Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce aditiv de curatat injectoare ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
BORN4XXX
Salut ,

Sunt nou pe forum , am un Clio dCI 1,5 , 64.000 km parcursi , cu reviziile de rigoare .

Ce se intampla , masina scoate mereu fum negru , dar mult , daca intru intr-o depasire ii nenorocesc pe cei din spate , fac o ceata neagra de innebunesc .

Am tot pus aditiv , STP , Hexol etc , dar nimic domne' , nu se simte , consumul este tot 7-8 l in oras , ca e vara cu AC , ca e iarna si este frig afara , la fel .La drum lung imi consuma cam 5,5 - 6 l, maxim , combinat 160 km/h cu 80 , oras si afara , un mers mixt .
Nu stiu ce sa mai zic , este din 2003 sept. masina , si numai eu am mers cu ea , revizii la 10.000 km full cu filtre ,ulei tot , filtru de aer suflat din 3000 - 3000 km , la fiecare 5.000 km scurs filtru motorina .
Motorina numai Euro 4 de la Petrom sau super eurol l diesel LukOil .

Voi aveti sfaturi .... ???
r&d
Fum negru, ardere incompleta datorita cantitatii prea mici de aer.
Posibile cauze:
- tubulatura de admisie obturata ( filtru de aer imbacsit, EGR imbacsit)
- turbina nu lucreaza corect
Ambele probleme trebuie sa fie insotite de o scadere a parametrilor motorului
Poate sa mai fie motorina proasta. Incearca un Evo5 de la MOL. Petrom si Lukoil nu sunt printre cele mai bine cotate statii.

Alta problema poate sa fie motorina in exces. Adica aerul e Ok, vine suficient, dar motorina injectata este in exces. Asta se poate depista la o diagnosticare cu CLIP.

De cand face masina asa? Ce alte efecte secundare se simt?
Tudor
Erbay, cauza cea mai frecventa a fumului in exces este blocarea supapei EGR pe deschis. Supapa EGR lasa sa intre gaze de evacuare inapoi in admisie pentru a reduce temperatura din motor si pentru a micsora noxele si este strict controlata de computer; cand se imbacseste se blocheaza adesea pe deschis, prea multe gaze de evacuare intra in admisie, arderea incompleta, fum negru pe evacuare, parte din el inapoi in admisie pe supapa EGR blocata si asa mai departe. Se curata (sau se inlocuieste, dupa caz) in service. Nu mai merge cu masina asa ca nu-i face bine.
Ar mai putea fi si alte cauze, mai rare totusi, dar oricum e nevoie sa ajungi cu ea in service pe tester.
octav_
Si la mine scotea fum negru la acceleratii puternice in urma cu ceva timp, si m-am convins ca este din vina stilului meu de condus "subturat". Poate fi si la tine aceeasi problema, depinde cum conduci... Totusi ma mira consumul pe care l-ai precizat este mult prea mare pt acest motor.
eddie33
Un nene de la Reno mi-a spus sa nu pun si alti aditivi in motorina si sa alimentez ca motorina de la statii mari cunoscute.Desi a mai spus cineva mai sus,o mai spun si eu. Daca mergeam cu ea subturata,la plecarile de la stop mai iuti,scotea la fel fum negru.Subturata este cand schimbi vitezele la 1500-2000 rpm.De cand o turez mai tare in mers si la schimbarea vitezelor( aprox.3000 rpm) nu mai scot fum deloc cand o calc la stop sa plec primul...
BORN4XXX
Merci pentru ajutor .

Am o intrebare UNDE este acel EGR , cam cum se traduce , sti la opel-uri inainte desfaceam si curatam la toti prietenii injectoarele , dar la Clio sa dea naiba daca ma pricep , este si alta generatie , acelea erau monopunct .
Nu stiu , am constat asta de la inceput , am facut rodaj ca la carte singur in masina , numai la drum lung , cu toate ca eu stiu ca motoarele sunt rodate in fabrica pe bancul de probe.
O alta chstie am pus tester pe calculator si nu a aratat nimic .
Ulei nu mananca deloc .
Cred ca asta cu EGR este .... ??!!

Nu stiu ce sa zic .

O sa ma duc la un service in Colentina , cica repara orice tip de injectie ...
Va rog nu mai uitati de EGR sa vad poate o fi chestia asta !
Tudor
EGR (Exhaust Gas Recirculation) nu e parte din injectie. Mergi la service Renault, sa-ti faca test Renault si ala o sa-ti spuna ce trebuie sa cureti.
Mai multe despre EGR vezi aici sau aici.
(google sa traiasca;... puteai sa cauti si singur)
BORN4XXX
stiu acum ce este EGR , dar stiu ca acesta nu se curata , el are inauntru o membrana de cauciuc , care de obicei aceea crapa sau ma rog ceva de genul , ce poate are doua gaurele mici , fff mici care credeti voi ca acelea se poate sa se fi infundat !
Mda , acest vaacum parca regleaza relantiul masini , la opel aveam asa ceva chiar langa injector , si avea orificiul care facea legatura dintre el si injector printr-un furtun mic si era infundat .Din cauza aceasta imi murea motorul la relantii cand o scoteam in timpul mersului din viteza sau cand calcam frana .
Eu am suspectat si bujiile dar porneste fara gretzuri dimineata , chiar si cand este frig .
Tudor
Din cate stiu eu, la Renault, EGR este o supapa controlata electronic, fara nici o membrana de cauciuc, asa ca se poate curata (se poate insa ca eu sa nu stiu bine).
strumfuadi
frate, tu ai mashina diesel shi tot bagi paralele cu experientele tale cu nushtiuce opel, probabil cel cu motorul antic de isuzu.. abureala la greu.
vrei rezolvare? du'te shi pune'o pe tester la un service reno, nu la vreun "service" obscur din colentina, ferentari, etc..

cele mai probabile cauze, asha cum s'a spus shi mai sus sunt EGR blocata sau pompa de motorina sau controlul ei. toate astea se vad pe TESTER.

ps: observ ca titlul topicului nu are de a face cu topicul in sine...
BORN4XXX
Da, topicul este despre aditiv , pentru ca la benzina stiu sigur , pun Hexol synline si gata, 5000 km nu mai am probleme , injectorul este curat , dar la diesel este o alta problema, sigur este vorba si de injector, pentru daca acel orificiu prin care este pulverizata motorina se obtureaza atunci e clar ca se dergleaza debitul normal al pompei .
Credeam ca stie cineva care a experimentat vreun aditiv si a obtinut rezultate.
Tudor
@erbay:

1. rugaminte mare si serioasa: nu mai folosi caractere de marime mai mare . daca vrei sa accentuezi ceea ce spui foloseste bold sau underline

2. injectia motorului dCi are o constructie total diferita de injectia motorului pe benzina, in primul rand pentru ca foloseste "arhitectura" CommonRail. injectoarele clasice, care se intalnesc pe benzinare sau pe diesel clasic (cu injectoare) nu se regasesc in motorul dCi. in motoarele dCi gasesti o pompa de inalta presiune si 4 duze (controlate electronic). sistemul este astfel proiectat incat sa nu permita ajungerea niciunei impuritati in CommonRail. daca in motorina sunt impuritati, ele strica componentele aflate inaintea pompei de inalta presiune (de regula defecteaza pompa de motorina, care e diferita de cele clasice, prin faptul ca ea deja ridica presiunea motorinei la un nivel "intermediar", ca mai apoi pompa de inalta presiune sa "definitiveze"). orificiile prin care se pulverizeaza motorina (mai bine spus se pulverizeaza amestecul motorina - aer) sunt atat de mici la motoarele dCi, incat orice impuritate le-ar infunda instantaneu astfel ca intreg sistemul este gandit sa cedeze ("sa se infunde") inainte de pompa de inalta presiune.
pur si simplu nu ai ce injectoare sa cureti, dar daca tu vrei sa te duci la un service oarecare, sa te aiureasca aia si sa iti curete "nu stiu ce" pe niste bani frumosi, du-te, noi nu te oprim.

3. la intrebarea ta "Ce aditiv de curatat injectoare ?" cred ca cel mai bun si simplu raspuns era "Care injectoare?!?"

4. ne-ai cerut un sfat si noi am incercat sa te ajutam sa nu fii pacalit de "meseriasi". daca tu vrei sa o tii tot pe a ta si compari motorul dCi cu motoare diesel vechi, e treaba ta, dar nu e motiv sa ridici tonul la noi (scrisul cu marimi mari de caractere asa este interpretat). Fii civilizat sau lasa-ne!
razvici
@Tudor: sint perfect de acord cu tine in proportie de 95 %. Nu stiu daca erbay se referea la impuritatile din motorina atunci cand se referea la curatarea injectoarelor, insa eu ma gandesc la adaugarea aditivilor, numai in mod preventiv, pentru curatarea de impuritati ce apar in mod normal in urma procesului de ardere a motorinei.
Un filtru de motorina cu cit este mai imbacsit cu atit isi face treaba mai bine. Conteaza numai ca gradul de imbacsire sa nu afecteze prea mult debitul necesar functionarii. In nici un caz impuritatile retinute de filtru nu vor trece de / prin acesta.
BORN4XXX
OK am inteles , m-am lamurit , nimeni nu stie , nu a desfacut , decat mergi la service si gata .
Nu asa se face treaba , te duci acolo , vin toti imbecili de mecanici care daca vad ca nu cunosti incepe ca ala CA AVETI CAZUT RELANTI-UL IN BAIA DE ULEI , si alte chestii .
Daca vine cu test-erul , 50 euro , apoi zice cine stie ce p......a m.......sii ca are masina ca sa-i mai ramana si piese , ca are comanda de la nu stiu cine , si uite asa , Auto Cobalecescu , pleci de acolo te duci la AMG , pleci de acolo te duci la IPSO si ajungi sa vinzi masina si sa te linistesti cu Renault , care oricum ajunge sa fie mai scump ca Skoda Octavia sau Opel Vectra C de intretinut .
Ultima revizie la AMG 60.000 km 35 milioane .Mai prin inca o revizie si cu antigel + lichid frana si ajung la pepeni .
Mda ......

Bafta la condus Clio !
strumfuadi
varza, n'ai intzeles nimic din ce a zis Tudor!
adio!
DFA
QUOTE(Tudor @ Nov 23 2005, 08:34 PM)
orificiile prin care se pulverizeaza motorina (mai bine spus se pulverizeaza amestecul motorina - aer)

Din câte ştiu eu, sistemul de injecţie nu "injectează" în cilindru decât motorină, nu şi aer.
La diesel aerul este admis înainte şi abia la sfârşitul ciclului de compresie se injectează motorina în aerul comprimat aflat în cilindru.
Tudor
DFA: Corect. Am cautat, m-am informat si ai perfecta dreptate. Multumesc de observatie.
dya
sunt de acord ca erbay a fost deplasat in exprimare si intradevar "cat e halatu'?" e replica lui favorita.
Totusi am un singur mic comentariu legat strict de schimbul de ulei. Am fost de curand la revizie cu Cliotul meu, am stat langa meseriasi si am vazut exact de unde se da drumul la ulei din baie. Clioul meu nu are joja electronica deci nu necesita resetul ala (care apropos se face apasand pe varful manetei care actioneaza stergatoarele de parbriz), in consecinta, schimbul de ulei se poate face intradevar fara service.
Singura sa-i spunem problema, ar fi schimbul filtrului de ulei, care se face cu o cheie speciala cu trei picioruse. Acolo nu stiu ce s-ar putea utiliza (inca).

ATENTIE!
Toate aceste schimburi, TREBUIE facute la service atat timp cat masina este inca in garantie!
Altfel, bye bye garantie la masinile voastre

P.S. stiu ca strumfuadi a dat numai un exemplu wink.gif
strumfuadi
nu shtiu la ce exemplu te referi, dya..
shi, ca sa ramanem on-topic, recomand aditivii de la LiquiMoly. De aici incolo, domnule erbay, te va ajuta doar prietenul tau gugal.
sorin
Dieselul scoate fuuuuum,dar intre a scoate fum normal si a fi exagerat de poluant este totusi o diferenta.
Erbay daca erai destept te duceai la unu care se mai pricepe cat de cat si il intrebai daca masina ta fumega sau nu si evitai toata tevatura asta pe care ai creat-o.
A,inca ceva,aditivii pentru curatatul injectoarelor se pun doar la n-spea mii de km nu in fiecare zi.
__________
1.9 dCI
Tudor
@Erbay: chiar nu iti inteleg atitudinea! ne-ai intrebat ce credem ca are masina ta si ne-am exprimat opiniile (calm si civilizat). te-am indrumat catre un service renault nu pentru a fi jecmanit, ci din singura consideratie ca doar acolo gasesti computer test renault capabil sa indice cauza exacta a problemelor tale. dupa ce faceai computer-testul si aflai cauza exacta a problemelor masinii tale, puteai bine mersi sa mergi in ce service vrei tu sa le repari. tu ai avut o idee preconceputa ca de vina este infundarea injectoarelor, iar noi ti-am exprimat parerea nostra ca este foarte putin probabil ca ele sa fie cauza si te-am sfatuit ca decat sa dai banii pe o curatare a injectoarelor (fara a fi cat de putin sigur ca asta e problema) mai bine faci un computer test si apoi (cunoscand clar cauza) cauti rezolvarea cea mai ieftina pentru tine.

repet, chiar nu inteleg ce te-ai ambalat asa! daca nu erai de acord cu ce sfaturi ti-am dat, puteai foarte civilizat sa spui: "Nu ma incred in sfaturile voastre, ma duc sa-mi curat injectoarele la service-ul X si apoi mai vorbim..." (calm si civilizat). dar nu, tu trebuie sa te dai in stamba, sa te lauzi ca esti cu nu'stiu cate clase peste noi, sa tipi, sa balacaresti.

vezi ca nu esti membru al forumului cu forta. ai devenit membru benevol. daca nu-ti convin sfaturile noastre esti oricand liber sa pleci. ca membru al forumului se presupune ca ai citit si ai acceptat regulamentul forumului. si chiar daca te-ai hotarat sa ne lasi, atat timp cat nimeni nu te-a jignit, nu vad cum de tu iti permiti sa ne jignesti. ai trei in loc de doua sau ce?

tot ce ai dovedit este ca esti cu foarte multe clase sub noi la civilizatie (manelele, misto-ul de prelungirea ferentari si cititul cartilor de joc nu se califica din pacate drept civilizatie). cat despre cunostintele si pregatirea in mecanica auto si experienta in motoare Renault dCi, ai ocazia de aici incolo sa ne demonstrezi ca esti meserias, ca pana acum doar te-ai laudat fara sa faci vreo dovada.
radari
cat despre problema... uita-te atent la orice diesel cand este forjat - scoate o groaza de fum. la mine e la fel. nu stiu daca ati apucat sa-i faceti itp-ul pe bune, dar testul antipoluare pt diesel implica chiar supraturarea, pentru obtinerea coeficientului maxim de noxe. in acel moment daca stai in zona de faci ca in desene animate si chiar ca iti trebe halat.
nu te duce la reno. te vor jegmani, pentru ca asta stiu ei cel mai bine. si daca nu esti in garantie, iti vor propune sa-ti schimbe tot motorul.
apropos: pentru un clio busit zdravan s-a cerut la reparatie 14.000E. sa vedem ce mai zice domnu' claus... ph34r.gif
Tudor
QUOTE(radari @ Nov 28 2005, 02:31 PM)
si mie mi se pare ca moderatorii apar pe statu' de plata al serviceurilor.

Inainte sa faceti astfel de afirmatii, cititi cu rabdare ceva mai multe din discutiile de pe forum, mai mult decat strict ceea ce va doare. Veti gasi nenumarate topic-uri in care vorbim de rau Renault Romania si service-urile oficiale Renault, multe dintre ele scrise de catre administratori / moderatori.
In legatura cu indemnul de a vizita service oficial Renault, sunt de facut urmatoarele precizari:
- este obligatoriu in perioada de garantie;
- computer-test complet pentru masinile Renault nu exista decat in service-urile agreate Renault (fie ca ne convine sau nu pretul cerut, e monopol). Aici ar fi de remarcat ca, prin eforturi mari, AlexV si Alex au reusit sa realizeze o interfata de diagnosticare; nu stiu cat de completa este, asta va pot spune ei; alte locuri unde sa faceti computer-test complet pe masini Renault n-am auzit.
- exista anumite operatiuni de intretinere (in special cele ce tin de specificul motoarelor Renault) pentru care este recomandabila utilizarea procedurilor Renault de servisare.
- atunci cand o piesa nu este de origine este necesar sa va asigurati foarte bine ca este compatibila
- spre deosebire de Dacia 1300 (sau evolutiile ei), masinile Renault (includ aici si Logan, Solenza) nu prea mai pot fi reparate in conditii de siguranta in fata blocului pe trotuar (eu consider ca in momentul in care ti-ai luat o masina ceva mai scumpa, esti dispus sa o intretii corespunzator)
- toate service-urile oficiale de marca, indiferent care este ea, practica preturi cu adaos mare; din punctul asta de vedere si renault este ca ceilalti, toti sunt scumpi.
- fiecare e liber sa faca ce vrea cu masina proprie, asa ca nu mai criticati sfaturile primite, mai bine, daca va plac urmati-le, daca nu ignorati-le .
radari
QUOTE(claus @ Nov 28 2005, 01:47 PM)
chiar.. ce trebuia sa zica domnu' claus? n-am prins ideea

ne mai radem si noi... vorba aia.
am vrut sa spun ca iti dai cu firma in cap cand spui ca reparatia face 14.000E, pentru o masina de 10.000 (ma refeream la service-ul respectiv)
cat despre ITP, l-am facut pe bune si am vrut de fapt sa exprim ca ceea ce se intampla cu un motor diesel nu este un defect (referitor la topic).

probabil ca gresesc, probabil ca am o parerea deformata, dar in general am observat o tendinta pro-reno din partea unor persoane influente, sa spunem.
sunt de acord cu faptul ca toate service-urile pentru masini straine exagereaza, am impresia de fapt ca nu ati prins ideea: nu m-am plans deloc de preturi (cu toate ca nu sunt asa de bogat) - pot sa accept niste preturi de service, dar nu pot fi de acord cu operatii facturate sau piese facturate, care nu sunt in concordanta cu realitatea.
sunt satul de polemici, dar mi s-a intamplat chiar mie sa fiu fraierit "pe fata" si sa nu vad/aud nici un fel de remuscare sau scuza.
atat.
eddie33
QUOTE(radari @ Nov 28 2005, 01:31 PM)

cat despre problema... uita-te atent la orice diesel cand este forjat - scoate o groaza de fum. la mine e la fel. nu stiu daca ati apucat sa-i faceti itp-ul pe bune, dar testul antipoluare pt diesel implica chiar supraturarea, pentru obtinerea coeficientului maxim de noxe. in acel moment daca stai in zona de faci ca in desene animate si chiar  ca iti trebe halat.

Din contra,daca ai lua coeficientul de poluare la primele sprituri,nu iei neam ITP-ul la un diesel.La Clio nu am facut ITP-ul ca nu are decat un an.La ITP-ul de 2 ani la Zafira a turat-o bine de tot,de-abia dupa vreo 10-12 sprituri puternice,parca erau la 4500-5000 de ture,coeficientul a scazut in parametrii acceptati.
radari
se intelege de la sine ca temperatura a ajuns la 80 grade bla bla bla etc
cu atat mai mult ceea ce spui tu reflecta faptul ca fumul nu este un defect. cum ar zice bill clinton: "fumul nu este un defect"
eddie33
Nu,motorul a stat pornit la relanti si incalzit inainte de verificare...chiar ar fi o nebunie sa o turezi asa cu motorul rece !
radari
a stat pornit la relanti (de fapt chiar l-am accelerat serios) in fata service-ului. cred ca 20 minute...
cu motorul rece noxele sunt mai mari, fumul mai mult etc
ciprian burlacu
Din ce am studiat, un aditiv bun pt. diesel (si nu numai) este cel produs de LiquiMolly, fabricat in Germania si care poate fi cumparat in Ro de la MOL, OMV, etc. Acesti aditivi nu au ce injectoare sa curete la motoarele CommonRail, ci ajuta la eliminarea impuritatilor din motorina, impiedica formarea parafinei la temperaturi scazute, protejaza pompa de motorina. Daca se utilizeaza motorina de foarte buna calitate, gen Evo de la MOL nu cred ca mai este necesara folosirea aditivilor. Daca motorina este mai proasta, un aditiv bun, certificat, cumparat dintr-o sursa sigura, este indicat, mai ales in sezonul de iarna.
BORN4XXX
OK pritene am inteles , nu se pot curata injectoarele la disele common rail , doar se schimba duzele .Ce am mai inteles si cred ca asta este problema , EGR blocat pe deschis sau puturos ca nu mai face misto de mine cand merge cand nu merge .
Mda , legat de preturi RENO sa-i ia dracu ca sunt magari pe bune , www.elite.ro , loc unde poti face o comparatie mare intre preturi .
Sa dea naiba aripa fata Elite 1.500.000 lei si la AMG 7.000.000 lei ca e din " copozit sefu' "
Mai eu nu am nimic cu service , dar totusi sa nu te pacaleasca pe fata asa , OK e ceva stricat gata am schimbat atat , nu sa bagam din burta .

Daca te duci la Reno' in Turcia, nici nu stie ce sa-ti ofere mai bun de la minibar , ceai , cafea daca vrei si o gustare mica.
BORN4XXX
[SIZE=7][FONT=Arial]
fratilor uitati aici un link pentru piese ieftine

http://www.elitecat.cz/Fsearch.asp

si nu mai chitaiti atat , iei piese de acolo si sunt unele care merg schimbate si personal , ca doar nu te duci la Reno sa-ti schimbe niste bujii si sa dai pe manopera 1.000.000 lei , sa fi nebun sa dai atat pentru 10 minute de manopera .

Ba daca voi asa cunoasteti asta a ......

mai bine veniti la mine sa va mai repar masina , mai fac si eu un ban usor ce naiba ....
Tudor
Erbay, multumim pt link.
Cat despre cum stim noi..., iti spun 2 lucruri:

1. acesta este un forum al posesorilor de Renault, nu al mecanicilor de Renault; unii dintre noi sunt pasionati de Renault, dar nu sunt pasionati sa mestereasca prin masina.

2. offtopic: am primit cadou o masina de tuns, am incercat o data (pe mine) si a iesit naspa, asa ca m-am decis sa continui sa merg regulat la frizeria mea obisnuita si sa cheltuiesc 150.000 lei vechi la fiecare 2 saptamani... asta pentru ca ma intereseaza cum sunt tuns. Morala e ca fiecare ne petrecem in viata timpul in mod diferit, fiecare castigam si cheltuim in mod diferit, dar asta nu ne face pe unii mai prosti si pe unii mai destepti.
cucumber
exista o solutie de curatat am folosit eu ceva numtesc intr-o canistra se anuleaza rezervorul si se lasa pornita f.f bun cei de la cristaxi la 40000 o folosesc
test man
salut,la 160 km/h,banuiesc ca ai un 1.5 de 64 cp,cat vrei sa iti consume...in legatura cu motorina...incearca vreo 3-4 plinuri de la OMV,si mai discutam...si daca e de 65 cp.,las-o mai moale,la vreo 130 km/h,ce zici..
CGB
Treaba cu aditivii...e cam abureala.Gandeste-te ca tu pui un aditiv care curata tot soiul de depuneri. Il introduci in rezervor, pe care desigur acest aditiv il va curata in timp. Mizeria astfel rezultata merge in pompa de transfer respectiv in filtrul de motorina. Daca nu schimbi filtrul de motorina la timp, aditivul va dizolva mizeria din filtru si aceasta va trece in pompa de inalta presiune si in injectoare! Cu alte cuvinte, iti poti lua adio de la pompa si injectoare... :stars:La orice diesel impuritatile in injectoare si pompa de injectie sunt dezastru clar, cu atat mai mult la common-rail.Unii constructori(ex. VOLVO) interzic utilizarea lor. Cica ar afecta sondele de O2 de pe catalizator(la benzinare!)... .Cea mai sigura solutie e sa le demontezi si sa le duci la curatat. Insa si curatatul asta da randament doar la motoarele pe benzina.

de aici e luat : http://www.roportal.ro/discutii/index.php?...pic=19943&st=10
claudiu_diu
eu circul cu egr anulat de 2 ani , circa 100k km. adica i-am scos mufa si gata, vreau sa spun ca motorul merge ok. si are sprint mai bun
ccoto
Opinia Delphi, furnizorul principal de injectoare si pompe de inalta presiune are alta parere despre folosirea aditivilor pentru motoarele dCi:

http://am.delphi.com/products/parts/diesel...fuel-treatment/

Eu am avut o problema cu 3 injectoare (scapau mult pe retur), rezolvata la un sevice in Slovenia, din reteaua Delphi Service Network. Dupa remedierea problemei, mi-au turnat in rezervor si un flacon de aditiv precum cel din link-ul de mai sus. Motorul e un dCi Euro4 de 84 CP.
S4b1n
Hai ca m-ai pus pe ganduri cu treaba asta.. cum se foloseste? Se pune tot o data in rezervor sau tot flaconul se baga in mai multe plinuri?
ccoto
Un flacon este pentru un plin de rezervor (50-60 litri de combustibil). Tratamentul se recomanda sa se faca o data la 6 luni.
alexme24
Parerea mea ca cel mai bun aditiv este mersul din cand in cand mai turat(spre 4500). Dar fiecare e liber sa bage in masina lui ce vrea, pana la urma sunt banii lui.Eu unul decat sa bag toate prostiile de aditivi si sa dau de alte belele , bag un plin de top euro diesel la 2-3 plinuri normale+mersul turat[oricum masina e obisnuita sa mearga numai asa,schimbatul fiind peste 3000-3500 in mare parte] si problema rezolvata, totodata scapand si de funingine. O zi buna. [ma scuzati daca am fost si putin off-topic]
verde
Mersu in forta da rezultate dar cam greu. Am fost nevoit sa fac autostrada A1 de cateva ori in regim de extrema urgenta si abia dupa a doua tura am simtit ca e mai bine si nu mai trepida la ralanti la rece.Dupa a treia tura a fost chiar bine , dar cred ca riscurile sunt prea mari.
BannedHost
Am folosit si eu aditivi, dar sincer nu e nicio diferenta.. Tot 6500 rpm e sfant smile.gif)

Acum, daca alimentezi cu benzina buna, nu de la statii no name si schimbi filtrele la timp nu cred ca trebuie sa folosesti asa ceva.
UNHLeaSHD
Liqui moly diesel purge... scoate conductele din filtrul de combustibil si baga-le in LMDP + filtru de benzinã.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.