Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chip Tuning 1.5 dCi 80 Cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
Pages: 1, 2, 3, 4
richie
Salutare tuturor....mai ales tinand cont ca sunt nou noutz pe acest forum.

Am si eu un Megane Sedan Comfort Privilege, cu 1.5 dCI de 80 CP pe el ( nu e vina mea...asa mi l-a cumparat firma smile.gif )

As dori si eu parerile unor posesori de masini similare - mie personal cei 80 CP mi se par putzin cam insuficienti pentru ditamai mashina....sprintul e cam slabutz.
E adevarat, consumul e pe masura motorului, si viteza maxima este destul de mare...am atins aprox 175 Km/h la 4000 RPM...ceea ce mi se pare suficient..
Nu sunt genul de om care sa fie prins cu radarul la 247 Km/h pe drumuri nationale...
Dar...imi place si mie sa pot depasi "ca omul"....

Inainte am avut un Clio 1.5 dCI de 65 CP si mi se parea simtitor mai sprinten.
E adevarat, masina era mai usoara cu 300 kile si avea o cutie cu rapoartele mult mai "scurte" motiv pentru care nu era necesar sa schimb in treapta inferioara la depasire, daca ma situam pe la 2000...2200 RPM in momentul inceperii depasirii....

O alta intrebare la care as fi bucuros de opinii......si-a facut cineva chiptuning la motorul asta?
Merita investitia de 400 Euro?
MrMishu
Eu cred ca merita . Numai ca nu a avut nimeni curajul sa faca pasul asta biggrin.gif . Sincer si pe mine ma bate gandul , ma tenteaza rau de tot , dar daca se intampla ceva nasol pe la motor dupa aceea tocmai la mine ce fac ? Asta astept si eu sa faca altu primul pasul asta si sa aflu de la el cum este.
eddie33
Pai mai bine te gandeai de la inceput,uite asa ca mine,mi-am luat de 80 de c.p. Clio,dar acum vreau de 100 c.p..... biggrin.gif
MrMishu
Pai atunci ce te retine eddie33 sa il duci la 100 CP ? TE costa doar 360 eur fara TVA. Cu ocazia asta vad si eu la tine daca e bine sau nu tongue.gif biggrin.gif
richie
V-am zis....la mine e altceva...n-am prea avut eu alegerea....

Dar...daca nu se gaseste nimeni pana prin iulie (cand o sa am si eu vreo 450 euro de teste ...) va spun eu ce shi cum.

Pana atunci.....cascam ochii la depashiri...ce sa facem? sad.gif(
Courage
Interesant... unde gasesc mai multe date despre acest chip tunning si ce implica el ?
MrMishu
Incearca aici .
clau023
Salut
Exista un curajos care a facut tuning pentru motorul de 1,5 dci 80 cp. Daca "DA' - se simte diferenta de putere/cuplu si ce consum aveti?
Merci.
cornel_t
Cautand sa vad si eu cum e cu powerbox-ul lui Sorin uite ce am gasit:
http://www.dieselchiptuning.com/catalog/pr...products_id=646
sosoenduristu
o singura nelamurire am in legatura cu produsul din link.daca e asa de bun incat nu induce uzura suplimentara, nu scurteaza viata turbinei, nu creste consumul, ce sa mai, duce si gunoiul, face numai bine......de ce nu a fost pus de renault din fabrica???e clar ca daca ar fi fost produs in masa, pretul lui ar fi fost pe undeva la 20% din valoarea de pe net
Face
Daca vreti pot sa va ajut eu cu un chiptuning la DimSport.
Pretul este de 350euro
Putere initiala: 80 cp
Putere finala: ~105 cp
Cuplu initial: 185 Nm
Cuplu final: ~220 Nm
sorin
@ sosoenduristu
De ce sa puna Renault powerbox pe cel de 80 cp cand ei au un motor de 1,5dCi 100 cp?!?Si daca tie ti-ar place asta nu inseamna ca toata lumea e pro.
_________________
DIESEL POWER
M II Estate 1.9dCi
Clio 1.5dCi
oache81
Nu are cum sa nu aduca uzura suplimentara la motor si la turbina,dar poate fi o uzura neglijabila.Ar putea si ei sa faca din fabrica motoarele asa dar or sti ei ce stiu de nu le fac.
richie
@Face
350 euro e pretzul final?
Face
Daca va adunati mai multi poate negociem o reducere
strumfuadi
QUOTE(oache81 @ Jun 7 2005, 07:40 AM)
Nu are cum sa nu aduca uzura suplimentara la motor si la turbina,dar poate fi o uzura neglijabila.Ar putea si ei sa faca din fabrica motoarele asa dar or sti ei ce stiu de nu le fac.

intr'adevar, shtiu ei ce shtiu..
de ce sa nu vanda pe cel de 100cp cu 1000euro in plus, huh?? wink.gif
credeti ca "ie proshti"?
richie
Nu e numai marketing la mijloc....mai sunt shi altele....
Cum ar fi...evacuari.. alte filtre de aer....etc etc....
Cu toate astea...dupa ce scap de cheltuiala cu nunta...ma bag la un chiptuning.

Deocamdata..350 euro mi se pare o suma de neatins tongue.gif
niky
QUOTE(Face @ Jun 6 2005, 10:07 PM)
Daca vreti pot sa va ajut eu cu un chiptuning la DimSport.
Pretul este de 350euro
Putere initiala: 80 cp
Putere finala: ~105 cp
Cuplu initial: 185 Nm
Cuplu final: ~220 Nm

salut ! am o intrebare chipul pe care tu il vinzi poate fi pus pe un Megan 2-hatchback 1,6 ?
daca da sunt interesat.cum pot lua legatura cu tine?
claus
niky.. nu se vinde nici un chip.. se rescrie softul
Face
@niky: e vorba de flashtuning mai exact (anume rescrierea chipului de pe masina supa cum zicea claus). Da-mi si mie te rog niste date ale masinii (cod motor, an fabricatie ... ) si iti spun ce se poate face

aaa. apropo ... claus, nu-ti faci si tu !?
claus
vreau si eu.. da' mai intai sa faca mebezeu .. sa vad diferenta
MBZ
vad ca astia la kempower dau o crestere mult mai mare la cuplu la 240... desi puterea creste fix cu 20CP(102)
este adevarat ca si pretul este dublu, dar totusi cum reusesc sa creasca atat de mult cuplul?
Face
Datele pe care le-am dat eu sunt pentru un flashtuning ce afecteaza foarte putin motorul. Se poate desigur face si ceva mai radical (la acelasi pret)
r&d
Mare grija la cresterea "fantastica" de cuplu , sa nu fie nevoie pe urma de un alt ambreiaj. Mergeti pe un soft sigur care nu forteaza varful de cuplu sub 2000rpm... oricum senzatiile dupa sunt super. Eu am facut pasul cu 1.9 dCi de 107 cp de pe Laguna I, la ~147k km.
vladus
motorina, motorina, da merge aceeasi smecherie si la benzina?
strumfuadi
normal.
numai ca la o benzina aspirata creshterea e de maxim 8-10%. la o benzina turbo creshterea e asemanatoare cu TD.. ba chiar mai mare uneori (cca 30%)
Face
Deoarece pana acum nu a mai fost modificat nici un Megane II 1,6 16v trebuie vazut intai daca are eprom si ce tip de injectie, asa ca va fi nevioe de un voluntar care sa vina primul si sa isi.
Pretul (daca se poate face modificarea) va fi de 250euro. PM pentru doritori.
cornel_t
Ma gandeam ca daca ai nevoie de cobai voluntari nu mai ceri si bani sad.gif
dannyb
Hello la lume... si eu sunt cu un sedan de 1.5 80...asta e viata. Sunt destul de multumit de el, insa e tentant rau de tot powerboxul...(nu chip tunning?). Problema mea e garantia in acest moment, masina o am din aprilie... as astepta mai degraba sa ies din garantie si sa fac flash tuning(chip whatever) care am inteles ca e mai eficient decat powerboxul...

Si eu sunt curios ce se va intampla dupa ce se pune unul din cele doua pe motoras.

bafta all
richie
Eh...eu am rezolvat problema chiptuningului...

Ma duc maine shi imi comand un HB cu motor de 1.9dCI shi...gataaaa
I-l las nevestii (viitoarei...) mashinutza de firma...shi am sscapat...
1.9 e chiar mai mult decat suficient pentru nevoie mele....am vazut pe laguna shefului....
oache81
Am deja peste 5 mii de KM de cand am facut chip tuning si nu s-a intamplat nimic suspect inca.S-ar putea sa aveti ceva probleme cu turbinele,insa la motor e mai greu sa se intample ceva,mai ales la niste masini relativ noi.
pablo
Tuning la motor - performanta sau dezastru?

Mirajul cresterii puterii motorului masinii ne da tarcoale de fiecare data cand in oglinda retrovizoare vedem ca se apropie un model similar cu cel pe care il conducem si care parca nu se "misca" la fel de greoi.

Aparent totul este foarte simplu: schimbati ceva la motor si gata! Golf-ul 4 TDI se transforma in Ferrari peste noapte! In realitate, castigul de putere este mediu sau chiar mic, iar fiabilitatea motorului poate avea de suferit in timp.

Din prezentarea avantajelor si dezavantajelor tuning-ului la motor, va veti da seama singuri daca merita sa faceti acest pas sau mai bine va lasati pagubasi.

Trebuie stiut ca un tuning veritabil la motorul masinii presupune un buget exorbitant, dar aici intram deja in "cusca leilor", gen Brabus, AMG, AC Schnitzer, unde banii clinetilor nu reprezinta un obstacol, iar prepararea se apropie sau chiar depaseste pretul masinii.

Ne vom referi la solutiile care dau un plus de putere, fara sa goleasca (complet)
buzunarul posesorului de automobil.

Cele mai intalnite solutii sunt: schimbarea sistemului de evacuare a gazelor, kit de admisie marit si chip-tuning, la care se adauga diverse elemente aerodinamice ale caroseriei, menite sa dea o stabilitate crescuta si rezistenta la frecare mai mica.

Sistemul de evacuare (esapamentul) va castiga niste caluti (5-10), insa aceasta modificare presupune cumpararea unor kit-uri de foarte buna calitate, care pot sa sara de 600 de euro (Remus, Supersprint), iar modificarile sunt vizibile, ceea ce poate aduce si o suspendare a certificatului de inmatriculare si garantat respingerea la RAR sau la Inspectia Tehnica Periodica (ITP).

Kit-ul (filtrul) de admisie nu aduce un castig substantial, avantajul il constituie faptul ca acest filtru de aer nu mai trebuie aruncat la fel ca cele din hartie care se schimba in medie la fiecare 15.000 de km, ci poate fi curatat cu o solutie speciala furnizata de producator (Raid, K&N, etc), fara sa mai vorbim ca arata foarte "estetic" sub capota.

Chip-tuning

Cea mai "serioasa" modificare ramane la gestiunea electronica a injectiei, benzina sau diesel, de fapt modificarea parametrilor inmagazinati in soft-ul computerului de injectie.

Aici aveti doua variante: schimbarea propriu-zisa a procesorului din computerul de injectie sau montarea unui calculator extern suplimentar -Engine Control Unit (ECU).

In privinta unor astfel de modificari parerile sunt impartite: unii sustin ca oricum constructorii de automobile nu imping la maximum puterea motoarelor, pentru a le creste fiabilitatea, pentru a reduce emisiile de noxe si consumul de carburant sau pur si simplu pentru a le putea vinde mult mai usor (polite mai ieftine de asigurare, fiscalitate mai scazuta pentru cilindree si putere mica, etc.). De aici rezulta ca un motor mai are resurse care teoretic pot fi exploatate fara nici o problema.

Altii sustin ca acel motor nu va rezista prea mult o data ce a fost impins si fortat sa dea un randament sporit, garantia masinii e ca si nula, iar 100.000 de km par un vis frumos, care va fi intrerupt la un moment dat de "mancat de ulei" si pierderi ale puterii. In mod logic, orice este fortat va ceda mai devreme sau mai tarziu.

Daca v-ati hotarat totusi pentru chip-tuning, trebuie sa stiti care varianta este cea mai buna.

Scoaterea procesorului si inlocuirea lui cu un altul are un dezavantaj major din start: se umbla la computerul de injectie, ceea ce inseamna ca o operatie nereusita va aduce mari belele. De asemenea, la garantie, ITP sau chiar si la vanzarea masinii nu va puteti ascunde cu astfel de modificari.

Computerul ECU (cunoscut mai mult sub numele de Powerbox) are avantajul ca poate fi decuplat de fiecare data cand doriti sa mascati operatiunea intreprinsa, intrucat acesta este prevazut cu mufe ce se potrivesc tipului de motor si de model de computer. Il scoateti si cuplati la loc direct mufa computerului de fabrica si totul revine la normal. Avantajul il constiuie posibilitatea pastrarii acestui Powerbox, chiar si dupa vinderea masinii si cuplarea la o masina "din aceeasi familie" sau cu motor similar.

In ambele cazuri bugetul e in jur de 300 de euro, dar dezavantajul in cazul masinilor foarte sofisticate il constituie posibilele erori pe care martorii de bord ar putea sa le inregistreze, pornind de la nivelul de emisii pana la dereglarea debitmetrului, a aprinderii sau a consumului de carburant.

Va las sa trageti singuri concluziile si puneti in balanta: putere mai mare, demaraj in tromba, invidia cunoscutilor versus fiabilitate scazuta, uzura prematura si show la ITP sau reprezentanta.

sursa:http://www.baniinostri.ro/auto/auto_sfaturi.php?ContentID=12
MBZ
mai mult ca sigur ca respectivul ziarist a fost inainte croitoreasa sau coafeaza...
e departe de realitate atat ca termeni si comprehensiune cat si ca acuratete a argumentelor(presupuse argumente)
Garrett
Tovarasi eu lucrez la meseriasii care fac turbocompresoarele pentru Renault in RO se fac cele de 1,5 dci 65 CP si 100 CP cele de 80 CP le face concurenta tongue.gif .
Cip-tunningul poate duce la "avantajul" de a baga turbo in overspeed rezultat dupa cateva mii de km adio turbo se face bucati roata compresor si pentru asa ceva va asigur ca cel putin noi nu dam garantie la clienti.....
O solutie ar fi cip-tuning + schimbare turbo dar aici apar alte probleme computerul existent s-ar putea sa nu cunoasca noul turbo si nici sa nu existe toti senzorii necesari in motor biggrin.gif sunt solutii constructive diferite pt turbo in functie de putere comanda actuatorului se face diferit.
Deci atentie.....
raducu68
Lasati mah motoarele în pace, chiar vi s-a urît cu binele? Fratilor, nu ati luat BMW sau Porsche, ati cumparat RENOURI PE MOTORINA! Chiar nu mai exista decenta si bun-simt pe lumea asta? mad.gif
Tudor
Garrett, vad ca tu ai ales un Renault cu 1,5 dCi 80CP (turbo de la concurenta). Sa banuim ca alegerea s-a bazat pe cunoasterea realitatii?
In alta ordine de idei, pentru ca au fost ceva dezbateri pe tema asta, ce diferente sunt intre turbo de 65CP / 80CP / 100CP ?(din specificatii poti gasi doar ca turbo de 100CP e cu geometrie variabila)
google
Din cate am aflat cele de 65 si 80 au turbo cu geometrie fixa diferenta fiind ca cel de 80 are si intercooler iar la 100 ai turbo cu geometrie variabila si intercooler.
eddie33
Google are perfecta dreptate,in plus,difera si presiunile din injectoare,in crestere de la 65,80 si 100 c.p.
Garrett
@Tudor
Nu poti sa alegi de cine sa fie facut turbo pentru un anumit motor si o putere data nu exista decat un singur furnizor noi facem pt 65 CP si 100 CP.
In alta ordine de idei turbo 65 CP si 80 CP au geometrie fixa iar cel de 100 CP geometrie variabila. Diferentele de putere sunt date si de presiunea din injectoare coordonate calculatorul cu modelul de turbo. Intercoolerul exista la toate motoarele noi cu turbo aerul se incalzeste enorm in compresor la unele modele mai vechi exista un fel de ventilator smecher cool.gif care raceste aerul.
Diferenta intre 65 si 80 este si la viteza de reactie data de comanda motorului la 65 CP functioneaza pe depresiune masoara cat aer cere motorul dupa care prin intermediul unei pompe de vacum se comanda clapetei de gaze de la turbina reactie ceva mai lenta... ; la 80 CP functioneaza pe presiune se masoara presiunea dupa intercooler si comanda automat clapeta de gaze reactie mai rapida. Cea mai buna solutie ramane geometria variabila se comanda rapid fluxul de aer direct din calculator actuatorul este electronic asa ca daca ai un astfel de turbo ai mari sanse sa nu sesizezi diferente fata de benzina decat la consum.
Cat despre concurenta oricand prefer un turbo Garrett facut in RO singura fabrica din Europa cu clasa A de calitate de la WW si Renault smile.gif . Nu povestim de cele faute in Franta sau Italia tongue.gif ......
Sper ca vam lamurit cat de cat cum e cu diferentele de putere la motoarele 1,5 dci.
Vanzatorul de Iluzii
Pai draga Garrett, sa inteleg ca singurele turbine de foarte buna calitate sunt cele de 65 si 100 CP facute in Ro? Ce poti sa-mi spui de cea de la 80 CP? Dupa cum vezi am tot de 80 si as dori sa dorm mai linistit. Ceva detalii si argumente tehnice sunt binevenite daca se poate. Multumesc
Tudor
Cred ca cel mai bun argument pe care l-a oferit Garrett e ca si el are un 1,5 dCi 80CP.

@Garrett: multumesc pt lamuriri.
Garrett
Evident nu ! Dupa cum vezi si eu am tot de 80 CP. Performantele nu intra in discutie oricum, indiferent de cine sunt facute ele oricum sunt testate pe motor la producatorul de masini. Fiecare client evalueaza fabricile in functie de cum se prezinta la auditurile pe care le face la lansarea in productie a unui turbo nou cand vine in audit, in functie de numarul de turbo cazute la 0 Km, in momentul testarilor pe banc si de numarul de turbo picate in garantie. Dupa garantie nu mai intereseaza pe nimeni din pacate. Garrett da garantie la turbo 2 ani concurenta KKK da garantie 1 an oricum dupa cum vezi in general Clientii Renault, WW etc acorda garantie mai mult biggrin.gif . Neoficial din analizele facute numarul de turbo picate este relativ mic. Oricum nu ati vrea sa stiti cu cat se vand turbo catre clienti fata de pretul nesimtit pe care il cere orice producator de turbo pt unul picat dupa ce a trecut garantia. Din ce stiu eu cele KKK sunt ceva mai ieftine, din ce am inteles ei nu fac la fel de multe verificari la turbo pe liniile de fabricatie dar in schimb impun furnizorilor de componente conditii mai dure. Ca sa dormi ceva mai linistit un turbo care cazut in garantie il costa pe producator cam de 5- 6 ori mai mult decat unul nou penalitati impuse de client asa ca interesul lui e sa fie atent ce produce cool.gif . Un alt aspect orice turbo defect ajunge inapoi la producator unde este facut bucatele se analizeaza cauzele si se iau masuri problemele de calitate cel putin la noi sunt tratate extrem de serios.

P.S. Sfat pt cei cu geometrie variabila nu mergeti subturat, daca se stringe calamina la sistemul de geometrie variabila se gripeaza si ohmy.gif am vazut cateva venite asa reclamate de la clienti, pentru astfel de defecte noi trimitem frumos pozele la client si il anuntam ca pentru utilizare defectuoasa nu se acorda garantie biggrin.gif . Pt cei fara variabila cel putin din acest punct de vedere nu trebuie sa-si faca griji nu are unde sa se depuna calamina... smile.gif .
andreir
Depunerile pe mecanismul VNT se pot curata ca si un actuator gripat. Nu e nevoie de poza merge doar curatare si/sau degripare.

Apoi intrarea in over-speed cauzata de obicei de surge se poate evita chiar la chip-tuning (flash sau conventional) prin scrierea mapei de control a turbinei cu grija. Plus ca nu trebuie talpuita masina dci, hdi, tdi etc. sub 2000 rpm. Talpuita inseamna pedala la fund (100%).

@Garrett: Cat costa un Garrett GT17 (cel cu geometrie fixa / wastegate) refacut? Eu m-am cam saturat de GT15-le pe care il am si vreau ceva mai mare. Eventual un GT20.
r&d
De unde Garett pe K9K (1.5) ???
Cele de 1.5 (65 si 80cp) au turbine Borg-Warner sau KKK(100cp). Nu este loc si pentru Garrett pe motoarele de 1.5 dCi. Ei au locul lor pe 1.9 si 2.2.
alx
Pai eu am inteles ca niciunii dintre cei care avem turbo, indiferent de varianta, nu avem voie sa mergem subturat, nu?
sosoenduristu
nu ai voie ma, numai peste 3000 tre sa stea turometrul :joke:
voinea
QUOTE(Face @ Jun 14 2005, 02:51 PM)
Deoarece pana acum nu a mai fost modificat nici un Megane II 1,6 16v trebuie vazut intai daca are eprom si ce tip de injectie, asa ca va fi nevioe de un voluntar care sa vina primul si sa isi.

Renault megane II 1.6 16V are ECU SIEMENS SIRIUS34 cu eprom tip 29F400 PSOP . Deci remapabil prin BDM (desfacere ECU si rescriere direct in el). Prin OBD nu a spart niemeni acest protocol pana atunci.
Garrett
QUOTE
Cat costa un Garrett GT17 (cel cu geometrie fixa / wastegate) refacut? Eu m-am cam saturat de GT15-le pe care il am si vreau ceva mai mare. Eventual un GT20.


N-am nici cea mai vaga idee eventual pot sa aflu cu cat il vindem noi la Renault (destul de ieftin oricum) noi nu avem voie sa vindem direct, asta o face Renault cu profitul de rigoare.

QUOTE
De unde Garett pe K9K (1.5) ???
Cele de 1.5 (65 si 80cp) au turbine Borg-Warner sau KKK(100cp). Nu este loc si pentru Garrett pe motoarele de 1.5 dCi. Ei au locul lor pe 1.9 si 2.2.


Absolut corect eu gasisem date aici de cand s-a iceput dezvoltarea pt 1,5 dci intre timp Garrett s-a orientat pe motoarele mai mari. Ca fapt divers intre timp KKK a fost absorbit de Borg-Warner.
vbutnariu
Absolut nimeni nu mai are informatii despre chip tuning pentru motoarele de 1.5 DCI 80CP?

Eu am gasit un powerbox da costa destul de mult aprox 483 E
la http://www.chiptunning.at
si-a montat cineva asa ceva? isi merita banii?
google
Daca ai vreun gand de chiptuning te sfatuiesc sa te informezi si aici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.