Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scartait coloana de directie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane
Pages: 1, 2
apachectl
Salut,

Am un megen 2 din iunie 2005 cu 15000km. Atunci cand iau brusc viraj se aude un scartait (pe loc). Este normal?
nacht
Cum adica scartait?!?! Da mai multe amanunte...
Sau citeste aici sau aici poate s-a mai discutat problema ta
apachectl
masina este stationata si invart de volan brusc(rapid), in acest moment se aude un scartait (volanul il rotesc fara sa ajung la capat), vreau sa stiu daca a mai patito cineva
casper
da si io am aceeiasi problema. da cu search si vei gasi ceva. daca nu fuga la service.
apachectl
am cautat dar in afara de tine nu a mai descris nimeni problema asta
casper
nu stiu cum sa te ghidez, dar cauta topicu intitulat "cand misc volanu se aude un zgomot" ia vezi p-acolo biggrin.gif
cornel_t
Mda, 99% e de la flanse wink.gif
apachectl
nu stiu ce sa zic in legatura cu flansele, parca zgomotul ar veni din interiorul masini
apachectl
am gasit subiectul descpre care ziceai, dar la mine e putin diferit. Zgomotul se aude numai atunci cand rotesc foarte brusc de volan, si nu este acela al uni arc intins, este aproximativ scartaitul scos de o usa neunsa
casper
sigur ai volan ? sau ti-au dat astia o vreo usa neunsa in loc tongue.gif . nu stiu poate ar trebui sa te duci pe la service sa vezi ce mai fac baietii de acolo smile.gif
apachectl
am fost la service azi cu scartaitul la coloana de directie si miau zis ca este din cauza ca s-a depus praf pe telescop si e normal. ei zic ca au dat cu vasilina dar din pacate nu au facut nimic ca se tot aude. este normal sa se auda?
cornel_t
Vezi ca te cam vrajesc, telescopul are ca element de legatura cu caroseria celebrele flanse; datu' cu vaselina sunt frectzii la picior de lemn. Succes wink.gif
meganedeux
Mda, si la mine e aceasi problema cu scartaitul.
Adica atunci cand iau cursa toata (spre dreapta, cand iau staga nu am bagat de seama; chiar, o sa fiu mai atent), pe la finalul cursei volanului se aude un scarto-parait sincronizat cu intorsu volanului. Pare sa provina de la roata din dreapta si nu mai din centru.
Omul de la care am luat-o spunea ca e vb. de faptu ca a stat oleac necirculata masina. Da am facut 700 km la un drum intins si tot se aude.
Daca aveti sfaturi la asta, m-as bucura sa le aud.
apachectl
la mine se aude zgomotul nu atunci cand ajung la sfarsit, ci cand iau repede de volan stanga sau dreapta, si cu cat iau mai repede cu atat se aude mai tare
ncristi
Face pe orice fel de suprafata?

Uitati-va sa nu fie de la frecarea cauciucurilor de suprafata de rulare.

Mai incecati sa ungeti voi partea din coloana care este vizibia sub bord cu o vaselina de buna calitate...acolo se vede o imbinare destul de mare care are si o bucata de cauciuc
ncristi
Face pe orice suprafata?...vedeti sa nu fie de la frecarea pneurilor de carosabil...

Incercati sa ungeti cu o pelicula f fina bucata din coloana de sub bord care se vede. Acolo se observa o imbinare destul de complicata. Eu am dat preventiv pt ca am vazut ca incepuse sa apara urme fine de rugina (stati linistiti asta nu-i o problema smile.gif -- am intrebat laservice smile.gif )...

Am descoperit asta incercand sa fac o poza a cubului pt "verzuiu"...n-am reusit...am fotografiat altceva laugh.gif

Oricum m-a uimit faptul ca pe coloana nu se afla nici macar o pelicula fina de vaselina pt protectie... blink.gif
verzuiul
Am aruncat cubul,dar ramin in continuare dator celui care imi arata unde era biggrin.gif
meganedeux
Face pe orice suprafata, fir-ar sa fie. Inclusiv asfalt de buna calitate. Adica sigur nu e de la frecat roti si nici de la coloana din interior, ca s-ar auzi mai identificabil in interior; parca se aude de sub motor.
Face si la ralanti si la viteze mici (ca acolo pot sa rotesc volanul mai mult) da problema pe care am observat-o este si cand iau stanga si la dreapta. Parc-ar fi coloana de directie invelita intr-un arc vechi care scartzaie de efortul de a se tot comprima si despima.
Cred ca tre sa le fac o vizita la service. Uff, aia de la Serus cica sa ma programeze peste 3 saptamani. Ce-or avea in capetele alea...
cornel_t
Plin de Toma Necredinciosu' pe forumu' asta biggrin.gif Pai nu vam zis fratilor ca e de la celebrele flanse aces scartzait.
meganedeux
Am inteles domne ce spui matale.

Da din auzite se spune ca alea ar trebui sa troncane/chitzaie prin gropile statului, ori la mine nici vorba, trece prin ele cu multa pasiune, fara sa cranceasca.

Deci, ca demers logic am dedus ca tre sa fie altceva, bat-o vina.
ncristi
Pot fi si flansele...rulmentul ruginit--->scartaituri. Daca masina nu mai este in garantie sa nu faci greseal sa dai 7mil pe flanse la reno.

Vezi ca se gasesc rulmantii cu 700000 lei/bucata la meteor. Rulmentii sunt originali renault, deci ii poti monta la orice service renault si te mai cotsta mana de lucru

Bafta smile.gif
cornel_t
Nu e obligatoriu sa troncane, dar fii convins ca se va ajunge si la asta. Prima data incep timid sa scartzaie lucru "vizibil" mai ales la rotit volanul pe loc, si dupa ia o sa si troncane asa ca nu dispera. La mine au inceput sa scartzaie pe la 4k km si la 10k km troncaneau de toata frumusetea.
meganedeux
dublu
meganedeux
QUOTE(cornel_t @ Oct 25 2005, 09:40 AM)
Nu e obligatoriu sa troncane, dar fii convins ca se va ajunge si la asta.  Prima data incep timid sa scartzaie lucru "vizibil" mai ales la rotit volanul pe loc, si dupa ia o sa si troncane asa ca nu dispera. La mine au inceput sa scartzaie pe la 4k km si la 10k km troncaneau de toata frumusetea.

Aha, buna treaba, mersi.
E bine de stiut. Mi-era frica sa nu fie ceva pe la directiune, sa raman fara volan la vro suta de km per ora si sa iau curba din calcaie, ca la saniuta.

Acusica scartzaie in mod accentuat (are 18.000 km) deci tre sa ma astept sa fac si treaba cu flansele. Poate pe la urlatoarea revizie (22-23k din ce ii pun eu gand rau).
Hmm.
cornel_t
Ia in calcul si faptul ca ai garantie doar 20k km la trenul de rulare asa ca trebuie sa-i convingi pe cei din service sa itzi schimbe flansele.
meganedeux
QUOTE(cornel_t @ Oct 25 2005, 10:33 AM)
Ia in calcul si faptul ca ai garantie doar 20k km la trenul de rulare asa ca trebuie sa-i convingi pe cei din service sa itzi schimbe flansele.

Am cam depasit 1,5 ani de garantie dupa cumparare; nu m-am uitat in cartea de garantie sa vad cum se procedeaza in acest caz, dar din cate presupozez, e tare mica probabilitatea sa imi acorde respectiva operatiune pe banii Renault-ului.
cornel_t
No way sa te mai bage in seama Renault, asa mergi mata linistit in continuare ca scartzaitul nu reprezinta nici un pericol si intre timp cauta sa gasesti acei rulmentzi de care pomeneste Cristi si poate apar si troncanelile si ii schimbi biggrin.gif succes
apachectl
salut, am si eu scartiitul respectiv, dar la mine nu se aude atat de tare. Am fost la aia de ipso si au zis ca e normal, deci nu au facut nimic.
As dorii sa sstiu daca flansele ies din garantie dupa 20000 km?
lucian2retec
Salut. Ieri am descoperit un cub de burete (un fel de) sub pedale. Presupun ca era lipit undeva pe langa directie si atunci cand am reglat volanul a cazut. Stie cineva unde este fixat, ce rol are si daca este necesar sa-l pun la loc?
cipman
Chestiunea cubului de burete s-a tot discutat si, pe deasupra, e offtopic. Te rog sa folosesti functia Cautare/Search. Despre cub citeste de AICI in jos.
dahn
Bun! Am citit forumu' in ultima saptama de-a fir a par ca sa gasesc informatii despre lucrurile suspecte care le-am remarcat la masina mea. Am sa descriu lucrurile suspecte remarcate la mine si rezolvarile/explicatiile gasite pe forum. Ce va rog pe voi (in special pe cei care s-au confruntat cu chestiunile descrise de mine) este sa confirmati sau sa corectati ceea ce am inteles eu doar citind forumul.

Am gasit de cuvinta sa continui topicul acesta pentru ca in principal titlul sau descrie cel mai bine prima chestiune pe care am sa o descriu. Asadar:

Masina e noua, are putin peste 2000 km la bord.

1. Scartait in momentul in care invart de volan stanga.
Descriere: se aude un scartait subtire (nu stiu cum suna zgomotul unui arc care se intinde - am gasit si descrierea asta pe forum - dar s-ar putea sa fie asta) in momentul in care virez si volanul a facut 1-1.5 rotatii.Msina sta pe loc sau are viteza foarte mica (cca 10km/h). Exista un moment acolo cand se aude zgomotul respectiv. Eu l-am asemut cu cu scartai subtire. Cand readuc volanul la punctul mort zgomotul se aude din nou cand volanul trece din nou prin pozitia respectiva.
Explicatii (gasite pe forum): ce-a mai vehiculata este ca de vina sunt celebrele flanse (faza in care e la mine inseamna ca inca nu s-au stricat de tot, dar asta e faza de inceput si pe urma o sa ineapa sa troncane si atunci trebuie schimbate). Altii zic ca au fost cu masina la service si le-au zis aia ca nu-i nimic ca-i normal. Teoria asta e sprijinita si de unii membrii de pe forum care si-au dat cu parerea ca "asa face si la alte masini cu care am mers deci e normal".
Intrebari: Care din cele doua este? Se pare ca scartaitul e un motiv suficient pentru unii mecanici sa declare automat probleme la flanse si sa le schimbe, altii mecanici sunt perfect multumiti de el si sustin ca asa este normal. Cand e momentul sa te prezinti la service si sa nu te lasi prostit? Cand troncane?


2. Zgomot cand ajung la punctul maxim de rotit al volanului.
Descriere: Rotesc volanul la maxim. Cand ajung la punctul maxim se aude un POC destul de puternic si volanul parca s-a lovit de un opritor (cam asta e senzatia care o am eu).
Explicatie: In afara ca mi s-a parut deranjant nu m-am gandit ca ar fii o problema, cautand pe forum despre prima am gasit membrii care ziceau ca au fost la service si nenea mecanicu le-a strans nu stiu ce surub magic de pe sub volan si gata s-a rezolvat. Altii au zis din nou ca e normal.
Intrebari: se confirma ca e o problema care ar trebuii rezolvata, si deci ar trebuii sa ma duc automat la service?

3. Scartait placute de frana.
Descriere: Uneori, foarte random, cand franez foarte finut (o singura apasare pe frana si asa usor) la viteze mici (<15km/h) scartaie franele. Volanul e drept deci se exclude problema 1. Totodata zgomotul e mai puternic si seamana leit cu zgomotul pe care il scoate dacia pe care il cunosc destul de bine.
Explicatie: unii zic ca e din cauza materialului folosit pentru placutele de frana, ca ar fii ecologic si ca exista portiuni care pana se uzeaza scartaie. O alta cauza ar fii ca placutele ar fii pe terminate.
Intrebari: varianta cu materialul ecologic folosit il stiam de la dacie. Am fost cam mirat cand dupa ce am pus placute noi la dacie am remarcat ca scartaie al dracului de tare atat la inceput (cand erau placutele noi) cat si dupa pana in ziua de azi. Am fost la service, am intebat mai multi mecanici , cunostinte, versiunea cu material ecologic a fost confirmata. Acu' e valabila si aci pana la urma?


4. Joc pedala ambreiaj
Descriere: Pedala ambreiajului are un mic joc stanga dreapta. Se simte putin si la picior dar daca pui mana pe ea si incerci sa o misti se simte. Nu tare, nu deranjant dar se simte. As zice ca in jur de intre 0.5cm-1cm stanga-dreapta.
Explicatie: Sincer sa fiu inca nu am cautat smile.gif.
Intrebare: E vreo problema? A mai patit careva?

Cam asta ar fii smile.gif.
ncristi
Sg chestie de care ar trebui sa te ingrijorezi este cea de la punctul 1 smile.gif

Rest sunt normale.
vbutnariu
Zgomotul ala fin il am si eu dar de la service a zis ca e normal ca asa face servomotorul
Cica motorasul ala cand se invarte scoate zgomotul ala cu angrenajul de demultiplicare dar stiu eu...
Daca te duci la service si iti gaseste care e problema sa-mi zici si mie ca mi-au inchis gura cu asta smile.gif
norisss
Am citit topicul asta putin pe sarite....scuze....scartaitul pe care il acuzati mai multi este de fapt motorasul de pe coloana de volan(evem servo eloctro-mecanica doar).Intr-adevar cand invarti volanul foarte rapid se aude un zgomot metalic ca de rotor, assta pentru ca probabil se forteaza putin sa faca fata la miscarea rapida...la invartire mai lenta, sau normala nu se aude absolut nimic.Va asigur ca nu e din uzura motorasului(am schimbat 2 coloane de volan pana acum), pur si simplu asa fac motoraselel de noi noute.Testat de mine chiar in primii km facuti cu fiecare coloana de volan.Am observat ca la un amic care echiparea Privilege nu se aude asa pregnat;se pare ca capacul( scz pentru cacof) care este in dreptul genunchilor antifoneaza ceva mai bine.
ncristi
QUOTE
am schimbat 2 coloane de volan pana acum


Ai schimbat de doua ori coloana de directie intr-un an blink.gif ?

Cere a fost motivul?
dahn
Deci cum spuneam smile.gif. Punctul ala 1) din postul meu anterior nu-i clar deloc smile.gif. Adica uni zice asa altii zice invers. Poate cei care au avut problema cu flansele ne pot spune mai clar care sunt simptomele.

P.S. sincer sa fiu io as cam vrea sa fie ca "asa se aude de la motoras" smile.gif.
apachectl
revin cu acest scartait. am fost in service si au zis ca mi-au uns capetele de la telescoape cu vasilina si ca de acolo era. eu cred ca nu pt ca dupa ce am iesit cu masina din service a facut la fel. am facut aproape 5000 km de cand mi-a aparut scartaitul si inca nu am nici un trocanit, deci presupun ca nu sunt nici flansele. o sa ma duc iara cu masina luni in service si o sa le zic din nou despre problema ca este destul de stresanta. nu mi se pare normal ca la o masina cu 18k km sa scartie coloana de directie
cornel_t
Verdict 99.99% (ca numa D-zeu e cu 100% biggrin.gif ): flansele sunt pe moarte, ... condoleante sad.gif
gaston
Dahn exact aceleasi sintome le am si eu. Marti dimineata sunt la service, si nu plec pana nu o rezolva. Mecanicul la care am fost eu(si care lucreaza la Reno) mi-a zis clar ca nu sunt flansele(la atatia kilometri nu prea au cum). S-a uitat si la flanse(au o procedura anume prin care isi dau seama imediat) si mi-a zis ca nu-i de la ele.

Apropo de flanse l-am intrebat daca au schimbat distribuitorul Reno si a zis ca NU. mad.gif
dahn
Gaston, si mie mi-au spus cei de la service ca "asa face motorasu'". Nici gand de flanse. Oricum vazand ca io o tin pe a mea, ca am citit pe internet, ca sa verifice, m-au linistit oamenii si-au zis ca daca tot cred ca e numai pe inceput sa stau linistit, ca mai mult nu o sa aud, si daca chiar tot nu-i cred sa stau calm ca la revizia de 15.000km le schimba daca le verifica si le gasesc stricate, ceea ce doar din cauza zgomotului nu prea e cazul. Asa ca teoria cu flansele cam pica. Apropos, sa ne tii la curent cu rezultatele vizitei la service.

Cat despre cornel, cred ca are o fixa cu flansele. Cornele, ai patit tu asa sau iti place doar sa te bagi in seama?

P.S. in nici un caz nu ma astept la un raspuns documentat si demonstrat a lui cornelus smile.gif

P.P.S. tocmai ma dau cu un opel corsa (12.000km), care are aceleasi simptome cand stau pe loc si invart volanul. Doar zgomotul difera putin (nu e exact la fel), poate pentru ca o fii motorasele diferite. Sau poate ca or avea acelasi distribuitor pentru flanse smile.gif. Sau corsa nu are flanse? Ups, m-am bagat in ceata wink.gif.
norisss
Cititi cu atentie si tineti minte:daca aveti bafta sa aveti noul model de coloana de volan ar trebui sa va declarati fericiti; daca nu in 5000 de km o sa va bata fata ca toti dracii, mecanicii o sa va traga de articulatii cu ce vreti voi si o sa va spuna cu nu bate nimic, dupa care o sa fie vorba de celebra sintagma: "asa face toate domne".
flotl
Eu am observat ca se aude un scartait mai puternic cand am frana apasata si invart volanul, dar la rotile din spate. Mai exact cred ca de la arcurile de la rotile din spate. Cred ca e normal lucrul acesta, dar multora s-ar putea sa li se para ca vine tot de la rotile din fata si sa invoce problema flanselor.
cornel_t
QUOTE(dahn @ Nov 21 2005, 08:08 PM)
Cat despre cornel, cred ca are o fixa cu flansele. Cornele, ai patit tu asa sau iti place doar sa te bagi in seama?

P.S. in nici un caz nu ma astept la un raspuns documentat si demonstrat a lui cornelus smile.gif

P.P.S. ....... Ups, m-am bagat in ceata wink.gif.

1. Mesajul meu era adresat lui apachectl.
2. Nu ma bag in seama, daca ai fi citit posturile mele de la Topicul cu flanse ...poate ai fi inteles despre ce e vorba.
3. Daca te consideri destept, documentat si cu capul plin de demonstratii ce mai cauti pe forumu asta??? lasa mecanicii sa te vrajeasca, ca la papagal sunt cei mai buni oameni din lume.
La chestia cu P.P.S sunt 100% de acord cu tine laugh.gif , ... unii mai aprind "farurile" si se dumiresc ... altii NU ... Succese nebanuite wink.gif
ncristi
QUOTE
Eu am observat ca se aude un scartait mai puternic cand am frana apasata si invart volanul, dar la rotile din spate. Mai exact cred ca de la arcurile de la rotile din spate. Cred ca e normal lucrul acesta, dar multora s-ar putea sa li se para ca vine tot de la rotile din fata si sa invoce problema flanselor


Normal...canad rotesti volanul masina se misca chear si cand sta pe loc. Atunci cand franezi o blochezi...probabil ca scarataie placutele...
flotl
Ai dreptate, dar cand mi s-a intamplat prima data si aveam si geamul deschis, am crezut ca scartaie flansele.
dahn
QUOTE(cornel_t @ Nov 22 2005, 07:52 AM)
2. Nu ma bag in seama, daca ai fi citit posturile mele de la Topicul cu flanse  ...poate ai fi inteles despre ce e vorba.
3. Daca te consideri destept, documentat si cu capul plin de demonstratii ce mai cauti pe forumu asta??? lasa mecanicii sa te vrajeasca, ca la papagal sunt cei mai buni oameni din lume.

2. Dupa cum am zis in postul initial am citit o saptamana tot ce am prins pe forumul reno, de la flanse la greierasi si surprinzator am citit toate paginile celebrului topic "Flanse amortizor". Am citit si faptul ca ai avut probleme cu flansele, ca iti batea ceva cand mergeai pe piatra cubica, si ca in acelasi timp aveai si zgomotul pe care il acuzam aici. Insa am mai citit si cele cel putin 10 posturi (de exemplu cauta toate posturile tale in ordine descrescatoare cronologica) de genul: "100% e de la flanse." "de ce nu vreti sa credeti, e de la flanse", "crede-i pe mecanici ca sunt cei mai buni la papagali". De asta am si zis ca nu ma astept la vreun raspuns argumentat (cel putin din propria ta experienta) - tocmai pentru ca am citit mult pe forum.

3. Nu ma consider documentat ci doar destept smile.gif. Cat despre mecanici mi se pare corect sa fie instruiti sa traga pentru Renault, doar de acolo isi castiga painea. De acea intreb in stanga si-n dreapta, insa nu-mi place sa primesc raspunsuri in doi peri, cu un usor aer de superioritate de genul "v-am mai zis de o mie de ori si nu vreti sa intelegeti, e de la flanse. Si din cauza ca v-am zis de o mie de ori nici nu ma mai ostenesc sa va explic de ce cred eu asa".

In rest numa de bine. Si astept in continuare replica ta. Eventual daca am scapat printre sutele de posturi pe cel in care descrii experienta ta cu problema asta, te rog baga un link aici ca in continuare sunt interesat si ceea ce caut eu aici nu-i polemica ci experienta altor oameni cu probleme similare.
cornel_t
Ma abtin de la replica nu neaparat pt warn ce l-as primi ci pt faptu' ca vad ca esti destul de destept sa-ti rezolvi sg problemele.
Dar repet mesaju nu era pt tine ci pt apachectl asa ca puteai comentariile de pe 15 pagini sa le tii pt tine.
Toate cele bune
sorin1967
FIECARE CU DREPTATEA LUI wink.gif
claus
dahn..
nu inteleg de ce te iei de cornel.. sau de ce esti asa de "neincrezator" ..
ai intrebat pe forum.. ti s-a raspuns..
de ex, la mine au disparut toate zgomotele dupa ce am schimbat flansele..
chiar crezi ca numai cornel a avut probleme cu flansele ? sau.. cine stie.. o fi el vreun maniac, sau, mai stiu eu ..halatu... cat e halatuuuu ??????????
dahn
Imi pare rau daca impresia pe care am dat-o a fost ca "m-am luat de cornel". Daca asa suna scuze, in special lui cornel. Insa dupa cum am zis, am citit toate posturile de pe forum pe care le-am gasit ca ar avea legatura cu problema asta si in majoritatea am gasit raspunsul lui cornel dat in spritul descris de mine in postul anterior (poate e doar perceptia mea gresita). Reactia mea initiala s-a vrut exact in spiritul in care cornel a raspuns (inteleg ca pentru un cunoscut). Dupa care am incercat sa explic ce si cum. Oricum nu mai conteaza si dupa cum am zis nu caut polemici. Asa ca propun ca cornel si toti ceilalti care s-au simtit lezati de posturile mele sa accepte umilele mele scuze sa ingroape securea de razboi si sa continuam on-topic.

Eu deocamdata n-am noutati, dar astept sa vad eventualele reactii viitoare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.