cri123
21 Nov 2005, 21:53
Aveti informatii despre sistemul de distributie si numarul de supape la motoarele Renault (cele aflate in vanzare acum).
Eu stiu despre urmatoarele:
- 1.6 16v - curea (si 16valve
)
- 1.9 dci - curea (si 8 valve)
- 2.2 dci - lant (si 16 valve)
- 1.4 8v - curea
- 1.4 16v - curea
Cum sta 2.0 benzina?
sandman_
21 Nov 2005, 22:07
Din cate stiu eu, al meu are 2.0L, curea si 16v vvi
sandman_
21 Nov 2005, 22:09
ar mai fi 1.2 16v si 8v cu curea, respectiv 1,5 dci 8v cu curea
cri123
21 Nov 2005, 22:11
Deci 2.0T e tot cu distributie pe curea?
sandman_
21 Nov 2005, 22:20
probabil.
Cum e cel de 3L V6?
cri123
21 Nov 2005, 22:24
Din cate stiu eu, 24valve (normal
) si distributie pe lant, dar nu sunt sigur de asta.
Am mai aflat si ca noul 2.0dci are distributie pe lant.... ceea ce e misto.
F4R, adica cel de 2 litri benzinar, si in varianta supraalimentata are distributie comandata de curea.
L7X, 3.0V6 are la fel, distributia comandata de curea.
G9T, adica 2.2dCi 16V este pe curea.
Oricum, o sa ma mai documentez, dar dintre motoarele moderne de la Renault, doar 2.0dCi este cu lant.
V4Y, adica cel de 3.5V6 de la Nissan este pe lant.
QUOTE(sandman_ @ Nov 21 2005, 11:07 PM)
Din cate stiu eu, al meu are 2.0L, curea si 16v vvi
Adica un fel de v-tec???
2.0 16v are full(admisie&evacuare) vvt(variable valve timing).Singurul benzinar de la Reno cu aceasta tehnologie.Celelalte au doar partial(admisie) vvt.
_________
1.9 dCI
F4R, (2.0 16V) are in varianta de pe Laguna phase 2 decalor doar pe admisie(asa cum are acuma 1.6 16V (K4M) pe Megane II si Laguna).
Pe Megane II (nu stiu exact de cand si pe Laguna II ) F4R are decalor si pe evacuare.
Da chiar? Ce-i ala decalor...si cum adica si pe evacuare ??? VVT (eu stiu ca este la TOYOTA) este devierea axei cu came gen V-TEC Honda si VANOS B.M.W. ??? Sau VVT se caracterizeaza prin faptul ca, reglarea umplerii motorului nu se mai face prin intermediul unei comenzi de putere, ci prin ventile, fara trepte (VALVETRONIC B.M.W.)???
In mare, un decalor poate modifica timpul in care supapele raman deschise
pentru o umplere/golire cat mai corecta a cilindrului cu amestec aer-benzina/gaze arse.
Concret la F4R, care avea defazor(sau decalor) doar pe admisie, o electrovana comanda acest defazor (actionat cu uleiul sub presiune) intre 1450 si 4300 tr/min.
Daca te uiti in desenul de mai sus, o sa vezi ca axul cu came de pe admisie este antrenat de curea prin intermediul unei roti dintate si a defazorului(care este solidar cu axul cu came).
Defazorul poate fi comandata prin intermediul electrovanei a. i axul cu came care este solidar cu el sa poata avea o varartie de pana la 16 grade fata de roata dintata antrenata de curea.
sandman_
22 Nov 2005, 18:06
Asa cum a explicat r&d, sistemul denumit generic VVT optimizeaza compozitia amestecului de aer, benzina, gaze de evacuare din cilindru in functie de turatie, pentru a obtine coplu/putere cat mai bune.
Principiul este acelasi pentru modelele enumerate de tine.
Initial principiul a fost facut doar pentru admisie, insa motoarele mai noi au sisteme care controleaza si supapele de evacuare si se numesc Dual VVT(i)
Deci....daca nu exista o deviere a axei cu came avem VALVETRONIC ????
b_42_jim
28 May 2006, 19:30
Despre motorul de 1.8 stie cineva ceva?
R19/16v
28 May 2006, 20:22
curea
b_42_jim
31 May 2006, 22:02
De ce costă atât de mult (și cât) revizia prilejuită de "schimbarea distribuției"? În afară de cureaua dințată, ce se mai schimbă pe acolo?
La motoarele pe benzină sunt componente diferite la care se umblă față de cele diesel? La VW TDI am înghețat când am auzit pe unul cât a plătit la o astfel de revizie (peste 40 mil.), la Ren. cam cât costă?
gigiabrudan
2 Jun 2006, 10:06
iti mai schimba rolele (la mine 2) plus pompa de apa.
plus manopera care la reno e ieftin de tot
NOT!
clubber
10 Mar 2010, 14:42
aveti idee renault megane 1 coach 2000 16v 149 Hp cum are distributia?daca e pe lant sau curea!
cj98czh
10 Mar 2010, 14:52
Curea.... si calutii cred ca sunt doar 136 si nu 149....
L.E. datorita unui bun coleg de pe forum revin... am aflat si eu acum ca a fost pe coach si 2.0 16v 150 cai.... de care eu chiar nu stiam ...
horia1983
12 Mar 2010, 02:31
cele de 150 de cai sunt doar pe nerestilizate si sunt motoarele de pe clio williams, iar cele de faza 2 sunt cele de 140 cai de pe laguna 1...
la motoarele G9T si G9U cele de 2.2 DCI au distributia pe pinioane si pe curea.pe pinioane se afla arborele cotit si pompa de injectie iar pe curea se afla axele cu came .toate cele bune lucrez la reprezentanta si sunt satul de distributii
))
mariusa10
12 Jun 2010, 14:09
Daca vreti sa vedeti aproximativ putin din cureaua de distributie (daca mai are dinti
)o puteti vedea daca scoateti capacelul de plastic.[attachmentid=1627631219] [attachmentid=1627631220] [attachmentid=1627631221] [attachmentid=1627631222]
In curind o sa trimit poze cum trebuie sa arate un motor curat.Sper ca o sa-l mai pot porni
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.