Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebare De Baraj......va Intra Apa In Megane?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane
raresss
de cateva zile am observat ca imi iese apa in masina in partea din dreapta fata. am crezut ca este din cauza spalarii cu pesiune, pe la parbriz cum am mai auzit dar dupa aia mi-am dat seama intr-o cuba ce iesea un firicel de sub bord in partea dreapta. era prea tarziu caci trapa din podea dreapta era deja umeda. acum s-a mai uscat si nici nu am mai pus aerul iar intre timp am saplat-o cu presiune si nu intra apa deloc asa ca e clar ca este apa de condens de la aerul conditionat. apa care cade de pe parbriz se duce intr-o palnie si nu cred ca se uneste cu furtunul pe unde iese apa de condens
asta s-a intamplat imediat dupa ce am fost la service pentru revizie si ma gandesc ca poate fi din cauza ca mi-au dat rotile jos si cand le-au pus la loc poate au prins furtunul si au blocat iesirea (nu cred ca se poate infunda asa singura....) am investiagat si am realizat ca furtunul pe unde iese apa este intrerupt la nivelul podelei, adica sunt doua piese cu un fel de palnie de cauciuc. poate de aia daca furtunul este prins la iesire sau infundat, se umple de apa si incepe sa iasa prin zona acelei palnii in loc sa se duca afara.
de aceea vreau sa va intreb pe unde exact iese apa ca sa ma uit sa vad ce se intampla. stiu ca este pe undeva prin fata pe la roti dar as vrea daca stie cineva mai exact sa-mi spuna. cand am cerut programarea la service mi-au zis ca in ultimul timp li s-au mai intamplat cazuri de aceea apelez la voi poate stiti ce este?????
ncristi
Apa de la condens iese pe undeva pe langa scutul masini, scurgerea fiind amplasata central.

Da drumul la aer si vezi daca se mai scurge apa...
raresss
l-am tinul azi 10 minute si nu iesea nimic nici inauntru nici afara. am zis sa-l opresc ca nu vreau sa se ude tot iara ca cei de la service au spus ca trebuie sa fie uscata ca sa se spuce de ea. vor sa-i dea jos bordul..... blink.gif si eu cred ca nu are nimic de-a face.
si eu cum nu am posibilitatea s-o ridic...
ncristi
Nu cred ca or sa-ti dea bordul jos...s-ar putea sa fie ceva minor.
Du-te totusi cu ea in service.
raresss
ma duc luni dar ma gandeam poate maine sa ma uit la ea.
raresss
crde ca s-a rezolvat. se para ca atunci cand mi-au schimbat filtru de habitacul l-au pus rau. am fost la un tip de la un service (schimba doar roti, face incarcari de aer si schimbat baterii.... ) in fine datr macar avea rampa. tipul inainte sa o suie pe rampa a scos filtrul si cand l-a bagat la los a inceput sa curga normal apa de condens (era pus pe 15º ca sa dea multa). totusi dupa ce a ridicat-o ne-am uitat si la tubul pe unde iese apa si era plin de noroi-mal ceva. l-am curatat. se pere ca est ok acum desi inca mai este umiditata in masina dar nu stiu de unde, poate era dinainte.
oricum luni ma duc la renault sa vorbesc cu ei pentru ca ei au schimbat filtrul de habitacul.... asa ca-i pun sa revizeze tot sistemul de aer .... dry.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vodafone
bre deci problema ta o avut un amic de-al meu cu un hatch tot 1.5 80cai dizal.o stat cu lacashu de sub presh dreapta fata vro 2 luni cu apa constant. o mai fost o data la service si nu s-o rezolvat.ipso de la otopeni. acu 2 zile s-o dus de unde am luat eu masina. la meridian vest de langa metro.o gasit oamenii furtunelu ala plin de moloz si alte chestii care opreau scurgerea normala a condesului de la aer cond.l-o costat 500mii lei plus 200 constatarea.asa scurt aiurea.
oricum.....ca idee ieri cand m-am tirat azi in targ am descoperit stupefiat pe presu din dreapta fata apa.mi-au lesinat instant genunchii.norok ca o coborat tata la scurt timp si mi-o zis ca atunci cand o plecat el la piata la 9am o gasit geamu drapta fata deschis cam un deget si in noaptea respectiva o plouat... l-o inchis el si ca o gasit apa pe portiera.mi-am facut mea culpa si m-am jurat ca am sa verific geamurile de fiecare data cand parchez masina, apoi scandal la femeie ca o lasat geamu deschis.ca se comporta cateodata de parca merge cu taxiu.aviz amatorilor.
oricum fata de octavia2 in care plua la greu..problema cu apa la megane cu infundatu furtunului de la aer e lux.
Solon
Eu am vazut condensul de la mine ca iese pe langa roata din stanga-fata.
Sa stii ca nu o spalare cu jet sub presiune e suficienta sa vezi daca iti intra apa in masina,este necesara o ploaie mocaneasca neneorocita de vreo 4 zile si atunci vezi.Daca nu intra atunci nici ca mai intra.
oache81
Si mie imi ploua pe la trapa dar nu pe langa trapa ci exact din butoanele de lumini de deasupra si butonul de trapa (e un grup de 3 butoane).Cand nu ploua pe acolo ploua (de fapt nu ploua ci cred ca se scurge apa) se scurge prin zona de sus in stanga si dreapta exact la usile fata.Se poate sa fie furtunele de la trapa infundate?.Am inteles ca ar fi 4.Cand mi s-a stricat trapa am dat 1 mil 200 ca sa o repar si am inteles ca trebuie data jos si probabil o sa coste cel putin tot atat.
raresss
condensul de iese pe la roata este datorat furtunului care duce gazul racit la radiator. cand e cald afara condenseaza apa pe el si mai picura dar este o cantitate cu mult mai mica decat pe la iesirea sub masina. azi am vazut exact si unde este: deasupra tevii de esapament care starbate toate masina exact pe mijloc. esapamentul este protejat cu o tabla din mai multe piese. de aceea din masina nu vedem podeaua dreapta. dedesupt este teava de esapament protejata cu acel canal de tabla iar deasupra este si unitatea centrala. sa zicem ca undeva dedesuptul franei de mana sau a cotierei este iesirea. cand au curatat-o a iesit de acolo noroi, dar nu cred sa fie de la asta. cred ca este filtrul de habitacul. oare se intampla ceva daca il dau jos de tot si umblu fara el....?
Valix
@vodafone: daca imi arati unde ai vazut tu ca in O2 ploua "la greu", te duc la orice restaurant vrei tu si te imbat.
Hora_ce
Am avut si eu problema asta... rezolvata sapt. trecuta la service.

Intradevar, scurgerea apei rezultata condensului in habitaclu, se elimina pe undeva pe sub consola centrala. Daca scurgerea e infundata, apa se aduna pe presul din fatza dreapta, si descoperit ulterior ca si in spatiul depozitare dreapta la picioare.

La service, s-a demontat torpedoul si a desfundat scurgerea. Se pare ca acuma nu mai sunt probleme...

Mi-a recomandat sa nu mai parchez sub copaci. Mi se pare aberant... but whatever... ma bucur ca s-a rezolvat...

P.S. Mecanicul de la service imi zicea ca sunt 2 scurgeri pentru apa de la aerul conditionat.
Solon
O chestie asemantoare pateam la dacie.Uneori gaseam pe presul din dreapta antigel. unsure.gif
raresss
hora_ce trapa din dreapta era pe jumate plina de apa acum o spatamana asa ca am scos cam un litru de apa de acolo. dar tinand cont ca buretele de dedesupt are cam 5 am grosime iti dai seama cata apa mai e pe acolo. si mie o sa-mi despaca bordul. cum ti l-au lasat? plin de greieri...... unsure.gif
Hora_ce
Eu am lasat o carpa uscata acolo, sa absoarba din apa/umezeala. se pare ca incet incet se usuca...

De greieri... ce sa zic? nu am descoperit nici unu nou... smile.gif

Practic, iti vor dau jos doar torpedoul si o bucata de plastic, de pe consola centrala, dreapta jos...
raresss
m-au sunat de la service ca este gata masina. au curatat sistemul de drenare a apei de condens. mi se pare destul de aiurea ca intra mizerie pe acolo. pretul: 28€ blink.gif cred ca asta nu a rezolvat problema dar cum este foarte cald, si mai ales umezeala (90%) am sa pun clima pe 15º si imediat am sa vad daca mai iese apa.
another_brick_in_the_wall
Ce sa zic.... am un acvariu de aproape 15000EUR....
Cum sa fiu nemultumit daca-mi permit asa ceva...... nu?
Ideea este ca de ceva vreme, apa din condensorul AC-ului imi curge in habitaclu si este a 3-a oara cind ajung in service pe tema asta....
Am mai citit oarece mesaje in care alti membrii anuntau o oarecare ineficienta a AC-ului... asa a inceput si la mine tot bilciul...
La masina mea, se inunda tot compartimentul AC-ului si apa imi curge prin filtrul de praf, in habitaclu.... De aici si ineficienta respectiva, compartimentul schimbatorului de caldura fiind inundat...
De ieri dimineatza am dus masina la service unde am scos scaunele, tapiteria, buretii si tot ce era imbibat in apa.... Sper sa pot sa le schimb pe garantie pentru ca miros infernal a mucegai, fiind a doua oara cind am descoperit inundatia (am mai stat 2 saptamini pe bara la uscat)...
Am sa apelez si la OPC daca se sustine ca trebuie sa stau cu mirosul ala in masina...
Anyway, problema este ca inca nu s-au prins de ce se intimpla toata inundatia asta... am scos si supapa drenei pt apa si tot aia e.... trebuie sa dau bordul jos...

Alte probleme... evident ca sint... haion cloncanitor, alea alea....
raresss
o solutie ar fi scoaterea filtrului de habitacul si curatat cu presiune de aer. am postat pe un topic despre filtru de habitacul de la clio niste poze despre cu se schimba. am sa incerc si va spun....
in alta ordine de idei inca mai intra apa in masina mea dar acum este infinit mai putin numai cateva picaturi care se vad daca dai jos covorasele sui tot ce mai e pe acolo.
kebbius
de intrat apa in masina din cauza aerului conditionat, pana acum nu am observat. dar nici nu m-am uitat cu atentie.
eu in schim am alta problema legata de aerul conditionat. cateodata nu mai vine aer pe duzele de ventilatie. adica chiar daca dau la maxim ventilatia si indrept spre duzele din mijloc, abia daca se simte o briza. se aude zgomotul specific ca ventilatorul merge la maxim, dar nu se simte mai nimic cand pun mana deasupra duzelor. si nici rece nu se simte desi e pornit si comptesorul.
am observat ca se intampla chestia asta mai ales cand merg pe ploaie.
pe de alta parte, niciodata n-am fost multumit de aerul conditionat. daca e foarte cald afara nu face fata deloc. dei de la service mi-au spus ca asa e climatronicul...bla bla
cert e ca la cielo daca-l dau la minim mor de frig, ceea ce nu se intampla la renault.
nu cred ca e ceva infundat ptr ca abia am schimbat filtrul. si nu imi dau seama care e legatura dintre ploaie si ventilatorul care baga aer.
raresss
il ai reglat bine....? ma refer ca tu nu simti aer pe duzele din fata dar poate il baga pe la parbriz sau pe la picioare si de aia pierde presiune.
sunt de acord ca cima nu este una din cele mai reusite de pe piata, dar oricum la cine e obisnuit cu aerul conditionat clima li se pare putin puternica. treaba este ca pe tresee scurte trebuie pus doar pe aer reglat corespunzator prin duzele care ne plac noua. cand se raceste bine se poate schimba pe auto si la drumuri lungi este foarte comod pentru ca baga cat frig vrem noi, nu ca si aerul. eu am constatat ca este mai eficace sistemul asta decat sa pui direct clima pe auto si 15º.
kebbius
da. e reglat bine. adica dau doar spre duzele centrale. si am verificat. nu iese nici pe la parbriz si nici pe la picioare.
si ventilatorul ala face un zgomot...nu stiu unde se duce tot aerul ala.
repet. treaba asta nu se intapla decat cand merge mai mult timp pe ploaie sau mai ales pe o ploaie torentiala
another_brick_in_the_wall
Am luat masina de la service, ca sa zic asha....
Deci, am lasa masina luni si am luat-o aku juma de ora.... Am lasat-o cu 2cm de apa in habitaclu si dupa ce a fost scos afara totul, pina la tabla, ca sa se usuce + bord, am luat-o cu: incalzirea in scaune nu mai merge, oarece plastice de pe bord sint zgiriate, cind dau recircularea aerului, pocneste ceva in bord, tapiteria de pe un scaun este apropare razuita.....
In rest, sper sa nu mai curga apa de la condens in masina.... sa-mi functioneze air-bag-urile, sa-mi cumpar masina, alea alea.....

Cred ca trebuia sa-mi iau concediu si sa stau linga masina.....
Fanu
@kebbius
Filtru polen infundat sau montat necorespunzator.
Mergeti fratilor la Serus...
raresss
eu l-am scos si avea o gramada de par in el si albine blink.gif
acum problema este ce are de-a face filtru de polen?¿ chiar daca e infundat aerul ala rece care trece prin el tot nu are trebui sa condenseze acolo. ca eu cred ca asta este problema, condencseaza si in filtru si clar de acolo iese apa, dupa care se duce in cel mai jos punct al masinii care este desigur trapa de la picioare.
oricum ceam mai buna solutie pentru cei carora li s-a inundat masina este s-o lasati in soare vreo cateva zile si din cand in cand sa mai deschideti geamurile. wink.gif
Solon
Mai nasol e mirosul de canal si peste mort care apare la evaporarea apei din masina.
galileo
mad.gif se pare ca si clio are problema asta.
am observat ieri ca sub covorasul din dreapta erau stropi de apa, insa pe mocheta nu se simtea umed. tot investigand, se pare ca se prelinge apa formata la condens, prin dreapta consolei centrale, exact unde se termina mocheta inspre fata masinii. am fost azi dimineata la serus, si m-au programat pentru martea viitoare. nici macar nu s-a uitat la masina, era prea binecunoscuta problema, si imi spune senin ca trebuie sa desfaca bordul blink.gif , fapt cu care nu sunt de acord de nici un fel.

ajuns acasa, am desfacut filtrul de polen sa vad daca de acolo e problema, filtrul e uscat si montat corect, dar sub canalul pe care sta asezat filtrul se vede apa. am pus masina si pe rampa, si ceva apa se prelinge prin mijlocul masinii, dar probabil ca nu toata. insa, nu am reusit sa gasesc unde exact este furtunul de evacuare a apei.

daca aveti idei ce pot sa mai incerc sau cum sa vad daca e infundat furtunul, ca poate reusesc sa rezolv singur si sa nu-mi matraseasca astia bordul? cei de la meridian vest stiau ce sa faca la problema asta, sau merg pe incercate?
murfi
in pricipiu aerul conditionat nu este facut sa mearga in continuu, eu ii dau foarte rar drumul. Trecand peste faptul ca consumi mai mult si poluezi mai mult, pierzi si din performantele masinii.
florindu
Pentru masinile cu clima automata, aerul conditionat functioneaza aproape tot timpul (in functie de regimul la care e reglat). TReaba cu consumul e adevarata, dar performantele nu preau au de suferit. Iar cu poluarea ce e?
@tt@ck
eu inca nu am gasit apa in masina! dar la mine se manifesta altfel. sa zicem ca am mers cu aerul pornit in timpul zilei, ajung acasa, las masina cateva ore, plec cu ea fara sa pornsc nici un fel de ventilatie si imi vine acel miros de mucegai prin aeratoare, deci asta inseamna ca undeva se strange apa si sta, si sta.... Iar tot legat de climatizare la voi cand dati pe cald nu se simte un miros ciudat ?
murfi
QUOTE(blorin @ Sep 13 2005, 04:41 PM)
Pentru masinile cu clima automata, aerul conditionat functioneaza aproape tot timpul (in functie de regimul la care e reglat). TReaba cu consumul e adevarata, dar performantele nu preau au de suferit. Iar cu poluarea ce e?

Uite cum este cu poluarea

1) masina consuma mai mult deci poluare mai mare

2) in plus nu este proportionala cu consumul pt. ca daca merge aerul conditionat atunci vei 'trage' mai tare de masina si deci vei fi mai mult timp cu masina in regimuri ale motorului cu poluare ridicata.


Bineinteles ca performantele au de suferit, cred ca de la un motor de 3l in sus poti spune ca sunt nelijabile si chiar si asa depinde de cerintele fiecrauia de la masina.
raresss
nu stiu ce masina ai tu murfi dar la clima se pierd doar 2-3 CP ceea ce este neglijabil, ca sa nu mai spun ca nici macar nu-ti dai seama tu doar ochiometric, ar trebui sa o sui pe stand ca sa vezi pierderile. iar masina poate sa consume un 10% mai mult adica exact aceeasi cantitate ca si mergand cu geamul deschis la 100 km/h sau cu portbagaj din ala pe masina la 80 km/h. asta dupa niste calcule ce le-am vazut intr-un documentar.
murfi
eu am 1.5 dci 80 si simt foarte bine cum cupleaza AC. De multe ori il scot in depasiri ca sa pot sa beneficiez de toata puterea motorului. Pot sa-ti spun ca la toate masinile cu care am mers se simtea, mai putin cand am mers cu niste monstrii cu motoare pe la 4l.

personal cred ca AC ia mai mult de 2-3 CP. Care are ceva date sa posteze un link.
galileo
apa sta sub filtrul de polen, de-acolo vine si mirosul de statut. insa, daca se aduna prea multa acolo, pica in habitaclu.

in alta ordine de idei, are cineva vreo idee legat de problema mea, ca la ora asta ma doare fix in autocenzurat de poluare. cum se poate desfunda scurgerea aia de sub masina?
ncristi
laugh.gif ...stai linistit ca se rezolva. Nu-i o problema caracteristica renault. Umiditatea+praful+jeg(frunze, insecte) poate duce la infundarea orificiilor de evacuare a condensului. Din ce stiu masinile sunt echipate cu un alt orificiu prin care apa poate iesi in cazul infundarii acelor fante---altfel ar creste presiunea si ar duce la probleme mult mai grave...

Ce nu inteleg este de ce ti-au spus ca-ti desfac bordul blink.gif
La megane stiu ca se da jos torpedoul si se desfunda pe acolo pe undeva...

Oricum nu-ti fa griji nu-i nimic grav si nu cred ca o sa-ti desfaca bordul...
galileo
pai eu cred ca o sa-l desfaca, pentru ca am manualul de reparatie pentru clio si exact asta e procedura pentru probleme la vaporizator. iar celelalt orificiu nu exista la reno, pentru ca au gasit procedura simpla: curge in habitaclu

si aceeasi problema am gasit-o si pe planeterenault, asa ca nici vina prafului nu e.

edit: asa ca, stie cineva o metoda de desfundare din exterior, ca sa ma salvez de desfacerea bordului?
ncristi
QUOTE
si aceeasi problema am gasit-o si pe planeterenault, asa ca nici vina prafului nu e.


Si atunci cum se strica asa din senin blink.gif ?
galileo
pai dracu sa le ia, se gatuie furtunasele alea intr-un fel. nici eu nu inteleg.
mai ramane varianta sa incerc pe cont propriu demontarea bordului
Vlad 18
Salut, poate ma puteti ajuta si pe mine cu ceva sfaturi, recent mi-am achizitionat un renault megane cabrio din 2006 am avut ceva probleme cu el la turbo si acum recent cu debimetru de aer, aceste probleme le pot rezolva dar ce ma ingrijoreaza este ca imi ploua in masina in partea stanga la sofer, am verificat nu tine de cheder, din ce am observat parca geamul este putin lasat in jos si atunci cand este inchis nu culca cum trebuie, oare se poate regla sau cu timpul se lasa in jos?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.