Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cand sa-mi schimb gumele?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
radari
am si io o intrebare:
Este cineva care a schimbat cauciucurile pana acum? Ce ati ales?
Eu am 43k km si am impresia ca nu mai am aceeasi aderenta. Ele nu arata nici uzate, nici tocite, nici rupte.
Cand am luat masina am fost placut impresionat sa constat ca este incaltata cu "Good Year". Imi pare rau se le schimb, da' daca trebe, trebe...
Merci
nacht
Un intelept spunea ca trebuie schimbate cand se uzeaza biggrin.gif
Din ce am auzit la altii, in functie de calitatea lor ar trebui schimbate undeva intre 50-60k km. Treaba este insa relativa pt ca tine f mult si de modul de exploatare (drumuri, viteza, stil de condus etc).
Kata
daca se mai poate, schimba-le pe cele din fatza cu cele din spate. deobicei se duc mai repede pe fatza...

apoi...trebuie sa vezi cat din 'carne' ti-a mai ramas...
sandman_
dupä 43.000km nu prea au cum sa nu parä uzate. Uitä-te mai atent.
in principiu e bine sa le schimbi cand nu te mai simti sigur in ele PE PLOAIE si e imperativ sa le schimbi cam cand adancimea santurilor scade sub nivelul de siguranta.
Eu am mers cu niste michelinuri universale vreo 65k km pana sa le schimb, apoi pe pirelli de vara doua serii de vreo 40k si am predat masina cu niste conti universale la 20k km. In tot acest interval am mers färä sä incerc sä menajez gumele.
In toate aceste serii am schimbat gumele pe la jumatatea intervalului respectiv (in cruce). E bine sa ai o uzura oarecum uniforma.
Stiu un caz: Laguna 2 care a facut vreo 75k km cu 5 gume Conti Premium contact.
Laurentziu83
Gumele se schimba atunci cand se ajunge la limita de uzura. Asta in conditiile in care uzura este uniforma pe toata suprafata de rulare.
Gumele se schimba mai devreme daca:
-prezinta galme, ca sa vezi daca ai asa ceva examinezi lateralele cauciucului, inclusiv si pe interior. pentru interior trebuie ori sa bagi mana pe dupa roata ori sa le dai jos.
-daca prezinta crapaturi destul de mari pe laterale, in general orice cauciuc are dupa 1-2 ani crapaturi mici. durata maxima in care se pot folosi este cam de 4-5 ani. daca au taieturi pe laterale atunci schimba-l numaidecat.
Eu stiu pe cineva care a avut anvelope Montana peste 70 de mii de km, anvelope considerate drept cele mai proaste. Secretul: a facut kilometrii astia intr-un an si ceva si numai in afara localitatii, pe drumuri nationale.
Un alt lucru important este sa verifici presiunea cat mai des, la o saptamana chiar. Altfel vei avea uzura mai mare pe laterale si mai mica pe centru. Eu la Matiz timp de 50 de mii de km am respectat regula asta mai mult ca sa mi se infiga masina bine si intr-adevar cauciucurile erau mai uzate la sfarsit, aveau galme (de proaste ce erau, dar nici drumurile nu erau mai bune), dar uzura era egala pe toata suprafata.
Ma rog, daca ti se pare ca nu mai ai aceeasi aderenta ca inainte si vrei sa fie totul ca la inceput nu te opreste nimeni sa o faci, chiar daca asta s-ar intampla la fiecare 5 mii de km. Poate esti mai pretentios la capitolul asta.
La Clio nu se recomanda schimbarea fetei cu spatele, se pare ca se uzeaza egal, nu inteleg de ce.
Cand schimbi anvelopele, este bine sa le schimbi pe toate, ca sa ai aderenta buna. Daca vei avea cauciucurile diferite pe fata directia iti va trage spre partea cu cauciucul mai uzat sau cu un profil mai putin "asfaltodinamic" (diferenta dintre un Montana si un BfGoodrich), ca sa zic asa. Astea sunt constatari proprii de-ale mele.
Toate regulile astea trebuie aplicate pt a avea un confort la rulare cat mai bun, fara sa traga directia sau sa ai bataie in roti (din cauza galmelor sau in lipsa echilibrarii la vulcanizare).
rttt_gia
la 50000 km visam si eu sa imi schimb cauciucurile da' s-a intamplat undeva pe la 30k smile.gif ... deci sustin parerea celor de mai sus: atunci cand se uzeaza trebuie schimbate biggrin.gif

bafta
PS: nu lua f590 sau ce nr au.. .e vb de firestone
adrianpurcarin
din cate stiu eu exista anvelope care au senzor de uzura si din cate mi-a spus dealerul (nu bag mana in foc pentru nimic, ca stiti cum sunt astia, ca sa isi vanda masina iti spun ca si porcul zboara) a mea masina ar fi incaltata cu asa ceva; oricum merita investigat
Kata
nu stiu daca ii spune sensor dar stiu ca era ceva in caciucuc de alta culoare si cind il vedeai era sigur de schimbat... ceva ca un semn asha
Laurentziu83
aproape toate cauciucurile au senzorul ala. uitati-va in dungile longitudinale in cauciucuri si o sa vedeti in unele locuri unele umflaturi, umflaturi ce se continua si in santurile vecine. aia sunt martorii de uzura. cand se ajunge la limita de uzura dungile se vor intrerupe la umflaturi din cauza ca acestea nu se tocesc, deoarece nu intra in contact cu asfaltul. insa trebuie sa ai muult prea mare grija de masina si drumuri muult prea bune in Ro ca sa ajungi sa folosesti TOATE anvelopele pana la limita de uzura. de cele mai multe ori tot distrugi vreunul inainte.
SorinV
fratilor se cheama martor de uzura si consta in dungi transversale pe suprefata de rulare a cauciucului ! cand profilul ajunge sa fie usat pana la acei martori este cazul sa il schimbati pt ca nu mai prezinta aderenta pe ploaie nisip etc ! pe asfalt are aderenta chiar mai buna pt ca devine slick !
cri123
Am tot auzit si eu de acei martori de uzura, habar nu am insa cum arata. Poate pune cineva niste poze sa ne lamurim?

Si cauciucurile mele Michelin au ajuns la 65 mii (din care vreo 10 au fost puse pe tusa de gume de iarna), intre timp fata a mers la spate, dar ma intreb daca nu le-a venit vremea, desi nu arata rau.
pablo
cri123 pai tocmai ti-a explicat SorinV "dungi transversale pe suprefata de rulare a cauciucului" ... la ce-ti trebuie poze?Toate cauciucurile au aceste dungi.Cind profilul ajunge sa fie uzat pana la dungi transversale trebuiesc schimbate cauciucurile ... nu mai prezinta siguranta din punctul de vedere al producatorului cauciucului (nu mai are aderenta corespunzatoare pe drum ud,pericol de explozie,etc)
RCS
Din cate stiu eu gumele se schimba la 50.000 km...iar la 10.000 km se schimba gumele fata cu cele spate (exceptie facand masinile cu tractiune integrala permanenta).
cri123
Apoi eu m-am uitat la cauciucurile de pe spate (foste pe fata pana anul trecut) si nu vad nimic interesant pe banda de rulare, decat ce au si cele de pe fata, dar cu santuri mai mici (mai au cam 2-3 mm). Au acele dungi alta culoare? Ca de cauciuc negru eu nu vad sa fie ceva transversal sad.gif
Laurentziu83
atunci baga un ochi prin santuri si vezi ce gasesti tongue.gif
Kata
nu pune nimeni vreo poza sa vedem aceste dungi transversale?
Laurentziu83
Ia mataluta un pix, creion, surubelnita etc, si plimba-l printr-o dunga longitudinala vreo 20-30-40 de cm. Ai sa vezi ca dai de un damb la un moment dat. ala e marcatorul de uzura.
N-am camera ca sa-ti fac poza.
Tudor
Sincer Kata, mai intai cauta si apoi daca nu gasesti vino si intreaba. Este chiar foarte usor sa identifici martorii de uzura de la anvelope.
cri123
Am gasit si eu acele dungi, sunt super evidente smile.gif Nu stiu dupa ce altceva cautam inainte de a citi pe aici biggrin.gif . Din pacate, am remarcat cu ocazia asta ca desi cei de la reprezentanta au spus ca gumele sunt in stare "buna", cele de pe spate (care au stat pe fata ceva ani buni) sunt in stare de aproape slick - max 2mm adancime profil - si martorii aia sunt pe banda de rulare.

Asa ca la schimbat cu ele.
murfi
Ultima solutie, intreaba la orice vulcanizare sau vanzator de pneuri. oricum mi-e greu sa cred ca cineva nu gaseste martorii de uzura...............
Laurentziu83
Eu cred ca le e lene sa coboare pana la masina sa se uite. laugh.gif
mirciulica_i
QUOTE(RCS @ Oct 7 2005, 01:39 PM)
Din cate stiu eu gumele se schimba la 50.000 km...iar la 10.000 km se schimba gumele fata cu cele spate (exceptie facand masinile cu tractiune integrala permanenta).

Aceasta afirmatie mi se pare usor deplasata...

Ce faci daca la 35.000 km din gume ies sarmele?

Astepti pana la 50.000?

Desi raspunsu la intrebarea din titlu s-a dat de mai multe ori imi incerc si eu norocul:

Cauciucurile se schima cand e nevoie:

1. Cand s-au uzat pana la martorul de usura
2. Cand simti ca nu mai ai aderenta dorita/asteptata
3. Cand apar taieturi, galme, etc.
4. Cand apare alte simptome de natura sa puna in pericol siguranta rutiera.

De asemenea nu recomand sa se tina o pereche de cauciucuri mai mult de 5 ani deoarece imbatranesc si isi pierd din proprietati.

Se recomanda rotirea rotilor la intervale de cca. 15.000 km pentru a avea o uzura uniforma dar in unele manuale(de ex. Renault Megane Classic) aceasta miscare e interzisa.

NICIODATA nu se monteaza pneuri cu profile diferite sau de producatori diferiti(automat profile diferite).

Se recomanda inlocuirea a 4 cauciucuri simultan iar daca aceasta nu e posibila(financiar) atunci INTOTDEAUNA cauciucurile noi se pun pe SPATE(asta pentru ca la o franare violenta spatele pierde aderenta in cazul in care cauciucurile noi sunt pe fata).

Parerea mea...
laur_dci
mirciulica are cumva un megan(e) sedan(e) alb?


daca nu se uzeaza uniform nu prea sunt cauciucurile de vina.
in prima faza poti echilibra rotile apoi te duci la service daca nu merge

plimband cauciucurile intre ele le strici pe toate ...uniform, in cazul in care ai o problema
si de'aia nu te lasa astia de la reno sa le schimbi, te obliga astfel sa remediezi defectiunea care cauzeaza uzura inegala
SorinN
QUOTE(laur_dci @ Oct 28 2005, 11:54 PM)


daca nu se uzeaza uniform nu prea sunt cauciucurile de vina.
in prima faza poti echilibra rotile apoi te duci la service daca nu merge


Daca se uzeaza inegal trebuie sa te duci sa-ti faci geometria, unghiul de fuga. Echilibratul nu are legaura cu uzura.
sandman_
QUOTE(cri123 @ Oct 7 2005, 11:25 PM)
Apoi eu m-am uitat la cauciucurile de pe spate (foste pe fata pana anul trecut) si nu vad nimic interesant pe banda de rulare, decat ce au si cele de pe fata, dar cu santuri mai mici (mai au cam 2-3 mm). Au acele dungi alta culoare? Ca de cauciuc negru eu nu vad sa fie ceva transversal sad.gif

te uiti pe canale si, la un moment dat ai sa vezi o excrescentzä in canal, care trebuie sa fie mai mica decat restul profilului. Acela e martorul de uzura. In momentul in care "floarea" a ajuns la nivelul avestuia, cam trebuie schimbate.
laur_dci
QUOTE(SorinN @ Oct 29 2005, 08:03 AM)
Daca se uzeaza inegal trebuie sa te duci sa-ti faci geometria, unghiul de fuga. Echilibratul nu are legaura cu uzura.

am zis in prima faza....

incercam sa-l conving ca e corect ce spune manualul reno, te trimite catre ce ai zis tu dar in mod "finut"
SorinV
rotirea cauciucurilor este foarte buna in cazul in care nu ai defecte de geometrie ! este recomandata chiar la fiecare 5000 de km si se include si roata de rezerva pt ca atunci cand se cumpara cauciucuri noi sa fie toate identice ! Mai mult de atat rotirea cauciucurilor intre ele asigura pastrarea unei rezerve noua ca si suprafata de rulare insa mucificata ca si proprietati !

rotirea sugerata este astfel !

REZERVA PE FATA STANGA
STANGA FATA PE DREAPTA SPATE
DREAPTA SPATE PE FATA DREAPTA
DREAPTA FATA PE STANGA SPATE
STANGA SPATE PE REZERVA

DUPA CARE CICLUL SE REPETA
oricum manualele date de renault sunt evident niste tampenii !
am vazut manuale excelente ca informatii la toyota ! astea contin informatii superdetaliate despre masina ( tehnic vobind) precum si un capitol stufos de do it yourself foarte bine gandit !
SorinV
uite si poza
Laurentziu83
Atunci de ce in manual scrie ca nu se recomanda rotirea rotilor si chiar dupa 40000 de km sunt uzate absolut egal? Nu zic de mine, dar la alte Symbol-uri asa e, nu iti dai seama care cauciuc a fost pe fata si care pe spate.

Si ar mai fi o chestie: in Ro cea mai solicitata roata este dreapta fata, datorita atat gropilor cat si a zgurei, nisipului predominante pe exteriorul soselei.
Asadar eu zic ca rezerva ar trebui pusa aici, pentru ca ea va fi intotdeauna roata cel mai putin uzata dintre toate. Roata dreapta spate are partea de acelasi "tratament" ca si cea de pe fata, mai putin cele datorate rolului de roata motrice, asa ca eu consider ca aceste roti mai degraba trebuie puse la odihna, ori la rezerva, ori pe partea stanga spate.
sandman_
In principiu, cea mai uzata de Fata-Dreapta, apoi F-S, apoi S-D si cel mai putin uzata e S-S. Cei mai fericiti sunt cei care au rezerva de alte dimensiuni, pentru ca la ei schimbarea rotilor se face in cruce: FD <-> SS, respectiv FS <-> SD. Dupa 2 cicluri (20k km in config. originala si 20k dupa "rotire") uzura e cam identica. Daca intra si rezerva in calcul, atunci se face cum a spus SorinV. (personal, as face toata treaba "in oglinda" fata de ce a spus el: R->FD->SS->FS->SD->R) In orice caz, daca schimbarile se fac la 10-15k km, atunci dupa 5 "stinturi", fiecare roata are rulaj de 40k-60k km si aceeasi uzura.
Vio
Eu nu le-am rotit niciodata in 33000 km si am gresit: rezultatul este ca cele de pe spate sunt deja la martor, iar cele de pe fata ar mai avea vreo 1-2 mm (curios, nu?)... Oricum, cred ca saptamana asta trec pe gumele de iarna si in primavara le schimb pe cele de vara pe toate...
Eram curios sa va aud insa parerea: asa-i ca Dunlopurile SP 10 3e care echipeaza din fabrica Meganul Pack Authentique suck big time? Mie mi s-a parut ca s-au uzat muult prea repede! La ce ar fi oare recomandabil sa ma gandesc pentru primavara (in categoria de marca buna, insa nu chiar la cele mai mari preturi, ci undeva pe la mijloc...)?
RCS
QUOTE(mirciulica_i @ Oct 26 2005, 05:09 PM)
Aceasta afirmatie mi se pare usor deplasata...

Ce faci daca la 35.000 km din gume ies sarmele?

Astepti pana la 50.000?


Daca la 35.000 de km iti ies sarmele si tu vrei sa astepti pana la 50.000 eu nu te tin...la asa intrebare asa raspuns. Eu cred ca ,,deplasata'' este afirmatia ta...sau te-ai bagat si tu in discutie ,,de amorul artei''? dry.gif dry.gif O recomandare: gandeste de zece ori inainte de a scoate o prostie pe gura!!!!
SorinN
QUOTE(Vio @ Nov 1 2005, 12:41 PM)
Eu nu le-am rotit niciodata in 33000 km si am gresit: rezultatul este ca cele de pe spate sunt deja la martor, iar cele de pe fata ar mai avea vreo 1-2 mm (curios, nu?)... Oricum, cred ca saptamana asta trec pe gumele de iarna si in primavara le schimb pe cele de vara pe toate...
Eram curios sa va aud insa parerea: asa-i ca Dunlopurile SP 10 3e care echipeaza din fabrica Meganul Pack Authentique suck big time? Mie mi s-a parut ca s-au uzat muult prea repede! La ce ar fi oare recomandabil sa ma gandesc pentru primavara (in categoria de marca buna, insa nu chiar la cele mai mari preturi, ci undeva pe la mijloc...)?

Parca s-a mai discutat pe undeva pe forum despre puntea spate stramba la Megane. Daca in 33.000 km cele de pe spate sunt la martor si cele de pe fata nu... cred ca ar trebui sa verifici puntea. Pe Clio, Continentalurile originale nu au ajuns la martor pana la 50.000 Km. Le-am schimbat totusi din alte motive...
Laurentziu83
daca uzura e mai mare pe exterior sau pe interior e clar ca sunt probleme la unghiuri, deci asa se poate explica uzura accentuata a celor de pe spate.
cri123
Eu nu imi dau seama cum se poate pune anvelopa fata stanga de exemplu pe spate dreapta, avand in vedere ca anvelopele au sens de rotatie....

Eu am pus anvelopa de pe fata pe spate, dar pe acceasi parte a masinii.
RCS
QUOTE(cri123 @ Nov 1 2005, 04:17 PM)
Eu nu imi dau seama cum se poate pune anvelopa fata stanga de exemplu pe spate dreapta, avand in vedere ca anvelopele au sens de rotatie....


Nu-i voie ... in diagonala nu se schimba niciodata !!!!
sandman_
QUOTE(cri123 @ Nov 1 2005, 03:17 PM)
Eu nu imi dau seama cum se poate pune anvelopa fata stanga de exemplu pe spate dreapta, avand in vedere ca anvelopele au sens de rotatie....

Unele sunt simetrice, altele asimetrice.
cele asimetrice au sens de rotatie (alea vechi) sau "fatzä exterioara" (modelelel noi).

in mod evident, cele simetrice si cele cu "fata exterioara" se pot muta foarte usor in diagonala. la cele cu sens de rotatie trebuie demontata anvelopa.
Vio
QUOTE
Parca s-a mai discutat pe undeva pe forum despre puntea spate stramba la Megane

Eu pe search n-am gasit nimic. Si mie mi s-a parut ciudata uzura mai mare spate decat fata (cand normal e sa fie cam invers), dar nenea de la reprezentanta a gasit o singura explicatie - as fi luat eu virajele prea "sportiv" si d-aia s-or fi uzat... nu prea cred eu asa ceva, nu prea am obiceiul asta, si apoi la cel putin 60% drumuri pe autostrada, unde mama spaimei sa am atatea viraje de luat?
Cred ca singura solutie e ca la primavara sa imi iau gume noi mai bune decat Dunlopurile, sa le echilibrez bine si sa urmaresc fenomenul indeaproape...
Oricum, cele de iarna (ContiWinterContact plimbate numai un sezon) arata deocamdata ca noi, nici o diferenta fata-spate... om mai vedea ...
SorinN
Asa e, imi pare rau nici eu nu am gasit nimic cu search dar sunt sigur ca s-a mai plans cineva de puntea spate. Oricum, sper sa nu fie asta problema (decat daca esti inca in garantie) dar explicatia cu curbele luate sportiv... zic eu ca lasa mult de dorit, eu zic sa mai insisti la service decat sa strici inca un set de cauciucuri.
Vio
Masina nu mai e in garantie, e din octombrie 2003. Totusi, la reprezentanta mi-au spus ca sigur a mea nu e una din lotul care a avut acea problema cu puntea spate - pe respectivele le-au rechemat, fiindca au avut o actiune de rechemare pentru asa ceva...
Ma gandesc si la alte posibile cauze, printre altele faptul ca eu fac de cateva ori pe an drumuri Romania-Germania destul de incarcat pe spate. Pe de alta parte Dunlopurile cu pricina sunt fara indoiala cauciucuri destul de proaste (am citit cateva comentarii despre ele pe niste site-uri nemtesti). Si in afara de asta, totusi, diferenta nu e enorma - cum spuneam, spatele a ajuns la martor, iar fata mai are cam 1, max 2 mm... O sa tin fenomenul sub urmarire, poate ma duc cu ea odata si aici (sunt in Germania momentan) la reprezentanta, sa vedem ce imi spun...
... si totusi, ce era cu celebra punte spate - au fost masini la care a fost stramba din fabrica, sau ce?... am auzit numai franturi de zvonuri, niciodata o informatie cat de cat completa... Mai sunt si alti forumisti cu Megane II (mai ales fabricatie 2003) care au observat ceva asemanator la uzura cauciucurilor?
EL_BGD
eu am observat a doua zi ca nu mai am minunatie de continentaluri biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.