Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Unghiul De Fuga?!(geometria Rotilor)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
cgabi77
Va prezint o situatie de care m-am lovit de curand.
Mi-am cumparat masina de curand(Clio Symbol 1,4 8V) si am sesizat o usoara tendinta de "tragere"catre dreapta in momentul in care luam mana de pe volan.Am gasit in actele masinii hartia in care mi se confirma va fostul proprietar facuse geometria rotilor cu o saptamana inainte.
Am mers la service-ul cu pricina si mi-au zis ca inainte de a reface geometria rotilor sa schimb rotile de pe punea fata intre ele.Am facut-o si am constatat ca acum "trage" catre stanga.
Mecanicii respectivi au ajuns la concluzia ca de vina ar fi una dintre anvelope care a ajuns la martorul de uzura dat fiind faptul ca nu a fost facuta geometria rotilor la timp si singura solutie e sa pun anvelope noi pe fata. Trebuie insa sa le cantaresc inainte pt ca e posibil sa fie diferenta de greutate,fapt care conteaza f mult.
Precizez ca sunt marca Pirelli 3000.
In speranta ca m-am facut inteles si mi se va ierta lipsa termenilor tehnici ..astept sa aflu daca cineva s-a mai intalnit cu o situatie similara.Multumesc
adso
e foarte clar ca daca anvelopa a ajuns la martorii de uzura, din indiferent ce motiv, trebuie schimbata.

sfatul meu este sa ai anvelope pereche, deci sa le schimbi pe amandoua. daca ai facut geometria si echilibrezi ca lumea rotile, se vor toci "frumos".

inca un sfat: renunta la pirelli 3000. toate pirelli sunt proaste rau, iar 3000 cica ar fi campioane la asta.

in rest, sa stapanesti sanatos masinuta. in afara de consumul cam mare in oras, si o serie de mici problemute remediabile eu nu am ce sa ii reprosez.
leonardo
Foarte adevarat.
Am patit si eu imediat ce am iesit de la service.
Ideea este sa faci schimbul cu rotile de pe spate,si daca ai aceeasi problema cumperi alte cauciucuri. mad.gif
premiumfaraplumb
A mea trage stanga... daca te ajunta cu ceva... sentimental smile.gif
laur_dci
de noua a tras dreapta

astia de la service mi-au zis sa schimb rotile de pe fata intre ele
si daca continua sa traga sa-i fac geometria

bine ca e in garantie
pablo
laur_dci a scris:
QUOTE
de noua a tras dreapta


sa mai zica cei cu Megane facut in Turcia ca nu e calitate pentru ca nu e facuta la mama lui.
Depre rezolvare ... tipic romaneasca.De ce nu t-au schimbat ei rotile pe fata sa vada daca asta e solutia?
adso
a mea nu trage niciunde. in schimb, cred ca daca ar fi dupa ea, ar trebui echilibrate rotile o data la doua zile. cred ca si o foaie de hartie daca urc, se simte in volan.

asta chiar m-a exasperat.

later edit: si a mea are tot GoodYear GT2, sunt foarte multumit de ele. tot din astea pun. nu sunt deloc faimoase pentru iarna, dar pe apa sunt senzationale.
SorinN
Si eu i-am facut de curand geometria, nu tragea in nici o parte insa de curand mi-am schimbat cauciucurile si pe cele vechi am vazut o uzura mai accentuata pe exterior asa ca i-am facut unghiurile ca sa nu se toceasca si cele noi la fel. Mecanicii mi-au spus ca "avea unghiul inchis in fata"... ultima (si prima) geometrie inainte de asta mi-au facut-o cei de la Ipso cand mi-au schimbat caseta de directie... "specialistii"... mad.gif
CGB
Problema asta am avut-o si eu cand am luat masina.Tragea rau de tot stanga si trepida volanu' in draci.Initial m-am speriat, crezand ca e ceva de la directie.Dar s-a dovedit ca era de la presiunea prea mica si inegala in pneuri.In loc de 2.2 cat ar fi trebuit sa fie presiunea normala, ala de pe stanga avea 1.6 si pe dreapta 1.9.
Deci si presiunea corecta conteaza foarte mult.

Ca fapt divers a mea are cauciucuri GoodYear GT2.Sint foarte multumit de ele.N-au aparut galme, nu s-au tocit inegal.Au deja 2 ani si cred ca mai duc cel putin inca p-atata.Doamne ajuta biggrin.gif biggrin.gif
Radu718
cateva observatii si de la mine:
a) geometria nu e acoperita de garantie (se pare ca unii dealeri acorda totusi garantie, doar pentru primii 1000 km)
cool.gif faptul ca in gropi/denivelari se simte in volan , nu are legatura cu geometria(de altfel, "simtitul" in volan este ceva specific Reno--nu stiu de ce, dar "asa face toate"); nici trepidatul volanului nu are legatura cu geometria, este vorba de echilibrarea rotilor
c) o gemetrie "busita" se manifesta prin: trage stanga sau dreapta, volanul este stramb (nu este aliniat central), sau cauciurile se uzeaza aiurea si neuniform
d) o gemetrie se face destul de greu, chiar daca pare o operatiune banala. trebuie un meserias. De ex., eu a trebuit sa fac gemetria de 4 ori, fiindca nu reuseau sa-mi centreze volanul (care tot din geometrie se face). Ultima am facut-o la Serus, fara voia mea, fiindca mi-au schimbat o bieleta de directie si, deci , se impunea si refacerea gemetriei.
e) o geometrie costa intre 500.000 si 1.000.000
f) se pare ca in afara de gemetrie, trebuie umblat si la nu stiu ce surub din caseta de directie (asa mi-a spus cel de la Serus, care a fost singurul de a reusit sa alinieze volanul)
cgabi77
In primul rand multumesc tuturor celor care au raspuns topicului meu ;
Vreau sa va spun ca cel putin pana imi voi cumpara anvelope noi am gasit o solutie rudimentara de a nu mai trage catre partea stanga.Anvelopei de pe partea stanga(fata)i-am "bagat" presiune 2,2 iar pe drapta 1,9. Asta e o solutie de moment aleasa de mecanicii de la service-ul din spatele Spitalului Victor Babes .
Insa nu voi merge asa prea mult si trebuie sa ma hotarasc ce anvelope voi cumpara.Am vazut multi utilizatori care au fost si sunt nemultumiti de Pirelli 3000(cred ca am sa ma hotarasc asupra GoodYear GT2..care am vazut ca sunt apreciate).
Ca prezizare:service-ul unde s-a facut geometria rotilor masinii mele asigura garantie o luna si nu la numarul de km parcursi.
Fiind de curand posesor al unui Clio Symbol 1,4 8V din 2000 ( full options)si deasemenea nou membru pe acest forum sunt foarte multumit de masina ,,,poate se datoreaza si faptului ca am achizitionat-o la un pret pe care eu il consider bun(4000 euro).

PS Multumesc tuturor moderatorilor acestui forum si deasemenea celor care posteaza .Am descoperit si am invatat multe de aici.
jagoman
Uite eu asa am patit cu directia, adevarat ca la R11. Dupa schimbare capete de bara am fost la reglaj pe 18 Mai 2005. Doar ulterior am observat ca volanul ne era aliniat. Am spus ca ma obisnuiesc. Dar am observat ca a inceput sa roada exteriorul la roata dreapta. Si acum in August, cred eu pe 5-6 nu-mi amintesc, am mers inapoi, aproape dupa 3 luni de zile, i-am povestit ce e si s-au apucat de treaba. Dupa calculator chiar a iesit un unghi putin de modificat la roata dreapta, dar de altfel arata ca volanul este la mijloc. Nu se putea alinia volanul nicicum. CHiar mi-a spus dansul ca nu a mai intalnit asa ceva. Ei bine a reglat din interior, adica a desurubat volanul si a pus-o la mijloc. Ma gandesc ca era posibil ca nu are Airbag la R11. Si la urma, cica nu trebuie sa platesc ca se pare ca ei nu au fost prea atenti sa alinieze volanul la reglatul directiei. Si toate astea dupa 3 luni de la data reglajului anterior.
Radu718
Se poate sa ai dreptate, dar nu cred ca are legatura cu airbagul..Volanul nu se poate alinia (doar din geometri) din simplu motiv ca nu mai are coroana aia dintata ca la Dacie, unde scoteai capacul, scoateai volanul, si il mutai cativa "dinti" la dreapta sau la stanga. Aici n-ai ce sa muti biggrin.gif
jagoman
La R11 nu s-a scos volanul, a fost putin desfacuta surubul de dinauntru din mijlocul volanului si apoi doar volanul fara ax a fost rotit.
CGB
QUOTE(cgabi77 @ Aug 11 2005, 11:40 AM)
Am vazut multi utilizatori care au fost si sunt nemultumiti de Pirelli 3000(cred ca am sa ma hotarasc asupra GoodYear GT2..care am vazut ca sunt apreciate).

Eu am vazut destui care huleau GoodYear GT2.Asa ca nu te lua dupa ce zic unii si altii.Eu personal am fost multumit de GoodYear.Atata tot.
Si ca o optiune la un cauciuc nou, cineva si-a "incaltat" o OctaviaII, acum 2 ani si ceva cu cauciucuri resapate.Le-a luat la mai putin de juma de pret fata de unele noi, iar stratul de "carne" de pe ele era mult mai gros ca la unele noi.
Omu e foarte multumit.
Cred ca in viitor ma risc si eu la o afacere d-asta tinind cont ca un GoodYear GT2 nou e vreo 2 milioane si un pic.Adica fro 8 mil ptr 4 cauciucuri sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
laur_dci
QUOTE(Radu718 @ Aug 11 2005, 09:41 AM)
f) se pare ca in afara de gemetrie, trebuie umblat si la nu stiu ce surub din caseta de directie (asa mi-a spus cel de la Serus, care a fost singurul de a reusit sa alinieze volanul)

cum il cheama pe nenea meseriasul de la serus? ca eu tot la ei ma duc...

cauciucuri din fabrica Continental PremiumContact (se recunosc usor supa santuri) super multumit, ce-i drept ca masina are doar 9000 km

le-am vazut in schimb pe Megane 30kkm (2 ani) si arata super bine
Radu718
Nu stiu cum il cheama, dar cum intri in ateleier pe la Receptie, este imediat in stanga. Are vreo 30 de ani, este slab si mai brunet. Dupa ce a facut geometria, a vazut ca nu s-a aliniat volanul si a spus, ca trebuie sa mai umble nu stiu ce surub din caseta. A durat fix 2 secunde, dupa care volanul era perfect. Unii spun ca nu exista nici un surub in caseta de directie, dar va spun ca , dupa ce a umblat acolo, totul era perfect.
cgabi77
QUOTE(cristib @ Aug 12 2005, 08:16 AM)

Cred ca in viitor ma risc si eu la o afacere d-asta tinind cont ca un GoodYear GT2 nou e vreo 2 milioane si un pic.Adica fro 8 mil ptr 4 cauciucuri

ai dreptate cristib...sunt intradevar cam scumpe cele GoodYear GT2 sad.gif .Dar daca le putem lua la jumatate de pret pe cele reesapate si sunt de calitate buna de ce nu.
Acum depinde si de bugetul fiecaruia daca isi perimite sau nu....si daca nu ma insel cred ca am mai auzit persoane care au folosit anvelope reesapate si au fost super multumiti.
...Roadrunner...
Nu folositi cauciucuri resapate ... nu sunt deloc sigure. Ginditi-va ce se poate intimpla la o explozie pe la 100-120 ...
Mai bine cauciucuri mai slabe (gen sava, matador etc) decit resapate ....
CGB
QUOTE(cgabi77 @ Aug 12 2005, 11:28 AM)
Dar daca le putem lua la jumatate de pret pe cele reesapate si sunt de calitate buna de ce nu.
Acum depinde si de bugetul fiecaruia daca isi perimite sau nu....si daca nu ma insel cred ca am mai auzit persoane care au folosit anvelope reesapate si au fost super multumiti.

Anvelope 175 r 14...bla bla ptr clio, resapate, de firma(pirelli,goodyear, michelin) au la un magazin in Tgv cu 750.000 bucata.Si de la 2 mil la 750mii e ceva distanta.
jagoman
Se da 4 ani garantie pe strucutura la cele resapate. Eu am cumparat pt un T4 4 buc marime 205/65 R15 si era bucata la 1,7 milioane. Un Continental era 4,5 milioane bucata. Chiar ca este dferenta intre pret.
cmandrei
Fapt divers tongue.gif ... azi am fost la verificare geometrie ... (TgMures) ... rezultate ... nu trebuie facut nimic ... dupa 2 ani [ultima data cand s-a umblat la "roti" pentru a regla geometria - testul de anul trecut idica acelasi lucru] si aprox. 45.000 km ... nu trebuie umblat la nimic rolleyes.gif valuri.gif up.gif
Laurentziu83
Si eu la Maty am facut prima geometrie la 49000 de km, si asta pentru ca am schimbat un cap de bara, altfel ar fi mers in continuare. N-am ferit gropi prea mult, si nici cu asta nu feresc.
Deja sunt la a 2a masina (ca sa zic asa), si stiu cum trebuie sa tina piesele. smile.gif
diesel_power
Eu consider ca geometria si mecanica in general este influentata de gropile pe care le ia in bot masina. Eu fac tot posibilul sa feresc gropi si incerc sa aleg rute ocolitoare daca asta implica un drum cu mai putine gropi.
hellcat
Si eu as putea sa ma iau de mana cu Andrei tongue.gif , nici a mea nu m-a sacait niciodata, nu trage nici in stanga nici in dreapta, nu-mi uzeaza pneurile neuniform...in schimb am corectat mereu pozitia volanului, care in timp "se stramba" de la hartoapele patriei.
Si ca sa revenim la - trage "USOR" stanga - eu cred ca este absolut normal acest comportament pe o sosea oarecare, in anumite conditii naturale, doar masina e dotata cu volan biggrin.gif . Cand o masina prezinta un dezechilibru real, pai se simte...modificarea de traiectorie e brusca si evidenta, necesitand un anumit efort pentru corectarea acesteia.
virgilpopa
Apropo de anvelope,ale mele au 36000 km,sint GoodYear asa cum a fost echipata masina de noua si vreau sa spun ca unul a facut o gilma si este acum pe rezerva,altul are un inceput de gilma si l-am pus pe spate iar restul ce au ramas de"bune" au inceput sa prezinte crapaturi fine dar vizibile pe lateral.In rest totul ok in sensul ca nu sint tocite si ar mai merge mult,dar ce folos ca nu se tocesc si trebuie sa le arunci din alte motive .Gropile le feresc pe cit posibil prin Bucuresti,borduri nu urc,nu le julesc de borduri la parcare. Intr-un cuvint parerea mea este ca sint niste cauciucuri de kkt si doar daca-mi voi pierde mintile in totalitate as cumpara altele la fel cu 200 RON/bucata. Dupa cum evolueaza treaba cel tirziu la anu trebuie sa iau altele si nu stiu ce sa iau. Voi ce ma sfatuiti?? Sub nici o forma GoodYear Turkey asa cum sint astea care se pare ca sint mai proaste decit cele rominesti de pe vremurile apuse.
jri22
te sfatuiesc sa iei vredenstein...sunt folosite mai ales de nemti pe masinile lor...eu am avut mai multe perechi si am fost multumit...la noi in tara nu sunt f cunoscute dar se gasesc
ct74vly
hellcat, cum se corecteaza pozitia volanului? sau mai bine zis ce operatiuni se fac si unde? am observat ca nu este perfect aliniat si nu vreau sa-l las asa. Masina din semnatura are 10500 km (tot de la hartoape bineinteles, pe care cu toate ca incerc sa le ocolesc cat de cat, tot mai apar surprize). multumesc.
SorinV
pozitia volanului se corecteaza numai cand se face geometria rotilor insa tine de priceperea si experienta mecanicului. adica majoritatea centreaza volanul dar uita sau nu stiu sa compenseze jocul din cremaliera in ambele sensuri. si uite asa tot jocul se cumuleaza in stanga sau in dreapta. ceea ce inseamna geometrie corecta dar volan stramb. ca solutie: cand se centreaza volanul se roteste de cateva ori stanga dreapta cu maxim 5 grade si astfel se obtine divizarea jocurilor. pe urma se blocheaza volanul si nu se mai umbla la el. operatia este inutila daca se trage tare de roti.
hellcat
Perfect adevarat...mai ales sub aspectul centrarii volanului, al compensarii jocului din cremaliera, lucru testat. Plus as adauga eu, ceea ce cred ca ar trebui sa se ia in calcul, sa nu existe joc in bieletele de directie.
andreigosman
Salutare,

Si eu trebuie sa fac geometria la masina din semnatura.
Stie cineva un service de incrdere, unde mecanicii chiar se pricep la asta?
wolfin
referitor la geometrie vs. garantie.
dupa ce am luat masina de la Serus (aug.06) dupa aprox 1200 km am observat vibratii mari la viteze de peste 120 km/h precum si faptul ca tragea stanga sau dreapta.
totul a fost facut pe garantie(desi initial s-au uitat la jante sa vada daca nu sunt lovite)-am lassat masina dimineata si am luat-o seara cand m-au sunat.

Comic a fost faptul ca cel de la receptie dorea sa faca o proba cu mine sa vada cum se comporta masina, dar s-a lasat pagubas cand i-am zis ca in oras nu merg cu acesta viteza laugh.gif (de iesit pe autostrada nu se punea problema-timp indelungat)-oricum s-a rezo0lvat ok


on topic Soseaua Fundeni la capul podului este un service bun pe stanga cum te duci spre sos Colentina
sau la Sama service
cmandrei
@andreigosman http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=40328
cmandrei
A mai trecut un an ... si am facut verificarea geometriei la acelasi service la care merg de 4 ani ... rezultat - nu trebuie facut nimic smile.gif ... rolleyes.gif unsure.gif rolleyes.gif [ce ma bucur]
euroagent
apropo de geometrie, am si eu o intrebare: am observat ca atunci cand au cautat tipul masinii nu aveau pe calculator clio symbol si au ales clio II, este corect? datele sunt compatibile? unsure.gif
cmandrei
Se pare ca da ... si cei la care merg eu aleg clio II 1.4 8v ... asa au ei in program
andreis
Buna ziua,

Problema cu trasul dreapta am avut-o si eu, se pare ca roata din dreapta fata are o inchinatie 2.14, la un maxim acceptat de 1.00. Am rezolvat-o in cateva minute, cu ocazia asta am indreptat si volanul. M-am dus mai mult sa-mi echilibrez rotile si sa vad cum stau pentru vacanta.

Eu am facut-o in Militari, inante de Metro, sunt pe partea dreapta, super ok baietii, 150 de ron echilibrat, geometrie computerizata si presiune biggrin.gif
murfi
andreis, cum se cheama garajul din Militari?
andreis
Nu stiu daca cunosti zona, este dupa benzinaria PetromV de pe Iuliu Maniu (cam la 500 de m) exact inainte de intersectia de la Metro pe partea dreapta. O sa incerc sa ma uit azi sau maine, e scris destul de mare, dar nu am retinut numele. unsure.gif
andreis
Pentru murfi

Revin cu raspunsul: AUTO UTIL TOTAL, multumit de servicii, preturi bune.
danutz_r
am rezolvat-o azi cu geometria ... reparatia s-a facut la geometric service, pe campia libertatii si a costat 50 ron, la asta s-a adaugat manopera pentru inlocuirea bieletelor de directie si a capetelor de bara (la ambele roti) care a fost 100 ron... totul a durat cam 1 ora iar garantia pt lucrare este de 90 zile

acum pot spune ca am si eu o masina normala care sa nu mai traga "stanga " smile.gif
Giafas
poti sa detaliezi un pic de ce iti tragea stanga?si eu am aceeasi problema si as vrea sa stiu daca pot sa rezolv in acelasi mod ca si tine ?Service-ul acela face si constatari pentru astfel de probleme?

danutz_r
de detaliat nu prea am ce .... smile.gif probabil de la gropi si uzura pieselor.... eu am fost initial pt geometrie, dar dupa constatare am ajuns la concluzia ca nu se merita s-o fac pana nu schimb bieletele, asa ca ... am platit 20 lei constatarea, care la intoarcere au fost scazuti din pretul geometriei
Mr.NiceGuy
@danutz_r


100 ron a costat doar inlocuirea bieletelor de directie si a capetelor de bara, sau in 100 ron a fost inclus si pretul pieselor ? blink.gif
danutz_r
doar manopera... piesele au costat vreo 240 ron si am zis aici
Brohlin
Poti sa oferi niste date de contact/adresa la service-ul unde ai facut geometria? Multumesc
danutz_r
QUOTE
reparatia s-a facut la geometric service, pe str. campia libertatii nr 41 si a costat 50 ron
... mai am un nr de tel: 0746214535 marius, azi cand am fost eu avea cam toata ziua de lucru, au program pana la 19.00 si numai cu asta se ocupa

PS. dace se considera reclama se poate sterge wink.gif
alin_mecanicul
da...e din vina cauciucurilor....recomandarea mea e sa montezi cauciucuri noi si dupa abia 4-500 de km sa faci echilibrare si geometria
cmandrei
Domnule Alin ... serios acum ... ce "aiureala" e asta ? cum naiba sa montezi cauciucuri noi si sa nu le echilibrezi ? ... iar geometria nu trebuie facuta cand schimbi cauciucurile ca nu este nici un motiv ... o verificare anuala/bianuala e super de ajuns ... asta in cazul in care nu au fost daune/accidente etc.
CLIO2000
De fiecare data cand se monteaza cauciucuri noi pe masina, rotile se echilibreaza.
Geometria rotilor nu are nimic legat de cauciucuri. Deci cand se schimba cauciucurile nu este obligatoriu sa faci geometria rotilor.
Personal geometria rotilor o verific o data pe an, cam la 30.000 km
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.