Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cip Tuning Pentru 1.6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
Pages: 1, 2
vladus
Am aflat de aparitia unui nou cip pentru megane 2 1.6 16v. Cica ar da 20cp, deci motorul ar ajunge la 135cp. Stie cineva ceva de asta?
Omul de la care am aflat e serios si pretul e ok... ma tenteaza. Singura problema e ca toate cip-urile de pana acum dadeau maxim 7cp pentru motorul asta... de ce ar fii asta cu muult mai bun?
RCS
Cat te costa afacerea ?? Nu stiu ce sa zic dar 20 cp doar din chip, nu prea imi vine sa cred !!! dry.gif Da-mi si mie adresa de net de la firma care iti face respectivul chiptuning !!! ph34r.gif
Race
Si cand te gandesti ca idioti gen BMW,Honda,Mitsubishi etc. se chinuie sa inventeze noi solutii de distributie,injectie,evacuare,chiar si supaalimentare...cand e atat de simplu sa pui un chip si face cat toate la un loc ! Eu zic sa profiti de ocazie pana nu afla toata lumea si se scumpesc !
cmandrei
E doar pentru 1.6 16V sau doar pentru acest model se stie ca da in plus 20cp ? ce inseamna pret ok ?
oache81
Intre 6 si 8 la suta castigi din CIP deci vreo 7-9 CP de la 115 cat are
rttt_gia
parca era 10 % pt benzina... ma rog. exclus 20 de cai. bafta
vladus
si eu am zis la fel ca e exclus 20cp. Cipul cica e la 350 euro... de unde il iau nu poci sa zic. Ce pot sa zic e ca cica cip-urile sunt originale renault sport.
Nu stiu daca merge si pentru alte motoare, mie omul mi-a zis ca la 1,6 se castiga 20cp... mie imi pare exagerata treaba...
pablo
vladus da-ne si noua un nume de chip sau un link ... ceva mai concret
vladus
pai nu am link... omul care mi-a zis de cip lucreaza la renault si e o cunostinta de-a mea. Daca vreti il intreb mai multe, dar momentan asta e tot ce stiu, de aia am deschis si topicul, credeam ca ati auzit ceva de asta rolleyes.gif ma interesez si va zic
EDIT: tocmai am vorbit cu omul la tel si cica se castiga 20 cp garantat si demonstrat pe dino.. ca au si asa ceva cica.

Asta mi-a trimis pe mail:

"Unichip este un calculator de sine statator care odata montat, ramane atasat computerului motorului (ECU). Unichip-ul este programat individual pe caracteristicile proprii fiecarui motor.

DETALII TEHNICE

Ce poate controla UNICHIP-ul:

- harta de modificare a avansului, scainteie sau injectie, in functie de turatie si sarcina
- limitarea turatiei maxime
- eliminarea limitatorului de viteza cu ajutorul unui modul specializat
- memorie pt valorile maximale ale turatiei si boost-ului
- launch controll, adica limitarea turatiei maxime astfel incat sa se obtina un boost ridicat la turatii relativ scazute, folosit la demararea masinilor turbo in competitiile de acceleratie.
- realizarea controlului progresiv al injectiei de azot cu reducerea avansului la scanteie
- inlocuirea aprinderii mecanice cu aprindere cu harta de avans in functie de turatie si sarcina


Care sunt avantajele UNICHIP:

• Aduce economii de combustibil
Datorita optimizarii amestecului si avansului pentru intreaga gama de sarcini si turatii la care motorul va functiona. Astfel la sarcini partiale vei avea o masina mai economica, iar la sarcina maxima una mai puternica.

• Tuning Individual
Acesta este principalul avantaj al UNICHIP. Acesta nu este rezultat al unei productii de masa de genul "one size fits all". Unichip-ul este individual setat pentru masina TA.

• Reprogramabil pentru orice modificari aduse motorului ulterior Daca instalezi un UNICHIP si mai tarziu te decizi ca vrei mai multa putere si adaugi componente de performanta cum ar fi filtre, tobe, intercoolere etc, putem modifica programul UNICHIP-ului a.i. sa ai maximumul de avantaj al modificarilor tale. Aceasta este foarte dificil, daca nu imposibil de facut cu oricare alte produse.

• Pretul rezonabil. - Produsul UNICHIP inseamna un calculator plus tuningul lui pentru masina ta pe dinamometru cu retarder. Pretul pentru achizitionarea acestui produs si serviciu este de aproximativ 375 Euro, fara tva. Pretul este comparabil cu cel al unui chip, produsul nostru fiind de departe superior.

• Onestitatea sistemului Spre deosebire de alte produse, noi nu declaram si nu ne facem publicitate cu faptul ca UNICHIP va da un anume procent sau numar de cai putere in plus. Nu este posibil ca un produs sa dea aceleasi rezultate la toate motoarele atata timp cat fiecare motor are tolerante diferite si probabil functioneaza cu combustibili diferiti. Ce garantam noi este ca vom face motorul tau cat de puternic si cat de economic este posibil.

Ca si cuvant UNICHIP s-ar traduce ca universal chip, un chip care se potriveste la orice autovehicul. UNICHIP-ul este un calculator (are memorie si procesor) care se ataseaza la instalatia electrica a calculatorului motorului (ECU). Odata instalat UNICHIP-ul ii da tunerului (tehnicianului) controlul asupra parametrilor motorului.

TUNING TO PERFECTION nu este o lozinca de marketing, ci este esenta modului de a tuna un motor folosind tehnologia UNICHIP. Acest lucru este datorat faptului ca modificarea parametrilor se face in timp real cu vehiculul ruland pe dinamometru, asigurandu-se astfel obtinerea puterii maxime la sarcini mari si consumului minim la sarcini partiale.

Folosirea cuvantului chip tine de cultura tuningului care a consacrat denumirea de chiptuning, care practic se traduce prin modificarea parametrilor initiali ai motorului avand ca si criteriul performantele de tractiune. Denumirea e proprie doar motoarelor controlate de computer care au hartile salvate in cipuri de memorie, asta neinsemnand ca nu se poate tuna dupa acelasi criteriu si un motor MAS cu rotor-distribuitor si carburator sau un MAC cu pompa de injectie pur mecanica, care evident nu au nici un cip"

Daca imi demonstreaza pe dino castigul de cai merita banii zic eu...
RCS
QUOTE(vladus @ May 6 2005, 09:53 AM)
si eu am zis la fel ca e exclus 20cp. Cipul cica e la 350 euro... de unde il iau nu poci sa zic. Ce pot sa zic e ca cica cip-urile sunt originale renault sport.
Nu stiu daca merge si pentru alte motoare, mie omul mi-a zis ca la 1,6 se castiga 20cp... mie imi pare exagerata treaba...

Hm...originale Renault sport ??? Da-mi si mie pe privat nr de telefon al celui care le aduce ca sunt fff curios !!! wink.gif Ideea este ca eu nu am auzit pana acuma de cipuri originale de fabrica, dar asta nu inseamna ca nu exista asa ceva!! dry.gif
pablo
Daca mi-l pune pe un Renault in garantie vreau si eu!
vladus
evident ca am inteles eu aiurea si nu sunt originale renault... my mistake... da oricum daca functioneaza hwo cares biggrin.gif de garatie vb cu el.. nu stiu daca pierzi sau nu garantia.... oricum, daca imi demonstreaza pe dino castigul imi pun cip-ul
RCS
QUOTE(pablo @ May 6 2005, 12:30 PM)
Daca mi-l pune pe un Renault in garantie vreau si eu!

Hm..cu garantie este o problema: la chiptuning s-ar putea sa observe cei de la service ca au umblat la cutie. In acest sens eu as sugera un flash-tuning care este mai bun deoarece se lucreaza doar pe softul masinii fara sa aibe loc o modificare dpdv fizic la calculatorul masinii !!! wink.gif
vladus
pai din cate am inteles eu nici nu se umbla la computer-ul masinii ci se adauga un computer suplimentar (acest unichip)... legatura se face prin mufe... deci nu se vede.. se poate scoate oricand... ma rog, nu inteleg exact, dar sigur nici nu se ating de computer... vb cu omul, poate iti explica el
claus
e ceva in genul unui powerbox din ce am citit pe ici, pe colo..
doar ca nu stiu sa iti dea chiar 20 de cai... mai ales la benzina
detalii si pe http://www.steves.co.za/Unichip_Conversions.html
user posted image
...Roadrunner...
Un asemenea montaj nu face altceva decit "sa minta" computerul masinii. Astfel ... optimizat pe dyno acesta se programeaza in asa fel incit sa modifice parametrii de mapare a injectiei, spre valori mai mari decit cele "default" (... ufff... stati sa ma sterg, ca m-am murdarit de engleza pe la gura). Ideea e sa obtii maxim din ce poate motorul respectiv... in majoritatea cazurilor undeva la 9-10 cai.
Una peste alta ... daca baietii de la Master Tuner sunt dibaci... la un pret decent (eu zic pina in 350, maxim 400 de euro) m-as baga ...
vladus
pai e 350 din cate stiu eu RR-ule. Ne punem? Si vedem cat are inainte si dupa pe dino... Yhaaaa biggrin.gif
sylvester
Toata chestia asta nu duce la uzura pematura a motorului?
oache81
Ba duce dar nu foarte grav.Oricum problema se poate remedia folosind ulei de calitate si schimbat daca nu la 5 mii macar la 7500 de KM.
andreib
Daca faci un astfel de tuning trebuie sa ai mare grija de unde pui benzina. Creste sensibilitatea la benzina proasta (ce se gaseste din belsug in Romania) si va trebui sa folosesti benzine cu cifra octanica mai mare (98 sau chiar OMV super 100) ca sa mearga in parametri optimi masina.
Doc
In concluzie, la cheltuielile care ajungi: chip, benzina super, ulei super, filtru sport, evacuare sport etc , mai bine iti iei de la inceput o masina cu motor mai puternic si sunt sigur ca iesi mai ieftin.
vladus
problema e ca nu ai bani sa iti iei masina sport din prima si atunci o imbunatatesti pe parcurs, asa ca chestia cu masina luata de la inceput e relativa. Evident ca daca iti permiti de la inceput o masina sport o iei, dar mai sus sunt solutii care iti maresc puterea masinii pe care ti-ai permis-o la momentul respectiv, nu?
cornel_t
Vis-a-vis de castigul de putere pe care ti-l ofera diferitele operatii after market pt cresterea puterii, si banii pe care ii dai pt asemenea operatiuni, plus riscul de micsora fiabilitatea motorului, e mai recomandabil sa "te imprumuti" de bani si sa cumperi o masina motorizata mai potent de la inceput, ma refer in special la benzinare fara TURBO unde am observat ca mare lucru nu se obtine fata de motorizarile turbo, indiferent daca sunt pe benzina sau motorina.
vladus
si daca te imprumuti ca sa iti ei masina aia normala?... eu am intrebat ce facem cand NU avem bani... adica un imprumut era exclus din moment ce deja m-am imprumutat sa iau masina normala. Fiabilitatea motorului scade in felul urmator inainte motorul cadea la 170.000km iar acum o sa cada la 150.000.. e un risc acceptabil pentru cineva care nu vrea sa tina masina mai mult de 100.000 sau chiar mai putin. Eu spre exemplu o vand in momentul cand am terminat leasing-ul adica pe la 35.000km. Nu vad cu ce ma poate afecta un cip. Cati oameni din ziua de azi mai iau o masina pe care sa o tina 200.000km.... daca o iei pe viata atunci nu fa cip tongue.gif
BOG
Si ce s-a intimplat? Si-a modificat cineva motorul de 1.6 16 V sau nu? Sau a ramas in aer?
Solon
Cred ca s-au lasat pagubasi.Chiar nu merita!
sebi
Si eu am gasit ceva de genul asta si eram foarte aproape sa-mi iau, care cica iti dadea 14cp si un + de 21Nm. Dar prieteni mi-au convins sa renunt, si asta datorita faptului ca era vorba de un powerbox (http://www.powersystem.fr/UK/faq.php) care nu este facut special pt o masina anume, adik este un powerbox universal ca sa zic asa, nu era ceva special pt motorul meu de megane, merge si la megane si la audi si la bmw etc etc. Pretul era undeva pe la 350 euro. Eram hotarat sa-mi iau, am luat legatura cu cei care aduceau acest powerbox eu explicandu-mi ca nu aduce nici un fel de efect negativ la motor bla bla bla. Cum am zis, am renuntat, nu vreau sa risc sa-mi stric motorul pt cativa amarati de cai si anume 14 wink.gif

Am atasat o poze sa vedeti despre ce e vorba.
alex_25
Vladus , ai mai montat Unichip-ul ?
Nu ne-ai mai spus nimic...
Si eu vreau un chip tuning sau remapare dar inca nu stiu care e alegerea cea mai buna...
bogdan1978buc
Nu cumva este de aici: http://www.dynotuning.ro ?
Pe mine parca m-ar incanta unichip decat flash, dar ma rog, mai ma gandesc.
Iata si un raspuns care l-am primit mai demult de la ei:
"Salut,

Am facut mai multe 1.5 dci cu bune rezultate. Cele de 80 au in general
83
stock si ajung la 100+ fara probleme. Costul UNICHIP este de xxx de
euro
incluzand manopera si tuningul pe dyno.

Cu respect
"
sandman_
QUOTE(vladus @ 4 May 2005, 11:00)
Am aflat de aparitia unui nou cip pentru megane 2 1.6 16v. Cica ar da 20cp, deci motorul ar ajunge la 135cp. Stie cineva ceva de asta?
Omul de la care am aflat e serios si pretul e ok... ma tenteaza. Singura problema e ca toate cip-urile de pana acum dadeau maxim 7cp pentru motorul asta... de ce ar fii asta cu muult mai bun?
*



Eu am gasit oferta de tunong obd la meganl meu, de la 136 la 150cp, insa nu ma tenteaza. Mi se pare prea putin.
emilliviu
Deci pana la urma si-a facut cineva chip tunning la 1.6 16v?Si daca au aparut ceva probleme dupa aceea.
dobro_c
in romania singurul dyno si singurii care pun UniChip sunt cei de la Master Tuner... si eu am discutat cu ei pt. un spor de performanta (tot 1.6 16v) si mi-au facut o foerta destul de buna zic eu:

1. kit admisie directa de aer cu clapeta
2. evacuare custom cap-coada (inclusiv galeriile)
3. unichip

cu astea ajungem pe la 135 de cai, si costau cam 1000 euro

4. axa cu came schimbata (deoarece era aer prea mult si motoru nu avea ce face cu el) si asta mai era cam 400 euro parca si ajungeam pe la 160-170 de cai

treaba faina zic eu
claus
boala lor cu unichipu' si jucariile de motocicleta radmasa.gif
acum... o mie jumate de euro.. nu pot sa zic ca mi se pare suma mica.. sad.gif
dobro_c
eu zic ca i o suma relativ buna deoarece sporul de performanta e de aprox. 50%, dar pe urma o sa cedeze alte chestii, primu ar fi ambreiaju si pe urma cutia si mai multe (asta in cazul in care i dai la masinuta)

intr-un cuvant daca vreti sa tunati meganul mai bine luati alta masina (asa o sa fac si eu, pt ca m-am convins despre fiabilitatea rombului)
sandman_
altul care e convins de fiabilitatea reno din esantioane nereprezetative...

eu gasisem oferta de chiptuning in austria, care doar din remapare si filtru de aer schimbat se duceau cu 1.6 16v spre 150cp si costa doar vreo 400€. fara sa schimbe axa cu came si alte bazaconii...
pablo
sandman din 110 cp la 150 cp "doar din remapare si filtru de aer schimbat"?
Pai daca e asa atunci trebuie schimbate (e drept) ulterior si alte chestii la masina (ca sa suporte cei 150 cp).
claus
sandman.. daca e vorba de 1.6 16v diesel.. atunci, din 110 e ok sa sara la 150 smile.gif
la benzina, insa.. e enoooooorm
Doc
Prin remapare (fara alte modificari) motorul de 1.6L 16V castiga doar 10% din puterea initiala. Cu evacuare si filtru e posibil sa creasca procentul la 11-12%.

Astfel noi pentru acest tip de motor oferim urmatoarele valori:

1,6 16v Original 83kW / 113CP Modificat la 92kW / 125CP cuplu creste cu + 15Nm = 200 €


De asemenea, pentru inca 50 euro poti beneficia de 3 incercari la testul dyno.

@sandman: am modificat noi motorul tau de 2.0L 135CP prin portul OBD si cresterea de putere este de doar 14-15CP, fara alte modificari gen evacuare sau admisie. Chiar si dupa o astfel de modificare se simte diferenta la acest motor.


Cu respect,
Doc (Alex Stancu)
Telefon: 0788.194.100 / 0751.194.100
Email: obdtuning(at)gmail.com
Web: www.obdtuning.ro | www.dimsport.ro
ID Yahoo Messenger: obdtuning
Toto - BOD
Cu tot respectul, dar din cate stiam eu prin modificarea softului se pot face cresteri de performante mai mari de 10% si la benzina dar nu este recomandat! Acest 10% a devenit un prag standard dar nu e obligatoriu.

In plus, atunci cand se fac modificari interne la motor, softul se modifica pentru performante mult mai mari de 10%. Ideal este, spre exemplu, ca remaparea sa se faca dupa modificarea admisiei si evacuarii, iar cel care face aceasta remapare trebuie sa ia in calcul si treaba asta pentru un plus de putere si cuplu! Nimeni nu face asta in Romania (din cate stiu eu) , fara sa jignesc pe nimeni, dar aici se ia softul din Austria (sau de unde se ia) si se arunca pe masina ca si cum ar fi stock! Asta nu e tuning! (nu zic ca e ceva rau, e bine si asa decat deloc).

Cunosc persoane care si-au schimbat injectoarele cu unele cu debit mai mare pentru a creste performantele dupa anumite modificari fara sa stie ca de fapt puteau sa faca treaba asta numai din soft. Si nu ma mir, pentru ca si eu am intrebat la o serie de firme care fac 'chip tuning' si mi s-a raspuns acelasi lucru (pana in 10%) fara sa ma intrebe daca mai am ceva modificat la motor!

Evacuarea si admisia sunt modificarile cele mai pretioase ale unui motor si pot aduce o crestere de pana la 30% la performantele unui benzinar! Remaparea este doar un "must do" (un necesar obligatoriu) pentru ca motorul sa utilizeze modificarile aduse evacuarii si admisiei!

De asemenea, fara sa jignesc pe nimeni, chip-tuningul fara alte modificari este ca rotirea cu cateva grade a surubului de 'avans' la carburatorul oltcitului.


@Doc: "Cu evacuare si filtru e posibil sa creasca procentul la 11-12%." Glumesti, nu? laugh.gif Sau te referi la filtru carpoint si evacuare (de fapt toba) powerfull?
Doc
Toto te rog frumos nu mai vorbi din basme. Membrii acestui forum nu participa la raliu si nu schimba un motor la 2-3 etape. Am spus clar limita safe de crestere a puterii la un motor aspirat fara alte modificari este de 10%. Nu confunda firma Dimsport Romania cu alte firme. Nu trimitem softul la niciun neamt sau firma din germania, nu venim cu valori scoase din burta, avem un dyno test cu care putem verifica modifcarile facute, avem masini preparate pentru mai multe tipuri de concursuri (raliu sau curse legale) etc.
@tt@ck
Salut,
Eu am un Megane 1.6 16V.
In primavara vreau sa ii fac o resoftare ( dupa ce imi termin evacuarea si admisa).
Am avut discutii cu un prieten ( nu spunem nume) care lucreaza in domeniu si mi-a spus ca resoftare ( fara adaugare a unei componente hardware suplimentara) nu este posibila.

In primavara voi pune masina pe dyno in 2 locuri diferite. Vin la voi, facem resoftare, si pun masina pe dyno in 2 locuri diferite din nou. Garantati cresterea de putere? Ce facem daca nu apare nici o crestere?

Va rog sa nu imi luati in nume de rau cele spuse mai sus. Nu vreau sa jignesc pe nimeni insa atunci cand un prieten nu vrea sa iti faca resoftare nici pe bani ( motivand ca mi-ar lua banii degeaba) incepi sa iti pui intrebari.
Toto - BOD
@Doc: Nu trebuie sa partitipi la raliuri ca sa modifici un motor sau o masina! Pot sa iti enumar mii de cazuri! Exista si un nume pentru procesul de modificare a unei masini, 'tuning'. Sunt sigur ca ai auzit de el, mai ales daca lucrezi pt DimSport!

In ceea ce priveste postul anterior al meu, nu faceam referire la firma DimSport! Vorbeam la modul general, pentru ca asta este cruda realitate! Daca tu zici ca firma DimSport e altfel, eu te cred pe cuvant!

PS: basmele populare nu sunt cu si despre masini! Iar spusele mele din postul anterior nu cred ca pot fi considerate nascociri de-ale mele! Ma simt, oarecum, jignit de ceea ce ai zis!

danutz77
Ceva noutati cu chiptuning la 1.6 16v?
Doc
Ce fel de noutati vrei sa apare? Remapare la 1.6i 16v se face in continuare la toate variantele de Megane 1,2 si 3.
danutz77
Multumesc pt pm.Am sa iau legatura.
Doc
Cu placere. Cand esti hotarat ma suni si rezolvam.
dciontea
Am un clio 3 (2007) cu motor de 1.6 benzina, banuiesc ca e similar cu cel de pe Megan. Ma intereseaza cit ar costa un kit complet: admisie, evacuare si remapare si daca cresterea in aceste conditii se limiteaza la acel 10%.
Am o limita de buget, daca ma incadrez sunt la voi cit mai curind.
Multumesc.
zqxwce
Salut,

Nimeni nu spune daca se poate face remapare si adaugarea unui cip tuning astfel ca impreuna sa obtii un plus de cuplu si de CP in conditii de siguranta pentru motor si un consum rezonabil, fata de o singura metoda .

danutz77
In sfarsit am reusim sa-mi fac un chiptuning.Pot sa spun ca-mi merge masina mai bine.In sensul ca are putere la o turatie mai mica,se infige,pare mai usoara si un consum ceva mai mic(proba in ora)aveam 10,11 iar acum 9.
zqxwce
" In sfarsit am reusim sa-mi fac un chiptuning.Pot sa spun ca-mi merge masina mai bine.In sensul ca are putere la o turatie mai mica,se infige,pare mai usoara si un consum ceva mai mic(proba in ora)aveam 10,11 iar acum 9. "

Poti sa-mi dai mai multe detalii.(mai concret ce echipament,marca,pret,poza la cutiuta electronica etc.)

...si evident unde ai facut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.