Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Suspensie Sport
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
oache81
La masina mea ar cam trebui schimbate amortizoarele ca sunt cam varza si am fost la Bosch unde au promotie la amortizoarele Monroe 4 la pret de 3 si ar veni cam 8 milioane toate 4.La Augsburg un kit complet de 4 amortizoare si 2 arcuri pe fata, sport,care coboara si garda la sol cu 4 centimetri ,costa 15 milioane.Ma gandesc ca astea sport in afara de faptul ca "lasa" masina cu 4 centimetri poate sunt si mai bune calitativ si ofera masini o stabilitate mai mare si un plus de confort dar nu stiu daca se merita diferenta de bani,ca am nevoie sa schimb si ambreiajul care face figuri cand bag in marsalier si patineaza un pic cam mult si costa si kit-ul ala de ambreiaj o caruta de bani.
sorin
Altcumva merge masina cu garda la sol mai joasa dar comfortul nu se imbunatateste,dimpotriva se pierde un pic.Ai spus 4 amortizoare si 2 arcuri pe fata,nu merge asa.Arcurile tin masina sus deci va trebui sa schimbi 4 arcuri.Pentru amortizoare sport nu iti recomand Monroe.
_________________
DIESEL POWER
M II Estate 1.9dCi
Clio 1.5dCi
oache81
Pai nu ca ala de la Ausburg a zis ca eu nu am arcuri pe spate,adica ma rog modelul de masina nu are arcuri decat pe fata.Fata de niste amortizoare uzate ar trebui sa fie mai bune oricum.Nu stiu ce tip de amortizoare sunt ,sau cu ce sunt,gaz,ulei,nu stiu nici macar ce firma e kit-ul ca am uitat numele.
VladSoare
Sport inseamna mai tari. N-are nici o legatura cu calitatea, si in orice caz sa nu te astepti la un confort sporit, ci dimpotriva.
Sigur ca daca ai de gind sa conduci sportiv pe sosele perfecte, o suspensie sport e cel mai bun lucru, insa in basescutzele noastre o sa-ti clantane toti dintii. Suspensia nu va absorbi decit o particica din soc, restul mergind in caroserie, care nu e proiectata pentru asa ceva.
sorin
N-are legatura cu calitatea dar calitatea dureaza in timp si Monroe nu este calitate la sectiunea suspensii sport.Pana sa ajunga socurile in caroserie se distrug alte elemente de sub masina care tin de suspensie si de directie dar nu asa,instantaneu.
_________________
DIESEL POWER
M II Estate 1.9dCi
Clio 1.5dCi
Toto - BOD
Daca obijnuiesti sa circuli mai mult prin afara orasului (pe la munte in special) si esti mai grabit de fel... atunci sunt foarte bune suspensile sport... Dar pentru utilizarea masinii in oras nu iti recomand aceste suspensii... Sunt foarte incomode datorita drumurilor proaste! E adevarat ca stabilitatea o sa creasca simtitor si nu cred ca apare vre`o problema la componentele masinii... dar trebuie sa fii mai finut si mai ingaduitor cu masina (adica sa incetinsti foarte mult atunci cand treci peste gropi).

Mai exista suspensile sport reglabile... poti sa le intaresti pe drumurile bune... dar nu-ti face sperante ca atunci cand le setezi moi sunt comfortabile (adica oricat de moi sunt setate, tot tari sunt de fapt smile.gif dar acceptabil)
oache81
Prin oras pe unde umblu eu stiu cam toate gropile si oricum si cu cei -4 cm tot nu o sa fie extraordinar de joasa masina.O sa ma cam zgaltaie pe piatra cubica probabil dar asta e.Acuma nu prea imi place pentru ca de exemplu curba legendara de la pod de la ciurel unde mai mereu este rupt parapetul nu o pot lua cu mai mult de 50 la ora ca simt cum fuge masina de sub mine si nu e o curba extraordinar de stransa.
Toto - BOD
ai incredere... ca nu o sa te zgaltaie putin... o sa simti fiecare denivelare in volan... si o sa-ti clantane dintii mai ceva ca la frig (sau frica)... Daca crezi ca rezisti la asta... atunci instalezati-le si vei fi multumit cu siguranta de stabilitate (totusi sa n-o probezi pentru prima data intr-o curba fara parapet)
Ioanides
@oache81
Cu cielo-ul iau curba de la ciurel cu 70 kmh (tinind banda, ofc) iar cu clio sport'ul cu 100 cel putin.

Suspensii mai tari (sport) o sa imbunatateasca considerabil tinuta de drum a masinii dar risca sa devina incomode mai ales la drumuri prin oras. Nu e vorba de -4 cm (desi e vorba si de asta la viteze mari - mai putina portanta=mai multa aderenta si mai mult control), e vorba de un ruliu mai mic cind iei curbe si implicit o stabilitate mai mare.

Si sa iei o curba fara sa ti se incline mai deloc masina e un feeling care nu trebuie ratat smile.gif

Daca te tine punga ia-ti si niste cauciucuri bune si o sa inceapa sa-ti placa mai tare sa-ti conduci masina...
Toto - BOD
cu 70? depinde de curba de fapt... oricum cielo e mai stabil decat clio orice ar zice altii. Cliovenu meu sta destul de prost in curbe, chiar daca le tai la maxim... in fine, deja m-am obijnuit cu ea. Oricum am in plan o schimbare de suspensie biggrin.gif
claus
70 ti se pare viteza mare ???
am intrat zilele trecute cu 110, si a fost ok..
Ioanides
110 cu clio sau cu megane?
MMihai
Ca tot e vorba de suspensii sport, si-a comandat Face parca kit de amortizoare si arcuri fixe care coboare clio cu 3,5cm parca de la PitStop dar pt bicorp, 400E cele fixe si cele reglabile 700E
PS. Face te-ai interesat daca se gasesc si pt symbol?
Face
Comanda o sa o fac saptamana viitoare. Cat despre suspensia de symbol, in catalog nu scrie nimic, singura posibilitate ar fi sa o compari cu aia de bicorp ...
MMihai
pai poate decat sa imi comand numai amortizoare si arcuri pt fata ca acolo se potrivesc si sa duc la intarit amortizoarele dupa spate plus sa tai cate 2 spire din arcuri dar nu o fac egala cu fata nici in veci asa ca mai bine fac la toate aceeasi smecherie cu amortizoarele si arcurile si e prea bine ca am un prieten care asa a facut si e foarte tzeapana masina si joasa.. nu imi venea sa cred
Toto - BOD
vezi sa nu ti le intareasca prea rau... biggrin.gif pe bune sa ai grija!
MMihai
Hai ca iti arat la Dudu cum sta dak e sa vina la craiova .. oricum nu o sa mai ai fie aceelasi confort iti dai seama. pai la supernnova cand a aparut stii ca avea amortizoare pe gaz din alea tari.. si dupaia toti le schimbau cu altele pe ulei care nu erau asa rigide..
oache81
Azi am dat comanda la Augsburg,costa 470 Euro 4 amortizoare si 2 arcuri,ca pe spate nu am arcuri,si manopera inclusa.Cica vin intre 7-15 zile ,acuma ce o fi o fi,sper sa nu ma zgaltzaie prea rau.
MMihai
cum nu ai arcuri??? nu se poate.. ai arcuri dar ai arcuri direct din punte pe caroserie... si nu pe amortizor.. aia e faza.. o sa iti stea ridicata de spate.. in functie de cat o sa fie fata lasata dai jos arcurile spate si te apuci sa tai la ele pana o aduci aproape egala cu fata ca asa nu o sa ai centrul de greutate unde trebuie si te fura usor
Toto - BOD
da... arcuri sunt si pe spate... sunt chiar 4... smile.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
oache81
Ala de la Augsburg mi-a zis ca se poate regla si spatele in functie de fata ca sa fie masina dreapta.Nu cred ca faceau astia kit de suspensie daca ar fi stat masina lasata pe fata.
oache81
Adineauri am lasat masina la Augsburg sa imi monteze suspensia si au zis ca ma suna mai pe seara sa ma duc sa iau masina.
Toto - BOD
auzi... dar tu ce masina ai? dry.gif
matri][xx
MEGANE 1 AI???
oache81
Da megane 1 hatchback
Toto - BOD
gata? le-ai montat? cum sunt? ii injuri acum pe aia care ti-au zis sa-ti pui? biggrin.gif
oache81
E mai nasol la gropi.Dar in schimb e mult mai stabila in curbe.Oricum nu e foarte nasol cu gropile,doar ca in unele locuri unde puteam merge cu 60 ca nu se simtea nimic acum tre sa merg cu 20 la ora si ma si zdruncina destul de rau dar situatiile astea sunt destul de rare.Dar pe piatra cubica nu ma zgaltaie exagerat adica este suportabil.
Toto - BOD
dar cd`u sare?
oache81
Da din cand in cand mai sare si cd-ul dar sarea si inainte doar ca sare ceva mai des acuma.
Toto - BOD
Stiu ca era un topic despre asta dar din nefericire nu l-am mai gasit!

Chiar sunt interesat de asa ceva... masina mea este deja foarte instabila in curbe! Enervant de instabila chiar!

As vrea si eu niste detalii, preturi! Stiu ca aceasta suspensie sport micsoreaza si garda masinii! Chiar as vrea o garda mai mica! Dar cand cumpar suspensia la ce trebuie sa ma uit! Care sunt criteriile de comparatie (sau mai stiu eu ce...)
Toto - BOD
Arcurile de Logan se potrivesc pe Clio Symbol??? Stie careva? Ca am gasit niste arcuri sport de Logan la un pret acceptabil.
Solon
Cum adica arcuri sport de Logan?Logan are aspect de masina sportiva?
Toto - BOD
ce legatura are aspectul Loganului cu ce am intrebat eu? dry.gif
pablo
Pai tu ai scris Toto "am gasit niste arcuri sport de Logan la un pret acceptabil."
Pur si simplu Logan nu prea are fata de masina sport.Zi si tu tip de arcuri nu ca se potrivesc la Logan.
hellcat
Logan-ul si Clio au aceeasi punte spate, de aceea cred ca arcurile sport de Logan se pot pune pe Clio.
Toto - BOD
QUOTE(pablo @ Dec 25 2005, 09:21 AM)
Pai tu ai scris Toto "am gasit niste arcuri sport de Logan la un pret acceptabil."
Pur si simplu Logan nu prea are fata de masina sport.Zi si tu tip de arcuri nu ca se potrivesc la Logan.

pai da... am zis ca am gasit arcuri sport de Logan... nu ca am gasit arcuri de Logan Sport...

Nu vad care e legatura. Am vazut si arcuri sport pentru Renault Espace daca iti vine sa crezi. Arcurile sport nu fac masina mai sportiva... ci mai stabila. E doar o figura de stil ca sunt 'sport', datorita utilizarii acestora la un mers mai sportiv. DAR NU ARE LEGATURA CU ASPECTUL MASINII.

daca iti zic ca am vazut suport de ski`uri pentru audi tt asta face tt`u o masina de familie? sau ce? blink.gif

QUOTE
Logan-ul si Clio au aceeasi punte spate, de aceea cred ca arcurile sport de Logan se pot pune pe Clio


despre fata stii ceva?
Diaboliq
Da se merita.... Dar o sa descoperi ca si autostrada soarelui e plina de denivelari... smile.gif) Nu-ti recomand suspensie sport fara bara stabilizatoare.... Daca ai piatra la rinichi... suspensia sport e solutia... Solutie mai ieftina e sa-ti iei pe gaz.... dar vezi firma....
NightRider
[attachmentid=29939][attachmentid=29942][attachmentid=29943][attachmentid=29944]
[attachmentid=29945]

Ca tot venii vb de suspensie sport, mi-am pus si eu recent...amortizoare koni sport galbene reglabile si arcuri eibach sportline, coboarare aprox 4.5-5 cm fata si 3 cm spate...

Va rog pareri...

Ca si tinuta de drum, este muult inbunatatita, curbe cu viteza mare sunt mult mai comune acuma , iar ruliul a fost eliminat aproape in totalitate...Dejanvantaj ar fi confortul usor redus, pe setarea maxim de moale a amortizoarelor, dar suportabil...Per total, sunt foarte multumit de investitie...
V A L I
De ce nu ai ales un kit suspensie pentru masina ta de la un "singur" producator ? tongue.gif
Unde ai pus poza cu degetele..masina e coborata la maxim? Eu as fi pus niste anvelope cu un talon mai mic , poate pentru ca imi da senzatia ca poate sa atinga aripa in fata , la curbe luate mai tare.
In rest..arata super masina asa mai coborata. Nice job !
NightRider
sers..am ales varianta asta pt ca stiam de calitatea amortizoarelor koni..dar de slaba calitate a arcurior prod de ei...iar arcurile eibach se potrivesc de minune cu ele, e o varianta testata de multi, mai ales in anglia, pe un forum pt clio-uri f renumit, se gasesc destule pareri pro despre asta, am si vb personal cu unul care a testat combinatia asta si era f multumit..ca si mine de altfel smile.gif

cauciucurile sunt echivalente cu ce venea masina standard, adik 185/55R15...eu am pus 205/50R15...si nu freaca absolut deloc, iar ca si coborare, acelasi tip cu care am vb mi-a spus ca se vor mai "aseza" inca vre-o luna..at coborarea va fii finala..smile.gif...Multumesc pt pareri si pt apreciere...
SorinN
NightRider, ce ne mai spui de suspensie? Eu... sunt foarte fericit ca am scut metalic... si e coborata "doar" 3,5 cm si fata si spate. La tine cu 5 cm cum e?
NightRider
[attachmentid=30282]

sers sorin, un "coleg de suferinta" as putea zice...Pai pe scurt, dezastru, din cauza calitatii drumurilor din cluj napoca am reusit sa dau cu scutu de drumul acesta "perfect" de cateva ori, cred ca ultima oara l-am cam indoit putin....si mai ales cu buza am prob. reusesc sa dau cu ea de tot ce are cativa cm mai mult decat drumul...dar, te obisnuiesti...mai ales ca acuma spoilerul spate va fii cel din poza atasata, mult mai aproape de pamant decat cel standard care imi permitea sa mai incerc sa escaladez vre-o bordura, asa..no more..smile.gif...Pe scurt, multe avantaje si cateva dezavantaje cu care te obisnuiesti...
B-34-SGM
QUOTE(claus @ 28 Jun 2005, 16:53)
70 ti se pare viteza mare ???
am intrat zilele trecute cu 110, si a fost ok..
*



Am intrat in curba de la ciurel cu 140. Am urcat S-ul de la academie cu 160. Pe spate avand cauciucuri de strada. Suspensii facute dupa reteta batranilor care au alergat pe coasta.Amortizoarele testate pe banc.
claus
1 la mana.. ai dat quote la un post de acum 1 an..
si 2 la mana.. tu ai toata suspensia sport.. eu doar arcuri biggrin.gif
B-34-SGM
Daca n-am mai intrat de mult pe acest forum smile.gif
claus
lasa, ma.. noi sa fim sanatosi smile.gif
masinuta cum mai merge ? biggrin.gif
adrian mgn
Dupa ce am citit cam toate posturile despre suspensii si coborarea garzii la sol a masinii, am cateva lucruri nelamurite si as dori ceva pareri...

In primul rand eu am un Megane 2.2 1.5 dci din 2007 cu pdg pe care as dori sa-l aduc un pic cu picioarele pe pamant ,din ratiuni ce tin mai mult de estetica si siguranta si mai putin de crestere a comportamentului sportiv.

Acum din ce am inteles eu acest lucru se poate face prin:
-schimbare arcuri
-schimbare amortizoare
-schimbare arcuri + amortizoare

Intrebarile mele ar fi :

- cu care modificare sa incep? Sa schimb doar arcurile sau doar amortizoarele? tinand cont ca nu imi doresc sa lipesc masina de asfalt ci doar o coborare a garzii la sol combinata cu o usoara intarire a suspensiei.

- cam care ar fi distanta optima cu care sa cobor masina ( am citit ca unele arcuri/amotizoare coboara 3 - 3,5 - 6 cm)?

- masina mea ( cu pdg) are, cel putin mie asa mi se pare, spatele un pic mai ridicat decat botul.In eventualitatea unei coborari se pastreaza acesta diferenta sau ar fi mai indicat sa echivalez inaltimile fata- spate (personal mi-ar placea aceasta varianta - dar nu cunosc implicatiile).

hellcat
La megane-ul tau e suficient doar schimbarea arcurilor si vei obtine cam ce vrei tu...garda la sol nu foarte joasa, o tinuta rutiera imbunatatita, aspect exterior placut.
Mai sunt useri pe forum care si-au inlocuit arcurile pe megane (semit, j.d) - poti lua legatura cu ei pe pm.
arazvan2002
Eu am Megane 1. Acum vreo 3 luni am pus amortizoare monroe reflex pe gaz fata spate si acum dupa vreo 2500km am pus si pe fata arcuri H&R -3.5cm. Deocamdata tinuta de drum pare sa fie mai buna, masina a coborat de fata dar am utiat sa masor inainte sa dau arcurile jos ca ma grabeam. Nu am facut decat 200km insa sunt multumit. Nu imi clantane dintii prea tare pe piatra cubica sau la treceri fata de arcurile stock si aici cred ca amortizoarele contribuie desi nici el nu cred ca au fost facute pentru confort maxim. Per total sunt multumit. Astept sa o mai alerg si sa imi fac o parere mai obiectiva.
AlexToader
Salut baieti, scuze ca inviu un topic de acum 5 ani... wacko.gif dar ma bate rau de tot functia search, si nu am gasit nicaieri raspunsul la intrebarea asta..

Se potrivesc arcurile sport de pe megane 2.1 pe megane 2.2?
E vreo diferenta intre suspensii?

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.