Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pierderi Ulei
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
SorinV
meganu a hotarat sa inceapa in forta cu problemele dupa ce 10 k km nu a avut nici macar un greiaras ! si rept urmare a inceput sa piarda ulei pe la capacul de chiuloasa ! am fost la service unde s-a desfacut curatat si reetansat ! capacul cel mic nu cel mare! uleiul era prin zona cilindrilor 3, 4 pe langa bobinele de inductie ! asa ca verificati si voi !
...Roadrunner...
La tine e traditie de familie ...asa ca nu ne mira biggrin.gif
yra_mihail
Salut. Sunt nou pe forumul Reno si cred ca de cand ai postat acest topic mai multi proprieteri de Renault s-au intalnit cu aceasta problema, chiar au si rezolvat-o.
Acum 2 saptamani am sesizat si eu ceva pierderi de ulei pe la Meganul meu. Am demontat tubulatura de admisie si colectorul de admisiune si surpriza nu mi-a fost mare cand am vazut pe unde sunt aceste pierderi de ulei. Practic nu este vorba de ulei, ci de vapori de ulei. Garnitura de pe colectorul de admisiune, cea care este in contact cu capacul de la separatorul de ulei nu etansa corespunzator, s-a scopt din cauza temperaturilor ridicate, dar si din cauza timpului(practic este o garnitura si in tamp imbatraneste cauciucul).
Am curatat tot uleiul intins pe acolo, am demontat si capacul superior(eu i-am spus mai sus separatorul de ulei), am etansat cu silicon rosu. Se pare ca am rezolvat problema, pentru ca intre timp nu am mai vazut mizerie pe acolo.
Sunt curios ce ti-au facut tie baietii la service.
Ca timp de lucru mai mult de 2 ore nu ar trebui sa dureze. Din cate am inteles eu, aceasta este o problema cunoscuta de cei de la Renault, il colectorul de admisiune se aduna de-a lungul timpului o cantitate destul de marisoara de astfel de vapori de ulei.
tessan
se da greu jos galeria ca si la mine este plin motorul de ulei.
19vik
Se da usor jos cu o tubulara de 10, chiar si suruburile cu cap in stea daca nu ai scula pentru ele. Atentie, sa nu demontezi si capacul chiulasei daca nu stii ce ai de facut, pentru ca iti sare distributia de la punct. Pentru a-l demonta trebuie sa scoti intai cureaua.
yra_mihail
QUOTE(tessan @ 17 Dec 2010, 11:20)
se da greu jos galeria ca si la mine este plin motorul de ulei.
*




Salut. Galeria se da foarte usor jos, o sa vezi si tu dupa ce dai capacul argintiu deoparte. Doar ca trebuie sa fii atent la suruburile din spate, sa ai grija sa nu le scapi, pentru ca o sa ai nevoie de un magnet. Mai trebuie sa fii atent cand demontezi corpul clapetei de acceleratie(sau clapeta fluture cum i se zice la Renault) in special la cupla, si la firele de la bobinele de inductie. Daca tot dai jos clapeta de acceleratie poti sa o si cureti. Dupa cum a spus si colegul 19vik, pe langa tubulara de 10 mai ai nevoie de stelata sau europeana de 8 si un clichet cu prelungitor.
Sa fii foarte atent si in pozele care le-am postat mai sus, sa nu demontezi mai mult decat am demontat eu.
Inainte sa te apuci de treaba, da o fuga pe la o reprezentanta auto si cumpara si garniturile de la reperele 4(4 bucati) si 5(o bucata).
Nu e nimic greu, maxim 2 ore iti mananca, spor la treaba.
EmiSeven58
Am impresia ca si eu am ceva pierderi de ulei, ma tot uit pe bara aceea care tio arata in bord cand ponresti motorul , la primul cerculet scazut nu miam facut probleme dar acum a mai scazut unul si asta in decrus de vreo 3000 km .... partea proasta e ca imi cam patineaza si ambreiaju si asta se intampla numai cand motorul este cald , la rece nu patineaza deloc ... ce ma sfatuiti sa fac ? Uleiul este 5w30 elf...
buzasparta
Cat costa garniturile alea de la pozitia 4 si 5? Cred ca trebuie sa fac si eu operatia asta.
cosmin_69
Am o intrebare.
Si eu am scurgeri de ulei tot pe acolo asa ca trebuie sa demontez si sa etansez.
Am citit topicul, dar am o nedumerire.
Daca demontez asa cum a demontat yra_mihail sunt probleme cu distributia?
Zicea 19vik la postarea 5, ca trebuie demontata intai cureaua sau am inteles eu gresit?De ce?
Astept raspuns mai clar.
Multumesc.
espacern
N-are treaba galeria/garniturile alea cu distributia.
cosmin_69
Asta incerc si eu sa zic, dar uite ce scrie :
Zicea 19vik la postarea 5, ca trebuie demontata intai cureaua sau am inteles eu gresit?De ce?

Sau ar trebui sa inteleg asa din felul cum s-a exprimat:
<<In caz ca demontez mai mult decat este demontat in imagine, este posibil sa sara distributia de la punct?>>
espacern
Capacul chiuloasei este piesa metalica din aluminiu aflata sub galeria de admisie.....si cand se demonteaza capacul asta se elibereaza axele cu came adica distributie decalata.
CoL00SaL
Urmeaza sa fac si eu aceasta operatie, dar cum sa mai etansez cu silicon daca desfac acel capac si sare distributia de la punct?
Eu ma gandeam sa fac exact cum a facut omu' asta, sa scot capacu' si sa pun silicon exact ca in poza...

espacern
Daca desfaci cele 8 suruburi aflate in perimetrul siliconat se decaleaza distributie.....daca nu umbli la suruburile alea 8 si restul de pe langa ele nu ai treaba cu distributia.
Prin orificiul patrat se vede un ax cu came....daca desfaci vreun surub aflat la stg/dr. si de-a lungul axului cu came e problema cu distributie.
cosmin_69
Am inteles..in concluzie doar pana acolo se desface fara probleme cu distributia, se curata se etanseaza si se strange totul la loc.
nlu
Am avut ai eu ulei in zona aia de mai sus prezentată si am folosit un spray pentru frâne care curăță foarte bine uleiul si se prezintă foarte bine în prezent zona aia, curată și fără probleme. Eu zic ca e mai ușor și mai ieftin. Spor la treabă.
cosmin_69
sad.gif
Astazi am desfacut si eu acolo.Mult ulei de motor prelins peste tot.
Ia uitati ce am avut si cred ca niciodata nu s-a desfacut acolo.
Cine se face vinovata de scurgerea aia de ulei, garnitura din zona orificiul spre axul cu came?
Am curatat cat am putut si a trebuit sa strang la loc fiindca nu am momentan garnitura, fac comanda si apoi demonterz sa schimb garnitura.Eventual si pe cele 4 dreptunghiulare de pe galeria din plastic.
ripper2005
Aceeasi problema cu uleiul in zona aia o am si eu pe motor K4M 812 si mi-ar placea s-o rezolv.
Insa nu am priceput din topic daca vinovata este doar garnitura colectorului si/sau capacelul ala metalic de pe capacul de chiulasa, pe care yra_mihail l-a etansat cu silicon rosu.
Este nevoie sa-l desfac si sa-l reetansez (exista garnitura OE pentru el?) pentru a rezolva problema sau este suficient sa inlocuiesc numai garnitura colectorului (plus cele de admisie pentru ca sigur sunt coapte si dupa ce umblu acolo n-o sa mai etanseze)?
TomachE
Salutare,am facut eu sapt trecuta aceasta operatiune ! Este insa in jurnalul de bord...
Eu am avut probleme doar la garnitura mica,dar le.am schimbat si pe cele de la admisie,4 la numar !
A...si in acel "rezervor o sa gasesti sau nu,ulei ! Eu am avut cca 100gr (fara exagerare) !
espacern
QUOTE(ripper2005 @ 16 Oct 2017, 19:40)
Aceeasi problema cu uleiul in zona aia o am si eu pe motor K4M 812 si mi-ar placea s-o rezolv.
Insa nu am priceput din topic daca vinovata este doar garnitura colectorului si/sau capacelul ala metalic de pe capacul de chiulasa, pe care yra_mihail l-a etansat cu silicon rosu.
Este nevoie sa-l desfac si sa-l reetansez (exista garnitura OE pentru el?) pentru a rezolva problema

Din fabrica se foloseste pentru etansare un produs asemanator cu lacul(Loctite 518) care se aplica uniform pe suprafata perfect curata/degresata fara nici un alt fel de garnitura....si tot asa trebuie refacuta etansarea la fiecare demontare/remontare.
Folosirea de produse gen silicon pe suprafata necuratata perfect nu rezolva etansarea.....si de asta trebuie facuta "ca la carte"!
ripper2005
QUOTE(TomachE @ 16 Oct 2017, 20:28)
Salutare,am facut eu sapt trecuta aceasta operatiune ! Este insa in jurnalul de bord...
Eu am avut probleme doar la garnitura mica,dar le.am schimbat si pe cele de la admisie,4 la numar !
A...si in acel "rezervor o sa gasesti sau nu,ulei ! Eu am avut cca 100gr (fara exagerare) !
*


Salut si multumesc pentru lamuriri TomachE!
O singura nelamurire mai am: la demontarea galeriei de admisie e nevoie sa dau jos si clapeta de acceleratie (ocazie cu care o sa procedez si la curatarea ei). Dupa remontarea clapetei ai resetat cu CLIP computer-ul?

QUOTE(espacern @ 16 Oct 2017, 20:34)
Din fabrica se foloseste pentru etansare un produs asemanator cu lacul(Loctite 618) care se aplica uniform pe suprafata perfect curata/degresata fara nici un alt fel de garnitura....si tot asa trebuie refacuta etansarea la fiecare demontare/remontare.
Folosirea de produse gen silicon pe suprafata necuratata perfect nu rezolva etansarea.....si de asta trebuie facuta "ca la carte"!
*


De asta mi-e era si frica si am preferat sa intreb... Acum mi-e clar ca n-o sa ma ating de capacul ala smile.gif

Edit: N-o sa ma ating de el decat daca e absolut clar ca e si el vinovat pentru pierderile de ulei din zona aia deoarece vad ca Loctite 518 are un pret obscen de mare...
cosmin_69
TomachE nu te speria ca si la mine s-a scurs tot asa ulei sau vaporii de ulei formati ce or fi fost ei...am consumat aproape un spray intreg de curatat carburatoare sa scap de uleiul ala din galerie.Oricum in timp se face la loc.
Cum am spus nu am avut garniturile noi asa ca am curatat doar si remontat urmand sa cumpar garniturile si sa trec la inlocuirea lor.

ripper2005 daca-mi permiti raspunsul ti-l pot da si eu.
Da, ca sa demontezi galeria mai intai demontezi clapeta. apoi restul.
Am demontat clapeta de acceleratie pe fiecare an sa o curat.
Nu trebuie nici o resetare cu nici un CLIP, dar pentru linistea ta poti debransa bateria masinii, doar atata.Cureti clapeta si o montezi la loc fara nici un CLIP.

Grija mare la cele 4 gauri dreptunghiulare, sa nu intre mizerie sau bucati de izolatie copex, care ar putea ajunge in motor.Spun asta fiindca la mine izolatia aceea de copex era ancrasata incat s-a sfaramat.Asa ca am aspirat bine acolo si apoi am astupat provizoriu si cele 4 galerii, doar pana am curatat bine toata zona.
Am pus alta izolatie noua, din copex.

Apropo, stiati ca mai exista o garnitura si la solenoid?Si are un pret destul de piperat si exagerat pentru o garnitura, cam 78 de lei.
Daca nu o aveti si acolo o sa gasiti mult ulei scurs pe langa.
Nici la mine nu este, de ce nu stiu, fiindca santul sau cantul in care intra garnitura exista, asa ca trebuie sa o iau si pe aceea.
TomachE
Pentru demontarea clapetei am scos bornele ! In rest fara nici o problema !
cosmin_69
Am cumparat si eu acele garnituri de la capacul colector al galeriei de admisie.
Vazand cum arata noi chiar mi-am dat seama ca trebuiau inlocuite fiindca erau rigide, ancrasate, din cauza caldurii, fapt ce ducea la scurgeri de ulei, mai ales cea rotunda.
megan2
Sub filtrul de ulei la megane 2.2 2008 1,5 dci se afla un senzor de presiune.Care este rolul lui exact acolo?
espacern
QUOTE(megan2 @ 20 Oct 2017, 21:43)
Sub filtrul de ulei....se afla un senzor de presiune.Care este rolul lui exact acolo?

I-si face treaba lui acolo......ce altceva!
is73rik
yra_mihail , imi poti da un pm pls cu dialogys de unde il pot downloada .. sau daca ai tu kit-ul te rog. ms
Andy340
am reusit si eu aceasta operatiune cu 50% succes, deoarece nu gasesc acea garnitura de la colectarea vaporilor de ulei... adica cea mai importanta piesa. Voi de unde ati cumparat-o?
punisher00
QUOTE(megan2 @ 20 Oct 2017, 21:43)
Sub filtrul de ulei la megane 2.2 2008 1,5 dci se afla un senzor de presiune.Care este rolul lui exact acolo?
*



Este senzorul care indica presiunea uleiului
megan2
Tare...era greu sa imi dau seama de asta...nu-i asa? mad.gif

In afara de faptul ca mi-ai raspuns dupa doua luni deci cam inutil deoarece eu am reparat de fapt defectul deja, senzorul NU INDICA nimic ci indicatorul cel mult.

Pe bord insa nu exista indicator de presiune ulei deci NICI senzorul nu furnizeaza date spre indicatie bordului ci poate catre ecu, dar nu am de unde stii asta nefiind detinator de clip.

Mai bine a raspuns espacern desi nu asa se raspunde ...insa nu-l pot acuza de ceva avand in vedere cata incultura exista in romania.Se mai si plictisesc cultii sa faca pe profesorii neplatiti.
RazvanF
Probabil daca formulai intrebarea cum trebuie primeai un raspuns corect.
Tu ai fost exact precum ghicitoarea "manastire-ntr-un picior ghici ciuperca ce-i?
punisher00
QUOTE(megan2 @ 4 Jan 2018, 11:50)
Tare...era greu sa imi dau seama de asta...nu-i asa? mad.gif

In afara de faptul ca mi-ai raspuns dupa doua luni deci cam inutil deoarece eu am reparat de fapt defectul deja, senzorul NU INDICA nimic ci indicatorul cel mult.

Pe bord insa nu exista indicator de presiune ulei deci NICI senzorul nu furnizeaza date spre indicatie bordului ci poate catre ecu, dar nu am de unde stii asta nefiind detinator de clip.

Mai bine a raspuns espacern desi nu asa se raspunde ...insa nu-l pot acuza de ceva avand in vedere cata incultura exista in romania.Se mai si plictisesc cultii sa faca pe profesorii neplatiti.
*



Nu inteleg nimic din ce ai spus. Sau care este scopul arogantei . Poate impartasesti si cu noi "defectul". blink.gif si "repararea" blink.gif


Si despre senzor ...aprinde un bec in bord cand presiunea uleiului scade sub o anumita valoare . Sper ca am fost mai academic wacko.gif
megan2
Pai incercam sa repar o pierdere de ulei pe la acel senzor.Ulterior am aflat si cauza(pe care am banuit-o initial).
Acel senzor are o supapa de suprapresiune pe corpul sau care din cauza faptului ca nu s-a schimbat la timp filtrul (probabil si uleiul)s-a deschis si a imprastiat ulei pe motor.Dupa ce am schimbat ulei+filtru nu mai sunt probleme.

RazvanF daca cu mine vorbeai, ce este in neregula cu intrebarea?
Nu a fost articulata corect, nu a fost in romaneste?

Cum ;trebuie; mai exact?
CoL00SaL
Acum ca a dat si caldura, am curatat si eu mizeria pe acolo.
Problema e ca e foarte turata acum. La prima pornire totul e ok, merge in 1100 si scade la 700 dupa ce se mai incalzeste.
Dar cand deja mototul e cald ciupesc din acceleratie si sare la 1400 coboara la 1100 si iar urca cam inca 1oo de turati si cade brusc la 500 si tremura ca naiba. Inainte sa ma apuc de ea nu facea asa.
Am mers circa 90 de km cu ea de atunci crezand ca o sa se reseteze clapeta, dar nu vrea...
O sa merg maine la un service sa reinitializeze clapeta. Trebuie neaparat tester Renault sau merge si la un oarecare tester?
CoL00SaL
S-a rezolvat cu tester renault.
Multumesc de "sfaturii"
SorinSorin
Salutare......Am probleme cu capacul culbutor in sensul ca a inceput sa supureze ulei prin spate care se prelinge pana pe una din bucse de la brat si pe burduful de la planetara .Antrebarea me este daca desfac capacul culbutor sare distributia de la punct ? vreau sa pun silicon sa scap de acele scurgeri de ulei ....multumesc
greny
Daca urmezi exact tutorialul de pe pagina 1 nu sare nici o distributie.
Nu exagera cu siliconul,sa pui putin.
Te vei chinui un pic sa cureti vechiul lipici.acopera cat mai multe gauri cu staniol facut ghem.
Cauta un silicon cu uscare anaeroba.
Sa degresezi bine suprafetele.
Ai grija ca galeria e plina de ulei.daca tot ajungi acolo schimba si cele 4+1 garnituri.
Spor!
SorinSorin
QUOTE(greny @ 5 Jun 2018, 22:51)
Daca urmezi exact tutorialul de pe pagina 1 nu sare nici o distributie.
Nu exagera cu siliconul,sa pui putin.
Te vei chinui un pic sa cureti vechiul lipici.acopera cat mai multe gauri cu staniol facut ghem.
Cauta un silicon cu uscare anaeroba.
Sa degresezi bine suprafetele.
Ai grija ca galeria e plina de ulei.daca tot ajungi acolo schimba si cele 4+1 garnituri.
Spor!
*


Ok.....ms de raspuns cred ca azi ma apuc mai trebuie sa vad sa cumpar silicon .
cj98czh
Atentie la ce silicon cumperi .. sa fie rezistent la ulei ... si nu pune mult ... nu cumva cand strangi inapoi sa ajunga in interior ... pelicula aplicata trebuie sa fie subtire ..
SorinSorin
Am reusit sa termin cu etansarea capacului culbutor . Din cate am vazut cred ca era acel lac din fabricatie care era vai de mama lui . Pentru curatare am folosit Triunf si pentru degresare inainte de siliconare am folosit spray pentru frane. Pun si cateva poze sa vedeti ce a fost acolo.
espacern
Nu stiu in ce masura ajuta solutia densa de "silicon" pentru etansare pentru ca acolo se face contactul aproape metal pe metal...si in timp scurt o sa se ajunga la acelasi deznodamant.
SorinSorin
QUOTE(espacern @ 7 Jun 2018, 07:46)
Nu stiu in ce masura ajuta solutia densa de "silicon" pentru etansare pentru ca acolo se face contactul aproape metal pe metal...si in timp scurt o sa se ajunga la acelasi deznodamant.
*


Din pacate nu posed acel lac care se da la asamblare fabrica si din curiozitate m-am interesat si la reprezentanta la mine in oras si acelas raspuns mi sa dat vizavi de etansare capac culbutor se face cu silicon. Eu am optat pentru varianta asta deoarece tot uleiul care se scurgea pe bloc motor ajungea pe una din bucse de la brat si pe protectia de cauciuc de la planetara acesta ulei mai devreme sau mai tarziu distrugand atat bucsa cat si burduful de la planetara
kipp
buna, acum cateva zile am avut si eu o scurgere de ulei , ulei ajuns pe evacuare, fum de sub capota, trafic blocat ,stingatoare , o intrega tevatura. am tras masina pe dreapta si am descoperit ca pierdusem un surub de pe capacul culbutorilor( intre bobina 3 si 4) care l-am descoperit in scut mai tarziu.cand am oprit scurgerea am folosit un surub mai scurt si nu cu aceeasi forma. in atasament pare ca are legatura cu acel ''piston'' si acel arc, ce rol au aceste doua componente?
multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.