Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Eliminare greierasi fata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Liviu
OK .. tutorial scurt pentru scos greierasii de la imbinarea bordului cu stalpii fata (fara poze). Am sa descriu pentru o singura parte (la singular):

1. se da jos parasolarul desfacand clema de sustinere. Aceasta este cu clips al carui capac se desface dinspre spate spre parbriz ("balamaua" e spre parbriz). Dupa desfacerea capacelului, se apasa clema de fixare si se pivoteaza suportul parasolarului tragand din partea dinspre parbriz in jos si spre spate (chiar nu stiu cum sa descriu miscarea dar sper sa intelegeti cand o sa o efectuati).
2. se scoate chederul pe lungimea capacului stalpului prin tragere spre exteriorul masinii (evident, cu portiera deschisa smile.gif );\.
3. se scoate capacul (montantul sau cum vreti sa ii spuneti) stalpului tragand de acesta din partea de sus, in lungul stalpului, spre plafon (adica se forteaza capacul sa culisese il lungul stalpului, in sus). Nu va speriati daca o sa simtiti ca se opune acestei miscari. Intr-un final va iesi din locasul lui printr-un sunet care pe mine m-a speriat prima data smile.gif.
4. fixarea clemei de jos. Capacul se tine de stalp in 3 cleme + clipsul parasolarului. Clema cea mai de jos o sa observati ca are un joc sesizabil comparativ cu celelalte doua care parca sunt fixate in stalp. Se intepeneste clema "jucausa" prin mijloacele care va vin la indemana (scoatele si remontare, intelepenire cu o pana, adaugarea de silicon <asta cica ar fi cea mai buna metoda>).
5. adaugarea unei benzi subtiri de leucoplast pe buza de jos a capacului stalpului. Neaparat sa fie leucoplast (adica PANZA autoadeziva). Buza la care ma refer este efectiv muchia care "intra" in bord si cauzeaza sunetul ala de "plici".
6. montarea ansamblului se face asezand capacul cu muchia proaspat "renovata" la locul ei si apoi impingand totul pe stalp in asa fel incat cele trei clipsuri sa cupleze (exact .. se scoate prin culisare si se pune la loc prin click, apasand capacul pe stalp in pozitia lui fireasca). Urmeaza evident parasolarul.

Gata.

Pot sa va spun ca la stalpul din stanga (cel al soferului) mi-a luat cca 10 minute sa fac operatia (fiind prima data cand efectual asa ceva si descopeream in acelasi timp metoda) iar la stalpul din dreapta a durat numai 5 minute smile.gif.

Bafta !
morph
Ar fi bine daca un moderator ar pune acest post la sectiunea 'Tutoriale' ca sa fie toate acolo, nu sa se caute in 19 pagini de 'greierasi'.

Multumim de tutorial.




ps: 'o poza face mai mult ca 1000 de cuvinte' wink.gif
vbutnariu
Am cautat in manualul de service la megane si am pus pozele astea si insotite de indicatii poate va fi mai usor pentru cei care vor sa execute operatia.

Poza 1
[attachmentid=27415]

Poza 2
[attachmentid=27416]

sper sa functioneze e prima data cand pun poze pe imageshack

Editat de moderator: am luat imaginile de pe imageshack si le-am pus aici.
cornel_t
Privind greierii din zona centrala a borbului deasupra afisajului RCD, mai precis la imbinarea cu parbrizul vreo solutie? excluzand servetele, bureti, a incercat cineva sa "demonteze"?
caktuss
la mine toate trei clemele se miscau un locasul lor, dar cea de jos avea miscarea cea mai mare
le-am intepenit cu niste hartie indesata intre clema si tabla

poze : user posted image

user posted image

user posted image

user posted image
ssilviu
Am lipit si eu niste panza din asta autodeziva. Nici un efect. Unde am gresit?
Blast3R
Da mi se pare mie sau vopseaua de pe partea aia de plastic deshisa la culoare a inceput sa se decoloreze?
ssilviu
Ti se pare smile.gif
rino
Cea mai buna solutie anti greeri in locuri ascunse plasic pe plastic, plastic pe metal e VASELINA. (aplicata cu o pensula de desen)

NU DATI CU SPRAY nono.gif
rino
In ultima poza a lui cactus se vede un suport din plastic pentru panglica de contacte (stalp stanga) si o panglica textila(/sau plastic) (stanga si dreapta). La mine acesti suporti jucau in locasul caroserie.

Remediu: se ia una bucata sfoara textila se infasoara si se strange, apoi inoada intre suport din plastic si caroserie.

Sunt cam 3 suporti pe fiecare stalp.

Pe stalpul din stanga este un alt suport pentru mufa contacte electrice. Se aplica aceeasi procedura.

Succes.

ps.
Incercati sa scapati de orice etichete lasate de renault (Cum ar fi si cea care se vede in pozele lui cactus - cu codul de bare). Daca scoateti chederul si in zona plafon usa fata, o sa mai gasiti cateva etichete lipicioase care pot produce pacanit.
tzsombi
In cazul operatiei descrise de rino in loc de sfoara se poate utiliza banda dublu adeziva (chiar daca nu se vede e o solutie mai eleganta)
laurentiu_206
As completa ca inainte de a se scoate montantul sa se trasesze cu un creion linia peste care montantul e vizibil (util pentru a sti cat se acopera cu banda adeziva pentru a nu fi la vedere ulterior).
VyRuZ
Făcut și eu operațiunea. Durată = 20 de minute pentru ambii stâlpi. Ca rezultat, am scăpat complet de scârțâielile odioase din "tweetere". Parcă nu îmi vine să cred că stofa montanților este atât de proastă încât să scârțâie-n halul ăsta în contact cu cauciucul bordului. Eu credeam că scârțâie geamurile de pe față...
Nu a trebuit să demontez chederul.

Recomand tuturor celor cu Megane să urmeze operațiunile de aici. Operațiunile mănâncă, cu totul, cam 2 ore (cu berea și țigărica lângă), dar rezultatul este fabulos. Nu mai scârțâie nimic în bord acum, este aproape liniște în mașină pe piatră cubică.

O rolă de leucoplast de pânză, de 5 metri, costă cam 3 Lei la farmacie. A fost cea mai bună investiție din ultima vreme. biggrin.gif
Playboy
Am si eu o problema cu greierasi, doar ca mie imi face undeva in dreapta chiar unde e airbagul. Cand pun mana in juru airbagului din dreapta nu mai face..
Am dat jos torpedoul, m'am uitat pe acolo ca nebunu, am bagat mana pe unde am putut sa vad daca dau de ceva dar nimic..

Sincer disper jur si nu am nici o idee ce sa mai fac...As da bordul jos daca e nevoie numa sa scap de greierasi aia sad.gif((

A mai mai avut cineva greierasi in zona aia, stie cum sa scap si eu de ei??
Jur ca disper cand aud greierasi si chestii dinastea in masina sad.gif(

Multumesc!
cosmin_69
Am pus si eu leucoplast in zone, pe sub afisajul de la RCD, dar cand merg pe un drum cu denivelari tot se mai aude .
Daca tin usor mana pe afisajul RCD si ceas NU se mai aude? sad.gif

In ce zona de acolo sa mai pun leucoplast antigreerasi ? smile.gif
dumo79
am tot cautat detalii despre un "cuplu" de greierasi care s-au instalat undeva in directia torpedou-lui dar nu am gasit si mi-am permis sa postez aici.

- un fel de trancanit cu oarece tente de scarțait ( mai pronuntat la treceri peste denivelari). din cauza lui am schimbat:

brat dreapta;
bucșe jug
flanșe+amortizoare
bucsa caseta directie
-am pus radiere intre bord si parbriz

...si tot traieste!

ma poate ajuta cineva cu nsite sfaturi cum sa demontez torpedoul.
s-a mai confruntat cineva cu asemenea trancanit?
dumo79
am facut si eu operatiune, dar tot nu am scapat de cactul ala de zgomot-bataie, ce mm o fi!
ceva sfaturi!?
stima
arsene94
Buna seara, am si eu o problema cu greierasii dintr-un megane, la viteze de peste 50-60km/hm in usi se ude un zgomot foarte ciudad, un fel de țăcănit, care este persistent si deranjant la drum lung, ma poate ajuta cineva?
nutu01
cred ca sunt plasticele de sub manerele exterioare de la usi.
se aplica putin silicon intre plastic si tabla.
mismi
QUOTE
Pacanituri montant fata

Manifestare: zgomot enervant (in cazul meu cel mai) la trecerea peste denivelari, ce initial poate sa dea impresia ca vine de la tweetere. In realitatea problema se afla la nivelul imbinarii bordului cu ornamentul interior al montantului (stalpului) fata. Bordul de la Megane in partea din fata nu este prins de nimic si in momentul in care masina trece peste denivelari are tendinta de a oscila. Miscandu-se el se freaca de materialul montantului si datorita texturii nu foarte reusite scot un scartait destul de enervant.

Metoda de rezolvare: Exista deja un tutorial scris foarte bine de Liviu aici. Ce as mai vrea sa adaug in plus: eu am desfacut iar stalpii si le-am montat o noua banda adeziva(asta pentru ca cea veche s-a uscat si datorita miscarii bordului a fost impinsa in afara), pe marginea stalpului, nu mai mult de 3-4 mm. Mai ales la capatul ascutit trebuie sa fie cat mai putina pe partea laterala a stalpului, pentru ca acolo portiunea de cuplaj cu bordul e cea mai mica si daca puneti o banda adeziva prea groasa se vede nasol cand montam la loc tot ansamblul. De altfel atunci cand se desface stalpul se poate vedea lesne pe tapiteria acestuia, unde e tocita, ca acolo e locul de imbinare cu bordul. Deci banda adeziva trebuie sa fie pana in aceasta limita cu vreo 2mm, si aproape de limita in locul unde e foarte mica zona. De altfel ultimul cm din departare nu cred ca mai necesita banda adeziva pentru ca oricum el nu se mai freaca de nimic, bodul fiind inlocuit de o portiune de burete negru care nici macar nu intra in contact cu stalpul. Atasez si o poza de la prima incercare din iarna, cu precizarea ca latimea benzii este putin cam mare. Voi o faceti mai mica, asa cum am explicat si mai sus. Preventiv puteti sa imobilizati toate clemele alea de fixare.


A mai intampinat cineva sunetul din video-ul atasat? Ma intreb daca este acelasi la care se refera ssilviu in tutorialul de eliminat greieri. Orice ajutor e bine-venit, sunt nou in domeniu biggrin.gif

https://youtube.com/shorts/6GaTUFQb9nI?feature=share
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.