Bun! Am citit forumu' in ultima saptama de-a fir a par ca sa gasesc informatii despre lucrurile suspecte care le-am remarcat la masina mea. Am sa descriu lucrurile suspecte remarcate la mine si rezolvarile/explicatiile gasite pe forum. Ce va rog pe voi (in special pe cei care s-au confruntat cu chestiunile descrise de mine) este sa confirmati sau sa corectati ceea ce am inteles eu doar citind forumul.
Am gasit de cuvinta sa continui topicul acesta pentru ca in principal titlul sau descrie cel mai bine prima chestiune pe care am sa o descriu. Asadar:
Masina e noua, are putin peste 2000 km la bord.
1. Scartait in momentul in care invart de volan stanga.
Descriere: se aude un scartait subtire (nu stiu cum suna zgomotul unui arc care se intinde - am gasit si descrierea asta pe forum - dar s-ar putea sa fie asta) in momentul in care virez si volanul a facut 1-1.5 rotatii.Msina sta pe loc sau are viteza foarte mica (cca 10km/h). Exista un moment acolo cand se aude zgomotul respectiv. Eu l-am asemut cu cu scartai subtire. Cand readuc volanul la punctul mort zgomotul se aude din nou cand volanul trece din nou prin pozitia respectiva.
Explicatii (gasite pe forum): ce-a mai vehiculata este ca de vina sunt celebrele flanse (faza in care e la mine inseamna ca inca nu s-au stricat de tot, dar asta e faza de inceput si pe urma o sa ineapa sa troncane si atunci trebuie schimbate). Altii zic ca au fost cu masina la service si le-au zis aia ca nu-i nimic ca-i normal. Teoria asta e sprijinita si de unii membrii de pe forum care si-au dat cu parerea ca "asa face si la alte masini cu care am mers deci e normal".
Intrebari: Care din cele doua este? Se pare ca scartaitul e un motiv suficient pentru unii mecanici sa declare automat probleme la flanse si sa le schimbe, altii mecanici sunt perfect multumiti de el si sustin ca asa este normal. Cand e momentul sa te prezinti la service si sa nu te lasi prostit? Cand troncane?
2. Zgomot cand ajung la punctul maxim de rotit al volanului.
Descriere: Rotesc volanul la maxim. Cand ajung la punctul maxim se aude un POC destul de puternic si volanul parca s-a lovit de un opritor (cam asta e senzatia care o am eu).
Explicatie: In afara ca mi s-a parut deranjant nu m-am gandit ca ar fii o problema, cautand pe forum despre prima am gasit membrii care ziceau ca au fost la service si nenea mecanicu le-a strans nu stiu ce surub magic de pe sub volan si gata s-a rezolvat. Altii au zis din nou ca e normal.
Intrebari: se confirma ca e o problema care ar trebuii rezolvata, si deci ar trebuii sa ma duc automat la service?
3. Scartait placute de frana.
Descriere: Uneori, foarte random, cand franez foarte finut (o singura apasare pe frana si asa usor) la viteze mici (<15km/h) scartaie franele. Volanul e drept deci se exclude problema 1. Totodata zgomotul e mai puternic si seamana leit cu zgomotul pe care il scoate dacia pe care il cunosc destul de bine.
Explicatie: unii zic ca e din cauza materialului folosit pentru placutele de frana, ca ar fii ecologic si ca exista portiuni care pana se uzeaza scartaie. O alta cauza ar fii ca placutele ar fii pe terminate.
Intrebari: varianta cu materialul ecologic folosit il stiam de la dacie. Am fost cam mirat cand dupa ce am pus placute noi la dacie am remarcat ca scartaie al dracului de tare atat la inceput (cand erau placutele noi) cat si dupa pana in ziua de azi. Am fost la service, am intebat mai multi mecanici , cunostinte, versiunea cu material ecologic a fost confirmata. Acu' e valabila si aci pana la urma?
4. Joc pedala ambreiaj
Descriere: Pedala ambreiajului are un mic joc stanga dreapta. Se simte putin si la picior dar daca pui mana pe ea si incerci sa o misti se simte. Nu tare, nu deranjant dar se simte. As zice ca in jur de intre 0.5cm-1cm stanga-dreapta.
Explicatie: Sincer sa fiu inca nu am cautat
.
Intrebare: E vreo problema? A mai patit careva?
Cam asta ar fii
.