ncristi
22 Nov 2005, 21:24
Ce-a mai raspandita problema la benzinarele cu 16v au fost bobinele.
S-o fi rezolvat?
Trebuiesc schimbate preventiv asa incat sa nu se defecteze cand iti este lumea mai draga?
Eu am aprox. 20k si inca nu am avut probleme. Motorul 1.6 16v.
17.000 Km aici si totul e OK !
Cred ca trebuia precizat un numar minim de km parcursi pentru a putea vota.
sorin1967
23 Nov 2005, 09:23
Nu trebuie inlocuit nimic daca functioneaza....
sylvester
23 Nov 2005, 22:39
Aoleoo...ce de probleme are Megane-ul asta cu bobinele!!La un moment dat parca sariesera nush' cati cu probleme la bobine...UNDE SUNT??
cipman
24 Nov 2005, 00:46
Megane 2 nu a avut si nu are probleme cu bobinele. Decat daca au facut baie (dar asta se incadreaza la "user error"). Numarul de bobine cazute nu justifica crearea unei probleme.
homeless
25 Nov 2005, 01:19
Cum se manifesta mai exact aceasta problema?
vladus
25 Nov 2005, 16:07
24.oookm schimbat o bobina... dupa asta stau cu grija la fiecare trepidare a masinii....
Turkish
30 Nov 2005, 18:32
La o masina am schimbat 2.
La alta 1.
Ambele au in jur de 35.000.
Acum nu zic ca e imposibil sa nu fi fost nevoie. Spre exemplu "meseriasii" de la Mach le-au schimbat pentru ca au crezut ca de la ele este faimosul trancanit la pornire (defazorul pentru cunoscatori
).
Dar, din punctul meu de vedere este o mare problema cu aceste bobine nenorocite.
Oricum problemele incep sa le faca dupa 30k.
ncristi
1 Dec 2005, 19:59
Am inteles ca DENSO sunt cele mai bune. are cineva idee de unde se pot cumpara?
Eu am gasit aceste bobine ci 1.8 mil lei vechi/bucata insa sunt doar BERU. BERU cum sunt?
PS
Poate face cineva un tutorial cu modul de inlocuide al acestor bobine
valibuzauro
1 Dec 2005, 20:07
se scoate mufa din capul bobinei
deshurubezi shurubu...e un torx cum sunt pe tot renaultu aproape
tragi bobina afara
poti incerca sa stergi interiorul cu o carpa uscata
oricum bobina are un ring de cauciuc de etanshare
pui alta, pui la loc shurubul si mufa
gata!
Nicotine
3 Dec 2005, 15:33
Deci pacientul MII 2004 iesit evident din garantie; simptome:
- trepidatie la relanti, de tremura masina si motorul joaca in tampoane
- miros de oua clocite, si fumul iese in suturi pe la esapament.
La accelerare constanta sa zicem 2000 rpm (masina se tureaza sg la 2300 2500 rpm) plus aprinderea becului de OBD, si in final daca o las la relanti se opreste motorul
"Este" celebrele bobine? La cielo cand am avut simptome asemanatoare de vina au fost o fisa impuscata.
Daca da, de unde sa iau Denso sau alte compatibile, care am inteles ca sunt japoneze si bune, NGK face asa ceva?
In afara de bobina, ce altceva ar putea fi?
A stai ca garantia e de 18 luni.
Zicea cineva ca i sa schimbat bobina si nu era SAGEM; la ce service ai fost ?
AHA dupe sapaturi se pare ca si cei de la BERU fac bobine pt K4m
beru Deci bobina BERU ZS052 e in oferta la autototal de pe Plevenei
stoc pieseSi cred ca costa 130 RON fara tva,la distributie. Cam varza site-ul lor.
Acuma ce sa fac s-o schimb pe garantie sau sa merg pe beru (caci din cate am inteles crapa si SAGEMUL si DENSO) ?
Ca sa vb si de capra vecinului si la GOLF IV 1.6 16v sufera la bobine si crapa dupa ce au fost schimbate.
valibuzauro
3 Dec 2005, 20:37
simptomele la bobina defecta nu sunt astea
in primul rand relantiul sta acolo unde trebuie 750-800 rpm chiar si cu 2 bobine defecte
motorul in schmb nu are putere...poti ajunge cu pedala la fund fara sa ai puterea care trebuie sa o ai la acea turatie
motorul merge neregult (logic merge in 3)
se poate aprinde becul de gaze in bord...asta doar daca motorul e uzat totusi
eu am facut proba si cu 2 bobine defecte
poti merge cu masina dar...pana la service doar
cu 1 defecta nu cred ca sunt probleme...eventual bulesti catalizatorul la un drum mai lung
chiar daca am m1
ncristi
3 Dec 2005, 21:26
QUOTE
Ca sa vb si de capra vecinului si la GOLF IV 1.6 16v sufera la bobine si crapa dupa ce au fost schimbate.
Toate motoarele cu 16v au problema asta...la unele crapa mai devreme la altele mai tarziu....chestie de noroc.
Sfatul cuiva de la un service autorizat renault : "schimba-le la 50k indiferent daca crapa sau nu ca sa pleci linistit la drum"...asat o sa si fac. Maine ma duc la meteor sa dau comanda de 4 bucati BERU (1.8 mil bucata) adica 7.2 mil in total.
Parerea mea este ca nu-i capat de tara 200E la 50k
Nicotine
3 Dec 2005, 23:33
QUOTE(ncristi @ Dec 3 2005, 10:26 PM)
Maine ma duc la meteor sa dau comanda de 4 bucati BERU
Daca se dovedeste a fi de vina bobina, o sa-mi cumpar doua de rezerva cate una la fiecare masina din familie( BERU). Daca la Cielo am schimbat cu manuta mea bujiile,aveam si cheie si erau evident unde sunt amplasate,cum procedez la Renault?
Adica:
- capacul de plastic de la motor in ce e prins cu clame, ingus sau torx.
- ce dimensiune trebuie sa iau la cheia de bujii (presupun ca bujia intra in bobina sau cum ?)
- si cel mai important cum se verifica care e bobina proasta ? Scot fise si vad care daca merge mai prost sau cum?
valibuzauro
4 Dec 2005, 14:46
capacul e prins in cleme
nu ai de ce sa umbli la bujii...bobina se infige in bujie
iti trebuie doar un torx pentru surubul bobinei
ca sa vezi care e defecta trebuie sa o scoti afara dar sa ramana conectata la circuit
astfel e ca si cum ai scoate fisha de la bujie
daca merge la fel motorul e clar e bulita
Nicotine
4 Dec 2005, 14:51
Mersi mult/
OK, si ce dimensiune trebuie sa iau la torx? Si daca sti ce dimensiune trebuie sa iau la cheia pentru bornele de la baterie? (ca nu poti sa stii niciodata cand ai nevoie) ?
Scriu aici patania prietenei mele cu scopul de a avea si voi o idee despre ce poate fi vorba cand/daca vi se intampla si voua acelasi lucru (Doamne fereste!).
Intr-o dimineata oarecare, cand a apasat butonul de pornire motor, acesta mergea sub orice critica, tremurand si cu turatie neregulata. Mergea "in trei", cu martorul luminos din bord (cel galben, al motorului) aprins. Se mai stingea cand mai urca motorul in ture, aprinzandu-se din nou spre turata de relanti.
Odata intrata masina in service pentru remedierea defectiunii (garantie terminat
) s-a constatat ca se stricase una din bobinele de inductie. Castul unei astfel de bobine: 400 RON (cu tot cu manopera).
ma intreb care o fi votat ca s-au stricat toate 4 bobinele? statistic este foarte putin probabil sa se intample asa ceva in conditii normale de utilizare a masinii.
eu am 20000km si inca nici o problema dar e bine de stiut care sunt sintomele.
in caz ca patiti asa ceva nu stati pe ganduri mergeti imediat la un service.
Benzina care ramane in cilindrul respectiv, fiind nearsa, ajunge sa spele intr-un final peretii cilindrului si se ajunge la probleme mult ma grave.
Masina despre care vorbeam eu are 40.000 de km.
@dmc: nu cred sa se intamplle ceva rau daca intra doar benzina in cilindrul respectiv.
ncristi
11 Dec 2005, 19:08
QUOTE
400 RON (cu tot cu manoperă).
Asa-ti trebuie daca le cumperi daca le cumperi de la renault...
La orice alt magazin costa 1.5-2 mil lei vechi si mai poti si alege...adica denso, beru...etc
Nicotine
11 Dec 2005, 22:44
Intra-adevar bobina de la cilindrul 2 era dusa; dar ce era si mai nasol ca era patata de ulei.(al doilea de la baterie deci era exclus sa fie urme de ulei de la revizie cand s-a completat pe la buson)
Cica in dreptul cilindrului nr 2, in zona trece si sitemul de recirculare a presiunii din carter, unde reintra in admisie(epurator); e si era un furtun sau colier care a aruncat un pic de ulei si cica de acolo ar fi crapat bobina.
Problema s-a rezolvat evident in garantie dar in aprilie se termina si.....
QUOTE(ncristi @ Dec 11 2005, 07:08 PM)
Asa-ti trebuie daca le cumperi daca le cumperi de la renault...
La orice alt magazin costa 1.5-2 mil lei vechi si mai poti si alege...adica denso, beru...etc
Data viitoare am să ştiu.
QUOTE(Lao @ Dec 11 2005, 11:26 PM)
Data viitoare am să ştiu.
si eu... schimbat 1 bobina la 42.000 km; partea dureroasa a fost ca s-a suprapus cu ITP-ul expirat si a trebuit sa fac cateva drumuri intr-un timp scurt, asta si din cauza ca indicele Lambda a iesit prost...
se mai intampla cand nu te pricepi....
eu am o laguna de 1,6 16 V cu care am 65 de mii 35 in Germania si 30 aici nu am avut nici o problema pina acum sa fie noroc??
Ma ingroziti cu bobinele alea...io mi-am schimbat singur bujiile si nu mi s-a parut nimic ciudat la bobinele alea.
Apropo nu spal niciodata motorul:))
In schimb am alta problema...cu cardul unul a suferit o spalare la masina automata urmata de o cadere de la etajul 6 la intinsul pantalonilor rezultatul s-a ales praful iar cealalta da demne de oboseala la deschis inchis masina...daca s-a mai discutat pe tema asta spuneti-mi si mie topicul
Multumesc
QUOTE(11byl @ Dec 14 2005, 11:37 PM)
iar cealalta da demne de oboseala la deschis inchis masina...
Se schimbă bateria, care se află într-un locaş ascuns de cheia de rezervă de pe laterala cartelei. Trage de cheia de rezervă spre înafară.
Multumesc am schimbat-o mai de mult. problema este ca desi pilpiie ledul rosu nu se deschide de fiecare data din prima
Cred că dau în damblageală. Măi băieţi, chiar în halul ăsta de proaste sunt bobinele Meganului? E a doua în 3000 de km pe care trebuie să o schimb. Sunt un car de draci!
ncristi
24 Dec 2005, 20:18
NU au cum sa cada 2 in 3000k decat in cazul unei defectiuni la partea electrica.
PS
Sper ca ai megane nu?....treaba cu "napoleon a murit....etc" am mai vazut-o si pe alte siteuri si acolo masina din semanatura nu era megane cum nici aici nu este
Scuze daca ma insel...
valibuzauro
24 Dec 2005, 22:56
bobbinele ca orice bobina de inductie pica din cauza umiditatii
poate ati observat ca pica doar iarna cand e temp scazuta sau ceatza...
aduceti-va aminte de capacul de delco de la batrana...cand se impushka...
e acelashi fenomen
exceptand poate cazul cand e prost materialul izolator din care e facuta sau e imbatranita izolatia.
@ncristi
Eu nu am, dar are logodnica mea şi merg foarte des cu maşina ei.
strumfuadi
31 Dec 2005, 20:19
am votat -1 ptr un prieten care e "demisionat" (prietenii stie).
1 bobina crapata vineri, la 11mii km.
iata ca incep sa se adune problemele constructive ale meganului: flanse (ptr toate motorizarile), fulie defazoare si bobine (doar 1.6). ce urmeaza???
ncristi
1 Jan 2006, 14:40
QUOTE
flanse (ptr toate motorizarile), fulie defazoare si bobine (doar 1.6). ce urmeaza???
Nu sunt probleme constructive pt ca nu sunt generale. Asa orice masina are probleme constructive (ford spre exemplu cu pompa de apa, w cu uleiul etc).
PS
De cate ori ai schimbat amortizoarele spate la matiz
?
strumfuadi
1 Jan 2006, 17:03
niciodata, dar urmeaza peste 2 saptamani, la 22mii km. (atentie nu m'am legat de amortizoare, bucshe(bucse?) ,etc..)
ncristi
1 Jan 2006, 20:18
off topic!
Sora-mea a 3-a ora in 15kl...o adevarata epopee
strumfuadi
1 Jan 2006, 23:56
tot offtopic: multumesc vanatorului de scapari eddie33 ptr corectia facuta!
intr'adevar, de bucse era vorba, chiar nu se intelegea..
Una bucata bobina schimbata la 11950 km
nushala
12 Jan 2006, 20:17
intrebare: bobinele se strica brusc sau dau ceva semne inainte.
de pilda mie uneori imi porneste mai greu dimineata la frig, nu o ia din prima ca la inceput (acum am vreo 12k kilom.)
ncristi
12 Jan 2006, 21:26
Nici o treaba...cu pornitul mai greu. Cand pica o bobina masina merge in 3 cilindrii.
simptome (am avut 2 defecte pana acum)
-motorul vibreaza rau la ralenti, da sa se opreasca.
-la mers se simte vizibil ca nu merge "rotund"
-consumul instantaneu e marit cu cel putin 50%
crishtinutza
6 Feb 2006, 16:19
1 bobina schimbata la nici 12.000 km
Masina 1.4 16V (2 ani vechime)
Nu am avut nici o trepidatie sau consum mare pe bord.
Intr-adevar, s-a intamplat in zile cu ger afara (-20, -30 gr. C), dupa ce am pus-o intr-un garaj ca sa se incalzeasca, nu a mai pornit.
Eu am schimbar 2 bobine...valoare cu tot cu TVA 830 RON.
Recomandarea service-ului - schimbarea si celorlalte 2 bobine.
RoVal1972
13 Feb 2006, 10:19
Putzin off topic pentru ca ma refer la M1. M2 ul are doar 3500km si imi doresc din tot sufletul sa nu schimb bobine.
La M1 am schimbat 3. Evident ca e chestie de umezeala si clar sunt prost facute.
Dar am intzeles ca proaste sunt cele facute de Sagem. Daca mai schimbati, cereti din cele nemtzesti (imi scapa numele firmei) Cica alea nu mor decat de uzura...
kubuntu
1 Mar 2006, 00:10
Salut!
Am vazut acest topic si tin va impartasesc experienta mea cu mult prea iubitul meu Megane.
Pe 10 februarie am fost cu masina in service - Ipso - pt ca masina mergea intrerupt si se aprinsese un martor luminos pe bord. Inca de la intrare, cel de la receptie (deci fara a face verificarea propriu-zisa, doar pe baza a ceea ce-i spusem eu despre cum face masina!) ma anunta pe un ton atotstiutor ca mi s-a stricat bobina de inductie. OK, mi-am zis! Asta e, s-a stricat! Desi masina are 13 700 de km si 1 an si 9 luni ( a iesit de 4 luni din garantie...).. De la inceput (in timp ce completa fisa de service), mi-a zis sa le schimb pe toate 4. Eu intreb ca un om normal de ce? Raspuns: pt ca daca s-a stricat asta se vor duce toate 4... Inacceptabil !!! Intreb: E problema generalizata, adik toate meganurile au aceste probleme? Raspunsul a fost: Sunt consumabile domne, se strica!
Dupa un sfert de ora de asteptat, m-au anuntat ca de fapt sunt stricate 2 bobine, si nu una, pt ca ele ar functiona in serie : 1 cu 4 si 2 cu 3. Doua bobine au costat nici mai mult nici mai putin de 840 RON..
Astazi, intamplare sau nu, masina mea incepe sa se comporte in exact acelasi mod odios, s-a aprins acelasi martor luminos, deci concluzia evidenta e ca s-au stricat celelalte 2 bobine, adik 2 cu 3.
Va intreb si eu pe voi (asa cum ma intreb si pe mine): e vorba de ghinion pur sau ce? Pt ca mie mi se pare ABSOLUT DE NECREZUT SI INACCEPTABIL sa se strice toate bobinele (4 la nr.) in decurs de 2-3 saptamani la o masina de 1 an si 9 luni si cu nici 15 mii km parcursi?????
PS Pe factura scrie bobine Allumage. E vorba de acele bobine Sagem despre care se tot vorbeste?
Mersi anticipat.
RoVal1972
1 Mar 2006, 00:18
Cred ca tocmai ti-ai luat o tzeapa... Parerea mea. De la service.
kubuntu
1 Mar 2006, 00:47
RoVal,
Din nefericire, si eu cred acelasi lucru...doar ca n-am cum sa dovedesc.
Si mai ales, trebuie s-o repar.
E deja programata pt joi si, de data asta n-o sa mai plec de langa mecanic, chit ca ma cert cu ei...
oare a cui e vina daca in alte magazine gaseai bobine cu:
-bosh- 1710000 lei/ bucata
-denso- 2000000 lei/bucata
-beru 1500000 lei/bucata
-sagem 1200000 lei/bucata
iar tu ai dat 8.4 mil pe buc ?
nu ai intrebat inainte cat costa si ce bobine iti pun pe masina ?
si mie cand aveam CIELO mi-au cerut la service autorizat ptr bobina delco+ manopera 1.2 mil iar eu mi-am rezolvat teaba cu 400.000 in alta parte
Bobinele Sagem, presupuse a fi mai bune (asa sustine producatorul), sunt cele cu capacul gri si seria mai recenta de 330-3.
Pe corpul bobinei exista mai multe coduri. Conteaza codul scris in lungul bobinei, intre urechea de prindere pe motor si mufa. Asa cum se vede in ovalul galben din fotografie (047-5 la mine, liniuta nu se prea vede).
Primul camp reprezinta ziua (a cata din an) si al doilea camp (o singura cifra) anul de fabricatie. De exemplu, 330-3 inseamna ziua a 330-a din anul 2003. Mai exact: 26 noiembrie 2003.
Daca e cineva care a schimbat bobine si le mai are, sa ne spuna si noua ce cod au si ce culoare are capacul (ar putea fi negru sau albastru).
ncristi
1 Mar 2006, 18:16
QUOTE
Poate o sa fac asta intr-o zi cu soare.
Cipman daca tot faci asta te rog fa si un tutorial
sarumana!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.