Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane 2 Bicorp motorina sau benzina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
reno-Xilviu
As vrea sa-mi schimb Solenza pe un Megane Bicorp(in leasing), dar nu sunt inca hotarat ce sa-mi iau: 1.4 benzina sau 1.5 DCI, diferenta intre ele este de 1.000 euro. Nu am condus niciodata pana acum masini pe motorina si nu stiu cum se comporta. Se merita oare diferenta? Fac in medie 12.000 km pe an, mare parte din acestia in Bucuresti. Am citit diferite opinii pe acest forum referitor la benzina/motorina dar nu m-am lamurit inca. Imi cer scuze daca au mai fost topicuri pe aceasta tema.
Tudor
Mergi si fa un test drive cu ambele (eventual mergi pe la mai multi dealeri, pentru a gasi la test-drive chiar cele 2 motoare alese de tine). Daca discutiile interminabile benzina contra motorina nu te-au lamurit (nici nu aveau cum, atata timp cat fiecare are avantaje/dezavantaje comparative), numai propria experienta o sa te ajute sa alegi. Calculele de eficienta a banilor investiti este bine sa ti le faci singur, pentru ca tu stii ce ai de gand sa faci cu masina (vezi ca poti gasi cateva modele de calcul in discutiile de pe forum, din care doar sa te inspiri).
Succes!
murfi
Daca te gandesti la echiparea de baza vezi ca 1,4 nu are A/C, eu zic clar cel pe motorina (am avut multe masini pe benzina si meganu' a fost prima pe motorina si am fost placut surprins)
strumfuadi
uita de 1.4
nu are AC standard, iar daca tzi'l pui ajungi cu vreo 200-300euro sub 1.6 care are AC standard. iar 1.6 e altceva, trage mai bine, e mai silentios, consuma la fel sau mai putzin... wink.gif
reno-Xilviu
1.4 cu aer conditionat, vopsea metalizata si radio cd este 12.600, iar 1.5 dci cu vopsea metalizata si cd este 13.600 la Serus. Cred ca voi opta totusi pentru motorina, suna foarte bine consumul, m-am cam speriat cand am vazut aici pe forum ca va costa mai mult intretinerea si probabil si CASCO.
pablo
Megane II 1,6 16V Confort Expresion e undeva pe la 13.000 de Euro (vezi ca la Renaulturi sint si reduceri).Daca faci numai cca 12.000 km/an nu merita diesel.
Chiar daca consuma mai putin (cam cu 2 litri/100 km) platesti anticipat diferenta de combustibil prin pretul mai mare de achizitie a dieselului.
Parerea mea e sa iei benzina si sa pui mai bine mai multe accesorii pe ea (ESP,clima,oglinzi rabatabile electric,etc) decit sa iei un diesel mai sarac in accesorii.
flotl
S-ar putea sa fie o varianta buna sa isi ia pe benzina cu cateva dotari in plus decat pe motorina.
Dar, conteaza mult si ca o sa faca acesti 12000 km in mare parte in oras unde diferenta de consum este mai mare.
Trebuie tinut cont si ca o parte din diferenta de pret de 1000 EUR pe care o plateste pentru diesel se va recupera cand isi vinde masina. Iar daca isi ia masina cu credit, nu se poate spune ca plateste 1000 EUR anticipat.
Diferenta la revizie e de 235 RON cat reprezinta filtrul de motorina care se recomanda a fi schimbat la fiecare 15000 km, dar chiar si in carte spune ca daca nu se schimba sa se scoata apa din filtru. Si poate in scurt timp sa se schimbe ca in Vest numarul de kilometri la care se schimba filtrul, adica 30.000 km.
reno-Xilviu
Gata, m-am hotarat, 1.5 dCI Authentique Pack 80 CP luni o sa ridic si masina.
Multumesc pentru sfaturi.
murfi
QUOTE(flo8200 @ Oct 21 2005, 02:09 PM)
Si poate in scurt timp sa se schimbe ca in Vest numarul de kilometri la care se schimba filtrul, adica 30.000 km.

In vest filtrul se schimba la 60Mkm
pablo
Va dau un articol din Saptamana Financiara celor care se hotaresc mai greu diesel sau benzina (sper sa nu va incurce si mai mult):
Pretul masinilor diesel face inutila economia de carburant


Revelatia diesel. Toata lumea alearga dupa motoarele hranite cu motorina. Elogiile aduse noii generatii de diesel nu contenesc, vanzarile arata ca soferi de pe toate continentele s-au lasat sedusi de TDI-uri si Cdi-uri, si chiar aceasta pagina a gazduit nenumarate calitati ale acestora. Consumul este principalul argument, dar sa nu uitam ca pretul unui diesel este mai mare. Si nu intotdeauna banii platiti in plus vor fi recuperati din economiile facute la pompa.
De cate ori nu ne-am gandit la varianta unui motor diesel pentru viitoarea masina? Argumentele legate de costuri sunt astazi mai importante ca oricand, in conditiile cresterii preturilor la benzina. Si cum argumentele pro sunt din ce in ce mai multe, efectul psihologic al posibilitatii de a cheltui mai putin pe combustibil intervine decisiv. Un consum mai mic cu 2, 3 sau chiar 4 litri la fiecare suta de kilometri parcursi inseamna tot atatia euro ramasi in buzunarul soferului. Ar mai fi de luat in calcul si pretul mai mic al unui litru de motorina, desi diferenta dintre carburantul de tractoare si benzina incepe sa tinda catre zero. Toate calculele ar fi perfecte pana in acest moment. Dar vine momentul in care trebuie sa platim viitoarea masina ce va avea un economicos motor diesel. Ce constatam la dealer? Pretul e ceva mai mare decat al unui model pe benzina cu o putere similara. Si devine din ce in ce mai mare. De fapt, cu cat motorul diesel este mai performant, cu atat pretul sau creste. Argumentele de factura psihologica merg mai departe. Banii dati se vor intoarce rapid prin economia la pompa. Nimeni insa nu se mai oboseste sa faca un calcul simplu.

Bani recuperati dupa ani buni
Am luat, pentru a introduce in ecuatia costurilor, doua exemple de automobile vandute pe piata noastra. Renault Clio Symbol este cel mai vandut turism de import. Echiparea diesel Cdi a facut ca aceste vanzari sa fie mai mari decat in situatia in care n-ar fi existat decat motorizari pe benzina. Celalalt automobil considerat de noi potrivit pentru exemplificare este Volkswagen Passat. Este, de asemenea, un model vandut, chiar daca se adreseaza unui segment mai instarit. Atat de instarit, incat isi face probleme legate de costurile de functionare a masinii si cumpara si versiunea echipata cu motoare diesel TDI. Sa vedem totusi care sunt economiile pe care le fac viitorii posesori ai celor doua (de fapt patru) modele.
Clio costa in versiunea 1,4 benzina, motor de 75 CP, 7.128 euro, pret fara taxe. Consumul comunicat de fabricant este de 9,7 litri la 100 de kilometri, in oras. Versiunea diesel care ar putea sa ofere o putere apropiata de cea pe benzina este 1,5 Cdi, 65 de cai. Pretul este, evident, mai mare. Nu cu mult, dar cei aproximativ 900 de euro platiti in plus trebuie sa fie amortizati. Daca tinem seama ca producatorul a comunicat un consum urban de 6 litri, avem o diferenta de 3,7 litri (pura coincidenta, dar este aproximativ un galon de benzina) economisiti la fiecare 100 de kilometri parcursi prin oras. Valoarea acestor 3,7 litri este de aproximativ 13 lei noi, iar suma pe care cei 13 lei trebuie sa o amortizeze este de 3.240 lei noi (la aproximativ 3,60 lei/1 euro). O impartire simpla ne arata ca este nevoie de 25.000 de kilometri parcursi in oras pentru ca balanta noastra sa ajunga pe 0. La o medie de 20 de kilometri pe zi, proprietarul lui Clio 1,5 Cdi va trebui sa circule cam trei ani si jumatate pentru a-si acoperi cheltuiala initiala. Iar statisticile ne arata ca media de viata a unei masini la un proprietar este cam de patru ani. Exact cand masina devine rentabila, omul se gandeste sa o vanda. Daca punem la socoteala si iesirile extraurbane, numarul de kilometri va creste rapid, dar va scadea simtitor diferenta la consum. Deci ajungem tot in acelasi loc.

Automobil mai scump, amortizare mai lenta
Al doilea exemplu este si mai relevant. Volkswagen Passat poate fi cumparat, in cea mai ieftina echipare, cu un diesel TDI 1,9, de 105 CP, in schimbul sumei de 17.255 euro CIP. Dar o echipare echivalenta pe benzina, 1,6 litri, 102 CP, va costa cu mai bine de 1.000 de euro mai putin, respectiv 16.213 euro. In cat timp vor fi recuperati banii de pe diesel? Plecam tot de la costuri. Dieselul consuma, potrivit manualului, 5,8 litri la suta, in timp ce, cu benzina, consumul ajunge la 7,8 la suta, mixt. O diferenta de doi litri de carburant, respectiv 7 lei castigati de fiecare data cand kilometrajul mai marcheaza o suta de kilometri. Si acum vom avea 3.600 de lei noi platiti in plus, amortizati de o economie de 7 lei la suta. Rezulta mai bine de 51.000 de kilometri ce trebuie strabatuti pentru ca mia de euro sa fie recuperata. Mai are rost sa calculam in cat timp vor fi parcursi cei 51.000 de kilometri? Probabil ca urmatorul proprietar se va bucura din plin de economia de buget realizata de diesel.

Costuri mai mari si la reparatii
Evident ca masinile ce fac parte din flotele firmelor vor fi rentabile in echipare diesel. La fel taxiurile. Pentru ca numarul de kilometri parcursi intr-un an de aceste vehicule ajunge uneori si la 100.000. Economia in cazul lor este evidenta, desi se pierde in momentul revanzarii, numarul mare de kilometri fiind un dezavantaj urias. Deci banii tot se pierd. Ceea ce ne intereseaza pe noi insa este optiunea pe care o poate avea o persoana privata. Putini sunt cei care depasesc 10.000 de kilometri cu masina familiei, intr-un an. Iluzia ca un motor diesel va aduce economii in cosul zilnic face ca vanzarile de diesel-uri sa creasca ametitor, in conditiile in care performanta unui motor alimentat cu motorina se limiteaza doar la un bun cuplu in situatii in care acesta e necesar. Iar problemele pe care le poate induce un motor diesel sunt cu mult mai multe in comparatie cu propulsoarele pe benzina. La fel si costurile de reparare. Si, daca tinem cont de garantie, aceste impedimente apar exact cand incepe sa fie amortizata diferenta de pret.

sursa:http://www.sfin.ro/articol_2927/pretul_masinilor_diesel_face_inutila_economia_de_carburant.html
SorinV
e un pic subiectiv omul ! se vede ca are ceva cu dieselurile !
dar cam 90% are dreptate !
Laurentziu83
Un diesel e avantajat la revanzare, si asta nu se pomeneste. Cei ce cumpara la SH cauta sa "se scoata" cu cheltuieli mici. Multe benzinare asteapta mult si bine pana sa fie vandute.

@Xilviu: sa te bucuri de masina si sa faci cat mai multi kilometri cu ea fara drumuri in service.
adrianpurcarin
da omul are dreptate ca se amortizeaza mai greu dieselul dar nu are dreptate in privinta timpului de amortizare; hai sa facem un calcul mai interesant: toata lumea de aici de pe forum se chinuie din cate am vazut sa puna benzina, respectiv motorina cat mai buna, ceea ce inseamna 34200/l la motorina si in jur de 38500/l la benzina. luand exemplul dat de autor sa calculam costurile pentru 10.000 Km:
la motorina: 10 X 10 X 6 X 34200 = 20.520.000
la benzina: 10 X 10 x 9,6 x 38500 = 36.950.000
rezulta o diferenta de aprox. 16.000.000(si asta la NUMAI 10.000) din care scadem 2.000.000 care reprezinta aproximativ costurile mai mari de intretinere la diesel(in conditiile in care faci revizia la 10.000km sa zicem cu toate ca se face la 15.000) si avem o diferenta de 14.000.000 deci vreo 390 E
deci in cazul clio-ului diferenta de pret sa va amortiza in 23.000 km(ceea ce mi se pare foarte putin) iar in cazul meganului (unde diferenta de pret intre 1,4 si 1,5 dci 80cp este de 2000 E) in 51.000(cifra care e mai mare dar nu mi se pare foarte mare). Cam asta rezulta la un calcul "rece".
lasand la o parte calculele hartiei intotdeauna se vor gasi argumente pro si contra fiecarei alegeri asa ca pana la urma alegerea ramane la latitudinea persoanei respective.
google
Prevad ca si topic-ul asta se transforma intr-o discutie motorina vs benzina. Tare mi-e ca se inchide cat de curand.
dmc
la calculul de mai sus nu s-a luat in considerare CASCO mai mare, care la 2000 euro diferenta inseamna cam 100 euro in plus pe an. Calculele facute de mine cand mi-am luat masina au rezultat intr-o perioada de amortizare de cel putin 4 ani.
adrianpurcarin
pai tocmai, ceea ce vreau eu sa spun este ca nu poti calcula o perioada de amortizare in ani, trebuie sa o faci in km. si diferenta de casco nu e asa mare
reno-Xilviu
QUOTE(Laurentziu83 @ Oct 30 2005, 08:21 PM)


@Xilviu: sa te bucuri de masina si sa faci cat mai multi kilometri cu ea fara drumuri in service.

Multumesc.

CASCO nu e foarte mare, la mine e 4% din valoarea masinii, platibil in 4 rate a care 135 euro rata. iar diferenta intre cea pe motorina si cea pe benzina este de 700 euro, nu mi-am facut clar un calcul in cat timp o sa-i amortizez, dar intentionez sa tin masina aproximativ 5 ani, sper sa se amortizeze smile.gif
zyppo
Calculul facut de Saptamina Financiara este cit de poate de corect. La calculul facut strict pe baza diferentei de consum ( diesel - benzina ) se mai adauga costurile de intretinere, costurile mai mari pentru asigurarea CASCO, costuri mai mari pentru RCA ( comparind un motor de 1.6 benzina cu un 1.9 TDI, de exemplu ) etc.
Practic ajungem tot la acei "15.000 km" facuti intr-un an. Ramin la parerea ca pentru o masina de familie, ce nu depaseste 15.000km intr-un an, un motor pe benzina este recomandat.
sorin1967
10*10*6,8*38500=26180000
10*10*4,5*34200=15390000
rezulta 10790000 mai corect asa se mai corecteaza un pic calculele....
cornel_t
QUOTE(Xilviu @ Oct 31 2005, 11:56 AM)
... nu mi-am facut clar un calcul in cat timp o sa-i amortizez, dar intentionez sa tin masina aproximativ 5 ani, sper sa se amortizeze  smile.gif

Daca nu, macar ala de o va lua SH de la tine sigur va merge la costuri mici wink.gif tu te chinui 5 ani sa amortizezi ca dupa aia sa se bucure altu de "investitia" ta.
adrianpurcarin
pai da dar si pretel la vanzare e mai mare la un diesel; oricum omul si-a luat masina si merita un "bun venit"; sa te bucuri de ea si sa nu ai probleme
si sorine calculul l-am facut pt consum urban pentru ca asa a facut ala cu articolul
cornel_t
Bun venit biggrin.gif ... fara sa fiu gresit inteles dar imi dadeam si eu cu umila mea parere.
Ca fapt divers la Megane Classic I intre 1,6 16v si 1,9 diesel (dti in special) diferenta la revanzare e cel mult 1000 Euro in favoarea dieselului initial la pret de masina noua fiind 2000 Euro, asa ca ramane de vazut cat de mare va fi diferenta in cazul lui Xilviu.
pablo
Ce o tot dati cu "valoare de revinzare mai mare la diesel"?Asta-i culmea ... adica imi iau masina noua musai diesel ca e mai mare valoare de revinzare?
Cind iti cumperi o masina noua de obicei ai un anumit buget (eventual un +/- 10%) in care trebuie sa te incadrezi.De banii astia ar trebui sa cumpere fiecare cit mai multa masina (a se citi dotari care fac viata la bord mai agreabila).

PS:la un SH diesel eu unul nu m-as prea baga ... daca se duce tubina scoti din buzunar 1.000 de Euro si din cite am citit turina se duce din cauza exploatarii necorespunzatoare ... iar modul cum a fost exploatata masina un cumparator din tirg nu-l cunoaste
flotl
Si totusi se vand foarte multe SH diesel, nimeni nu ramane cu ea 20 de ani.
sorin
QUOTE(pablo @ Nov 1 2005, 12:00 AM)
Ce o tot dati cu "valoare de revinzare mai mare la diesel"?Asta-i culmea ... adica imi iau masina noua musai diesel ca e mai mare valoare de revinzare?
Cind iti cumperi o masina noua de obicei ai un anumit buget (eventual un +/- 10%) in care trebuie sa te incadrezi.De banii astia ar trebui sa cumpere fiecare cit mai multa masina (a se citi dotari care fac viata la bord mai agreabila).

PS:la un SH diesel eu unul nu m-as prea baga ... daca se duce tubina scoti din buzunar 1.000 de Euro si din cite am citit turina se duce din cauza exploatarii necorespunzatoare ... iar modul cum a fost exploatata masina un cumparator din tirg nu-l cunoaste

Pablo,turbina nu se duce asa repede,astea sunt mituri(sau defectiuni din fabrica) sau posesorii la care se duc turbinele sunt niste soferi foarte prosti.Aici in vest un diesel la mana a doua se vinde ca si vata de zahar,sunt mai multe cereri decat oferte dar un benzinar de peste 1.8-2 litri trebuie sa-l dai de pomana ca sa-l cumpere cineva plus ca stai cu el luni de zile.
_______
1.9dCI
pablo
N-am zis ca se duce turbina la diesele pentru ca sint prost facute sau mai stiu eu ce late motive ... daca stii ca oricum in 2-3 ani vinzi masina sint sanse mari sa nu te intereseze de modul corect de exploatare al uni dCi iar cel care o ia ca si SH sa aiba probleme ...
flotl
QUOTE(pablo @ Nov 2 2005, 12:46 AM)
N-am zis ca se duce turbina la diesele pentru ca sint prost facute sau mai stiu eu ce late motive ... daca stii ca oricum in 2-3 ani vinzi masina sint sanse mari sa nu te intereseze de modul corect de exploatare al uni dCi iar cel care o ia ca si SH sa aiba probleme ...

Si eu sper sa o vand in 2-3 ani, adica sper sa strang bani sa imi iau un 4x4, dar asta nu inseamna ca nu am grija de masina, de turbina. Pentru simplu motiv ca nu am siguranta ca nu va cadea turbina inainte de a apuca sa o vand.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.