Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfaturi Pentru Incepatori Si Nu Numai.
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
un_vizitator
Am observat mergand zi de zi cu masina anumite "probleme" aparute in trafic, datorita nerespectarii unor chsetii de baza invatate le scoala de soferi!

1. Plecarea din rampa:
orice masina cumparata acum are un fier intre scaune care poarta denumirea de "Frana de mana". Aceeasta se foloseste nu numai in cazul parcarilor in zone inclinate, ci si ci si cand se sta la semafoare pozitionate pe drumurile aflate in panta. DA nu va speriati sa folositi frana de mana pentru a evita a cea enervanta si uneori catastrofala miscare "inapoi" a masinii... Nu degeaba se invata plecarea din rampa la scoala de soferi... Folosind aceasta medotda complexa veti beneficia de urmatoarele avantaje: protejarea masinii soferului nevinovat din spatele dvs, evitarea opririi motorului la semafor si implicit a ofenselor aduse dvs de catre ceilalti participanti la trafic, reducerea uzurii ambreajului si a motorului, ne fiind necesar sa te hatani in fata si in spate accelerand si debreiind pe toata durata culorii rosii a semaforului.

2. Manevre de racer.
pe fiecare ne apuca "pandaliile" prin trafic uneori si incepem sa ne demsonstram talentul de schumacher... chiar daca ne bagam si taiem fata unora si altora, o semnalizare anterioara a manevrei ar fi mai sanatoasa pentru toti participantii la trafic.
la fel semnalizarea este sanatoasa si in timpul mersului normal...

3. oglinda aia din mijlocul parbrizului si franarea.
dragi negrii mititei, cand puneti frana si mai aveti si o masina de dimensiuni de impiedica observarea obstacolelor in trafic, ar fi sanatos pentru toti participantii la trafic sa va uitati in oglinda retrovizoare daca nu inainte macar in imediata secunda dupa ce ati franat brusc si au intrat in functiune toate sistemele "de reducere a distantei de franare" asta in cazul in care obstacolul intalnit nu este cumva un pieton...

4. Metoda de parcare "de am-p..ea".
nu de multe ori se intampla sa parcam aiurea din diferite motive... dar cand facem acest lucru trebuie sa avem in vedere macar doua aspecte:
a. sa nu perturbam fluenta traficului si mai ales a mijloacelor de transport in comun....
b. sa nu ii blocam pe cei parcati deja, si nici sa blocati zonele unde scrie NU PARCATI! GARAJ. prin lege sunteti obligati sa lasati LIBERE iesirile din curti, interprinderi,parcari , garaje etc.

5. Mersul la bulan
acesta este foarte des practicat de multi dintre participantii la trafic si se manifesta astfel: BLANAAAA, BLANAAAAAAA, BLANAAAAAA iar cand e vb de frana Dumnezeu cu mila..... acest fenomen se manifesta indeosebi la cei cu masini mai vechi de 1995 si in special la cei cu dacii... Mai apar si cateva exceptii de genul celor care conduc masini noi SPORT, dar ei macar au un sistem de franare mai performant... fiind masini sport. Fenomenul ia amploare mai ales cand conditiile meteo sunt favorabile franariii: ploaie, zapada, ceata, gheata... etc... Solutia: ganditi-va mai intai la ce masina conduceti si abia apoi solicitati-o la maxim...

6. Sus cu mamaliga.
dragi incepatori... folositi naibii mamaliga aia sa isi dea seama toti soferii ca s-ar putea sa nu aveti habar sa conduceti un autovehicul. toti am trecut prin acea perioada, si oricat de asi am fi fost la volan tot am purtat mamaliga in geam. Si nu uitati s-o purtati corespunzator...

7. Coada la benzinarie.
acest fenomen se intampla cand ti-e lumea mai draga si mai trebuie sa te grabesti. Cum se manifesta: la casele de plata ale benzinariilor este coada, dar este coada si la pompe. Soferii iscusiti ca sa elibereze pompele si sa-si primeasca portia de "p**i" pe ziua respectiva, pleaca de la pompa si apoi se duc sa plateasca, iar fericitul client ce va veni sa alimenteze de la pompa "libera" va trebui sa astepte sa ajunga nenea X al casierie sa plateasca ca sa poata sa foloseasaca si el pompa!...
Facandu-i in acest timp o serie de complimente lui nenea X. Solutia este simpla: lasa-ti masina in fata pompei pana platesti!



Cam atat pentru azi.. sper ca v-ati prins despre ce este vorba si ar fi bine sa remediati cat puteti daca va simtiti cu musca pe caciula...

mai completati si voi.
PS: nu este un topic de genul "ce ma enerveaza in trafic" ci de genul " cum scapam de enervarea in trafic"...
McVic
Coada la semafor nu e facuta din niste dobitoci care nu au inteles ca pot depasi intreaga coloana.

Oglinda din dreapta nu este facuta pt simetria masinii.

Nu ne place sa ascultam muzica de la altii, avem si noi radio/cass/cd.

De obicei o banda de mers este marcata. Ea este gandita pt. o masina, nu 3 inghesuite sa plece primele de la semafor.
raresss
nu trebuie sa fii incepator ca sa fii un bolovan in trafic. ce ziceti de tipicul mos cu dacia din 1900 toamna, care merge cu 60 indiferent de drum si in plus se lauda ca nu a avut nici un accident in viata lui, iar in spatele lui s-au omorat cu miile. am mai spus asta la alt topic dar repet pentru ca am ramas marcat de cand o data m-a speriat unul din asta ca inca nu mi-am revenit. si de multe alte ori i-am intalnit pe netotii astia dar n-a fost grav deloc.
LED
Chestia nu pompa si platitul este discutabila. Coada la pompa sau in fata intrarii in benzinarie? smile.gif Ca sa nu mai spun ca poate se gaseste vreun gigel de supraveghetor sa te alerge pe acolo si sa te faca de kko.
florindu
Pompele noi nu se deblocheaza pana ce clientul care a alimentat nu a achitat la casa. Asa ca e mai cuminte sa lasi masina la pompa, astfel incat cel care vine sa nu stea degeaba cu "pistolul" in rezervor asteptand sa curga. Si se evita si aglomerarea de masini care stau in fata statiei pentru ca soferii sa-si achite benzina.
De bun simt este, insa, sa nu fie lasata masina la pompa iar soferul sa se apuce sa-si caute ochelari de soare sau mai stiu eu ce in timp ce ceilalti asteapta...
raducu68
Revenind la topic, exista excelentul site http://www.incepator.ro

Un mic citat: Incepeti sa va plimbati prin locurile pe care le cunoasteti. Locurile pe unde ati mai fost cu instructorul dumneavoastra (biggrin.gif ), vecinatatile casei, pot constitui locuri ideale de a incepe sa conduceti.
Si înca unul mic: Daca v-ati ratacit nu va impacientati! dry.gif Continuati deplasarea pana la un punct unde puteti solicita detalii despre cum va puteti intoarce. O sursa sigura de informatii o poate constitui un politist, un gardian public. smile.gif
raresss
normal este sa lasi masina la pompa pana platesti. asa este peste tot in lume desi sistemul asta se aplica numai noaptea, caz in care platesti intai si dupa aia poti sa-ti pui. ziua este normal sa-ti pui singur benzina si dupa aia platesti dar lasi masina acolo. chiar daca o muti pe langa faptul ca mai pornesti odata pentru cativa metrii, cel care vine din urma nu poate sa-si puna pentru ca este blocata.
richie
Foaarte educativ topic raducu.
Dar vreau sa cred, ca nu-si are locul pe acest forum, in care nu se afla persoane care sa beneficieze de sfaturile tale, foarte binevenite pentru cei avizati de alftel.

Repet: VREAU sa cred asta.......


Si tot raman la convingerea mea ca in Romania permisul se da mult prea usor.
raresss
si in spania se da usor. l-am luat eu si nu am citit niciodata codul, am facut cu ce-mi mai aduceam aminte de la examenul din romania. practica n-a fost o problema.
plus ca conduc aici ca dementii.... mai ales sfarsitul de saptamana. asa sunt cate 50 de morti in accidente un week-end cu maxime de pana 200... ohmy.gif
masini puternice si oameni inconstienti, proasta combinatie.
Racky
un_vizitator hai ca ai zis bine.Vad ca nu ai uitat nici un detaliu tongue.gif
grizzly
QUOTE(raducu68 @ Aug 25 2005, 03:27 PM)
Si înca unul mic: Daca v-ati ratacit nu va impacientati!  dry.gif  Continuati deplasarea pana la un punct unde puteti solicita detalii despre cum va puteti intoarce. O sursa sigura de informatii o poate constitui un politist, un gardian public.  smile.gif [/SIZE]

In '96 cand am luat permisul, daca vedeam un politist sau masina politiei, incepeam sa tremur smile.gif smile.gif smile.gif
Nicotine
Tineti in talon 20 de eur pentru nenea Gabriel Garcia Marquez.
La inceput lasati-l sa-si spuna textul si apoi bagati din top: "muncesc pt rate la casa si la masina, sunt agent de vanzari raman fara paine!" " Nu facem noi asa ceva! Ce vrei sa-mi faci rau? " "Nu dar stiti, dar bei si matale
un dom profesor diseara asa cu gheata, ca daca imi dai amenda ...."
Atentie chestia asta nu merge la militienii centauri, ca sunt toti ofiteri si au un fel integritate profesionala, eu mi-am luat amenda c-am vorbit la telefon si n-am putut sa-l conving sa-mi dea amenda pentru centura.
reno-toto
Mai fratilor, nu mai promovati spaga. Ne vaitam ca exista coruptie si cu toate astea chiar noi o incurajam?

Nicotine macar tine-ti recomandarea asta pentru tine.

Ne plangem ca mesterii din service-uri stau la ciupeala dar noi dam politistilor spaga?

Daca ai comis o contraventie si ai fost prins plateste amenda.
E greu, nu-ti convine, dar cand ai comis-o te-ai gandit si la asta. Asta inseamna sa respecti regulile de circulatie, sa stii ca daca le incalci platesti, nu sa le incalci convins ca daca ai trecut pe rosu si esti prins nu e problema ca ai 20 EUR in talon.

Macar acest bun simt sa il avem, macar pe noi insine sa ne respectam. Chiar nu e nimic de laudat in a avea banii pregatiti de spaga.
Norad
Corect , nu mai dati spaga la mecanici. Sa ii ajutam sa se dezobisnuiasca smile.gif .
cornel_t
Sa ma duc sa io cer inapoi ? tongue.gif
Perseu
My 2 cents:

1. Intotdeauna uitati-va in oglinda retrovizoare inainte de a da cu spatele. Am vazut nenumarate busituri usoare datorita lipsei unui minim de asigurare.

2. Incercati sa va orientati pe banda corespunzatoare virarii la dreapta\stanga cu mult inainte de intersectia propriu-zisa. Inca nu am ajuns la acel grad de civilizatie ce ne permite tratarea cu politete a acestor cazuri si manevrele bruste de a te inscrie pe banda corecta vor atrage multe injuraturi si probleme. Plus ca de obicei aceste manevre blocheaza inutil bandele de circulatie, fiindca nimeni nu te va lasa sa intri pe banda dorita si vei bloca fara sa vrei un sir intreg.

3. Fiti politicosi si incercati pe cat puteti sa dati prioritate celor ce incearca sa intre de pe un drum secundar in fata voastra. In special in orasele mari, egoismul in acordarea prioritatii creaza chiar mai multe ambuteiaje si nervi decat in mod normal. Si in Londra de exemplu sunt foarte multe masini, dar fiindca aplica politica fermoarului la acordarea prioritatii, masinile curg mult mai fluent si traficul e mult mai eficient. Politica fermoarului presupune ca la fiecare intersectie a unui drum principal cu unul secundar, soferii intra pe rand in trafic, odata unul de pe drumul secundar, odata unul de pe drumul principal, exact cum se aranjeaza zimtii la un fermoar.

3. Intotdeauna multumiti participantilor la trafic atunci cand va ajuta sau cand faceti o greseala. Am evitat nenumarate discutii aiurea si nervi inutili doar ridicand mana in semn de scuze, atunci cand am gresit. Are un efect garantat asupra colegilor de trafic, fiindca majoritatea se enerveaza nu neaparat de manevrele tale aiurea cat de infumurarea de a nu recunoaste ca ai facut o prostie.

4. La stop, daca sunt 2-3 benzi de circulatie, inscrieti-va pe cea mai libera, asta bineinteles daca nu contravine dorintei dvs. de a va inscrie pe o banda anume (virare, etc.). Multe ambuteiaje se produc datorita acestei folosiri ineficiente a spatiului de rulare.

5. Nu blocati alta masina atunci cand parcati decat daca sunteti sigur ca reveniti cel putin in 15 min. Nimic nu e mai enervant decat sa astepti ca prostul pentru 2-3 ore pana isi rezolva nea Gica treburile... plus ca riscati sa vi se zgarie masina, pneuri dezumflate si alte bucurii de genul asta.

6. Nu blocati intersectia si nu treceti pe galben (stim cu totii ca mai fortam acest lucru cateodata) daca nu sunteti sigur ca treceti de intersectie. Este super enervant sa ai verde si sa nu poti sa pleci datorita la 2-3 fitosi inghesuiti ca prostanacii fix in intersectie. Este cazul clasic de la Magheru cu Rosetti sau Calea Victoriei cu Campineanu unde ma minunez cum in 3-4 m, desi e evident ca n-are unde sa mai inainteze, omul se baga prosteste in intersectie si se opreste fix in mijlocul ei.

7. La drum lung, nu mergeti perioade lungi pe banda 2 decat daca aveti masina puternica si mergeti cu viteza. Asigurati-va frecvent (oglinda retrovizoare) ca nu blocati calea vreunei alte masini ce merge mai repede. Daca observati acest lucru, nu va incapatanati sa ramaneti pe banda respectiva doar pentru a-i face necaz celuilalt. Caz clasic: Otopeni, etc.

8. Pe drumurile din oras cu mai multe benzi, mergeti intotdeauna exact pe una din benzi. Nimic nu e mai enervant decat o masina (ce de obicei merge si incet) ce sta calare pe 2 benzi, tinand in spate 2 carduri de masini...

9. Respectati-va intotdeauna colegii de trafic.
McVic
QUOTE(Perseu @ Aug 28 2005, 05:12 PM)
My 2 cents:

1. Intotdeauna uitati-va in oglinda retrovizoare inainte de a da cu spatele. Am vazut nenumarate busituri usoare datorita lipsei unui minim de asigurare.

Din pacate asa cica se invata la scoala de soferi acum.
UITATIVAN SPATE da nu prin retrovizuare mad.gif
Aja a intrat in mine un dejtept.
reno-razvan
Si o idee (care tine de siguranta )

Cand opriti/stationati in afara localitatilor (desi pe timp de noapte ar trebui aplicata si in localitati) trageti masina cat mai in afara carosabilului, tineti aprinse luminile de avarii si pozitie folositi triunghiul reflectorizant si cel mai important nu stati in spatele masinii sau in fata ei, nu stati intre 2 masini oprite.
Daca trebuie sa reparati masina pe timp de noapte aveti grija sa purtati o vesta reflectorizanta pe dumneavoastra este mult mai ieftina decat plimbarea pe la doctor.[B]
Si apoi tabla se repara mult mai usor decat oasele.
VladK2K
Ca bobocel in ale traficului (mai am pana pe 26.11.05 sa dau jos lamaia) am si eu niste intrebari:

1. Cat de corect este ca, la o stationare (semafor) in rampa sa folosesti ambreiajul semicuplat (in treapta 1) in loc de frana de mana? E mai usor de plecat, nu dai in spate, nici motorul nu prea are cum sa ti se opreasca, dar cat de rau face masinii?

2. Luati situatia urmatoare: eu merg in spatele unei masini care merge incet - e banda continua. In spatele meu se formeaza o coada de 2-3 masini. Cand vreau sa depasesc (am loc si banda e discontinua) ma asigur ca nu e nimeni in spate, dau semnal stanga, si cand ma incadrez pentru depasire (cu cumularea de viteza necesare), hop o alta masina in spatele meu (care, probabil, s-a angajat in depasire inaintea mea, sau imediat dupa mine) care baga faruri si claxoane in disperare. Ce fac?
a) franez puternic si incerc sa intru la loc, apoi astept alta ocazie sa depasesc
cool.gif dupa ce depasesc, intru repede inapoi pe banda de mers

3. Care e cea mai buna strategie pentru depasit?
  • Tin distanta, imi iau avant si depasesc
  • Stau aproape, in momentul oportun schimb o treapta inferioara si accelerez puternic
  • sau altfel?
Si niste observatii din partea mea:
  • Semnalul cu avariile poate fi considerat si injuratura (ex. ti se baga unul in fata, aprinde avariile un pic si apoi merge cu 20km/h), aveti grija cum il folositi
  • Nu parcati pe strazile cu 2 sensuri incat sa nu se mai poata circula concomitent in ambele sensuri pe ele (strazile Batistei si Vasile Lascar au aceste probleme)
  • La lege spune ca masina se urca pe trotuar astfel incat sa ramana cel putin 1,5m pentru pietoni - lasati macar 1m, pentru ca e foarte frustrant cand esti perpedes sa faci slalom intre masinile parcate langa ziduri
galileo
1. eu la stationare in rampa folosesc frana de serviciu, si plecarea o fac fara frana de mana. pana acum nu am avut nici o problema sa se opreasca motorul sau sa dau in spate, dar e bine sa te obisnuiesti intai cu masina. pana te simti stapan pe ea, nu are ce sa strice sa te ajuti de frana de mana. Sa o tii din ambreiaj cat timp e rosu dauneaza mai mult, plus risc mai mare sa iti scape piciorul si sa te infigi fie in fata fie in ala din spate.

2. despre ala care se baga in spatele tau cand tu te-ai angajat REGULAMENTAR in depasire si baga faruri si claxoane, nu poti spune decat ca e un mare bou. nu te lasa stresat de indivizi din astia, mai ales in depasiri, pentru ca poti sa iti provoci tie rau. riscul pentru el e foarte mare sa stea in buza ta, pentru ca tu poate te-ai bagat in depasire la limita si el nu o sa mai aiba loc sa intre inapoi. bineinteles, cu timpul vei "mirosi" din-nainte situatiile astea, si e preferabil sa il lasi pe nebun sa se duca si sa depasesti tu mai tarziu si in siguranta.

plus, civilizat este ca cei din spate sa astepte sa depaseasca masinile din fata obstacolul, evitandu-se astfel riscuri inutile.

3. cand vrei sa astepti momentul oportun pentru depasire, nu sta lipit de cel din fata: e foarte periculos, nu stii cand pune o frana, si e si stresant pentru el. pastreaza intotdeauna distanta de siguranta, si la intrarea inapoi pe banda la fel, nu intra brusc si foarte aproape de cel pe care l-ai depasit.
raducu68
Galileo, la 2 e discutabil...
Daca cel din spate deja se angajase in depasire in momentul in care te-ai hotarit tu, stai frumos in banca ta. Oricum, trebuie sa te asiguri inaintea manevrei, si deci sa-l vezi angajat in depasirea ta. Altfel pot iesi accidente urite de tot.
Daca insa e nesimtit si a intrat si el in depasire dupa ce ai inceput tu manevra, atunci il lasi in plata Domnului cu farurile si claxoanele lui si-ti vezi de depasire. Poti chiar sa-i arati un deget in timpul asta cool.gif
Oricum, civilizat e intr-adevar sa astepti sa depaseasca intii cei din fata ta... Sint insa cazuri "penale" de pensionari cu Moskviciul care se hotarasc grrreeeuuu de tot si atunci e firesc sa-i depasesti "la pachet".

La 3 eu folosesc de obicei varianta "Stau aproape, in momentul oportun schimb o treapta inferioara si accelerez puternic", asta pe drumurile aglomerate, in ideea de a scurta la maxim durata depasirii. Evident nici nu ma lipesc de fundul aluia din fata (cum mai fac unii...) ca se poate emotiona puternic si cine stie cum mai reactioneaza... Daca soseaua e goala, e buna si prima varianta.
galileo
pai raducule, eu n-am scris ca daca depaseste REGULAMENTAR ? ca normal ca daca ala s-a bagat inainte nu-i tai fata, chiar daca tot el greseste si nu asteapta sa depaseasca si aia din fata lui. dar majoritatea cazurilor sunt cu jmecherii care vor sa iti arate ca au descoperit de unde se aprinde faza lunga mad.gif
cmandrei
asigurati-va inainte de a iesi pe un drum sau din parcare sau orice altceva ... zilele astea (de sambata pana acum) vreo 8 masini mi-au taiat calea dintre care si un tir ... asa ca aveti grija unsure.gif ohmy.gif
raducu68
Galileo, asa e, scuze. Ma gindeam de fapt la ce a scris Vlad in intrebare: "hop o alta masina in spatele meu (care, probabil, s-a angajat in depasire inaintea mea, sau imediat dupa mine) care baga faruri si claxoane in disperare". Pai Vlade tata, sint doua cazuri diametral opuse in ce spui tu acolo wink.gif
VladK2K
cum am spus, m-am uitat in spate, nu depasea nimeni, am bagat semnal si am inceput manevra; cand m-am uitat din nou in spate era ala (se apropia de mine, inca nu ajunsese in fundul meu)

A, si cum mi s-a terminat banda continua am inceput manevra, deci nu cred ca intru la categoria "pensionari cu Moskviciul" smile.gif
raducu68
Pai incearca o jmekerie: te uiti in oglinda, bagi semnalul si te mai asiguri o data wink.gif
Apropo (nu e cazul tau, sint sigur), ma dispera cei care la schimbarea directiei sau la depasiri baga semnalul si trag de volan concomitent mad.gif Si dupa ce se produce groaznicul declara cu nonsalantza: "Dom'ne, io ce vina am, ca am semnalizat!?..."
florindu
Legat de pornirea in rampa...nu stiu daca se poate pune problema "cum e corect sa...".
In ceea ce ma priveste, prefer varianta cu frana de mana, pentru ca astfel se evita uzura prematura (si foarte evidenta) a ambreiajului - atat a discului de ambreiaj, a placii de presiune cat si a rulmentului de presiune - absolut inutila!
In plus, daca esti incepator, poti din neatentie sa calezi motorul in cazul unei porniri mai fortate.
Cu frana de mana trasa, stai linistit in scaun, poti asculta radio/cd/caseta, poti face "bilute", te poti uita linistit dupa frumusetile patriei, s.a.m.d., iar la verde pleci in pace.
Asta presupune, insa, o frana de mana bine reglata.

In ceea ce priveste depasirea, nu poate fi dat decat un singur sfat: "asigura-te ca poti depasi in siguranta!!!". Este manevra care conduce la cele mai multe incidente rutiere, cu urmari grave datorate vitezei relativ mai ridicate in timpul depasirii si implicarii a cel putin trei autovehicule. In rest, reteta absoluta nu exista...Experienta vine pe parcurs, odata cu cresterea numarului de depasiri corecte efectuate. Probabil dupa fro mie de "dublari" vei sti cel mai bine ce si cum.
grizzly
Pentru punctul 3: prefer sa tin o oarece distanta si, vizualizand urmatoarea bresa din fata, sa accelerez astfel incat sa intru in depasire exact atunci cand ultimul autovehicul din fata a trecut de cel pe care vreau sa il depasesc. In felul acesta vin "lansat din spate" si efectuez depasirea pe o distanta mai scurta. Bineanteles ca toata treaba presupune sa estimezi corect "ferestrele" din traficul de pe sensul opus de mers.
florindu
Asta se poate aplica doar intr-un trafic usor. Daca e aglomeratie mare trebuie sa te bazezi pe masina si pe reflexe. Daca un element din astea doua lipseste, inveti sa-ti educi rabdarea...
grizzly
... si cum majoritatea am inceput pe masini "puternice" marca Dacia si reflexe a la Pegas biggrin.gif... putem trage concluzia ca rabdarea se educa greu de tot .... tongue.gif.
Revenind la subiect, ai dreptate.
un_vizitator
la depasire eu fac in felul urmator:
-daca vin cu viteza si estimez ca am loc sa fac depasirea toate sunt frumoase:
-- dau semnal trec de obstacol si ma bag la loc
- daca stau in spatele unui obstacol am grija sa merg cu aceasi viteaza ca el dar intr-o treaprta inferioara (motor turat) asta pana ma asigur, sa am o distantza de franare intre mine si el si apoi dau semnal ma asigur si-i dau cox... daca vad ca nu am timp sau ca e colona nu tin motorul turat, merg lejer

Cateva sfaturi in privinta depasirilor
Daca va mananca talpa si vreti sa depasiti o carutza in zone cu vizibilitate redusa ABTINETI-VA! dar daca nu puteti nu fiti prosti si franati cand va apropiati de obstacol decat daca aveti intentia sa opriti in spatele lui, daca vreti sa-l depasiti este bine sa veniti lansat pentru a face manevra asta MORTALA uneori, mai repede. Daca franati mai bine nu mai intrati in depasire... LEGILE lui MURPHY se aplica in trafic.
GeX
Si eu sunt pro la folosirea franei de mana la semafoare. Pe langa avantajele enumarate deja, mai adaug: menajez becurile si bateria. In plus, unele masini au niste stopuri de frana de la soare te poti uita... daca nimeresc in spatele unuia din asta noaptea, mor de inima mad.gif Ganditi-va deci si la cel din spatele vostru!
cipman
QUOTE(McVic @ Aug 29 2005, 09:21 AM)
QUOTE

My 2 cents:

1. Intotdeauna uitati-va in oglinda retrovizoare inainte de a da cu spatele. Am vazut nenumarate busituri usoare datorita lipsei unui minim de asigurare.

Din pacate asa cica se invata la scoala de soferi acum.
UITATIVAN SPATE da nu prin retrovizuare mad.gif
Aja a intrat in mine un dejtept.

"Dejteptul" probabil c-ar fi intrat in tine si daca ar fi intors capul.
Nu zic ca nu e bine sa intorci capul. E bine si asa. Eu nu intorc capul niciodata pt. nici un fel de manevra cu spatele. Ma uit numai in oglinzi. In toate trei. Uneori nu poti sa te asiguri intorcand capul sau folosind oglinda interioara (masina plina de bagaje sau alte obiecte voluminoase, geam spate si/sau laterale cu gheata/zapada/noroi, masina inchisa in spate - papuc, camion, autobuz) si atunci trebuie sa fii obisnuit sa mergi cu spatele "din oglinzi". Chiar daca merg 100 de metri in linie dreapta sau merg ca printre jaloane si tot nu intorc capul. Secretul e baleierea permanenta a celor 3 (sau 2) oglinzi chiar daca stii sigur ca nu-i nici un pericol. Iar daca nu poti folosi decat oglinzile exterioare atunci trebuie sa te deplasezi putin in zig-zag.
Dar, oricum v-ati asigura, manevrele cu spatele trebuie facute foarte incet!
Si inca un lucru: cand plecati cu masina, sa alegeti dinainte de a va sui in ea ce manevre o sa faceti ca sa iesiti din parcare si sa va asigurati ca nu o sa dati peste vreun stalp (in special dintr-ala mic, de o juma' de metru, pe care nu-l vezi din masina), piatra/bordura, cos de gunoi, carlig de remorcare, semnalizatoare "pe bătz" la camioane, etc. In special noaptea!

In alta ordine de idei, incercati sa nu parcati pe partea stanga a strazii chiar daca e cu sens unic. Daca numai acolo se gaseste loc de parcare si, totusi, va aduceti aminte ca "era ceva in neregula cu parcatul pe stanga", puneti-va un semn (un ziar pe scaunul soferului, lasati centura cuplata sau altceva care sa va impiedice la plecare) ca sa va aduca aminte sa va asigurati in oglinda exterioara din dreapta inainte de plecarea de pe loc . Asta pana cand o sa va intre in reflexul care nu se dobandeste in scoala de soferi. Iar daca strada e cu sens dublu (si oricum n-aveai voie sa opresti pe stanga) asigurati-va mai intai din contrasens, unde vizibilitatea e mai mica si pericolul mai mare!
un_vizitator
la clio fie ca intorci capul fie ca te uiti prin retrovizoare tot aia e. stalpii fiind mult prea mari si limiteaza campul vizual... Insa daca mergeti mai mult de 100 m cu spatele ar fi bine sa va intoarceti pentru a va fi mai usor sa manevrati masina. in rest toate bune si mergeti incet cu spatele sa nu va intoarceti cumva. smile.gif

si inca ceva pentru invatacei... "do not let emotions drive!" suna cam ciudat dar... am vazut un suparat pe viata prin trafic care pur si simplu mergea la noroc pe rosu si pe contrasens... ma rog...

un mod european de a merge blana pe autostrada care a dat roade fara injuraturi and stuff este urmatorul (s-ar putea sa ma repet):
lasati semnalul stanga pe toata perioada deplasarii cu viteza pe ultima banda. Fara flashuri, fara claxoane veti vedea cum vi se face loc... eu am ramas socat smile.gif recomand treba asta doar celor cu masini cu sistem bun de franare si pe carosabil uscat. Nu incercati cu clio sau clio symbol in special pe carosabil ud si mai ales daca nu aveti ABS.
VladK2K
Legat de manevrele facute cu spatele, in general folosesc oglinda retrovizoare, dar le fac foarte incet. Daca am nevoie sa intorc capul, sau sa ma uit in celelalte oglinzi, intotdeauna OPRESC, ma uit (in general, oglinda din stanga va da o mult mai buna apreciere a spatiului ramas pentru manevre), si apoi continui. Pentru parcatul lateral, dati oglinda din dreapta mai jos si uitati-va cat spatiu mai aveti pana la bordura.
La o masina berlina(sedan) sau break(combi) in general, cand jumatate din fund a ajuns pe bordura e momentul sa luati total stanga pentru a fi cel mai aproape de bordura)

Stiu ca multi ma vor critica pentru ca astfel de parcari dureaza mai mult, dar nu am lasat niciodata masina iesita in afara sau parcata stramb (chiar ma pot lauda ca in 70% din cazuri o pun la bordura fara sa zgarii capacele rotilor)
MiB
Eu nu stiu ce scoala de soferi se face in ziua de azi dar pe vremea mea (1992)era interzis sa mergi cu spatele uitindu-te in oglinda si pe buna dreptate deoarece dupa ce il troznesti pe unu zici "vaaai mai aveam 4 m pina la el" si asta fiindca oglinzile deformeaza imaginile, pe unele si scrie "obiectele din oglinda sunt mai aproape decit par" asta pt geniile care se bazeaza pe ele. Daca ai masina plina sau ai duba pe vremea mea legea zicea ca nu ai voie sa dai cu spatele decit daca te dirijeaza cineva. In fine, multe se schimba si multe in rau.

Legat de depasire este o regula de baza, sa dureze cit mai putin. Povestea cineva cum e dincolo pe autostrada, acolo lumea chiar e civilizata, ce mi-a placut e cind apare o banda de accelerare, toti de pe prima banda trec pe a doua ca sa ii lase pe cei de pe banda de accelerare sa intre pe autostrada.
Un sfat NU FOLOSITI AVARILE ca sa multumiti altor participanti la trafic pe autostrada deoarece se panicheaza toata coloana in urma voastra.

Un sfat pt incepatori luminile de ceata "proiectoarele" sunt considerate lumini de drum lafel ca si faza mare deci sunt INTERZISE in localitati si cind se aproprie o masina din sens invers. Stiu ca pareti mai smecheri cu pozitile aprinse si proiectoarele dar sunt FOARTE enervante. Apropo, dincolo te trezesti cu amenzi consistente pentru folosirea abuziva a lor (ungaria 50 euro).
Herbas_
Dak te uiti in retrovizoare cand dai cu spatele ti-e mult mai usor sa pazesti si botul care de multe ori se poate infige in ceva/cineva
Depasirea o fac de la o distanta cat mai scurta dar si sigura, tin masina turata in treapta mica si putin iesita din banda (dak e tir raman mai in spate si astept o curba la grad mic spre stanga, astfel vad mult mai departe in fatza)..si ink ceva...rabdarea nu strica!!!!!!!
Plecarea din panta o fac fara frana de mana.


Sfaturi
1.Verificati retrovizoarele regulat...pakt ca nu se mai practica condusul preventiv..
2.Nu depasiti niciodata mai mult de 2 masini odata, poate dintre ei se mai trezeste vre-unu sa depaseasca cu masina mai slaba si nu reuseste sa te vada la timp
3.In oras aveti putina rabdare cand sunt 2 benzi pe sens si cel din fatza vireaza stanga... poate si in fatza lui vireaza unu stanga si el intra tare, tu te duci tare...si poc...culpa e discutabila.La fel dak virati stanga nu va duceti tare ca poate gasiti vre-un destept d`asta
4.E recomandat sa multumiti celor care va ajuta, le aduce un sentiment de bucurie lor data viitoare va vor ajuta iar.
5.Dak aveti masini de care nu va pasa si mergeti pe drum denivelat avand in fatza pe cineva cu masina k-lumea si care prefera sa mearga incet e recomandat sa depasiti cu calm si sa lasati figurile gen "ai masina tare si degeaba ca tot te fac cu dacia"....poate il superi si vine o portiune de drum bun si n-ai vrea sa vezi cum te baga in shantz.
6.Dak vedeti sofer cu mamaliga in geam lasati-l in pace...si dak aveti permis de mult si nu cunoasteti legislatia noua nu mai dati sfaturi teoretice celor cu lamaia in geam.
7.Nu subestimati/suprestimati masina..totul depinde de sofer....
8.Fiecare masina isi are niste limite bine definite...aste trebuiesc bine cunoscute(sper sa nu mai prind vre-un sofer de lada care sa-mi sara in fatza in depasire la 60 kmh cand eu m-am bagat in depasire cu 300m in spate si vin cu viteza peste 110.....si dak vreti sa incercati limitele masinii folositi drumuri cpe care sa nu reprezentati un pericol public.
9.E bine sa verifici starea tehnica a masini inainte sa plecati la drum...si folositi semnalizarea corespunzator.
FISICHELU
Un mesaj pentru unii dintre noi:
LA INTRARE IN SENSUL GIRATORIU ACORDATI PRIORITATE CELOR CARE SUNT DEJA IN SENSUL GIRATORIU!
Spun asta pentru ca de foarte multe ori a trebuit sa cedez eu trecerea celor care intrau in sensul giratoriu, in ciuda semnului baban pe care il au in fata....
E foarte bine ca au modificat regula acum cativa ani; mi se pare logic ca dupa ce am intrat intr-un sens giratoriu, sa pot sa si ies!!!
MiB
QUOTE(FISICHELU @ Apr 22 2006, 08:28 PM)
Un mesaj pentru unii dintre noi:
LA INTRARE IN SENSUL GIRATORIU ACORDATI PRIORITATE CELOR CARE SUNT DEJA IN SENSUL GIRATORIU!
Spun asta pentru ca de foarte multe ori a trebuit sa cedez eu trecerea celor care intrau in sensul giratoriu, in ciuda semnului baban pe care il au in fata....
E foarte bine ca au modificat regula acum cativa ani; mi se pare logic ca dupa ce am intrat intr-un sens giratoriu, sa pot sa si ies!!!
*



Acum o saptamina a vrut unu cu dacia sa se urce pe mine in sensul giratoriu. Cred ca am claxonat cam 15s in continu dar nici macar nu cred ca si-a dat seama ca sunt acolo.

Legat de cei cu portocale in geam, trebuie sa ne gindim ca si noi am fost ca si ei. Incet incet invata ca nu au de ales.
Alex04
QUOTE
Legat de cei cu portocale  in geam, trebuie sa ne gindim ca si noi am fost ca si ei. Incet incet invata ca nu au de ales.


De acord cu tine dar sunt unii care nu le place sa circule pe banda 1 ci numai pe banda 2 desi prima este libera, aici ma refer in general la pasajul de la Pta Unirii.
padre
QUOTE(FISICHELU @ Apr 22 2006, 08:28 PM)
Un mesaj pentru unii dintre noi:
LA INTRARE IN SENSUL GIRATORIU ACORDATI PRIORITATE CELOR CARE SUNT DEJA IN SENSUL GIRATORIU!
Spun asta pentru ca de foarte multe ori a trebuit sa cedez eu trecerea celor care intrau in sensul giratoriu, in ciuda semnului baban pe care il au in fata....
E foarte bine ca au modificat regula acum cativa ani; mi se pare logic ca dupa ce am intrat intr-un sens giratoriu, sa pot sa si ies!!!
*



Asta daca nu cumva intersectia e semnalizata altfel, deci atentie si mai mare. La Piata Alba Iulia din Bucuresti au prioritate cei care intra in sensul giratoriu. Nu sunt sigur daca totusi ala e un sens giratoriu in sensul clasic, poate pentru ca are un diametru f mare, altfel nu inteleg de ce e regula invers. Si eu sunt obisnuit sa acord prioritate cand intru intr-un sens giratoriu.

@Alex04 - in general banda 1 dintr-un pasaj, oricare ar fi el poate avea surprize mari: gropi, guri de canal desfacute sau prea inaltate, borduri, vreo masina oprita si nesemnalizata, etc. Foarte rar folosesc banda 1 prin pasaje, si atunci cu foarte mare atentie si doar daca sunt in coloana sau daca sunt foarte familiarizat cu locul (desi surprizele neplacute pot aparea in cateva ore, deci peisajul se poate schimba).

In oras viteza maxima e 50 km/h in afara de portiunile special semnalizate unde e 60 sau alta viteza. Atata timp cat eu merg cu viteza legala poa sa dea flashuri ala din spate pana a doua zi dimineata, daca nu consider ca e super ok pt mine sa ma dau la o parte (gropi, etc) nu am de ce sa ma dau.
octav_
La atentionarea cu acordarea de prioritate la intrarea in sensul giratoriu subscriu... La Cora de exemplu este dezastru, unii chiar nu dau prioritate celor din sens giratoriu in conditiile in care este si un mare semn de "cedeaza trecerea" la intrare.
Alex04
QUOTE(padre @ Apr 23 2006, 09:21 PM)

@Alex04 - in general banda 1 dintr-un pasaj, oricare ar fi el poate avea surprize mari: gropi, guri de canal desfacute sau prea inaltate, borduri, vreo masina oprita si nesemnalizata, etc. Foarte rar folosesc banda 1 prin pasaje, si atunci cu foarte mare atentie si doar daca sunt in coloana sau daca sunt foarte familiarizat cu locul (desi surprizele neplacute pot aparea in cateva ore, deci peisajul se poate schimba).

*


nu pot sa te contrazic, ai dreptate, dar din cauza aglomeratiei de pe banda 2 in pasaje prefer sa merg pe banda 1 care de cele mai multe ori este mai libera, desi intr-o tara cu ceva mai multa apa calda nu ar fi normal
modulsys
O alta manevra care poate deveni extrem de paguboasa la depasiri: daca aveti un camion in fata care pleaca in depasire, nu plecati instinctiv dupa el pe baza sintagmei: "unde merge mia merge si suta". Exista situatii in care NU este suficient spatiul din "coada" camionului ca sa va repliati pe banda voastra.

De asemenea, daca estimati ca timpul necesar depasirii este "la mustata" fata de masina de pe contrasens, mai bine nu o faceti. Chiar daca faceti "flash-uri" celuilalt sa va lase spatiu, respectivul s-ar putea sa nu va vada sau sa intre in panica. Nu toti partenerii de trafic sunt soferi experimentati sau au masini bine puse la punct.
dannypapai
Ce ma enerveaza pe mine la unii conducatori auto este faptul ca, daca trece o masina de interventie (Politie, Pompieri, salvare) in urma ei trec si cateva masini care nu au nici-o legatura cu masinile de interventie. Nesimtiti.
Vio
O recomandare pe care din cate stiu eu instructorii romani nu o fac, dar cei germani DA (de fapt in Germania poate fi si motiv de picat examenul nerespectarea ei): cand va asigurati ca nu vine nimic din spate (de exemplu la schimbarea benzii pe autostrada, sau la viraj...), faceti bine si rotiti si dovleacul pentru a privi peste umar, asiguratul in retrovizoare s-ar putea sa NU fie suficient, daca dusmanul e in unghiul mort al oglinzii...
cornel_t
Valabil si in State, daca nu intorci capul sa te asiguri cand vrei sa schimbi banda depasesti etc, pici examenul.
Vio
Pai cred ca asa e in toate tarile cu apa calda... exceptie poate la fratii nostri latini, ca am inteles ca ne seamana rau la circulatie...
caktuss
m-am fript eu de vreo 2 ori la faza cu unghiul mort... (nu m-am busit, da m-am speriat)
degeaba recomandari, daca nu te trezesti cu niste claxoane de vreo 2, 3 ori, ca dupa aia intra in reflex
mili
Incercati sa nu tineti piciorul pe pedala de frana la semafor daca nu este absolut necesar si mai ales noaptea. Poate nici nu va inchipuiti cat sunt de deranjante luminile rosii mai ales cele de la nivelul lunetei pentru cei din spate.
De principiu mainile pot fi folosite pentru volan si schimbator si nu amandoua odata pentru tigare si telefon!
Avand in vedere ca masinile au evoluat pentru schimbarea directiei de mers se poate folosi cu succes semnalizatorul din dotare si nu tupeul!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.