Dupa cum unii dintre voi bine stiu, mi-am schimbat acu' 3 luni motorul. Toate bune si frumoase numai ca avea o supapa blocata. Pentru a o debloca, a fost nevoie de scoaterea chiulasei pe banc. Booooon! La montare, s-a folosit o garnitura spanioleza (Ayusa parca). Dupa ce am luat masina de la individul respectiv, ma trezesc in Pta. Unirii ca-mi creste amenintator temperatura la apa. S-a dovedit ca era din cauza mufei de la electrocupla care se sparsese in timpul operatiunii de schimbare. Am indesat eu mufa acolo si a pornit. Dupa inca 5-6 saptamini, ma trezesc cu mult ulei pe blocul motor, ulei provenit de la garnitura de chiulasa care nu etansa ca lumea. Ma duc inapoi la ala, ii prezint problema, imi zice ca nu m-am intors sa-mi restringa chiulasa (in carte zice ca se stringe doar o singura data, intr-o secventa bine stabilita), mi-o stringe iar si-mi da drumul sa plec. Ce nu mi-a convenit, a fost faptul ca o stringea la "trosnetul cotului", nu la cuplu, cheia fiind vraiste. OK, scopul a fost atins, n-a mai curs ulei. Acu' am alta problema: daca las masina nepornita o zi sau doua, ma trezesc cu ditamai presiunea-n furtune si cu acul de temperatura dus aproape la maxim. Trag pe dreapta, desfac usurel capacul la vasul de expansiune, scot presiunea, deschide termostatul si pot sa plec linistit, nu mai face dupa aia. Intrucit termostatul e nou, ma gindesc sa nu fie garnitura de chiulasa.
Ideea e urmatoarea: am vorbit cu omul, inca mai am garantie, imi schimba garnitura fara nici un ban de manopera. Intrucit am zis ca-mi bag picioarele-n garniturile lui de la Meteor, trebuie sa vin eu cu garnitura. Stau si va-ntreb ce sa aleg: tot o garnitura spaniola, dar de data asta strinsa cu dinamometrica mea si dupa cartea mea, sau o garnitura nemteasca care ma costa vreo 3 milioane (in comparatie cu cea spaniola care e 900 de mii).
Va rog frumos, da-ti-mi si mie un raspuns DIN EXPERIENTA VOASTRA. Maine vreau sa ma duc la ala ca sa rezolv problema.