Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mica problema Megan II Sedan
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane
ticatara
Am o mica problema la un Megane II sedan: dupa ce accelerez, cand iau piciorul de pe acceleratie sa schimb viteza, mororul se mai tureaza inca un pic in continuare, parca 'din inertie', dupa care scade turatia.
Chestia nu se intampla tot timpul, apare aleator, a fost de la incuput si nu da semne sa dispara (acum am cam 1000 km).
Mai pateste cineva asa? E normal? O sa dispara o data cu rodarea motorului sau trebuie sa ma duc la service sa se uite.
Cineva imi spunea ca ar putea sa fie de la cabul de acceleratie.
vbutnariu
Eu nu stiu ca megane II sa aiba cablu de acceleratie cel putin dieselul sigur nu are cablu..

in rest de turat nu se intampla sa se tureze aiurea du-te la service e in garantie
ticatara
am omis sa zic ca e pe benzina. nu e ceva foarte deranjant. ma gandesc daca merita efortul sa merg pana la service. stau destul de prost cu timpul.
cipman
Nu te-ai deprins inca cu masina. Invata sa ridici mai repede piciorul de pe acceleratie. Tocmai pt. ca nu exista cablu de acceleratie, exista o oarecare latenta. Dar e foarte mica, aproape insesizabila. Banuiesc ca ai motor pe benzina, unde latenta la decelerarea in gol e mai mare, din cauza de norme de poluare. Dar in nici un caz nu se accelereaza singura daca ridici piciorul de pe pedala la timp. Ca idee, se ridica intai piciorul de pe aceleratie si abia dupa aceea apesi pedala de ambreiaj. Dar banuiesc ca stii asta, doar ca nu prea iti iese in practica. Recunosc ca, in prima suta de km, mai pateam si eu asta.
Completeaza-ti semnatura cu masina/motorizarea/anul/luna/dotari/etc.
florindu
Fara cablu de acceleratie???
Adica... asta vine cum? E un reostat, ceva, actionat de pedala, care da comanda mai departe, electric?
apachectl
calculatorul citeste unghiul de inclinare al pedalei, cel putin asa este la diesel
ticatara
m-as bucura sa fie de la mine. marturisesc ca ridic piciorul de pe acceleratie si apas ambreiajul cam simultan (forfecare). pana acum am avut un clio la care nu mi s-a intamplat niciodata asta (si nu cred ca mi-am schimbat stilul de condus).
thanx
cipman
Poi la clio comanda e traditionala. Mai incearca o chestie. Mergi intr-o zi cu pantofi cu talpa foarte subtire si moale (sau descult) si vezi cum e.
Fa-ti timp si treci pe intalnirile de vineri seara (vezi topicul de la Cafenea)si vezi cum e la altii sau altii sa vada cum e la tine.
Parerea mea: 99% sanse ca masina sa functioneze corect.

P.S. Dacar fi ceva defect, ar trebui sa se manifeste si in gol. Adica acelerezi, tii o turatie constanta (sa zicem 3000) si ridici piciorul. Daca, la ridicarea piciorului, se accelereaza, atunci e ceva defect.
Vio
Simptome identice am constatat si eu la Loganul 1,4 MPI al tatalui meu, dar se pare ca "asa face toate...". A mea din semnatura nu face asa ceva...
alx
problema este fff simpla. ambreiajul tine prea sus.

funny: si eu am constatat-o la lgn...
Vio
...Cica ramane motorul inca vreo cateva fractiuni de secunda turat dupa ce ai luat piciorul de pe acceleratie... am incercat eu diferite "abordari de stil" de conducere, dar jaba, tot asa face... dupa aia m-am obisnuit sad.gif
sandman_
QUOTE(blorin @ Nov 17 2005, 03:25 PM)
Fara cablu de acceleratie???
Adica... asta vine cum? E un reostat, ceva, actionat de pedala, care da comanda mai departe, electric?

Sistemul este asemanator celui descris de tine si de apachetl si se numeste "drive by wire". Cum crezi ca functioneaza sistemele de limitare/reglare a vitezei (tempomat)?

Si eu cred cä e tot cum a zis chipman.
apachectl
la mine dupa ce iau piciorul de pe acceleratie nu ramane accelerata, sau cel putin nu am observat eu, oricum o sa fiu mai atent in seara asta sa vad daca face si la mine
ticatara
nu trebuie sa urmaresti cu atentie. treaba e evidenta. daca nu ai ramarcat-o pana acum inseamna ca nu ti se intampla. nu te stresa inutil.
xorx
bai frate... treaba asta cu lipsa cablului de acceleratie e super nashpa... Abia acum inteleg de ce draq nu se tureaza motorul imediat ce atingi acceleratia... Mie mi se pare super enervant mai ales cind trebuie sa pornesti in rampa, de ex pe Schitu Magureanu, ori turezi motorul .. ori moare (evident, daca nu vrei sa folosesti frina de mina sau nu lasi masina in viteza si patinezi ambreiaju').
Iar ne-a lovit "creatoru' de automobile" cu o inteligenta premeditata...
apachectl
mie nu mi se pare nasoala treaba cu lipsa cablului de acceleratie si nu am avut nici un fel de probleme cu plecatul in rampa. am verificat aseara si mie nu imi ramane motorul turat.
verzuiul
Nici mie.Depinde insa de talent si experienta(ambele la sofat,evidement!).
sandman_
QUOTE(xorx @ Nov 17 2005, 11:54 PM)
bai frate... treaba asta cu lipsa cablului de acceleratie e super nashpa... Abia acum inteleg de ce draq nu se tureaza motorul imediat ce atingi acceleratia... Mie mi se pare super enervant ...Iar ne-a lovit "creatoru' de automobile" cu o inteligenta premeditata...

TEhnologia asta se foloseste de f. mult timp (dinainde te 2000).
xorx
QUOTE(verzuiul @ Nov 18 2005, 12:52 PM)
Nici mie.Depinde insa de talent si experienta(ambele la sofat,evidement!).

Talent sau talente??? Oi fi si tu vre-un pui de Shumi.. Partea nashapa la masina asta (printre altele) este ca atunci cind pui piciorul in acceleratie se tureaza foarte lent 1,6 16V... iar cind iei piciorul scade foarte-foarte rapid in turatia de ralanti.. Daca ai curiozitatea sa te desprinzi de idolul tau Renault si te mai dai si cu alte masini (nu "creatii") o sa vezi ce inseamna sa poti schimba repede vitezele si comp. sa-ti tina 0.5-0.7s turatia constanta (ridicata) cind schimbi viteza. Sa te ti atunci smooth and fast riding..

Of-topic: Stie cineva unde e postul cu "zgomot de arc intins la directie" ca a inceput sa se ia... Dupa ce la 250km au schimbat flansa st. pt. ca a fost montata gresit acu' se intimpla pe dreapta.... <<cuvinte urite>> fara numar Renault.
xorx
QUOTE(apachectl @ Nov 18 2005, 09:11 AM)
mie nu mi se pare nasoala treaba cu lipsa cablului de acceleratie si nu am avut nici un fel de probleme cu plecatul in rampa. am verificat aseara si mie nu imi ramane motorul turat.

E normal sa nu simti asta... dci-ul tau de 80CP are cuplu super mare la 80-1000 ture (aproape de ralanti) comparativ cu benzina de 1,6
dili
Dupa ce la primul megan (MI din 2000) mi s-a rupt cablul de acceleratie in mijlocul Baraganului (si inteleg ca nu sunt singurul care a patit-o), nu pot decat sa salut lipsa acestuia la MII.
sandman_
xorx, nu stiu de unde ai deprins tu talentele sau experienta in ceea ce priveste masinile, insa ,aparent, subiectivismul tau este identic cu potentialul subiectivism al verzuiului, insa orientat in sens opus. De ce nu ne arati si noua ce masina ai tu, ca sa stim despre ce discuti?

Referitor la latentza acceleratiei, eu sunt multumit de "idolul" meu atat din punct de vedere al cuplului la ture joase, cat si al scäderii turatiei in cazul schimbarii sportive a vitezelor si, cu tot obiectivismul cinic de care pot da dovadä, cä si alte masini se comporta la fel ca si "creatia" mea in situatia mentionata de tine.

In altä ordine de idei, masina se conduce, nu se analizeazä.

PS: fä o scurtä revizie a cärtii de ortografie, când gäsesti o secundä liberä intre 2 schimburi sportive de viteze.
verzuiul
QUOTE(xorx @ Nov 18 2005, 06:50 PM)
Talent sau talente??? Oi fi si tu vre-un pui de Shumi.. Partea nashapa la masina asta (printre altele) este ca atunci cind pui piciorul in acceleratie se tureaza foarte lent 1,6 16V... iar cind iei piciorul scade foarte-foarte rapid in turatia de ralanti.. Daca ai curiozitatea sa te desprinzi de idolul tau Renault si te mai dai si cu alte masini (nu "creatii") o sa vezi ce inseamna sa poti schimba repede vitezele si comp. sa-ti tina 0.5-0.7s turatia constanta (ridicata) cind schimbi viteza. Sa te ti atunci smooth and fast riding..

Of-topic: Stie cineva unde e postul cu "zgomot de arc intins la directie" ca a inceput sa se ia... Dupa ce la 250km au schimbat flansa st. pt. ca a fost montata gresit acu' se intimpla pe dreapta.... <<cuvinte urite>> fara numar Renault.

Hai sa nu ne certam,eu am vrut sa spun doar ca unii sunt mai putin dotati pt. sofat (fara a face nici o referire expresa) iar altii nu au suficienti km la volanul meg-ului. tongue.gif
Trebuie sa recunosti ca trebuie sa "simti" putin masina.Asta vine in timp mai lung sau mai scurt,depinde de fiecare...
Pui de Shumi sau Ne,eu nu am simtit deloc problema aceasta,si cu asta incheiem,raminem prieteni,OK?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.