Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59
mihai_c
cipman edit:
---------------------------------------------------------------------------------------------

Mentinem in acest prim post al topicului un update al defectelor aparute la motorul K4M 1.6 16V cu admisie variabila de pe Megane II sau de pe alte modele, cu numele user-ului, tipul masinii, luna si anul de fabricatie, parcursul si data aprox a manifesarii defectului, rezolvare ( neconfirmat= nu sunt informatii daca defectul a fost diagnosticat si de o reprezentanta renault; N= nerezolvat; ?= nu se stie; G=rezolvat in garantie; PG=rezolvat post garantie)

ULTIMUL UPDATE: 1 noiembrie 2006
--- pana la aceasta data nu s-a semnalat o astfel de problema la Megane II. 2 ----


1. mihai_c, Megane 2.1 fabr. 03/2005 > 4.500 km | 06/2005 | G
2. JADDRO, Megane 2.1 fabr. ??/2005 > 2.500 km | 10/2005 | G
3. Turkish, Megane 2.1 fabr. ??/2003 > ~30.000 km | ??/???? | PG cu preluare partiala de costuri din partea Renault
4. Turkish, Megane 2.1 fabr. ??/2003 > ~30.000 km | ??/???? | PG cu preluare partiala de costuri din partea Renault (o alta masina decat cea de la pct.3)
5. Turkish, Megane 2.1 fabr. ??/2003 > ~33.000 km | ??/???? | PG cu preluare partiala de costuri din partea Renault (o alta masina decat cea de la pct.3 si 4)
6. marco, Megane 2.1 fabr. 07/2005 > 11.000 km | 12/2005 | G
7. mihaifl, Megane 2.1 fabr. 04/2005 > 12.500 km | 12/2005 | G
8. mihai0204, Megane 2.1 fabr. ??/2004 > 30.000 km | ??/2006? | ?
9. Vert, Megane 2.1 fabr. 08/2004 > 22.000 km | 05.2006 | G
10. mirciulica_i, Megane 2.1 fabr. ??/2005 > 3000 km | 01/2006 | G
11. gorjeanul, Megane 2.1 fabr. ??/2004 > ????? km | 05/2006 | neconfirmat; N sau ?
12. ELF, Megane 2.1 fabr. ??/2005sau6? > ???? km | 05/2006 | neconfirmat; ?G
13. myxage, Megane 2.1 fabr. ??/2004 > 40.000 km | 05/2006 | partial confirmat; N inca
14. mihai_c, Megane 2.1 fabr. 03/2005 > 14.000 km | 05/2006 | A DOUA OARA la acelasi motor!; G
15. rkillera, Megane 2.1 fabr. 08/2005 > 5.000 km | 04/2006 | G
16. olimpiu, Megane 2.1 fabr. 09/2005 > 14.000 km | 05/2006 | G
17. Vento, Megane 2.1 fabr. 03/2004 > 47.000 km | 05/2006 | PG (800 Euro inclusiv pompa de apa)
18. Liviu, Megane 2.1 fabr. ??/????? > 30.000 km | 06/2006 | neconfirmat
19. compteam, Megane 2.1 fabr. 08/2005 > 6- 13.000 km | 01-06/2006 | G
20. ticatara, Megane 2.1 fabr. 11/2005 > 5.000 km | 07/2006 | G
21. nushala, Megane 2.1 fabr. ??/2005 > 21.500 km | 08/2006 | G
22. razvanc_2000, Megane 2.1 fabr. 03/2005 > 18.000 km | 06/2006 | G
23. @tt@ack, Megane 2.1 fabr. ??/2003 > 45.000 km | 09/2006 | PG, ~1.000 euro
24. ulisemp, Megane 2.1 fabr. 10/2005 > 11.000 km | 09/2006 | G

Fulii defazoare schimbate (confirmate): 19 buc. la data ultimului update.

Daca observati greseli, daca aveti date noi sau puteti preciza ce trebuie completat in locul semnelor de intrebare trimiteti-mi un mesaj, PM, sau scrieti direct in topic.


mihai_c, scuze ca m-am "bagat" peste postul tau, dar n-am cum face altfel.
----------------------------------------------------------------------------------------------


Deschid acest topic intrucat nu am gasit un altul asemnator (poate acela cu pornire la a doua cheie este un pic apropiat problemei mele).

Masina are 4500 km si face un zgomot f. urat (si tare) la prima pornire (la rece), zgomot ce dureaza aprox. 1-2- secunde. Seamana cu un zgomot de paleta care loveste in ceva.
Am fost la service cu masina (Mach 1 WTC). Intrucat nu aveam dovada, am inregistrat zgomotul pe o camera foto. Cei de la servie au pus diagnosticul "fulie defazoare" si mi-au spus ca este cel de-al 2 -lea caz. Au mai avut o masina care facea un zgomot asemanator si au schimbat aceasta piesa.
Ce este aceasta piesa? Mecanicii de la service mi-au spus ca are rolul de a creste puterea motorului si, din cauza faptului ca nu mai intra ulei, se produce acel zgomot. Odata unsa cu ulei nu mai face zgomotul.
Nu ma pricep prea bine la motoare dar parea logic explicatia. Mi-au zis ca ma vor contacta ei cand vor face rost de piesa ( 1 sapt daca este pe stoc la Renault si 2 daca nu este pe stoc). Dupa 5 zile m-au programat pentru 11 august.
Rugamintea mea este sa-mi spuneti daca ati auzit ceva asemanator cu problema descrisa de mine.

Multumesc!
mihai_c
Chiar sunt singurul ghinionist in ceea ce priveste aceasta problema? Nu-si da cu parerea nimeni? Au fost 68 de vizualizari si nici o remarca. De cateva luni tot citesc subiectele de pe acest forum si trebuie sa spun ca am aflat de multe lucruri interesante dar sunt su multe replici off topic.
Ma gandeam ca la o problema destul de grava cum este aceasta sa ma trezesc cu o gramada de intrebari (cereri de detaliere a problemei).
flotl
Avand in vedere ca aceasta problema a aparut dupa numai 4000km, probabil ca a fost un defect din fabricatie.
Bine ca a aparut in garantie.
cmandrei
Eu sunt curios sa aflu de ce nu intra ulei de la inceput ? nu e destula presiune !?!? sau poate ca e o supapa acolo care se deschide prea tarziu ?!?!?
vapy
Motorul se opreste sau doar se aude zgomotul si atat (eu sunt cel care a deschis topicul cu pornirea la a doua cheie)? Pentru ca la mine continua sa faca zgomot si sa se opreasca la unele porniri la rece. Rezolvarea provizorie pe care am gasit-o a fost sa pisc acceleratia putin ca sa nu mai moara motorul. Dar modul de manifestare descris mi se pare asemanator.
mihai_c
Motorul porneste intotdeauna la prima cheie. Nu s-a oprit absolut niciodata. Inicatorul presiunii de ulei a fost ok mereu. Doar face acel zgomot, care din interior nu se aude prea tare (seamana cu un cd scos de cd-rom invartindu-se cu viteza); in schimb afara se aude f f f tare. Cineva care era la 30-40 m de masina zicea ca am pornit tractorul.
Am sa revin cu precizari in urma vizitei la service. Sper sa iasa bine si sa nu fie afectate si alte piese.
mihai_c
Dupa 1 zi si jumatate de stat in service am rezolvat problema, dar nu in procent de 100%. In primul rand ca mi-au schimbat tot ce se schimba la revizia de 60.000 km (curea distributie, curea accesorii, 2 piese care nu stiu ce reprezinta) + fulia defazoare. De la 10 la 15 a durat schimbarea pieselor (1 ora pauza de masa), dupa care au pornit masina. Si a inceput chinul.... Motorul se balbaia rau de tot la relanti si dadea sa moara. Au pusa pe tester, iesit ok, a mers cu masina in probe, etc. Mi-au spus ca poate sa fie vorba si de calitatea benzinei, ca nu ar fi buna. Intre tp motorul se mai incalzize si nu mai facea asa urat. Deja eram aburit de ceea ce se intamplase (masina o dusesem de la ora 7.00 in service pt a fi motorul rece, iar acum era de ja 16.00). Am plecat de la service, mi-a murit motorul si am repornit masina. A pornit mult mai greu, s-a chinuit sa porneasca. M-am dus la OMV, am bagat 25 l de Super 100 si am plecat spre Targoviste sa vad cum merge masina. Nu se mai infigea aproape deloc, iar daca trebuia sa pun frana si sa plec apoi cu viteza a II a (pentru ca nu se oprise masina si rotile se invarteau bine de tot) apasam acceleratia aproape la maxim si nici un rezultat 2-3 secunde, dupa care te arunca o forta brusca. Dupa ce am iesit din Buc, am prins o portiune de drum bun si liber si am incercat sa o calc. Abia am ajuns la 150, dupa care mi s-a aprins becul de injectie (cel galben, de noxe). Pana sa opresc pe dreapta a murit motorul. Am vorbit cu cei de la service si mi-au spus sa revin a doua zi. A doua zi alte aventuri: se stricase UNICUL tester (un laptop cu o sigla mare AMD K6 de vreo 4-5 ani). Au dechis din nou distributia si ..... surpriza: nu erau puse pe linie supapele!!!!! Adica nu inchideau si nu deschideau suficient. Le-au pus pe linie, au repornit-o si ... si facea la fel. Le-a mai venit o idee (logica cei drept): doi pumni in catalizator ca, datorita sau mai corect din cauza noxelor, catalizatorul s-a prajit, au cazut bucati de carbune din el si s-a pus in calea eliminarii gazelor, fapt ceea ce determina balbairea motorului. Zis si facut si brusc si-a revenit masina..... Intre tp se reparase si ecranul albastru de la Windows-ul testerului si a iesit ok.
O ciudatenie care pana la urma pare si logica, dar ma asteptam ca la prima groapa sa se puna iar carbunele pe gaura. Dupa 3 zile inca nu s-a facut si am facut 120 km. Masina merge din nou ca si noua, 170KM/H fara nici o fortare (fara sa-ti dai seama).
Acum mai am problema: am 5.500 km cu masina, luata in martie 2005, si garantie de 2 ani. Vreau sa schimb acel catalizator OBLIGATORIU pe garantie, pt ca nu dau 1000 EUR pe el din cauza altora (ori cei de la service care nu au stiut sa monteze fulia ori renault in general). Chestia cu schimbarea sta in felul urmator: cei de la service spun ca daca fac o revizie de 60000 km, fara sa schimbe acea fulie, nu au nici un fel de problema, dar, daca schimba si fulia, prima data cand o monteaza se decaleaza supapele. Dupa ce o monteaza din nou (adica dupa ce intra ulei in fulie - are niste gaurele si nu intra ulei in ea decat daca este pe motor ) nu au nici o problema. Au si cei de la service partea lor de vina (mai mica sau mai mare) dar nu in totalitate vina le apartine.
La service a ramas sa vad cum merge masina si sa revin dupa cateva zile pentru a o supune din nou la tester si pt a vedea ce este de facut.
Astept pareri si sugestii de la membrii forumului! In primul rand ce fac cu acel catalizator, pt ca daca pe tester iese ok si masina merge bine, nu au motiv sa mi-l schimbe!
Numai bine si sa nu aveti probleme cu masinile voastre ca eu parca eram pe alta lume in acele 2 zile.
electriczbif
Au decalat distributia?! Si te-au lasat sa pleci asa?! Incredibil! E service autorizat renault si-ti baga barbi ca sunt piese care nu pot fi montate fara sa se decaleze distributia?! Sa fim seriosi! Si in fabrica cum monteaza piesa aia?! Ei ar trebui sa aiba toate sculele si know-how-ul sa faca operatiile ca in fabrica (asi!). Sunt scarbit de reprezentantele astea de doi lei (vechi)! Termin leasing-ul si adieu, reno!
Dupa parerea mea n-ai ce sa faci decat un test de gaze inainte sa iesi din garantie, si intre timp sa fii cu ochii pe indicatorul de poluare, daca se mai aprinde, tusti in service. Apropos, despre ce service e vorba (un pic de reclama nu strica)? rolleyes.gif
mihai_c
Mach 1 WTC - Casa Scanteii
Faza este ca nu stiau de ce face masina asa, dar nici prin cap nu le-a dat sa verifice ce au facut (de, era vorba de inca 1-2 ore de desfacut la surburi si apoi de pus la loc)......
Initial cand am luat aceasta masina speram sa nu am probleme cel putin 1 an, dupa care in cel de-al doilea an sa schimb eventualele probleme (minore speram eu) pe garantie. Ma gandeam sa o tin pana spre 7-8-10 ani, dar..... nu stiu daca se va putea realiza cu costuri reduse. Nu vreau si acum chiar nu pot sa schimb masina la 2-3 ani.

Stie cineva daca este vreun topic deschis avand drept subiect "merita sau nu plata celor 2 ani de garantie suplimentara - aprox 900 eur" (sau ceva in genul asta - eu unul nu am gasit. Daca nu, poate deschidem unul pentru ca subiectul cred ca ar avea cautare.
renonino
Tin minte ca am postat pe un topic cu garantia extinsa. Daca stau sa ma gandesc mai bine cred ca ma bag la inca un an de garantie, si dupa trei o marit.
JADRRO
Cred ca si eu am aceeasi problema si am 2500 km
Va trebui sa o duc sa o la o noapte ...
Pana acum nu facea zilnic in schimb in ultimele zile face in fiecare dimineata ...
mihai_c
Cred ca ar fi mai indicat daca ai inregistra (din exteriorul masinii, eventual sa se vada si numarul masinii - sa nu faca pe interesantii cei de la service) sunetul respectiv cu ajutorul unui aparat digital sau ceva asemanator. Te sfatuiesc sa citesti bine tot acest topic si sa incerci sa eviti greselile mele (care mai mult au fost ale lor). Sfatul meu: nu pleci cu masina din service pana nu merge f f f bine (cum mergea initial, cand nu avea zgomotul). Indiferent de ce abureli (benzina proasta, ca e rece, etc)!
Bafta!
JADRRO
Merci maine dupa amiaza o duc la serus... sper sa fie ok ... am si inregistrat dar au zis ca sa ramana peste noapte sa o aiba miercuri dim...
Cam cat crezi ca o dureze ?!
Dar are anumite implicatii aceasta problema ?


P.S asta seara cand am pornit-o sa vin de la serviciu acasa a facut putin de tot ... ( tin sa-ti spun ca nu facea la intervale asa de scurte adica de dimineata pana seara cand vin spre casa)
Sper sa faca si la ei smile.gif
Da
mihai_c
Dureaza in jur de 5 ore. Ai putina rabdare si citeste mesajul acela lung pus de mine si te luminezi un pic la ce riscuri de expui.
JADRRO
Gata am lasat-o pentru maine dimineata wink.gif
JADRRO
Am luat masina.... au inlocuit pinionul decalor... ( sau ceva de genu ) si kitul de distributie... masina merge ca la inceput.
mihaic merci de sfaturi
mihai_c
JADDRO - La ce service ai rezolvat problema? Au mai avut pana la tine aceasta problema?
Felicitari!
JADRRO
SERUS ... da au mai intalnit aceasta problema ... masina nerge impecabil...
Turkish
Noroc ca am gasit acest forum!

Haide sa va povestesc. Noi avem mai multe masini identice, megane 2 1.6 115 cai luate in acelasi timp pe firma. Doua dintre ele au inceput sa faca zgomotul cu pricina in acelasi timp!!!! In jurul a 30.000 de kilometri. Am fost la Mach care sunt o mizerie de service si au schimbat bujiile "ca de la ele e". PE dracu. Dupa care oamenii au inceput sa schimbe lejer bobine de inductie. Apropo am fost anuntati cu seninatate ca "la masinile astea incep sa cada pe la 35.000 si costa 4 milioane una"...

Trancanitul a ramas. Am mers la Cobalcescu unde dupa zece zile de tinut una dintre masini in service au concluzionat ca este vorba despre o piesa - a carei denumire nu am retinut-o - a carei schimbare presupune schimbarea cu totul a distributiei si va costa aprox 40 milioane toata treaba.

Cum Dumnezeu e posibil ca o masina pe care dai 16000 eur sa se paradeasca la 35 mii de kilometri si sa necesite o reparatie de 1000 de eur???!!!! Si nu e un accident pentru ca avem DOUA masini din mai multe cu aceleasi probleme!!!!!

Cum e posibil ca o masina care costa 16000 eur sa aiba notorietate vis a vis de bobinele de inductie care "mai cad".

Mare dezamagire. Pret bun, motor OK, confortabila, sta bine de tot pe sosea dar.....
e o masina ieftina.

Garantia lor de mizerie pe care o dadeau in 2003 de un an jumate este de fapt motivata de faptul ca ei stiu ca au probleme.

NU MAI VREAU SA AUD DE RENAULT!!
abia astept sa se termine leasingul si sa scapam de ele!!!
JADRRO
Imi pare rau sa aud ce ti s-a intamplat ... insa .. de exemplu eu am fost super multumit de cei de la SERUS care mi-au reparato instant... si nu am mai avut acea problema...
marco
Bine v-am gasit stimabililor! Dupa aproximativ 6 luni de cand va urmaresc si 5luni de cand sunt posesorul unui Megane Sedan 1,6 16v Confort Expresion, iata ca am hotarat sa va si cer ajutorul. De cateva zile, dimineata la pornire, se aude un zgomot ciudat de la motor si nu porneste din prima. Am fost in servis si nu a fost evidentiata pe tester nici o problema. Mi s-a recomandat sa schimb benzina, lucru pe care l-am si facut. Se simte o oarecare ameliorare in sensul ca porneste din prima dar tot face acel zgomot. Puteti sa-mi dati un sfat in legatura cu ce ar putea provoca un astfel de "fenomen"? Va rog!
dahn
Am remarcat si eu in weekendul asta ca in momentul cand pornesc masina dimineata (la temperaturi de -1, -4 grade C) se aude un zgomot ciudat care nu se auzea pana acum. Il aud din interiorul masinii si se aude destul de tare, in sensul ca oricum motorul la relantii nu se prea aude, dar zgomotul asta se aude. Precizez ca s-a auzit doar dimineata si a durat aproximativ 1 minut. Si nu regulat. Adica nu 1 minut a facut UuuuuUUuuuu. Facea cateva secunde dupa care pauza iar facea un pic, iara pauza ceva de genul Uuuu UuuuuUuuu Uuu uuuuuu. Ma rog ati prins ideea smile.gif.

Acu oare ii normal (m-am gandit ca o fii de la soc si mai stiu eu ce alte magarii controlate electronic)? Oare o fii problema descrisa de mihai_c? A da... si totodeauna a pornit deocamdata din prima.
marco
Multumesc pentru redirectionare. Sunt la inceput si nu sunt inca obisnuit cu aceasta "activitate". Sper sa nu fie si in cazul meu problema prezentata de Mihai C. .
Nu am inteles prea multe din insiruirea de termeni tehnici, (scuze dar nu am nici un fel de cunostinte in domeniu), dar simplul fapt ca trebuie sa-mi umble la motor la doar 11.000 km si dupa 5 luni de la cumparare ma cam ingrozeste.
Sunt oarecum suparat intrucat nu-mi dau seama ce ar fi putut provoca aceasta defectiune.
marco
Mister Jadrro, te rog sa-mi spui si mie cat a durat reparatia la Serus si cat a costat manopera.


--------------------

Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion
Gris Hologramme - iul. 2005
marco
Revin cu precizari referitoare la problema mea.
Am lasat masina aseara in servis si astazi mi s-a comunicat ca este vorba despre "pinionul decalor" fiind necesara inlocuirea acestei piese precum si a chitului de distributie.
Fara a fi o certitudine, reprezentantul a precizat ca ar putea fi un defect de fabricatie.
Voi fi programat pentru odata ulteriora, in functie de existenta sau inexistenta pieselor pe stoc.


--------------------

Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion
Gris Hologramme - iul. 2005
mihai_c
Marco - suna la fel cum au facut si la mine (cred ca este aceeasi problema). La ce service ai fost?
marco
La Serus. Tipul cu care am vorbit a fost super O.K., acum astept sa le vina piesele si cred ca dupa sarbatori le schimb. Oricum mi-au spus ca pot sa merg linistit deocamdata si sa ma impacientez daca face asa si cand este motorul cald.


--------------------

Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion
Gris Hologramme - iul. 2005
cipman
Ce bine ar fi daca ai putea face o inregistrare a zgomotului. Macar cu telefonul. E drept ca ar trebui sa te ajute cineva sa porneasca motorul iar tu sa fii langa motor, cu capota ridicata.
Tare ne-ai face un bine. Defectul asta e caracteristic pt. 1.6 16V. Si la noi si in alte alte tari. Si n-ar strica sa avem macar o mostra de sunet (sau chiar video), sa poata si altii sa individualizeze zgomotul.
marco
Mister Cipman, zgomotul este atat de puternic si de suparator incat oricare dintre noi (posesorii de 16v) s-ar speria de la prima aparitie. Oricum din momentul in care auziti zgomotul la pornire sa nu va faceti sperante ca poate este altceva (benzina, frigul etc.). La cat de bine este facuta masina asta nu cred ca este posibil sa apara zgomote asa, aleatoriu. Se pare ca exista niste hibe care apar la unele editii, vezi vestitele flanse si se pare ca mai nou pinionul decalor.
Totodata pot sa va spun ca la inceput defectiunea nu este atat de grava incat sa necesite inlocuirea imediata, insa recomand tuturor care au sau cred ca au o astfel de problema sa mearga imediat in servis, mai ales daca masina este in garantie. Reparatia, din cate am inteles, este destul de scumpa (se inlocuieste pinionul, chitul de distributie si poate si altele).
Referitor la zgomot cred ca inregistrarea este singura solutie, pentru ca nu se aude decat cand motorul este rece.
cipman
Eu, unul, stiu cum suna. Am si avut ocazia sa aud cum face. Numai ca n-am avut inspiratia sa fac inregistrarea. Daca poti si vrei, rugamintea ramane in picioare.
JADRRO
am si eu o curiozitate... nu prea ma pricep recunosc... ce-i ala pinion decalor.:?
Si eu am inregistrat acel zgomot...
ncristi
Problema asta apare la putini km sau poate apare si dupa 20k-30k exemplu?
dahn
marco, sustin si eu rugamintea lui cipman. Daca poti fa te rog inregistrarea respectiva si uploadeaz-o pe forum. Si mie mi-ar folosii! Mersi.
cipman
@ncristi: lui JADRRO i-a aparut la 2.5k iar Turkish zice mai sus de 2 masini la care problema a aparut la 30k.

@JADRRO: daca mai ai inregistrarea, pune-o undeva s-o auzim si noi. Sau trimite-mi-o mie si o pun eu undeva.
Termenul mai corect (folosind traducerea din franceza) ar fi de "fulie defazoare".

Uite aici poza:

user posted image

1. piston (piesa bleu, in forma de stea sau, ma rog, ca si cum are patru lobi)
2. fulie (antrenata de cureaua dintata)
3. arbore cu came admisie
4. electrovalva

Se numeste fulie defazoare - ansamblul format de 1+2+capace (care lipsesc in detaliul din prim plan, cel exterior se vede in imaginea din fundal).

Spre deosebire de motoarele clasice, cu lege/diagrama unica de admisie, motoarele VVT (variable valve timing) au, in plus, un mecanism cu rolul de a varia momentul de deschidere/inchidere ale supapelor de admisie. Exista mai multe solutii tehnice pt. asta; renault a ales metoda din desen pt. motoarele K4M si F4R.

La ce e buna admisia variabila? Pe scurt, imbunatateste schimbul de gaze. Efecte: pornire mai usoara (in special la rece), mers mai rotund la turatii joase, economie de benzina la turatii joase si medii, poluare redusa, o crestere de cuplu la turatii medii (3-8%), o crestere a puterii maxime.

Care e dezideratul (ce vrem sa obtinem)? O modificare a momentelor de inchidere si de deschidere ale supapelor de admisie (s.a.) in raport cu turatia, sarcina si temperatura motorului (de exemplu, cu cresterea turatiei, vrem sa reducem avansul la deschiderea s.a. si sa marim intarzierea la inchiderea lor).

Cum se face? Se face prin defazarea (de unde si numele) rotatiei arborelui cu came al admisiei in raport cu rotatia arborelui cotit.
Practic:
- se rupe legatura directa intre cureaua dintata de distributie si arborele cu came prin folosirea ansamblului numit fulie defazoare;
- fulia defazoare e formata din doua piese principale: rola dintata (2) (in contact cu cureaua dintata, antrenata in miscarea rotatie de aceasta din urma) si pistonul (1) montat fix pe arborele cu came;
- intre rola si piston se poate introduce ulei, din circuitul de ungere (traseul galben), cu ajutorul electrovalvei (4), pe doua cai: in sensul maririi avansului (traseul rosu) sau in sensul reducerii lui (traseul galben);
- rezultatul este umplerea compartimentelor, de pe o parte sau de pe alta, dintre piston si carcasa interioara a rolei, ceea ce face ca pozitia relativa a pistonului (si, deci, a arborelui cu came) sa se modifice in functie de cantitatea/presiunea uleiului si locului in care e injectat de electrovalva;
- mecanismul (pistonul) are capacitatea de autoblocare la cap de cursa (nu sunt sigur daca la ambele capete) si asta e una din cauzele defectiunilor.

La motorul K4M (1.6 16v) electrovalva primeste comanda sub forma unor impulsuri de deschidere (intr-un sens sau in celalalt) cu frecventa de 250 Hz a.i.defazarea e continua in intervalul 0 - 43° RAC (Rotatie Arbore Cotit), in functie de turatie si sarcina, conform maparii din computerul de injectie, in urmatoarele conditii:
- in absenta erorii de senzor de rotatie (turatie) a motorului
- in absenta erorii de senzor de pozitie al arborelui cu came al admisiei
- in absenta erorilor de injectiei (injection fault)
- in regimuri diferite de cel de relanti sau de sarcina nula
- temperatura lichidului de racire trebuie sa fie intre 10 si 120°C

La motorul F4R (2.0 16V) electrovalva functioneaza dupa regula "totul sau nimic". In sensul ca ori e deschisa ori e inchisa. Cu alte cuvinte, exista doar doua legi de admisie. In mod obisnuit, supapa e inchisa (nealimentata). Electrovalva se deschide (primeste alimentare) in urmatoarele conditii:
- in absenta erorii de senzor de rotatie (turatie) a motorului
- in absenta erorii de senzor de pozitie al arborelui cu came al admisiei
- in absenta erorilor de injectiei (injection fault)
- in regimuri diferite de cel de relanti sau de sarcina nula
- tensiunea pe baterie > 11.4 V
- temperatura motorului > 30°C
- turatia intre 1500 si 4300 rpm (peste 4300 electrovalva nu mai este alimentata dar mecanismul defazor are o pozitie de blocare a.i. nu mai este nevoie de injectarea de ulei pt. mentinerea pe pozitie)
- sarcina mai mare de 87% (presiunea in galeria de admisie peste 900 mbar)

In cazul in care apare suspiciunea vreunui defect legat de admisia variabila se procedeaza in felul urmator:
- se verifica varianta de soft din computerul de injectie (se reprogrameaza daca nu e "ultimul strigat") - mai putin probabil
- se cauta si se remediaza defectele din circuitul electric: electrovalva stricata (sau care nu e in parametri), traductori de pozitie, de turatie, mufe, cabluri, etc. E vorba de defecte ce apar la diagnoza computerizata;
- daca nu e cazul sau au fost rezovate punctele precedente, se inlocuieste fulia defazoare. Asta implica, in plus, inlocuirea setului/kit-ului de distributie (asa scrie la cartulie).
mihaifl
Salutare! Sunt un nou membru, sunt propietarul unui Megane Sedan II 1.6 16V(115CP) si azi am gasit acest site. Din pacate sunt foarte suparat! De luni am un zgomot puternic la motor care tine 2-3 secunde, la prima pornire, la rece. Masina a stat 3 zile in service in Craiova, la SC Redac SRL Craiova, unicul dealer Renault din Craiova. Dupa 3 zile masina am luat-o in aceeasi stare si mi s-a spus ca nu stiu ce are...Sa mai trec eu pe la ei dupa 5 ianuarie. Disperat am sunat la IPSO Bucuresti si am facut o intrebare prin telefon; mi s-a spus ca problema este cu acesata fulie defazoare. Am facut o prigramare marti la ei. Intrebarea mea este: cat dureaza sa se schimbe aceasta piesa, se poate rezolva intr-o zi? Masina este in garantie si are 12.500 KM. Multumesc!
cipman
Bine ai venit pe forum!
Norma de timp afectata lucrarii e de 3.3 ore. Doi oameni priceputi o rezolva in 2 ore. Nu asta e problema. Trebuie sa ti se faca constatarea (inseamna o noapte in service - spui ca numai la prima pornire se aude), sa parcurga primele doua etape pe care le-am mentionat mai sus (daca intr-adevar asta e cauza zgomotului), sa aibe toate piesele in stoc, sa aibe timp/loc sa se apuce de ea, dupa care incep sa curga cele 3.3 ore.
Bafta.
mihaifl
Sa fie! Marti la ora 8 eu o sa fiu cu masina in service, dar programarea este pt. ora 14.00. A inceput sa faca si la 1.5-2 h de cand opresc motorul. Asta e! Nu stiu daca o sa pot rezolva totul marti dar macar o sa stiu exact ce are si o sa revin intr-o alta zi. Eu la Craiova nu mai calc in service. Mai bine platesc niste benzina in plus dar stiu ca pot sa o rezolv bine.
ncristi
Mihai, de cat timp ai masina?
mihaifl
Din aprilie 2005, am 12.500 KM din care 6.500 KM sunt facuti in vest asta vara iar restul in tara.
mihaifl
Ce puteti sa-mi spuneti despre cei de la IPSO? Sunt profesionisti? Eu sper ca da! Mi-au dat solutia prin telefon...
mihai0204
Se pare ca am acesiasi problema cu zgomotul la pornire.
Am un MII sedan 1.6 16v, din pacate tocmai a iesit din garantie. Zgomotul a inceput sa se auda la 30.000 de Km, se intampla destul de rar.

Acum intrebarea este daca intr-adevar este acea "Fulie Defazoare" defecta, ce se intampla daca nu o schimb? Se poate strica si altceva la motor din aceasta cauza?
cipman
Noi n-avem cum sti sigur care e cauza zgomotului la masinuta ta. Poate o diagnosticare sa te ajute. Dar daca spui ca nu face tot timpul, nu prea ai cum, deocamdata.
De stricat n-are ce sa se strice. Decat tot fulia asta. Adica sa se strice mai tare. Singura chestie nasoala ar fi sa se sparga, lucru ce ar atrage ceva supape indoite, pistoane sparte, stricaciuni aduse chiulasei. Dar e foarte putin probabil. Daca, intr-o zi, zgomotul nu dispare dupa cateva secunde, opreste de urgenta motorul.
marco
Domnilor se pare ca ne inmultim. Sper ca nu se profileaza ceva de genul "asa face toate" pentru ca nu stiu cat vor mai accepta cei de la reprezentante reparatia pe garantie. Am inteles ca e destul de scump.
In alta ordine de idei - pt. CIPMAN si DAHN - promit ca voi incerca sa inregistrez sunetul, dar nu stiu daca voi reusi sa-l pun pe site (nu prea ma pricep-scuze!!!).


--------------------

Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion
Gris Hologramme - iul. 2005
marco
Mie mi s-a spus ca reparatia va fi efectuata dupa sarbatori pentru ca se asteapta nu stiu ce aviz de la Renault. Totodata mi-au spus ca pot sa merg linistit cu masina, probleme putand sa apara doar daca face la fel si cand motorul este cald. Oricum am o strangere de inima de fiecare data cand aud sunetul acela "sinistru".

--------------------

Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion
Gris Hologramme - iul. 2005
cipman
Pt. audio si video dati-mi mie PM, ca am unde sa le pun.
cipman
Iata prima inregistrare, trimisa de mihai_c:
- video: zgom_ful_defaz_mihai_c.mpg (2.37 MB).
- audio: zgom_ful_defaz_mihai_c.mp3 (92 kB).

Multumim Mihai!

Daca mai e cineva care are vreo inregistrare, e rugat sa contribuie.
ncristi
Eu nu am inteles nimic sad.gif ...
Trebuia lasat filmuletul putin mai mult sa poti face o comparatie...asa nu pare nimic anormal...
cipman
Ia mp3-ul pe care l-am extras din inregistrarea video ca sa discutam pe el:
- pana la secunda 1.4, totul e frumos (zgomotul strazii, pasarele, etc)
- intre secunda 1.4 si 2.2 e actionat demarorul
- intre sec 2.2 si 2.4 incepe sa porneasca motorul (cam aiurea exprimarea mea), se mai aude pinionul demarorului invartit de motor
- intre secunda 2.4 si 3.5 se aude zgomotul fuliei defazoare, in toata plenitudinea lui
- intre secunda 3.5 si 4.0 scade, progresiv, zgomotul dat de fulia cu defect.
- de la secunda 4.0 si pana la sfarsit se aude zgomotul normal, la relanti, al motorului plus zgomotul de fond.
mihai_c
Fara glume cu pasarele! Am cerut acordul co-pilotului pentru a trimite inregistrarea, asa ca nu vreau sa am discutii acasa.
Altfel, sper sa va fie de folos.
Am urmatoarea intrebare (si-l rog pe cipman sa-mi raspunda): crezi ca ar mai putea sa apara dracovenia asta inca odata? ori fi schimbat ceva la ele sau mi-au pus o fulie asemnatoare cu prima?
Merci!
cipman
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif N-am facut glume, Mihai. Nici nu mi-as fi permis o astfel de gluma. Asculta mp3-ul. Am scos copilotul din peisajul sonor. E vorba de pasarele de-adevaratelea. Vrabiute.

Grea intrebare. Nu stiu ce sa zic. Pe de o parte, n-am auzit ca fenomenul sa se fi repetat. Pe de alta, atata vreme cat defectul inca mai apare la masini noi, probabil ca piesa nu a fost modificata. Cred ca raspunsul e dat doar de statistica. Adica exista sanse ca defectul sa se repete, dar sansele sunt foarte mici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.