidraulica sau mecanica? Am gasit 2 tipuri de ambreiaj CPOV si CPOVK . Din cate am inteles CPOV este pentru cele cu actionare hidraulica iar CPOVK pentru cele cu actionare mecanica. Eu cum aflu de care am ?
lucianm
hidraulica stiam, cel de 85 CP. de aflat poti sa te uiti la cutia de viteze, sau la pedala daca are cablu sau are un piston.
aurelyan
@cristim5: cam mari preturile la kit-uri de ambreiaj, mai intreaba, alea cred ca sunt preturi de reprezentanta, un kit Luk e in jur de 400 lei si unul Valeo in jur de 450-500 lei, Sachs sunt cele mai scumpe si au in kit componente Valeo...si eu trebuie sa schimb kitul si voi lua Luk, pentru tine tu decizi.
Din datele date de tine, am gasit ca ai versiunea CPOVK, diametru disc de 215 mm, cutie de viteze tip JC5, motor K9K706.
Rog colegii cu "experienta" sa confirme sau nu informatia.
cristim5
Banuiesc ca e pe cablu , din moment ce am gresat nuca de la furca de la ambreiaj. Pe la 30k ini scartaia pedala si debraia in trepte. Am procedat exact cum scrie la inceputul tutorialului , iar acum am 84k si problema nu a mai revenit. Multumesc pentru suport.
st3fun
Mare mare atentie la kiturile de ambreiaj VALEO. Majoritatea sunt fabricate in Turcia si va tin vreo 20k30k KM. Mergeti pe LUK daca nu aveti bani ptr original.
lucianm
pai si originalul nu e valeo?
Spanky
Din cate am auzit LUK ar avea cel mai bun raport calitate-pret.Totusi Starline e semnificativ mai ieftin,diferenta putand amortiza o parte din manopera.Ceva pareri legate de Starline(garantie 3 ani,producator ceh)?



aurelyan
Am vazut ca kitul Starline este vreo 200 lei, la pretul asta am vazut si kit Autospeed. Trei ani garantie suna bine, dar stii cum e, este supusa anumitor conditii...cand te duci la ei incepe panarama. Pe de alta parte, Luk, Valeo, Sachs sunt producatori consacrati care echipeaza marci cunoscute, ceea ce nu este cazul celorlalte doua...pana la urma, tu decizi.
pedro 1978
@st3fun daca VALEO este cu precadere, facut in turcia ...atunci care este original renault? am inteles ca SACHS ar fi face kituri de ambreaj f.bune....drumuri bune sa aveti... astept pareri smile.gif
lucianm
Valeo este original renault. masinile asamblate in turcia au ambreiaj facut in turcia.
la reprezentanta se gaseste cel facut in franta.
theodor2004
foarte scumpe preturile vehiculate de tine. La reprezentanta un kit original e vreo 600 RON, mai bine iei de acolo si stai linistit.
martzipan2004
doar atat?...la care reprezentanta Theo?
theodor2004
eu am intrebat anul treut in sept la Cobalcescu, si mi-au spus de 650 RON pt unul original (placa, disc, rulment).
dar intre timp am gasit un magazin mult mai ieftin, poti sa le dai un mail la adresa office@autofc.ro, cu numarul VIN al masinii, si ei iti fac oferta.
La masina mea mi-au cerut 450 RON pt kit Renault, si 360 RON pt Sach.
serban24
exista vreo modalitate de a face ambreiajul sa tina mai jos? acum vreo 20 000km am schimbat kitul de ambreiaj complet in urma sfatului unui mecanic (simptomele fiind apasare greoaie, scartait si pedala tinea sus) - evident la demontarea lui s a demonstrat ca era bun si am hotarat daca tot cumparasem deja piesele si il desfacusem pe cel vechi sa il inlocuiesc. si acesta tine la fel de sus si a inceput sa ma enerveze...mai ales ca iar a inceput sa scartaie si sa mearga greu ... dar cel mai mult ma supara ca tine sus...
Shtrumfy
Salutari,

Am schimbat si eu de curand kit-ul de ambreiaj, pentru ca mi-a crapat palca de presiune, si am gasit la 400Ron kit-ul Valeo.
Acum banuiesc ca este cel fabricat in Turcia, dar avand in vedere ca si masina tot acolo este fabricata, nu cred ca este o problema smile.gif

aurelyan
Daca tot vorbiti de preturi...postul #700
http://www.daciaclub.ro/probleme-ambreiaj-...27440-s690.html
S4b1n
La masina mea, fiind dci, am inteles ca am ambreiaj hidraulic. Exista un interval la care trebuie schimbat lichidul de ambreiaj? Stie cineva unde este acesta, sau ce lichid se foloseste?
lucianm
daca este hidraulic foloseste lichid de frana din acelasi borcan ca si pompa de frana.

S4b1n
Ok, multumesc pentru raspuns. Asa mi-a zis si taicameu insa nu eram asa convins.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.